Dat is technisch haalbaar, noodzakelijk en vergroot de veiligheid.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nep druipstenen uiteraard kano! Hele ding is nep!
Ooit waren mensen net zo sceptisch over de afsluitdijk
1e 2 punten zijn hier ook van toepassingquote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is technisch haalbaar, noodzakelijk en vergroot de veiligheid.
Behalve de ouderwetse conische cranks; deze kunnen splijten als je ze met vet op de as monteert.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:38 schreef No-P het volgende:
Pedalen en krank zou ik wel insmeren. Ik doe het eigenlijk met elk boutje wel.
Weet jij of die tacx montagepasta voo Carbon ook prima voor Alu te gebruiken is?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Behalve de ouderwetse conische cranks; deze kunnen splijten als je ze met vet op de as monteert.
Geen ideequote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:10 schreef Patroon het volgende:
Weet jij of die tacx montagepasta voo Carbon ook prima voor Alu te gebruiken is?
Haha ik denk zo dat producenten er alles op zetten om maar te verkopenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:13 schreef Yankee het volgende:
Met de Tacx carbon montage pasta verminder je het aandraaimoment met 30%.
Unieke pasta voor de probleemloze montage van hoogwaardig carbon, aluminium en stalen onderdelen.
De Tacx carbon montage pasta voorkomt verdraaien en loskomen van onderdelen en beschermt perfect tegen corrosie.
Heb het weleens gebruikt met aluminium, dat wil primaquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ik denk zo dat producenten er alles op zetten om maar te verkopen
Maar het lijkt mij dat montage pasta voor carbon alumium nooit kan beschadigen omdat dat minder gevoelig is voor stoffen dan Carbon. Right?
Oke dankje top. Is ook wel logisch eigenlijk. Montage pasta voor Alumium en staal zou ik niet zo snel op Carbon gebruiken. Andersom lijkt me geen probleem omdat de montagepasta voor Carbon minder agressief zal zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb het weleens gebruikt met aluminium, dat wil prima
Voor alu gewoon vet of montagepasta, net wat er voorradig is. Voor carbon zou ik die speciale shit nemen. Ik heb niet zoveel van carbon; gewoon alu zadelpen.quote:
Ik heb vanmiddag kopervet gehaald maar dat blijkt niet zo goed te zijn. Dus ga ik even kijken om wat anders.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Voor alu gewoon vet of montagepasta, net wat er voorradig is. Voor carbon zou ik die speciale shit nemen. Ik heb niet zoveel van carbon; gewoon alu zadelpen.
Precies dat lijkt mij ook. Vet voor de schroefdraad gedeeltes en montagepasta voor op de zadelpen enzo lijkt mij, om goed te klemmen. correct me if i'm wrong.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:42 schreef buzz1291 het volgende:
Heb je die carbon pasta van Tacx wel eens door je vingers gehaald? Dat lijkt wel op Commandant polijst pasta, zo ruw. dat wil je niet op je schroefdraad of aluminium delen gebruiken.
Wel uitstekend geschikt voor carbon op carbon omdat die harde deeltjes in de pasta als het ware in de epoxy vreten en daardoor een goede vaste verbinding vormen.
Wat voor merk is die witte montagepasta?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:42 schreef buzz1291 het volgende:
En voor aluminium delen gewoon die witte montage pasta gebruiken, want als je je spullen niet al te vaak uit elkaar haalt, werk dat veel langer dan gewoon kogellagervet.
Shimano. Kom over 2 weken maar lenen in Appelschaquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat voor merk is die witte montagepasta?
alleen of in een groep?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:58 schreef Quitter3 het volgende:
Ik fiets nu 2 keer per week meestal zo´n 40 km.
Nu wil ik volgende week een toertocht rijden, waar je 90 of 150 km kunt doen.
90 zal wel lukken, maar is het reeel om voor 150 te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |