Niet iedereen is geinteresseerd in voorkomen....met vingers wijzen is veel interessanter.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En met zo'n instelling voorkomen we de volgende rel!
Gezag komt niet met een uniform. Je ziet nou allerlei figuren waaronder Cameron klagen over het feit dat grote groepen het gezag niet respecteren, terwijl hij zelf er ook maar meteen een loopje mee neemt door te roepen dat wetten even niet van toepassing zijn. Anderen staan weer namens het gekwetste gezag te applaudiseren voor agenten die fietsers in elkaar rossen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:08 schreef MrJones het volgende:
[..]
Agent begon wellicht met blokken zicht, maar de manier waarop de cameraman daarna tegen oom agent tekeer gaat getuigt ook niet van erg veel fatsoen.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:25 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Als dat zo is kun je dat vast aantonen?
[..]
Het is belachelijk gedrag van die agent natuurlijk, of de tegenpartij nu blank of zwart is.
Als die gast niet zo dramaqueen overdreven reageert als de politieagent op hem af komt is er niks aan de hand. Die 'toe-eigening' van rechten zonder na te denken lijkt me zelfs een kern van dit probleem. De cameraman is er duidelijk op uit lekker te escaleren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Die gast met die camera is toch ook lekker irritant aan het doen. Snap wel dat de agenten een lik op stuk beleid hanteren deze dagen.
Dat is vrij normaal in drukbevolkte steden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:29 schreef friekin_ het volgende:
Ik moet trouwens bekennen. Ik was een maand terug in London. Niemand gaat daar aan de kant voor een ambulance met sirene. Daar hebben we ons nog over staan verbazen.
Het is gewoon lekker irriteren van agenten ja, dan moet je ook niet zo raar staan op te kijken als je een beetje hardhandig gefouilleerd wordt. Die gast heeft daarna waarschijnlijk ook gewoon weer door mogen lopen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:29 schreef kingmob het volgende:
[..]
Als die gast niet zo dramaqueen overdreven reageert als de politieagent op hem af komt is er niks aan de hand. Die 'toe-eigening' van rechten zonder na te denken lijkt me zelfs een kern van dit probleem. De cameraman is er duidelijk op uit lekker te escaleren.
Dat staat er niet djenneke.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:27 schreef djenneke het volgende:
[..]Ik moet jouw beweringen aan gaan tonen?
Dat heb ik niet beweerd.quote:Ehm, nee. Toon jij maar aan dat het gewoon 50/50 is, voor wat betreft sociale status.
Slaap lekker met je Grote Gelijk!quote:Ik ga niet eens mijn best doen om te bewijzen dat het niet zo is. Ik heb wel wat leukers te doen.
Hij stond stil en hield zijn bek voordat oom agent hem kwam pesten. Toen hij zijn mond weer hield kwam oom agent terug om hem weer in de zeik te nemen. Dat is geen lik op stuk beleid dat is gewoon irritant willen zijn en onderdeel van de redenen dat politie auto's en bureaus uitgebrand zijn. Politiek roept wel dat de rellers hun gedrag moeten veranderen maar je mag verwachten dat verantwoordelijke volwassenen dan ook moeten kunnen in deze situatie.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Die gast met die camera is toch ook lekker irritant aan het doen. Snap wel dat de agenten een lik op stuk beleid hanteren deze dagen.
Klopt, dat nieuwsbericht had ik gepost vanochtend.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik kan het bericht niet meer terugvinden, maar er was een nieuwsbericht dat in ieder geval de breakdown van de leeftijden weergaf van de arrestanten. Wat betreft leeftijd viel op dat veruit de meeste daders tussen de 20-30 waren, daarna misschien nog wat tieners.
De plaatsen waar het gebeurde, waren niet de allerbeste buurten, ook geen toeval.
Maar goed, zoals gezegd, dat is niet onderzocht verder, maar ook gezien de beelden, wel mijn mening. Ik kan er prima naast zitten hoor. Ik ben geen autoriteit en claim die ook niet te zijn op dit gebied.
Het is cruciaal voor het aanzien van het gezag dat een agent daarmee om kan gaan zonder z'n macht te misbruiken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is gewoon lekker irriteren van agenten ja, dan moet je ook niet zo raar staan op te kijken als je een beetje hardhandig gefouilleerd wordt. Die gast heeft daarna waarschijnlijk ook gewoon weer door mogen lopen.
Hebben ze ook niet. Althans het is nog niet volledig gevormd. En het probleem is dat er ook niets aan wordt gedaan om het te vormen. In mijn klas op het VWO zat er iemand die voor het laatst op de basisschool een boek had gelezen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:33 schreef Kingstown het volgende:
Dat leeftijd en leefomgeving een grote rol speelt, helemaal mee eens, maar ik zie de koppeling naar gezond verstand niet direct, tenzij je wilt betogen dat jongeren grotendeels geen gezond verstand hebben.
Wat een kutinstelling. Dus je meot maar alles kunnen zeggen of doen tegen agenten? Kankerhomo roepen mag ook zeker? Daar moet die agent maar mee om leren gaan?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:33 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het is cruciaal voor het aanzien van het gezag dat een agent daar mee om kan gaan zonder z'n macht te misbruiken.
Ze hebben in die stad meer dan een miljoen cctv camera's hangen. Als je al mag irriteren na gefilmd te worden door 1 camera dan mogen de relschoppers die een miljoen keer erger gepest worden vast wel de politie pesten?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is gewoon lekker irriteren van agenten ja, dan moet je ook niet zo raar staan op te kijken als je een beetje hardhandig gefouilleerd wordt. Die gast heeft daarna waarschijnlijk ook gewoon weer door mogen lopen.
Het is wat mij betreft cruciaal voor het gezag dat een dergelijke grote bek niet gepikt wordt. Dat zie je toch ook in Nederland, hier kan je alles zeggen tegen die gasten joh. Juist daarom is er steeds minder gezag voor de politie en worden ze als kneuzen gezien.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:33 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het is cruciaal voor het aanzien van het gezag dat een agent daar mee om kan gaan zonder z'n macht te misbruiken.
Ik vind het raar.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is vrij normaal in drukbevolkte steden.
Oké, maar wat kun/wil je daaraan doen? Je kunt moeilijk alle jongeren preventief op gaan sluiten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hebben ze ook niet. Althans het is nog niet volledig gevormd. En het probleem is dat er ook niets aan wordt gedaan om het te vormen. In mijn klas op het VWO zat er iemand die voor het laatst op de basisschool een boek had gelezen.
Ja want die relschoppers proberen de boel te handhaven.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze hebben in die stad meer dan een miljoen cctv camera's hangen. Als je al mag irriteren na gefilmd te worden door 1 camera dan mogen de relschoppers die een miljoen keer erger gepest worden vast wel de politie pesten?
Kun je ook niets meer aan doen. Dit is grotendeels een verloren generatie, gevormd door spelletjes, electronica en een volledig gebrek aan respect voor ouderen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Oké, maar wat kun/wil je daaraan doen? Je kunt moeilijk alle jongeren preventief op gaan sluiten.(Zou wel 80% aan kleine criminaliteit schelen)
Dat zijn meestal de landen waar jij en ik niet willen wonen en waar we met z'n allen heel hard boe tegen roepen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:35 schreef Caland het volgende:
In elk ander land waar de politie wel wordt gerespecteerd had die gast al 5 knuppelslagen in z'n nek gehad.
Duitsland?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat zijn meestal de landen waar jij en ik niet willen wonen en waar we met z'n allen heel hard boe tegen roepen.
Ik liep laatst een rondje buiten op straat, en toen bleek het best mee te vallen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vind je het gek dat deze kutmaatschappij volledig verneukt is?
Ja, poe, landen waar mensen nog respect hebben. Gekkigheid.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat zijn meestal de landen waar jij en ik niet willen wonen en waar we met z'n allen heel hard boe tegen roepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |