abonnement Unibet Coolblue
pi_101178264
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kappertjes zijn in azijn of zout ingelegde bloemknoppen en erg lekker
Oke bedankt en cinnamon_M ook bedankt. Ik ga is wat proberen in elkaar te prutsen. Het gaat me er vooral om dat die vieze tonijn smaak een beetje wordt overheerst.
If not now, then when.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:01:13 #177
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_101178285
Ja maar..... dan past tonijn daar toch helemaal niet in? Dat is 473 gram sodium per blikje. Das best veel!

Overigens had ik gisteren een fikse portie sperziebonen (280g, dat gaf wel 20g koolhydraten, maar daarvan was 9,5 gram voedingsvezel; ik weet niet wat je grens is), geblancheerd en uitgelekt. Tonijn aangemaakt met weinig mayo, maar daarvoor zou je dus kwark kunnen gebruiken, snufje peper, snufje chili. Boontjes aangemaakt met wat vinaigrette (wat gebruik je normaal voor een salade? Mosterd met wat azijn zou kunnen werken, als je het mager wilt houden). Het geheel bestrooid met een eetlepel kappertjes en heel dun gesneden (als in zo ongeveer doorzichtig) plakjes rode ui.

Die kappertjes moeten er echt bij, die maken het veel spannender.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:02:30 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101178342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Oke bedankt en cinnamon_M ook bedankt. Ik ga is wat proberen in elkaar te prutsen. Het gaat me er vooral om dat die vieze tonijn smaak een beetje wordt overheerst.
Je kan ook andere vis gebruiken als je tonijn niet zo lekker vindt. Makreel in sambal, Gegratineerde koolvis, sardienes van de grill....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:04:46 #179
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_101178436
Gegrilde verse tonijn :9~
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:05:52 #180
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101178473
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 17:57 schreef cinnamon_M het volgende:
Ik wil trouwens een RobinOok vraagbaak topic :( Ik ben de laatste tijd steeds vaker aziatische gerechten aan het uitproberen en ben voor vanavond nog op zoek naar een leuk chinees/japans gerecht met gehakt...
Leuk idee. :P

Meeste recepten staan op mijn flickr-account. Daar kun je ook zoeken, bijvoorbeeld op minced (aangezien ik gehakt zo noem ;-) )

Maar ik vind "een recept met gehakt" een beetje vaag. Moet er ook nog iets anders bij?
Mijn favoriet is bijvoorbeeld:


Fish Fragrant Eggplant

Dat staat hier echt regelmatig op het menu.
Of als je verder niet veel vers in huis hebt: klimmende mieren
pi_101179358
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:05 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Leuk idee. :P

Meeste recepten staan op mijn flickr-account. Daar kun je ook zoeken, bijvoorbeeld op minced (aangezien ik gehakt zo noem ;-) )

Maar ik vind "een recept met gehakt" een beetje vaag. Moet er ook nog iets anders bij?
Mijn favoriet is bijvoorbeeld:

[ link | afbeelding ]
Fish Fragrant Eggplant

Dat staat hier echt regelmatig op het menu.
Of als je verder niet veel vers in huis hebt: klimmende mieren
Ah! Ik had al wel vaker door je flickr account gebladerd, maar er niet bij stil gestaan dat ik ook op ingrediënten kon zoeken :o En ik had niet zo'n zin om alle foto's door te bladeren op zoek naar iets met gehakt ;)

Recept met gehakt is idd wat vaag, ik bedoel wel een beetje een 'compleet' gerecht ja, als in: avondmaaltijd waar gehakt in zit. Verder in principe anything that tastes good, maar als ik de meeste ingrediënten in huis heb dan is dat fijn (en dat is op dit moment o.a.: sperziebonen, erwten, bonen, wortel, tomaat, tomatenpuree, knof-ui-gember, noodles, rijst, gedroogde paddestoelen, lenteui, chilipeper, bouillon, garnalenpasta en berg kruiden en nog een serie aziatische zaken zoals oestersaus, lichte sojasaus, rijstazijn etc.).

Die fish fragrant eggplant ziet er iig erg lekker uit :9 En voor de klimmende mieren heb ik alles behalve glasnoodles en chilibonensaus in huis. Nog meer inspirerende ideeën? :Y)

Thanks!
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_101180346
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 17:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Klopt, maar ik blijf de komende tijd liever van dat soort vlees af. Komende tijd is het alleen kip/vis, groenten, fruit, veel melk, kwark, zilvervliesrijst, gekookte eieren etc..

Wat zijn kappertjes btw?
Ben je aan het cutten of bulken ? Bij bulk mag je best wat extra vetten hoor....
pi_101188594
He Piet,

Bij tijdelijk gebrek aan verhittingsapparatuur (oven, fornuis of magnetron..) en geen zin om elke dag iets te halen/uit eten te gaan..
wat kun je als avondeten in elkaar fabriceren?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:34:42 #184
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101188787
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:30 schreef Lyriella het volgende:
He Piet,

Bij tijdelijk gebrek aan verhittingsapparatuur (oven, fornuis of magnetron..) en geen zin om elke dag iets te halen/uit eten te gaan..
wat kun je als avondeten in elkaar fabriceren?
Je bedoeld eten zonder dat je iets warm maakt? Brood, salades, plakjes worst (salami, chorizo etc), rolletjes droge ham, olijven, augurkjes, uitjes uit het zuur, tomaat met kaas en basilicum, fruit, paté,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101188863
ga weg

[ Bericht 93% gewijzigd door Mirjam op 25-08-2011 23:28:19 ]
pi_101188996
Hmm eens op zoek naar lekkere maaltijdsalades :) Voor avondeten is plakjes worst een beetje schamel, zeker als vegetarier hihi.
pi_101189011
Maar geen andere ideeen dus? :)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:42:33 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101189168
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:39 schreef Lyriella het volgende:
Maar geen andere ideeen dus? :)
Geen fan van tapas? voor een vegetarier is dat ook lastig. Ik zet zo wel vaker een tapas maaltijd in elkaar, sardines, ansjovis, trek wat conserven open.
Maar zonder koken of verhitten is het wel behelpen natuurlijk.
Goed brood is lekker, ik eet vaak savonds gewoon goed brood
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101189490
Oe nou breng je me wel op ideeën. Tapas vind k altijd zo gezellig! Ik zal er eens over broeden :)
En lekker donker brood met échte boter, daar kan weinig tegen op.. zou er zelfs bij kunnen. Denk denk..

Bedankt iig! :P
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:51:43 #190
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101189695
Wat dacht je van een lekker krokante chiabatta,
knoflook fijnstampen, wat groene kruiden zout en peper erbij, mengen met olijfolie en stukken chiabatta in de knoflook/kruiden olie dippen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101190249
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:41 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Ben je aan het cutten of bulken ? Bij bulk mag je best wat extra vetten hoor....
Cutten. ;)

Maar ik zal wel is even kijken, komt wel goed. Bedankt mensen!
If not now, then when.
pi_101196876
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat dacht je van een lekker krokante chiabatta,
knoflook fijnstampen, wat groene kruiden zout en peper erbij, mengen met olijfolie en stukken chiabatta in de knoflook/kruiden olie dippen.
Klinkt goed! Komt morgen op het menu :)
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2011 @ 01:22:52 #193
91830 MaximusTG
pi_101199089
Tapas is idd erg lekker. Wat ik alleen altijd jammer vind is dat als je een tapasmaaltijd voor een groep gemiddelde Nederlanders neerzet, iedereen zo snel mogelijk begint te eten en dan zo vol zit. Terwijl het idee juist is (imho) dat je er van geniet, icm een lekker wijntje.

@Lyriella: ff out of the box aan het denken: Waarom haal je niet een simpel gourmetstelletje in huis? Diegene die werken met spiritusbranders zijn niet zo duur. Zou ik de spiritus wel vervangen door gelbranders. Bij de Action verkopen ze trouwens ook van die 1 pits meeneembranders, waar van die soort spuitbussen met gas ingaan. Kun je vast wat lekkers mee maken :).
pi_101205851
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 01:22 schreef MaximusTG het volgende:
Tapas is idd erg lekker. Wat ik alleen altijd jammer vind is dat als je een tapasmaaltijd voor een groep gemiddelde Nederlanders neerzet, iedereen zo snel mogelijk begint te eten en dan zo vol zit. Terwijl het idee juist is (imho) dat je er van geniet, icm een lekker wijntje.

@Lyriella: ff out of the box aan het denken: Waarom haal je niet een simpel gourmetstelletje in huis? Diegene die werken met spiritusbranders zijn niet zo duur. Zou ik de spiritus wel vervangen door gelbranders. Bij de Action verkopen ze trouwens ook van die 1 pits meeneembranders, waar van die soort spuitbussen met gas ingaan. Kun je vast wat lekkers mee maken :).
Idd, iets van een gourmetstel of zelfs een gasbrander is wel handig, kun je iig pasta koken voor bijv. pastasalade of pasta pesto e.d.

Couscous e.d. kun je ook wel maken met heet kraanwater, het zal niet zo heet zijn als met gekookt water maar als je er bijv. een couscoussalade van maakt is dat niet erg. Verder is gazpacho met een salade en wat brood wellicht een goed idee? Nog een optie: avondje sushi!

Misschien kun je ook eens op raw food recepeten zoeken? Die mensen doen het immers allemaal zonder iets te verhitten ;)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:32:52 #195
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_101206581
Of zo'n kookplaatje van een tientje van de blokker.
pi_101208403
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:39 schreef Lyriella het volgende:
Hmm eens op zoek naar lekkere maaltijdsalades :) Voor avondeten is plakjes worst een beetje schamel, zeker als vegetarier hihi.
Gazpacho maken, broodje erbij, kaasfondue zou op een theelichtje moeten kunnen als je geduld hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:02:42 #197
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101215965
Aziatische salade maken. Glasnoedels kun je weken in warm water uit de kraan, dan cocktailgarnalen erdoor of gerookte kip of zo? Dressing van vissaus, sojasaus, suiker, limoensap. Komkommer, sjalot, verse koriander, chilipepers. Van die dingen.
pi_101217740
Ik neem aan dat er toch nog wel een waterkoker aangeschaft / geplaatst kan worden?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_101224362
Robin,

Vandaag wil ik die fish fragrant eggplant gaan proberen (geen kidneybonen vandaag, lol), maar ik heb niet alle ingrediënten en eerlijk gezegd puilt mijn kast al zo uit van olies, azijnen etc. dat ik mezelf eigenlijk even heb voorgenomen een flesjes-koopstop in te lassen. Hoe anders gaat het resultaat zijn als ik de donkere sojasaus vervang voor lichte, en de zwarte rijstazijn voor witte rijstazijn?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_101224775
Ik vind nu ook ergens op een website dat ik zwarte rijstazijn kan vervangen door goede balsamico. Klinkt wat gek, is het een optie?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')