abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:19:47 #181
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100714335
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen. ^O^
Virgin distantieert zich t.o.v. hun Britse roots in het complete artikel trouwens, ze zijn er voor de klant niet voor een land :Y :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_100714778
Wie gaat dit geintje allemaal betalen :'). Om nou de hele vloot van sprinters te vervangen omdat andere partijen het spoor op willen, lijkt me een beetje te zot voor woorden.
pi_100715058
quote:
5s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik zie intercity-stops in Meppel, Steenwijk en Heerenveen op het kaartje van Noord Nederland op pagina 20 anders...
oeps... :@ :@ :@
het kaartje waar ik op keek, was toch iets te klein, om die te zien. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, die intercitystops blijven er toch, helaas. :'(
pi_100715213
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:38:05 #185
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100715317
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heeft Brussel nog een oud centrum, of hebben ze de boel afgebroken, een put gegraven en er een dak op gelegd?
De Brusselse Noord-Zuidverbinding is op ouderwets lompe wijze aangelegd dwars door de oude stad... (later heeft Amsterdam dit voorbeeld gevolgd met de eerste metrolijn...)
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:40:27 #186
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100715441
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
Volgens die omroep die ik de laatste maand veel te vaak heb moeten aanhoren wel ja.
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:50:59 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100715995
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:28 schreef Brembo het volgende:
Wie gaat dit geintje allemaal betalen :'). Om nou de hele vloot van sprinters te vervangen omdat andere partijen het spoor op willen, lijkt me een beetje te zot voor woorden.
De meeste sprinters zijn gewoon eigendom van NSFSC, de leasemaatschappij van NS. Zodra NSR ze niet meer hoeft (of nodig heeft) kunnen andere vervoerders die gewoon leasen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:15:19 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100717126
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
SOV-week is niet geldig van 16 Juli TOT 16 Augustus. Dinsdag gewoon weer geldig.
pi_100717576
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Jawel, zit een beetje verstopt, maar wordt op pagina 31 "Het onderzoeken waard" wel als mogelijke optie in een later stadium genoemd. Net als een fatsoenlijke internationale verbinding Groningen-Bremen, de lijn Zuidbroek-Veendam doortrekken naar Stadskanaal en Emmen, en nog wat grapjes...
Zal mij benieuwen. Er zijn al wat langer onderzoeken bezig over de reactivering.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:42:46 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718238
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
1
2
3
4
5
6
km    enkele reis            dageretour
         2e klas  1e klas     2e klas   1e klas
1-4     1.00       1.50        1.60        2.20
5-6     1.25       1.60        1.90        2.60
7       1.30       1.60        1.90        2.75
8-9     1.50       2.10        2.40        3.50

Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.

Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
pi_100718298
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag *O* . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest :r .
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:45:06 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718328
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef Ireyon het volgende:
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag *O* . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest :r .
Ghehe. Vanaf dinsdag met SOV weer kilometers maken :P
Ik heb dan nog wel aardig wat reisjes met Weekend Vrij kunnen maken, net als met de Hema dagkaarten.
Die actie-dagkaarten zijn nu volledig over *O*

De kilometers zullen nu wel erg hard gaan. Voor m'n werk in de trein lopen. Alleen vrijdag al 319,6 kilometer in de baas z'n tijd. Exclusief woon-werk verkeer dus :P
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:50:26 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100718547
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef Ireyon het volgende:
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag *O* . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest :r .
Huisarrest ja? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:50:38 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100718560
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
[ code verwijderd ]

Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.

Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
In 1993/1994 was een dagkaart iets van 32 gulden met korting, dus iets meer dan 53 gulden volle prijs. In euro's: 14,52/24,20.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:51:06 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100718577
Kut.

Quote ipv edit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:53:24 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718668
Oja. De omroep op Schiphol faalde weer erg in het Engels:
Was wel live omgeroepen..
"Because there working at the traffic, the intercity service to Amersfoort Central Station, Leeuwarden and Groningen and the Intercity service to Amersfoort Central Station and Enschede or to Germany are cancelled today from here. You can get with the sprinter to Duivendrecht and Naarden Bussum. At Naarden Bussum are busses to Hilversum Sportpark. At Hilversum Sportpark do the trains continue. The time you lost with the working is thirthee minuten. We apoligizes us for this"
pi_100718689
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huisarrest ja? :P
Nee 'k ziek thuis dus een leuke vakantie of überhaupt een dagje actief doen zat er niet in. Maar normaal kan ik me dan nog vermaken met af en toe een ontspannen reisje, maar dat ging dus ook niet meer (zonder dat 't me geld kost dan ;)).
pi_100718775
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

De meeste sprinters zijn gewoon eigendom van NSFSC, de leasemaatschappij van NS. Zodra NSR ze niet meer hoeft (of nodig heeft) kunnen andere vervoerders die gewoon leasen.
Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
[ code verwijderd ]

Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.

Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
Beetje krom vergelijken, 35 gulden is 15,88 euro :'). Als ik 1977 als basisjaar neem is ondertussen een treinkaartje met 232 % gestegen. Oftewel een dagkaart zou dan minimaal 35*2,32= 81,46 gulden ~ ¤ 37,00.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:57:06 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718798
Het is misschien wel krom vergeleken. Maar de prijzen zijn zo ongeveer verdubbeld.. Even een simpel voorbeeldje genomen hier..
pi_100718848
Lijkt me vrij normaal in 15 jaar tijd...
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:59:53 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718897
Als de inflatie gemiddeld rond de 2-3 % zal liggen, is het wel érg veel. Maar inderdaad..

Als je over 10 jaar kijkt zijn de prijzen al ver-drie-dubbeld ofzo :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:04:52 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100719092
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:59 schreef greavy het volgende:
Als de inflatie gemiddeld rond de 2-3 % zal liggen, is het wel érg veel. Maar inderdaad..

Als je over 10 jaar kijkt zijn de prijzen al ver-drie-dubbeld ofzo :')
De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger... :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:16:25 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100719536
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:53 schreef greavy het volgende:
Oja. De omroep op Schiphol faalde weer erg in het Engels:
Was wel live omgeroepen..
"Because there working at the traffic, the intercity service to Amersfoort Central Station, Leeuwarden and Groningen and the Intercity service to Amersfoort Central Station and Enschede or to Germany are cancelled today from here. You can get with the sprinter to Duivendrecht and Naarden Bussum. At Naarden Bussum are busses to Hilversum Sportpark. At Hilversum Sportpark do the trains continue. The time you lost with the working is thirthee minuten. We apoligizes us for this"
Ghehehe _O-

Nouja, het wordt in ieder geval nog geprobeerd. :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:20:23 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100719665
Oja. Toen werd er 10 bakken SLT(VI+IV) ingezet ipv 6 bakken SGMm (2x III). En de omroep deed niks. De HC ging de trein doorlopen om te vermelden dat er geen WC aan boord is, en je niet in een hoekje of prullenbakje je behoefte mag doen... _O- _O-
Dat deed ze correct in het Nederlands en Engels :)
pi_100719765
quote:
3s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger... :)
Van fl 32,- naar ¤ 28,20 nu voor een dagkaart met korting is een stijging van bijna 3,8 % per jaar. Dat is hoger dan de inflatie nu is, maar de inflatie is minstens van dat niveau geweest in de jaren '90. Daar komt nog bij dat NS in die tijd verzelfstandigd en de rijksbijdrage verlaagd is. Met andere woorden de prijsstijging is niet leuk, maar wel schappelijk :s) .
pi_100720288
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ze vergeten te melden dat Olst en Wijhe in dat plan hun stations verliezen?
Of rijdt de tram naar Kampen straks door naar Deventer?
dag
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:57:48 #207
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100723096
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:56 schreef Brembo het volgende:

[..]

Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:04:55 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100723416
Dat is toch dat enorm globale plan van hoe het in 2040 aangepakt zou kunnen worden mogelijk eventueel misschien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100723793
quote:
5s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is toch dat enorm globale plan van hoe het in 2040 aangepakt zou kunnen worden mogelijk eventueel misschien?
Dat is voor 2014.
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden

[..]

Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
38: Hoe denken de regionale vervoerders om te gaan met personeel en materieel?
Net als bij andere aanbestedingen nemen de regionale vervoerders graag ervaren direct personeel over met daarbij een redelijk aantal toewijsbare indirecte personeelsleden. Deze verhouding moet niet teveel afwijken van de verhouding direct-indirect bij de regionale vervoerders. Intercity-treinen nemen de regionale vervoerders tegen marktconforme leasevoorwaarden over van de NS. NS-dochter NedTrain kan een prefered bidder zijn voor het onderhoud. Voor de RegioSprinters gaat de voorkeur uit naar nieuwe treinen volgens de Regio Sprinterformule, dus met een gelijkvloerse instap en een toilet. De oude dubbeldekkers en stoptreinen van de NS voldoen niet aan die voorwaarden. Voor een efficiëntere exploitatie denken de regionale vervoerders ook aan kortere treinstellen (van twee of drie rijtuigen).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 augustus 2011 @ 19:27:28 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100724323
Ook wel logisch, want op sommige tijdstippen kon je af met een los V'tje. De NS kan straks kiezen tussen een SGMm II of III of een SLeT IV. Een aantal daarvan zijn dus een stuk langer dan het V'tje.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')