Precies, niemand voelt zich verantwoordelijk voor de maatschappij als geheel.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:27 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
De hogere klassen pakken ook wat ze pakken kunnen.. ze krijgen het verkeerde voorbeeld van eigen verantwoordelijkheid.
NRC schreef het volgende:
"De deskundigen wijzen op de voorbeelden die deze jongeren krijgen uit de 'officiële maatschappij':
bankiers die roekeloos omgingen met andermans geld, palementsleden die sjoemelden met hun declaraties, politieagenten die zich lieten omkopen door journalisten en politici die zich lieten fêteren door een rijke mediamagnaat. Niet dat de relschoppers het zo welsprekend zullen uitdrukken. Dit is geen georganiseerd protest tegen de autoriteiten of de overheid, zoals eerdere studentenrellen."
Als je toch subsidie overquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:27 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Niets voor ze doen en ze de grond intrappen is het recept voor toekomstige problemen.
Zeker wel, het is juist het bewijs van de kracht van gezamenlijkheid, maar geldt te beperkt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:27 schreef MrJones het volgende:
[..]
En de tegenbewegingen die op gang zijn gekomen in Engeland? Is dat geen gezamenlijkheid?
Met sociale zekerheid koop je sociale onrust af. Zo simpel is het ja.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je toch subsidie overhebt, kun je ze beter wat anders aanleren, vind je zelf niet?
Niets mis met lessen vechtsport.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je toch subsidie overhebt, kun je ze beter wat anders aanleren, vind je zelf niet?
Maar het geeft aan dat dat gevoel van gezamenlijkheid wel degelijk bestaat, in tegenstelling tot wat er werd beweerd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:30 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Zeker wel, het is juist het bewijs van de kracht van gezamenlijkheid, maar geldt te beperkt.
Vooral geweld stimuleren, lekker linkse drol van me.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Met sociale zekerheid koop je sociale onrust af. Zo simpel is het ja.
Als jij denkt dat iedereen zichzelf wat aan kan leren, droom dan vooral verder, want er zal _altijd_ een arme sociale onderklasse blijven...hoe je de maatschappij ook inricht.
Aan gewelddadige klootzakjes wel.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:31 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Niets mis met lessen vechtsport.
Nee, maar geef ze dan ook gratis aan de goede burgers.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:31 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Voor de goede burgers wordt opera gesubsidieerd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:33 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nee, maar geef ze dan ook gratis aan de goede burgers.
If you give peanuts you get monkeys.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vooral geweld stimuleren, lekker linkse drol van me.
Educatie, prima. Iedereen kan iets leren. Al is het maar op een knopje drukken in de fabriek. Heb je ze wel es ontmoet?
Mwah...misschien zou je ze schaakles kunnen geven? Leren ze ipv hun vuisten hun hersens te gebruiken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:31 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Over het algemeen worden dit soort kickbokslessen gecombineerd met 'maatschappelijke lessen' door degene die de kickbokslessen geeft. Onder het motto: ze aanspreken op een manier die ze begrijpen cq. respecteren. Of het werkt, ik weet het niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah...misschien zou je ze schaakles kunnen geven? Leren ze ipv hun vuisten hun hersens te gebruiken.
Juist. Zo leer je op een goede manier je agressie te kanaliseren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:42 schreef De_Nuance het volgende:
Karate is juist discipline en het beheersen van je agressie.
Ik wil geen operaquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:36 schreef MrJones het volgende:
[..]
Voor de goede burgers wordt opera gesubsidieerd.
Tuurlijk werkt dat niet. Dovemansoren. Pomp er maar lekker geld in. Maar ondertussen wordt iets echt heel simpels vergeten: Niks kan dit soort gasten ook maar iets schelen, behalve geld, status en ik, ik ik.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:43 schreef MrJones het volgende:
[..]
Over het algemeen worden dit soort kickbokslessen gecombineerd met 'maatschappelijke lessen' door degene die de kickbokslessen geeft. Onder het motto: ze aanspreken op een manier die ze begrijpen cq. respecteren. Of het werkt, ik weet het niet.
Waarom, als er een positief effect is aan te tonen (en ik zeg als), zou je het niet doen? Beleid hoort gericht te zijn op effecten, niet op het pleasen van onderbuikgevoelens. Dus werkt het (aantoonbaar): prima. Werk het niet: stoppen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Tuurlijk werkt dat niet. Dovemansoren. Pomp er maar lekker geld in. Maar ondertussen wordt iets echt heel simpels vergeten: Niks kan dit soort gasten ook maar iets schelen, behalve geld, status en ik, ik ik.
Dat is ook het voorbeeld wat we met z'n allen geven...geld en ikke, ikke, ikke...meer telt er ook niet meer in onze maatschappij.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Tuurlijk werkt dat niet. Dovemansoren. Pomp er maar lekker geld in. Maar ondertussen wordt iets echt heel simpels vergeten: Niks kan dit soort gasten ook maar iets schelen, behalve geld, status en ik, ik ik.
Gegeven dat het ook een lange termijn effect heeft, prima.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:52 schreef MrJones het volgende:
[..]
Waarom, als er een positief effect is aan te tonen (en ik zeg als), zou je het niet doen? Beleid hoort gericht te zijn op effecten, niet op het pleasen van onderbuikgevoelens. Dus werkt het (aantoonbaar): prima. Werk het niet: stoppen.
Oei, nu maak je wel een denkfout!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah...misschien zou je ze schaakles kunnen geven? Leren ze ipv hun vuisten hun hersens te gebruiken.
Evident. Alleen het vervelende is dat je het eerst zult moeten proberen, voordat je daar iets zinnigs over kunt zeggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:54 schreef djenneke het volgende:
[..]
Gegeven dat het ook een lange termijn effect heeft, prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |