Wel goedkoop bier afrekenenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik ook niet helemaal. Ik begrijp dat hij de verstandelijk beperkten ook aan het werk wil zetten, maar intussen gaan de sociale werkplaatsen op slot. Weet niet hoor, maar je kunt een persoon met een beperking niet achter de kassa zetten bij de AH.
Dat is ook onbegrijpelijk, gelukkig zijn er maar een handvol mensen die miljoenen bij elkaar graaien tegenover een miljoen mensen die allemaal wat mankeren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Net zo onbegrijpelijk als er mensen zijn die miljoenen bij elkaar graaien en jaarlijks steeds meer terwijl er kwetsbare groepen kapot mogen, bedoel je?
Natuurlijk ben ik tegen parasitiesme. In elk segment van de samenleving wel te verstaan.
Je kan ermee rondkomen, dat is toch voldoende?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:33 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
Je komt niet zomaar in de bijstand terecht. De bijstand is voor mensen die echt geen rooie rot cent hebben.
Dan zit je onder het sociaal minimum in Nederland. dat is echt vet weinig geld, waar je net aldi brood van kan halen. Waarom denk je dat er zoveel fucking voedsel banken zijn mensen??
Het ligt dus aan het opleidingsniveau? Waarom weigeren ze dan de baantjes die wel op op dat niveau zouden kunnen liggen?quote:Meestal zijn deze niet echt hoog geschoold. Hebben veelal alleen vmbo of mavo. Wie gaat je dan aannemen voor werk denk je? Iemand die slim is, heeft zo een baan gevonden, andersom is dat gewoon niet. Zonder hulp komen deze mensen vaak niet verder, en hulp kost geld!
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)m+2400+Rotterdammersquote:De gemeente Rotterdam houdt de komende maand elf banenmarkten. Daar krijgen ruim 2400 mensen werk aangeboden. Ze moeten de voorgestelde baan direct aannemen.
Doen ze dat niet, dan krijgen ze de maand erop geen uitkering.
De banenmarkten Match & Werk zijn in het leven geroepen om snel zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen. Rotterdam telt zo'n 35.000 mensen in de bijstand.
Op de banenmarkten worden Rotterdamse werklozen direct aan een vacature gekoppeld. Waar zij in het verleden wat konden rondsnuffelen, wordt diegene nu in de uitnodigingsbrief gelijk al gefeliciteerd met een werkplek. Het gaat om banen in de schoonmaak, horeca en in winkels
Ze kunnen niet schoffelen maar wel kinderen maken met vaak verschillende vaders, op kosten van de hele gemeenschap. De vaders zijn natuurlijk onbekend en al helemaal onwillig om de vrouw financieel te ondersteunen.quote:Vaak zijn dit bijv. alleenstaande moeder met 2 of 3 kinders, die kunnen echt niet ff 40 uur gaan schoffelen ofso.
Als ik matig functioneer, wel mijloenen opstrijk en mezelf ook nog eens tientallen procenten per jaar extra geef, zonder dat er wat tegenover staat dan maakt dat zeker uit, Dat is wat mij betreft gewoon diefstal Zeker als dat geld ergens vandaan moet komen en ik wel mensen zonder werk aanspreek op het feit dat ze iets krijgen dat niet verdiend is en ze er bovendien niet voldoende voor doen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit? Iemand die miljoenen heeft verdiend hoeft helemala niet per se tientallen procenten beter te gaan functioneren. Alsof bijvoorbeeld en Richard Branson per se beter moet gaan presteren. Volgens mij heeft hij het heel goed voor elkaar. Dat persoon X vind dat dat anders moeten, dat interesseert hem werkelijk geen zier. En terecht.
Mja, je moet ergens beginnen. Banen kun je niet erbij toveren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zal direct bekennen dat ik de ideale oplossing ook niet ken. Maar aan wat vage wensgedachten van De Krom hebben we natuurlijk ook weinig.
Dat is waar! Dit is meer een discussie over of de helft van de topverdieners wel zou kunnen werken..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:50 schreef lezzer het volgende:
Ja, maar eigenlijk is dat de discussie niet hè
Welke universele wet verplicht mij me zo op te stellen dan?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Iemand die veel minder heeft alles afpakken en tegelijk mijn eigen zakken volproppen is niet solidair. Dat is asociaal.
Ja, met handhaven aan de poort.quote:
Een bijstandsmoeder kun je echter prima bij de AH achter de kassa zetten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik ook niet helemaal. Ik begrijp dat hij de verstandelijk beperkten ook aan het werk wil zetten, maar intussen gaan de sociale werkplaatsen op slot. Weet niet hoor, maar je kunt een persoon met een beperking niet achter de kassa zetten bij de AH.
Zou het niet juist zo kunnen zijn dat die mensen geen werk kunnen vinden omdat ze het middels 'arbeidsbemiddelaars' proberen te zoeken in plaats van zelf?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:36 schreef RijstNatie het volgende:
Ik werk bij het UWV en die man heeft echt geen idee waar hij over praat.
Tuurlijk KAN de helft misschien werken, maar er is bijna geen werkgever die deze mensen in dienst wil nemen.
Daarbij komt nog dat het super intensief is om deze 2 partijen bij elkaar te brengen.
Hierbij komt nog dat de regering 6000 banen sschrapt bij het UWV, waardoor er nog meer arbeidsbemiddelaars verdwijnen
Dat, en wat een ander al zei: als je ook mensen met een functiebeperking meer bij het arbeidsproces wil betrekken moet je niet bezuinigen op sociale werkplaatsen, maar deze juist uitbreiden. De Krom heeft dus kennelijk niet nagedacht voor hij begon te roepen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mja, je moet ergens beginnen. Banen kun je niet erbij toveren.
En het ligt voor de hand dat geïmporteerde werknemers die bereid zijn onder de standaardprijs te werken, de banenmarkt geen goed doet. De betreffende werknemer is er financieel beter mee af maar of dat altijd resulteert in meer banen binnen zijn bedrijf is maar de vraag.
Het lijkt me een verstandig begin daar te beginnen.
Iemand die vanaf de nek af verlamd is kan ook nog dicteren bijvoorbeeld... Dus zeg mij eens, slimme jongen, waar ligt die grens?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:02 schreef Scorpie het volgende:
Niet kunnen == uitkering.
Niet willen == geen uitkering.
Zoals het zou moeten zijn.
Boven de nek natuurlijkquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:11 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Iemand die vanaf de nek af verlamd is kan ook nog dicteren bijvoorbeeld... Dus zeg mij eens, slimme jongen, waar ligt die grens?
Dit gaat toch over de bijstand? Als je lichamelijke / geestelijke problemen hebt waardoor je niet kunt werken, kom je in de WAO / WIA.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:11 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Iemand die vanaf de nek af verlamd is kan ook nog dicteren bijvoorbeeld... Dus zeg mij eens, slimme jongen, waar ligt die grens?
Ik verplicht je niets, maar deze De Krom moet niet iets solidair noemen wat asociaal is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Welke universele wet verplicht mij me zo op te stellen dan?
Precies. Mensen halen nogal van alles door elkaar.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dit gaat toch over de bijstand? Als je lichamelijke / geestelijke problemen hebt waardoor je niet kunt werken, kom je in de WAO / WIA.
In de bijstand zitten genoeg mensen die niks mankeren (behalve luiheid)
Asociaal is ook iemands potentie onthoofden met bijstand.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik verplicht je niets, maar deze De Krom moet niet iets solidair noemen wat asociaal is.
Is niets asociaals aan.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik verplicht je niets, maar deze De Krom moet niet iets solidair noemen wat asociaal is.
Heeft te maken met diezelfde grens. Wie vroeger wao kreeg kan nu in de bijstand zittenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dit gaat toch over de bijstand? Als je lichamelijke / geestelijke problemen hebt waardoor je niet kunt werken, kom je in de WAO / WIA.
In de bijstand zitten genoeg mensen die niks mankeren (behalve luiheid)
Ik heb al gezegd dat ik tegen parasitisme ben, maar dan wel in elk segment van de samenleving.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:15 schreef waht het volgende:
[..]
Asociaal is ook iemands potentie onthoofden met bijstand.
Jouw solidariteitsgevoel is niet universeel.
Ik heb OP nog eens gelezen, maar de solidariteit wordt alleen genoemd in deze zin:quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij noemt dus niets solidair, hij geeft alleen aan dat het draagvlak bij de belastingbetaler verminderd om maar te blijven betalen voor de grote groep afgeschreven mensen.quote:Het ondergraaft volgens de staatssecretaris ook de solidariteit bij de steeds kleiner wordende groep mensen die wel werken en de uitkeringen betalen.
Dat zijn de meesten denk ik. Dus behoedt ons niets ervan om mensen in de bijstand nader te controleren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd dat ik tegen parasitisme ben, maar dan wel in elk segment van de samenleving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |