Chauvinisme vooral. Vergelijk het grote aantal stemmen voor Marijnissen in Oss.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:34 schreef Gulmez het volgende:
Waarom ligt het aantal pvv stemmers dan aanzienlijk hoger dan in bv. Friesland?
Hollandersquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:40 schreef Adames het volgende:
Mijn dorpje met 800 inwoners wordt anders in de zomer ongeveer 5 keer zo groot vanwege de massaal met Hollanders gevulde hotels. Dan is Limburg opeens zo erg niet.
Daar is een zo ijstentje bij Vaals en die gozer zegt altijd hoe laat het ook is : goeiemorgenquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:40 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Hoe zou dat nou komen? Als je alleen al de anti Limburg topics ziet hier op Fok! en de rest van de anti-limburgse sentimenten op het internet en TV.
Daarbij is mijn eigen ervaring, dat veel Randstedelingen hier naar Limburg komen met een attitude, dat Limburgers dom en onderontwikkeld zijn. Zo spreken ze ook tegen de Limburgers. Vind je het raar, dat ze dan chauvinistisch doen en van zich afzetten? Een beter Limburg begint bij jezelf.
Overigens moet ik erbij zeggen, dat het in Limburg niet perfect is. Limburgers hebben de neiging om niet direct te zijn en pas slecht te praten over je als je de kamer verlaten hebt. Randstedelingen hebben daarentegen de neiging om overdreven direct te zijn. Ze willen bijna altijd maar hun mening over je ventileren. Ook als het totaal niet gepast is. Veels te vaak zoeken ze de confrontatie op waar het niet nodig is of zelfs ongewenst is. Daarbij hebben randstedelingen de neiging om heel makkelijk met hun vinger naar anderen te wijzen, maar geen zelfkennis lijken te hebben.
Dit inderdaad, heb dan ook weinig met mensen van boven de rivieren. Belgen zijn dan weer veel fijner vanwege die manier van opvoeden. Duitsers zijn ook enorm fijn in de omgang in hun eigen land, alleen zijn het kleine tirannetjes als ze in Nederland zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:40 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Hoe zou dat nou komen? Als je alleen al de anti Limburg topics ziet hier op Fok! en de rest van de anti-limburgse sentimenten op het internet en TV.
Daarbij is mijn eigen ervaring, dat veel Randstedelingen hier naar Limburg komen met een attitude, dat Limburgers dom en onderontwikkeld zijn. Zo spreken ze ook tegen de Limburgers. Vind je het raar, dat ze dan chauvinistisch doen en van zich afzetten? Een beter Limburg begint bij jezelf.
Overigens moet ik erbij zeggen, dat het in Limburg niet perfect is. Limburgers hebben de neiging om niet direct te zijn en pas slecht te praten over je als je de kamer verlaten hebt. Randstedelingen hebben daarentegen de neiging om overdreven direct te zijn. Ze willen bijna altijd maar hun mening over je ventileren. Ook als het totaal niet gepast is. Veels te vaak zoeken ze de confrontatie op waar het niet nodig is of zelfs ongewenst is. Daarbij hebben randstedelingen de neiging om heel makkelijk met hun vinger naar anderen te wijzen, maar geen zelfkennis lijken te hebben.
Agreed.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:40 schreef tong_poh het volgende:
A4 is zo burgerlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:41 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Jaloers op mijn Audi A4 zijnhaterz maken mij sterker
quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Dit inderdaad, heb dan ook weinig met mensen van boven de rivieren. Belgen zijn dan weer veel fijner vanwege die manier van opvoeden. Duitsers zijn ook enorm fijn in de omgang in hun eigen land, alleen zijn het kleine tirannetjes als ze in Nederland zijn.
hoe je mond Zoetermeer heeft ook snowworldquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:43 schreef 2l33t4u het volgende:
en niet te vergeten, wij hebben landgraaf!!!
en landgraaf heeft snowworld!!!
dus limburg is gewoon de mooiste provincie in nederland
Aangezien het gros uit Noord en Zuid-Holland komt, lijkt me het geen slechte benaming. Brabanders, Friezen en Drentenaren zie je hier veel en veel minder.quote:
Oh vast wel natuurlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:44 schreef Gulmez het volgende:
[..]![]()
en als je in Zuid holland was opgegroeid zou je het weer andersom zeggen, generalisatie ten top
ja, maar snowworld landgraaf is veeeeeeeeel chiller en groter dan zoetermeer, in de rest van het land heb je ook nog van die kleinere overdekte skibanen, maar landgraaf, dat is gewoon de baas op dit gebiedquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:44 schreef Gulmez het volgende:
[..]
hoe je mond Zoetermeer heeft ook snowworld
Zoetermeer krijgt uitbreiding balhaar dan zijn we de grootstequote:Op zondag 14 augustus 2011 12:45 schreef 2l33t4u het volgende:
[..]
ja, maar snowworld landgraaf is veeeeeeeeel chiller en groter dan zoetermeer, in de rest van het land heb je ook nog van die kleinere overdekte skibanen, maar landgraaf, dat is gewoon de baas op dit gebied
Goede post ditquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:47 schreef datisstom het volgende:
Ben zelf ook Limburger en ik snap wel wat jullie bedoelen, er zijn idd veel van die tokkies hier. Maar daar heb ik zelf ook een schijthekel aan dus dat ligt echt niet aan Limburg zelf.
stuur maares een mooie link ipv alleen een afbeelding, shoopen is niet zo moeilijk meer tegenwoordig. Als het in de link staat, geef ik toequote:Op zondag 14 augustus 2011 12:46 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Zoetermeer krijgt uitbreiding balhaar dan zijn we de grootste
[ afbeelding ]
Leuke combinatie van TS en zijn topicquote:Op zondag 14 augustus 2011 04:06 schreef Rezania het volgende:
Mijn persoonlijke mening: Limburgonderontwikkeld achterland
Randstad is het gewoon helemaal![]()
![]()
![]()
Zoek lekker zelf op op google uitbreiding snowworld zoetermeer grappemakerquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:50 schreef 2l33t4u het volgende:
[..]
stuur maares een mooie link ipv alleen een afbeelding, shoopen is niet zo moeilijk meer tegenwoordig. Als het in de link staat, geef ik toe
Limland.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:56 schreef Wateengebruikersnaam het volgende:
Reservebelgen, staat ook wel bekend als Limbabwe.
Wateenkankermongoolquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:56 schreef Wateengebruikersnaam het volgende:
Reservebelgen, staat ook wel bekend als Limbabwe.
Camerigquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:42 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Daar is een zo ijstentje bij Vaals en die gozer zegt altijd hoe laat het ook is : goeiemorgen![]()
en ik zeg doe normaal het is middag man je maakt jezelf belachelijk, gaat ie stom staan lachen
Hoezo dat? Daar is juist het direct zijn wel in balans. Niet achterbaks, en niet overdreven direct.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Dit inderdaad, heb dan ook weinig met mensen van boven de rivieren. Belgen zijn dan weer veel fijner vanwege die manier van opvoeden. Duitsers zijn ook enorm fijn in de omgang in hun eigen land, alleen zijn het kleine tirannetjes als ze in Nederland zijn.
Bij mij. Ik zal er een fp-artikel aan wijdenquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:30 schreef Novacek het volgende:
TS start niet gelezen..
maar eh.. * meldt..
Waar kan ik de tekenen dat we deze provincie aan België gaan ruilen voor ons Zuid Brabant?
Het weer?quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:38 schreef Captainp00face het volgende:
Ik heb een probleem met Limburg;
[ afbeelding ]
Het samengaan van Nederland, België en Luxemburg kan ik nog begrijpen, maar hoezo zouden de Duitsers Nederland en Vlaanderen annexeren?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:10 schreef Piye het volgende:
Ik snap dat nooit, van die mensen die enorme culturele verschillen zien tussen verschillende Nederlandse provincies. Allemaal één pot nat en eigenlijk had Duitsland, Nederland en Vlaanderen allang moeten annexeren en er één deelstaat van moeten maken.
Om er een Duitse deelstaat van te maken dat zeg ik toch.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het samengaan van Nederland, België en Luxemburg kan ik nog begrijpen, maar hoezo zouden de Duitsers Nederland en Vlaanderen annexeren?
Ohja gadverdamme wat een stom wijfquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:52 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Mevrouw Stassen brengt inderdaad slecht weer met zich mee.
Wat zouden hiervan de voordelen zijn? De meeste Nederlanders spreken alleen maar mondjesmaat Duits en de Duitsers spreken al helemaal geen Nederlands. Nederland en Vlaanderen moeten gewoon samengaan, dat is tenminste logisch, kijkende naar onze geschiedenis en huidige omstandigheden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:03 schreef Piye het volgende:
[..]
Om er een Duitse deelstaat van te maken dat zeg ik toch.
Logisch is om Nederlands gewoon te gaan erkennen als Duits dialect.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat zouden hiervan de voordelen zijn? De meeste Nederlanders spreken alleen maar mondjesmaat Duits en de Duitsers spreken al helemaal geen Nederlands. Nederland en Vlaanderen moeten gewoon samengaan, dat is tenminste logisch, kijkende naar onze geschiedenis en huidige omstandigheden.
En qua cultuur en zo dan? Dat zou echt niet samengaan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:09 schreef Piye het volgende:
[..]
Logisch is om Nederlands gewoon te gaan erkennen als Duits dialect.
Domme betweter die je probeer uit te hangen. Zo slim ben je niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:09 schreef Piye het volgende:
[..]
Logisch is om Nederlands gewoon te gaan erkennen als Duits dialect.
Hoezo niet? Gewoon als nationale schotel friet, braadworst en boerenkool nemen, iedereen blij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
En qua cultuur en zo dan? Dat zou echt niet samengaan.
Ja zo slim ben ik wel, haat me maar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:19 schreef xChar het volgende:
[..]
Domme betweter die je probeer uit te hangen. Zo slim ben je niet.
Slapjanus.
Blah blah blah.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:22 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo niet? Gewoon als nationale schotel friet, braadworst en boerenkool nemen, iedereen blij.
[..]
Ja zo slim ben ik wel, haat me maar.
Vind je het zo erg dat je niet zo kan shinen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
Helemaal waar. Meestal neem ik hierin de gulden middenweg, het beste van 2 werelden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:40 schreef tong_poh het volgende:
Hij heeft wel tot op een zeker niveau gelijk hoor. Nederlands is een West-Germaanse taal en heeft daarom dezelfde voorouders als Duits. Daardoor lijken Nederlands en Duits zoveel op elkaar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:19 schreef xChar het volgende:
[..]
Domme betweter die je probeer uit te hangen. Zo slim ben je niet.
Slapjanus.
Ik blijf er toch van overtuigt dat het beter is als Nederland en Vlaanderen samengaan in plaats van Duitsland en Nederland. Vlaanderen en Nederland delen gewoon meer geschiedenis. Ook qua cultuur en taal is het beter in mijn mening. Maar als je alleen naar de economie kijkt gaat mijn voorkeur uit naar het samengaan van Nederland en Duitsland, we zouden dan een zeer sterke en belangrijke economie hebben.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:22 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo niet? Gewoon als nationale schotel friet, braadworst en boerenkool nemen, iedereen blij.
Eigenlijk vind ik de huidige landsgrenzen wel best, samenvoegen is toch alleen maar een gedoe. Mijn voornaamste punt is dat het allemaal vrij veel op elkaar lijkt en dat het nogal onzin is om een hekel te hebben aan een specifieke provincie in dit land waar Maastricht en Amsterdam maar zo'n 180 kilometer van elkaar vandaan liggen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hij heeft wel tot op een zeker niveau gelijk hoor. Nederlands is een West-Germaanse taal en heeft daarom dezelfde voorouders als Duits. Daardoor lijken Nederlands en Duits zoveel op elkaar.
[..]
Ik blijf er toch van overtuigt dat het beter is als Nederland en Vlaanderen samengaan in plaats van Duitsland en Nederland. Vlaanderen en Nederland delen gewoon meer geschiedenis. Ook qua cultuur en taal is het beter in mijn mening. Maar als je alleen naar de economie kijkt gaat mijn voorkeur uit naar het samengaan van Nederland en Duitsland, we zouden dan een zeer sterke en belangrijke economie hebben.
Ja, eigenlijk welquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:42 schreef Piye het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik de huidige landsgrenzen wel best, samenvoegen is toch alleen maar een gedoe. Mijn voornaamste punt is dat het allemaal vrij veel op elkaar lijkt en dat het nogal onzin is om een hekel te hebben aan een specifieke provincie in dit land waar Maastricht en Amsterdam maar zo'n 180 kilometer van elkaar vandaan liggen.
Echt wel, ik was een keer een week op vakantie in Noord-Brabant. De helft van de tijd had ik een Belgische provider en de helft van de mensen waren Belgenquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Limburg is gewoon Belgie. Zelfde geldt overigens voor Noord Brabant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |