abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:59:53 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718897
Als de inflatie gemiddeld rond de 2-3 % zal liggen, is het wel érg veel. Maar inderdaad..

Als je over 10 jaar kijkt zijn de prijzen al ver-drie-dubbeld ofzo :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:04:52 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100719092
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:59 schreef greavy het volgende:
Als de inflatie gemiddeld rond de 2-3 % zal liggen, is het wel érg veel. Maar inderdaad..

Als je over 10 jaar kijkt zijn de prijzen al ver-drie-dubbeld ofzo :')
De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger... :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:16:25 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100719536
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:53 schreef greavy het volgende:
Oja. De omroep op Schiphol faalde weer erg in het Engels:
Was wel live omgeroepen..
"Because there working at the traffic, the intercity service to Amersfoort Central Station, Leeuwarden and Groningen and the Intercity service to Amersfoort Central Station and Enschede or to Germany are cancelled today from here. You can get with the sprinter to Duivendrecht and Naarden Bussum. At Naarden Bussum are busses to Hilversum Sportpark. At Hilversum Sportpark do the trains continue. The time you lost with the working is thirthee minuten. We apoligizes us for this"
Ghehehe _O-

Nouja, het wordt in ieder geval nog geprobeerd. :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:20:23 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100719665
Oja. Toen werd er 10 bakken SLT(VI+IV) ingezet ipv 6 bakken SGMm (2x III). En de omroep deed niks. De HC ging de trein doorlopen om te vermelden dat er geen WC aan boord is, en je niet in een hoekje of prullenbakje je behoefte mag doen... _O- _O-
Dat deed ze correct in het Nederlands en Engels :)
pi_100719765
quote:
3s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger... :)
Van fl 32,- naar ¤ 28,20 nu voor een dagkaart met korting is een stijging van bijna 3,8 % per jaar. Dat is hoger dan de inflatie nu is, maar de inflatie is minstens van dat niveau geweest in de jaren '90. Daar komt nog bij dat NS in die tijd verzelfstandigd en de rijksbijdrage verlaagd is. Met andere woorden de prijsstijging is niet leuk, maar wel schappelijk :s) .
pi_100720288
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ze vergeten te melden dat Olst en Wijhe in dat plan hun stations verliezen?
Of rijdt de tram naar Kampen straks door naar Deventer?
dag
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:57:48 #207
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100723096
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:56 schreef Brembo het volgende:

[..]

Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:04:55 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100723416
Dat is toch dat enorm globale plan van hoe het in 2040 aangepakt zou kunnen worden mogelijk eventueel misschien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100723793
quote:
5s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is toch dat enorm globale plan van hoe het in 2040 aangepakt zou kunnen worden mogelijk eventueel misschien?
Dat is voor 2014.
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden

[..]

Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
38: Hoe denken de regionale vervoerders om te gaan met personeel en materieel?
Net als bij andere aanbestedingen nemen de regionale vervoerders graag ervaren direct personeel over met daarbij een redelijk aantal toewijsbare indirecte personeelsleden. Deze verhouding moet niet teveel afwijken van de verhouding direct-indirect bij de regionale vervoerders. Intercity-treinen nemen de regionale vervoerders tegen marktconforme leasevoorwaarden over van de NS. NS-dochter NedTrain kan een prefered bidder zijn voor het onderhoud. Voor de RegioSprinters gaat de voorkeur uit naar nieuwe treinen volgens de Regio Sprinterformule, dus met een gelijkvloerse instap en een toilet. De oude dubbeldekkers en stoptreinen van de NS voldoen niet aan die voorwaarden. Voor een efficiëntere exploitatie denken de regionale vervoerders ook aan kortere treinstellen (van twee of drie rijtuigen).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 augustus 2011 @ 19:27:28 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100724323
Ook wel logisch, want op sommige tijdstippen kon je af met een los V'tje. De NS kan straks kiezen tussen een SGMm II of III of een SLeT IV. Een aantal daarvan zijn dus een stuk langer dan het V'tje.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100724372
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ook wel logisch, want op sommige tijdstippen kon je af met een los V'tje. De NS kan straks kiezen tussen een SGMm II of III of een SLeT IV. Een aantal daarvan zijn dus een stuk langer dan het V'tje.
SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 augustus 2011 @ 19:33:40 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100724592
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef Brembo het volgende:

[..]

SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:36:03 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100724686
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Maar dat wel een paar jaar geleden zwaar gereviseerd is. Het oudste SGMm is 8 jaar ouder dan het jongste als ik me niet vergis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100724713
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Niet geheel ontoevallig gaat de nieuwe concessie hoofdrailnet dan ook per 2015 in
pi_100724885
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden

[..]

Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..
dag
pi_100725100
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:40 schreef Peter het volgende:

[..]

Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..
De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.
Het traject Zwolle-Deventer wordt alleen nergens besproken. Zwolle-Kampen ook niet volgens mij, maar ik neem niet aan dat dat betekent dat ze die stations er helemaal uit willen hebben.
pi_100725462
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:55:36 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100725500
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
:') _O-

ff quoten deze, is lachen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:57:29 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725593
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
_O- _O- _O- _O-
pi_100725602
Ja nee ff serieus, help me :).. Wat is een ''Maandabonnement 4-ster'' ?
pi_100725724
ah dat gaat over de zones.. hmm, weet iemand dan een goede manier om 4 keer per week te reizen :D
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:00:28 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100725736
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Zolang er maar niet een vervolgorder SLT wordt geplaatst, en men de fouten bij het bestellen van SLT (te weinig rekening houden met vakbonden en reizigersorganisaties) maar niet herhaalt.
pi_100725759
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef ErikHoevenaars het volgende:
ah dat gaat over de zones.. hmm, weet iemand dan een goede manier om 4 keer per week te reizen :D
Van waar naar waar?
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:01:04 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725769
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:57 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ja nee ff serieus, help me :).. Wat is een ''Maandabonnement 4-ster'' ?
Sterabonnement is alleen op de volgende (beperkte!) trajecten geldig bij NS op een beperkt aantal trajecten. Zie voor deze trajecten: deze pagina op ns.nl
pi_100725786
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Van waar naar waar?
Ehv Beukenlaan naar Den Bosch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')