abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219753726
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 16:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Probeer WiFi even te omzeilen met een kabel van laptop naar switch / router.
Dan heb je dat uitgesloten, ongeacht het resultaat.
En (bij geen succes) nog een stap verder: prik je laptop direct in de NAS (wel even een static IP-adres inkloppen in je laptop in hetzelfde subnet als de NAS).

Welke router/topologie heb je? Overigens, een brakke netwerkkabel tussen router/switch en NAS kan ook zomaar de oorzaak zijn.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219753734
Yup, that did the trick... stomme is dat ik gewoon zowat naast de router zit..

Zit nu scheef op m'n stoel omdat m'n kabeltje een beetje kort is... maar kopiëren gaat nu 10x zo snel als het niet sneller is.

Waar kan het beperken van de snelheid door komen? ik heb geen netlimiter oid geïnstalleerd.. en eerst wel kopiëren met zoveel mb's per seconde...

Maar voor nu werkt dit als een malle!

DS214+ met 2x 4TB schijven.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219753780
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:06 schreef Chandler het volgende:
Yup, that did the trick... stomme is dat ik gewoon zowat naast de router zit..

Zit nu scheef op m'n stoel omdat m'n kabeltje een beetje kort is... maar kopiëren gaat nu 10x zo snel als het niet sneller is.

Waar kan het beperken van de snelheid door komen? ik heb geen netlimiter oid geïnstalleerd.. en eerst wel kopiëren met zoveel mb's per seconde...

Maar voor nu werkt dit als een malle!

DS214+ met 2x 4TB schijven.
Probeer nu eens een ander WiFi-device i.p.v. je laptop. Kun je uitsluiten of je laptop de boosdoener is of je router (onlangs firmware update gehad?).
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219753844
Router is het ook niet, want zit nu via laptop -> router -> nas

En gaat tussen de 0-50mb p/s

Ik zal eens een andere computer proberen zo! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219753879
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:19 schreef Chandler het volgende:
Router is het ook niet, want zit nu via laptop -> router -> nas

En gaat tussen de 0-50mb p/s

Ik zal eens een andere computer proberen zo! :Y
Router met geïntegreerde WiFi (welke?) of losse WAP?
.
pi_219753907
Gewoon ziggo modem, is ook een soortement van router toch? :+
Like trump...
pi_219754124
Keer modem herstarten kan soms al wonderen doen. Soms omdat er dan een ander (vrij) kanaal gekozen wordt voor de WiFi, soms omdat eh... tsja, zeg het maar.
pi_219754271
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:24 schreef Chandler het volgende:
Gewoon ziggo modem, is ook een soortement van router toch? :+
Ja, is een modem/router/switch/WAP/PSTN in één apparaat. Ziggo kan daar -zonder dat je het weet- ook nieuwe firmware op pushen. Dan kan er ook wel eens wat misgaan. Niet dat dan meteen je hele Ziggo apparaat naar de kloten is maar b.v. een bug in de WiFi functionaliteit.
.
pi_219754394
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 18:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja, is een modem/router/switch/WAP/PSTN in één apparaat. Ziggo kan daar -zonder dat je het weet- ook nieuwe firmware op pushen. Dan kan er ook wel eens wat misgaan. Niet dat dan meteen je hele Ziggo apparaat naar de kloten is maar b.v. een bug in de WiFi functionaliteit.
Geen idee, maar was maf dat het opeens maar met een paar MB ging.

Haal nu trouwens met grote bestanden zeker wel 90/100mb.. dat gaat lekker.. doet de CPU van de nas trouwens net niets, al dat gekopieer..
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')