abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137199129
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:18 schreef HalveZware het volgende:

[..]

Ja wel eens gehad, SSH open gezet, ingelogd als root en de permisisons gefixt.....
niet echt aan te raden voor beginners vrees ik.

Hoe handig ben je met unix?
Totaal niet. Maar als het met permissions te maken zou hebben, waarom werkt het na een x aantal keer dan wel? Rechten staan aan of uit, niet op soms wel soms niet toch :D
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_137199324
ik had ook eens eeen probleem met mijn ds212+ dat de upload snelheid opeens maar 90KB/s was maar toen heb ik geupdate naar de dsm5 beta en toen was alles terug zoals het hoorde. en de nieuwe interface is wel beetje wennen maar ik ben toch niet zoveel ingelogt erop heb sickbeard and couchpotato waar ik op inlog en dan download station for chrome en sabconnect++ zijn addonds dat ik nietmeer zonder zou kunnen denk ik :P
pi_137199461
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:40 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Totaal niet. Maar als het met permissions te maken zou hebben, waarom werkt het na een x aantal keer dan wel? Rechten staan aan of uit, niet op soms wel soms niet toch :D
Bestanden/mappen kunnen ook (nog) gelockt zijn, dan worden ze na verloop van tijd vrijgegeven. Met een hogere bevoegdheid kan verwijderen dan soms wel direct.

Ik heb ook enige tijd problemen gehad met het verwijderen van bestanden, maar dan via de Windows verkenner. Via DSM lukte het dan wel. Dat probleem is ook vrij plotseling weer verdwenen.

SSH is ook wel handig als je sabnzb gebruikt, die houdt soms map- en bestandsnamen aan waar zowel Windows als DSM niets mee kan.
Heb net genoeg Unix kennis om dat te kunnen fixen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_137199595
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:48 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Bestanden/mappen kunnen ook (nog) gelockt zijn, dan worden ze na verloop van tijd vrijgegeven. Met een hogere bevoegdheid kan verwijderen dan soms wel direct.

Ik heb ook enige tijd problemen gehad met het verwijderen van bestanden, maar dan via de Windows verkenner. Via DSM lukte het dan wel. Dat probleem is ook vrij plotseling weer verdwenen.

SSH is ook wel handig als je sabnzb gebruikt, die houdt soms map- en bestandsnamen aan waar zowel Windows als DSM niets mee kan.
Heb net genoeg Unix kennis om dat te kunnen fixen.
Gebruik wel sabnzb maar of het daarmee van doen heeft? Betreft namelijk ook mappen die al eens gekopieerd zijn van Movies naar Series bv.

Is er nog een hogere bevoegdheid dan gewoon lees en schrijf rechten? Staat er ergens op het internet al beschreven hoe dit te doen of een tip waar ik exact naar moet zoeken?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  donderdag 6 maart 2014 @ 08:22:42 #275
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_137438451
Vanochtend dit mailtje ontvangen van m'n NAS:
quote:
Dear user,

Volume 1 on DiskStation has entered degraded mode. (Total number of hard disks: 2; Number of active hard disks: 1) Please identify the cause of degradation and take corrective action.

To repair the volume, please replace the defected disks with new ones. For more information, visit Synology's website at http://www.synology.com and read the tutorial: How to repair a volume on DiskStation.

Sincerely,
Synology DiskStation
Dat wordt dus een nieuwe harde schijf kopen. Weet iemand wat een goede optie is momenteel? Ik heb een DS210J, dus het moet een SATA-300 schijf zijn. Ik dacht zelf aan deze:

http://tweakers.net/pricewatch/268394/wd-av-gp-wd20eurs-2tb.html

Of eventueel de 3TB versie daarvan.

Maar ik ben dus totaal niet op de hoogte van kwaliteit van hard disks op het moment.
pi_137438861
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:22 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Dat wordt dus een nieuwe harde schijf kopen. Weet iemand wat een goede optie is momenteel? Ik heb een DS210J, dus het moet een SATA-300 schijf zijn. Ik dacht zelf aan deze:

Maar ik ben dus totaal niet op de hoogte van kwaliteit van hard disks op het moment.
Je kan er ook een sata600 schijf van dezelfde grootte in plaatsen, deze zijn backwards compatible.
Powered by JanetjeŽ
  donderdag 6 maart 2014 @ 09:05:01 #277
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_137438972
quote:
WD is redelijk betrouwbaar, bij Seagate moet je uit de buurt blijven:

http://lifehacker.com/the(...)ve-brands-1505797966
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_137441705
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:19 schreef Tim_G het volgende:
Vraagje over mijn DS213+

Sinds kort als ik bestanden wil verwijderen krijg ik de melding:

kan de geselecteerde mappen/bestanden niet verwijderen. Controleer of u de benodigde bevoegdheid hebt.

Als ik dan de inhoud van het mapje bekijk zijn alle files die erin stonden wel verwijderd. Enkel het mapje of eventueel een onderliggende map die staan er nog. Als ik dan nog 3 of 4 keer de map verwijder blijf ik die melding krijgen totdat hij hem ineens wel weggooit? :?

Iemand eerder gehad? Ben natuurlijk admin, hij is al geherstart :) en het komt in alle directories voor.
Ik heb iets vergelijkbaars wanneer er een diakritisch teken in een exotische naam zit. Dan vaak uitpakproblemen. Ik kan dan in de Finder (=apple verkenner) de naam niet wijzigen, noch het bestand of de map weggooien. Vaak lukt dat ook niet via DSM op de synology.

De workaround: Wat ik wil bewaren naar een andere map slepen en de bovenliggende map van het probleembestand/map verwijderen. Blijkbaar wordt er dan niet gekeken of je wel kunt eten wat er in zit.
Dan de nieuwe map met te bewaren bestanden hernoemen naar de oude (weggegooide) naam.
Farts are jazz to assholes
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:31:56 #279
7957 Chevalric
pi_137510585
Zo, mijn nieuwe hard disks (2x WD Red 3TB) zijn binnen en de reparatie is onderweg. Best spannend of straks alles weer goed er op staat. Zal wel even duren, ben ik bang :P
pi_137525751
Al een tijdje heb ik een Synology waar ik veelste weinig mee doe.

Welke software gebruiken jullie om NZB'tjes te vinden en te downloaden?
Ik gebruikte hiervoor FTD maar helaas gestopt...
pi_137526316
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:19 schreef cyberterrorist het volgende:
Al een tijdje heb ik een Synology waar ik veelste weinig mee doe.

Welke software gebruiken jullie om NZB'tjes te vinden en te downloaden?
Ik gebruikte hiervoor FTD maar helaas gestopt...
voor amerikaanse series sickbeard
voor films couchpotato
voor nzb te download sabnzbd
en dan nog newznab index sites met api voor sickbeard en couchpotato
pi_137536366
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:32 schreef redboyke het volgende:

[..]

voor amerikaanse series sickbeard
voor films couchpotato
voor nzb te download sabnzbd
en dan nog newznab index sites met api voor sickbeard en couchpotato
Dankje wel kerel!
pi_137542006
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:22 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Je zou eens kunnen kijken naar de WD red series, speciaal bedoeld voor NAS toepassingen; http://tweakers.net/product/315370/wd-red-sata-6-gb-s/
  Eindredactie Games zondag 9 maart 2014 @ 14:34:52 #284
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_137543966
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:17 schreef Equinoxxed het volgende:

[..]

Je zou eens kunnen kijken naar de WD red series, speciaal bedoeld voor NAS toepassingen; http://tweakers.net/product/315370/wd-red-sata-6-gb-s/
red's zijn gewoon omgelabelde greens.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 9 maart 2014 @ 17:11:27 #285
7957 Chevalric
pi_137548701
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:17 schreef Equinoxxed het volgende:

[..]

Ik heb nu inderdaad twee WD Red 3TB er in gezet.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:15:51 #286
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_137587962
Volgens het Facebook account van synology, is DSM 5 nu te downloaden. Morgen maar eens doen.
  Eindredactie Games maandag 10 maart 2014 @ 18:24:11 #287
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_137588213
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:15 schreef .Neovo. het volgende:
Volgens het Facebook account van synology, is DSM 5 nu te downloaden. Morgen maar eens doen.
vanochtend gedaan, per ongeluk. Het ziet er wel leuker uit, maar niet meer dan dat. Wat ik wel merkte is dat de notificaties nu beter geregeld zijn.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_137593821
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

vanochtend gedaan, per ongeluk. Het ziet er wel leuker uit, maar niet meer dan dat. Wat ik wel merkte is dat de notificaties nu beter geregeld zijn.
Volgens mij is er best wat veranderd.

http://tweakers.net/meukt(...)r-50-build-4458.html

[ Bericht 78% gewijzigd door zoz op 10-03-2014 20:39:36 ]
pi_137594276
ik draai al tijdje de beta maar ik weet in dat nieuwe log systeem niet hoe ik bijvoorbeeld alle logs van een bepaalde gebruiker kan zien.

ik wil bijvoorbeeld zien welke bestanden een bepaalde gebruiker gelezen heeft.
heb vandaag geprobeerd officiele versie te downloaden maar was weer overbelast
  maandag 10 maart 2014 @ 21:39:04 #290
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_137598021
Daarom wou ik em morgen ook downloaden.

Momenteel heeft het toch geen zin, nasje draait momenteel even niet.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:16:03 #291
7957 Chevalric
pi_137611277
Heeft iemand hier DSM 5.0 al op een oudere NAS geinstalleerd? Ik heb zelf een DS210j en vraag me af of ik er verstandig aan doe om te upgraden.
pi_137611459
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:16 schreef Chevalric het volgende:
Heeft iemand hier DSM 5.0 al op een oudere NAS geinstalleerd? Ik heb zelf een DS210j en vraag me af of ik er verstandig aan doe om te upgraden.
Ik heb DSM 5.0 (vanaf de Beta) op een DS110j draaien. Gaat prima, merk weinig verschil.
It was delicious.
pi_137611487
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:16 schreef Chevalric het volgende:
ik heb een DS212+ en ik vind de nieuwe interface wel wat wennen de reden dat ik had geupgrade was dan ook voor te syncen met google drive
ik merk wel dat het ram gebruik wel wat omhoog is gegaan.
pi_137613920
Ik gebruik Download Station al een poosje, bevalt iets beter dan sabnzb.

Maar sinds enige tijd krijg ik steeds (helft van de downloads ongeveer) de melding dat het uitpakken mislukt is. Wanneer ik de bestanden dan zelf par dan meldt quickpar vaak dat herstel niet nodig is.
Herkenbaar voor iemand?

Kreeg het probleem toen ik de Beta van DSM 5 al even in gebruik had, dus niet vanaf het begin. De definitieve versie - met een update voor Download Station - heeft het ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sometimes op 11-03-2014 12:59:09 ]
It was delicious.
pi_137614384
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:51 schreef Sometimes het volgende:
Ik gebruik Download Station al een poosje, bevalt iets beter dan sabnzb.

Maar sinds enige tijd krijg ik steeds (helft van de downloads ongeveer) de melding dat het uitpakken mislukt is. Wanneer ik de bestanden dan zelf par dan meldt quickpar vaak dat herstel niet nodig is.
Herkenbaar voor iemand?

Kreeg het probleem toen ik de Beta van DSM 5 al even in gebruik had, dus niet vanaf het begin. De definitieve versie - met een update voor Download Station - heeft het ook.
ik heb het probleem alleen als. Ze dubbel ingepakt zijn. Ik gebruik sabnzbd. Download station is niet zo goed met uitpakken.
pi_137614742
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:07 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik heb het probleem alleen als. Ze dubbel ingepakt zijn. Ik gebruik sabnzbd. Download station is niet zo goed met uitpakken.
Deze zijn niet dubbel ingepakt.

Sabnzb geeft meer problemen met bestandsnamen waar zowel Windows als de NAS niets mee kunnen. DS heeft dat dan weer niet.
It was delicious.
pi_137615342
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:18 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Deze zijn niet dubbel ingepakt.

Sabnzb geeft meer problemen met bestandsnamen waar zowel Windows als de NAS niets mee kunnen. DS heeft dat dan weer niet.
ik download vooral series met sabnzbd en de namen staan altijd juist. zelfs als je een nzb pakt van een index site dan pakt die de bestandsnaam van de nzb wat ik normaal vind.
downloaden kan met downloadstation mss ietskes rapper zijn maar weegt niet op tegen de voordelen van sabnzbd. waaronder automatisch category en in de juist map word gezet samen met sickbeard en couchpotato. nadeel van downloadstation is dat alles in 1 map komt en dat wil ik niet.
sabnzbd is gebruiksvriendelijker dan download station omdat je meer optie hebt en het is ook een kwestie van gewoon server instellen en klaar. SABconnect +++ extentie(voor chrome) is echt ideaal zet ook automatisch een NZB icoontje op de indexsites waar je gewoon op moet klikken
ik gebruik download station alleen maar voor torrents en dan gebruik ik download station extentie voor chrome ook zodat ik niet iedere keer moet inloggen om een bestand toe te voegen.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:53:49 #298
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_138039075
Nou ik heb er ook 1, eindelijk.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:54:17 #299
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_138039094
DS213J
DSM 5
RED NAS WD 1TB RAID
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_138049519
Lapo hunt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')