abonnement Unibet Coolblue
pi_100665964


Waar ben ik nu weer beland?
Welkom in het centrale Pokémon topic op Fok!! Voor de release van Black & White kreeg elk deel zijn eigen topic, maar die liepen, zodra de game een paar maanden uit was, niet bijzonder goed meer. Hoeft ook niet, maar hopelijk krijgt de franchise op deze manier een impuls op het forum. Bovendien kun je hier ook terecht met vragen en opmerkingen over de vele andere games uit zowel de hoofdserie als alle spin-offs.

Hoewel ik denk dat iedereen wel weet waar Pokémon over gaat, toch even een korte uitleg, te beginnen met de geschiedenis.

De geschiedenis van Pokémon, dat is vast reuze interessant.
Dat is het zeker! Het begon allemaal met Pokémon Red, Green en Blue in Japan, waar ze in 1996-1997 verschenen op de Game Boy. De games werden een groot succes, niet alleen in het Aziatische land, maar ook in Noord-Amerika, Australië en Europa, waar Pokémon Red en Blue in 1998-1999 uitkwamen. Een jaar later verscheen ook nog Pokémon Yellow, dat gericht was op fans van de tekenfilmserie (animé). Deze vier games vormden uiteindelijk de eerste generatie, bestaande uit 151 Pokémon.

De tweede generatie zag in 2000-2001 het levenslicht, volledig in kleur op de GameBoy Color. Pokémon Gold en Silver, en uiteindelijk ook Pokémon Crystal, voegden een heel aantal nieuwe features toe aan de sterke fundering die gelegd was met de eerste generatie; features die we tien jaar later, ondertussen in de vijfde generatie, nog steeds tegenkomen. Naast 100 nieuwe pokémon werden bijvoorbeeld ook breeding, de dag/nacht cyclus en de optie om als meisje te spelen geďntroduceerd.

Hoewel de initiële hype rond Pokémon toen al weg was, verkochten de games uit de tweede generatie goed en werd er een derde generatie aangekondigd. Pokémon Ruby en Sapphire kwamen in 2002-2003 uit en voerden de speler weg van de twee provincies uit de eerste twee generaties (Kanto en Johto). Daarvoor in de plaats werd het eiland Hoenn geďntroduceerd, waar 135 nieuwe pokémon gevangen konden worden. Dit bracht het totaal aantal pokémon op 386. Deze games, die op de Game Boy Advance uitkwamen, konden echter niet ruilen met games uit de eerste twee generaties. Daardoor waren 184 van 251 originele pokémon niet beschikbaar in het spel, een tegenvaller in een franchise die als motto "Gotta catch 'em all!" heeft. Dit werd echter opgelost met de introductie van Pokémon FireRed en LeafGreen, remakes van de games waar het allemaal mee begon, vijf jaar eerder. Later kwam er ook nog Pokémon Emerald uit, een geüpgrade versie van Ruby en Sapphire, die onder andere de Battle Frontier met zich meebracht.

De vierde generatie begon in 2006-2007, met de release van Pokémon Diamond en Pearl, de eerste games uit de main serie die voor de Nintendo DS ontwikkeld werden. De graphics waren sterk verbeterd en voor het eerst kon men via het internet ruilen en vechten met mensen over de hele wereld. Er werden 107 nieuwe pokémon geďntroduceerd, waarmee het totaal op 493 uit kwam. Ondertussen werd er druk gespeculeerd over remakes van Gold en Silver, die in 2009-2010 uitkwamen als Pokémon HeartGold en SoulSilver. Tussendoor werd ook nog Platinum uitgebracht, een verbeterde versie van Diamond en Pearl.

Met de release van Pokémon Black en White, september 2010 in Japan en maart 2011 in de rest van de wereld, is de franchise aangekomen bij de vijfde generatie, die gezien kan worden als een "reboot"; een nieuw begin. De speler wordt meegenomen naar het compleet nieuwe Unova, een gebied gebaseerd op New York, waar hij/zij 156 nieuwe pokémon kan vangen. Pokémon uit de eerdere generaties worden pas later in de game beschikbaar, waarmee de game breekt met een lange traditie van bijvoorbeeld Geodudes en Zubats die in elke cave te vinden waren, in/op welke provincie/eiland de game ook plaatshad. Over de verdere toekomst van deze generatie is nog niets bekend, al doen geruchten de rondte dat er remakes van Ruby en Sapphire gepland staan. Let wel: dit zijn enkel geruchten! Wat echter wel zeker is, is dat de Pokémon franchise na vijftien jaar nog altijd zeer populair is en er ongetwijfeld nieuwe games in de franchise gepland staan.

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb nog nooit een Pokémon game gespeeld. Wat moet ik me erbij voorstellen?
Pokémon is een zogenaamde Role Playing Game waarin je als speler de rol aanneemt van een beginnende Pokémon trainer. Je krijgt aan het begin van het spel je eerste pokémon, een klein en kleurrijk monstertje, waarmee je vervolgens door de wereld trekt met als doel de beste Pokémon trainer allertijden te worden. Dat doel bereik je door onderweg pokémon te vangen en te trainen, andere trainers te verslaan en badges te verdienen bij Gym Leaders. Ook krijg je te maken met criminele organisaties, die pokémon willen gebruiken om hun snode plannen werkelijkheid te laten worden. Aan jou en je pokémon om hen tegen te houden en om je sterker te tonen dan alle andere trainers in de game. Alleen dan mag je jezelf de Champion noemen...

Dat is het verhaal, vertel ook eens wat over de gameplay.
Zoals gezegd gaat het erom dat je pokémon vangt en traint. Dit doe je door met andere pokémon te vechten in een soort opgeblazen vorm van rock-paper-scissors. Iedere pokémon heeft namelijk een bepaald type, zoals Fire, Grass of Water. Elke type heeft zijn eigen sterke en zwakke punten en het is aan jou als speler om die uit te buiten. Er zijn in totaal zeventien types in totaal, die veelal in combinaties voorkomen, waardoor je goed moet nadenken welke pokémon en welke aanvallen je gebruikt.

Er zijn echter nog duizend andere dingen om rekening mee te houden. Stats zijn erg belangrijk, zij geven aan op welk gebied je pokémon sterk is. Items spelen ook een cruciale rol, een potion kan het verschil maken tussen eeuwige glorie en bitter verlies. Dan zijn er ook nog weersomstandigheden, aandoeningen zoals verlamming en vergiftiging... teveel om op te noemen. Ik zou zeggen: gewoon spelen die game, dan leer je het vanzelf wel.

Ik las ook iets over spin-offs...
Klopt. Naast de games uit de zogenaamde "main franchise" zijn er ook een heel aantal spin-offs ontwikkeld. Ik ga ze niet allemaal opnoemen en beschrijven; dit zijn waarschijnlijk de bekendste op een rijtje:

- Pokémon Stadium en Pokémon Stadium 2. Games voor de Nintendo 64 console van Nintendo, waarmee de pokémon uit de handheld games in 3D op je televisie met elkaar konden vechten.
- Pokémon Pinball. Spreekt voor zich lijkt me. Later kwam er een vervolg uit onder de naam "Pokémon Pinball Ruby & Sapphire".
- Pokémon Snap. Een spel voor de Nintendo 64, waarin je als een jongen genaamd Todd Snap foto's moest maken van Pokémon. In 3D, dus cooler dan het klinkt. Écht.
- Pokémon Colosseum en Pokémon XD: Gale of Darkness. De opvolgers van Pokémon Stadium, uitgebracht op de GameCube. Beide games hadden, naast de (multiplayer)stadiongevechten ook een singleplayer mode, waarin je Pokémon op een speciale manier moest vangen in een land genaamd "Orre".
- Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team en Blue Rescue Team. Opvallend doordat je als speler in de huid van een daadwerkelijke pokémon kroop én dat de rode versie voor de Game Boy Advance ontwikkeld was en de blauwe versie voor de Nintendo DS. Later kwamen er nog eens drie vervolgen uit, deze allemaal enkel voor de Nintendo DS en gebaseerd op de vierde generatie, waar de originele games gebaseerd waren op de derde.
- Pokémon Ranger. In deze game, waar later nog eens twee vervolgen op uitkwamen, speel je een ranger, die met behulp van pokémon, maar zonder ze te vangen, de balans van de natuur bewaakt. Één van de leuke spin-offs volgens mij, al heb ik ze nog nooit zelf gespeeld.

Juist ja. Geef eens een aantal linkjes, het is me nog niet helemaal duidelijk allemaal.
Officiële sites:
- Nederland
- Noord-Amerika
- Japan

Fansites:
- Serebii Pokédex - Een database met daarin alle pokémon, de aanvallen die ze kunnen leren, de stats die ze hebben, locaties in de game... Erg handig als je snel iets op moet zoeken over een pokémon.
- Serebii Pokéarth - Een database ingedeeld op locatie. Alle routes, alle caves en alle steden staan erin, samen met de pokémon én de trainers die je op die locatie kunt vinden.
- Bulbapedia - Wikipedia... Pokémon style. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat je hier bakken vol info kunt vinden.

En om af te sluiten, de mascotte van dit alles:



D'aaaaaawwwww. O+

Game on!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:49:35 #2
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100666201
Nolifen?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100670631
Ik heb gisteren mijn pokéwalker maar eens opgestart, omdat ik vandaag een lange wandeling ga maken, dus dan komen die extra stappen goed te pas. Ik kon met de pokéwalker gelijk de rugged road unlocken en een ponyta vangen, dus dat was wel grappig. Verder ben ik nog geen stap verder met het spel, want ik spendeer al mijn tijd aan voltorb flip en drowzee wil maar heel langzaam levelen :p
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:15:48 #4
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_100671870
Voorzichtig TVP'tje. Ik speel alleen HeartGold (die ik ooit op FOK! gewonnen heb), maar speel helemaal niet vaak.

Ik ben mijn Pokémon momenteel aan het trainen voor Victory Road. Allemaal op lvl 40 zou het moeten kunnen doen, vermoed ik. Ho-oh heb ik ondertussen gevangen. Alle drie de legendarische honden lopen nog vrij rond. Voor Victory Road heb ik Lapras, Onyx, Dragonair, Haunter, Typhlosion en Lanturn bij me. Voor de Elite Four wil ik Lapras en Onyx vervangen door Scyther en Dewgong. Onyx en Lapras zijn vooral utility-Pokémon met moves als Surf, Waterfall, Strength, etc.
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:34:21 #5
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_100672214
Waterfall en Surf zijn twee goede moves hoor! Beste water moves in de game durf ik wel te zeggen, waarbij Waterfall beter is voor pokémon met hoge attack en Surf voor pokémon met hoge spec. attack. :Y
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_100672583
Dewgong en Lanturn?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:27:53 #7
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_100679617
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:50 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Dewgong en Lanturn?
Dewgong twijfel ik nog over, maar ik denk dat een Ice-type wel handig is.
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:34 schreef Rikketik het volgende:
Waterfall en Surf zijn twee goede moves hoor! Beste water moves in de game durf ik wel te zeggen, waarbij Waterfall beter is voor pokémon met hoge attack en Surf voor pokémon met hoge spec. attack. :Y
Waterfall en Surf zijn idd best oké, maar aan een move als Whirpool heb je niet zo heel veel in een gevecht. Voor het vechten heb ik dan bijvoorbeeld liever een Lanturn met twee elektrische aanvallen, Surf en (bijvoorbeeld) Bubblebeam.
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_100679983
Neem dan een Piloswine. Heb je ook Ground.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_100680225
Ben ook weer begonnen met Heartgold, naast m'n White (bijna alle gevangen) en Black (halverwege) :P
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:59:00 #10
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100680498
Is gastrodon nog steeds 1 van de beste water ? Ik vind dat echt een baas.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_100681124
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:38 schreef Helgen het volgende:
Ik heb gisteren mijn pokéwalker maar eens opgestart, omdat ik vandaag een lange wandeling ga maken, dus dan komen die extra stappen goed te pas. Ik kon met de pokéwalker gelijk de rugged road unlocken en een ponyta vangen, dus dat was wel grappig. Verder ben ik nog geen stap verder met het spel, want ik spendeer al mijn tijd aan voltorb flip en drowzee wil maar heel langzaam levelen :p
Die pokewalkers neem ik nog elke dag mee. Ook al speel ik HeartGold of SoulSilver op dit moment niet. Gewoon leuk voor de items die je kan krijgen. Volgens mij heb ik al heel wat van die choice items. Jammer dat ik die niet naar Black of White kan krijgen.
pi_100681305
Of hou Lapras/neem Starmie, die kunnen allbei Thunderbolt leren, dus dat maakt Lanturn deels overbodig. Ze kunnen ook allebei ijs-aanvallen leren! Starmie is daarnaast ook een psychic-pokemon, dus die kan je nog psychic of psybeam leren.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:05:39 #13
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100682520
6 badges, Pokémon op level 45. *O*
Ik had meer moeite met het verslaan van Jasmines Magnemites dan met haar Steelix. :?

En Togetic kan dus pas Togekiss worden zodra ik de national dex hebt, omdat je dan pas een Shiny Stone kunt krijgen. Leuk.

Door Mt. Mortar heen en dat hele Team Rocket gedoe .... w00t.

Ik wil echt cheats om meer game coins te krijgen. Ik heb áltijd pech met Voltorb Flip.
Zijn er nog 4 vakjes over, zit onder 2 van hen een Voltorb en onder de andere 2 zo'n ding met 2 of 3 punten ... draai ik bijna altijd het vakje om met een Voltorb eronder. }:|
Gameshark zou ik hier echt goed kunnen gebruiken.

En de Pokéwalker gebruik ik niet meer ... de vorige keer wel, maar het maakte niet uit hoeveel ik liep, want er gebeurde niks. :?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100683170
Ik heb de pokemon league verslagen met lvl 42-43 pokemon :')

edit:gold/silver dus
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:19:36 #15
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_100684898
FUCK YEAH SIGILYPH IS VAN MIJ
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:09:06 #16
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100686675
Ik kan even geen Voltorb Flip meer zien ... net van 8700 naar 11.500 coins gegaan.
Dus eindelijk genoeg voor één tm. Van de drie. -O-
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:18:42 #17
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_100687072
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:05 schreef Madame_Paon het volgende:
6 badges, Pokémon op level 45. *O*
Ik had meer moeite met het verslaan van Jasmines Magnemites dan met haar Steelix. :?

En Togetic kan dus pas Togekiss worden zodra ik de national dex hebt, omdat je dan pas een Shiny Stone kunt krijgen. Leuk.

Door Mt. Mortar heen en dat hele Team Rocket gedoe .... w00t.

Ik wil echt cheats om meer game coins te krijgen. Ik heb áltijd pech met Voltorb Flip.
Zijn er nog 4 vakjes over, zit onder 2 van hen een Voltorb en onder de andere 2 zo'n ding met 2 of 3 punten ... draai ik bijna altijd het vakje om met een Voltorb eronder. }:|
Gameshark zou ik hier echt goed kunnen gebruiken.

En de Pokéwalker gebruik ik niet meer ... de vorige keer wel, maar het maakte niet uit hoeveel ik liep, want er gebeurde niks. :?
Ik ben ook precies op diezelfde plek, maar mijn pokémon zitten dichter bij de level 30 :o
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:22:16 #18
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100687233
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:18 schreef KeizerKuzco het volgende:

[..]

Ik ben ook precies op diezelfde plek, maar mijn pokémon zitten dichter bij de level 30 :o
Ik moet nog door Mt. Mortar heen en kan dus ook nog geen Fly gebruiken voor Mahogany Town, omdat ik daar nog niet geweest ben.

Hoe heb je Jasmine dan kunnen verslaan? :?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:23:16 #19
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_100687269
Kingdra lvl 70 gevangen vorige keer. Met sniper als abillity :D
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:24:23 #20
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100687321
Ik krijg weer een beetje pokemon kriebels van deze topic eens even kijken na feyenoord vanavond welke ik nog op mijn pc heb staan.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:50:54 #21
126783 pjats
The Pjatser
pi_100700785
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:05 schreef Madame_Paon het volgende:
En de Pokéwalker gebruik ik niet meer ... de vorige keer wel, maar het maakte niet uit hoeveel ik liep, want er gebeurde niks. :?
Ok, dat is raar. Wel goed de instructies opgevolgd?

Ik heb er twee al vanaf dat die spellen uitkwamen en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik moest alleen een keertje de batterijen vervangen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:56:41 #22
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100700952
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:50 schreef pjats het volgende:

[..]

Ok, dat is raar. Wel goed de instructies opgevolgd?

Ik heb er twee al vanaf dat die spellen uitkwamen en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik moest alleen een keertje de batterijen vervangen.
Jep, precies gedaan wat er in dat boekje stond, maar er gebeurde niks ... Ik kon de hele dag lopen, maar alsnog gebeurde er niks ... :{
Ik snap er niks meer van.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zondag 14 augustus 2011 @ 02:17:39 #23
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_100701453
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:05 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik wil echt cheats om meer game coins te krijgen. Ik heb áltijd pech met Voltorb Flip.
Zijn er nog 4 vakjes over, zit onder 2 van hen een Voltorb en onder de andere 2 zo'n ding met 2 of 3 punten ... draai ik bijna altijd het vakje om met een Voltorb eronder. }:|
Gameshark zou ik hier echt goed kunnen gebruiken.
Ik verdenk dat Voltorb Flip er echt van dat het soms gewoon expres tegen je beslist. Wat je zegt, dan heb je nog een paar vakjes over en ook al pik je de meest logische uit, dan nog zit er een Voltorb onder. Zit je net op level 5 ook, wordt je gelijk weer teruggezet naar level 1 of 2. }:|

(Toch blijf ik het spelen, het is zo verslavend. :@)

Hoe dan ook, ik ga ook weer eens overnieuw beginnen met HeartGold. Heb alweer een beetje een team zitten bouwen, op dit moment heb ik:

- Totodile ---> Feraligatr (één van mijn lievelingspokémon sinds ik Cynthia's Garchomp ermee ge-OHKO'd heb met Avalanche :D)
- Charmander ---> Charizard
- Ralts ---> Gardevoir
- Scyther of Heracross

Wat betreft die laatste kan ik niet kiezen. Ik vind ze allebei erg cool, Heracross is misschien iets sterker, maar Scyther kan ik laten evolueren naar Scizor. Moeilijk, moeilijk...

Ik wil er ook nog een elektrische pokémon bij en zit te denken aan Jolteon. Heeft zoals alle eeveelutions een beperkte movepool, maar zoals alle eeveelutions is het gewoon een toffe pokémon. O+
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_100705057
Als ik dit zo lees krijg ik ook weer zin om te spelen.. :)
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:32:03 #25
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_100706324
Volgens mij is heartgold veel leuker dan white :'(
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:01:38 #26
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_100706938
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:22 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik moet nog door Mt. Mortar heen en kan dus ook nog geen Fly gebruiken voor Mahogany Town, omdat ik daar nog niet geweest ben.

Hoe heb je Jasmine dan kunnen verslaan? :?
Met Quilava, maar het viel nog niet mee.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_100708193
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:32 schreef tuut-chips het volgende:
Volgens mij is heartgold veel leuker dan white :'(
die pokemon generatie is gewoon veel toffer :P
There are only 151 Pokémon.
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:16:49 #28
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_100709156
Ik vind Pokémon echt zoooo leuk :D. Vroeger heb ik er met mijn GBA uren aan gespendeerd, Ruby had ik toen. En nu ik dit zo lees wil ik echt NU een nieuwe gameconsole aanschaffen, zodat ik een nieuwe serie Pokémon kan spelen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:16:20 #29
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100711447
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 02:17 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik verdenk dat Voltorb Flip er echt van dat het soms gewoon expres tegen je beslist. Wat je zegt, dan heb je nog een paar vakjes over en ook al pik je de meest logische uit, dan nog zit er een Voltorb onder. Zit je net op level 5 ook, wordt je gelijk weer teruggezet naar level 1 of 2. }:|

(Toch blijf ik het spelen, het is zo verslavend. :@)

Wat betreft die laatste kan ik niet kiezen. Ik vind ze allebei erg cool, Heracross is misschien iets sterker, maar Scyther kan ik laten evolueren naar Scizor. Moeilijk, moeilijk...

Als je de keuze hebt, zou ik voor Scizor(X-Scissor/Iron Head en de overige 2 moves keuze uit Aerial Ace(TM), Slash, Night Slash of Swords Dance) gaan en heracross is niet 'sterker', zn base attack is lager dan die van scizor, hij is wel sneller.

[ Bericht 3% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 14-08-2011 14:24:03 ]
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:00:27 #30
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100723217
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:49 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

die pokemon generatie is gewoon veel toffer :P
En het exp. puntensysteem. Dat is de belangrijkste reden waarom ik nu weer HeartGold aan het spelen ben.
Alleen is het wel jammer dat tm's niet hergebruikt kunnen worden.

Ik heb Flamethrower en heb ondertussen alweer 4300 van de 10.00 coins voor Thunderbolt, take that bitches. 8-)

Ik blijf het toch vreemd vinden dat je eerst Jasmine moet verslaan met Pokémon van level 30-35, en daarna naar het Team Rocket HQ gaat waar veel trainers rondlopen met zwakke Pokémon op level 16-20. 8)7
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100724559
Hoe is dat exp systeem van black/white dan precies? Je krijgt toch minder xp als jouw pokemon hoger lvl is dan de tegenstander. Dus je krijgt met een lvl 30 tegen een lvl 5 zeg maar helemaal GEEN exp meer?
There are only 151 Pokémon.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:37:14 #32
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100724738
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:32 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe is dat exp systeem van black/white dan precies? Je krijgt toch minder xp als jouw pokemon hoger lvl is dan de tegenstander. Dus je krijgt met een lvl 30 tegen een lvl 5 zeg maar helemaal GEEN exp meer?
Het hangt af van de levels. Met een Pokémon van level 30 een Pokémon van level 10 verslaan levert vaak maar 20 exp. punten op ... dat is nog minder dan je bij het oude systeem kreeg voor een Sentret van level 3.
Met een Pokémon van level 50 een Pokémon van level 35 verslaan, levert soms zelfs maar 300 exp. punten op ... echt superwaardeloos.
Daarentegen krijg je wel weer veel meer exp. punten als je eigen Pokémon op een lager level zitten.
Met een Pokémon op level 15 eentje van level 25 verslaan, kan je dan wel 1000 exp. punten opleveren.
Maar dat is ook het enige positieve aan dat nieuwe systeem.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 14 augustus 2011 @ 20:03:58 #33
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100725911
Munna een goeie keuze ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:06:14 #34
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100726028
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:03 schreef Dr.Mikey het volgende:
Munna een goeie keuze ?
Ik zou voor een andere kiezen. Munna kan niet zoveel verschillende soorten aanvallen leren.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 14 augustus 2011 @ 20:08:33 #35
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100726151
Ik vergelijk graag ,

Dus welke psychisch is een beetje als Ralts?
En welke water is als Gastrodon ? Gastrodon is een baas
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_100726371
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:37 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Het hangt af van de levels. Met een Pokémon van level 30 een Pokémon van level 10 verslaan levert vaak maar 20 exp. punten op ... dat is nog minder dan je bij het oude systeem kreeg voor een Sentret van level 3.
Met een Pokémon van level 50 een Pokémon van level 35 verslaan, levert soms zelfs maar 300 exp. punten op ... echt superwaardeloos.
Daarentegen krijg je wel weer veel meer exp. punten als je eigen Pokémon op een lager level zitten.
Met een Pokémon op level 15 eentje van level 25 verslaan, kan je dan wel 1000 exp. punten opleveren.
Maar dat is ook het enige positieve aan dat nieuwe systeem.
Ah, voor de exp grinders wel een flink nadeel ja. Maar als je niet van grinden houdt is het wel beter. Zorgt ervoor dat je meer gelijke lvls houdt met de tegenstander door de game heen denk ik
There are only 151 Pokémon.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:14:01 #37
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100726425
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vergelijk graag ,

Dus welke psychisch is een beetje als Ralts?
En welke water is als Gastrodon ? Gastrodon is een baas
Ik dank dat je qua psychich met elygem/beehyem het dichtst in de buurt van Ralts komt en qua water komt tympole/paplitoad/seismitoad het dichtst in de buurt van shellos/gastrodon(alhoewel seismitoad er niet tof uitziet)
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:14:44 #38
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100726463
Victini is toch de beste, want die is Psychic/Fire.
En Seismitoad is ook Water/Ground, die is dus ook sterk. Maar wel lelijk.
En Carracosta is Water/Rock en ook best sterk. Die kun je uit een fossiel halen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 14 augustus 2011 @ 20:40:31 #39
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100727759
En Lilipup is die het trainen waard of zijn alle normal pokemon weer eens useless ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:43:37 #40
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100727939
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
En Lilipup is die het trainen waard of zijn alle normal pokemon weer eens useless ?
Die is wel goed: hij kan o.a. Thunderbolt, Surf, Aerial Ace, Dig en Shadow Ball leren. :Y
En is qua defense ook heel goed.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 14 augustus 2011 @ 20:45:07 #41
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100728020
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Die is wel goed: hij kan o.a. Thunderbolt, Surf, Aerial Ace, Dig en Shadow Ball leren. :Y
En is qua defense ook heel goed.
Surf is mooi dan wordt hij mijn hm tm verneuk pokemon.
Zo een ergernis altijd die verplichte TM moves .
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:51:53 #42
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100728435
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:45 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Surf is mooi dan wordt hij mijn hm tm verneuk pokemon.
Zo een ergernis altijd die verplichte TM moves .
In Black & White heb je de hm's en de tm's vaak niet nodig op de belangrijke stukken. Je kunt een groot deel van het spel spelen zonder HM-moves, alleen voor items en Legendary Pokémon en zo heb je ze eigenlijk nodig.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 14 augustus 2011 @ 21:44:02 #43
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100731773
Hmmn oke kan ik allemaal later nog een keer doen dus,
Trouwens die Snivy wanneer leer dat beest eens wat nuttigs nog nooit zo een slechte begin pokemon meegemaakt.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:04:37 #44
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100733268
Op level 16 leert hij Leaf Tornado en op level 17 evolueert hij.
Maar het is sowieso een waardeloos beest.
Tepig en Oshawott zijn veel beter.
Snivy is wel de mooiste grasstarter, maar ook de meest nutteloze.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:42:44 #45
126783 pjats
The Pjatser
pi_100739981
Snivy heeft de pech dat hij een wall moet zijn en dan een grass-type is. Zijn beide verdedigingen zijn namelijk hoger dan zijn beide aanvallen. Voordeel is wel dat hij de snelste van de 3 starters is. Aangezien ik niet zo van walls hou, heb ik gekozen voor de andere twee :)

quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Die is wel goed: hij kan o.a. Thunderbolt, Surf, Aerial Ace, Dig en Shadow Ball leren. :Y
En is qua defense ook heel goed.
Die is zeker wel goed. Vooral als hij Intimidate heeft. Alleen zou ik wel voor de physieke aanvallen gaan. Zijn Sp.Attack is niet zo goed. Als je kan zou ik als hij een Stoutland is geworden een paar van die elemental fang aanvallen leren. Vooral Ice Fang kan geen kwaad.

Zo eindelijk voorbij de Elite Four. Kostte me meer moeite dan ik had verwacht, maar goed. Mijn pokemon waren maar net level 51, dus dat was te verwachten. Nu eerst nog trainen voordat ik verder ga.
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:52:26 #46
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100740494
Een wall is een Pokémon die er alleen is om klappen op te vangen?
Ik heb altijd Pokémon met 4 aanvallen (het liefst van 4 verschillende types) die minstens 60 schade doen en ik grind best veel.
Ik kom dus eigenlijk op pure kracht door het spel heen. :P
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100745110
Ik durf het bijna niet te vragen, maar spelen jullie ook competitief?
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 02:13:35 #48
126783 pjats
The Pjatser
pi_100745647
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:52 schreef Madame_Paon het volgende:
Een wall is een Pokémon die er alleen is om klappen op te vangen?
Ik heb altijd Pokémon met 4 aanvallen (het liefst van 4 verschillende types) die minstens 60 schade doen en ik grind best veel.
Ik kom dus eigenlijk op pure kracht door het spel heen. :P
Een wall moet het, volgens mij iig, het lang uit kunnen houden. Sommigen doen dat door vooral veel klappen op te kunnen vangen. Een bekende is bijvoorbeeld Chansey/Blissey. Dat is een Sp.Def Wall, hoge HP en een hoge Sp.Def. Voorheen was zijn beste aanval Seismic Toss, die doet evenveel HP schade als je level. Maar goed, ik heb een hekel aan ze. Ik wil pokemon met goede aanvallen hebben en iig een beetje snelheid.
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:50 schreef HerbertThePervert het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar spelen jullie ook competitief?
Ik niet. Eigenlijk nooit interessant gevonden. Het kost mij al genoeg tijd om de spellen uit te spelen.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 15 augustus 2011 @ 17:50:18 #49
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100768315
Ik heb er nu dus 9

Tympole Herdier Munna Servine Sawk en Sandile in me party en dan die Sen Pokemon ,een aap een een eletrco zebra in mijn box.

Nu wordt het keuzes maken Die aap lijkt me niets te worden. Die Zebra ook niet maar die Sen pokemon is wel een held of niet ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_100768412
Pokémon! O+
Ik speel momenteel White en SoulSilver, eigenlijk een beetje door elkaar. Niet echt handig, maar ik was net opnieuw begonnen met SoulSilver, toen ik White kocht :P Ben met beide nog niet erg ver. Heb ook nog Platinum en wat oude GB (Blue) en GBA (Sapphire en LeafGreen) versies liggen, maar die speel ik op het moment niet.
Ik heb nog niet echt een vast team in White, moet nog een beetje wennen aan die nieuwe Pokémon :@ Daarom vind ik het wel leuk dat je in de PGL DreamWorld Pokémon uit de oude generaties kunt vinden. Voor SoulSilver heb ik ook nog geen vast team. Heb via de Pokéwalker wel een Murkrow weten te vangen, die erg handig gaat zijn tegen de Gastly/ Haunter/ Gengar van mijn rivaal! :)
Wat ik trouwens wel een beetje jammer vind, is dat ik maar één event Pokémon heb, alleen Mew. Toen die werd uitgegeven (oktober vorig jaar) had ik SoulSilver net gekocht, maar na een tijdje ben ik toen gestopt omdat ik niet zoveel tijd meer had. In februari heb ik daardoor Celebi en de 3 shiny hondjes gemist, waardoor ik Zorua en Zoruark nu dus niet kan krijgen. En Victini heb ik ook gemist, en die is juist zo schattig!
pi_100772729
quote:
17s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:53 schreef Yachiru het volgende:
Pokémon! O+
Ik speel momenteel White en SoulSilver, eigenlijk een beetje door elkaar. Niet echt handig, maar ik was net opnieuw begonnen met SoulSilver, toen ik White kocht :P Ben met beide nog niet erg ver. Heb ook nog Platinum en wat oude GB (Blue) en GBA (Sapphire en LeafGreen) versies liggen, maar die speel ik op het moment niet.
Ik heb nog niet echt een vast team in White, moet nog een beetje wennen aan die nieuwe Pokémon :@ Daarom vind ik het wel leuk dat je in de PGL DreamWorld Pokémon uit de oude generaties kunt vinden. Voor SoulSilver heb ik ook nog geen vast team. Heb via de Pokéwalker wel een Murkrow weten te vangen, die erg handig gaat zijn tegen de Gastly/ Haunter/ Gengar van mijn rivaal! :)
Wat ik trouwens wel een beetje jammer vind, is dat ik maar één event Pokémon heb, alleen Mew. Toen die werd uitgegeven (oktober vorig jaar) had ik SoulSilver net gekocht, maar na een tijdje ben ik toen gestopt omdat ik niet zoveel tijd meer had. In februari heb ik daardoor Celebi en de 3 shiny hondjes gemist, waardoor ik Zorua en Zoruark nu dus niet kan krijgen. En Victini heb ik ook gemist, en die is juist zo schattig!
Zorua en Zoruark kun je van bijna iedereen hier wel ruilen. Hij is zeer breedable namelijk ;) Zo heb ik 'm ook gekregen.
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:42:22 #52
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_100772816
Begin AS WE SPEAK met Heartgold, denk dat ik Totodile neem.
pi_100772920
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:42 schreef tuut-chips het volgende:
Begin AS WE SPEAK met Heartgold, denk dat ik Totodile neem.
Totodile is tof, maar zn evoluties niet.. dat is wel jammer..
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:46:01 #54
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_100772976
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:44 schreef MrMoon het volgende:

[..]

Totodile is tof, maar zn evoluties niet.. dat is wel jammer..
Zit nu in het scherm waarin je kunt kiezen, help :') welke pokémon :')
pi_100773302
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:46 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

Zit nu in het scherm waarin je kunt kiezen, help :') welke pokémon :')
Cyndaquil ;)
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_100773709
Cyndaquil is de tofste idd.
There are only 151 Pokémon.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:38:29 #57
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_100775627
Croconaw vind ik tegenvallen qua design, maar Feraligatr is wel stoer hoor. :7
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_100775812
Ik was het na een paar dagen nietsdoen helemaal zat, ik keek op tegen drowzee levelen voor Morty met zijn ghosts. Ik ben toen gewoon de gym in gelopen en kon met mijn Drowzee bijna iedereen aan, Drowzee van level 13 tot level 20 geleveled in de gym en Dratini van 16 tot 18 :) . Alleen Morty was de eerste keer te sterk voor me, met de shadow ball, maar de tweede keer ging het nog nét. Ik ben dus blij dat ik er langs ben en nu kan ik weer verder met het spel :D Enige tips voor de steel gym? (ik denk een fire pokémon dan? Zou Vulpix met fireaanvallen werken?)

VCerder neem ik de pokéwalker nu elke keer mee, maar de enige nieuwe pokémon die ik heb gevonden is Ponyta, de rest had ik allemaal al. Toch wel leuk :)
pi_100779060
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:40 schreef maxmit het volgende:

[..]

Zorua en Zoruark kun je van bijna iedereen hier wel ruilen. Hij is zeer breedable namelijk ;) Zo heb ik 'm ook gekregen.
Oh, do want! :@ Weet je zo ook wie? Of, als diegene dit toevallig leest, heb je nog een extra Zorua over? O-) Ik heb alleen niet echt spectaculaire Pokémon om terug te ruilen, ben nog niet zo ver in het spel. Dus ik hoop niet dat dat erg is.. :@

Ik vind Chikorita de leukste van die generatie! Dat is toch wel m'n favoriet van alle Pokémon!
Maar dat komt meer door het schattige uiterlijk, en ook (met name) door de anime want daarin issie zo cute! O+ Ik heb dat sowieso wel met veel Pokémon, als ik ze in afleveringen van de anime of de films zie, dan vind ik ze vaak meteen een stuk leuker, omdat ze dan wat 'echter' zijn ofzo.. Ja, ik ben een klein beetje gek 8)7 Volgend weekend is er trouwens weer eens een Pokémon marathon op Disney XD, en ze zenden dan ook één van de nieuwe films uit! O+ Weet zo even niet welke. Ik vind de NL stemmen stiekem toch het leukst, heel raar eigenlijk, want bij andere anime vind ik NL of vooral (Amerikaans) Engels echt afschuwelijk!
Maar goed, nu ga ik een beetje off-topic :@

Die Pokéwalker is echt leuk hč Helgen? Ik neem 'em ook nog vaak mee als ik ergens heen ga. Soms speel ik een beetje vals, dan houd ik 'em in m'n hand als ik tv aan het kijken ben, en dan een beetje schudden en bewegen.. werkt ook wel :@ Ik heb ook nog niet zoveel nieuwe Pokémon via de Pokéwalker gevangen, maar het blijft een leuk extra iets :) Heb wel een Murkrow die ik graag wilde! Duurde wel even, want er zijn per route 6 verschillende Pokémon, verdeeld over 3 groepjes, en per keer kun je er eentje uit ieder groepje tegenkomen (ook deels afhankelijk van het aantal stappen dat je gezet hebt), en het kan ook aan de Pokémon die je erin hebt gestopt liggen welke Pokémon je tegen komt.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:11:29 #60
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100781108
Chikorita is wel schattig, maar wel de zwakste. Grasstypes hebben sowieso meer zwakheden dan fire- en watertypes.

Even uit het andere topic:

De aanvallen vergeleken:

quote:
Fire - Super Effective against: Bug, Grass, Ice, Steel.
Not Very Effective against: Dragon, Fire, Rock, Water.

Grass - Super Effective against: Ground, Rock, Water.
Not Very Effective against: Bug, Dragon, Fire, Flying, Grass, Poison, Steel.

Water - Super Effective against: Fire, Ground, Rock.
Not Very Effective against: Dragon, Grass, Water.
De Pokémon zelf:

quote:
Fire - Super Effective: Water, Ground, Rock.
Not Very Effective: Fire, Grass, Ice, Bug, Steel.

Grass - Super Effective: Fire, Ice, Poison, Flying, Bug.
Not Very Effective: Water, Electric, Grass, Ground.

Water - Super Effective: Electric, Grass.
Not Very Effective: Fire, Water, Ice, Steel.
Grass heeft dus duidelijk de meeste zwakheden.

Ik heb bij HeartGold 6 badges en m'n Pokémon op level 47. Nog 3 levels trainen todat ik Bryce uitdaag.
Het is trouwens wel behoorlijk waardeloos dat die Pokémon bij het Lake of Rage maar op ongeveer level 16 zitten. Ik moet dus trainen rond de Whirl Islands.

En ik denk erover om FireRed te kopen. Ik heb nog een Gameboy Advance SP, dus dat moet lukken.
Lijkt me wel weer leuk om zo'n 1st gen spel te spelen. :Y

Mooi dat deze reeks weer leeft. *O*
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100781222
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:36 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Oh, do want! :@ Weet je zo ook wie? Of, als diegene dit toevallig leest, heb je nog een extra Zorua over? O-) Ik heb alleen niet echt spectaculaire Pokémon om terug te ruilen, ben nog niet zo ver in het spel. Dus ik hoop niet dat dat erg is.. :@
Heb je gen 3 of 4 starters? :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_100781327
steelix is een beetje weird, fire is opzich het best, maar de fire pokemon die je normaal kan krijgen (behalve cyndaquil) zijn best wel zwak. growlithe/vulpix dus. Dan kan je eigenlijk beter een water pokemon gebruiken, dat werkte vaak beter voor mij.

(hoewel je voor magnemite eigenlijk sowieso fire moet gebruiken)
There are only 151 Pokémon.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:17:33 #63
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100781424
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:15 schreef Eenskijken het volgende:
steelix is een beetje weird, fire is opzich het best, maar de fire pokemon die je normaal kan krijgen (behalve cyndaquil) zijn best wel zwak. growlithe/vulpix dus. Dan kan je eigenlijk beter een water pokemon gebruiken, dat werkte vaak beter voor mij.

(hoewel je voor magnemite eigenlijk sowieso fire moet gebruiken)
Of eentje met fightaanvallen.
Ik heb de Magnemites van Jasmine verslagen met een wateraanval. Haar Steelix ook.
Maar haar Steelix was in één keer af, terwijl ik de Magnemites met 2 klappen moest uitschakelen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:19:26 #64
126783 pjats
The Pjatser
pi_100781551
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik heb er nu dus 9

Tympole Herdier Munna Servine Sawk en Sandile in me party en dan die Sen Pokemon ,een aap een een eletrco zebra in mijn box.

Nu wordt het keuzes maken Die aap lijkt me niets te worden. Die Zebra ook niet maar die Sen pokemon is wel een held of niet ?
Je party lijkt me zo redelijk. Ik ben alleen niet fan van Munna. Zal best een sterke pokemon zijn, maar hij is zo traag :D Aapjes vind ik persoonlijk niet zo leuk, maar die kunnen zeker nooit kwaad. Maar aangezien je nu al Tympole hebt, lijkt me de wateraap nou niet zo handig. En wat bedoel je met de Sen pokemon? Die ken ik niet.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:23:39 #65
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100781811
Van die aapjes is Pansear/Simisear toch mijn favoriet en op de 2e plaats staat Panpour/Simipour.
Pansage/Simisage heeft gewoon teveel zwakheden (en ziet er gemeen uit :P).
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100781943
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:13 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Heb je gen 3 of 4 starters? :P
Kan ik waarschijnlijk wel aankomen! :) Ik was sowieso al van plan om alle starters van Sapphire en Platinum naar m'n SoulSilver te halen (Sapphire savegame is van m'n zusje die toch nooit meer speelt, en bij Platinum ben ik toch heel niet ver :P) voor m'n eigen Pokédex, alleen gaat het dan wel even duren, aangezien ik eerst nog een heel eind in White moet voor ik ze van SoulSilver naar White kan sturen. Tenzij je ook SoulSilver of HeartGold hebt, dan kunnen we ook via 2 games ruilen, alleen moet ik de hele zooi wel eerst nog even gaan overzetten en breeden enzo, dus ja, dan duurt het ook even.. XD Lekker handig ben ik hč? :P
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:34:38 #67
126783 pjats
The Pjatser
pi_100782573
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:23 schreef Madame_Paon het volgende:
Van die aapjes is Pansear/Simisear toch mijn favoriet en op de 2e plaats staat Panpour/Simipour.
Pansage/Simisage heeft gewoon teveel zwakheden (en ziet er gemeen uit :P).
Zo zou ik ze ook orderen. Maar ik heb liever een andere pokemon dan een aapje. Ik kies veel op uiterlijk en ik hou niet van aapjes :P Hoewel ze qua stats nog best redelijk zijn, ik bedoel: 98 op beide Attacks en 101 op Speed. Zeker niet verkeerd.
pi_100783063
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:50 schreef HerbertThePervert het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar spelen jullie ook competitief?
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:53:29 #69
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100783731
quote:
Ik weet niet precies wat dat inhoudt ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:53:39 #70
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_100783742
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:15 schreef Eenskijken het volgende:
steelix is een beetje weird, fire is opzich het best, maar de fire pokemon die je normaal kan krijgen (behalve cyndaquil) zijn best wel zwak. growlithe/vulpix dus. Dan kan je eigenlijk beter een water pokemon gebruiken, dat werkte vaak beter voor mij.

(hoewel je voor magnemite eigenlijk sowieso fire moet gebruiken)
Mocht je geen fire pokémon hebben: tegen Magnemite kun je ook Dig gebruiken (TM28, te vinden in het National Park), want ground is 4x effective tegen de combinatie electric/steel. Tegen Steelix is ground 2x effective, maar Steelix heeft een enorme defense dus dan zou je beter een move als Surf kunnen gebruiken.

Het is wel jammer dat je niet makkelijker aan die evolutionary stones kunt komen, want met aan Arcanine/Ninetales heb je twee prima pokémon. Maar als je niet voor Cyndaquil gekozen hebt en je wilt een sterke fire pokémon, dan kun je ook een Magmar vangen hč? Die leert Lava Plume op level 36 en daar maakt Steelix geen schijn van kans tegen, laat staan die twee Magnemites.

quote:
Nee, daar begin ik echt niet aan. De battles lijken me leuk, maar die hele aanloop er naartoe... een leuk team breeden om de league mee te verslaan vind ik al een hels karwei en dan zou daar ook nog eens EV-training e.d. bij komen... :')
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_100785321
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:38 schreef Rikketik het volgende:
Croconaw vind ik tegenvallen qua design, maar Feraligatr is wel stoer hoor. :7
Maar kan absoluut niet op tegen Typhlosion..
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:47:31 #72
126783 pjats
The Pjatser
pi_100787173
Wat art van Black en White

http://pokemonblackandwhite.net/?p=5800
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:53:33 #73
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100787483
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:47 schreef pjats het volgende:
Wat art van Black en White

http://pokemonblackandwhite.net/?p=5800
Dat is echt mooi. :o
Ik wou dat ik dat kon.

quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:16 schreef MrMoon het volgende:

[..]

Maar kan absoluut niet op tegen Typhlosion..
Nope, Typhlosion is inderdaad beter. Maar Feraligatr is wel beter dan Meganium.

[ Bericht 1% gewijzigd door Madame_Paon op 16-08-2011 01:10:58 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100790897
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:53 schreef Rikketik het volgende:
Nee, daar begin ik echt niet aan. De battles lijken me leuk, maar die hele aanloop er naartoe... een leuk team breeden om de league mee te verslaan vind ik al een hels karwei en dan zou daar ook nog eens EV-training e.d. bij komen... :')
En IV breeding, natures, stats en niet te vergeten de strategie :7
Binnenkort Pokémon White op zavvi bestellen en dan kan ik weer beginnen, kan niet wachten :D
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
pi_100791031
Morgen maar eens verder gaan, weet echt niet meer waar ik ben in Black en White :P
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:43:06 #76
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100791972
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:19 schreef pjats het volgende:

[..]

Je party lijkt me zo redelijk. Ik ben alleen niet fan van Munna. Zal best een sterke pokemon zijn, maar hij is zo traag :D Aapjes vind ik persoonlijk niet zo leuk, maar die kunnen zeker nooit kwaad. Maar aangezien je nu al Tympole hebt, lijkt me de wateraap nou niet zo handig. En wat bedoel je met de Sen pokemon? Die ken ik niet.
Ik bedoelde Daruma met zen pokemon.
Wat een baas trouwens vlak voor het gevecht met de bug gym leader net fire punch geleerd toen was het natuurlijk een eitje. en wateraap heb ik inderdaad vervangen voor Tympole.

Munna blijft in me team tot dat ik Gothita heb.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:49:20 #77
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100792165
Panpour/Simipour is wel sterker dan Munna/Musharna.
Hij kan zoveel verschillende type aanvallen leren: water, normal, fight, ground, rock, flying, grass, ghost, ice ...

Ik heb m'n 3 Pokémon op level 49. Nog 1 level dus tot de Mahogany Gym. *O*
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 16 augustus 2011 @ 02:01:31 #78
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100792535
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:49 schreef Madame_Paon het volgende:
Panpour/Simipour is wel sterker dan Munna/Musharna.
Hij kan zoveel verschillende type aanvallen leren: water, normal, fight, ground, rock, flying, grass, ghost, ice ...

Ik heb m'n 3 Pokémon op level 49. Nog 1 level dus tot de Mahogany Gym. *O*
Hmmn hoe is een water pokemon met een Psychisch te vergelijken ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 02:06:10 #79
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100792645
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:01 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Hmmn hoe is een water pokemon met een Psychisch te vergelijken ?
Door de type coverage die Panpour/Simipour veel meer heeft dan Munna/Musharna en doordat hij een veel hogere speed heeft.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 16 augustus 2011 @ 02:36:04 #80
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100793246
Na route 4 trouwens eerst naar de Desert resort of naar het stadje ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 02:41:51 #81
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100793360
Maakt volgens mij niet zoveel uit ...
In het Desert Resort ligt wel een Fire Stone, die zou wel van pas kunnen komen.
Maar als je geen Pokémon in je team hebt die evolueert met een Fire Stone, maakt de volgorde volgens mij niet echt uit.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 16 augustus 2011 @ 04:16:06 #82
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100794572
Wat een tering beest is Emolga om tegen te vechten zeg. :r :r :R
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:32:41 #83
126783 pjats
The Pjatser
pi_100796513
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Na route 4 trouwens eerst naar de Desert resort of naar het stadje ?
Maakt niet zoveel uit, maar ik zou het wel doen voordat je de gym van die stad aanpakt. In Desert Resort lopen wat trainers rond waar je tegen kan trainen namelijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 04:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat een tering beest is Emolga om tegen te vechten zeg. :r :r :R
Erg vervelend ja. Enigste type aanval dat goed werkt is Rock
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ik bedoelde Daruma met zen pokemon.
Wat een baas trouwens vlak voor het gevecht met de bug gym leader net fire punch geleerd toen was het natuurlijk een eitje. en wateraap heb ik inderdaad vervangen voor Tympole.

Munna blijft in me team tot dat ik Gothita heb.
Daruma vind ik ook erg cool. Vooral als die evolueert, dan kan hij dankzij zijn ability (en de juiste aanvallen) erg sterk zijn.
pi_100796889
Hoe zit dat nou eigenlijk met HeartGold (SoulSilver) met die verschillende regionen. Vorige keer ben ik niet zo ver gekomen :@ maar ik haal nu de schade in.
Is het zo dat je 'reist' van het ene naar het andere gebied door een warp-achtig iets? Of dmv Fly?
Of ga je na het completen van de eerste regio naar de volgende en kun je niet meteen terug, maar later wel. En hou je je Pokemon of begin je overnieuw, aangezien je nieuwe starters krijgt.
Kun je vrij reizen tussen de regionen?

Zo veel vragen, zo veel antwoorden (hoop ik). Ik kan ook gewoon gaan spelen en het uitvinden, maar ik ben zeer nieuwsgierig aangelegd :P En het uitspelen doe ik deze keer waarschijnlijk toch wel :7
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:25:38 #85
126783 pjats
The Pjatser
pi_100797604
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:53 schreef maxmit het volgende:
Hoe zit dat nou eigenlijk met HeartGold (SoulSilver) met die verschillende regionen. Vorige keer ben ik niet zo ver gekomen :@ maar ik haal nu de schade in.
Is het zo dat je 'reist' van het ene naar het andere gebied door een warp-achtig iets? Of dmv Fly?
Of ga je na het completen van de eerste regio naar de volgende en kun je niet meteen terug, maar later wel. En hou je je Pokemon of begin je overnieuw, aangezien je nieuwe starters krijgt.
Kun je vrij reizen tussen de regionen?

Zo veel vragen, zo veel antwoorden (hoop ik). Ik kan ook gewoon gaan spelen en het uitvinden, maar ik ben zeer nieuwsgierig aangelegd :P En het uitspelen doe ik deze keer waarschijnlijk toch wel :7
Ik heb het even moeten opzoeken, aangezien ik niet zo ver ben met beide spellen. Maar wat ik vind kan je op meerdere manieren er tussen reizen. Vanuit Kanto met de boot (in Vermillion), de trein (Saffron City) en je kan gewoon Fly gebruiken (misschien met tussenstop bij de Pokemon League).
pi_100797982
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:25 schreef pjats het volgende:

[..]

Ik heb het even moeten opzoeken, aangezien ik niet zo ver ben met beide spellen. Maar wat ik vind kan je op meerdere manieren er tussen reizen. Vanuit Kanto met de boot (in Vermillion), de trein (Saffron City) en je kan gewoon Fly gebruiken (misschien met tussenstop bij de Pokemon League).
En de levels van de trainers onderweg stijgen ook gewoon mee? Daarmee bedoel ik dat je in een nieuwe regio komt, met nieuwe starters. Die nieuwe starters hoef je misschien niet te gebruiken omdat je al een heleboel pokemon hebt, waaronder een goed(?) team. Als dan de wilde pokemon en/of de trainers onderweg en in gyms niet mee stijgen wordt het wel een makkelijk gebeuren.. of oordeel ik nu te snel/verkeerd??
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_100798434
Gym's en trainers stijgen wel in lvl. Wilde pokemon in Kanto niet.
There are only 151 Pokémon.
pi_100799066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:54 schreef Eenskijken het volgende:
Gym's en trainers stijgen wel in lvl. Wilde pokemon in Kanto niet.
Oja, ik zag het op serebii.. Hoenn heeft dus geen gymleaders. En er is (natuurlijk), maar één pokeleage, in Johto.. :) Soms is het fijn als het voorgekauwd wordt.
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:29:11 #89
126783 pjats
The Pjatser
pi_100799379
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:16 schreef maxmit het volgende:
[..]
Oja, ik zag het op serebii.. Hoenn heeft dus geen gymleaders. En er is (natuurlijk), maar één pokeleage, in Johto.. :) Soms is het fijn als het voorgekauwd wordt.
Hoenn? HG en SS gaat toch over Johto en Kanto? En beiden hebben gymleaders.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:29:32 #90
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_100799387
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:16 schreef maxmit het volgende:

[..]

Oja, ik zag het op serebii.. Hoenn heeft dus geen gymleaders. En er is (natuurlijk), maar één pokeleage, in Johto.. :) Soms is het fijn als het voorgekauwd wordt.
Ik weet niet hoor, Hoenn heeft dus wel gymleaders, in de spel is je eigen vader daarin zelfs een gymleader en elke regio heeft een pokeleague, en ash is nooit kampioen geweest tot nu toe
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:31:27 #91
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_100799438
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:53 schreef maxmit het volgende:
Hoe zit dat nou eigenlijk met HeartGold (SoulSilver) met die verschillende regionen. Vorige keer ben ik niet zo ver gekomen :@ maar ik haal nu de schade in.
Is het zo dat je 'reist' van het ene naar het andere gebied door een warp-achtig iets? Of dmv Fly?
Of ga je na het completen van de eerste regio naar de volgende en kun je niet meteen terug, maar later wel. En hou je je Pokemon of begin je overnieuw, aangezien je nieuwe starters krijgt.
Kun je vrij reizen tussen de regionen?

Zo veel vragen, zo veel antwoorden (hoop ik). Ik kan ook gewoon gaan spelen en het uitvinden, maar ik ben zeer nieuwsgierig aangelegd :P En het uitspelen doe ik deze keer waarschijnlijk toch wel :7
In HG/SS heb je 2 regios. De Johto en de Kanto regio, beide hebben 8 gymleaders,
Nee je loopt/fietst, je kunt vliegen na steden waar je al geweest bent.
Nee
je houdt ze
En ja je kunt vrij reizen.
pi_100799577
Hoenn heeft wel gymleaders, maar Hoenn is alleen in Ruby/sapphire oid?
There are only 151 Pokémon.
pi_100799616
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:16 schreef maxmit het volgende:

[..]

Oja, ik zag het op serebii.. Hoenn heeft dus geen gymleaders. En er is (natuurlijk), maar één pokeleage, in Johto.. :) Soms is het fijn als het voorgekauwd wordt.
Oh en de pokemon league ligt eigenlijk tussen Johto en Kanto in :P Officieel ligt ie in Kanto..
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:43:07 #94
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_100799786
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:37 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Oh en de pokemon league ligt eigenlijk tussen Johto en Kanto in :P Officieel ligt ie in Kanto..
Dat is de indigno plateau.
pi_100799793
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:37 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Oh en de pokemon league ligt eigenlijk tussen Johto en Kanto in :P Officieel ligt ie in Kanto..
Ligt gewoon in Kanto, zoals alles wat rechts van Tohjo Falls ligt(serebii zegt zelfs dat alles dat rechts van new bark ligt al Kanto is), op mount silver na(hoewel deze op de map twee pixels links van tohjo falls ligt :') ).
pi_100800087
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:35 schreef Eenskijken het volgende:
Hoenn heeft wel gymleaders, maar Hoenn is alleen in Ruby/sapphire oid?
Oja, je hebt gelijk. Ik zat verkeerd te kijken. Er komen alleen een aantal pokemon uit Hoenn in voor..
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:38:38 #97
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100818596
Wat een hel is die Emolga om tegen te vechten nergens een toffe ice of rock pokemon te vinden ook nog een stroom pokemon die tegen ground kan hoe verzinnen ze het :r
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_100819479
Ik blijf de originele Pokémon Gold/Silver/Crystal beter vinden dan de remakes Heartgold and Soulsilver. :D
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:15:14 #99
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100820556
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:38 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat een hel is die Emolga om tegen te vechten nergens een toffe ice of rock pokemon te vinden ook nog een stroom pokemon die tegen ground kan hoe verzinnen ze het :r
En daar bovenop heeft hij ook nog eens als Ability static ...
Als je geen Pokémon hebt met ice- of rockaanvallen, kun je het beste eentje met een hoge special attack gebruiken die een goede special attackaanval heeft, en niet van het flying- of watertype is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:55 schreef robin007bond het volgende:
Ik blijf de originele Pokémon Gold/Silver/Crystal beter vinden dan de remakes Heartgold and Soulsilver. :D
Ik niet.
Ik heb 7 badges bij HeartGold. :D Team Rocket verslagen, Pokémon op level 52, 2 tm's uit de gamecorner kunnen kopen en ben net gebeld voor m'n eerste rematch. *O*
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:20:50 #100
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_100827724
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:55 schreef robin007bond het volgende:
Ik blijf de originele Pokémon Gold/Silver/Crystal beter vinden dan de remakes Heartgold and Soulsilver. :D
Ik niet, remakes zijn veel toffer.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:12:29 #101
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_100830908
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:38 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat een hel is die Emolga om tegen te vechten nergens een toffe ice of rock pokemon te vinden ook nog een stroom pokemon die tegen ground kan hoe verzinnen ze het :r
OMG een gym leader die een beetje uitdaging biedt, dat dit kan in Nederland!!1!eins!! :r :r :r

Nee, serieus, leer gewoon één van je pokémon Rock Tomb (TM39, te vinden in het Desert Resort). Drilbur bijvoorbeeld, want dan kan Emolga je niets maken. Was dat nou zo moeilijk?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:50:46 #102
126783 pjats
The Pjatser
pi_100833089
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:38 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat een hel is die Emolga om tegen te vechten nergens een toffe ice of rock pokemon te vinden ook nog een stroom pokemon die tegen ground kan hoe verzinnen ze het :r
Dat is 1 van de vier electric pokemon in black en white die tegen ground kunnen. De pokemon Tynamo/Eelektrik/Eelektross heeft namelijk de ability Levitate, waardoor die pokemon geen enkele zwakheid hebben. Die zijn een stuk irritanter dan Emolga :P
pi_100833506
Precies. Ik zou willen dat ik bij elke gym leader eerst minstens 2 keer 'dood' ging oid.. net zoals bij Ash gebeurt in de animé serie. GIEV een beetje uitdaging :< Pokemon games zijn over het algemeen faceroll games. Ik zie dan ook graag een moeilijkheidsgraad bij het volgende deel.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:01:45 #104
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100833613
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:59 schreef Eenskijken het volgende:
Precies. Ik zou willen dat ik bij elke gym leader eerst minstens 2 keer 'dood' ging oid.. net zoals bij Ash gebeurt in de animé serie. GIEV een beetje uitdaging :< Pokemon games zijn over het algemeen faceroll games. Ik zie dan ook graag een moeilijkheidsgraad bij het volgende deel.
Maar dan wel zonder de helft van je geld te verliezen, want dat is gewoon waardeloos.

En Rock Tomb mist héél vaak. Het heeft zogenaamd een accuracy van 80, maar ik geloof er niks van.
Aanvallen missen in Black en White sowieso veel vaker op de een of andere manier.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 17 augustus 2011 @ 00:17:42 #105
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100834456
Madam wie is de beste psyische pokemon in black ?
Iedereen zegt Reuniclus maar die kan ik niet krijgen in black.
Ik heb Gotika .Sigylph Munna en yamask wie zou ik kiezen?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:20:49 #106
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100834601
Bedoel je Gothita? Die is volgens mij wel de beste ... die kan namelijk ook bijv. Thunderbolt leren.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 17 augustus 2011 @ 00:21:49 #107
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100834647
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:20 schreef Madame_Paon het volgende:
Bedoel je Gothita? Die is volgens mij wel de beste ... die kan namelijk ook bijv. Thunderbolt leren.
En Sigylph ivb met fly ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:24:17 #108
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100834772
Sigilyph is ook wel goed. :Y Kan best veel verschillende aanvallen leren van verschillende types: flying, psychic, steel, rock, grass, dark, ghost, ice ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:26:41 #109
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100834881
AAAAAH wat stom.
Ik gooide per ongeluk een Lure Ball naar een Swinub. 8)7
Maar hij is wel gevangen. :D

Deze keer heb ik die ijspuzzel in het Ice Path bijna in één keer opgelost, terwijl ik daar eerder soms wel uren over deed.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 17 augustus 2011 @ 00:34:33 #110
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100835273
Aargh die 4e gym poging 5 ofzo inmiddels kk vliegende bliksem eekhoorns.
Terwijl ik heb twee ground soorten normaal is dat genoeg tegen een stroom pokemon dammit.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:35:38 #111
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100835335
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Aargh die 4e gym poging 5 ofzo inmiddels kk vliegende bliksem eekhoorns.
Terwijl ik heb twee ground soorten normaal is dat genoeg tegen een stroom pokemon dammit.
_O-

Op welk level zitten je Pokémon dan?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 17 augustus 2011 @ 00:37:30 #112
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100835432
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:35 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

_O-

Op welk level zitten je Pokémon dan?
Tussen 25 en 30 waarvan twee unaffected zijn tegen electric .
Maar die worden geowned met arial aces.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:40:43 #113
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100835557
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:37 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Tussen 25 en 30 waarvan twee unaffected zijn tegen electric .
Maar die worden geowned met arial aces.
Dat is dan ook even hoog als het level van de Pokémon van de trainers in die gym.
Ik had m'n Pokémon op level 35 zitten toen ik de Nimbasa Gym uitdaagde, en zelfs toen was het niet echt makkelijk.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:44:45 #114
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_100835731
Ik vond de vierde echt easy. Heb je toevallig pignite? Gewoon rollout, OHK.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:46:09 #115
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_100835779
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:01 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Maar dan wel zonder de helft van je geld te verliezen, want dat is gewoon waardeloos.
De helft van je geld verliezen? Nee joh, gewoon saven voor het gevecht en dan de savegame opnieuw laden in het geval dat je verliest. :P

Maar ik ben het wel eens met Eenskijken. Net ook, toen ik tegen die Bugsy moest vechten. Komt-ie aanzetten met een Scyther, een Metapod en een Kakuna. Ik bedoel, waarom geen Butterfree en Beedrill? Was het dan echt een onmogelijk gevecht geworden? En zo ja: had je dat als speler kunnen oplossen door nog extra te trainen?

Ik kan me ergeren aan mensen die net doen alsof vroeger alles beter was, maar ik denk soms wel eens met liefde terug aan die goede ouwe tijd van Red en Blue. En dan vooral als je Charmander gekozen had: eerst Brock met z'n Geodude en Onix, en daarna nog eens Misty met d'r Starmie. Ik heb ze vervloekt, maar ik zat tenminste wel op het randje van mijn stoel elke keer als ik tegen ze vocht.

HeartGold en SoulSilver zijn wat dat betreft echt beyond easy, maar gelukkig bieden de gym leaders uit B/W iets meer uitdaging. Lenora met die Watchog van d'r, Elesa met haar Emolga's, Clay met zijn Excadrill...

quote:
En Rock Tomb mist héél vaak. Het heeft zogenaamd een accuracy van 80, maar ik geloof er niks van.
Aanvallen missen in Black en White sowieso veel vaker op de een of andere manier.
Die stats werken sowieso een beetje maf. Die modifiers (aanvallen die je stats verhogen of verlagen) bijvoorbeeld. Het gaat allemaal om stages: 0 is normaal, +6 het hoogste en -6 het laagste. Je zou denken dat het bijvoorbeeld zo gaat:

-6 = 70
-5 = 75
-4 = 80
-3 = 85
-2 = 90
-1 = 95
0 = 100
+1 = 105
+2 = 110
+3 = 115
+4 = 120
+5 = 125
+6 = 130

Maar zo werkt het dus niet. In plaats van dat de boel bij elkaar opgeteld wordt of van elkaar afgetrokken, worden ze volgens een vaste formule met elkaar vermenigvuldigd. Dan krijg je dit:

Voor Attack, Defense, Special Attack, Special Defense en Speed
-6 = 100 x 2/8 = 25%
-5 = 100 x 2/7 = 29%
-4 = 100 x 2/6 = 33%
-3 = 100 x 2/5 = 40%
-2 = 100 x 2/4 = 50%
-1 = 100 x 2/3 = 67%
0 = 100%
+1 = 100 x 1.5 = 150%
+2 = 100 x 2.0 = 200%
+3 = 100 x 2.5 = 250%
+4 = 100 x 3.0 = 300%
+5 = 100 x 3.5 = 350%
+6 = 100 x 4.0 = 400%

Voor Accuracy en Evasion
-6 = 100 x 3/9 = 33%
-5 = 100 x 3/8 = 38%
-4 = 100 x 3/7 = 43%
-3 = 100 x 3/6 = 50%
-2 = 100 x 3/5 = 60%
-1 = 100 x 3/4 = 75%
0 = 100%
+1 = 100 x 11/3 = 133%
+2 = 100 x 12/3 = 167%
+3 = 100 x 2 = 200%
+4 = 100 x 21/3 = 233%
+5 = 100 x 22/3 = 267%
+6 = 100 x 3 = 300%

In de praktijk komt het er dus op neer dat bijvoorbeeld één sand-attack al 25% van je accuracy afhaalt! En een move als Fake Tears (special defense -2) maakt het doelwit dus twee keer zo zwak tegen special moves.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:50:36 #116
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100835979
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan sand-attack e.d.
Gold/Silver/Chrystal/HeartGold/SoulSilver zijn vóór de Pokémon Leaugue ook gewoon veel te makkelijk.
Ik bedoel, je hebt 6 badges, en je komt nog trainers tegen met Pokémon op level 16. :|W
Gelukkig is vechten tegen Red en de Pokémon League daarna wél een hele uitdaging.

Ik had Pokémon Yellow, en was dus kansloos met mijn Pikachu, dus ik ging altijd een Butterfree trainen voor de Pewter Gym. :P En daarna dumpte ik 'm weer. O-)
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 17 augustus 2011 @ 02:21:16 #117
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100838815
Eindelijk het koste me wat trainen en een shit load aan hyper potions maar ik kan verder ;)
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:36:13 #118
126783 pjats
The Pjatser
pi_100842697
Enigste reden waarom Red/Blue voor mij 'moeilijker' waren is dat ik het mezelf moeilijk maakte. Nu weet ik welke levels de gymleaders hebben en daar train ik mijn pokemon op. In Red/Blue was het voor mij zo, dat ik een gymleader bijna meteen aanviel wanneer ik het dorpje binnenkwam. En daarnaast ook niet zoveel kennis had. Als ik nu zo kijk, zou ik een Butterfree gebruiken voor Brock en een Pikachu voor Misty :)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:49:21 #119
347046 GemarineerdeKip
Mijn avatar is niet eetbaar.
pi_100862951
Vandaag weer opnieuw begonnen met Pokemon White ^^
Het spel is zo simpel omdat het spel voor mensen vanaf 3 jaar is ofzo, maarja dat zegt niet zo veel want mijn neefje van 4 kan nog niet lezen.
Ik vind Pokemon leuk ongeacht de leeftijd categorie :Y

[ Bericht 28% gewijzigd door GemarineerdeKip op 17-08-2011 18:50:55 (extra text) ]
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:20:57 #120
126783 pjats
The Pjatser
pi_100864313
quote:
15s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:49 schreef GemarineerdeKip het volgende:
Vandaag weer opnieuw begonnen met Pokemon White ^^
Het spel is zo simpel omdat het spel voor mensen vanaf 3 jaar is ofzo, maarja dat zegt niet zo veel want mijn neefje van 4 kan nog niet lezen.
Ik vind Pokemon leuk ongeacht de leeftijd categorie :Y
Je doelt op de PEGI rating? Die is alleen zo laag omdat er geen geweld/sex/groffe taal in zit. Dat wordt niet bepaald door moeilijkheid van het spel.
pi_100882389
Welk flying type kan ik beter kiezen; pidove en evoluties of archen en evolutie?

Ik vind archen er toffer uit zien, daarom neig ik naar Archen...
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_100882565
quote:
15s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:49 schreef GemarineerdeKip het volgende:
Vandaag weer opnieuw begonnen met Pokemon White ^^
Het spel is zo simpel omdat het spel voor mensen vanaf 3 jaar is ofzo, maarja dat zegt niet zo veel want mijn neefje van 4 kan nog niet lezen.
Ik vind Pokemon leuk ongeacht de leeftijd categorie :Y
als er 'fuck' in gezegd zou worden zou de PEGI rating meteen naar 12 gaan, zegt voor de rest niks over de evt moeilijkheid van het spel en/of de taalvaardigheid van een 3 jarige.
pi_100884708
Zojuist Pokémon White besteld, ben benieuwd :P
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:13:30 #124
126783 pjats
The Pjatser
pi_100885597
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 01:49 schreef MrMoon het volgende:
Welk flying type kan ik beter kiezen; pidove en evoluties of archen en evolutie?

Ik vind archen er toffer uit zien, daarom neig ik naar Archen...
Ik zou Archen kiezen. Die vind ik qua aanvallen sterker en ziet er zeker toffer uit. Maar die heeft 1 nadeel die ik vervelend vind. Zijn ability.
pi_100885920
Bah, ik moet ook eens een 2e hands ds scoren ofzo, als ik dit topic lees word ik altijd zo jaloers. :(
pi_100887899
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:13 schreef pjats het volgende:

[..]

Ik zou Archen kiezen. Die vind ik qua aanvallen sterker en ziet er zeker toffer uit. Maar die heeft 1 nadeel die ik vervelend vind. Zijn ability.
Maar dat weegt blijkbaar niet op tegen de voordelen..
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 10:58:12 #127
126783 pjats
The Pjatser
pi_100888052
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:52 schreef MrMoon het volgende:
[..]
Maar dat weegt blijkbaar niet op tegen de voordelen..
In singleplayer wel, vind ik. Je aanval wordt minder als je onder de 50% HP zit. Dat betekent voor mij dat ik ietsjes vaker moet healen buiten de combats :D
pi_100896126
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:32 schreef dnbrainwash het volgende:
Bah, ik moet ook eens een 2e hands ds scoren ofzo, als ik dit topic lees word ik altijd zo jaloers. :(
En done, morgen kan ik ook mee nolifen, grinden en battlen. :P
  donderdag 18 augustus 2011 @ 15:41:06 #129
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100897749
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 01:49 schreef MrMoon het volgende:
Welk flying type kan ik beter kiezen; pidove en evoluties of archen en evolutie?

Ik vind archen er toffer uit zien, daarom neig ik naar Archen...
Ik zou Archen kiezen, maar ik ben sowieso niet zo van de normal-flyingtypes.

Bij HeartGold: 7 badges, bij Blackthorn City, Pokémon op level 54.
En het hele spel lang nog geen enkele Pokémon d.m.v. headbutt tegengekomen. :')
Pokémon nog minstens één level omhoog en dan kan ik voor de 8e badge gaan en Miltank Earthquake leren (die ligt namelijk op Victory Road).
Miltank kan Thunderbolt, maar omdat haar special attack maar de helft is van haar attack, laat ik haar een Magnet vasthouden.
Met hoeveel kracht neemt een aanval dan toe?

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:32 schreef dnbrainwash het volgende:
Bah, ik moet ook eens een 2e hands ds scoren ofzo, als ik dit topic lees word ik altijd zo jaloers. :(
Ik raad een Nintendo DS Lite aan, die heb ik ook. Dan heb je namelijk nog een slot voor gameboy advance spelletjes.
Oh wacht, je hebt er al een besteld?
Welke?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100899587
Of een 3ds :P voor toekomstige pokemon games en je kan alle normale ds pokemon er ook op spelen. Is namelijk nu al in prijs verlaagd :)

Ik heb trouwens ook nog een ds light. Werkt nog prima, en die GBA backwards compatibilty is idd erg lekker..
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 17:02:56 #131
126783 pjats
The Pjatser
pi_100901720
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:41 schreef Madame_Paon het volgende:
Miltank kan Thunderbolt, maar omdat haar special attack maar de helft is van haar attack, laat ik haar een Magnet vasthouden.
Met hoeveel kracht neemt een aanval dan toe?
Magnet versterkt de aanval met 20%.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:52:09 #132
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_100910859
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:41 schreef Madame_Paon het volgende:

En het hele spel lang nog geen enkele Pokémon d.m.v. headbutt tegengekomen. :')
Misschien heb je toevallig de verkeerde bomen geprobeerd. Als ik het goed begrijp, is het zo dat als er de eerste keer geen Pokemon verschijnt bij een bepaalde boom, dat ook nooit zal gebeuren voor die boom. Omgekeerd, als er wel een verschijnt, zal dat altijd gebeuren.

Verder zijn sommige Pokemon pas na de National Dex met Headbutt te vinden, soms zelfs maar in een specifieke boom. Zie Serebii.

quote:
Met hoeveel kracht neemt een aanval dan toe?
20%, alleen voor elektrische aanvallen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:41:58 #133
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100922402
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:52 schreef HilarityEnsues het volgende:

[..]

Misschien heb je toevallig de verkeerde bomen geprobeerd. Als ik het goed begrijp, is het zo dat als er de eerste keer geen Pokemon verschijnt bij een bepaalde boom, dat ook nooit zal gebeuren voor die boom. Omgekeerd, als er wel een verschijnt, zal dat altijd gebeuren.

Verder zijn sommige Pokemon pas na de National Dex met Headbutt te vinden, soms zelfs maar in een specifieke boom. Zie Serebii.

[..]

20%, alleen voor elektrische aanvallen.
Dat van die bomen weet ik, maar ik had behoorlijk veel bomen "geheadbutt" en was nog geen enkele Pokémon tegengekomen.
Nu wel, en heb een Pineco en 2 Aipoms (die allebei als Ability Run Away hebben, terwijl ik er een met Pick Up wil }:|). Heracross en Exeggcute moet ik nog vangen.
En alleen voor elektrische aanvallen is logisch, want het is niet voor niets een Magnet ...

Pokémon op level 55, nu Clair uitdagen (en daarna helaas Ho-Oh vangen voordat ik richting Victory Road kan .... ).
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100929133
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:41 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik raad een Nintendo DS Lite aan, die heb ik ook. Dan heb je namelijk nog een slot voor gameboy advance spelletjes.
Oh wacht, je hebt er al een besteld?
Welke?
Een ds lite inderdaad. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:18 schreef Eenskijken het volgende:
Of een 3ds :P voor toekomstige pokemon games en je kan alle normale ds pokemon er ook op spelen. Is namelijk nu al in prijs verlaagd :)

Ik heb trouwens ook nog een ds light. Werkt nog prima, en die GBA backwards compatibilty is idd erg lekker..
3ds is me te duur om alleen pokemon te kunnen spelen :P
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:08:54 #135
126783 pjats
The Pjatser
pi_100929204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:41 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

(en daarna helaas Ho-Oh vangen voordat ik richting Victory Road kan .... ).
En daar ben ik ook ergens gestopt. Ik wil hem wel vangen, maar dan wil ik ook 1 met een goede nature hebben. Alleen om dat snel te doen moet ik een positie vrij houden. Maar dan kan ik maar weinig goede pokemon mee hebben. Aangezien ik ook een paar HM-slaafjes mee moest hebben. Tenminste zo herinner ik het me.

Gisteren maar even zitten breeden. Ben bezig een team klaar te maken voor White. Die heeft al een Adamant Pignite. En nu heb ik een Adamant Sandile en een Jolly Durant erbij gebreed. Alleen de Timid of Modest Sigilyph wou niet opschieten (stuk of vier Impish wel :( ). En dan nog een Adamant Darumaka breeden. En dan heb ik dat team ook weer klaar. Bijkomend voordeel is dat die pokemon in White sneller zullen levellen :D
pi_100936485
Nou ik ben in HeartGold aanbeland bij Whitney en haar Miltank. Wat een kloteding is dat zeg. Kon ik me vaag herinneren eerlijk gezegd.
Ben dus gewoon verslagen. Eerlijk gezegd was ik ook nog niet klaar, maar ik dacht ik ga gewoon even kijken :@
Die Clefairy slaat nergens op, maar die Miltank met z'n Melkdrinkende move zuigt (aan zichzelf?)
Ach ja, maar even verder trainen dan..
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:45:19 #137
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100936861
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:08 schreef pjats het volgende:
Bijkomend voordeel is dat die pokemon in White sneller zullen levellen :D
Alleen als ze op redelijk lage levels zitten vergeleken met de Pokémon die je verslaat.
Als ze bijv. 20 levels hoger zitten, schiet het totaal niet op.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:33 schreef maxmit het volgende:
Nou ik ben in HeartGold aanbeland bij Whitney en haar Miltank. Wat een kloteding is dat zeg. Kon ik me vaag herinneren eerlijk gezegd.
Ben dus gewoon verslagen. Eerlijk gezegd was ik ook nog niet klaar, maar ik dacht ik ga gewoon even kijken :@
Die Clefairy slaat nergens op, maar die Miltank met z'n Melkdrinkende move zuigt (aan zichzelf?)
Ach ja, maar even verder trainen dan..
_O-
Op welk level zaten je Pokémon dan?
Ik had geen problemen met Whitney, maar mijn Pokémon zaten dan ook op level 30.

Clair verslagen. Ik dacht: dat doe ik wel even. Maar dat viel dus vies tegen. :P
2 van m'n team bijna af en paralyzed ... maar ze heeft gelukkig geen enkele Pokémon van mij laten fainten.
Kimono Girls ook verslagen (maar wel irritant dat je ze alle vijf moet verslaan zonder de volgorde van je Pokémon te kunnen veranderen) en straks naar de Bell Tower. w/
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100937171
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:45 schreef Madame_Paon het volgende:
_O-
Op welk level zaten je Pokémon dan?
Ik had geen problemen met Whitney, maar mijn Pokémon zaten dan ook op level 30.
Tegen de 20 en één van 21 :*

Maar zoals ik al zei
quote:
Eerlijk gezegd was ik ook nog niet klaar, maar ik dacht ik ga gewoon even kijken
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_100938355
Voor wie er interesse heeft: in een aantal filialen van E-Plaza is op 27 augustus één van de twee Pokémon Karrablast en Shelmet te downloaden :) Kijk hier voor de filialen die meedoen. Helaas niet bij mij in de buurt, dus ik ga niet. Voor een Victini zou ik naar de andere kant van het land reizen, maar deze 2 zijn in de game ook te vangen dus ja.. :P
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:26:52 #140
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100938406
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:25 schreef Yachiru het volgende:
Voor wie er interesse heeft: in een aantal filialen van E-Plaza is op 27 augustus één van de twee Pokémon Karrablast en Shelmet te downloaden :) Kijk hier voor de filialen die meedoen. Helaas niet bij mij in de buurt, dus ik ga niet. Voor een Victini zou ik naar de andere kant van het land reizen, maar deze 2 zijn in de game ook te vangen dus ja.. :P
Karrablast en Shelmet? Wat heb je daar nou aan? :{
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100938571
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:26 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Karrablast en Shelmet? Wat heb je daar nou aan? :{
Ja, dat dacht ik eigenlijk dus ook :@ Vandaar dat ik er niet voor ga reizen ofzo, zoals ik al zei.. als het nou een Victini was.. O+ En als het nou ook bij het filiaal in mijn woonplaats zou zijn, dan zou ik denk ik wel even gaan kijken hoor, lijkt me wel eens grappig om mee te maken! Maarja, ik dacht, ik post het hier maar even, wie weet is er iemand die er wel heen wil ofzo :)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:56:35 #142
126783 pjats
The Pjatser
pi_100939356
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:45 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Alleen als ze op redelijk lage levels zitten vergeleken met de Pokémon die je verslaat.
Als ze bijv. 20 levels hoger zitten, schiet het totaal niet op.
Ik bedoelde dat de Pokémon waar ik het over had zullen extra experience zullen krijgen omdat het geruilde pokemon zullen zijn. Dus mijn geruilde Sandile krijgt meer experience dan mijn niet-geruilde Sandile.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:26 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Karrablast en Shelmet? Wat heb je daar nou aan? :{
Geen idee. Misschen omdat je ze tegen elkaar kan ruilen en dat ze dan evolueren. Stomme is dat je ze makkelijk genoeg kan vangen en dat deze geen speciale moves of zo krijgen.

Ik zou ook graag andere pokemon willen zien bij zulke events. In Japan heb je bijvoorbeeld al de Zekrom en Reshiram kunnen krijgen of een paar shinies. Maar een gerucht is dat je 24 september bij Bart Smit een Zoroark (met Snarl als move) kan krijgen.
pi_100939838
Ja, in Japan zijn er keiveel van dat soort acties.. Echt zoveel speciale Pokémon, en ik zag in de Dream World ook dingetjes in de huizen van Japanse spelers die wij niet kunnen krijgen. Zoals Oshawott, Snivy, Tepig, Victini en Porygon-Z knuffels, en alle items van een extra area, Pokémon Café forest ofzo. Denk dat het in NL toch niet populair genoeg is ofzo. Want ik herinner me ook nog dat, toen ik eens wat las over o.a. de enquete functie en de entralink, dat er toen bij stond dat je in bijvoorbeeld het OV, of tijdens het winkelen, langs mensen loopt die hun DS met Pokémon erin aan hebben staan, en dat je dan contact kunt maken. Maar dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren..
Maar ik ga wel even de website van Bart Smit in de gaten houden, thanks voor de tip! :) Hopen dat het dan ook bij eentje hier in de buurt is dan :P
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:55:20 #144
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100961942
Het is in Nederland not done om als volwassene met een Nintendo DS met een Pokémonspel erop in het openbaar rond te lopen. In Japan kun je dat gerust doen.
Maar goed, Japan. :') Daar kijken ze nergens meer van op.

Wat is die Ho-Oh toch een schijtbeest ... ik had expres tot 's nachts gewacht, omdat ik dan Dusk Balls kon gebruiken voor een hogere capture rate. Maak 'm bijna af ... en heb zo ontzettend veel Dusk Balls moeten gooien zonder dat-ie gevangen werd, dat hij helemaal geen PP meer over had. Hij deed dus Struggle en ging af. }:|
Bij poging 2 werd-ie gelukkig wel bij de ... 15e? Dusk Ball gevangen.

Echt heel vaag ... ik ging dus door Mt. Mortar heen, op zoek naar die Black Belt met die Tyrogue ... maar ik kan 'm niet vinden. :?
Vreemd.

Voor de rest Miltank, Togetic en Feraligatr op level 56 en Parasect, mijn Pokémon-vang-Pokémon, op level 49.

En ik heb Raikou. *O*

Nu dus maar weer voor de 3e keer richting Mt. Mortar ... al heb ik geen idee meer waar die gast precies te vinden is, ook al is dit al de derde keer dat ik met HeartGold op dit punt beland ben en met Silver nog veel vaker ...
:{
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 07:33:28 #145
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_100965044
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:55 schreef Madame_Paon het volgende:
Wat is die Ho-Oh toch een schijtbeest ... ik had expres tot 's nachts gewacht, omdat ik dan Dusk Balls kon gebruiken voor een hogere capture rate. Maak 'm bijna af ... en heb zo ontzettend veel Dusk Balls moeten gooien zonder dat-ie gevangen werd, dat hij helemaal geen PP meer over had. Hij deed dus Struggle en ging af. }:|
Ik had hetzelfde een keer met Zapdos, die trouwens in HG/SS

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Echt heel vaag ... ik ging dus door Mt. Mortar heen, op zoek naar die Black Belt met die Tyrogue ... maar ik kan 'm niet vinden. :?
Ja, Mt. Mortar is een doolhof. Toen ik destijds op zoek was naar de Incenses heb ik veel aan deze kaarten gehad. De Black Belt is te zien op het tweede plaatje, B1.

True story: toen ik zelf eindelijk bij de Black Belt was, had ik al zes Pokemon bij me. 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door HilarityEnsues op 20-08-2011 07:46:33 ]
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:57:58 #146
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100969471
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 07:33 schreef HilarityEnsues het volgende:
Ja, Mt. Mortar is een doolhof. Toen ik destijds op zoek was naar de Incenses heb ik veel aan deze kaarten gehad. De Black Belt is te zien op het tweede plaatje, B1.

True story: toen ik zelf eindelijk bij de Black Belt was, had ik al zes Pokemon bij me. 8)7
Wat een geniale site. _O_
Ik heb wel gewoon 5 Pokémon bij me, want de fout om 6 Pokémon mee te nemen, heb ik al vaak genoeg gemaakt. :P
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:07:37 #147
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100969729
AAAAAH GODVERDOMME.
Ik neem dus expres maar 5 Pokémon mee naar Mt. Mortar, maar ben dus zo stom om een Machoke te vangen voordat ik met die Black Belt vecht ...
:|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W

Poging 4 dan maar. :')
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:54:47 #148
126783 pjats
The Pjatser
pi_100970936
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:07 schreef Madame_Paon het volgende:
AAAAAH GODVERDOMME.
Ik neem dus expres maar 5 Pokémon mee naar Mt. Mortar, maar ben dus zo stom om een Machoke te vangen voordat ik met die Black Belt vecht ...
:|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W

Poging 4 dan maar. :')
He, dat herken ik. Onderweg met 5 pokemon naar een pokemon ranger om een Larvesta-ei te krijgen. Vang ik onderweg een Frillish, terwijl ik er bijna ben. Ik had geen pokemon met Fly bij me en ik had al eerder gesaved, dus ik eerst het hele eind heen en weer lopen/surfen :D
pi_100971277
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:57 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Wat een geniale site. _O_
Ik heb wel gewoon 5 Pokémon bij me, want de fout om 6 Pokémon mee te nemen, heb ik al vaak genoeg gemaakt. :P
Waarom moet je een plek vrijhouden dan? Krijg je een ei? Of kun je 'm anders gewoon niet vangen?
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:14:56 #150
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100971463
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:07 schreef maxmit het volgende:

[..]

Waarom moet je een plek vrijhouden dan? Krijg je een ei? Of kun je 'm anders gewoon niet vangen?
Nee, je krijgt een Tyrogue. Die kun je niet in het spel vangen en dat is ook de enige manier om zonder ruilen Hitmonlee, Hitmonchan en/of Hitmontop te krijgen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100971655
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:14 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Nee, je krijgt een Tyrogue. Die kun je niet in het spel vangen en dat is ook de enige manier om zonder ruilen Hitmonlee, Hitmonchan en/of Hitmontop te krijgen.
ok duidelijk
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_100994757
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:55 schreef Madame_Paon het volgende:
Het is in Nederland not done om als volwassene met een Nintendo DS met een Pokémonspel erop in het openbaar rond te lopen. In Japan kun je dat gerust doen.
Maar goed, Japan. :') Daar kijken ze nergens meer van op.
Ik vind dat eigenlijk wel jammer, lijkt me toch best leuk hoor!
Sowieso, Japan! O+
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:23:41 #153
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101016353
Ik ben nu aan het trainen op Victory Road, Pokémon op level 61. Ik ga ze minstens tot level 65 trainen voordat ik naar de Pokémon League ga.
Mijn team:
Feraligatr: Crunch, Strength, Surf, Ice Fang.
Miltank: Earthquake, Zen Headbutt, Body Slam, Thunderbolt.
Togetic: Fly, Flamethrower, Double-Edge, Extrasensory.

Maar nu ben ik dus aan het twijfelen of ik Feraligatr geen Ice Beam ga leren ipv Ice Fang. Is zelfs met zijn zwakkere special attack sterker en heeft meer kans om te raken (100% ipv 95%) en heeft geen last van Pokémon met ability's als Poison Point en Cute Charm.
Maar dan moet ik eerst wel weer 10.000 coins verdienen en het is maar de vraag of het het waard is.
Zal ik gewoon bij Ice Fang blijven, of 'm toch Ice Beam leren?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:31:32 #154
126783 pjats
The Pjatser
pi_101034337
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2011 21:23 schreef Madame_Paon het volgende:
Maar nu ben ik dus aan het twijfelen of ik Feraligatr geen Ice Beam ga leren ipv Ice Fang. Is zelfs met zijn zwakkere special attack sterker en heeft meer kans om te raken (100% ipv 95%) en heeft geen last van Pokémon met ability's als Poison Point en Cute Charm.
Maar dan moet ik eerst wel weer 10.000 coins verdienen en het is maar de vraag of het het waard is.
Zal ik gewoon bij Ice Fang blijven, of 'm toch Ice Beam leren?
Laten we de keuze moeilijker maken. Ice Punch lijkt me zowiezo beter dan Ice Fang. 75 tegen 65 kracht en 100% tegen 95% kans om te raken. Dan is het erg afhankelijk van je stats. Heb je een hoge Attack in vergelijking met Sp.Attack dan zou ik voor Ice Punch gaan. Zitten ze erg dicht bij elkaar dan zou ik voor Ice Beam gaan.
pi_101042694
Dit weekend aan pokemon pearl begonnen. *)
Erg tof, ook dat ik te veel pokemon tegenkom die ik niet ken enzeu. :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 15:59:57 #156
126783 pjats
The Pjatser
pi_101043054
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:48 schreef dnbrainwash het volgende:
Dit weekend aan pokemon pearl begonnen. *)
Erg tof, ook dat ik te veel pokemon tegenkom die ik niet ken enzeu. :)
Dan moet je Black of White gaan spelen. Alleen maar pokemon die je niet kent :P Tenminste tot een bepaald punt. Vind ik 1 van de leukste dingen aan Black en White.
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:31:23 #157
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_101044284
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2011 21:23 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ben nu aan het trainen op Victory Road, Pokémon op level 61. Ik ga ze minstens tot level 65 trainen voordat ik naar de Pokémon League ga.
Mijn team:
Feraligatr: Crunch, Strength, Surf, Ice Fang.
Miltank: Earthquake, Zen Headbutt, Body Slam, Thunderbolt.
Togetic: Fly, Flamethrower, Double-Edge, Extrasensory.

Maar nu ben ik dus aan het twijfelen of ik Feraligatr geen Ice Beam ga leren ipv Ice Fang. Is zelfs met zijn zwakkere special attack sterker en heeft meer kans om te raken (100% ipv 95%) en heeft geen last van Pokémon met ability's als Poison Point en Cute Charm.
Maar dan moet ik eerst wel weer 10.000 coins verdienen en het is maar de vraag of het het waard is.
Zal ik gewoon bij Ice Fang blijven, of 'm toch Ice Beam leren?
Ik zou Miltank iig brick break leren (ipv body slam of thunderbolt)
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:46:42 #158
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101049056
Ice Punch en Brick Break kan ik ze nog niet leren. Die kan ik ze pas leren bij de Battle Tower, en daar kun je pas in na de Pokémon League in.
Ik denk dat ik m'n Feraligatr dan geen Ice Beam leer, maar gewoon wacht totdat ik in de Battle Tower kan om 'm Ice Punch te leren. :Y
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:52:35 #159
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101049262
Paren pokémon met elkaar?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:56:46 #160
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101049409
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:52 schreef Smoofie het volgende:
Paren pokémon met elkaar?
Ja ... op de legendarische na.
Ditto kan met bijna alle Pokémon, de rest is onderverdeeld in groepen (fairy, humanshape, etc.).
De Pokémon die uit het eitje komt, is altijd laagste vorm van het vrouwtje.
Mannetjes én vrouwtjes kunnen met Ditto paren en dan komt de laagste vorm van het mannetje/vrouwtje uit het ei. Ditto kan namelijk niet uit een ei komen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:00:32 #161
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101049554
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:56 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ja ... op de legendarische na.
Ditto kan met bijna alle Pokémon, de rest is onderverdeeld in groepen (fairy, humanshape, etc.).
De Pokémon die uit het eitje komt, is altijd laagste vorm van het vrouwtje.
Mannetjes én vrouwtjes kunnen met Ditto paren en dan komt de laagste vorm van het mannetje/vrouwtje uit het ei. Ditto kan namelijk niet uit een ei komen.
Kun je geen mannetje krijgen :?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:05:09 #162
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101049749
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:00 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Kun je geen mannetje krijgen :?
:?
Het hangt van de Pokémon af welk geslacht er uit een ei komt. De starters (Squirtle, Typhlosion, Emboar, etc.) zijn 87,5% man, dus dan heb je een hele grote kans dat het een mannetje is. Een Pokémon als Chansey of Miltank is altijd vrouw, dus je krijgt gegarandeerd een vrouwtje uit je ei. Tauros is dan weer altijd man, dus daar krijg je gegarandeerd een mannetje.
Bij veel Pokémon heb je 50% kans op een mannetje en 50% op een vrouwtje. En je hebt onzijdige Pokémon, zoals Magnemite.

Als je 2 Pokémon (géén Ditto) met elkaar laat paren, zal de Pokémon in het ei altijd hetzelfde zijn als de moeder. Dus als de moeder een Raticate is, komt er een Rattata uit het ei.
De enige manier om een kind van de vader te krijgen, is door de vader met een Ditto te laten paren. Als de vader dan bijv. een Magmar is, is het kind een Magby.
En het hangt van de Pokémon af hoeveel kans je hebt dat het kind een mannetje is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Madame_Paon op 22-08-2011 19:10:40 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:06:58 #163
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101049824
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:05 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

:?
Het hangt van de Pokémon af welk geslacht er uit een ei komt. De starters (Squirtle, Typhlosion, Emboar, etc.) zijn 87,5% man, dus dan heb je een hele grote kans dat het een mannetje is. Een Pokémon als Chansey of Miltank is altijd vrouw, dus je krijgt gegarandeerd een vrouwtje uit je ei. Tauros is dan weer altijd man, dus daar krijg je gegarandeerd een mannetje.
Bij veel Pokémon heb je 50% kans op een mannetje en 50% op een vrouwtje. En je hebt onzijdige Pokémon, zoals Magnemite.

Als je 2 Pokémon, géén Ditto, met elkaar laat paren, zal de Pokémon in het ei altijd hetzelfde zijn als de moeder. Dus als de moeder een Raticate is, komt er een Rattata uit het ei.
De enige manier om een kind van de vader te laten krijgen, is door de vader met een Ditto te laten paren. Als de vader dan bijv. een Magmar is, is het kind een Magby.
En het hangt van de Pokémon af hoeveel kans je hebt dat het kind een mannetje is.
I see, dus ik deed het altijd verkeerd hahah :P
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:41:01 #164
126783 pjats
The Pjatser
pi_101060967
Goed, kom ik eindelijk een shiny pokemon tegen. Volgens mij de derde of zo die ik kan vangen in al de jaren dat ik speel. Lukt me gelukkig ook. Ik blij *O* Dus nu heb ik een shiny Cofagrigus. Blijkt het een Jolly te zijn! 8)7 De hoogste aanval stat wordt naar beneden gehaald om de slechte Speed omhoog te halen :'(

Maar goed, dan maar geen shiny pokemon gebruiken. Mijn pokemon in Black zijn nu level 58, hoog genoeg voor mij om te proberen de legendary dragon te vangen en daarna twee belangrijke gevechtjes te winnen.
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:18:26 #165
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101063156
Het is toch goed dat de slechte speed wat minder slecht wordt? :?

Ik denk nu opeens ergens aan .... ik speel al 11 jaar Pokémonspellen.
En ik ben 20 jaar oud.
Dat betekent dat ik al meer dan de helft van m'n leven Pokémonspellen speel. :') :'(
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:30:56 #166
126783 pjats
The Pjatser
pi_101063896
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Het is toch goed dat de slechte speed wat minder slecht wordt? :?
Ja, maar veel zal het niet helpen. Terwijl het juist DE aanval stat van de pokemon naar beneden haalt. Maar goed, het staat wel leuk in mijn pokedex :P

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:18 schreef Madame_Paon het volgende:Ik denk nu opeens ergens aan .... ik speel al 11 jaar Pokémonspellen.
En ik ben 20 jaar oud.
Dat betekent dat ik al meer dan de helft van m'n leven Pokémonspellen speel. :') :'(
Heel erg knap :P Dat kan ik moeilijk halen. Aangezien ik ouder ben, maar een derde deel vind ik ook goed genoeg. Ach, zo lang je het maar leuk vind *O*
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:56:45 #167
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101068173
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Het is toch goed dat de slechte speed wat minder slecht wordt? :?

Ik denk nu opeens ergens aan .... ik speel al 11 jaar Pokémonspellen.
En ik ben 20 jaar oud.
Dat betekent dat ik al meer dan de helft van m'n leven Pokémonspellen speel. :') :'(
Ik ben 19 en speel het alleen als ik op vakantie ga in de bus of in het vliegtuig xD Ik heb Pokemon red,blue,yellow,gold,silver,crystal,sapphire,ruby en Firered gespeeld. Sinds Firered niet meer. gekocht. Al die nieuwe pokemon :r
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:57:28 #168
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_101068198
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:41 schreef pjats het volgende:
Goed, kom ik eindelijk een shiny pokemon tegen. Volgens mij de derde of zo die ik kan vangen in al de jaren dat ik speel. Lukt me gelukkig ook. Ik blij *O* Dus nu heb ik een shiny Cofagrigus. Blijkt het een Jolly te zijn! 8)7 De hoogste aanval stat wordt naar beneden gehaald om de slechte Speed omhoog te halen :'(

Maar goed, dan maar geen shiny pokemon gebruiken. Mijn pokemon in Black zijn nu level 58, hoog genoeg voor mij om te proberen de legendary dragon te vangen en daarna twee belangrijke gevechtjes te winnen.
Ik heb maar een keer geluk gehad met de stats van een shiny, toen ik een adamant swinub breedde met ancient power(voor de evolutie naar mamoswine), was deze shiny :D
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:18:02 #169
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101068903
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:56 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik ben 19 en speel het alleen als ik op vakantie ga in de bus of in het vliegtuig xD Ik heb Pokemon red,blue,yellow,gold,silver,crystal,sapphire,ruby en Firered gespeeld. Sinds Firered niet meer. gekocht. Al die nieuwe pokemon :r
Red, Blue én Yellow? Gold, Silver én Chrystal? Die lijken ontzettend op elkaar ...

Ik heb Yellow, Silver, Sapphire, Pearl, HeartGold en White. Ik denk eraan om FireRed te kopen, omdat veel trainen toen echt nog noodzakelijk was.
Bij de andere spellen niet, maar ik doe het toch. :P
Mijn dieptepunt was bij Pearl toen ik mijn Pokémon naar level 30 had getraind voordat ik ook maar één badge had. :@
Misschien toch een licht trauma overgehouden aan Yellow waarbij ik eerst 2x door Brock ben verslagen, daarna een keer door Lt. Surge en minstens 4x door de Elite Four. :')
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:30:16 #170
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101069341
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:18 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Red, Blue én Yellow? Gold, Silver én Chrystal? Die lijken ontzettend op elkaar ...

Ik heb Yellow, Silver, Sapphire, Pearl, HeartGold en White. Ik denk eraan om FireRed te kopen, omdat veel trainen toen echt nog noodzakelijk was.
Bij de andere spellen niet, maar ik doe het toch. :P
Mijn dieptepunt was bij Pearl toen ik mijn Pokémon naar level 30 had getraind voordat ik ook maar één badge had. :@
Misschien toch een licht trauma overgehouden aan Yellow waarbij ik eerst 2x door Brock ben verslagen, daarna een keer door Lt. Surge en minstens 4x door de Elite Four. :')
:D

Maar ben je nu niet een beetje te oud voor pokémon :P? EN ja, ik had eerst red gespeeld. Daarna van een vriend blue geleend en daarna gewoon yellow gespeeld. Zo ging het ook bij gold/silver/crystal en sapphire/ruby. Ipv 1 spel meerdere keren uit te spelen, gewoon het andere spel geleend of goedkoop gekocht. Firered was het laatst en ook het leukst van allemaal. Tenminste niet van die retarded pokemon.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:34:44 #171
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_101069492
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:18 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Red, Blue én Yellow? Gold, Silver én Chrystal? Die lijken ontzettend op elkaar ...

Ik heb Yellow, Silver, Sapphire, Pearl, HeartGold en White. Ik denk eraan om FireRed te kopen, omdat veel trainen toen echt nog noodzakelijk was.

Vind ik bij (Fire)Red niet echt noodzakelijk hoor :D, true bij de eerste 2 gyms ben je normaal gesproken iets underleveled, maar zodra je door de cave naar lavender heen bent zijn de meeste gyms een eitje.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:36:40 #172
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101069544
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:30 schreef Smoofie het volgende:

[..]

:D

Maar ben je nu niet een beetje te oud voor pokémon :P? EN ja, ik had eerst red gespeeld. Daarna van een vriend blue geleend en daarna gewoon yellow gespeeld. Zo ging het ook bij gold/silver/crystal en sapphire/ruby. Ipv 1 spel meerdere keren uit te spelen, gewoon het andere spel geleend of goedkoop gekocht. Firered was het laatst en ook het leukst van allemaal. Tenminste niet van die retarded pokemon.
Te oud voor de anime ja ... voor de spellen ben je nooit te oud. :{w
En ik heb toch niks beters te doen. :')

Bij FireRed heb je ook 3e generatie Pokémon ... maar die vind je niet retarted?
Ik vind alleen de 5e generatie onnodig. Ze hadden duidelijk geen inspiratie meer: een nieuwe Zubat (Woobat), een nieuwe Geodude (Roggenrola), een nieuwe Machop (Timburr), etc.
Ik hoop dat ze bij volgende spellen (met het oude exp. puntensysteem) geen nieuwe Pokémon maken, maar gewoon een selectie van 150/200/250 Pokémon maken. Van de verschillende generaties. En dat je pas later in het spel, met de national dex, alle andere Pokémon kunt vangen.
Wel in een nieuwe wereld met nieuwe, sterke gymleaders. Het niveau van de eerste generatie zeg maar, maar dan net even anders.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:39:47 #173
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_101069641
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:36 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Te oud voor de anime ja ... voor de spellen ben je nooit te oud. :{w
En ik heb toch niks beters te doen. :')

Bij FireRed heb je ook 3e generatie Pokémon ... maar die vind je niet retarted?
Ik vind alleen de 5e generatie onnodig. Ze hadden duidelijk geen inspiratie meer: een nieuwe Zubat (Woobat), een nieuwe Geodude (Roggenrola), een nieuwe Machop (Timburr), etc.
Ik hoop dat ze bij volgende spellen (met het oude exp. puntensysteem) geen nieuwe Pokémon maken, maar gewoon een selectie van 150/200/250 Pokémon maken. Van de verschillende generaties. En dat je pas later in het spel, met de national dex, alle andere Pokémon kunt vangen.
Wel in een nieuwe wereld met nieuwe, sterke gymleaders. Het niveau van de eerste generatie zeg maar, maar dan net even anders.
Bij FR kun je pas 3de generatie pokemon vinden nadat je de national dex hebt ontvangen, en die krijg je niet voordat je de E4 hebt verslagen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:41:13 #174
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101069685
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:36 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Te oud voor de anime ja ... voor de spellen ben je nooit te oud. :{w
En ik heb toch niks beters te doen. :')

Bij FireRed heb je ook 3e generatie Pokémon ... maar die vind je niet retarted?
Ik vind alleen de 5e generatie onnodig. Ze hadden duidelijk geen inspiratie meer: een nieuwe Zubat (Woobat), een nieuwe Geodude (Roggenrola), een nieuwe Machop (Timburr), etc.
Ik hoop dat ze bij volgende spellen (met het oude exp. puntensysteem) geen nieuwe Pokémon maken, maar gewoon een selectie van 150/200/250 Pokémon maken. Van de verschillende generaties. En dat je pas later in het spel, met de national dex, alle andere Pokémon kunt vangen.
Wel in een nieuwe wereld met nieuwe, sterke gymleaders. Het niveau van de eerste generatie zeg maar, maar dan net even anders.
Ik vind de 1e en 2e generatie het beste. 3e generatie ging ook wel. Alles daarna was gewoon retarded. Maarja, het is leuk voor de vliegtuig ofzo ja, maar om het gewoon thuis te gaan spelen .. nee :P
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:44:00 #175
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101069772
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Bij FR kun je pas 3de generatie pokemon vinden nadat je de national dex hebt ontvangen, en die krijg je niet voordat je de E4 hebt verslagen.
Dat weet ik, maar dan zitten ze er alsnog in.
Al is de 3e generatie 100x beter dan de 5e.
Bij de 5e hadden ze duidelijk geen inspiratie meer.

quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:41 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik vind de 1e en 2e generatie het beste. 3e generatie ging ook wel. Alles daarna was gewoon retarded. Maarja, het is leuk voor de vliegtuig ofzo ja, maar om het gewoon thuis te gaan spelen .. nee :P
Nouja, er waren ook leuke 4e generatie Pokémon, zoals Luxray, Empoleon, Gastrodon, Floatzel, Abomasnow, etc.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:58:45 #176
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_101070257
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:30 schreef Smoofie het volgende:
Maar ben je nu niet een beetje te oud voor pokémon :P?
Dude, je bent nooit te oud voor pokémon. :{w

Ik heb overigens echt schandalig veel pokémon games gekocht. Mijn collectie bestaat uit Red, Yellow, Silver, Crystal, Ruby, FireRed, Diamond, Pearl, Platinum, HeartGold, White en Black. :')

Nooit spijt van gehad overigens. Van de laatste twee generaties heb ik veel dubbel omdat ik zulke complete savefiles had dat ik het zonde vond om ze weg te gooien. Met beide versies in bezit is het veel makkelijker. Wil ik dan overnieuw beginnen, dan kan ik alle belangrijke pokémon en items overzetten van de ene savegame naar de andere en raak ik dus in elk geval niet alles kwijt. Met bijvoorbeeld een goede 200 uur in zowel Diamond als Pearl kan ik één van beide games ook moeilijk een miskoop noemen. :7
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_101073467
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:59 schreef pjats het volgende:

[..]

Dan moet je Black of White gaan spelen. Alleen maar pokemon die je niet kent :P Tenminste tot een bepaald punt. Vind ik 1 van de leukste dingen aan Black en White.
Op een of andere manier loopt white niet helemaal lekker, soms heb ik een soort lagspikes als ik in de open wereld loop. Ook duurt het lang voordat ik een huisje binnenga (zwart scherm wacht wacht wacht wacht.. ah binnen :P ) Met ds lite btw.

[ Bericht 0% gewijzigd door dnbrainwash op 23-08-2011 08:40:22 ]
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:31:40 #178
126783 pjats
The Pjatser
pi_101074414
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:58 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Dude, je bent nooit te oud voor pokémon. :{w

Ik heb overigens echt schandalig veel pokémon games gekocht. Mijn collectie bestaat uit Red, Yellow, Silver, Crystal, Ruby, FireRed, Diamond, Pearl, Platinum, HeartGold, White en Black. :')

Nooit spijt van gehad overigens. Van de laatste twee generaties heb ik veel dubbel omdat ik zulke complete savefiles had dat ik het zonde vond om ze weg te gooien. Met beide versies in bezit is het veel makkelijker. Wil ik dan overnieuw beginnen, dan kan ik alle belangrijke pokémon en items overzetten van de ene savegame naar de andere en raak ik dus in elk geval niet alles kwijt. Met bijvoorbeeld een goede 200 uur in zowel Diamond als Pearl kan ik één van beide games ook moeilijk een miskoop noemen. :7
Red, Blue, Gold, Silver, Emerald, Diamond, Pearl, Platinum, HeartGold, SoulSilver, Black en White. Dankzij 2 gameboys of 2 DS'en kan je ook makkelijk met jezelf ruilen. Zorgde ervoor dat ik in Red en Blue alle pokemon heb kunnen vangen (op Mew na dan). Maar alle spellen met plezier gespeeld.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:36 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Te oud voor de anime ja ... voor de spellen ben je nooit te oud. :{w
En ik heb toch niks beters te doen. :')

Bij FireRed heb je ook 3e generatie Pokémon ... maar die vind je niet retarted?
Ik vind alleen de 5e generatie onnodig. Ze hadden duidelijk geen inspiratie meer: een nieuwe Zubat (Woobat), een nieuwe Geodude (Roggenrola), een nieuwe Machop (Timburr), etc.
Ik hoop dat ze bij volgende spellen (met het oude exp. puntensysteem) geen nieuwe Pokémon maken, maar gewoon een selectie van 150/200/250 Pokémon maken. Van de verschillende generaties. En dat je pas later in het spel, met de national dex, alle andere Pokémon kunt vangen.
Wel in een nieuwe wereld met nieuwe, sterke gymleaders. Het niveau van de eerste generatie zeg maar, maar dan net even anders.
Net zoals jij zegt dat er leuke pokemon in de 4de generatie zitten, vind ik dat er leuke pokemon in de 5de generatie zitten. Galvantule, Excadrill, Krookodrill, Darmanitan. Maar goed, dat is erg persoonlijk.

Ik hoop juist voor nieuwe spellen dat ze doorgaan met de Black en White manier. 150 nieuwe pokemon en de andere kan je pas na de national dex krijgen. Bij de oude pokemon heb ik al snel het gevoel: Been there, done that. Dat is ook de reden waarom ik Black en White nu zo leuk vind.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:03:27 #179
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101085423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:34 schreef dnbrainwash het volgende:

[..]

Op een of andere manier loopt white niet helemaal lekker, soms heb ik een soort lagspikes als ik in de open wereld loop. Ook duurt het lang voordat ik een huisje binnenga (zwart scherm wacht wacht wacht wacht.. ah binnen :P ) Met ds lite btw.
Lagspikes? :?
Bij mij hapert het spel soms wel een beetje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:31 schreef pjats het volgende:

[..]

Red, Blue, Gold, Silver, Emerald, Diamond, Pearl, Platinum, HeartGold, SoulSilver, Black en White. Dankzij 2 gameboys of 2 DS'en kan je ook makkelijk met jezelf ruilen. Zorgde ervoor dat ik in Red en Blue alle pokemon heb kunnen vangen (op Mew na dan). Maar alle spellen met plezier gespeeld.

[..]

Net zoals jij zegt dat er leuke pokemon in de 4de generatie zitten, vind ik dat er leuke pokemon in de 5de generatie zitten. Galvantule, Excadrill, Krookodrill, Darmanitan. Maar goed, dat is erg persoonlijk.

Ik hoop juist voor nieuwe spellen dat ze doorgaan met de Black en White manier. 150 nieuwe pokemon en de andere kan je pas na de national dex krijgen. Bij de oude pokemon heb ik al snel het gevoel: Been there, done that. Dat is ook de reden waarom ik Black en White nu zo leuk vind.
Excadrill, Krookodile en Darmaritan vind ik ook leuk, net als die aapjes.
Maar er is gewoon behoorlijk veel herhaling. 150 nieuwe Pokémon was toch iets teveel.

Bij HeartGold Pokémon op level 63. *O* Bijna tijd voor de Elite Four.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:08:31 #180
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_101085640
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:03 schreef Madame_Paon het volgende:
Bij HeartGold Pokémon op level 63. *O* Bijna tijd voor de Elite Four.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar... de eerste keer de E4, of de rematches? :P
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:09:40 #181
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101085698
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:08 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar... de eerste keer de E4, of de rematches? :P
De eerste keer, duuuhhh. :{w :P
De vorige keer zaten m'n Pokémon op level 75 toen ik voor het eerst de Elite Four uitdaagde. :@
Dus daarbij vergeleken valt het dit keer wel mee.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101085751
1hit KO je iedereen met je hoge lvls? ;)
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:12:24 #183
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101085814
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:11 schreef Eenskijken het volgende:
1hit KO je iedereen met je hoge lvls? ;)
:Y
Op bepaalde Pokémon na ... die een hele goede defense hebben.
Die doe ik in 2x. :P
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:37:34 #184
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_101086750
Ik heb bijna 16 badges. Mijn pokémon zijn op level 58.
Ik vrees dat ik nog wel wat moet trainen voor Red :P
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:44:13 #185
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101087003
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:37 schreef KeizerKuzco het volgende:
Ik heb bijna 16 badges. Mijn pokémon zijn op level 58.
Ik vrees dat ik nog wel wat moet trainen voor Red :P
Heb je Blue al verslagen?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101087428
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:44 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Heb je Blue al verslagen?
Blue? :? ...
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:56:07 #187
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101087487
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:54 schreef maxmit het volgende:

[..]

Blue? :? ...
De 16e gymleader in Gold/Silver/Chrystal/HeartGold/Soulsilver. Oftewel Gary. Red is Ash. :Y
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101087608
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:03 schreef Madame_Paon het volgende:
Lagspikes? :?
Bij mij hapert het spel soms wel een beetje.
Ja dat bedoel ik, maar gebeurt best vaak en ik irriteerde me er na 5 minuten al teveel aan. :(
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:09:25 #189
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_101088020
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:44 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Heb je Blue al verslagen?
Ik moet alleen zijn gym nog, maar dat levert geen problemen op, denk ik.
Mijn pokémon zijn tof genoeg om de zijne te overmeesteren.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_101088458
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:56 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

De 16e gymleader in Gold/Silver/Chrystal/HeartGold/Soulsilver. Oftewel Gary. Red is Ash. :Y
Ash wist ik. Gary niet dat die Blue genoemd werd.
Ok..en door.
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:45:46 #191
126783 pjats
The Pjatser
pi_101089564
Ik zit nog even te twijfelen. Misschien eerst nog even Battle Subway gaan spelen om de Braces te winnen zodat ik kan EV-trainen. Dan gaat dat een stuk makkelijker. Misschien dat bepaalde pokemon van mij dan een stuk sterker en sneller zullen worden. Daarnaast wil ik ook een Life Orb hebben voor de Darmanitan in White. Plus de Choice Items zijn nooit erg. Maar ik wil ook wel snel naar de nieuwe gebieden... Keuzes, keuzes...
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:05:59 #192
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101090358
Heracross is ook echt onmogelijk om te vinden. Net wéér 10 Pokémon achter elkaar uit een boom geheadbutt, maar nog steeds geen enkele Heracross gezien. :{
Wel 3 Aipoms ... die ook alle drie gevangen heb ... en die helaas ook alle drie als Abilty Run Away hebben. :'(
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:25:27 #193
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_101091004
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:05 schreef Madame_Paon het volgende:
Heracross is ook echt onmogelijk om te vinden. Net wéér 10 Pokémon achter elkaar uit een boom geheadbutt, maar nog steeds geen enkele Heracross gezien. :{
Wel 3 Aipoms ... die ook alle drie gevangen heb ... en die helaas ook alle drie als Abilty Run Away hebben. :'(
Ligt het ook niet aan de route waar je headbutt doet? Ik heb in elk geval (in HeartGold) een heel stel Heracross gevangen op route 33 (tussen Azalea Town en Union Cave). Het was even naar de goede boom zoeken, maar daarna was ook elke headbutt raak.

Neem trouwens veel pokéballs mee, want dat beest heeft een vrij lage capture rate.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:28:21 #194
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101091086
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:25 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ligt het ook niet aan de route waar je headbutt doet? Ik heb in elk geval (in HeartGold) een heel stel Heracross gevangen op route 33 (tussen Azalea Town en Union Cave). Het was even naar de goede boom zoeken, maar daarna was ook elke headbutt raak.

Neem trouwens veel pokéballs mee, want dat beest heeft een vrij lage capture rate.
Ik headbutt in Azalea Town. Daar zou hij gewoon in zo'n boom moeten zitten. Bij voorgaande spellen ook. Maar dit keer kom ik alle Pokémon tegen behalve Heracross. :?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101094171
Ik kwam veel heracrosses tegen in dat bos, vlak na azealea town geloof ik.
Of in dat beginstadje, samen met aipom. Te lang geleden alweer, damn.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:55:32 #196
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_101094536
Ik heb de vloer aangeveegd met Blue. Hij maakte geen schijn van kans, al zijn pokémon beten in het stof. Op naar Red.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_101105175
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:36 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Te oud voor de anime ja ... voor de spellen ben je nooit te oud. :{w
En ik heb toch niks beters te doen. :')

Bij FireRed heb je ook 3e generatie Pokémon ... maar die vind je niet retarted?
Ik vind alleen de 5e generatie onnodig. Ze hadden duidelijk geen inspiratie meer: een nieuwe Zubat (Woobat), een nieuwe Geodude (Roggenrola), een nieuwe Machop (Timburr), etc.
Ik hoop dat ze bij volgende spellen (met het oude exp. puntensysteem) geen nieuwe Pokémon maken, maar gewoon een selectie van 150/200/250 Pokémon maken. Van de verschillende generaties. En dat je pas later in het spel, met de national dex, alle andere Pokémon kunt vangen.
Wel in een nieuwe wereld met nieuwe, sterke gymleaders. Het niveau van de eerste generatie zeg maar, maar dan net even anders.

Voor de anime geldt hetzelfde hoor, ben je ook nooit te oud voor! :6

Ik moet nodig eens verder met White.. Heb al genoeg Dreampoints voor de tweede area v, en zowat alle Pokémon uit Pleasant Forest al gevangen.. Nog 3 badges voor ik Windswept Sky binnen mag! Speelde de laatste tijd toch weer meer met SoulSilver, al schiet het daar ook nog niet echt op..
pi_101105521
De anime blijft baas idd *O*

http://pokemonepisode.org/pokemon-season-1-indigo-league/

kan je alle afleveringen zien, gratisch _O_
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:24:54 #199
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101105546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:24 schreef Eenskijken het volgende:
De anime blijft baas idd *O*

http://pokemonepisode.org/pokemon-season-1-indigo-league/

kan je alle afleveringen zien, gratisch _O_
OMFG vanaf nu ben je heilig!
Dank u heilige. _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101105947
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:24 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

OMFG vanaf nu ben je heilig!
Dank u heilige. _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
:P misschien wel leuk om ook in de OP te zetten.
There are only 151 Pokémon.
pi_101107542
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:32 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

:P misschien wel leuk om ook in de OP te zetten.
Dat is wel een leuk idee ja! :) Over het algemeen vind ik het toch behoorlijk lastig om alle afleveringen te vinden. Kende deze site nog niet, alleen vind ik de Amerikaanse dubs zo tenenkrommend slecht dat ik ze nooit kijk, ben een beetje te verwend :@ Maar voor degenen die het wel graag in het Engels kijken is het vast een uitkomst! :)
Ik heb gisteren een website gevonden met Engels ondertitelde afleveringen en Japanse audio van het nieuwe Black and White seizoen Best Wishes om te downloaden. En er is ook een Nederlandse website die alle seizoenen in het Nederlands online heeft staan. Die zijn te downloaden via megaupload (wat ik persoonlijk erg onhandig vind omdat het per aflevering gaat) en via de download link kun je ze ook streamen met megavideo.Ik post hier alleen geen links van omdat dat natuurlijk niet mag :@ PM-en kan natuurlijk altijd! O-)
pi_101107894
Hmm true that. Maar het engels went wel snel. Vond eerst ook de NL stemmen beter, nu maakt het me niet meer uit.
En streamen vind ik sowieso wel een stuk makkelijk dan alles moeten D/L :P
There are only 151 Pokémon.
pi_101108665
Oh haha, ik heb juist een hekel aan streamen :@ Duurt altijd zooooo lang! Aan het internet ligt het niet, want het downloaden (via torrents) gaat wel behoorlijk snel gelukkig.
Ik moest trouwens wel erg lachen bij de eerste aflevering van Best Wishes, want
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:59:23 #204
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_101111125
Laatst zag ik die ene aflevering in de vuurtoren van Bill met die reusachtige Dragonite. Dat waren nog eens tijden, toen Dragonite nog zeldzaam en welhaast legendarisch was _O_
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 04:16:14 #205
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101159652
AAAAHHH de Pokémon League verslagen. *O* *O* *O*
Pokémon nu op level 66 ( }) ).
Ik heb volgens mij nog nooit zo snel de Pokémon League bereikt ... ik ben namelijk begonnen op 1 augustus.
En ben iets van 85 uur verder. :') :@ :')
Wel bizar dat ik met Togetic op level 65, met Extrasensory plus een Twistedspoon, Hitmonlee, -chan en -top niet in één keer af kreeg. :? Crobat ook niet trouwens ... :{

Nouja.
Kanto, here I come! *O*
National Dex. *O*
S.S. Aqua. *O*
Togekiss. *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Madame_Paon op 25-08-2011 04:49:38 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101160521
quote:
10s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 04:16 schreef Madame_Paon het volgende:

Wel bizar dat ik met Togetic op level 65, met Extrasensory plus een Twistedspoon, Hitmonlee, -chan en -top niet in één keer af kreeg. :? Crobat ook niet trouwens ... :{

Psychic krijgt geen STAB bij Togetic en de S.Att van Togetic is nou niet echt hoog te noemen, ook met de juiste nature is deze lager dan bijvoorbeeld een Venomouth en bijna gelijk aan Clefable of Ursaring. :)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 10:10:23 #207
126783 pjats
The Pjatser
pi_101162315
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Psychic krijgt geen STAB bij Togetic en de S.Att van Togetic is nou niet echt hoog te noemen, ook met de juiste nature is deze lager dan bijvoorbeeld een Venomouth en bijna gelijk aan Clefable of Ursaring. :)
Dat ja. En dat die Hitmons een hoge Sp.Def hebben. Alle drie 110. Die gastjes kan je bijna beter fysiek aanpakken. Maar goed, gefeliciteerd Madame Paon. Dat was erg snel, ja. Tenminste als je naar het aantal dagen kijkt.

Ik denk dat ik vanavond even ga proberen om N en Ghetsis te verslaan. Net even EV-training gehad en nu zijn mijn Excadrill, Sawk en Haxorus al maximaal in Attack en Speed getrained. Verschil was meteen zichtbaar :D
pi_101193059
Togetic is crap. Kan je beter alakazam gebruiken :)
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 22:58:14 #209
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101193489
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:50 schreef Eenskijken het volgende:
Togetic is crap. Kan je beter alakazam gebruiken :)
:(
Maar die kan geen Fly en Flamethrower leren.

Ondertussen al bij Kanto.
Eerste worden bij The Bug Catching Contest is een stuk moeilijker na de national dex op donderdag en zaterdag ...

Dan maar via de Pokéathlon Dome een Shiny Stone verdienen ..... om eindelijk een Togekiss te krijgen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 25 augustus 2011 @ 23:09:55 #210
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_101194082
Ik ben de League opnieuw aan het uitdagen maar Lance veegt met alleen zijn Salamence de vloer met mij aan. Ik moet duidelijk nog wat trainen voor Red. :'(
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 23:21:14 #211
126783 pjats
The Pjatser
pi_101194660
Woohoo!!! *O*
Reshiram gevangen, N verslagen en Ghetsis verslagen!! *O*

Alleen 1 klein nadeeltje. Ik kon niet kijken naar de nature van Reshiram voordat ik met de gevechten begon. Dus ik diep zuchten, denkend dat ik eerst de gevechten moest winnen om dan de nature te kunnen zien. En als ik de nature niet leuk vond dat ik dat dan helemaal opnieuw moest doen. Ik zie de aftiteling dus ik ga even wat drinken halen. Kom ik terug, zie ik opeens dat het spel aan het saven is... :( Dus niet eens kans om een Reshiram met een goede nature te vangen. Gelukkig is degene die ik heb niet zo erg, maar ik wou een betere :'(

Maar goed, nu kan ik naar nieuwe gebieden toe. Even de pokemon verder trainen. Gelukkig zijn de trainers die ik nu tegenkom best zwak. Ze hebben pokemon van 5 levels hoger en ik win nog :?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 23:23:21 #212
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101194764
Dat vind ik ook vaag aan Black & White. Aanvallen richten veel meer schade aan.
Ik had vorige keer een Seismitoad en een Simisear (allebei op level 70) in een Double Battle, Seismitoad deed Surf en Simisear was ook in één keer af. :{
Maar de accuracy lijkt ook veel lager te zijn.

Bij de andere spellen raken de aanvallen vaker, maar richten ze minder schade aan.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:49:53 #213
126783 pjats
The Pjatser
pi_101205149
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 23:23 schreef Madame_Paon het volgende:
Dat vind ik ook vaag aan Black & White. Aanvallen richten veel meer schade aan.
Ik had vorige keer een Seismitoad en een Simisear (allebei op level 70) in een Double Battle, Seismitoad deed Surf en Simisear was ook in één keer af. :{
Maar de accuracy lijkt ook veel lager te zijn.

Bij de andere spellen raken de aanvallen vaker, maar richten ze minder schade aan.
Even je voorbeeld nagerekend op level 100 en dat is dan ook best mogelijk. En volgens mij hebben ze niks aan de formule veranderd. En qua accuracy merk ik niks bijzonders.
pi_101239207
Wie komt morgen bij mij langs om Karrablast en Shellmet op te halen : D?
Doei
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:41:53 #215
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101239245
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:40 schreef QuanCore het volgende:
Wie komt morgen bij mij langs om Karrablast en Shellmet op te halen : D?
Wat moet ik daarmee? :')
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101239949
Ja, ik heb ook liever Pokemon zoals Darkrai twee jaar terug maar deze twee zijn ook leuk voor de heb, hihi ^^
Doei
pi_101244586
Is hearthgold of soul silver leuk?


Heb namelijk mn ds lite gevonden B-)


ik heb ook zon 3ds liggen, gewonnen :')
Met de Y
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 02:42:40 #218
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101244708
HeartGold en SoulSilver zijn de remakes van Gold, Silver en Chrystal, en ze zijn briljant. :Y
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:04:04 #219
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_101250564
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 02:42 schreef Madame_Paon het volgende:
HeartGold en SoulSilver zijn de remakes van Gold, Silver en Chrystal, en ze zijn briljant. :Y
Apropos, hoe bevalt Kanto tot nu toe?
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:13:58 #220
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_101250793
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 23:05 schreef Eenskijken het volgende:
Hmm true that. Maar het engels went wel snel. Vond eerst ook de NL stemmen beter, nu maakt het me niet meer uit.
En streamen vind ik sowieso wel een stuk makkelijk dan alles moeten D/L :P
links naar streams mogen niet fok, de sites waarop je deze animes kan kijken hebben over het algemeen de licentie niet om deze series aan te bieden.
pi_101250799
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 02:42 schreef Madame_Paon het volgende:
HeartGold en SoulSilver zijn de remakes van Gold, Silver en Chrystal, en ze zijn briljant. :Y
Op red/blue/yellow na de beste uit de serie :P

Nu ik erover nadenk, elk deel is steeds iets slechter geworden sinds de eerste games. Maar omdat die kwaliteit zo ontzettend hoog was zijn de games nu nog steeds goed.
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:17:23 #222
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_101250880
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Op red/blue/yellow na de beste uit de serie :P

Nu ik erover nadenk, elk deel is steeds iets slechter geworden sinds de eerste games. Maar omdat die kwaliteit zo ontzettend hoog was zijn de games nu nog steeds goed.
Kan, maar hoewel ik het zelf nooit gespeeld heb, begrijp ik dat Platinum toch ook wel erg goed was.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:19:43 #223
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_101250936
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Op red/blue/yellow na de beste uit de serie :P

Nu ik erover nadenk, elk deel is steeds iets slechter geworden sinds de eerste games. Maar omdat die kwaliteit zo ontzettend hoog was zijn de games nu nog steeds goed.
Gold/Silver is stukken beter dan Red/Blue naar mijn mening. Je kunt altijd over de designs van de nieuwe pokemon zeuren, maar als je het naar de gameplay kijkt(2x zo groot speelveld, dag/nacht systeem, mogelijkheid om pokemon met items te equippen, breeden, trainer rebattles oa) is het gewoon de beste en meest vernieuwende generatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 27-08-2011 13:25:58 ]
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:03:22 #224
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101259582
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:04 schreef HilarityEnsues het volgende:

[..]

Apropos, hoe bevalt Kanto tot nu toe?
Ik ben alleen in Vermilion City geweest. Ik ga nu eerst 3000 punten verdienen bij de Pokéathlon om een Shiny Stone te krijgen om mijn Togetic te laten evolueren. Ik heb er nu iets van 750 ... nog "maar" 2250 te gaan. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Op red/blue/yellow na de beste uit de serie :P

Nu ik erover nadenk, elk deel is steeds iets slechter geworden sinds de eerste games. Maar omdat die kwaliteit zo ontzettend hoog was zijn de games nu nog steeds goed.
Daar ben ik het niet mee eens. Ruby/Sapphire/Emerald vond ik toch de minst leuke. Diamond/Pearl/Platinum en Black/White vond ik beter.
Gold/Silver/Chrystal vond ik leuker dan Red/Blue/Yellow, omdat je betere graphics had, de Pokémon geslachten kregen, je kon breeden, je Pokémon met HM-moves naar de Daycare kon brengen, ze voorwerpen konden vasthouden en de dark- en steeltypes werden geďntroduceerd.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:24:38 #225
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101297258
Pokéathlon. :r
Wat ben ik daar zat van, zeg.
Bijna 2000 punten ... en je hebt er 3000 nodig voor een Shiny Stone.
De besturing werkt niet eens goed.
Blegh.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 29 augustus 2011 @ 00:00:22 #226
126783 pjats
The Pjatser
pi_101316134
quote:
13s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Pokéathlon. :r
Wat ben ik daar zat van, zeg.
Bijna 2000 punten ... en je hebt er 3000 nodig voor een Shiny Stone.
De besturing werkt niet eens goed.
Blegh.
Ik ben het ook even zat. Vandaag 670 Patratten en Lillypups verslagen. Maar nu zijn iig 5 pokemon op White volledig EV getrained. Nu de laatste nog... :Z
  maandag 29 augustus 2011 @ 00:05:24 #227
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101316365
Je hebt ze geteld? :P
Net weer even een stamina- en speedcourse gewonnen. En natúúrlijk heb ik nu 2950 punten, 50 punten te weinig dus. Moet ik dus nog een keer meedoen met de Pokéathlon. }:|
Mijn vingers doen er pijn van.

Edit: eindelijk een Togekiss. *O*
Maar wanneer leert hij nou Aura Sphere?

Edit2: O, via de Move Tutor. Is zo gepiept.

Nu alleen nog 64 battle points in de Battle Tower verdienen om mijn Feraligatr Ice Punch te kunnen leren, en dan is mijn team perfect.

Togekiss ziet er nogal vreemd uit, maar hij is wel een stuk sterker dan Togetic. :Y
Eindelijk zijn de beide attackstats niet meer zo waardeloos.
Nu is zijn special attack even hoog als zijn defense en speed. :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Madame_Paon op 29-08-2011 01:26:08 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 29 augustus 2011 @ 02:47:34 #228
126783 pjats
The Pjatser
pi_101320271
quote:
9s.gif Op maandag 29 augustus 2011 00:05 schreef Madame_Paon het volgende:
Je hebt ze geteld? :P
Ja, ik heb ze geteld. Nou ja, laptop ernaast, kladblok open en steeds een streepje zetten. Ik moest wel weten wanneer ik genoeg had verslagen :X
Gelukkig had ik een Power Anklet. 65 van die beestjes verslaan en je zit op max speed-EV's, daarna met Macho Brace de rest van de punten voor max Attack zien te krijgen. Gelukkig helpt Exp. Share daar ook mee. Door deze aan een andere pokemon te geven krijgt deze Exp en dus ook EV's. Scheelde me honderden Patrats en Lillypups te verslaan. Nu alleen nog Sigilyph Sp.Attack en Speed trainen en dan is White klaar om verder te gaan.

BTW: Hustle lijkt een leuke ability, maar 20% meer kans om te missen zuigt behoorlijk. Ik hoop dat ik Darumaka snel kan laten levelen. Ik begon me al te irriteren. Blij dat mijn Durant Swarm heeft ipv Hustle.
  maandag 29 augustus 2011 @ 02:51:22 #229
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101320292
:o
Dan ben ik blij dat mijn Togekiss als ability Serene Grace heeft.

Waar heb jij eigenlijk een Power Anklet vandaan gehaald?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101323442
Nog nooit een pokemon game gespeeld. Net een 3DS gekocht en wilde Black of White kopen ? Is dat slim en wat is het verschil tussen deze twee ?
  maandag 29 augustus 2011 @ 11:52:34 #231
126783 pjats
The Pjatser
pi_101325645
quote:
10s.gif Op maandag 29 augustus 2011 02:51 schreef Madame_Paon het volgende:
:o
Dan ben ik blij dat mijn Togekiss als ability Serene Grace heeft.

Waar heb jij eigenlijk een Power Anklet vandaan gehaald?
De Battle Subway. Voor 16 puntjes kan je hem kopen. Dat is 1 keer de Single Train afronden (21 gevechtjes). Ben nu van plan de Sp.Attack versie te gaan halen. Ik heb er ook al twee Life Orbs vandaan. 1tje voor mijn toekomstige Darmanitan en 1tje voor Sigilyph. Beiden doen dan 30% meer schade, maar hebben geen nadelen (Darmanitan voor de aanvallen die ik voor hem kies).
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:10 schreef linebear het volgende:
Nog nooit een pokemon game gespeeld. Net een 3DS gekocht en wilde Black of White kopen ? Is dat slim en wat is het verschil tussen deze twee ?
Erg goed idee :+ Pokemon-spellen zijn erg leuke RPG's.
Het verschil tussen Black en White is erg klein. Er zijn ongeveer 20 pokemon die je wel in White kan vinden en niet in Black en andersom. 9 daarvan kan je in het begin van het spel vinden en 2 daarvan zijn legendaries. Zekrom en Thundurus zitten in White en Reshiram en Tornadus zitten in Black. Zie hiervoor: http://serebii.net/blackwhite/exclusives.shtml
Daarnaast is er voor het eerst een gebied wat anders is. In Black heb je Black City en in White White Forest. zie ook: http://serebii.net/blackwhite/blackcitywhiteforest.shtml
Daarnaast zijn er wat battles die wat anders zijn, maar die zijn te verwaarlozen.


Als je het erg leuke spellen lijkt, dan kan ik HeartGold en SoulSilver ook wel aanraden. Dat zijn een paar oude spellen (Silver en Gold) die aangepast zijn. Maar dat maakt niks uit. Zijn erg goede spellen.
pi_101330693
White nog steeds niet binnen :(
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:17:33 #233
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:20:37 #234
354551 Anti_Troll
Neutraal, dat ben ik.
pi_101338533
quote:
Nice :D
Trollen verpesten het internet, doe gewoon normaal ;)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:44:30 #235
126783 pjats
The Pjatser
pi_101362253
Gisteren even verder gegaan met Black. Ik ben nu in alle dorpjes geweest. En een paar goede TM's gevonden. Namelijk Psychic, Ice Beam en Energy Ball. Mijn Special attackers zijn qua aanvallen nu bijna klaar. Alleen nu nog even EV-trainen. Vanavond dat maar even doen voor 4 pokemon: Victini, Samurott, Galvantula (Black) en Sigilyph (White). En als ik nog wat tijd hem even op TM jacht gaan. Ik wil graag nog Flamethrower en Earthquake vinden. En als ik nog op Sages hunt ga, dan kan ik nog een paar krijgen, maar die vind ik niet zo interessant. Maar goed, dan heb ik ze iig.

Oh ja, en in Dreamland heb ik meer dan 7500 punten. Ik kwam gisteren opeens een Skarmory tegen. Dus schiet lekker op. Maar het houdt nu wel even op met leuke dingen extra krijgen. Enigste wat ik nu nog extra kan krijgen zijn Dratini en Lapras kunnen vinden met 10.000 punten. Ik hoop dat ze dit straks een keer gaan updaten. Begint een beetje saai te worden. Steeds dezelfde 4 spelletjes en dezelfde 3 gebieden :z
  woensdag 31 augustus 2011 @ 00:17:26 #236
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101396563
quote:
Pokémemes.memebase.com. Fantastische site. :Y
Ik moet zeggen dat de eerste keer dat ik Bouffalant zag, ik ook meteen aan een Tauros met een afro moest denken. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:44 schreef pjats het volgende:
Gisteren even verder gegaan met Black. Ik ben nu in alle dorpjes geweest. En een paar goede TM's gevonden. Namelijk Psychic, Ice Beam en Energy Ball. Mijn Special attackers zijn qua aanvallen nu bijna klaar. Alleen nu nog even EV-trainen. Vanavond dat maar even doen voor 4 pokemon: Victini, Samurott, Galvantula (Black) en Sigilyph (White). En als ik nog wat tijd hem even op TM jacht gaan. Ik wil graag nog Flamethrower en Earthquake vinden. En als ik nog op Sages hunt ga, dan kan ik nog een paar krijgen, maar die vind ik niet zo interessant. Maar goed, dan heb ik ze iig.

Oh ja, en in Dreamland heb ik meer dan 7500 punten. Ik kwam gisteren opeens een Skarmory tegen. Dus schiet lekker op. Maar het houdt nu wel even op met leuke dingen extra krijgen. Enigste wat ik nu nog extra kan krijgen zijn Dratini en Lapras kunnen vinden met 10.000 punten. Ik hoop dat ze dit straks een keer gaan updaten. Begint een beetje saai te worden. Steeds dezelfde 4 spelletjes en dezelfde 3 gebieden :z
Is de Dream World leuk? Ik ben daar nog nooit geweest.

Bij HeartGold ondertussen Vermilion City, Saffron City, Cerulean City, Celadon City, Fuchsia City en Lavender Town al bezocht.
Cinnabar Island, Pallet Town, Virdian City en Pewter City zijn een stuk lastiger te bereiken.

Pokémon op level 69. Zodra ze op level 70 zitten, ga ik Lt. Surge en Sabrina uitdagen. Dan heb ik 10 badges. *O*
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:52:25 #237
126783 pjats
The Pjatser
pi_101401632
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 00:17 schreef Madame_Paon het volgende:
Is de Dream World leuk? Ik ben daar nog nooit geweest.
Leuk? Dat valt wel mee. Ik gebruik het nu vooral om berries te laten groeien. Dat kan alleen daar namelijk. Daarnaast is het een makkelijke manier om bepaalde pokemon te krijgen (en op dit moment zijn er maar een paar pokemon beschikbaar). Maar de spelletjes die daarvoor nodig zijn, zijn erg simpel. Zie voor uitleg: http://www.serebii.net/blackwhite/dreamworldmini.shtml
Op dit moment zijn er maar vier voor Europa beschikbaar:
Search for Pokémon: Simpel zoeken, niks meer, niks minder. Tip: zoek naar de berry (zichtbaar door sparkles) en dan vind je de pokémon binnen 2 stappen.
Play with Wailord: Leukste van de 4. Altijd wel geinig om te doen. Vooral omdat het elke keer weer anders is.
Sky Race: Manuvreren om wolkjes en electricity. En dan bepaalde dingen verzamelen. Probleem is dat er volgens mij maar een paar parcours zijn.
Scoop Ice Cream: Bolletjes met ijs scheppen :r Het kost me een berry om te spelen en dan krijg je een waardeloos spel IMO.

Je krijgt ook een huisje en daarvoor kan je interieur door middel van berries. Je kan zelfs een ander huisje kopen als je genoeg berries hebt.

Wat ik wel handig gedaan vind is dat je op bepaalde manieren punten kan krijgen en dat je daarvoor extra dingen krijgt. Bijvoorbeeld meer gebieden om pokemon te zoeken of extra plekken om berries te planten of bepaalde pokemon die je pas kan vinden als je een hoog genoeg aantal punten hebt. Bv: Dratini kan je pas vinden als je 10.000 punten hebt. Op deze manier blijf je wel bezig om bepaalde dingen te krijgen. Voor mij was die extra ruimte om berries te planten heel erg belangrijk en daar zit ik nu op max.

Iaw: Leuk bedacht. Maar behoorlijk simpele spelletjes, waarvan er maar 1 echt leuk is. En na een tijdje gebruik je het alleen maar om meer berries te krijgen. Ze moeten het een keer gaan upgraden met nieuwe gebieden, spelletjes en vooral pokemon. Want sommige pokemon hebben wel leuke abilities of moves. Ik wil graag nog een keer een Snivy hebben die haar Dream World ability heeft.
pi_101402657
Heb in HG de Fog badge in Ecruteak City gehaald. Ik kan nu Surf eindelijk gaan gebruiken, maar ik kom er ineens achter dat ik geen pokemon heb die deze move kunnen leren :?
Snel een Krabby gevangen en die maar even gebruiken in mijn zoektocht naar een goede Waterpokemon.

Iemand suggesties? Ik heb Cyndaquil gekozen als starter. Misschien moet ik maar een Totodile traden? Gebeurd waarschijnlijk toch nog wel :P

Maar.... Welke waterpokemon raden jullie aan?

(Ik kan natuurlijk vrijdag een Lapras vangen....Gebeurd waarschijnlijk toch nog wel :P )
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  woensdag 31 augustus 2011 @ 12:11:28 #239
126783 pjats
The Pjatser
pi_101404956
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:46 schreef maxmit het volgende:
Heb in HG de Fog badge in Ecruteak City gehaald. Ik kan nu Surf eindelijk gaan gebruiken, maar ik kom er ineens achter dat ik geen pokemon heb die deze move kunnen leren :?
Snel een Krabby gevangen en die maar even gebruiken in mijn zoektocht naar een goede Waterpokemon.

Iemand suggesties? Ik heb Cyndaquil gekozen als starter. Misschien moet ik maar een Totodile traden? Gebeurd waarschijnlijk toch nog wel :P

Maar.... Welke waterpokemon raden jullie aan?

(Ik kan natuurlijk vrijdag een Lapras vangen....Gebeurd waarschijnlijk toch nog wel :P )
Toen ik het nog speelde had ik een Tentacool als HM-slaafje voor surf. Nu ik het wat beter bekijkt, dan had ik beter Lapras als HM-slaaf kunnen gebruiken. Aangezien die alledrie de water HM's kan leren en dan nog de HM's Rock Smash en Strength. Misschien moet ik dat maar even doen, als ik het spel weer oppak.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 12:42:14 #240
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_101405979
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:11 schreef pjats het volgende:

[..]

Toen ik het nog speelde had ik een Tentacool als HM-slaafje voor surf. Nu ik het wat beter bekijkt, dan had ik beter Lapras als HM-slaaf kunnen gebruiken. Aangezien die alledrie de water HM's kan leren en dan nog de HM's Rock Smash en Strength. Misschien moet ik dat maar even doen, als ik het spel weer oppak.
Furret kan ook bijna allle HMs op Waterfall en Fly na, ik heb eilk altijd een HM slaaf of 2/3, een voor dingen over land(cut/strength/surf/rock smash), eentje voor in Caves(.Strength/rock smash/TM Flash) en eentje voor op het water(die zijn eilk het makkelijkst aangezien bijna elke waterpkmn ze allen kan leren), de meeste areas waar je twee HM slaven nodig hebt(whirlwind islands bijvoorbeeld) zijn toch optioneel.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:57:59 #241
126783 pjats
The Pjatser
pi_101408974
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:42 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Furret kan ook bijna allle HMs op Waterfall en Fly na, ik heb eilk altijd een HM slaaf of 2/3, een voor dingen over land(cut/strength/surf/rock smash), eentje voor in Caves(.Strength/rock smash/TM Flash) en eentje voor op het water(die zijn eilk het makkelijkst aangezien bijna elke waterpkmn ze allen kan leren), de meeste areas waar je twee HM slaven nodig hebt(whirlwind islands bijvoorbeeld) zijn toch optioneel.
Ik dacht dat je naar Whirl Islands toe moest gaan in SoulSilver ivm Lugia. Daarvoor ben ik namelijk net gestopt.
pi_101443322
Heb nu een Tentacruel als Surfert en ik moet eerlijk zeggen dat ie me ook nog niet tegenvalt in gevechten. Onder andere wel handig dat ie tegen poison kan.

Ik bedacht me trouwens ook net dat ik nog een Magikarp bij de Daycare heb die ondertussen al wel lvl 20 zal zijn :D Dus een Gyarados kan ik ook gaan gebruiken als oa Surfert... c_/
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  donderdag 1 september 2011 @ 15:13:36 #243
126783 pjats
The Pjatser
pi_101449595
Voor degenen met Black en White:
quote:
For those of you with the Japanese games, a new C-Gear has been released. This C-Gear is unlocked automatically as part of a four month promotion featuring every Deerling form. This C-Gear skin, based on Spring Form Deerling will run from today until October 3rd 2011 so you'll have plenty of time to get it. It doesn't require a password for it
Edit: This C-Gear is also active in regions outside of Japan from 13:00 local-time today. It's a passworded C-Gear and we'll post the password as soon as possible | Edit @ 13:03; The password for international versions of the Deerling C-Gear is JJW2X97D
Gekopieerd van Serebii. Geen idee of het werkt, maar dat zal ik vanavond wel even bekijken.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:50:34 #244
126783 pjats
The Pjatser
pi_101454209
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:13 schreef pjats het volgende:
Voor degenen met Black en White:
[..]
Gekopieerd van Serebii. Geen idee of het werkt, maar dat zal ik vanavond wel even bekijken.
Het werkt. Voor zowel Black als White kan ik die achtergrond kiezen.
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:45:54 #245
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101491269
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:13 schreef pjats het volgende:
Voor degenen met Black en White:

[..]

Gekopieerd van Serebii. Geen idee of het werkt, maar dat zal ik vanavond wel even bekijken.
Dus je krijgt dan alleen een andere achtergrond voor je C-gear?

Snorlax gevangen, Pewter City bezocht, straks Viridian City en Pallet Town ... en dan hoef ik alleen nog maar Cinnabar Island en de Seafoam Islands te bezoeken. Maar het is zo'n gedoe om daar te komen, zeker met die stenen die onder Fuchsia City liggen.
Pokémon level 71, twee Kanto Badges: Vermillion City badge en Fuchsia City badge.
W00t en zo. *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Madame_Paon op 02-09-2011 15:55:37 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:45:57 #246
126783 pjats
The Pjatser
pi_101493485
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:45 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dus je krijgt dan alleen een andere achtergrond voor je C-gear?
Yep, niks meer. Maar is een leuk extra. Hoef ik niet steeds tegen hetzelfde aan te kijken :)

Maar goed, eindelijk mijn EV-training klaar. Duurde wat langer dan ik dacht. Nu voor Black de laatste twee sages vinden en de laatste gebieden verkennen. En dan trainen voor de tweede keer de pokemon league. Maar goed, ik denk dat ik eerst met White even verder ga. 2 badges vind ik toch wel erg weinig :P
  zondag 4 september 2011 @ 12:35:54 #247
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_101549494
In White staat mijn Pokedex nu op 591 seen, 588 obtained (van de 649). De meeste legendaries laat ik zoals gebruikelijk maar zitten. Verder mis ik voornamelijk nog ruilevoluties, maar ik heb nu even geen WiFi.
pi_101564570
Net voorbij de 7e gym en pas 18 uur gespeeld ;(
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
  woensdag 7 september 2011 @ 01:07:57 #249
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101660905
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:37 schreef maxmit het volgende:
Heb nu een Tentacruel als Surfert en ik moet eerlijk zeggen dat ie me ook nog niet tegenvalt in gevechten. Onder andere wel handig dat ie tegen poison kan.

Ik bedacht me trouwens ook net dat ik nog een Magikarp bij de Daycare heb die ondertussen al wel lvl 20 zal zijn :D Dus een Gyarados kan ik ook gaan gebruiken als oa Surfert... c_/
Gyarados is meesterlijk. _O_
Alleen is het niet zo leuk als je tegenstander hem gebruikt, want hij is niet zo makkelijk te verslaan.
Ik had een Gyarados in m'n team bij Sapphire. Samen met een Camerupt en die grassstarter.
En ze heetten Pim, Pam en Pet. :') Lame, ik weet het.

Pokémon op level 75. *O* Ik ga nu voor m'n derde en vierde Kantobadge.
Ik heb al die van Fuchsia City en Vermillion City en ik denk dat ik nu voor Cerulean City en Saffron City ga.

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:02 schreef HerbertThePervert het volgende:
Net voorbij de 7e gym en pas 18 uur gespeeld ;(
Ik heb er al 107 uur op zitten. :@
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101663617
Heb gisteren de rode Gyarados gevangen. Is hier nog iets speciaals mee verder? Ik dacht het niet toch. Alleen dat ie rood is (shiny shit)..
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  woensdag 7 september 2011 @ 17:33:30 #251
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101679333
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:55 schreef maxmit het volgende:
Heb gisteren de rode Gyarados gevangen. Is hier nog iets speciaals mee verder? Ik dacht het niet toch. Alleen dat ie rood is (shiny shit)..
De Red Scale kun je inruilen voor een Exp. Share bij Mr. Pokémon.

Cerulean Gym gehad (met die irritante Lapras van Misty), zometeen naar de Saffron Gym. Gezellig weer een weg vinden in het doolhof ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101687322
quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:33 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

De Red Scale kun je inruilen voor een Exp. Share bij Mr. Pokémon.

Cerulean Gym gehad (met die irritante Lapras van Misty), zometeen naar de Saffron Gym. Gezellig weer een weg vinden in het doolhof ...
Waar is Mr.Pokemon eigenlijk?
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  woensdag 7 september 2011 @ 20:43:40 #253
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101687427
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:42 schreef maxmit het volgende:

[..]

Waar is Mr.Pokemon eigenlijk?
Route 30. Tussen Cherrygrove en Violet City in dus.

4 Kanto badges, Pokémon level 77. *O*
Hierna ga ik voor de Celadon en Pewter Gym denk ik.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 8 september 2011 @ 11:11:01 #254
126783 pjats
The Pjatser
pi_101702647
quote:
Pokémon Black & White - Venusaur C-Gear

For those of you with the European games, a new C-Gear has been announced for release. From today, September 8th, a password will be on the official site that will give you the Venusaur C-Gear. This C-Gear skin, will run from today until January 19th 2012 so you'll have plenty of time to get it. The password for this C-Gear is; EUPGL092011. In revealing this, Nintendo also revealed that two more will be released in October and November, presumably the Charizard and Blastoise skins. Further international releases are not yet announced
Nog een c-gear skin voor ons europeanen.
pi_101752314
Ik ben op een GBA emulator pokemon Fire Red aan het spelen. Alles ging prima.
Heb inmiddels de elite 4 verslagen, en heb 102 pokemons.
Nu ga ik naar Oak toe en hij zegt alleen dat ik het prima gedaan heb met het vullen van mijn Pokedex. Ik krijg maar niet de National Dex. Heb er zelfs voor gezorgd dat ik 60 verschillende pokemons heb, dus de evoluties niet als 2 of 3 geteld.
Ik kan ook niet de grot in waar Mewtwo te vinden is en de boot naar het 1e eiland is er nog niet.

Weet iemand of je nog iets anders gedaan moet hebben wat ik vergeten kan zijn?
  vrijdag 9 september 2011 @ 20:01:41 #256
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_101760869
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:59 schreef ZUID-OOST het volgende:
Weet iemand of je nog iets anders gedaan moet hebben wat ik vergeten kan zijn?
Ik heb FireRed zelf nooit gedaan, maar zo te zien is er nog een sidequest met Bill die je eerst moet doen. Hij heeft je op Cinnabar Island om hulp gevraagd nadat je Blaine had verslagen en misschien heb je toen nee gezegd. Ik weet niet of Bill dan nu nog steeds op Cinnabar is, maar vermoedelijk wel. Zie hier.
pi_101761591
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:01 schreef HilarityEnsues het volgende:

[..]

Ik heb FireRed zelf nooit gedaan, maar zo te zien is er nog een sidequest met Bill die je eerst moet doen. Hij heeft je op Cinnabar Island om hulp gevraagd nadat je Blaine had verslagen en misschien heb je toen nee gezegd. Ik weet niet of Bill dan nu nog steeds op Cinnabar is, maar vermoedelijk wel. Zie hier.
Top, dit was het. :)
  zondag 11 september 2011 @ 01:51:51 #258
126783 pjats
The Pjatser
pi_101805208
Woohoo! Vandaag (of beter gezegd gisteren) Cynthia voor het eerst verslagen in Black. En dat met 5 pokemon rond de level 70 (en 1 level 83, 13 Rare Candies FTW). De eerste 2 (Spiritomb en Milotic) van haar vielen wel mee. Daarna kwam haar Garchomp al. En ik had eigenlijk gehoopt dat mijn level 83 Haxorus sneller zou zijn dan haar level 77 Garchomp. Maar dat was niet zo. Dus KO Haxorus. Mijn Samurott was ook langzamer, maar die hield wat health over en Ice Beam maakte gehakt van Garchomp. Daarna had mijn Sawk geen problemen dankzij Close Combat met Electross. Galvantula had aan 1 Thunder genoeg om Braviary te KO'en. En dan nogmaals een Close Combat voor Sawk om Lucario af te maken.

Net even opnieuw gedaan. Dit kan aangezien het Lente is en dat betekent dat Cynthia elke dag wil vechten. Dit keer het een stuk makkelijker laten doen. Haxorus tegen Spiritomb en Electross (Earthquake gezamelijk met Mold Breaker is best handig). Samurott tegen Garchomp. Galvantula tegen Milotic en Braviary. En Sawk tegen Lucario. Ditmaal geen enkele van mijn pokemon die KO gingen. Meestal ook 1 hit-KO's. Alleen Spiritomb en Milotic hadden twee hits nodig. Maar goed. Dit gaan we vaker doen. Levert namelijk veel exp op.

Daarnaast ook even bezig met White. Op dit moment al weer 6 badges. En mijn pokemon zijn level 41/42. Hoog genoeg om de volgende gym al weer uit te dagen. Ben wel blij dat ik gekozen heb voor pokemon die ik gebreed heb in Black. Dat spaart me een hoop tijd uit om pokemon te trainen.
  zondag 11 september 2011 @ 12:59:11 #259
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_101812208
Even een tip die ik ergens anders las. Ga naar de hal van de Battle Subway in Nimbasa City en zet iets zwaars op de D-pad en liefst ook op de B-knop. Omdat de hal rond is, blijf je nu rondlopen zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Dit is vooral handig voor Pokemon die evolueren via happiness.

(Het zou op de fiets nog sneller gaan, maar dat mag daar helaas niet.)
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:59:08 #260
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101897922
14 badges (ik moet alleen nog de Cinnabar Seafoam badge en de Viridian badge) en Pokémon op level 81. *O*

Ik zit nu bij het Battle Frontier, zodat ik Feraligatr uiteindelijk Ice Punch kan leren.
Maar als ik 10 trainers versla, krijg ik maar één Battle Point. :{
Ice Punch kost 64 Battle Points, wat betekent dat ik 640 (!) trainers zou moeten verslaan om het te kunnen kopen.
Dat kan toch niet kloppen?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:54:36 #261
126783 pjats
The Pjatser
pi_101901300
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:59 schreef Madame_Paon het volgende:
14 badges (ik moet alleen nog de Cinnabar Seafoam badge en de Viridian badge) en Pokémon op level 81. *O*

Ik zit nu bij het Battle Frontier, zodat ik Feraligatr uiteindelijk Ice Punch kan leren.
Maar als ik 10 trainers versla, krijg ik maar één Battle Point. :{
Ice Punch kost 64 Battle Points, wat betekent dat ik 640 (!) trainers zou moeten verslaan om het te kunnen kopen.
Dat kan toch niet kloppen?
Ik heb geen idee. Bij Black en White is het simpel. Win er zeven en je krijgt 3 punten en als je 21 na elkaar verslaat dan krijg je een bonus. Tenminste dat geld voor Single battle.

Maar ik las dit op Bulbapedia:
quote:
On winning through a set amount of battles in any given facility, Battle Points, or BP, will be awarded, usually in small amounts, but gradually growing through each consecutive streak. Defeating the Frontier Brain of a given facility for the first time awards the silver commemorative print of that facility, while the second defeat of the same Brain gives the commemorative print a golden color. They are the equivalent of a badge, and equivalent to the symbols from Hoenn's Battle Frontier. The Frontier Brain will only appear in single battle mode. Also, defeating a Brain will always yield a 20BP reward. Battles conducted here do not award experience or money. Also, Pokémon seen in the battles will not be added to the Pokédex.
Blijkbaar krijg je dus steeds meer, hoe langer je blijft winnen. Zie: http://bulbapedia.bulbaga(...)_%28Generation_IV%29
pi_101935108
HG
Zit nu net voor de eerste keer voor de PokeLeague. 8 badges dus.
Ik heb natuurlijk Ho-oh gevangen en ...dingen...dus

Ik vraag me af, kan, moet of is het nog verstandig om 'dingen' te doen voor ik de League uitdaag??
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_101936372
Koop ik een ds om te kunnen pokemonnen, zit mijn vriendin bijna nonstop harvest moon te spelen. :P
Ach ze kan in iedergeval niet klagen dat ik teveel game nu. :')
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 14 september 2011 @ 14:26:30 #264
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_101937404
Ik ben te emotioneel voor Pokemon,
Kan ik na de laatste gym opeens allemaal toffe pokemon´s vangen die echt zullen hebben tegen de elite 4, Een probleem alle pokemon die in mijn party zitten daar heb ik alles mee meegemaakt elke battle elk avontuur alles. Elke evolutie en ik heb ze al van af dat ze klein zijn en nu zijn ze natuurlijk groot en sterk. stuk voor stuk een speciale band dus tussen mij en de pokemon in kwestie wie ga ik dan in hemelsnaam in de box doen.. :'( En waarom kan je de echt toffe pokemon altijd pas vangen als je al zo een band hebt opgebouwd als je nou eens een toffe draak al aan het begin kon vangen -O-
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_101938752
quote:
9s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:26 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik ben te emotioneel voor Pokemon,
Kan ik na de laatste gym opeens allemaal toffe pokemon vangen die echt zullen helpen tegen de elite 4. Één probleem, alle pokemon die in mijn party zitten. Daar heb ik alles mee meegemaakt, elke battle, elk avontuur, alles. Elke evolutie en ik heb ze al van af dat ze klein zijn en nu zijn ze natuurlijk groot en sterk. Stuk voor stuk een speciale band dus tussen mij en de pokemon in kwestie. Wie ga ik dan in hemelsnaam in de box doen.. :'( En waarom kan je de echt toffe pokemon altijd pas vangen als je al zo een band hebt opgebouwd? Als je nou eens een toffe draak al aan het begin kon vangen -O-
Klinkt zeer herkenbaar allemaal. Ik denk bij de meeste spelers wel eigenlijk.
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  woensdag 14 september 2011 @ 23:55:06 #266
126783 pjats
The Pjatser
pi_101962509
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:07 schreef maxmit het volgende:
[..]
Klinkt zeer herkenbaar allemaal. Ik denk bij de meeste spelers wel eigenlijk.
Ja, klopt. Daarom vind ik die legends ook meestal vervelend. Die zijn meestal best cool. Alleen ik heb er geen plek meer voor. Alleen met HG en SS kon ik een legend vanaf het begin af aan meenemen. Dialga, Palkia of Giratina. Dan begin je ze pas echt een band met ze op te bouwen.

Met White de Elite Four verslagen, een neutrale Zekrom gevangen, N verslagen en Ghetsis verslagen. Tijd om naar de andere dorpjes te gaan.
pi_101974404
HG
Heb de League gisteren verslagen :7 met de volgende Pokemon.
Typhlosion (49), Gyarados (46), Ho-oh (45), Ampharos (44), Dragonair (38) en Onyx (29) HM'er...

En ik moet zeggen dat het eigenlijk niet eens zo supermoeilijk ging. Op het eind alleen met al die Dragonite's van lvl's 49, 49 en 50 ofzo. Maar gek genoeg was mijn Ampharos van lvl 44 te sterk voor hen :')
Had ik vantevoren eerst nog even snel Earthquake geleerd aan m'n Typhlosion. Krijg ik bij alle 3 keer dat ik 'm gebruikte de melding dat het geen effect heeft }:| Beetje jammer.

Desalniettemin...Jeeuuj MaX *O* w/
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  donderdag 15 september 2011 @ 14:47:04 #268
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101976727
Je hebt de League verslagen met Pokémon op zulke lage levels?

Er klopt echt iets niet aan de punten bij het Battle Frontier.
Bij de Battle Hall had ik 30 Pokémon op een rij verslagen, en ik kreeg in totaal maar 3 Battle Points.
Bij de Battle Arcade werden al mijn Pokémon op level 50 gezet. Ik heb 7 trainers met 3 Pokémon verslagen, waarvan ik bij één trainer het gevecht startte met poisoned Pokémon :(, en daar kreeg ik in totaal maar 2 Battle Points. :{
WTF.
Ik ben bij de Battle Arcade behoorlijk lang bezig geweest en om dan maar 2 punten te krijgen ...
Dit kan toch gewoon niet? Voor Ice Punch moet ik dan honderden Pokémon verslaan.
Dat slaat echt nergens op en dat kan gewoon niet kloppen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101977537
quote:
15s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:47 schreef Madame_Paon het volgende:
Je hebt de League verslagen met Pokémon op zulke lage levels?
Jazeker, mijn pokemon zijn best wel :7
Nu op de SS Aqua...kijken wat ons dat brengt.
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_101981897
quote:
15s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:47 schreef Madame_Paon het volgende:
Je hebt de League verslagen met Pokémon op zulke lage levels?

Er klopt echt iets niet aan de punten bij het Battle Frontier.
Bij de Battle Hall had ik 30 Pokémon op een rij verslagen, en ik kreeg in totaal maar 3 Battle Points.
Bij de Battle Arcade werden al mijn Pokémon op level 50 gezet. Ik heb 7 trainers met 3 Pokémon verslagen, waarvan ik bij één trainer het gevecht startte met poisoned Pokémon :(, en daar kreeg ik in totaal maar 2 Battle Points. :{
WTF.
Ik ben bij de Battle Arcade behoorlijk lang bezig geweest en om dan maar 2 punten te krijgen ...
Dit kan toch gewoon niet? Voor Ice Punch moet ik dan honderden Pokémon verslaan.
Dat slaat echt nergens op en dat kan gewoon niet kloppen.
Kijk hier eens: http://bulbapedia.bulbaga(...)_%28Generation_IV%29
En dan bij Battle Points obtained. Battle Hall en Arcade geven beide weinig BP. Maar bij beide geldt, dat je na 21 gevechten met een Frontier Brain vecht (of kan vechten). Die levert altijd 20 punten op, als ik het zo nalees.

Als je echt BP wil winnen dan kan je beter Battle Factory doen. Alleen speel je dan met gehuurde pokemon, dus dat kan dan best vervelend zijn. Je mag dan namelijk 3 kiezen uit een aanbod van 6.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:35 schreef maxmit het volgende:
HG
Heb de League gisteren verslagen :7 met de volgende Pokemon.
Typhlosion (49), Gyarados (46), Ho-oh (45), Ampharos (44), Dragonair (38) en Onyx (29) HM'er...

En ik moet zeggen dat het eigenlijk niet eens zo supermoeilijk ging. Op het eind alleen met al die Dragonite's van lvl's 49, 49 en 50 ofzo. Maar gek genoeg was mijn Ampharos van lvl 44 te sterk voor hen :')
Had ik vantevoren eerst nog even snel Earthquake geleerd aan m'n Typhlosion. Krijg ik bij alle 3 keer dat ik 'm gebruikte de melding dat het geen effect heeft }:| Beetje jammer.

Desalniettemin...Jeeuuj MaX *O* w/
Wow, das best knap met zulke levels. Maar je weet dat Earthquake geen effect heeft tegen vliegende pokemon?
  donderdag 15 september 2011 @ 23:44:55 #271
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102001761
$)($(%$(@)^%)($#^%)#$%)#$%(@@@)!!

Net behoorlijk veel trainers verslagen, en toen kwam er een stom beest met Knock Off. }:|
Dus ik zet de DS uit, omdat ik het voorwerp anders kwijt ben.
Had ik het spel dus al een half uur niet opgeslagen.
:( :( :( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Alles voor niks.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  vrijdag 16 september 2011 @ 02:14:39 #272
126783 pjats
The Pjatser
pi_102005800
quote:
18s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:44 schreef Madame_Paon het volgende:
$)($(%$(@)^%)($#^%)#$%)#$%(@@@)!!

Net behoorlijk veel trainers verslagen, en toen kwam er een stom beest met Knock Off. }:|
Dus ik zet de DS uit, omdat ik het voorwerp anders kwijt ben.
Had ik het spel dus al een half uur niet opgeslagen.
:( :( :( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Alles voor niks.
Uhm, zal ik het nog vervelender maken? Knock Off zorgt er namelijk voor dat je het voorwerp voor de battle kwijt bent. Na de battle krijg je het voorwerp weer terug.
quote:
Knock Off inflicts damage and removes the target's held item. If Knock Off would trigger an item (such as Focus Band, Focus Sash, or Colbur Berry) after the attack, that item triggers before Knock Off removes it (unless it was already consumed). Once the item has been removed, it cannot be used throughout the battle and switching either Pokémon out will not cause the target to regain its item. Knock Off will not remove an item from Pokémon with the Sticky Hold or Multitype ability. It also will not remove items from Pokémon behind a Substitute. Finally, Knock Off cannot remove Griseous Orb from Giratina (it can still remove Griseous Orb from any other Pokémon).

After the battle, the target will regain the knocked-off item. If an Exp.Share was knocked off, the target will still gain experience as if it was still holding the Exp.Share.
  vrijdag 16 september 2011 @ 02:29:52 #273
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102005896
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 02:14 schreef pjats het volgende:

[..]

Uhm, zal ik het nog vervelender maken? Knock Off zorgt er namelijk voor dat je het voorwerp voor de battle kwijt bent. Na de battle krijg je het voorwerp weer terug.

[..]

Dat wist ik, maar ik doe dan altijd bijna in een reflex de DS uit, omdat ik bang ben dat het voorwerp misschien een keertje niet terug zal keren.
Het was nog een Nevermeltice ook. Zoveel verspilde moeite voor zo'n stom voorwerp. :(
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102009068
haha pff eindelijk door topic heen.

Momenteel even een pauze genomen van mn Heartgold / Platinum teams en weer dagelijks gameboy color mee in de metro om weer eens een leuk team te krijgen op de oude manier met mn 'blue' game.

Ook de N64 weer uit de kast en vriendin uitgedaagd te kijken wie uiteindelijk het beste team heeft. Momenteel hard bezig een graveler te trainen om haar (yellow) pickachu te slim af te zijn.

Heb ook al wel black/white geprobeerd maar om 1 of andere rede kom ik er niet helemaal in, zelfde had ik toendertijd met de Ruby/Sapphire reeks die hele serie heb ik dan ook overgeslagen en zelfs nooit geprobeerd te spelen en pas weer geinterreseerd geworden toen ik een DS met Platinum erbij kocht. En goddank dat ik dit gedaan heb, heartgold gekocht gelijk op de eerste dag en sindsdien mijn favoriete pokemon spel.

Enige wat ik wel erg jammer vind is dat enkel de echte hardcore spelers online spelen en ik toch niet echt geinterreseerd ben om te EV trainen en IV breeden maar wel leuk vind om af en toe online potje te spelen.
pi_102015282
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:14 schreef pjats het volgende:

Wow, das best knap met zulke levels. Maar je weet dat Earthquake geen effect heeft tegen vliegende pokemon?
Dat wist ik inderdaad. Één keer op een Dragonite, dat was dom aan de ene kant. Maar de andere keren was op zo'n dark eevelution volgens mij en nog één...dacht ik :@ weet zo niet meer. Maakt ook niet uit. Heb 't tenslotte wel gehaald ja ;)
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_102015588
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 10:05 schreef Kajji het volgende:
Heb ook al wel black/white geprobeerd maar om 1 of andere rede kom ik er niet helemaal in, zelfde had ik toendertijd met de Ruby/Sapphire reeks die hele serie heb ik dan ook overgeslagen en zelfs nooit geprobeerd te spelen en pas weer geinterreseerd geworden toen ik een DS met
Ik heb dat eigenlijk ook een beetje. Bij Ruby/Sapphire kwam ik er ook niet echt in. Heb 't gespeeld tot ik de "hoesje" legend heb gevangen. Daarna nooit weer aangeraakt.
White kwam ik ook slecht in, in het begin even.
Maar omdat dat m'n eerste pokemon was met 'relatief' veel 3d dingen er in. Zoals bijvoorbeeld die brug naar NYC-kloon-stad, en deze stad zelf ook, bleef het me op een gegeven moment wel boeien. Ook omdat dit voor mij de eerste was waarbij ik kon traden via wifi.

Nu HeartGold aan het spelen en ik moet zeggen dat ik deze nog beter vind. Dat kan natuurlijk ook wel komen door het nostalgiegevoel wat de tweede regio met zich mee brengt.
Die Snorlax die daar ligt :D bijvoorbeeld..
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  maandag 19 september 2011 @ 02:16:03 #277
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102128807
Wat is dat Battle Pointssysteem toch een kutsysteem. :r
Je moet 7 trainers met in totaal 21 Pokémon verslaan die op hetzelfde level zitten als je eigen Pokémon, en dan krijg je 3 punten.
Na 21 trainers en 63 Pokémon ben je een hele poos verder en heb je in totaal nog maar 9 punten.
Dan kom je een Frontier Brain tegen met 3 hele sterke Pokémon, en daar krijg je 20 punten voor.
Dan ben je dus 22 trainers en 66 Pokémon verder, en heb je maar 29 punten. Nog niet eens de helft van wat je nodig hebt voor één simpele aanval als Ice Punch. :{
Je zou denken dat je uiteindelijk een Mew of zo krijgt, zo ontzettend lang duurt dat.
Het gaat écht helemaal nergens over. Wat een KUTSYSTEEM. En cheatcodes werken alleen maar op emulators. }:|
Wie dat belachelijke systeem ooit bedacht heeft ...
Ik ben al meer dan een uur bezig geweest en heb nog maar vijf punten. VIJF. En ik heb er 64 nodig voor één aanval. }:| }:| }:|
Ik ga maar gewoon met Voltorb Flip de TM Ice Beam verdienen, want dat valt tenminste te doen.
Belachelijk gewoon.

/rant
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 19 september 2011 @ 17:55:32 #278
126783 pjats
The Pjatser
pi_102145832
Voor degenen met Black en White. Je kunt daar in de maand van je verjaardag een Togekiss krijgen. Daarvoor moet je spel wel gekoppelt zijn aan je Pokemon Global Link account. Als je nog geen koppeling hebt gemaakt dan kan je dat natuurlijk doen met een valse geboortedatum :P
quote:
In addition to this, the special Togekiss present started this month, giving the ability to receive a Togekiss with Super Luck in the month of your birthday, as set in your Trainer Club account. When it's your birthday month, you'll receive an e-mail regarding it within the system itself in your Trainer Club Account

This Pokémon is transferred from the Global Link during the event but needs to be captured in Entree Forest at any time afterwards
De Togekiss (level 10) heeft de ability Super Luck (meer kans op crits) en de aanvallen: Extremspeed, Aura Sphere, Air Slash en Present. En geen vaste Nature.
  maandag 19 september 2011 @ 18:18:51 #279
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102146672
Een Togekiss op level 10? Maar is die dan niet een beetje zwak als hij al op zo'n laag level volledig geëvolueerd is?

Mijn Togepi is pas een Togetic geworden op level 25 en pas een Togekiss geworden op level 66.

Bij HeartGold de Pokémon op level 84. Nog één level en dan ga ik voor de 15e en 16e badge. 8-)
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 19 september 2011 @ 18:28:42 #280
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102147041
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 18:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Een Togekiss op level 10? Maar is die dan niet een beetje zwak als hij al op zo'n laag level volledig geëvolueerd is?
Qua stats maakt het volgens mij geen verschil. Ik heb dat wel altijd gedacht, want in één van de eerdere afleveringen van de Pokémon anime, waar ik groot fan van was natuurlijk, zei Ash dat zijn Pikachu sneller was dan de Raichu van Lt. Surge omdat die te vroeg was geëvolueerd. In retrospectief denk ik dat hij het niet zozeer had over de stats als wel over de moves en dan Quick Attack in het bijzonder. Die leert Raichu namelijk niet en Pikachu wel. Ondanks dat Raichu's speed stat hoger is kan Pikachu dus in principe sneller aanvallen.

In dat opzicht gaat deze Togekiss verder niet meer de moves leren die Togepi wel had geleerd. Maar ja, dat zijn toch allemaal moves waar je niet bijzonder veel aan hebt, dus of het veel uitmaakt... :P

quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 18:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Bij HeartGold de Pokémon op level 84. Nog één level en dan ga ik voor de 15e en 16e badge. 8-)
:o
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  maandag 19 september 2011 @ 18:34:40 #281
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102147281
Die aanvallen van Togepi/Togetic zijn inderdaad niet echt fantastisch.
Mijn Togekiss kent nog maar één aanval die hij als Togepi heeft geleerd: Extrasensory.
Voor de rest een HM-aanval (Fly), een TM-aanval (Flamethrower) en een Move Tutoraanval (Aura Sphere).
Togepi/Togetic/Togekiss is typisch zo'n Pokémon die uit zichzelf heel veel waardeloze aanvallen leert, maar met tm's en move tutors hele sterke aanvallen van veel verschillende types kan leren. :Y
Daarom is het ook zo'n coole Pokémon later in het spel. 8-)

Kun je trouwens nergens meer FireRed kopen? :{ En dan bedoel ik dus niet tweedehands, want ik ga liever niet bij mensen langs die ik niet ken.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 19 september 2011 @ 18:44:38 #282
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102147691
Waar woon je? Gameshop Twente (in Enschede) heeft volgens de site nog een nieuwe liggen. Al moet ik daar wel bij zeggen dat de site niet altijd up-to-date is. :+

Als je een creditcard hebt kun je ook importeren. Amazon (de Engelse) schijnt ook nog nieuwe exemplaren te hebben. Ook tweedehandse, die een stuk goedkoper zijn, maar daar zou ik sowieso mee oppassen omdat de interne batterij niet meer optimaal kan zijn. Dat zou betekenen dat je je games niet meer kunt saven en dat is ook niet de bedoeling.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_102162488
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:55 schreef pjats het volgende:
Voor degenen met Black en White. Je kunt daar in de maand van je verjaardag een Togekiss krijgen. Daarvoor moet je spel wel gekoppelt zijn aan je Pokemon Global Link account. Als je nog geen koppeling hebt gemaakt dan kan je dat natuurlijk doen met een valse geboortedatum :P

[..]

De Togekiss (level 10) heeft de ability Super Luck (meer kans op crits) en de aanvallen: Extremspeed, Aura Sphere, Air Slash en Present. En geen vaste Nature.
Ik ben deze maand jarig! *O* Togekiss! O+ Die ziet er zo lief uit!!!
Had al even niet meer gespeeld, gelukkig las ik dit nu, anders moest ik zodra ik weer meer ga spelen lang wachten! :P
Thanks voor de tip!
  dinsdag 20 september 2011 @ 00:37:53 #284
126783 pjats
The Pjatser
pi_102166842
Nog meer extra ivm Pokemon Global Link:
quote:
A press release has come out, confirming that the upcoming expansion in Japan, the Old Manor, is coming internationally at the same time on September 28th. This area, called Spooky Manor, houses a variety of Pokémon of Psychic, Ghost and Dark types including Duskull, Misdreavus, Houndour, Wobbuffet and Spiritomb. It also provides new items and berries to find as well as a new catalogue for your Dream House, including the Spooky Manor itself. We'll provide complete lists of everything in this area as soon as it's live
Whoopie, eindelijk wat nieuws!

En nu ook wat klagen over de Battle Subway (of eigenlijk een paar gevechten daarvan). Vandaag namelijk weer even gedaan, aangezien ik een Choice-item wou. Eerste run: Gaat allemaal lekker, totdat ik bij mijn 19de of 20ste tegenstander een Cincinno tegenkom. Vervelend beestje maar wel haalbaar. Krijgt dat beest het voor elkaar om elk van mijn drie pokemon te laten fainten met 1 zo'n 2-tot-5 hit move en elke keer met een crit! Goed, iig 6 punten binnen, dan nog maar een keer proberen. Weer de 19de of 20ste trainer. De pokemon ben ik alweer vergeten vanwege de irritatie, maar we hadden allebei nog maar 1 pokemon. Mijn pokemon hoeft maar 1 keer te raken en de tegenstander is dood. Krijgt de tegenstander het voor elkaar om mijn pokemon drie te laten flinchen met dezelfde move :( Ik kan wel tegen mijn verlies, maar dit was gewoon bijzonder irritant.

Daarentegen wat goed nieuws. Bij Pokemon Black heb ik nu 4 Lucky Eggs, bij White zelfs 5. Dus levelen gaat wat sneller nu. En hoef nu minder vaak items te wisselen.
  woensdag 21 september 2011 @ 02:38:47 #285
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102207299
WOEHOE!
16 badges, Pokémon op level 85. *O* *O* *O*
Eíndelijk Rock Climb, éindelijk sterkere Pokémon in het wild tegen kunnen komen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 21 september 2011 @ 02:59:57 #286
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102207411
Level 85... hoe hou je het vol? :D
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 21 september 2011 @ 03:02:35 #287
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102207426
Tijdens tv-programma's je Pokémon trainen. :Y
De vorige keer zaten ze op dit punt op level 95. :')
Ik heb het gedaan zonder cheats, zonder rare candy's, zonder lucky eggs en zonder geruilde Pokémon.
En nu weer flink trainen voor Red.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 21 september 2011 @ 03:25:01 #288
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102207513
Maar... maar... alleen Red's pikachu heeft een hoger level dan jouw pokémon! Je kunt hem makkelijk hebben met pokémon van level 85! :o
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 21 september 2011 @ 20:23:07 #289
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_102234124
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 03:02 schreef Madame_Paon het volgende:
En nu weer flink trainen voor Red.
Mogelijk wist je dit al, maar hou er rekening mee dat je bepaalde HM-moves nodig hebt om bij Red te komen.

quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 03:25 schreef Rikketik het volgende:
Maar... maar... alleen Red's pikachu heeft een hoger level dan jouw pokémon! Je kunt hem makkelijk hebben met pokémon van level 85! :o
Ja, maar Pikachu heeft een Light Ball, he? Die verdubbelt Attack en Special Attack.
  woensdag 21 september 2011 @ 20:44:28 #290
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102235439
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:23 schreef HilarityEnsues het volgende:

[..]

Mogelijk wist je dit al, maar hou er rekening mee dat je bepaalde HM-moves nodig hebt om bij Red te komen.

[..]

Ja, maar Pikachu heeft een Light Ball, he? Die verdubbelt Attack en Special Attack.
Klinkt indrukwekkender dan het is naar mijn mening. :P Met die Light Ball komt hij (qua base stats) uit op 110 en 100 voor respectievelijk Attack en Spec. Attack. Dat is aardig, maar ook weer niet heel speciaal. Gooi er een Ground pokémon tegenaan en dat beest kan je niets maken. Zijn twee sterkste moves (Thunderbolt en Volt Tackle) heb je dan al geneutraliseerd met de rest van z'n moves (Iron Tail en... Quick... Attack...) gaat hij ook echt geen potten breken.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 21 september 2011 @ 20:52:27 #291
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102235840
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:23 schreef HilarityEnsues het volgende:

[..]

Mogelijk wist je dit al, maar hou er rekening mee dat je bepaalde HM-moves nodig hebt om bij Red te komen.
Dat wist ik. Dit wordt de tweede keer dat ik bij HeartGold Red ga uitdagen en bij Silver heb ik Red ook in 3 of 4 verschillende spellen verslagen.

Mijn Pokémon zitten bijna op level 86, en dat is nog iets te laag om Red uit te dagen. Ik heb namelijk maar 3 Pokémon waar ik mee vecht en hij heeft er 6 boven level 80.

En via Amazon kun je alleen maar dingen kopen met een creditcard, en die heb ik niet ..
Echt belachelijk dat je daar niet met Paypal kan betalen. Zo lopen ze heel veel inkomsten mis.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102284476
quote:
For those of you with the European games, a new C-Gear has been announced for release. From September 22nd until March 29th, you have the ability to receive the Zoroark C-Gear skin for your games. This skin has previously been released in America and now is in Europe, without being released in Japan. This C-Gear is accessed with a password; EUPGLZOROARK11 so get it while you still can
Weer een nieuwe C-gear. Ze zijn eindelijk wat aan het doen. Niet veel, maar iig wel wat.

[ Bericht 2% gewijzigd door pjats op 22-09-2011 23:50:26 ]
  zaterdag 24 september 2011 @ 16:34:26 #293
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102334043
Ik wil een Skitty C-gear skin. O+

En ik ben weer opnieuw begonnen met Pearl. Met een Chimchar als starter. 8-)
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102430342
<3 Chimchar

Vind Infernape toch 1 van de gaafste Pokemon en is naast Gengar telkens een vaste kracht in mijn teams.
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:24:12 #295
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102434901
:Y
Jammer dat hij van zichzelf niet zulke goede aanvallen leert.
Chimchar leert op level 41 (!) Flamethrower, maar de evoluties leren die aanval niet uit zichzelf. En ik ga dus echt geen starter tot level 41 trainen zonder 'm te laten evolueren.

Ben bij Eterna City, maar kan de gym nog niet uitdagen. Ik wil m'n team compleet maken met een Drifloon, maar die kun je alleen op vrijdag vangen. En natúúrlijk was ik op een zaterdag begonnen ...
Maar dan heb ik straks wel een goed team: Monferno, Gastrodon en Drifblim. :)
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:33:45 #296
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_102435245
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:24 schreef Madame_Paon het volgende:
:Y
Jammer dat hij van zichzelf niet zulke goede aanvallen leert.
Chimchar leert op level 41 (!) Flamethrower, maar de evoluties leren die aanval niet uit zichzelf. En ik ga dus echt geen starter tot level 41 trainen zonder 'm te laten evolueren.

Met chimchar (en zn evoluties) heb je de keuze om voor attack of spec attack te gaan(waardoor flamethrower niet echt veel zin heeft omdat zn fighting moves allemaal op attack gebaseerd zijn) en als je platinum/hg/ss speelt kun je met wat shards heat wave of fire punch aanleren terwijl je geen fighting moves mist vanwege het laat evolueren.
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:42:48 #297
126783 pjats
The Pjatser
pi_102435550
Ik vind Chimchar juist de minste van die drie starters. Maar ik ben op dit moment bij Black en White mijn pokemon aan het trainen. Black zit al op level 82, dus daar ga ik binnenkort nog een keer de Pokemon League verslaan met daarna de Pokemon Champion. White zit nog maar op level 72, dus nog maar wat langer trainen.

Ben nu ook aan het kijken hoe ver ik met HG en SS ben. Blijkbaar allebei 8 gyms verslagen en dus bijna gereed om de legend te verslaan. Maar best wel leuke teams. Typlosion, Metagross, Heracross, Milotic en Giratina. Feraligatr, Scizor, Dragonair, Electivire en Dialga. Iig deze 10 pokemon, verdeling weet ik zo niet zeker meer. Allemaal vanaf level 1 getrained en nu minimaal level 42. En een leuk iets. Bij zowel HG als SS heb ik minimaal 20 Choice Bands en 20 Choice Specs. Dus hard slaan kan ik wel. Lang leve de pokewalker.
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:45:24 #298
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102435632
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Met chimchar (en zn evoluties) heb je de keuze om voor attack of spec attack te gaan(waardoor flamethrower niet echt veel zin heeft omdat zn fighting moves allemaal op attack gebaseerd zijn) en als je platinum/hg/ss speelt kun je met wat shards heat wave of fire punch aanleren terwijl je geen fighting moves mist vanwege het laat evolueren.
Ik heb Pearl.
Mijn Monferno heeft een hogere special attack stat dan een "normale" attack stat.
Ik denk toch dat ik 'm liever goede vuuraanvallen leer dan goede vechtaanvallen.
En kun je met Shards in HeartGold/SoulSilver ze aanvallen aanleren? Kan mijn Feraligatr ook op die manier Ice Punch leren? Want tegen de tijd dat ik 64 battle points heb verzameld, ben ik volgens mij al 20 uur verder.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:45:38 #299
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_102435643
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:42 schreef pjats het volgende:
Ik vind Chimchar juist de minste van die drie starters. Maar ik ben op dit moment bij Black en White mijn pokemon aan het trainen. Black zit al op level 82, dus daar ga ik binnenkort nog een keer de Pokemon League verslaan met daarna de Pokemon Champion. White zit nog maar op level 72, dus nog maar wat langer trainen.

Ben nu ook aan het kijken hoe ver ik met HG en SS ben. Blijkbaar allebei 8 gyms verslagen en dus bijna gereed om de legend te verslaan. Maar best wel leuke teams. Typlosion, Metagross, Heracross, Milotic en Giratina. Feraligatr, Scizor, Dragonair, Electivire en Dialga. Iig deze 10 pokemon, verdeling weet ik zo niet zeker meer. Allemaal vanaf level 1 getrained en nu minimaal level 42. En een leuk iets. Bij zowel HG als SS heb ik minimaal 20 Choice Bands en 20 Choice Specs. Dus hard slaan kan ik wel. Lang leve de pokewalker.
mssn de minst leuke van de drie, maar storywise 'moet' je kiezen tussen chimchar of ponyta, aangezien 1/3 van de game vol zit met bronzor etc.
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:52:11 #300
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_102435868
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:45 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik heb Pearl.
Mijn Monferno heeft een hogere special attack stat dan een "normale" attack stat.
Ik denk toch dat ik 'm liever goede vuuraanvallen leer dan goede vechtaanvallen.
En kun je met Shards in HeartGold/SoulSilver ze aanvallen aanleren? Kan mijn Feraligatr ook op die manier Ice Punch leren? Want tegen de tijd dat ik 64 battle points heb verzameld, ben ik volgens mij al 20 uur verder.
nee kan alleen in platinum ;(
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:15:20 #301
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102438986
LaPo.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')