abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100570024
Vitamine D vergeet ik ook te vaak..moet het eigenlijk gewoon bij de medicijnen zetten..

Vanmiddag nog even met Jelle bij de longverpleegkundige geweest. Gesprekje gehad over hoe het gaat met hem en nog wat tips enzo gekregen. Erg fijn de begeleiding die we krijgen vind ik! Over 3 maanden hebben we daar weer een afspraak

Ow en ik ben zo onwijs gek op m'n kleine ventje O+ zo'n heerlijk vrolijk en gezellig mannetje die het heerlijk vind om te knuffelen en je dan echt zo stevig vastpakt O+ en heerlijk kan schateren en kan communiceren met Lotte. Gaat zitten zodra je hem neerlegt en op jacht naar je telefoon gaat als die binnen bereik ligt van hem (en buiten bereik gaat hij er wel achteraan).

Vanmiddag een paar nieuwe rompers voor hem gekocht, maat 86/92. De andere beginnen helaas echt te klein te worden en te strak te zitten
pi_100573111
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:05 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik tikte die drupjes zo in mijn kids mondje rechtstreeks vanuit 't flesje. Zo klein als ze waren, dat vonden ze toch wel lekker. Net kleine vogeltjes O+
ik doe t nog steeds bij oudste, ze wordt er helemaal wild van :D <3

En idd, dat verhaal met vit. D. ik was er altijd heel sceptisch over, om precies de redenen die Troeta aangeeft. Mijn kind kwam ruim meer dan 15 minuten onbedekt buiten per dag, ze at goed en voldoende en toch had ze een flink vit. D tekort toen er bloed geprikt werd. Haar verdere vitamine-gehalte was wel keurig in orde (wat blijkbaar ook niet altijd zo is op die leeftijd), maar de vitamine D. bleef erg achter.

De situatie met mijn kind hoeft niet typerend te zijn voor ALLE kindjes natuurlijk, maar die richtlijn is er niet voor niets natuurlijk, daar is echt wel onderzoek naar gedaan. Ik schrok er in ieder geval wel van dat een tekort, ondanks goede voeding en buitenzijn, zo makkelijk opgelopen wordt. En de gevolgen van een langdurig tekort aan vit. D zijn het wat mij betreft niet waard om nou eigenwijs te gaan doen over een stel druppeltjes. :)
:)
pi_100574725
Wij gaan naar aanleiding van het advies toch maar beginnen met vit d druppels. Ik heb ze in huis al. Sofie drinkt nu ongeveer 550 cc melk nu.

Sofie heeft de hele avond gespookt bij N. Ik heb gewerkt en ze heeft vanaf 19.45 lopen mieren in bed. N is er steeds even heen geweest, en op een gegeven moment had ze een vette lach toen hij weer binnenkwam. Hij heeft haar ook nog getempt, maar dat was dik in orde.
Om 22.10 heeft hij haar voor het laatst gehoord.
Ik ben heel benieuwd of we haar nog horen vannacht.

[ Bericht 58% gewijzigd door kaatjejannie op 10-08-2011 23:50:43 ]
*poef* nu is het weg
pi_100583689
mignonne, toen dat tekort bij je oudste werd geconstateerd, dronk ze toen nog flesvoeding?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 11 augustus 2011 @ 06:08:38 #105
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100585625
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:05 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik tikte die drupjes zo in mijn kids mondje rechtstreeks vanuit 't flesje. Zo klein als ze waren, dat vonden ze toch wel lekker. Net kleine vogeltjes O+
ruikt een beetje naar anijs vind ik. Los druppelen is misschien wel een idee ja!
pi_100586431
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 03:30 schreef mefke79 het volgende:
mignonne, toen dat tekort bij je oudste werd geconstateerd, dronk ze toen nog flesvoeding?
We zijn eind november gestopt met flesvoeding en 12 januari is er bloed bij haar afgenomen.
:)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:38:32 #107
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_100597122
Hey allemaal, hier ben ik weer een keertje. Ik lees nog steeds iedere dag mee, maar heb vaak niet de tijd of energie om zelf wat te schrijven. We zijn sinds Olivia thuis is behoorlijk aan het tobben met haar, de roze wolk is dan ook vaak ver te zoeken :@ . Het begon met (erge) kramp, daarvoor Cinababy en later (op jullie advies) Infacol gaan gebruiken, ook krijgt ze Omneo en 10cc extra water in de fles. Toen dat wat beter was, kreeg ze een 'hang'weekje, kon haar niet wegleggen of ze zette een keel op. En nu sinds een weekje heeft ze echt verschrikkelijke kramp vanwege moeizame ontlasting, ze huilt (krijst) echt verschrikkelijk na bijna iedere voeding :'( (en mama ook vaak...). Bij het temperaturen (ze voelde nogal warm, maar bleek 37.4) kwam er dan eindelijk wat ontlasting mee, verschrikkelijk stroperig en zeeer sterk ruikend zullen we maar zeggen. Na weer een paar dagen aankijken heb ik vanmorgen de kinderarts gebeld, zij heeft Lactulose voorgeschreven en dat heb ik haar net voor het eerst gegeven, nu maar hopen dat dit gaat werken voor haar.

Wat wel heel goed gaat :P is haar groei! Ze groeit echt als kool en is inmiddels (vandaag 8 weken oud) de 8 pond gepasseerd. Dat is echt netjes aangezien ze 6 weekjes te vroeg was. Ook heeft ze afgelopen week een paar keer (als ze net wakker was en nog geen kramp had) voorzichtigjes gelachen O+ , wat een heerlijk gezicht is dat!

We zijn ook druk met de verhuizing, volgende week zaterdag gaan we over. Ik hoop dat ik dan wat stress van m'n schouders kan gooien, zodat ik het ook wat beter kan 'handelen' als ze huilt etc., want nu kan ik daar af en toe echt behoorlijk labiel van worden, zeker als vriendlief aan het werk is.

Excuses (wederom) voor de ego-post... :@
Zodra het wat beter met ons gaat, zal ik m'n leven beteren :+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_100597504
Kijk die kleine Olivia eens mooi bijtrekken qua gewicht. Dat gaat goed! Wat vervelend dat ze zo een moeite heeft met haar ontlasting en zoveel moet huilen. Ik hoop dat de lactulose gaat werken voor haar.
Het gevoel van meehuilen is bekend. Probeer ondanks de verhuizing verder niet teveel te willen en lekker met je meisje knuffelen en troosten. Succes met de verhuizing ^O^

Op groeigids.nl kan je trouwens de curve invullen voor kunstvoeding baby's. De curve die je nu post is voor borstvoeding baby's. Er zit wat verschil in.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:02:45 #109
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_100598412
Dank je, ik doe inderdaad mijn best om een beetje ontspannen te blijven... wel lastig af en toe als je het gevoel hebt andere dingen te 'moeten' doen.

Die van groeigids heb ik inderdaad ook ingevuld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_100598716
Wat zoekt ze een mooi lijntje isis. Vervelend dat t verder niet zo lekker loopt. Hopelijk geeft de lactulose verlichting voor haar.

Sofie heeft net n.a.v. gisteren weer voor 't eerst vit D gehad. Ze keek even moeilijk, want geen voedsel op de lepel, maar verder slikte ze het zo weg. Ze is een echte broodliefhebster. Ze eet zo 2 boterhammen weg. Ook lijkt ze de rietjesbeker door te hebben. Ik kneep erin, en toen begon ze te drinken. Ook toen ik er niet meer in kneep.
Verder is het een deugniet, op de grond is niks meer veilig voor haar. Ook de krant op de salontafel had ze te pakken. Ze gaat dan op haar zij liggen, en dan kan ze erbij.. Slim ook nog. O+
*poef* nu is het weg
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:20:55 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100599337
KJ ik weet niet of je D druppels op water of op oliebasis hebt, maar als het op oliebasis is dan zou je eventueel de druppels op een beetje brood kunnen doen (mocht ze moeilijk gaan doen ;))

Olivia groeit prachtig Isis ^O^
En geen zorgen dat je niet voldoende meepost, het is gewoon druk met zo'n kleintje, ook als je geen zorgen hebt over voeding, ontlasting en af en toe eens samen heel hard moet huilen.
Komt allemaal wel goed :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 11-08-2011 14:30:40 (oeps...) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100599374
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik doe t nog steeds bij oudste, ze wordt er helemaal wild van :D <3

En idd, dat verhaal met vit. D. ik was er altijd heel sceptisch over, om precies de redenen die Troeta aangeeft. Mijn kind kwam ruim meer dan 15 minuten onbedekt buiten per dag, ze at goed en voldoende en toch had ze een flink vit. D tekort toen er bloed geprikt werd. Haar verdere vitamine-gehalte was wel keurig in orde (wat blijkbaar ook niet altijd zo is op die leeftijd), maar de vitamine D. bleef erg achter.

De situatie met mijn kind hoeft niet typerend te zijn voor ALLE kindjes natuurlijk, maar die richtlijn is er niet voor niets natuurlijk, daar is echt wel onderzoek naar gedaan. Ik schrok er in ieder geval wel van dat een tekort, ondanks goede voeding en buitenzijn, zo makkelijk opgelopen wordt. En de gevolgen van een langdurig tekort aan vit. D zijn het wat mij betreft niet waard om nou eigenwijs te gaan doen over een stel druppeltjes. :)
Door jou ben ik het gaan geven. Trouw elke ochtend 2 druppels (andere dan davitamon dus, waar de dosering 10 druppels is tegenwoordig) En Jen een kauwtabletje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:34:26 #113
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_100599895
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:20 schreef Leandra het volgende:
Olivia groeit prachtig Isis ^O^
En geen zorgen dat je niet voldoende meepost, het is gewoon druk met zo'n kleintje, ook als je geen zorgen hebt over voeding, ontlasting en af en toe eens samen heel hard moet huilen.
Komt allemaal wel goed :Y
Hahaha, lief... dank je wel :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_100600665
onze oudste krijgt inderdaad door mignonne trouw de vitamine d (4 kleine tabletjes in ons geval, ook davitamon geloof ik), maar voor de kleinste overleg ik wel even op het cb volgende week. Ze hebben er nog niets van gezegd, toen ik zei dat ik fles gaf was het meteen: o dan hoef je verder niets te geven.

Ik heb mijn uk de laatste dagen al meerdere keren op zijn zij betrapt, terwijl ik em op zijn rug gelegd had. Leg ik em trouwens op zijn buik, dan doet ie rondjes, grappig om te zien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100603027
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kijk Puck eens muzikaal zijn 8-)

Wat geweldig! :D Hij ziet er ook groot uit zo. Hij heeft al best veel haar, of niet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100613703
Ik heb hem nu ook gekeken dizzy, echt geniaal!!!

Wat Leandra zegt Isis, en we vinden het al leuk dat je af en toe even post! Hoop dat ze zich snel beter voelt.

Mex viel net al voor zijn flesje in slaap...ben benieuwd hoe dat gaat lopen...
pi_100615263
Wat een talent DML O+

Hopelijk een goede nacht Troeta.

Sofie heeft haar slechte avond van gisteren vandaag ingehaald. 2x2 uur geslapen. vanavond ook weer vers eten geprobeerd. (na het potje). De eerste paar happen waren prut, daarna nog wel wat gegeten. Ook heeft ze lekker wat stukken bloemkool gegeten.

Ze gaat nu zo snel.... ze probeert te kruipen, gelijk ook maar proberen zelf te zitten. Eerder als ik haar mijn vingers gaf trok ze zichzelf tot zitten, nu maar gelijk naar staan. Hallo, waar is mijn baby???
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 augustus 2011 @ 21:19:45 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100617853
Knappe puck :D

isis :* Hopelijk keert met het nieuwe huis, de rust terug in jezelf en daarmee ook een stukje rust voor je kleintje :*

ik heb hem dan toch eindelijk hoor!

Hij probeert ook maar gelijk z'n knieen onder zich te trekken ... (ik vond m'n kind heulemaal niet rap, maar dit gaat toch wel ineens hard zo!)

[ Bericht 24% gewijzigd door DJMO op 11-08-2011 21:44:06 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100620225
Geert snelle jongen :)

Sofie is een dreumes aan het worden, maar dat wil mama niet horen natuurlijk, lieve baby is ze nog KJ!

Mex, kleine slaapkop :)

En die vitamine D, ik heb het hier wel staan, misschien moet ik er voor de oudste maar weer mee beginnen! Voor Sarah ga ik het nog even navragen op het CB.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:13:35 #120
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100620420
Whaah, wat goed van Geert! *O* wat een lief stemmetje heeft hij ook.
Eline babbelt nog niet zoveel. Wel doet ze 'sputteren' (tong uitsteken en dan pffffrrrrt), het liefste met een mond vol bruine bonen prut natuurlijk. Ook borstvoeding pfffrrrrt lekker, alleen de tepel erbij werkt niet.

Vitamine D moet ik ook maar naast haar medicijnen gaan zetten, vergeet het veel te vaak. J. heeft ook een vitamine D tekort (komt door zijn reuma) en moet eens per maand een hoge dosis innemen. Bram krijgt een multivitamine beertje elke dag.
pi_100620735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:13 schreef Sugarsnap het volgende:
Whaah, wat goed van Geert! *O* wat een lief stemmetje heeft hij ook.
Eline babbelt nog niet zoveel. Wel doet ze 'sputteren' (tong uitsteken en dan pffffrrrrt), het liefste met een mond vol bruine bonen prut natuurlijk. Ook borstvoeding pfffrrrrt lekker, alleen de tepel erbij werkt niet.

Vitamine D moet ik ook maar naast haar medicijnen gaan zetten, vergeet het veel te vaak. J. heeft ook een vitamine D tekort (komt door zijn reuma) en moet eens per maand een hoge dosis innemen. Bram krijgt een multivitamine beertje elke dag.
Dat van pffrrrt doet Sofie ook graag. Vooral met een mond vol eten. Of de mond vol melk. Het is een tijdje weggeweest, maar ze begon er van de week weer mee :(
*poef* nu is het weg
pi_100621654
zo...vandaag even naar de dokter geweest. Toch een laxeermiddel gekregen en pilletjes tegen maagzuur. Nu moeten we ook weer terug naar Omneo en Nutriton.

Hij is even gemeten en gewogen. 60cm en 4915gr. was ie, best wel netjes gegroeid dus :)
pi_100623354
En nu hopen dat het werkt cleany, zou wel fijn zijn, als het net zo gaat als bij ons heb je over eenpaar dagen een ander kind, hij is al leuk, maar word dan nog leuker, hopelijk mag je gauw ervaren wat ik bedoel :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100630817
Van 20.00 tot half 7 aan 1 stuk door!! Ben vanochtend maar gaan kijken of hij nog wel leefde...

Geertje!!! Wat knap zeg!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:35:15 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100630835
Mex ook al zo lekker geslapen :D

Hopelijk werkt het cleany!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')