Ze zullen het feest dan wel aflasten denk ik hoor.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:45 schreef zatoichi het volgende:
Mooi is dat; ik kom weinig bij de kust, laat staan in Zeeland; een keer raden waar ik komend weekend een feest heb
Is het ook zo dat als je ergens oost een breuklijn hebt, dat aan de westkant van de plaat dan ook bevingen zullen plaats vinden? Nu ben ik niet bekend met hoe die platen allemaal liggen op de aardbol maar is dit de oorzaak van de zelfde plaat uit oost US van deze nacht?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zolang het geen voorbode is voor een grotere...
het zou niet voor het eerst zijn dat er een tsunami komt vanuit de Norwegian Sea
[..]
Gaan we naar Saba ja?quote:Op zondag 14 augustus 2011 23:27 schreef Tha-CheF het volgende:
Jullie zijn allemaal welkom in het hoogst gelegen stukje NL.
Nee, de breuklijn valt onder de MidAtlanticRidge...soort van scheur in het midden van de Atlantische Oceaan... links en rechts zijn dus andere platen. Links NoordAmerikaans, rechts de Eurazieplaat.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Is het ook zo dat als je ergens oost een breuklijn hebt, dat aan de westkant van de plaat dan ook bevingen zullen plaats vinden? Nu ben ik niet bekend met hoe die platen allemaal liggen op de aardbol maar is dit de oorzaak van de zelfde plaat uit oost US van deze nacht?
Als het plaats gaat vinden dan zijn ook de maya's al duizenden jaren geleden op de hoogte geweest. Zie nacht 5 [9 Maart] de eerste dag van de laatste maya cyclus #4quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:49 schreef Ghostbuster het volgende:
Er zijn heel veel breuklijnen in ijsland, en voorspeld door paragnosten
Waarom zagen ze de andere tsunamis niet dan?
och, je zit daar mooi afgeschermd achter engeland!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:45 schreef zatoichi het volgende:
Mooi is dat; ik kom weinig bij de kust, laat staan in Zeeland; een keer raden waar ik komend weekend een feest heb
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:26 schreef Frutsel het volgende:
Misschien komt die uit het zuiden ipv noorden?
Aardbevingszwerm Gran Canaria houdt aan, wat gebeurt daar?
Des te eerder Egmond permanent in zee verdwijnt, des te beter natuurlijk...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:14 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Weer eens iets anders dan egmond..
Dat zijn in ieder geval een hoop bevingen als ik het zo leesquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:26 schreef Frutsel het volgende:
Misschien komt die uit het zuiden ipv noorden?
Aardbevingszwerm Gran Canaria houdt aan, wat gebeurt daar?
Dat is leuk dat je dit aanhaalt, maar dat gaat over juli hè, dus dat telt niet voor dit topic.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat zijn in ieder geval een hoop bevingen als ik het zo lees
nog een? 2 uur terug ook alquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:48 schreef semexo het volgende:
Zojuist een krachtige aadbeving in de Noordzee bij Noorwegen: 5,3 op de schaal van Richter.
Als dat maar geen voorschok is..
Euh? Wot?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is leuk dat je dit aanhaalt, maar dat gaat over juli hè, dus dat telt niet voor dit topic.
Inderdaad zeg, ze hebben 'm zelfs al mooi rood gemaakt voor ons.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:48 schreef semexo het volgende:
Zojuist een krachtige aadbeving in de Noordzee bij Noorwegen: 5,3 op de schaal van Richter.
Als dat maar geen voorschok is..
3 al volgens http://www.emsc-csem.org/#2quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
nog een? 2 uur terug ook al
Tsunami richting Nederland in week 34?
3 al..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
3 al volgens http://www.emsc-csem.org/#2
Alleen als dat zou gebeuren tijdens een stormvloed. (4 tot 5 meter boven NAP)quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:12 schreef semexo het volgende:
Afbeelding van de locatie van de aardbeving:
[ afbeelding ]
Al veroorzaakt deze een tsunami met een golfhoogte van maar 2 meter dan nog zal dit over de Nederlandse dijken klappen.
Wel handig die kaart. Ik zocht (niet echt hard) al een tijdje naar een kaart met +5 meter, om te zien welk deel er onder stormvloed niveau ligt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:11 schreef Tyr80 het volgende:
Het zou pas echt een ramp zijn als alleen Zuid-Limburg het overleeft.
http://flood.firetree.net/?ll=53.1731,5.3503&z=10&m=40
I feel you.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:17 schreef jogy het volgende:
Zit ik hier in mijn haarlemmer[b]meer.[/b]
Aan de andere kant, ik heb watertrappelen geleerd. Komt goed.
Zojuist een regenbuitje en wat onweer gehad hier in Alkmaar, maar helaas nog geen zeehonden voorbij zien zwemmen.quote:
De dag is nog niet om...quote:
Dat is al week 35.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:36 schreef WSquater het volgende:
[..]
De dag is nog niet om...![]()
En we hebben zondag nog... de dag waarop iedereen naar het strand gaat
Dat is maandag pas. Zondag is nog steeds de 7de en laatste dag van de week.quote:
Goh, dat ik ik echt niet verwachtquote:Op maandag 29 augustus 2011 08:55 schreef MissVanity het volgende:
Niks gebeurd. We hebben het overleefd
quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:58 schreef Bastard het volgende:
Toch heb ik natte voeten als ik buiten loop
Die tsunami was niet letterlijk bedoelt. Het betekende gewoon dat het veel zou gaan regenen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:43 schreef Fogel het volgende:
Goh, dat ik ik echt niet verwacht
Kom maar op met de "goede verklaringen"...
Tja zo kan je alles verdraaien totdat je het wel goed hadquote:Op maandag 29 augustus 2011 10:46 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Die tsunami was niet letterlijk bedoelt. Het betekende gewoon dat het veel zou gaan regenen.
Misschien waren ze aan het testen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:51 schreef semexo het volgende:
Er is wel een uitzonderlijke aardbeving geweest bij Noorwegen, echter was deze niet krachtig genoeg om een significante tsunami op te wekken. Daarvoor had het >7 op de schaal van Richter moeten zijn. De plek van de zeebeving was wel op de juiste plek om een tsunami te bereiken.
Aardbevingen zijn daar dagelijkse kost.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:51 schreef semexo het volgende:
Er is wel een uitzonderlijke aardbeving geweest bij Noorwegen, echter was deze niet krachtig genoeg om een significante tsunami op te wekken. Daarvoor had het >7 op de schaal van Richter moeten zijn. De plek van de zeebeving was wel op de juiste plek om een tsunami te bereiken.
Een flink gedeelte van Gelderland zit boven de 10 meter, bovendien zit dat dingetje dat de Utrechtse Heuvelrug heet er ook nog voor.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:02 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Misschien waren ze aan het testen.
Een beving van 8 op Schaal R; en een vloedgolf van 10 meter hoog voor de kust van Nederland, betekent dat je zelfs in Gelderland niet veilig zit.
Saturday, January 29, 2011, 14:00quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:51 schreef semexo het volgende:
Tja Noorwegen... Is natuurlijk niet hetzelfde als IJSLAND...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Saturday, January 29, 2011, 14:00
Strong earthquake hits off Norwegian island, no tsunami alert
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |