abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100570024
Vitamine D vergeet ik ook te vaak..moet het eigenlijk gewoon bij de medicijnen zetten..

Vanmiddag nog even met Jelle bij de longverpleegkundige geweest. Gesprekje gehad over hoe het gaat met hem en nog wat tips enzo gekregen. Erg fijn de begeleiding die we krijgen vind ik! Over 3 maanden hebben we daar weer een afspraak

Ow en ik ben zo onwijs gek op m'n kleine ventje O+ zo'n heerlijk vrolijk en gezellig mannetje die het heerlijk vind om te knuffelen en je dan echt zo stevig vastpakt O+ en heerlijk kan schateren en kan communiceren met Lotte. Gaat zitten zodra je hem neerlegt en op jacht naar je telefoon gaat als die binnen bereik ligt van hem (en buiten bereik gaat hij er wel achteraan).

Vanmiddag een paar nieuwe rompers voor hem gekocht, maat 86/92. De andere beginnen helaas echt te klein te worden en te strak te zitten
pi_100573111
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:05 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik tikte die drupjes zo in mijn kids mondje rechtstreeks vanuit 't flesje. Zo klein als ze waren, dat vonden ze toch wel lekker. Net kleine vogeltjes O+
ik doe t nog steeds bij oudste, ze wordt er helemaal wild van :D <3

En idd, dat verhaal met vit. D. ik was er altijd heel sceptisch over, om precies de redenen die Troeta aangeeft. Mijn kind kwam ruim meer dan 15 minuten onbedekt buiten per dag, ze at goed en voldoende en toch had ze een flink vit. D tekort toen er bloed geprikt werd. Haar verdere vitamine-gehalte was wel keurig in orde (wat blijkbaar ook niet altijd zo is op die leeftijd), maar de vitamine D. bleef erg achter.

De situatie met mijn kind hoeft niet typerend te zijn voor ALLE kindjes natuurlijk, maar die richtlijn is er niet voor niets natuurlijk, daar is echt wel onderzoek naar gedaan. Ik schrok er in ieder geval wel van dat een tekort, ondanks goede voeding en buitenzijn, zo makkelijk opgelopen wordt. En de gevolgen van een langdurig tekort aan vit. D zijn het wat mij betreft niet waard om nou eigenwijs te gaan doen over een stel druppeltjes. :)
:)
pi_100574725
Wij gaan naar aanleiding van het advies toch maar beginnen met vit d druppels. Ik heb ze in huis al. Sofie drinkt nu ongeveer 550 cc melk nu.

Sofie heeft de hele avond gespookt bij N. Ik heb gewerkt en ze heeft vanaf 19.45 lopen mieren in bed. N is er steeds even heen geweest, en op een gegeven moment had ze een vette lach toen hij weer binnenkwam. Hij heeft haar ook nog getempt, maar dat was dik in orde.
Om 22.10 heeft hij haar voor het laatst gehoord.
Ik ben heel benieuwd of we haar nog horen vannacht.

[ Bericht 58% gewijzigd door kaatjejannie op 10-08-2011 23:50:43 ]
*poef* nu is het weg
pi_100583689
mignonne, toen dat tekort bij je oudste werd geconstateerd, dronk ze toen nog flesvoeding?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 11 augustus 2011 @ 06:08:38 #105
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100585625
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:05 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik tikte die drupjes zo in mijn kids mondje rechtstreeks vanuit 't flesje. Zo klein als ze waren, dat vonden ze toch wel lekker. Net kleine vogeltjes O+
ruikt een beetje naar anijs vind ik. Los druppelen is misschien wel een idee ja!
pi_100586431
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 03:30 schreef mefke79 het volgende:
mignonne, toen dat tekort bij je oudste werd geconstateerd, dronk ze toen nog flesvoeding?
We zijn eind november gestopt met flesvoeding en 12 januari is er bloed bij haar afgenomen.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:38:32 #107
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_100597122
Hey allemaal, hier ben ik weer een keertje. Ik lees nog steeds iedere dag mee, maar heb vaak niet de tijd of energie om zelf wat te schrijven. We zijn sinds Olivia thuis is behoorlijk aan het tobben met haar, de roze wolk is dan ook vaak ver te zoeken :@ . Het begon met (erge) kramp, daarvoor Cinababy en later (op jullie advies) Infacol gaan gebruiken, ook krijgt ze Omneo en 10cc extra water in de fles. Toen dat wat beter was, kreeg ze een 'hang'weekje, kon haar niet wegleggen of ze zette een keel op. En nu sinds een weekje heeft ze echt verschrikkelijke kramp vanwege moeizame ontlasting, ze huilt (krijst) echt verschrikkelijk na bijna iedere voeding :'( (en mama ook vaak...). Bij het temperaturen (ze voelde nogal warm, maar bleek 37.4) kwam er dan eindelijk wat ontlasting mee, verschrikkelijk stroperig en zeeer sterk ruikend zullen we maar zeggen. Na weer een paar dagen aankijken heb ik vanmorgen de kinderarts gebeld, zij heeft Lactulose voorgeschreven en dat heb ik haar net voor het eerst gegeven, nu maar hopen dat dit gaat werken voor haar.

Wat wel heel goed gaat :P is haar groei! Ze groeit echt als kool en is inmiddels (vandaag 8 weken oud) de 8 pond gepasseerd. Dat is echt netjes aangezien ze 6 weekjes te vroeg was. Ook heeft ze afgelopen week een paar keer (als ze net wakker was en nog geen kramp had) voorzichtigjes gelachen O+ , wat een heerlijk gezicht is dat!

We zijn ook druk met de verhuizing, volgende week zaterdag gaan we over. Ik hoop dat ik dan wat stress van m'n schouders kan gooien, zodat ik het ook wat beter kan 'handelen' als ze huilt etc., want nu kan ik daar af en toe echt behoorlijk labiel van worden, zeker als vriendlief aan het werk is.

Excuses (wederom) voor de ego-post... :@
Zodra het wat beter met ons gaat, zal ik m'n leven beteren :+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_100597504
Kijk die kleine Olivia eens mooi bijtrekken qua gewicht. Dat gaat goed! Wat vervelend dat ze zo een moeite heeft met haar ontlasting en zoveel moet huilen. Ik hoop dat de lactulose gaat werken voor haar.
Het gevoel van meehuilen is bekend. Probeer ondanks de verhuizing verder niet teveel te willen en lekker met je meisje knuffelen en troosten. Succes met de verhuizing ^O^

Op groeigids.nl kan je trouwens de curve invullen voor kunstvoeding baby's. De curve die je nu post is voor borstvoeding baby's. Er zit wat verschil in.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:02:45 #109
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_100598412
Dank je, ik doe inderdaad mijn best om een beetje ontspannen te blijven... wel lastig af en toe als je het gevoel hebt andere dingen te 'moeten' doen.

Die van groeigids heb ik inderdaad ook ingevuld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_100598716
Wat zoekt ze een mooi lijntje isis. Vervelend dat t verder niet zo lekker loopt. Hopelijk geeft de lactulose verlichting voor haar.

Sofie heeft net n.a.v. gisteren weer voor 't eerst vit D gehad. Ze keek even moeilijk, want geen voedsel op de lepel, maar verder slikte ze het zo weg. Ze is een echte broodliefhebster. Ze eet zo 2 boterhammen weg. Ook lijkt ze de rietjesbeker door te hebben. Ik kneep erin, en toen begon ze te drinken. Ook toen ik er niet meer in kneep.
Verder is het een deugniet, op de grond is niks meer veilig voor haar. Ook de krant op de salontafel had ze te pakken. Ze gaat dan op haar zij liggen, en dan kan ze erbij.. Slim ook nog. O+
*poef* nu is het weg
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:20:55 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100599337
KJ ik weet niet of je D druppels op water of op oliebasis hebt, maar als het op oliebasis is dan zou je eventueel de druppels op een beetje brood kunnen doen (mocht ze moeilijk gaan doen ;))

Olivia groeit prachtig Isis ^O^
En geen zorgen dat je niet voldoende meepost, het is gewoon druk met zo'n kleintje, ook als je geen zorgen hebt over voeding, ontlasting en af en toe eens samen heel hard moet huilen.
Komt allemaal wel goed :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 11-08-2011 14:30:40 (oeps...) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100599374
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik doe t nog steeds bij oudste, ze wordt er helemaal wild van :D <3

En idd, dat verhaal met vit. D. ik was er altijd heel sceptisch over, om precies de redenen die Troeta aangeeft. Mijn kind kwam ruim meer dan 15 minuten onbedekt buiten per dag, ze at goed en voldoende en toch had ze een flink vit. D tekort toen er bloed geprikt werd. Haar verdere vitamine-gehalte was wel keurig in orde (wat blijkbaar ook niet altijd zo is op die leeftijd), maar de vitamine D. bleef erg achter.

De situatie met mijn kind hoeft niet typerend te zijn voor ALLE kindjes natuurlijk, maar die richtlijn is er niet voor niets natuurlijk, daar is echt wel onderzoek naar gedaan. Ik schrok er in ieder geval wel van dat een tekort, ondanks goede voeding en buitenzijn, zo makkelijk opgelopen wordt. En de gevolgen van een langdurig tekort aan vit. D zijn het wat mij betreft niet waard om nou eigenwijs te gaan doen over een stel druppeltjes. :)
Door jou ben ik het gaan geven. Trouw elke ochtend 2 druppels (andere dan davitamon dus, waar de dosering 10 druppels is tegenwoordig) En Jen een kauwtabletje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:34:26 #113
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_100599895
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:20 schreef Leandra het volgende:
Olivia groeit prachtig Isis ^O^
En geen zorgen dat je niet voldoende meepost, het is gewoon druk met zo'n kleintje, ook als je geen zorgen hebt over voeding, ontlasting en af en toe eens samen heel hard moet huilen.
Komt allemaal wel goed :Y
Hahaha, lief... dank je wel :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_100600665
onze oudste krijgt inderdaad door mignonne trouw de vitamine d (4 kleine tabletjes in ons geval, ook davitamon geloof ik), maar voor de kleinste overleg ik wel even op het cb volgende week. Ze hebben er nog niets van gezegd, toen ik zei dat ik fles gaf was het meteen: o dan hoef je verder niets te geven.

Ik heb mijn uk de laatste dagen al meerdere keren op zijn zij betrapt, terwijl ik em op zijn rug gelegd had. Leg ik em trouwens op zijn buik, dan doet ie rondjes, grappig om te zien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100603027
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kijk Puck eens muzikaal zijn 8-)

Wat geweldig! :D Hij ziet er ook groot uit zo. Hij heeft al best veel haar, of niet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100613703
Ik heb hem nu ook gekeken dizzy, echt geniaal!!!

Wat Leandra zegt Isis, en we vinden het al leuk dat je af en toe even post! Hoop dat ze zich snel beter voelt.

Mex viel net al voor zijn flesje in slaap...ben benieuwd hoe dat gaat lopen...
pi_100615263
Wat een talent DML O+

Hopelijk een goede nacht Troeta.

Sofie heeft haar slechte avond van gisteren vandaag ingehaald. 2x2 uur geslapen. vanavond ook weer vers eten geprobeerd. (na het potje). De eerste paar happen waren prut, daarna nog wel wat gegeten. Ook heeft ze lekker wat stukken bloemkool gegeten.

Ze gaat nu zo snel.... ze probeert te kruipen, gelijk ook maar proberen zelf te zitten. Eerder als ik haar mijn vingers gaf trok ze zichzelf tot zitten, nu maar gelijk naar staan. Hallo, waar is mijn baby???
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 augustus 2011 @ 21:19:45 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100617853
Knappe puck :D

isis :* Hopelijk keert met het nieuwe huis, de rust terug in jezelf en daarmee ook een stukje rust voor je kleintje :*

ik heb hem dan toch eindelijk hoor!

Hij probeert ook maar gelijk z'n knieen onder zich te trekken ... (ik vond m'n kind heulemaal niet rap, maar dit gaat toch wel ineens hard zo!)

[ Bericht 24% gewijzigd door DJMO op 11-08-2011 21:44:06 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100620225
Geert snelle jongen :)

Sofie is een dreumes aan het worden, maar dat wil mama niet horen natuurlijk, lieve baby is ze nog KJ!

Mex, kleine slaapkop :)

En die vitamine D, ik heb het hier wel staan, misschien moet ik er voor de oudste maar weer mee beginnen! Voor Sarah ga ik het nog even navragen op het CB.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:13:35 #120
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100620420
Whaah, wat goed van Geert! *O* wat een lief stemmetje heeft hij ook.
Eline babbelt nog niet zoveel. Wel doet ze 'sputteren' (tong uitsteken en dan pffffrrrrt), het liefste met een mond vol bruine bonen prut natuurlijk. Ook borstvoeding pfffrrrrt lekker, alleen de tepel erbij werkt niet.

Vitamine D moet ik ook maar naast haar medicijnen gaan zetten, vergeet het veel te vaak. J. heeft ook een vitamine D tekort (komt door zijn reuma) en moet eens per maand een hoge dosis innemen. Bram krijgt een multivitamine beertje elke dag.
pi_100620735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:13 schreef Sugarsnap het volgende:
Whaah, wat goed van Geert! *O* wat een lief stemmetje heeft hij ook.
Eline babbelt nog niet zoveel. Wel doet ze 'sputteren' (tong uitsteken en dan pffffrrrrt), het liefste met een mond vol bruine bonen prut natuurlijk. Ook borstvoeding pfffrrrrt lekker, alleen de tepel erbij werkt niet.

Vitamine D moet ik ook maar naast haar medicijnen gaan zetten, vergeet het veel te vaak. J. heeft ook een vitamine D tekort (komt door zijn reuma) en moet eens per maand een hoge dosis innemen. Bram krijgt een multivitamine beertje elke dag.
Dat van pffrrrt doet Sofie ook graag. Vooral met een mond vol eten. Of de mond vol melk. Het is een tijdje weggeweest, maar ze begon er van de week weer mee :(
*poef* nu is het weg
pi_100621654
zo...vandaag even naar de dokter geweest. Toch een laxeermiddel gekregen en pilletjes tegen maagzuur. Nu moeten we ook weer terug naar Omneo en Nutriton.

Hij is even gemeten en gewogen. 60cm en 4915gr. was ie, best wel netjes gegroeid dus :)
pi_100623354
En nu hopen dat het werkt cleany, zou wel fijn zijn, als het net zo gaat als bij ons heb je over eenpaar dagen een ander kind, hij is al leuk, maar word dan nog leuker, hopelijk mag je gauw ervaren wat ik bedoel :)
pi_100630817
Van 20.00 tot half 7 aan 1 stuk door!! Ben vanochtend maar gaan kijken of hij nog wel leefde...

Geertje!!! Wat knap zeg!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:35:15 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100630835
Mex ook al zo lekker geslapen :D

Hopelijk werkt het cleany!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_100630915
Sarah ligt al een uur haar stemspieren te trainen hier!
pi_100631085
Goed trainen of slecht trainen?

Hier van 7 tot 6.15 :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100631105
Goed :)

Wat een nachten hebben jullie allemaal! Lekker!
Maarre vanaf wanneer gingen jullie de late fles afbouwen??Sarah komt echt nog alrijd om 23 uur en dan rond 7 uur weer..
pi_100631150
Wij zijn deze week begonnen met kijken of we konden afbouwen. Woensdag van 18.30 tot 20.00 aan de tiet, daarna naar bed. Gister tot 19, toen wat meloen erin en toen naar bed. Dat hield ze zowaar prima vol.
Ik wil wel ff opletten of ze dan toch genoeg binnenkrijgt want er gaat hier wel een voeding af maar op het vaste voedsel nabkomt er niet vanzelf vanalles bij

Ik slaap tijdelijk weer met bh en pads, 11 uur is wel lang voor mijn borsten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100631155
Ik geloof dat ie er hier nu een maand of 2/3 af is. We moesten haar er ook steeds voor wakker maken.

Sofie ging er gisteren om 20.00 in, en sliep nog toen ik rinchting mijn werk ging. Meestal als ik werken ben slaapt ze uit. Zondag heeft N haar om 9.45 maar wakker gemaakt.
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:03:52 #131
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100631607
kan iemand mijn baby vertellen dat hij niet zo snel moet zijn? ;(
dubbele tand:

pi_100631652
Ruilen met de tanden van de mijne?
pi_100631945
wow DJMO! Ik ben zo blij dat Sarah nog geen tandjes heeft al duurt het volgens mij niet lang meer!!
pi_100631974
Sarah slobbert net zo een stuk broodkorst naar binnen :o Daar is mama echt nog niet aan toe!
pi_100631993
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:26 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah slobbert net zo een stuk broodkorst naar binnen :o Daar is mama echt nog niet aan toe!
Dan moet je het haar niet geven :+ :P

Mijn schoonzus zat gisteren met verbazing te kijken wat voor stukken Puck weg werkt. Neef van 12 maanden lukt dat dus nog steeds niet. En schoonvader sloeg op tilt toen er een stuk tomaat bleef hangen.
The way you rock'n'roll
pi_100632080
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dan moet je het haar niet geven :+ :P
Mijn schoonzus zat gisteren met verbazing te kijken wat voor stukken Puck weg werkt. Neef van 12 maanden lukt dat dus nog steeds niet. En schoonvader sloeg op tilt toen er een stuk tomaat bleef hangen.
Das waar maar ze pakte het zelf ;) :+
pi_100633290
Mijn kind probeert te rollen terwijl hij met één hand zijn voet vast houdt. En dan echt woedend zijn dat het niet lukt hè? :D
The way you rock'n'roll
pi_100633580
zo...da's snel DJMO!
pi_100639891
Haha Puck, ik zie het helemaal voor me, Sarah probeerde dat laatste ook!

Saartje heeft vandaag een plakdag. Ze doet alleen maar hazeslaapjes. Wil de hele tijd op schoot en rechtop (zou de reflux weer wat opspelen. Ze slaapt nu in de bondolino bij mij. Maar goed ze sslaapt en jengelt niet dat vind ik op dit moment belangrijk!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:53:05 #140
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100644076
Mijn kleine baby weegt 6100 gram op onze eigen digitale weegschaal.
Ze is vandaag datumsgewijs exact 2 maanden en begon op 3800 gram.

Dus ik heb slagroomtietjes! *O*

Ik ben zo apetrots dat ze het zo goed doet en mijn lijf dus ook.
Ik moet pas 25 Aug weer naar het bureau, dus ben benieuwd wat het dan zal zijn. :)

Vanavond voor het eerst sinds de geboorte van Lientje weer naar een verjaardag. Wel al geregeld her en der op bezoek geweest, maar nog niet naar een huis vol mensen.
Lientje gaat met me mee, eens kijken hoe het gaat. Mocht het niet gaan, dan vertrek ik gewoon weer.
pi_100644293
Fijn dat het zo lekker gaat met het voeden Juud en dat Lientje het er zo goed op doet!
Spannend zo een verjaardag, maar komt vast goed :)

Sarah schuift hier op haar buik in zijn achteruit de hele huiskamer door :)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:01:26 #142
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100644409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:58 schreef MamaPurk het volgende:
Fijn dat het zo lekker gaat met het voeden Juud en dat Lientje het er zo goed op doet!
Spannend zo een verjaardag, maar komt vast goed :)

Sarah schuift hier op haar buik in zijn achteruit de hele huiskamer door :)
Dat soort dingen kijk ik ook zo naar uit. Het is echt zo he, dat kleine is superschattig, maar als ze weer iets groter zijn en nieuwe dingen leren, das ook zo leuk... O+
pi_100644522
Tandjes!
En een bijna rollende puck!
En jeuh voor goede nachten!

Hier niet ;) ben er vannacht te vaak uitgeweest, maar niet alleen voor Jelle hoor. Jelle geloof ik 4x en Lotte ook zoiets. Gelukkig is het meestal 1 of 2 keer.

Wij hebben net een klein stukje gefietst met Jelle voorop! Leuk en handig! Daarna weer lekker naar bed want het was wel vermoeiend geloof ik (en was zo ongeveer bedtijd)
pi_100644701
Juud, wat goed zeg!

Bartje begon bij 3390 gram, maar was afgelopen woensdag 4930 gram, dus die doet het wat rustiger aan....
pi_100644936
wow laiveneertiekje en Juud...die van jullie gaan echt heel hard vergeleken bij die van ons :|
2300gr en 1540gr.
Evan is 1230gr aangekomen in bijna de zelfde tijd...beduidend minder. Toch ziet ie er prima uit...wel slank, maar ja hij is 60cm dus...

MamaPurk wat leuk! kan niet wachten tot het zover is.
Je hebt het maar druk mrien!

[ Bericht 26% gewijzigd door cleany op 12-08-2011 16:52:47 ]
pi_100645308

Ik heb de groeicurve van ean ook eens ingevuld op groeigids
pi_100645331
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:01 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Dat soort dingen kijk ik ook zo naar uit. Het is echt zo he, dat kleine is superschattig, maar als ze weer iets groter zijn en nieuwe dingen leren, das ook zo leuk... O+
Ja Juud dat is echt waar!! Dat kleine is lief en schattig, maar het wordt echt alleen maar leuker :)

Sarah raakt alleen steeds gefrustreerd dat ze niet vooruit komt.. Ze trekt al wel helemaal haar knietjes onder zich, maar weet nog niet hoe dan voort te bewegen dus dan gaat ze maar weer plat op de buik en dan duwt ze zich met haar armen achteruit. En nu is ze bekaf en zit ze te gillen in de wipstoel, maar eens kijken of ze nu wel alleen wil slapen (dit wil ze de hele dag al niet..)

Mrien :*
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:38:52 #148
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100645734
Het zorgt het badje nog voor een slapende baby. Dus dat heb ik rond 14.00 uur gedaan en sinds 14.30 uur ligt ze te pitten. Ik heb rustig was kunnen vouwen en opgeruimd in huis, zo fijn als dat met de handen vrij kan.
En ik heb het expres gedaan omdat we vanavond weg moeten, dan is ze uitgerust en kan ze die prikkels waarschijnlijk wat beter aan.
pi_100646106
Nou Sarah heeft wel geslapen vandaag maar alleen op mij! En nu weigert ze op alle fronten... Maar ik zou het op dagen als deze zo fijn vinden dat ze even in bed slaapt omdat ikd an even mijn handen vrij heb voor Jaël.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:05:11 #150
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100646696
Iets met Wet van Fok!

*lientje aan het voeden*

pi_100646873
Was ook wel een mooie tijd toch Juud als ze vanaf half 3 had geslapen :)
pi_100647404
MP, zit Sarah ook overal onder vast? Ik moet Puck telkens onder de kast en eettafelstoelen vandaan vissen :D
The way you rock'n'roll
pi_100647527
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
MP, zit Sarah ook overal onder vast? Ik moet Puck telkens onder de kast en eettafelstoelen vandaan vissen :D
:Y
pi_100648677
En piepen dat ze niet onder de stoelen door past. Hier ook alles in de achteruit zo wel liggend als zitten al heeft ze nu wel door dat ze zich om kan draaien dat scheelt!
pi_100654778
Sarah doet het ook in de box achteruit en dan met de beentjes tussen de spijlen en vervolgens krijsen omdat ze geen kant meer op kan...
pi_100656416
Zo lag Sofie vorige week te spelen

Ik dacht dat ze wel zou piepen als ze het zat was, maar ze wurmde zichzelf er zo uit O+
*poef* nu is het weg
pi_100656768
Ow ik ben fan van Sofie met haar blauwe ogen O+
pi_100660139
Daar ben ik weer eens... :@ Nog 1,5 week en wij mogen uit dit topic verkassen! Deze week ga ik me maar eens over het feestje buigen. Hebben jullie nog tips? :)

We hebben al wel kleertjes gekocht en een kado uitgezocht. Van ons krijgt ze deze poppenkar:

pi_100660337
Is je meisje alweer bijna 1?? De tijd gaat snel!!
Wat een leuke poppenkar.
Ik wil deze voor sofie haar verjaardag.
*poef* nu is het weg
pi_100660694
Gave eerte verjaardagskado's Cantare en KJ!!

Ik heb voor Sarah ook al wat uitgezocht, nou ja ik kwam het online tegen vond het leuk en heb het opgeslagen! Omdat ik nu al weet dat het tegen die tijd lastig word om iets te bedenken ;)

pi_100661074
Leuke kado's! Wij hebben ook over zo'n loopkar nagedacht, maar E krijgt nu van mijn schoonouders een loopfiets, we hebben deze getipt:

We zijn trouwens net terug van vakantie (toch nog een excuus voor het weinige posten) ;). Hier een paar foto's:

Bij alle stops mocht E even achter het stuur, mooi dat ze het vond :D

Het zomerplaatje zoals ik het zo gehoopt had O+ O+ O+

Kleine observator, elke ochtend moest ze uitgebreid uit het raam kijken :)

pi_100661571
Cantare wat is jou meisje toch een mooierd!! En wat een gave loopfiets is dat :)
pi_100661818
Cantare, wat is E al groot, en leuk O+ O+
*poef* nu is het weg
pi_100662019
ja he? O+

En groot, zeker! We verbaasden er ons vandaag samen over hoe ze in 3 weken vakantie alweer groter geworden was. Ze kwam nu met haar oogjes boven de box uit. ;) En voor de grap stond ze ineens maar even (3 tellen) los. :o Ze krijgt er ook alweer nieuwe tandjes bij, het worden er onder nu 4.

En ik vind het ook zo leuk, zo'n "grote" dochter. Ik denk vaak "wanneer went het nou, wanneer wordt het nou minder geweldig, wanneer komt nou dat 'was je nog maar klein'-moment?" Maar dat moment komt gewoon maar nooit. We genieten echt met volle teugen. :)
pi_100671273
Elise, wat ben je toch een knapperd! O+

Leuk, al die verjaardagscadeaus. We hebben die voor Anne ook al gekocht. Ze krijgt een loopbakfiets, nu in de aanbieding bij Kruidvat :)

pi_100671576
Die is ook echt zo leuk Fannetje. Sofie heeft deze al van haar opa en oma gekregen. Nu vind mijn man dat ze dus die bakfiets niet nodig heeft. (het is ook niet zo heel handig hier in de flat)
*poef* nu is het weg
pi_100671621
Snel verhuizen dan! ;)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:30:10 #168
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_100673059
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:54 schreef Cantare het volgende:
ja he? O+

En groot, zeker! We verbaasden er ons vandaag samen over hoe ze in 3 weken vakantie alweer groter geworden was. Ze kwam nu met haar oogjes boven de box uit. ;) En voor de grap stond ze ineens maar even (3 tellen) los. :o Ze krijgt er ook alweer nieuwe tandjes bij, het worden er onder nu 4.

En ik vind het ook zo leuk, zo'n "grote" dochter. Ik denk vaak "wanneer went het nou, wanneer wordt het nou minder geweldig, wanneer komt nou dat 'was je nog maar klein'-moment?" Maar dat moment komt gewoon maar nooit. We genieten echt met volle teugen. :)
Ik word helemaal emo van je meisje en je post... O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_100673280
Oh Cantare, wat is het een mooi meisje zeg! O+

Wij zijn gisteren een dagje naar Blijdorp geweest met zijn drietjes. En alles wás interessant! En dan denk je dat kindjes van 3 maanden daar nog niet mee bezig zijn......

pi_100686082
Leuke foto's cantare! Wat is het toch een prachtig meisje om te zien zeg.

Leuke cadeau's allemaal. Wij hebben deze op het oog, voor volgende maand :')
pi_100686735
Ik heb pas zoiets flink in de aanbieding gekocht voor Jelle's verjaardag of voor sinterklaas. Scheelde zoveel dat het ik het niet kon laten liggen ;)

Hier hebben we al een wheelybug, houten blokkenkar en een loopvliegtuig, dus daar ga ik verder niet meer naar kijken ;) Alhoewel die bakfiets wel erg leuk is :X
pi_100687444
Leuk al die verjaardagpraat. Hier nog maar 2,5 dag. Het gaat zo snel. Yaro krijgt van ons deze:

Even getest en hij wilde er al niet meer uit. Hij moet nog heel even geduld hebben.
pi_100690414
Haha Yaro gaaf!! Jaël heeft zoiets ook voor haar eerste verjaardag gehad :)

En Danic ik schrok van je foto, wat is er met je baby gebeurt, wat lijkt ze daar groot en wijs!

Hier gaat alles gewoon zijn gangetje. En oude mensen snappen niets van baby's... Was vandaag op verjaardag bij mijn oudtante en tot twee keer toe tegen Sarah, ach wat een leuk kereltje :X het is een meisje hoor!!! Ow nou dat kun je tegenwoordig aan de kleertjes ook niet meer zien he...
pi_100692105
Noa24 en Fannetje, waar halen jullie die? Zijn leuk!

Die fietsjes lijken mij eigenlijk niks, heb er een keer met m'n stiefbroertje een ind mee gewandeld en vond het toch irritant,haha
Hij vond het zelf wel geweldig hoor.

Nou, wat een wijsneus Danic!!! Klinkt leuk,dagje dierentuin!

Wat beschrijf je dat lief Cantare!

Die Sofie onder de box, wat grappig!

Gratis tip van mij: Leer je baby niet hoe het lichtknopje werkt....................
pi_100692166
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:27 schreef As1981 het volgende:
Leuk al die verjaardagpraat. Hier nog maar 2,5 dag. Het gaat zo snel. Yaro krijgt van ons deze:
[ afbeelding ]
Even getest en hij wilde er al niet meer uit. Hij moet nog heel even geduld hebben.
wij ehbben de roze versie.. Tess vindt 'm nog steeds geweldig!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:35:21 #176
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100692650
*Pronk*

Eerste verjaardag, dat is nog ver van mijn bed show....
Zo bakfiets hebben wij ook, in het blauw, kraamcadeau was dat. Bovenstaande foto is vnvnd gemaakt als bedankje.

Voor haar eerste verjaardag zou ik zo'n poppenwagen wel heel tof vinden. Mooie dingen hebben ze op die site. Al vind ik een wishbonebike ook wel enorm tof, maar wel heel veel geld.

Mijn mupke is enorm lief en makkelijk momenteel. Slaapt uren aan een (overdag dan), speelt, lacht en kletst. Ze zit goed in haar vel en dat is aan alles te merken. 's Nachts wel vaak twee keer drinken, maar daarna ook meteen lekker slapen, dus dat neem ik voorlopig voor lief. :)
pi_100693077
Lientje O+

Ik vermoed dat er binnenkort weer een tandje aan komt, veel kwijlen hier.

En vanavond maar eens meloen geprobeerd n.a.v. post van Vanyel van van de week, groot succes hier ^O^ maar paar stukjes in de koelkast gedaan voor morgen, want de meloen was wel erg lekker :9~ en nu op ;)
Peer en banaan zijn ook erg geliefd. Broccoli, boontjes, worteltjes en aardappel nog niet zo erg. Broodkorst wel, stukjes brood nog niet echt, rijstwafel vind hij ook erg lekker.
Van de week maar eens in het schema kijken wat hij nog meer kan krijgen.

We hebben trouwens ook een oplossing gevonden voor 1 van de medicijnen die hij 2x per dag moet krijgen, maar onwijs vies vind. Op advies van de apotheek doe ik er nu een klein beetje diksap doorheen (aangelengd met water) zodat het anders smaakt. Tot nu toe blijft er meer binnen dan anders, hij werkt het er anders gewoon gelijk uit. Beetje jammer van het idee van de kuur dan zeg maar (lange antibiotica kuur). Het is ook best een hoeveelheid hoeveel hij binnen moet krijgen van die kuur, 3,6 ml per keer. Maar goed, zo gaat het wat beter, alhoewel ik nog niet zo'n fan ben van sap geven nu, maar de medicijnen moeten toch ook naar binnen.

Verder hebben we de afspraak gemaakt voor de zweettest (begin september) en tegelijk bloedprikken. De uitslag krijgen we dan een week later ongeveer
pi_100693417
Wat hier een regelrechte hit is is nectarine. Van het schema mogen die pas vanaf 9 maanden maar ik had ze liggen en heb het gewoon maar geprobeerd. Met succes dus, ze slobbert zo een hele naar binnen! Tomaat blijft hier heel populair, courgette, boontjes en komkommer ook. Broccoli wat minder, ik word zelf ook een beetje simpel van die kleine bloemetjes bij het opruimen ;( .
Heerlijk, dat bijvoeden, ik kan enorm genieten van de geluidjes die ze maakt als ze het heel lekker vindt O+

Succes met de onderzoeken, lijkt me niks leuk! En gelukkig gaan de medicijnen makkelijker met diksap.
pi_100693736
Owja, tomaat heb ik ook geprobeerd, vond hij best lekker geloof ik. Komkommer vond hij nog niet echt wat

En inderdaad, broccoli opruimen :X
En rijstwafel plakt zo heerlijk aan de vloer }:|

Weet je wat het is met die onderzoeken, je ondergaat het ook maar gewoon. Ik moest van de week denken aan de sterkte wensen en de schrik reacties voor Mignonne en haar oudste die ook de zweettest moet ondergaan en toen drong eigenlijk pas tot me door dat het ook kan inhouden. En eigenlijk drinkt het nog niet echt door. Moeilijk uit te leggen geloof ik.

Gelukkig gaat het nu best goed met hem, eindelijk gewoon eens niet benauwd en dat is al erg fijn! Al blijven z'n oortjes wel wat gevoelig geloof ik, daar blijft hij toch wat aan trekken
pi_100693945
Rijstwafel, brrr :X
Ik heb vandaag een geprakte banaan gegeven. Het voeren is meer werk, maar het opruimen beduidend minder.

Ik snap wel wat je zegt m.b.t. de onderzoeken, je zit er zelf middenin. Ik vind het wel heftig klinken als buitenstaander in ieder geval. Heerlijk dat hij nu niet benauwd is, zo akelig is dat! Hopelijk blijven z'n oortjes verder rustig. Silke trekt trouwens ook vaak aan haar oortjes, dan is ze moe :)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:26:26 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100694682
Hier heeft ook al iemand een verjaardagscadeautje gehad vandaag, gewoon een maand voor m'n verjaardag *O*
En Soneal vindt het helemaal geweldig O+

Voor Soneal hebben we al ruim een jaar een Wishbonebike O+ in gedachten voor z'n eerste verjaardag, tijd genoeg gehad om te sparen, dus moet kunnen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100696196
hahaha Juud zo'n foto heb ik ook van oudste :D

Mrien :*
wanneer moeten jullie?
Ik weet precies wat je bedoelt hoor. Ik moest wel even bijkomen toen de kinderarts dat zei, maar gut t mens ziet dagelijks doodzieke kinderen dus ze bracht het zo casual over mijn op het oog gezonde kind dat ik er eerst niet echt veel waarde aan hechtte. Als je er zo inzit dan onderga je het allemaal wat meer gelaten.
Wanneer moeten jullie?
Heel veel sterkte en ik denk aan jullie, t is gewoon niks leuk, je wilt niet met je kind hoeven slepen van dokter naar onderzoek naar dokter.
pi_100704277
Wat is die zweettest precies voor test dan?

Meloen is top :) We hebben hier nu watermeloen en cantaloupe gehad en allebei waren ze een hit. Gister heeft ze voor het eerst druif geproefd. ivm dat vel hield ik ze vast, maar dat was met gevaar voor eigen vingers.
Van nectarine kreeg Dottir een spuugtsunami, dat doen we niet meer.
  zondag 14 augustus 2011 @ 07:44:04 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100704303
Tegen plakzooi op de vloer hebben we bij de eettafel zo'n Ikea ding liggen wat eigenlijk bedoeld is om krassen van een bureaustoel op laminaat te voorkomen en voor eten op andere plekken heb ik een meter tafelzeil gekocht.

Oh, en als ik een bakje of bordje met stukjes geef dan is het prop, prop, prop, maar als ik een bordje met stukjes neerzet en iedere keer een stukje op een vork prik dan laat hij de vork liggen tot hij z'n mond leeg heeft :')
Met een vork is ook een stuk schoner eten trouwens :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100705276
Ik vraag me ook af wat die zweettest in houdt?
pi_100705318
@Troeta: Bij Kruidvat. Online is 'ie uitverkocht, maar in de winkel waar ik was hadden ze er nog wel een paar. ¤34,99!
pi_100706242
arme jelle toch nog steeds onderzoeken. ik heb ook geen idee wat een zweettest inhoudt.

ik heb vandaag de luiers maat 1 gewissedl voor maat 2. Ze kreeg 's nachts al een poos een 2 maar nu ook maar overdag anders komen die ook nooit op.
En zo zielig vanmorgen tijdens de fles was ze aan het persen en nu had ze echt harde keuels ipv de diarree die ze tot eergisteren had.
pi_100706276
bij de zweettest krijgen kindjes een bandje om de pols waarop zweet wordt opgevangen in een of andere teststrip. Daar wordt dan het zoutgehalte van het zweet mee bepaald.
De test dient om taaislijmziekte of cystic fybrosis uit te sluiten of op te sporen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:29:31 #189
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100706282
OK, wie zet er een rem op mijn dochter? Sinds vanmorgen kruipt ze ipv tijgeren (alleen als ze snel wil tijgert ze nog) en daarnet wil ik haar uit bed halen en zie ik gewoon dat ze zich optrekt tot staan! :o
Het ziet er ook nog eens niet uit, zo'n mupje van nog geen 65cm en dan al kruipen en staan...
pi_100706325
woah SS :o wat gaat ze hard!

hier trouwens een puntje van een tandje door en 38.7; ik voel er nog een bobbel naast dus volgens mij gooit ze net als haar zus alles tegelijk eruit :')
pi_100706490
Heel herkenbaar Mrien! V heeft morgen zijn hersentest ;(
En je ondergaat het gewoon en dan ineens besef je wat het eigenlijk is.
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen want ze willen dat die een uur slaapt tijdens de test.. :|W
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:47:22 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100706615
Darn, dat zijn nogal pittige zaken dames :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100706648
succes morgen met V pvoes
wat gaat ze snel Sugarsnap
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:51:13 #194
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100706706
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:47 schreef Leandra het volgende:
Darn, dat zijn nogal pittige zaken dames :*
Dus dat...
Ik moet er allemaal niet aan denken. ;(
pi_100706768
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:41 schreef Pvoesss het volgende:
Dat klinkt minstens zo naar als die zweettest.
pi_100706903
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:41 schreef Pvoesss het volgende:
En je ondergaat het gewoon en dan ineens besef je wat het eigenlijk is.
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen want ze willen dat die een uur slaapt tijdens de test.. :|W
Jeetje! Een uur is erg lang, zeker voor V geloof ik of niet? Heel veel sterkte en succes voor morgen!

Wat mignonne zegt over de zweettest. Duurt begreep ik een uur en als er dan nog niet genoeg opgevangen is moet je nog een uur wachten.
5 september hebben we die test mignonne. Dan pas vanwege het bloedprikken dat we dan gelijk doen

Wat gaat ze vreselijk snel sugarsnap!

En Ean uit maatje 1, wat klinkt dat nog inimini. Maar klinkt goed!
pi_100707442
Pff, die ziekenhuisbezoeken zijn niet om vrolijk van te worden... Mrien,Mignonne en Pvoesss, veel sterkte!

Pvoesss, ik ben hier niet zoveel, dus zou je misschien nog eens willen vertellen wat er bij V onderzocht gaat worden?
pi_100707935
Ik heb het hier geloof ik nooit echt neergezet dus niet iedereen weet het

Maar V heeft eind juni dus een hersenvlieontsteking gehad.
Hij was ineens super apatisch en had al een bolle fontanel dus ik naar de HAP.
Daar aangekomen direct naar de Spoed eisende hulp.. ze schrokken zo bleek en ziek dat die er uit zag. Direct bloed geprikt infuus er in en urine op gevangen. En voor ik het wist had die ook een ruggenprik te pakken.. En hij maar roepen om mama..

Daarna keeltest, 3 keer bloedtesten, 3 urine testen daarna ontlasting getest.
Het hersenvocht wat ze hadden afgetapt moest ook nog onderzocht worden
Na klein weekje in het ziekenhuis mochten we naar huis.
Het was een virale hersenvliesontsteking en het virus zat niet alleen in zijn hersenvocht maar werd echt overal gevonden,

Heel zwaar gehad hij heeft nog weken lang gehuild van de pijn.
Had een groeistop en dronk en at heel slecht.

Bij de nacontrole werd ik ineens doorgestuurd naar het kinderziekenhuis om zijn oren te onderzoeken. 1 van de meest voorkomende schade bij hersenvliesontsteking is gehoorproblemen en doofheid.
Bij het kinderziekenhuis was de buitenkant van zijn gehoorgang in orde..
Maar de arts wilde even kijken of de hersenverwerking ook wel in orde is.

Dat gaan ze morgen dus onderzoeken
pi_100708470
och pvoesss, je kleine prul in het ziekenhuis :* het zou niet moeten mogen.
sterkte alvast voor morgen. En als je nu al weet dat slapen hem niet gaat worden, is een roesje dan geen optie? of beinvloedt dat de uitkomsten van de scan?
pi_100708528
Een roesje kan niet, hoe dat zit weet ik eigenlijk niet echt :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')