wat zit er in?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:47 schreef Pollywolly het volgende:
mijn WIPje:
Sssssslangetje
[ afbeelding ]
Hoezo? Vind je hem stijf ofzo?quote:
Gewoon later nog een keer proberen, misschien valt dan ineens het kwartje waardoor het wel makkelijk gaat! En granny's zijn ook tof!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:27 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Oef, ben er wel achter dat diertjes haken het (nog) niet is voor mij. Uiltje maar half af in de mand terug verstopt. Granny squares en stripes gaan me beter af...
Ik had het juist andersom doordat ik te strak haakte lukte de stokjes niet...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:27 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Oef, ben er wel achter dat diertjes haken het (nog) niet is voor mij. Uiltje maar half af in de mand terug verstopt. Granny squares en stripes gaan me beter af...
Gaaf! Mooie warme kleuren!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:26 schreef annelotje het volgende:
het was een beetje haastwerk want ik ging vanochtend al op kraamvisite maar gelukkig had ik het cadeautje op tijd af! En ze waren er erg blij mee:
[ afbeelding ]
Daarom doe ik veel dingen waar ik niet zoveel bij na hoef te denkenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:52 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Erg mooi Annelotje!
@wizzy: ik haak volgens mij juist de vasten bij de dieren te strak,ik krijg de naald er bijna niet door.
@Pollywolly: ik blijf het wel proberen, want ik vind ze erg leuk. Ik hou er alleen ook wel van als ik vorderingen zie, en vind het lastig om geconcentreerd genoeg te blijven voor het tellen van de steken en toeren.
Dat is wel een nadeel van beestjes haken ja, ik raak ook vaak de tel kwijt. Maar ik merk wel dat het op den duur 'vanzelf' gaat. Of in elk geval makkelijker. Omdat ik dat tellen al zo vaak heb gedaan hoef ik er niet echt meer bij te denken. Bij meerderen en minderen zit ik steeds de tafels op te dreunenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:52 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
@Pollywolly: ik blijf het wel proberen, want ik vind ze erg leuk. Ik hou er alleen ook wel van als ik vorderingen zie, en vind het lastig om geconcentreerd genoeg te blijven voor het tellen van de steken en toeren.
Haha ja dat wordt dan wel lastig! Bij mij zit het allemaal in mn hoofd, als ik ook nog met papiertjes moet rommelen wordt het helemaal niksquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:17 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Haha! Dat zou dan helemaal goed voor me zijn! (ik heb dyscalculi, dus tafels heb ik nooit gekund, behalve de simpele) ik legde er nu een papiertje naast waarop ik alles schreef en een boekje met een basis patroon voor meerderen/minderen. Morgen wol halen en aan mijn 1e deken beginnen, ik heb iets in gedachten zoals die van Annelotje met 3 kleuren blauw (en misschien 1 baan bruin). Word een babydekentje, ook als kraamkado.
die is mooi gewordenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:26 schreef annelotje het volgende:
het was een beetje haastwerk want ik ging vanochtend al op kraamvisite maar gelukkig had ik het cadeautje op tijd af! En ze waren er erg blij mee:
[ afbeelding ]
leuk en wat kijkt ie vrolijkquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:14 schreef mariyette het volgende:
Mooi kraamcadeautje! Fijne kleurtjes ook!
Olifant is klaar hier:
[ afbeelding ]
Ben nu begonnen aan een ezeltje, ik haak het na van een plaatje van internet... Is dat plagiaat?? Nou ja, ik ga het toch weggeven niet verkopen...
Lief fantje!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:14 schreef mariyette het volgende:
Mooi kraamcadeautje! Fijne kleurtjes ook!
Olifant is klaar hier:
[ afbeelding ]
Ben nu begonnen aan een ezeltje, ik haak het na van een plaatje van internet... Is dat plagiaat?? Nou ja, ik ga het toch weggeven niet verkopen...
dat kan ik vanaf hier niet zomaar voorspellen hoor!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
Whoeh alweer in de OPLeuk.....
![]()
Trui? Gaat het wel goedkomen met mijn square als ie straks vast gemaakt wordt? dan trekt het toch wel weer bij of niet?
Hahah toch bedankt...het was te proberen. Ik ga gewoon verder en ik zie wel hoe we eindigen....quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:06 schreef trui het volgende:
[..]
dat kan ik vanaf hier niet zomaar voorspellen hoor!
mja, hij is ook wel héél erg vol, ik kan me voorstellen dat mobiele users hier diep ongelukkig van worden...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:29 schreef Muck het volgende:
Om het 'OP-gezeur' even voort te zetten: hij staat wel érg vol zo
Het duurt even voor het topic laadt, zeker mobiel
Die steken enzo kunnen ook in een spoiler. IMG =200 of zo.. vorige delen eruit.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:37 schreef Mirjam het volgende:
neh, ik ga d'r niks uit halen, maar ben wel van mening dat bepaalde zaken er niet echt meer in hoeven
Het makkelijkste is gewoon om als je een nieuwe kleur wilt gebruiken, eerst je naald door de vaste te halen en dan je nieuwe kleur omslaan en doorhalen (en dan gewoon je vaste afmaken). Bij deze manier heb je wel heel goed een overgang.....dit kun je ook wegwerken door eerst een halve vaste te doen voordat je doorgaat aan je nieuwe ronde...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Even een vraagje: ik zie vaak dat verschillende kleuren worden afgewisseld in één beestje (zoals de slang in de OP). Ik vroeg me af hoe je dat doet, zo'n overgang van 2 kleuren..?
Muck was jij dat met die AH opgepimpte tas???.......heb 1 kant af ben met andere kant bezig foto volgt, ( heb ik van je afgekeken dusquote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:29 schreef Muck het volgende:
Om het 'OP-gezeur' even voort te zetten: hij staat wel érg vol zo
Het duurt even voor het topic laadt, zeker mobiel
Hmm, nee, ik zou zo gauw ook niet weten wie dat wel wasquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:10 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Muck was jij dat met die AH opgepimpte tas???.......heb 1 kant af ben met andere kant bezig foto volgt, ( heb ik van je afgekeken dus![]()
, alleen heb er blommetjes op gehaakt)
Ga maar vast naar de sportschoolquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:22 schreef annelotje het volgende:
Dekentje is ook van zeemanwol hoor. Werkt echt prima!
Het randje heb ik zelf verzonnen en is echt supermakkelijk:
Je begint net uit de hoek met een vaste (dus in de eerste steek na de echte hoek zeg maar) Daarna een stokje in de volgende. In de volgende doe je 3 dubbele stokjes. Daarna weer een stokje in de volgende. En daarna een vaste. Hierna doe je een halve vaste en begin je weer opnieuw met een vaste enz enz...
Als het goed is kom je dan in de hoek zo uit dat je daar beide stokjes en de 3 dubbele stokjes in kunt doen.
Is het een beetje duidelijk???
Ooh de poef werd pas zichtbaar toen mn bericht al geplaatst was. Erg leuk! Wil ik ook nog een keer doen.... ooit....
Hij is enormquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wauw Muck! Respect. Heb je een groot of medium binnenkussen gebruikt? (of te wel....hoe groot is je poef geworden?)
Ik wil hem ook ooit een keer maken....maar dan moet ie natuurlijk wel in de kamer mogen staan....
Had ook gekund natuurlijkquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ow oke...ja zo kan het ook. Er zijn schijnbaar ook echt poefbinnenkussens....ik ging er gemakshalve van uit dat je er zo 1 gebruikt had.
En welke kleur heb je gebruikt? is het bruin?
imageshack doet het niet op FOK!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:40 schreef kirsten. het volgende:
[ http://imageshack.us/photo/my-images/62/p8110004j.jpg/ (copy/paste deze link) | http://img62.imageshack.us/img62/9834/p8110004j.th.jpg (copy/paste deze link) ]
![]()
die is mooi gewordenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:40 schreef kirsten. het volgende:
[ http://imageshack.us/photo/my-images/62/p8110004j.jpg (copy/paste deze link) | http://img62.imageshack.us/img62/9834/p8110004j.jpg (copy/paste deze link) ]
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:50 schreef kirsten. het volgende:
Thanks guysNormaal upload ik het via mijn Flickr, maar ik zit nu achter een andere laptop met een beetje slechte verbinding... maandag krijgen we ons eigen internet hier!
Supermooie dingen zijn er weer allemaal gemaakt hoor! Ik lees alles wel mee maar het reageren is de laatste tijd wat minderMaar welkom alle nieuwe mensen en veel haakplezier aan iedereen
dan woon je vlak bij mij volgens mij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
kuiperssteeg?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:56 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dan woon je vlak bij mij volgens mij?
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:48 schreef Tyler-Girl het volgende:
De AH tas was van Mmascha, zie hier
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:50 schreef kirsten. het volgende:
Thanks guysNormaal upload ik het via mijn Flickr, maar ik zit nu achter een andere laptop met een beetje slechte verbinding... maandag krijgen we ons eigen internet hier!
Supermooie dingen zijn er weer allemaal gemaakt hoor! Ik lees alles wel mee maar het reageren is de laatste tijd wat minderMaar welkom alle nieuwe mensen en veel haakplezier aan iedereen
doen wij woningruilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh jij moet je echt inhouden om niet elke dag naar de overkant te huppelen
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
dat stekenoverzicht is echt niet het probleem hoor, bovendien vind ik het juist fijn dat die meteen te zien is in de OP. het belangrijkste is dat mensen hun foto's gewoon moeten verkleinen voor ze ze hier plaatsen, en liefst ook niet in hele hoge resolutie uploaden. dan zijn die plaatjes nog wel eens te laden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:38 schreef Dottey het volgende:
Die steken enzo kunnen ook in een spoiler. IMG =200 of zo.. vorige delen eruit.
Ah, nu zie ik 'm ook pas. maar prachtig!!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:40 schreef kirsten. het volgende:
[ http://imageshack.us/photo/my-images/62/p8110004j.jpg (copy/paste deze link) | http://img62.imageshack.us/img62/9834/p8110004j.jpg (copy/paste deze link) ]
![]()
ik zit daar ook over te twijfelen. Ik denk namelijk dat ik gewoon 2 stoffen neem. 1 stugge die zegmaar tussen de squares en de tweede laag stof (leuk stofje) komt. Ik weet alleen nog niet of dat mooi gaat zijn omdat je die stugge stof natuurlijk 'door' de squares heen ziet. Ik heb wat betreft de bodemversteviging ook nagedacht over het gebruik van zo'n sterke tas van de AH ofzo, van die echte boodschappentassen van stevig plastic, wat daar in de bodem zit.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:45 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een leuk duiveltje!
Ik wil mijn granny square tas gaan voeren, maar ik weet niet wat voor soort stof ik moet nemen. Volgens het patroon heb ik een stugge en stevige stof nodig. Ik gebruik altijd katoen, maar ik weet niet of dat wel stug genoeg is. Vooral voor de bodem.
Trui, hoe heb jij dat gedaan met de bodemversteviging in je laatste tas?
ik heb een stevig stuk plastic gebruikt (de bodem van zo'n shopper-tas), en op maat geknipt. dit onderaan de voering vastgenaaid, zodat het tussen de tas en de voering in kwam te zitten zonder dat het kon gaan verschuiven.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:45 schreef Herfstblad het volgende:
Ik wil mijn granny square tas gaan voeren, maar ik weet niet wat voor soort stof ik moet nemen. Volgens het patroon heb ik een stugge en stevige stof nodig. Ik gebruik altijd katoen, maar ik weet niet of dat wel stug genoeg is. Vooral voor de bodem.
Trui, hoe heb jij dat gedaan met de bodemversteviging in je laatste tas?
schattig schattig en nog eens schattig, en succes voor je vriendin mooi dat ze dat gaat doen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:23 schreef mjk86 het volgende:
Ik heb ook weer iets af! Hoera! hahaha Het duurt altijd zo lang voor een projectje af is, en telkens begin ik aan iets nieuws, zonder andere dingen af te maken. Soms moet ik mezelf er echt toe zetten haha.
Maar dit is em dus geworden!
[ afbeelding ]
Hij is voor een vriendin van me. Ze gaat mee lopen in een lange wandeltocht om geld in te zamelen voor borstkankeronderzoek enzo. A Sister's Hope Walk ofzoiets.. Weet niet precies hoe het ook al weer heet, maar dacht dat ze wel een mascotte kan gebruiken!
Oh en pas nu zie ik het linkje naar je prachtige deken Kirsten, wat is ie móói!!
Haha, lekker droog als dat zo gezegd wordt he?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:30 schreef Toverheks het volgende:
1 kant van mijn AH tas is af en opgenaaid, zelf zoon 25 jaar kwam vanmorgen de kamer binnen en zei hey mam wat leukdus denk dat het geslaagd is, foto volgt als alle 2 de kanten klaar en erop zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:43 schreef Muck het volgende:
Oh, de laptopsleeve is inmiddels ingepiktpast precies zou ik zeggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook een leuke poef en dat duiveltje kijkt zo cool!
![]()
Ze mogen het normaal ook niet hoor, ze slopen de hele boel inderdaadquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:14 schreef kwiwi het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor![]()
Maar ik zie hier wel vaker foto's langskomenvan katten die op haaksels liggen enzo.. maken die het niet kapot met hun nageltjes?
Goed opgevoedquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:08 schreef Pollywolly het volgende:
Onze kat sloopt alles, behalve mn haakwerkjes
Ja dat is zeker duidelijk, dankje!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:22 schreef annelotje het volgende:
Dekentje is ook van zeemanwol hoor. Werkt echt prima!
Het randje heb ik zelf verzonnen en is echt supermakkelijk:
Je begint net uit de hoek met een vaste (dus in de eerste steek na de echte hoek zeg maar) Daarna een stokje in de volgende. In de volgende doe je 3 dubbele stokjes. Daarna weer een stokje in de volgende. En daarna een vaste. Hierna doe je een halve vaste en begin je weer opnieuw met een vaste enz enz...
Als het goed is kom je dan in de hoek zo uit dat je daar beide stokjes en de 3 dubbele stokjes in kunt doen.
Is het een beetje duidelijk?
Zie ik daar Zeeman Baby soft?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:03 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
@herfstblad: ik heb voor een naaiproject voering gehaald bij Ikea (ik ga stoffen kinderrugzakjes maken voor mijn neefjes en nichtjes). het is niet officieel voering, maar daar hebben ze dik en sterk katoen. ik maak er ook gewoon wel eens tassen van, en je hebt leuke printjes, maar ook gewoon effen.
kheb geshopt...[ afbeelding ]
Dat had ik geprobeerd, maar dan stond er hier een rood kruisje?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:15 schreef Tyler-Girl het volgende:
je kunt het url adres van je plaatjes kopieren vanuit ravelry.....rechtmuisknop
en dan kun je hier gewoon op het afbeeldinkje klikken en het url adres plakken
Ow.....dan weet ik het ook niet....quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:38 schreef stier30 het volgende:
[..]
Dat had ik geprobeerd, maar dan stond er hier een rood kruisje?
joutoep ga even voor je zoeken lievquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:45 schreef Laysa het volgende:
Ik ben begonnen vandaag...Al 60 keer denk ik...en even hard weer uitgehaald![]()
ik maak de steken te strak...maar ik geef niet op...ik vind het wel fijn om zo op 1 iets gefocust te zijn...en eens zal het me lukken
Ik had hier een heel duidelijk filmpje gevondenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:59 schreef Toverheks het volgende:
[..]
joutoep ga even voor je zoeken liev
jessicatromp en www ervoor laysa, staan voorbeelden even zoeken in haar site.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:45 schreef Laysa het volgende:
Ik ben begonnen vandaag...Al 60 keer denk ik...en even hard weer uitgehaald![]()
ik maak de steken te strak...maar ik geef niet op...ik vind het wel fijn om zo op 1 iets gefocust te zijn...en eens zal het me lukken
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:50 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind het prima
Misschien iets van 5 foto's in de OP ofzo?
Prima, bedankt voor het meedenken! Dan moet het zo kloppen denk ik.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:54 schreef EsseEi het volgende:
Ja dat is wel een goede: laatste 5 afgeronde projecten, en dan 1 pp (gelijk duidelijkheid tot hoever je terug moet bladeren)
Toppiequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:01 schreef Toverheks het volgende:
[..]
jessicatromp en www ervoor laysa, staan voorbeelden even zoeken in haar site.
Ik ben gisteren begonnen! En ik maak de steken ook te strakquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:45 schreef Laysa het volgende:
Whut whutquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:12 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik ben gisteren begonnen! En ik maak de steken ook te strak.
Jaaaa!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:12 schreef Laysa het volgende:
[..]
Whut whut![]()
![]()
we moeten een haakmeet gaan houden met zn 2en
(Sorry voor het geSC...)
Heb inderdaad hetzelfde probleem; ene keer haak ik te strak (en dan krijg ik soms m'n naald niet eens meer door m'n stekenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:18 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik ben ook nog maar net bezig, maar het leert zich heel snel. En steken te strak maken....iedereen doet wat hij of zij fijn vind. Ik maak ze ook erg strak, een haakwerkje wordt daardoor vaak wat kleiner en compacter dan bij anderen. Heel los haken zorgt voor meer gaatjes in het werk....
vaak worden die kralen niet achteraf erop genaaid, maar meteen meegehaakt. dan komen ze wat dieper te liggenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:58 schreef BrainTeaser het volgende:
Weer een (mini)beestje af!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Krijg alleen de oogjes er niet zo mooi op...ze puilen zo uit! Op de plaatjes lijkt het alsof de oogjes veel meer 'in' het beestje zitten... Maar misschien komt dat vanzelf wel goed als ik wat dikkere wol gebruik, deze was best fijn..
Volgende keer maar proberen ze erop te maken voordat ik ze opvul dan... Echt meehaken gaat niet denk ik, daar zijn de gaten in de kralen te klein voor ben ik bang...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
vaak worden die kralen niet achteraf erop genaaid, maar meteen meegehaakt. dan komen ze wat dieper te liggen
Bij de lapjes zat ik nog te twijfelen, ik wist niet of het een werkje op zich was of dat het nog iets werdquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef trui het volgende:
ik vind de afgerond-product-eis al een goed voorstel, en bij een maximum-aantal kan ik me ook nog wel wat voorstellen, maar 5 vind ik wel erg weinig. bovendien staan nu tylergirls vierkantjes er in, terwijl dat toch niet echt als 'afgerond product' geldt lijkt me. kunnen we niet als aanvullende eis stellen dat de oorspronkelijk geposte foto's niet groter mogen zijn dan een bepaalde maat, om in de OP van 't volgende topic terecht te mogen komen? of is dat een wat te bewerkelijk criterium?
ik ben niet van plan andermans foto's te gaan resizen en dan opnieuw te uploaden als je dat bedoelt. en met de " img=..." truc verklein je alleen de grootte waarin ze hier getoond worden, niet de werkelijke laad-grootte.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:32 schreef Lutte het volgende:
En de grootte kun je in principe aanpassen toch? Maar niet al te grote foto's kiezen is wel een goede ja
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:54 schreef trui het volgende:
[..]
ik ben niet van plan andermans foto's te gaan resizen en dan opnieuw te uploaden als je dat bedoelt. en met de " img=..." truc verklein je alleen de grootte waarin ze hier getoond worden, niet de werkelijke laad-grootte.
Schoentjes heb je met 1 avond in elkaar zittenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:37 schreef Sanne het volgende:
Ik twijfel over mijn volgende projectje een babytruitje of een paar baby schoentjes. Op een of andere manier lijken die schoentjes me meer werk. (Allstars van Ravelry).
als je goed telt, dan gebeurt dat niet, althans degene die ik gemaakt heb waren niet verschillend qua maat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:01 schreef trui het volgende:
ik heb me ook nog nooit aan schoentjes gewaagd, stom eigenlijk. maar ik heb ook het gevoel dat 't zo makkelijk mis kan gaan en dat de maat bijv. niet goed uitvalt, of de een groter dan de ander, etc.
die van mij of van Mmascha hahaha ik poste gelijk met haar..........of ze staat boven mij dusquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:09 schreef Muck het volgende:
Ohhh, die is ook tof
Heb je een patroon van die squares?
Die van jouquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:10 schreef Toverheks het volgende:
[..]
die van mij of van Mmascha hahaha ik poste gelijk met haar..........
stuur je pm maar schrijf het uit mijn hoofd komt eraanquote:
Lief!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:12 schreef Toverheks het volgende:
[..]
stuur je pm maar schrijf het uit mijn hoofd komt eraan
je hebt pm hoop dat je eruit komt en anders even gillen.quote:
geweldig!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:08 schreef Toverheks het volgende:
Met dank aan Mmascha voor het idee ( zie vorige topic) mijn gepimpte AH tas.
De ene kant.
[ afbeelding ]
De andere kant.
[ afbeelding ]
dank je ben best trots op mezelfquote:
Oh, dat ken ik jaquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:24 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dank je ben best trots op mezelfeindelijk iets afgemaakt, nu aan het volgende project.
ja erg he, maar komt ook omdat we hier steeds gluren, het ene is nog mooier dan het ander en dan denk ik, oh die moet ook op het lijstje en die ook en dat wil ik ook maken, was met deken bezig maar die leg ik even helemaal opzijquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:29 schreef Muck het volgende:
[..]
Oh, dat ken ik ja
Ik ben op het moment ook liggende dingen aan het afmaken, mijn troetelbeer van september hoeft bijvoorbeeld alleen nog maar ogen te krijgen, maar ik kan me er telkens maar niet toe zetten
dank jequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:56 schreef Spiegelei het volgende:
Toverheks wat is je tas leuk geworden!
Ik heb die hilarische kip gemaakt van Christel Krukkert, het is voor een swap:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die persoon wilde iets met kippen, dus ja...
sorry voor de kwaliteit van de foto's, m'n mobiel is niet zo goed met dichtbij foto's, maar ja, makkelijk enzo ...
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:08 schreef Toverheks het volgende:
Met dank aan Mmascha voor het idee ( zie vorige topic) mijn gepimpte AH tas.
De ene kant.
[ afbeelding ]
De andere kant.
[ afbeelding ]
niet dat ik weet Trui, komt uit heel oud haakboekje, maar heb er gewoon zelf iets bijgeprutst. Muck heeft patroon misschien wil ze je hem even door PMenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:16 schreef trui het volgende:
geweldig gelukt die kip, spiegelei!
en toverheks, was het het patroon van rosehip, dat je gebruikt hebt?
mooi gedaan leuk wil ook zo een tasquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:26 schreef Herfstblad het volgende:
Leuke tassen zo! Leuk opgefleurd!
En Betty is ook erg leuk!
Mijn tas:
[ afbeelding ]
Zo waar lukte het innaaien van de voering met onze bejaarde en vervelende naaimachine.
Ik wil er eigenlijk nog geborduurde bloemetjes en een rits in, maar ik zou niet weten hoe ik er een rits in moet zetten.
edit: Hij is wel een beetje ingezakt op de foto
Hij is eigenlijk voor volwassenen, maar ik heb het patroon een beetje aangepast zodat ie op een kinderhoofdje pastquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:41 schreef B.ertha het volgende:
Die muts is leuk. Is het een muts voor volwassenen?
Wat is het patroon / wat moet ie kosten?
Helaas niet. Vooral veel japans zelfs. Ik ga me maar eens verdiepen in patronen lezen(in tekens dan, of hoe zeg je dat?)quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:06 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Leuke tassen! Die kip is inderdaad jammer om weg te geven, mooi hoor!
Mmascha: leuke Nederlandse linkjes?! Ben er niet zo handig mee..
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:56 schreef Spiegelei het volgende:
Toverheks wat is je tas leuk geworden!
Ik heb die hilarische kip gemaakt van Christel Krukkert, het is voor een swap:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die persoon wilde iets met kippen, dus ja...
sorry voor de kwaliteit van de foto's, m'n mobiel is niet zo goed met dichtbij foto's, maar ja, makkelijk enzo ...
Naar Lyssa's patroonquote:
Ze zijn heel warm en ze kriebelen nietquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:07 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Vind het agenda hoesje wel mooi eruit zien hoor!
Varkentje![]()
Die mutsen (kom ik weer...) kriebelt dat niet en is het wel warm?Wil er anders 1 voor onze 2jr oude meid maken, voor de winter, er staan veel leuke patroontjes op ravelry. Voering erin maken lijkt me alleen lastig.
De AH tassen zijn echt leuk! Heeft AH ze nog te koop? Grr vandaag geen koopzondagquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Die AH tassen, ik wil ook!!
Ik heb een varkentje gemaakt. De oogjes en neus moeten nog, maar verder issie af![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Via welk patroon? ik zou ook graag een varkentjequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Naar Lyssa's patrooneigenlijk een sleutelhanger
eigenlijk, als je de tekentjes van de patronen weet, vind ik dat die patronen makkelijker te lezen zijn dan de uitgetikte teksten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:30 schreef mmascha het volgende:
[..]
Helaas niet. Vooral veel japans zelfs. Ik ga me maar eens verdiepen in patronen lezen(in tekens dan, of hoe zeg je dat?)
Mooie muts Muck! Mooi garen!
Hier staat het patroon van Lyssa's varkentjequote:Op zondag 14 augustus 2011 10:35 schreef Wizzy het volgende:
[..]
De AH tassen zijn echt leuk! Heeft AH ze nog te koop? Grr vandaag geen koopzondag![]()
[..]
Via welk patroon? ik zou ook graag een varkentjesleutelhanger maken
Dankjequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:47 schreef Muck het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk voor volwassenen, maar ik heb het patroon een beetje aangepast zodat ie op een kinderhoofdje past
Dat kwam meer doordat ik geen hele bol meer had van deze kleur, maar hij is zo leuk geworden dat ik er bijna kindertjes voor zou maken
Het originele patroon is hier te vinden.
Vorig jaar heb ik er al een paar voor mezelf gemaakt:
[ afbeelding ]
Jaquote:Op zondag 14 augustus 2011 10:45 schreef EsseEi het volgende:
Oeeh schattig varkentje!
Die square van toverheks; was dat nou een losse square met een bloem erop??
Ga me vandaag ook wagen aan bloeme GS'jes, maar denk die van Jan Eaton
oh wat schattig en het roze varkentje ook zo liefquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:52 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik heb 2 WIP-jes af!![]()
Monster vs. Alien:
[ afbeelding ]
Jong geleerd is oud gedaanquote:Op maandag 15 augustus 2011 10:55 schreef Lijnloos het volgende:
Mooie dingen weer hakers!
Mijn dekentje is klaar om een achterkantje op te maken (vanavond effe doen nadat ik de geborduurde rand af heb en erop heb zitten)... Hier nog los, maar zit al aan elkaar...
[ afbeelding ]
En mijn muppet oefent ook al:
[ afbeelding ]
wat een schatjequote:Op maandag 15 augustus 2011 10:55 schreef Lijnloos het volgende:
Mooie dingen weer hakers!
Mijn dekentje is klaar om een achterkantje op te maken (vanavond effe doen nadat ik de geborduurde rand af heb en erop heb zitten)... Hier nog los, maar zit al aan elkaar...
[ afbeelding ]
En mijn muppet oefent ook al:
[ afbeelding ]
ooit eraan begonnen, maar lukte niet zo goed en de ene voet was groter dan de ander, kan ook geen engelse patronen lezenquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:01 schreef Sanne het volgende:
Nou ben er eindelijk uit. Ga voor alle (5 !) zwangere vriendinnen AllStars babyschoentjes maken. De eerste worden voor een jongetje. Dus blauw of rood denk ik. Volgens Ravelry moet het patroon te doen zijn.
http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-baby-converse
En het lijkt me best leuk om ze in alle kleuren te maken!
Pm me maar even je mailadres, dan maak ik even foto's met m'n telefoon!quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:28 schreef Ynske het volgende:
Heeft een van jullie toevallig het patroon van Guusje Giraffe van Christel Krukkert?
vriendin van me heeft net een kleine gekregen, en t kaartje en de kamer zijn een en al giraffe, lijkt me wel leuk om er een voor haar te maken
Ik heb het patroontje wel, maar het is een betaald patroon met copyright enzo...quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:28 schreef Ynske het volgende:
Heeft een van jullie toevallig het patroon van Guusje Giraffe van Christel Krukkert?
vriendin van me heeft net een kleine gekregen, en t kaartje en de kamer zijn een en al giraffe, lijkt me wel leuk om er een voor haar te maken
Ynske heeft er geloof ik eentje uit haar hoofd nagehaakt, misschien kan zij je op weg helpen? Of had jij er toen toch een patroon van gevonden Ynske? En euhm, was jij het trouwens wel of ben ik in de war?quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:48 schreef Mirjam het volgende:
ooooh.
iks napte d'r al niks van
ik ben al een tijdje op zoek naar een patroon van een gehaakte paraplu.
ik heb een plaatje gevonden, maar snap d'r echt geen bal van
ik zoek een geschreven patroon
hij is echt lastig he?quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:52 schreef EsseEi het volgende:
hmm zie ook een getekende op ravelry...vind het ook lastig, getekende patronen. Lijkt me wel tof ja!
lastiglastiglastig
zij heeft geen patroonquote:Op maandag 15 augustus 2011 18:54 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Ynske heeft er geloof ik eentje uit haar hoofd nagehaakt, misschien kan zij je op weg helpen? Of had jij er toen toch een patroon van gevonden Ynske? En euhm, was jij het trouwens wel of ben ik in de war?
ik heb een halve vaste inm het stokje gedaan, en daarna een halve vaste in het gat van de 2 lossen, maar daarna loop ik vast. wat is de bedoeling van de stukken tussen haakjes?quote:A sl st in next tr, a sl st in next (ch 2) loop, ch 4, (1 tr, ch 2 and 2 tr) in same (ch 2) loop as last sl st, * skip next 2 tr, (2 tr, ch 2 and 2 tr) in next (ch 2) loop; repeat from * around, end with a sl st in top st of first ch 4.
ah, zo.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:51 schreef EsseEi het volgende:
je maakt eerst vier losse, daarna doe je in dat gat van 2 losse uit de vorige toer: 1 stokje, 2 losse en 2 stokjes. Snap je?
nee, dat is wat je moet hakenquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:54 schreef Laysa het volgende:
ja sorry ff een bl0nT vraagje![]()
Maar stokjes...wat zijn dat?....Zijn dat de naalden zonder haakje zeg maar?
ja, het is idd een dubbel stokje kwam ik net achterquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:55 schreef bietel het volgende:
Als je begint met 4 lossen, hoort daar dan niet meestal een dubbel stokje bij?
Een gewoon stokje begint vaak met 3 lossen.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:55 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee, dat is wat je moet haken
een stokje is: draad omslaan, naald doorsteken, draad ophalen, draad door 2 lusjes laten glijden, draad ophalen, en weer door 2 lusjes
quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:17 schreef lexie2011 het volgende:
[..]
Pm me maar even je mailadres, dan maak ik even foto's met m'n telefoon!
moet t deze week af?quote:
nee hoorquote:Op maandag 15 augustus 2011 20:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
[..]
moet t deze week af?
anders wil ik wel even kijken of ik je van t weekend een patroon kan typen adhv mijn pluke
Monument, dan pak ik t begin er even bijquote:Op maandag 15 augustus 2011 20:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hmm, dan is 3,5 denk ik wel handig.
ik ga de boel ff uithalen en opnieuw beginnen
dat volgt idd uit t meerderen van de stokjesquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:17 schreef Mirjam het volgende:
tres simple.
hoe heb je die blokjes er ingemaakt, loopt dat zo door het steeds meerderen van de stokjes?
cool.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat volgt idd uit t meerderen van de stokjes
leuke muts!quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:40 schreef Muck het volgende:
Ik heb de muts nu ook in het paars
[ afbeelding ]
QFT! Hier nog zo eentje!quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:21 schreef EsseEi het volgende:
hmm volgens mij moet je dan juist een naald kleiner gebruiken...
*pfff wat haat ik het aan elkaar naaien van dingen*
Hoe leg je die onder de machine? Met de gehaakte kant boven of onder? De mijne loopt er dan op vastquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:00 schreef Lijnloos het volgende:
Mirjam, geen idee wat je aan het maken bent, maar het ziet er al wel geinig uit zeg!
Muck, leuke muts!!!
Mijn dekentje (wat stiekum toch een kussen gaat worden want ben aan het kloten geweest met het aannaaien van de stof) met de eerste zijkant vastgenaaid aan de achterkant:
[ afbeelding ]
Maar ik zat gisteravond evne hopeloos vast, dus het eindresultaat probeer ik vanavond te bereiken... (Ik wist effe echt niet meer hoe ik nu verder moest met aannaaien... maar inmiddels is het kwartje weer gevallen)
Nee, deze is zelfs nog kleiner, omdat hij voor een meisje van vier isquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:47 schreef trui het volgende:
mooi gelukt kniertje!
muck, leuke muts! die eerste van vorig jaar vond ik er wel wat strak/klein uitzien, heb je deze ruimer gemaakt?
Ik heb gewoon een vierkante GS gehaakt en een los hoofdje en dit later erop bevestigd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:42 schreef crochetwitch het volgende:
Weet of heeft iemand een leuk patroon voor zo'n baby-knuffeldoekje met een hoofd erop?
Hij is leuk he!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:17 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik heb net het Kookeridoo-boekje ontvangen (Amigurumi & More); wat een leuke dingetjes staan daarin zeg!!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:17 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik heb net het Kookeridoo-boekje ontvangen (Amigurumi & More); wat een leuke dingetjes staan daarin zeg!!
Welke beestjes kan je eruit maken, naast de giraffe van de omslagquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:28 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hij is leuk he!Ik heb hem al een week en ik vind de beestjes erin echt tof.
Ja, echt super!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:28 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hij is leuk he!Ik heb hem al een week en ik vind de beestjes erin echt tof.
Momentje, ik zal even een foto maken van de achterkant, daar staat alles op.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:30 schreef Wizzy het volgende:
[..]
[..]
Welke beestjes kan je eruit maken, naast de giraffe van de omslag. Want kon dat niet heel duidelijk vinden op internet
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:30 schreef Wizzy het volgende:
[..]
[..]
Welke beestjes kan je eruit maken, naast de giraffe van de omslag. Want kon dat niet heel duidelijk vinden op internet
Ik wil wel met het vosje beginnen, maar heb niet echt een vossenkleur in huis... Ik heb té rood en té oranje, maar niet iets er tussenin... Hmm, misschien is steenrood wel mooi.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:33 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben aan 1 van de giraffes begonnen
omg, wauw.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:40 schreef Lyssa het volgende:
Deze is ook mooi!
[ afbeelding ]
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=388003.0 Ik kwam het tegen op craftster!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |