quote:Multitasking gebruikersinterface
DSM 3.1 is het eerste NAS-besturingssysteem dat een persoonlijke toets aan de gebruikersinterface geeft en het idee van softwarepersonalisatie verwezenlijkt. De vernieuwde gebruikersinterface biedt onvervalste multitasking waarmee u kunt overschakelen tussen toepassingen op één enkel browsertabblad en u niet langer hoeft te wachten tot de webpagina opnieuw is ingeladen.
quote:Opslag & iSCSI
DSM 3.1 bevat volledige RAID-beveiliging, eenvoudige uitbreiding van de opslagruimte en uitgebreide iSCSI-ondersteuning. De functie Opslagbeheer biedt microbeheer voor het aanmaken van volumes en installatie van opslagruimte. Maak meerdere volumes op eenzelfde RAID voor een beter gebruik van de opslagruimte. iSCSI-ondersteuning omvat storingsbeveiliging en iSNS-ondersteuning.
quote:Surveillance
Met zijn ondersteuning voor meer dan 760 verschillende IP-camera’s en compatibiliteit met de ONVIF/PSIA-standaard, wordt Surveillance Station nu geleverd met ondersteuning voor meerdere browsers. Verhoog de veiligheid van uw eigendom op Internet Explorer, Firefox of Google Chrome. Gebruik 5 verschillende opnamemodi voor kwaliteitsbewaking en ervaar de intelligente functie Slim zoeken voor videoanalyse. Een extra bewakingsapparaat en mobiele toepassingen vervolledigen uw bewakingsoplossing.
Ondersteunde toepassingen van derdequote:Mobiele toepassingen
Verzamel uw gegevens onderweg met een variëteit van iOS & Android toepassingen. Verkrijg eenvoudig toegang tot bestanden, muziek en foto’s met de speciaal ontworpen toepassingen. Met DS cam kunt u ook toezicht houden op de veiligheid van uw eigendommen. DSM introduceert ook als eerste AirPrint ondersteuning om draadloos documenten vanaf iPhone & iPad af te drukken. Uw bestanden worden steeds mobieler.
Ik zit bij newzbin. Wat kan ik nu?quote:Newzbin Abonnementsgegevens
Wanneer je een account bij www.newzbin.com hebt, kun je hier je gegevens invullen.
Dit maakt extra mogelijkheden beschikbaar.
Toegevoegdquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:15 schreef r0binhood het volgende:
http://blog.synology.com/blog/
mischien is dit ook een handige link, hun eigen blog.
Waar haal je 3.2 vandaan? Ik kom nog niet verder dan 3.1.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:50 schreef Godtje het volgende:
Volumes aanmaken heeft wel lang geduurd. Het schijnt sneller te gaan met DSM 3.2 maar die heb ik pas daarna er opgezet.
De link staat zelfs in de OPquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:40 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Waar haal je 3.2 vandaan? Ik kom nog niet verder dan 3.1.
Pff inderdaad. Had op de site alleen de live demo gezien.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
De link staat zelfs in de OP
3.2 is nog een beta
Als ik me niet vergis kun je deze in SabNZBD instellen en via RSS automatisch bestanden downloaden. Een dergelijke RSS kun je zelf volgens mij genereren bv. bij Newsbin en opgeven dat je bepaalde trefwoorden of bestanden kunt ontvangen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:50 schreef Godtje het volgende:
Weet iemand wat je met deze optie kan:
[..]
Ik zit bij newzbin. Wat kan ik nu?
Ja tnx. Had geen update gegevenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:34 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis kun je deze in SabNZBD instellen en via RSS automatisch bestanden downloaden. Een dergelijke RSS kun je zelf volgens mij genereren bv. bij Newsbin en opgeven dat je bepaalde trefwoorden of bestanden kunt ontvangen.
Daarnaast kun je Newzbin instellen bij bovenstaande 2 programma's die ik beschreef zodat je downloads/NZB's kunt ophalen van die site. In mijn geval gebruik ik SabNZBD alleen als downloadprogramma (SabNZBD initieert zelf niks).
Dat is dit veld in sabnzbd. Staat bij mij "maximaal", maar kan je ook anders kiezen natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:00 schreef Lod het volgende:
Het enige minpunt die ik kan vinden is dat na het downloaden de rechten van het gedownloade materiaal niet goed staat...
Sinds een paar maanden deze versie van SabNZB 191.4 Gb gedownload, geen enkele mislukte download gehad. Daarvoor had ik wel eens een paar mislukte (incomplete), maar dat kwam omdat die tegen de limiet van de nieuwsserver aanzaten.quote:optimalisatie voor de synology (niet verplicht, wel aan te raden)
Veel van de synology nassen zijn geen snelheidsmonsters. Het is daarom ook handig de volgende zaken in te stellen. Ga naar config, switches en vul bij IONice Parameters: -c2 -n4 in. Dit voorkomt dat het unrarren en de parititeits controle de HD te veel belast.
Een tweede tweak is te bereiken door "Pause Downloading During Post-Processing" aan te vinken. Dit zorgt ervoor dat na elke download er eerst geunrarred gaat worden voordat sabnzbd verder gaat met een volgend download. Ook hier is de achterliggende gedachte dat je de nas niet te zwaar wilt belasten. Klik op save changes om de instellingen ook daadwerkelijk door te voeren!
Oh ja! Die package had ik gevonden. Mar die zag mijn SAB install niet waarschijnlijk omdat ik daar weer een andere Package van hequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:40 schreef Aestivate het volgende:
Als je die twee programma's niet hebt kun je prima met die categorieën werken. Het instellen in Sab wijst zich vanzelf als het goed is. Misschien kun je zaken opgeven die binnen een bepaalde categorie moeten komen, of dat bij Newzbin instellen. Anders is het idd tijdens het downloaden de categorie kiezen.
Sickbeard en Couch zijn sinds een tijd kant en klare packages hoor. Ik heb eerst ook met die handmatige install (putty commado's) gewerkt, voordat ik erachter kwam dat deze packages simpler zijn.Instellen is nog wel wat werk.
Met mijn leken verstand zou je dan niet eerder problemen moeten hebben met het inladen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:35 schreef Chevalric het volgende:
Het is ook een probleem van SAB, niet van de NAS. Het ligt ook niet zozeer aan de vermogens van je NAS, maar aan het feit dat SAB niet goed overweg kan met beperkte geheugenruimte en grote NZBs. Volgens mij staat er zelfs een bug van open bij de SAB developers.
Ja, dat si de windows side oplossing.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:13 schreef Chevalric het volgende:
Kwestie van even googlen op thumbs.db disable creation:
http://www.mydigitallife.(...)e-thumbsdb-creation/
Nadeel is wel dat je dan nergens meer een thumbnail overzicht krijgt, ook op plekken waar je het wel zou willen.
Dat dacht ik inderdaad ook, maar er is echt helemaal niets geblockt op mijn werk. Ik heb het ook geprobeerd vanaf mijn vriendin thuis en dat werkt ook niet. Ik dacht dat het misschien nog zou kunnen dat zowel mijn werk als mijn vriendin beide Tele2 hadden ofzo, maar dit is niet zo. Op mijn werk hebben ze XS4all en mijn vriendin heeft KPN... Dus dat kan het ook niet zijn...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:44 schreef Chevalric het volgende:
Vanaf je werk kan het zijn dat je werk verkeer op andere poorten dan poort 80 tegenhoudt. Maar als je het ook van andere netwerken hebt geprobeerd, dan zal dat niet de oorzaak zijn. Heel vaag probleem in ieder geval.
Ging probleemloos hier.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:09 schreef gerbenp het volgende:
DSM 3.2 is uit. Helaas valt het niet fatsoenlijk te downloaden, dus dat wordt wachten op een mirror of morgen maar kijken..
Ik ben weer gestopt met de PS3 als mediacentre te gebruiken met hun DRM.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:33 schreef Rossdale het volgende:
Ik hoop dat ze bij de ontwikkeling van 3.3 ook proberen om mkv remuxing voor de 360 mogelijk te maken. Heel leuk die support voor de PS3, maar ik heb daar de verkeerde console voor
Naast de overige taken. Het is een optelsom.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:59 schreef Chevalric het volgende:
Ach, welnee. Voor een simpel blogje met een paar bezoekers per dag heb je echt niet veel power nodig.
Nope. Maar kan het wel even proberen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 07:30 schreef Chevalric het volgende:
Ik had een tijdje mijn DS210j als timemachine ingesteld voor mijn backups, en dat ging eigenlijk best prima, totdat ongeveer een week geleden m'n mac ineens de drive niet meer als Time Machine herkent. Alleen direct na opstarten gaat 't goed, maar als de mac even in stand by is geweest, kan hij geen contact meer maken met de TM. Ik kan de NAS wel nog gewoon bereiken.
Iemand anders hier ook ervaring mee?
Als ik het goed lees wil je VMware installeren als package op je NAS. Dat kan niet.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:15 schreef mvc het volgende:
Sinds enige tijd beschik ik over een DS710+ een geweldig apparaat !
Wat ik graag zou willen weten is of ik Vmware kan draaien ? Zo ja, hoe ?
M'n DS710+ beschkt over een 1,67 GHz Intel Atom D410 (single-core) CPU. Het apparaat heeft daarnaast 1 GB DDR2-800 geheugen.
Om hierop antwoord te geven, ik heb dit sinds kort ingesteld. Om de bestanden te raadplegen maar ook de packages Sickbeard, Sab en Couch. Hiertoe heb ik de bijhorende poorten opengezet in de router en de firewall van de Nas. Omdat iedereen er dan zo bij kan heb ik een username en wachtwoord verplicht gesteld, waardoor ik deze nu ook lokaal moet gebruik wat niet hanig is, maar weet zo niet hoe anders op te lossen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:10 schreef r0binhood het volgende:
ik heb even een vraag aan de mede gebruikers hier.
m'n DS is uiteraard ook verbonden met het internet. (tbv de download station en vpn).
Maar wat ik me afvroeg....hoe veilig is dit nou eigenlijk?
m'n router staat met de standaard instellingen te draaien en op m'n DS heb ik in de firewall settings wel ingegeven welke IP's welke diensten mogen gebruiken.... ism usernames.
maar ja mac adressen en ip's zijn makkelijk te spoofen.
heb je alleen het username/wachtwoord nog dat gekraakt moet worden om overal bij te komen toch?
hoe hebben jullie alles beveiligd? of ook gewoon zoals ik ongeveer?
we weten ook niet hoe makkelijk de OS die op de DS draait te hacken is bv.
Het is vrij simpel om het veiliger te krijgen : installeer het VPN server pakket van Synology, dan kan je alle onnodig geforwarde poorten (wel je VPN poort forwarden) dichtgooien en toch overal bij.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:57 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Om hierop antwoord te geven, ik heb dit sinds kort ingesteld. Om de bestanden te raadplegen maar ook de packages Sickbeard, Sab en Couch. Hiertoe heb ik de bijhorende poorten opengezet in de router en de firewall van de Nas. Omdat iedereen er dan zo bij kan heb ik een username en wachtwoord verplicht gesteld, waardoor ik deze nu ook lokaal moet gebruik wat niet hanig is, maar weet zo niet hoe anders op te lossen.
Omdat ik op verschillende plekken toegang wil hebben heb ik niet eens IP's ingesteld; 'iedereen' kan erbij. Hiertoe moeten ze wel mijn IP weten, de poorten (het kale IP levert niks op) en de usernames en wachtwoorden. Ik zou niet weten hoe ik het nog meer moet beveiligen.
Goeie tip, heb er niet zoveel verstand van en me erin verdiept. O.a. deze handleiding gevonden (PDF):quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:45 schreef bluuf het volgende:
[..]
Het is vrij simpel om het veiliger te krijgen : installeer het VPN server pakket van Synology, dan kan je alle onnodig geforwarde poorten (wel je VPN poort forwarden) dichtgooien en toch overal bij.
Ik heb zelf de webinterface wel open staan naar buiten toe (mocht ik via VPN niet op de Syno kunnen komen van buiten dan kan ik in ieder geval controleren waar het aan ligt) maar de rest zoals SSH en nzbgetweb enzo zijn alleen in het lokale netwerk - en dus ook via VPN - beschikbaar. Ik gebruik de VPN functie ook om te kunnen RDPen naar mijn PCs thuis zonder deze poorten te hoeven forwarden.
Zie dat ik versie 0.6.9 heb geinstalleerd van SABnzb. Op die link van je is versie 0.7.6-3 te krijgen. Ook versie 2.6.6 van Phyton ipv 2.7.3-3. Zou dat veel uitmaken? Neig eerlijk gezegd naar NZBget, omdat ik lees dat die minder resources gebruikt.quote:Op maandag 26 november 2012 20:25 schreef Aestivate het volgende:
@Adolecens:
Pakket van het 'oude' synoblog gebruikt? Deze is nu actueler:
http://www.synocommunity.com/packages
Werk eigenlijk zonder veel instellen. Relevante stukken van deze handleiding wellicht handig (SabNZBd stukken):
http://www.gmw.rug.nl/~vip/howto.pdf
Wel eerst Phyton geinstalleerd?
Bij mij heeft deze Sab altijd goed gewerkt (en nu steeds) op DSM 4.1 (-2647) en vorige versies.
Sickbeard en/of couchpotato aan die handelingen na het downloaden uitvoert en het verplaatst naar verkeerde directory/volume?
Ik had hetzelfde probleem bij het installeren van SABnzb op mijn DS. Bleek dat ik er geen rekening mee had gehouden dat Linux anders werkt dan Windows. De mappen Downloads en downloads (dus met en zonder hoofdletter) zijn 2 verschillende.quote:Op maandag 26 november 2012 20:16 schreef Adolecens het volgende:
Echter had ik van alles in de queue staan en nu blijkt de volgende ochtend dat SABnzb aangeeft dat alles netjes gedownload is, zonder foutmeldingen. Maar... er is niks terug te vinden. Niet in de tijdelijke map, niet in de download map, nergens!![]()
Dat meen je?quote:Op maandag 26 november 2012 20:49 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde probleem bij het installeren van SABnzb op mijn DS. Bleek dat ik er geen rekening mee had gehouden dat Linux anders werkt dan Windows. De mappen Downloads en downloads (dus met en zonder hoofdletter) zijn 2 verschillende.
Bij jou misschien ook?
Mijn gedownloade films waren er dus wel. Met bijvoorbeeld Putty kan je hier snel en redelijk simpel achter komen.
Dit was trouwens de oplossing. Nu werkt ie perfect.quote:
Idd. Tijd én processortijd.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:14 schreef Adolecens het volgende:
Vind alleen dat het indexeren van foto's en overige bestanden onnoemelijk veel tijd in beslag neemt.
Werkt allemaal perfect voor de gebruiksdoelen die ik had (media streamen, back-up). Nu nog even verdiepen in automatisch downloaden van content. Ben erg tevreden. Opzetten is erg eenvoudig, ben aangenaam verrast!quote:Op woensdag 19 december 2012 22:08 schreef Aventura het volgende:
Gister de SD212j besteld, vandaag binnen. Tot nu toe gedaan: ding geopend, schijf erin gedrukt, aangesloten op modem en nu bezig met het intalleren. Tot nu toe redelijk fool-proof. Kleine hordes als firewalls configureren en handmatig het ip-adres wijzigen heb ik al genomen. Benieuwd of het me verder gaat lukken...
Ah, je bent mijn held! Gelijk ingesteld en software bijwerken hierquote:Op maandag 26 november 2012 20:25 schreef Aestivate het volgende:
@Adolecens:
Pakket van het 'oude' synoblog gebruikt? Deze is nu actueler:
http://www.synocommunity.com/packages
Zocht ook iets om goed video's te streamen van mijn 211j naar een iPad. Plex zou een optie zijn, maar dat trekt hij never nooit niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:59 schreef Chevalric het volgende:
Gisteren geprobeerd om Plex Media Server te draaien op mijn DS210J, maar dat trekt hij toch niet echt. Misschien nog een keer een nieuwere variant kopen, zodat ik het wel kan gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |