abonnement Unibet Coolblue
pi_114595261
ds 4.0 inmiddels geen beta meer :P

draait goed op m'n ds211j

jammer dat het zo'n rustig topic is want ik vind dat ze een geweldige productrange hebben.

ik heb even een vraag aan de mede gebruikers hier.
m'n DS is uiteraard ook verbonden met het internet. (tbv de download station en vpn).

Maar wat ik me afvroeg....hoe veilig is dit nou eigenlijk?
m'n router staat met de standaard instellingen te draaien en op m'n DS heb ik in de firewall settings wel ingegeven welke IP's welke diensten mogen gebruiken.... ism usernames.

maar ja mac adressen en ip's zijn makkelijk te spoofen.
heb je alleen het username/wachtwoord nog dat gekraakt moet worden om overal bij te komen toch?

hoe hebben jullie alles beveiligd? of ook gewoon zoals ik ongeveer?


we weten ook niet hoe makkelijk de OS die op de DS draait te hacken is bv.
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
  FOK!fotograaf maandag 30 juli 2012 @ 22:09:52 #77
13368 NiGeLaToR
pi_114870641
Bij de MM in Alkmaar kwam ik een Elro C800IP IP camera tegen voor 56 euro. Niet erg duur, tis zo'n model voor buiten en binnen met flink wat IR ledjes en al. WErkt op de Syno als een D-link 900. Ideaal als je wilt spelen met de video opname functie van je Syno :)
pi_114907314
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:10 schreef r0binhood het volgende:
ik heb even een vraag aan de mede gebruikers hier.
m'n DS is uiteraard ook verbonden met het internet. (tbv de download station en vpn).

Maar wat ik me afvroeg....hoe veilig is dit nou eigenlijk?
m'n router staat met de standaard instellingen te draaien en op m'n DS heb ik in de firewall settings wel ingegeven welke IP's welke diensten mogen gebruiken.... ism usernames.

maar ja mac adressen en ip's zijn makkelijk te spoofen.
heb je alleen het username/wachtwoord nog dat gekraakt moet worden om overal bij te komen toch?

hoe hebben jullie alles beveiligd? of ook gewoon zoals ik ongeveer?

we weten ook niet hoe makkelijk de OS die op de DS draait te hacken is bv.
Om hierop antwoord te geven, ik heb dit sinds kort ingesteld. Om de bestanden te raadplegen maar ook de packages Sickbeard, Sab en Couch. Hiertoe heb ik de bijhorende poorten opengezet in de router en de firewall van de Nas. Omdat iedereen er dan zo bij kan heb ik een username en wachtwoord verplicht gesteld, waardoor ik deze nu ook lokaal moet gebruik wat niet hanig is, maar weet zo niet hoe anders op te lossen.

Omdat ik op verschillende plekken toegang wil hebben heb ik niet eens IP's ingesteld; 'iedereen' kan erbij. Hiertoe moeten ze wel mijn IP weten, de poorten (het kale IP levert niks op) en de usernames en wachtwoorden. Ik zou niet weten hoe ik het nog meer moet beveiligen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:45:33 #79
76108 bluuf
Powershell fan
pi_114913431
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:57 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Om hierop antwoord te geven, ik heb dit sinds kort ingesteld. Om de bestanden te raadplegen maar ook de packages Sickbeard, Sab en Couch. Hiertoe heb ik de bijhorende poorten opengezet in de router en de firewall van de Nas. Omdat iedereen er dan zo bij kan heb ik een username en wachtwoord verplicht gesteld, waardoor ik deze nu ook lokaal moet gebruik wat niet hanig is, maar weet zo niet hoe anders op te lossen.

Omdat ik op verschillende plekken toegang wil hebben heb ik niet eens IP's ingesteld; 'iedereen' kan erbij. Hiertoe moeten ze wel mijn IP weten, de poorten (het kale IP levert niks op) en de usernames en wachtwoorden. Ik zou niet weten hoe ik het nog meer moet beveiligen.
Het is vrij simpel om het veiliger te krijgen : installeer het VPN server pakket van Synology, dan kan je alle onnodig geforwarde poorten (wel je VPN poort forwarden) dichtgooien en toch overal bij.
Ik heb zelf de webinterface wel open staan naar buiten toe (mocht ik via VPN niet op de Syno kunnen komen van buiten dan kan ik in ieder geval controleren waar het aan ligt) maar de rest zoals SSH en nzbgetweb enzo zijn alleen in het lokale netwerk - en dus ook via VPN - beschikbaar. Ik gebruik de VPN functie ook om te kunnen RDPen naar mijn PCs thuis zonder deze poorten te hoeven forwarden.
pi_114916508
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:45 schreef bluuf het volgende:

[..]

Het is vrij simpel om het veiliger te krijgen : installeer het VPN server pakket van Synology, dan kan je alle onnodig geforwarde poorten (wel je VPN poort forwarden) dichtgooien en toch overal bij.
Ik heb zelf de webinterface wel open staan naar buiten toe (mocht ik via VPN niet op de Syno kunnen komen van buiten dan kan ik in ieder geval controleren waar het aan ligt) maar de rest zoals SSH en nzbgetweb enzo zijn alleen in het lokale netwerk - en dus ook via VPN - beschikbaar. Ik gebruik de VPN functie ook om te kunnen RDPen naar mijn PCs thuis zonder deze poorten te hoeven forwarden.
Goeie tip, heb er niet zoveel verstand van en me erin verdiept. O.a. deze handleiding gevonden (PDF):
http://usdl.synology.com/(...)e/VPN_Center_enu.pdf

Alleen nu het probleem. Om in te loggen moet je voor beide een verbinding maken/tooltje installeren. Op mijn werkpc heb ik hier geen rechten toe. Mijn collega kan gewoon via een internetbrowser inloggen op zijn Nas (ander merk) en bestanden raadplegen. Kan zoiets met VPN?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:35:51 #81
76108 bluuf
Powershell fan
pi_114916719
Als je PPTP gebruikt dan kan je de ingebouwde VPN client van je OS gebruiken.
Ik kan overigens ook op de webinterface van mijn Synology vanaf elke PC en bestanden downloaden, hier hoef ik geen tooltje voor te installeren.
pi_115016950
ik heb vorige maand een DS212+ gekocht en sickbeard, couchpotato enzo werkt goed
alleen kopieren naar de nas en omgekeerd haal ik maar 3MB/s via wifi (modem met ingebouwde wifi modem Motorola / SVG1501E ) als ik een eigen draadloze router zou kopen en ik hang mijn nas daaraan kan ik dan sneller van en naar de nas kopieren?

ook vroeg ik me af of er soms een lijstje was met must have applicaties voor op je nas zoals sickbeard en couchpotato en sickbeard. misschien een irc server ofzo
ik heb ook al paar gebruikers aangemaakt maar ik weet niet hoe ik een soort van download datalimiet(voorbeeld 5GB) kan instellen voor een bepaalde user.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2012 21:16:11 ]
pi_115050282
@redboyke je hebt Wifi B/G en N, je Motorola modem heeft volgens mij alleen maar B en G. Met een router die Wifi N ondersteunt kun je wel snelheidswinst behalen, maar dat hangt ook af van factoren als de snelheid van de wifi ontvanger en de locatie/ontvangst. Zo'n router hoeft niet veel te kosten en is tevens voorzien van 4x 1gbps poorten voor kabels (bv. http://tweakers.net/pricewatch/251996/tp-link-tl-wr1043nd.html). Deze kun je tussen de modem en de NAS plaatsen. Dit kopiëren van bestanden gaat naar een laptop? Dan moet deze ook N ondersteunen. Ik zou echter bij een vaste computer kabels gebruiken. Een gigabit switch kost vrijwel niks meer en bekabeld is altijd nog sneller dan Wifi.

Een lijstje met must have applicaties is er volgens mij niet, omdat dat persoonlijk is. Ik gebruik de drie die jij noemt, maar alle eigen Synology- en overige apps gebruik ik niet, terwijl iemand anders weer veel headphones, vpn server-, mail-, of backup apps gebruikt. Ik vind het wel mooi om te zien dat er steeds meer Apps bijkomen.

Je kunt users Quota's toekennen bij de useropties, dit is dus ruimte op de NAS. Dit betekend dat die user een plekje op de NAS krijgt met zoveel ruimte, denk dat je dit bedoeld.
pi_115054422
is zo'n router van m'n provider met wifi ingebouwd en N kan ik daar niet op instellen
ik kan kiezen tussen B en G of alle2



maar laptop heeft volgens mij Broadcom 802.11n-netwerkadapter
bekabeld is geen optie want ben verplicht om in de woonkamer te gaan zitten ontvangst is eigenlij zo goed als perfect omdat ik redelijk wel dicht bij de modem zit op 5m maar als ik tijdelijk een draad zet klagen andere mensen dat die draad er is of vallen ze derover :')
maar ook voorbeeld streamen van de nas gaat in schokken als er 2 films tegelijk gekeken worden en ligt volgens mij aan de wifi modem dat nog een oud model is. provider wilt die niet vervangen tenzij ik 75euro betaal als activatie kosten.thuis klagen ze nogal dat ik teveel electronische apparaten aansluit :') dus weet niet hoe ik dan weer moet uitleggen voor extra router. ze doen hier ook dat rood lichtje van de tv uit en de setupbox

ik heb ipkg geinstalleerd maar is toch moeilijk om wat dingen te installeren vind ik zo had ik irc server geprobeerd en kreeg ik niks anders als foutmeldingen.

nee ik bedoel niet quota van hoeveel ze kunnen zetten op de schijf maar het quota om bestanden te downloaden van de nas naar een computer. dat verbruikt bandbreedte want upload en dat wou ik kunnen installen dat sommig mensen maar 1 DVD voorbeeld 5GB kunnen downloaden per week
zodat ik niet direct door mijn datalimiet heen zit. aangezien ik ook nog vpn gebruik om op afstand tv te kijken zoals die ziggo app.
pi_115064360
Ik heb er spijt van dat ik de 4.1 beta heb geinstalleerd. Gebruik m eigenlijk alleen vanwege de audio player; maar die hebben ze dusdanig aangepast dat het navigeren door mijn playlist niet fijn is. Irritantste is dat de playlist als Titel - Artiest staat weergegeven en ik het liever andersom heb; maar dan kan ik het iedere keer opnieuw instellen. :r
pi_115102855
vpn idee voor beveiliging is wel een goeie alleen probleem is dat de meeste smartphones niet met vpn overweg kunnen of je moet gaan jailbraken.

en m'n mediaplayer ondersteunt ook geen vpn :(
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_119650547
Kick!!

Van het weekend een DS413j aangeschaft en opgezet. Op zich allemaal prima, zit alleen met het downloaden van nieuwsgroepen.

Het ingebouwde download station is helaas geen optie, door het ontbreken van het automatische essentieele unrar'en.. Bijzonder gemiste kans. Nu aangewezen op SABnzb, wat ik voorheen op mijn Windows server ook gebruikte. Erg gebruiksvriendelijk en does the job. Althans.. op Windows!

Download snelheid klapt drastisch in elkaar. Op Windows haalde ik met gemak 6 MB/s, op de DS hooguit 1,8MB/s. Op zich nog steeds mee te leven, het is immers geen volwaardige pc.

Echter had ik van alles in de queue staan en nu blijkt de volgende ochtend dat SABnzb aangeeft dat alles netjes gedownload is, zonder foutmeldingen. Maar... er is niks terug te vinden. Niet in de tijdelijke map, niet in de download map, nergens! :{

Ben aan het kijken geweest naar NZBget, dat ziet er alleen ingewikkeld uit om te installeren :')

Iemand een idee??
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_119650995
@Adolecens:
Pakket van het 'oude' synoblog gebruikt? Deze is nu actueler:
http://www.synocommunity.com/packages

Werk eigenlijk zonder veel instellen. Relevante stukken van deze handleiding wellicht handig (SabNZBd stukken):
http://www.gmw.rug.nl/~vip/howto.pdf

Wel eerst Phyton geinstalleerd?

Bij mij heeft deze Sab altijd goed gewerkt (en nu steeds) op DSM 4.1 (-2647) en vorige versies.
Sickbeard en/of couchpotato aan die handelingen na het downloaden uitvoert en het verplaatst naar verkeerde directory/volume?
pi_119651367
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 20:25 schreef Aestivate het volgende:
@Adolecens:
Pakket van het 'oude' synoblog gebruikt? Deze is nu actueler:
http://www.synocommunity.com/packages

Werk eigenlijk zonder veel instellen. Relevante stukken van deze handleiding wellicht handig (SabNZBd stukken):
http://www.gmw.rug.nl/~vip/howto.pdf

Wel eerst Phyton geinstalleerd?

Bij mij heeft deze Sab altijd goed gewerkt (en nu steeds) op DSM 4.1 (-2647) en vorige versies.
Sickbeard en/of couchpotato aan die handelingen na het downloaden uitvoert en het verplaatst naar verkeerde directory/volume?
Zie dat ik versie 0.6.9 heb geinstalleerd van SABnzb. Op die link van je is versie 0.7.6-3 te krijgen. Ook versie 2.6.6 van Phyton ipv 2.7.3-3. Zou dat veel uitmaken? Neig eerlijk gezegd naar NZBget, omdat ik lees dat die minder resources gebruikt.

Zal eens bij die RUG link van je kijken, tnx :)
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_119651634
Ik heb zelf geen ervaring met NZBget, maar hoor daar veel positieve ervaringen over. Die kan dus ook.

Werk zelf echter probleemloos met Sab, of de nieuwste versie uitmaakt weet ik niet, maar bij problemen zou ik dat altijd doen. Denk in jou geval echter het meest aan verkeerde mapinstellingen van SAB of een afhandel-programma.
pi_119652364
quote:
5s.gif Op maandag 26 november 2012 20:16 schreef Adolecens het volgende:

Echter had ik van alles in de queue staan en nu blijkt de volgende ochtend dat SABnzb aangeeft dat alles netjes gedownload is, zonder foutmeldingen. Maar... er is niks terug te vinden. Niet in de tijdelijke map, niet in de download map, nergens! :{

Ik had hetzelfde probleem bij het installeren van SABnzb op mijn DS. Bleek dat ik er geen rekening mee had gehouden dat Linux anders werkt dan Windows. De mappen Downloads en downloads (dus met en zonder hoofdletter) zijn 2 verschillende.

Bij jou misschien ook?

Mijn gedownloade films waren er dus wel. Met bijvoorbeeld Putty kan je hier snel en redelijk simpel achter komen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_119654755
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 20:49 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik had hetzelfde probleem bij het installeren van SABnzb op mijn DS. Bleek dat ik er geen rekening mee had gehouden dat Linux anders werkt dan Windows. De mappen Downloads en downloads (dus met en zonder hoofdletter) zijn 2 verschillende.

Bij jou misschien ook?

Mijn gedownloade films waren er dus wel. Met bijvoorbeeld Putty kan je hier snel en redelijk simpel achter komen.
Dat meen je? :')

Pff, ok. Tnx!
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  woensdag 19 december 2012 @ 22:08:40 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_120528663
Gister de SD212j besteld, vandaag binnen. Tot nu toe gedaan: ding geopend, schijf erin gedrukt, aangesloten op modem en nu bezig met het intalleren. Tot nu toe redelijk fool-proof. Kleine hordes als firewalls configureren en handmatig het ip-adres wijzigen heb ik al genomen. Benieuwd of het me verder gaat lukken...
pi_120529087
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:36 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Dat meen je? :')

Pff, ok. Tnx!
Dit was trouwens de oplossing. Nu werkt ie perfect.

Vind alleen dat het indexeren van foto's en overige bestanden onnoemelijk veel tijd in beslag neemt.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_120530227
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2012 22:14 schreef Adolecens het volgende:
Vind alleen dat het indexeren van foto's en overige bestanden onnoemelijk veel tijd in beslag neemt.
Idd. Tijd én processortijd.
  woensdag 19 december 2012 @ 23:00:18 #96
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_120531901
Ik kom hier ook maar even binnenvallen. USB kabel werkt ook niet. Word er gierend gek van. ;(

DIG / NAS gekocht (Synology DS212j). Doe ik iets fout?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 22 december 2012 @ 06:33:00 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_120626565
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 22:08 schreef Aventura het volgende:
Gister de SD212j besteld, vandaag binnen. Tot nu toe gedaan: ding geopend, schijf erin gedrukt, aangesloten op modem en nu bezig met het intalleren. Tot nu toe redelijk fool-proof. Kleine hordes als firewalls configureren en handmatig het ip-adres wijzigen heb ik al genomen. Benieuwd of het me verder gaat lukken...
Werkt allemaal perfect voor de gebruiksdoelen die ik had (media streamen, back-up). Nu nog even verdiepen in automatisch downloaden van content. Ben erg tevreden. Opzetten is erg eenvoudig, ben aangenaam verrast!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 08:59:19 #98
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_121140901
Gisteren geprobeerd om Plex Media Server te draaien op mijn DS210J, maar dat trekt hij toch niet echt. Misschien nog een keer een nieuwere variant kopen, zodat ik het wel kan gebruiken.
pi_121141130
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 20:25 schreef Aestivate het volgende:
@Adolecens:
Pakket van het 'oude' synoblog gebruikt? Deze is nu actueler:
http://www.synocommunity.com/packages
Ah, je bent mijn held! Gelijk ingesteld en software bijwerken hier :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:27:12 #100
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_121141370
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 08:59 schreef Chevalric het volgende:
Gisteren geprobeerd om Plex Media Server te draaien op mijn DS210J, maar dat trekt hij toch niet echt. Misschien nog een keer een nieuwere variant kopen, zodat ik het wel kan gebruiken.
Zocht ook iets om goed video's te streamen van mijn 211j naar een iPad. Plex zou een optie zijn, maar dat trekt hij never nooit niet.

Ik doe het nu gewoon via een samba share (zoals ik het ook met mijn popcorn hour doe), maar helaas zijn de meeste programma's in de Appstore allemaal bewerkt zodat ze geen AC3 meer ondersteunen :r

Android heeft diceplayer wat ideaal is om media te streamen, maar waarom heeft de Appstore niet gewoon iets simpels wat werkt om media vanaf een NAS te streamen zonder transcoden :N Er zijn een hoop programma's maar volgens mij niets wat echt alles afspeelt. Bij vrijwel elk programma ontbreekt wel een ondersteuning voor het één en het ander...
Please sir. When moon? When Mustang?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')