abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:53:02 #276
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_100610742
quote:
15s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:40 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Ten tweede - en dit vind ik veel erger: ze laten werkende, thuiswonende jongeren boeten voor het feit dat ze in huis wonen bij iemand die een uitkering heeft. Stel dat een zoon inwoont bij een moeder die een uitkering ontvangt. De zoon heeft een baan en als gevolg daarvan wordt de moeder op haar uitkering gekort. De zoon mag voor zijn moeder opdraaien. Op zich is dat niet eens zozeer een probleem, maar het houdt in dat die zoon veel moeilijker een leuke spaarcent kan opbouwen of financieel onafhankelijk kan worden. Huisje kopen of huren? Wordt een lastig verhaal als je maandelijks geld mag afdragen vanwege je uitkeringsgerechtigde moeder.

Ik vind dat zeer kwalijk en ook uitgesproken asociaal. Als jongeren werken, betalen ze via belastingen al mee aan andermans uitkeringen. Wees blij dat ze netjes werken voor de kost. En stel ze in staat om net als iedere andere werkende jongere een leuke spaarcent op te bouwen, zodat ze financieel onafhankelijk worden.
Korting is de zin van : hij zou een bepaald bedrag moeten betalen aan kost en inwoning ? Dat is toch heel normaal. Als moeder een eigen inkomen had zou dat toch ook normaal zijn ? Alleen kun je dat onderling afspreken en zal het bedrag wrs veel lager liggen, tenzij moeder erg weinig verdiend.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_100610761
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:48 schreef moussie het volgende:
Wat een heerlijk gegoochel met cijfers weer .. [..]
Precies :)

Het enige dat volgens mij werkt is goed handhaven. Dus mensen die geen recht hebben, omdat ze al werken zwart of wit, omdat ze met iemand samenwonen die een salaris heeft of wat voor reden dan ook, er uit werken, en de mensen die wel recht hebben een duwtje in de rug geven.

Blijft er nog een groep over die nooit aan de slag gaat.
En dan heb ik het ook over vrouwen die niet "mogen" werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door lezzer op 11-08-2011 19:08:01 ]
pi_100610787
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Korting is de zin van : hij zou een bepaald bedrag moeten betalen aan kost en inwoning ?
Juist.
Het is ook maar net hoe je iets opschrijft ;)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:54:32 #279
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100610802
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:42 schreef Zienswijze het volgende:
Terecht dat het kabinet daarop bezuinigt. Het is je eigen verantwoordelijkheid om adequate scholing te hebben genoten dan wel van plan bent om alsnog die adequate scholing op je te nemen. Dan neem je maar een lening om je opleiding te kunnen betalen.
Je denkt te simpel.

Iemand heeft een bijstandsuitkering en 2 kinderen van 2 en 5 jaar oud. Zij kan inderdaad een lening nemen voor de opleiding. Maar ondertussen heeft ze de volgende problemen:

- De 2-jarige moet naar volledige kinderopvang. (nieuwe, hoge kosten)
- De 5-jarige moet naar school. (geen nieuwe kosten, maar wel tijdsplanning)
- Ze moet nu naar de opleiding toe reizen. (nieuwe kosten)
- De opleiding die ze volgt houdt wellicht geen rekening met het feit dat haar 5-jarige om 15:00 van school gehaald moet worden, en woensdag om 12:14. (nieuwe kosten voor na-schoolse opvang).

Als ik naar een financieel plaatje ga kijken, dan komt zelfs een kind al snel tot de ontdekking dat de hogere maandelijkse lasten plus jezelf in de schulden steken het niet waard zijn. Ze kunnen dat gewoon NIET betalen.

Dus blijven ze in de bijstand. Als de overheid echter zo'n opleiding en kinderopvang zou subsidiëren, en de moeder hoeft nu alleen nog maar de reiskosten in het maandelijks budget te verwerken, dan is er wellicht veel meer animo, en kun je mensen na een paar jaar uit de bijstand halen.

quote:
Volgens mij klopt dit Amerikaans gezegde beter: Sometimes you have to invest money, to make money.
Komt op hetzelfde neer. Als je niet investeert in je bijstandstrekkers, blijven ze bijstandstrekkers voor de rest van hun leven.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:56:29 #280
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100610877
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:47 schreef Zienswijze het volgende:
LOI: avondopleiding.
Dat kan inderdaad. Neemt niet weg dat het maandelijkse budget van een bijstandstrekker erg krap is, en een lening niet altijd een optie is.

Thuisopleidingen kunnen wellicht, maar zodra een avondopleiding buiten de deur is, moet er opeens 's avonds voor kinderopvang worden betaald, en dat is nog weer een flinke fractie duurder.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:58:16 #281
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100610941
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:52 schreef Zienswijze het volgende:
Maartena beweert van niet...
Als ze nu al een opleiding krijgen, is dat deel alvast goed geregeld.

Neemt echter nog niet weg dat als het eindresultaat is dat ze minder geld overhouden omdat ze nu voor peperdure kinderopvang moeten betalen, dat ze toch liever in de bijstand blijven.

Blijkbaar stimuleren we de bijstandsmoeders toch nog niet genoeg om ze uit de bijstand te halen.
-
pi_100610983
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Je denkt te simpel.

Iemand heeft een bijstandsuitkering en 2 kinderen van 2 en 5 jaar oud. Zij kan inderdaad een lening nemen voor de opleiding. Maar ondertussen heeft ze de volgende problemen:

- De opleiding die ze volgt houdt wellicht geen rekening met het feit dat haar 5-jarige om 15:00 van school gehaald moet worden, en woensdag om 12:14. (nieuwe kosten voor na-schoolse opvang).
Ja, de hoogte van je lening neemt toe. En nu?

quote:
Komt op hetzelfde neer. Als je niet investeert in je bijstandstrekkers, blijven ze bijstandstrekkers voor de rest van hun leven.
We willen allebei hetzelfde.

- Maar jij wilt dat de overherid volledig in hen investeert.
- Ik wil dat ze in zichzelf investeren. Waarbij de overheid garant staat mocht ze ziek worden o.i.d., waarbij de overheid de uitstaande lening op zich neemt. Net zo'n systeem dat nu via de DUO voor studenten van kracht is.

In mijn model is het beter voor de belastingbetaler + de ex-bijstandstrekker heeft meer motivatie, omdat hij zijn eigen geld (eigen lening) er in moet investeren.
pi_100611022
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Neemt niet weg dat het maandelijkse budget van een bijstandstrekker erg krap is, en een lening niet altijd een optie is.

Thuisopleidingen kunnen wellicht, maar zodra een avondopleiding buiten de deur is, moet er opeens 's avonds voor kinderopvang worden betaald, en dat is nog weer een flinke fractie duurder.
Hoezo is een lening geen optie? Waar haal je dat vandaan?
pi_100611038
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maartena beweert van niet...
Wat een onzin, 70% van de bijstandsmoeders heeft geen startkwalificatie. Gemeenten bieden deze meiden gewoon een scholing of duaal werken traject aan.

quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Als ze nu al een opleiding krijgen, is dat deel alvast goed geregeld.

Neemt echter nog niet weg dat als het eindresultaat is dat ze minder geld overhouden omdat ze nu voor peperdure kinderopvang moeten betalen, dat ze toch liever in de bijstand blijven.

Blijkbaar stimuleren we de bijstandsmoeders toch nog niet genoeg om ze uit de bijstand te halen.
Daarom moeten die vaders gewoon aangesproken worden door de overheid. Laat het CJIB maar de alimentatie inhouden van hun salaris. Wat heeft de maatschappij ermee te maken dat iemand kinderen gaat zitten maken en vervolgens op de staat gaat zitten teren?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:01:06 #285
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100611058
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:48 schreef Zienswijze het volgende:
Uitwonende studenten die hun huur niet kunnen betalen, moeten toch ook bijlenen, om hun studie te kunnen betalen?

Waarom doen bijstandsmoeders dat dan niet? Ja, de kosten zijn hoger (hogere huur, kinderen, verantwoordelijkheden), maar als de extra inkomsten uit je extra opleiding hoger dan je gemaakte kosten zijn, is het op de lange termijn rendabel.
Omdat "wij" besloten hebben dat studenten gewoon onderhet bestaansmin mogen leven en dat dat zo hoort :')
pi_100611077
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:58 schreef maartena het volgende:

Nee, dat komt, omdat ze niet geprikkeld worden om een lening te nemen en in zichzelf te investeren. De overheid kijkt liever weg en doneert elke maand een bijstandsuitkering op desbetreffende rekening.

Wat wel zo is, is dat de meeste mensen een aversie tegen lenen hebben, omdat het "eng" en "kapitalistisch" is. Maar het is je eigen verantwoordelijkheid om in je zelf te investeren, met je eigen geld, of met andermans geld. Het geld groeit immers niet gratis aan de bomen.
pi_100611149
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Omdat "wij" besloten hebben dat studenten gewoon onderhet bestaansmin mogen leven en dat dat zo hoort :')
Het is voor mij een grote vraag waarom studenten zo "uitgebuit" mogen worden en een bijstandstrekker zo vertroeteld wordt. Stel je toch eens voor: in jezelf investeren. Nee, dat kan echt niet hoor :')
pi_100611220
Dit is echt zo'n domme regel. Men wil gaan snijden omdat het geld kost. Laat men eerst maar eens de echte problemen oplossen. Het half laten werken van dat dit soort mensen zie ik niet gaan werken want je hebt er vast wel een aantal tussen die niet kunnen werken en moeten werken en daardoor alleen nog maar dieper in de problemen komen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100611247
Al die "bijstandsmoedertjes" met 4 of meer kinderen van even zoveel vaders kunnen ook prima in het zachtrode schijnsel van een schemerlampje met de benen wijd gaan liggen, daar hebben ze blijkens hun hoeveelheid kroost immers weinig moeite mee... >:)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_100611302
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het is voor mij een grote vraag waarom studenten zo "uitgebuit" mogen worden en een bijstandstrekker zo vertroeteld wordt. Stel je toch eens voor: in jezelf investeren. Nee, dat kan echt niet hoor :')
Omdat de potentie van een student vele malen hoger is dan dat van een uitkeringstrekker.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100611303
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:51 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Bijstandsmoeders krijgen in het kader van reintegratie gewoon een opleiding, waarom zouden ze lenen?
Dat is de redelijk nieuwe situatie, je bent vrijgesteld van sollicitatieplicht tot je kind schoolgaand is (dacht ik, correct me if that's wrong) mits je een opleiding volgt, en daarbij wordt je dan ook geholpen. De situatie daarvoor was compleet anders, toen kon je niet zo maar een opleiding volgen, daarvoor moest je toestemming vragen. Op eigen kosten een avondcursus volgen is niet te betalen, al lijkt zo'n inkomen 'ruim' door subsidies en kwijtscheldingen, netto heb je toch een stuk minder te besteden als iemand met een minimuminkomen.
En lenen Zienswijze .. ze zien je al komen bij de bank .. nee mevrouw, u komt niet in aanmerking voor een studentenlening, nee mevrouw, echt niet, maar ik wens u wel veel succes.
pleased to meet you
pi_100611398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Omdat de potentie van een student vele malen hoger is dan dat van een uitkeringstrekker.
Wie zegt dat? In elk mens schuilt talent. Misschien heeft de uitkeringstrekker ook een groot talent, maar heeft het in het verleden verkeerde keuzes gemaakt door niet naar het HBO/de uni te gaan en heeft slechts het MBO afgerond.

Verder moet je naar de kosten en de baten kijken. Als de baten uit verhoogde inkomsten > kosten, dan moeten ze maar een lening nemen om een extra opleiding/studie te nemen. Op de lange termijn is het immers rendabel.
pi_100611450
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:07 schreef moussie het volgende:

En lenen Zienswijze .. ze zien je al komen bij de bank .. nee mevrouw, u komt niet in aanmerking voor een studentenlening, nee mevrouw, echt niet, maar ik wens u wel veel succes.
Dan moet je maar eerst m'n posts doorlezen. Ik zei dat de overheid een potje geld kan maken en dit uitlenen. Bij ziekte o.i.d. neemt de overheid de nog uitstaande lening op zichzelf.

Zelfde systeem dat de DUO nu voor studenten verschaft m.b.t. studieleningen.
pi_100611466
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wie zegt dat? In elk mens schuilt talent. Misschien heeft de uitkeringstrekker ook een groot talent, maar heeft het in het verleden verkeerde keuzes gemaakt door niet naar het HBO/de uni te gaan en heeft slechts het MBO afgerond.

Verder moet je naar de kosten en de baten kijken. Als de baten uit verhoogde inkomsten > kosten, dan moeten ze maar een lening nemen om een extra opleiding/studie te nemen. Op de lange termijn is het immers rendabel.
Godsamme zeg, wil je het niet snappen of zo? Er is niemand die je een lening geeft !!
pleased to meet you
pi_100611496
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Je denkt te simpel.

Als ik naar een financieel plaatje ga kijken, dan komt zelfs een kind al snel tot de ontdekking dat de hogere maandelijkse lasten plus jezelf in de schulden steken het niet waard zijn. Ze kunnen dat gewoon NIET betalen.

Dus blijven ze in de bijstand. Als de overheid echter zo'n opleiding en kinderopvang zou subsidiëren, en de moeder hoeft nu alleen nog maar de reiskosten in het maandelijks budget te verwerken, dan is er wellicht veel meer animo, en kun je mensen na een paar jaar uit de bijstand halen.

[..]

Kan je me uitleggen hoe alleenstaande, werkende moeders het in hemelsnaam dan wel voor elkaar krijgen?

Trouwens, als je als bijstandsmoeder in de bijstand zit én een opleiding volgt krijg je gewoon kinderopvangtoeslag.

quote:
Ik ben werkloos, arbeidsongeschikt of zit in de ziektewet

Bent u werkloos, arbeidsongeschikt of zit u in de ziektewet en gaat u langzaam weer aan het werk? Bijvoorbeeld doordat u aan het re-integreren bent? U kunt dan waarschijnlijk kinderopvangtoeslag krijgen. U krijgt van ons alleen de overheidsbijdrage.

Ik heb een uitkering
U kunt kinderopvangtoeslag krijgen als u een traject via UWV of de gemeente volgt om de kans op werk te vergroten, en een van de volgende uitkeringen hebt:
bijstand of jongerenbijstand
(WIJ)
[kni]
http://www.toeslagen.nl/p(...)r-14.html#P246_21885

Dus scholing wordt betaald, kinderopvangtoeslag wordt betaald en je krijgt bijstand. Wat moet de overheid nog meer doen om je van je luie reet af te halen?
pi_100611527
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Godsamme zeg, wil je het niet snappen of zo? Er is niemand die je een lening geeft !!
Lezen schijnt moeilijk te zijn he:

quote:
15s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan moet je maar eerst m'n posts doorlezen. Ik zei dat de overheid een potje geld kan maken en dit uitlenen. Bij ziekte o.i.d. neemt de overheid de nog uitstaande lening op zichzelf.

Zelfde systeem dat de DUO nu voor studenten verschaft m.b.t. studieleningen.
pi_100611627
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:42 schreef Zienswijze het volgende:
Terecht dat het kabinet daarop bezuinigt. Het is je eigen verantwoordelijkheid om adequate scholing te hebben genoten dan wel van plan bent om alsnog die adequate scholing op je te nemen. Dan neem je maar een lening om je opleiding te kunnen betalen.
Ik heb liever dat mensen een opleiding volgen (cq. iets doen) dan dat ze niets doen en alleen hun hand ophouden. Wat je bespaart door op uitkeringen te korten, kun je weer investeren in begeleiding, opleiding en sociale werkplaatsen. Mensen in de schulden steken, gaat niet helpen.
pi_100611651
Sorry hoor, maar ik heb niet de indruk dat er onder bijstandscliënten heel veel onvermoede talenten zijn. Ze zitten er heus wel tussen, mensen die pech gehad hebben, of slim maar niet assertief zijn, maar het overgrote deel is toch gewoon laaggeschoold (met bijbehorend niveau).
pi_100611660
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:16 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Mensen in de schulden steken, gaat niet helpen.
Dus studenten hoeven ook geen schulden meer te nemen? Zij mogen vanaf nu ook gratis geld krijgen?

Het is mij een raadsel waarom studenten wel voor zichzelf moeten zorgen en bijstandstrekkers zo vertroeteld worden.
pi_100611675
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Kan je me uitleggen hoe alleenstaande, werkende moeders het in hemelsnaam dan wel voor elkaar krijgen?

Trouwens, als je als bijstandsmoeder in de bijstand zit én een opleiding volgt krijg je gewoon kinderopvangtoeslag.

[..]

http://www.toeslagen.nl/p(...)r-14.html#P246_21885

Dus scholing wordt betaald, kinderopvangtoeslag wordt betaald en je krijgt bijstand. Wat moet de overheid nog meer doen om je van je luie reet af te halen?
Niets, want het wordt al gedaan, over een jaartje of zo moet het beginnen zijn vruchten af te werpen, dan zijn de eerste kinderen oud genoeg .. kunnen die moeders mooi instromen in die 135.000 beschikbare banen ;)

Vandaar ook die opmerking dat dit hele bericht populistisch geblaat is .. hij trapt een open deur in.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')