abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123443645
Bedankt voor de link!

OK, volgorde is voor mij duidelijk. Voor de bestrating een vakman zoeken. Als iemand nog iemand kent, hoor ik het ook graag. Niet zo een zin in werkspot :)
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:42:59 #202
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_123453536
Wij hebben het gewoon zelf gedaan; of nou ja, ik legde de stenen voor het grijpen en mijn eigen " vakman" deed de rest. :+
Ligt toch behoorlijk strak vind ik...
Ll is toch ook wel enigzins handig? :D
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_123464225
Mijn vriend heeft het ook zelf gedaan. Als ik zie wat jullie zelf in huis hebben gedaan, schat ik in dat dit ook wel moet lukken! :Y

Oh, en ik wil jullie haard! O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123490133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef Ingetje79 het volgende:
Wij hebben het gewoon zelf gedaan; of nou ja, ik legde de stenen voor het grijpen en mijn eigen " vakman" deed de rest. :+
Ligt toch behoorlijk strak vind ik...
Ll is toch ook wel enigzins handig? :D
Zeker O+ Maar hij kwam er gisteren zelf mee dat de BTW op tuinklussen naar 6% wordt verlaagd :P

quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:35 schreef Goodbye het volgende:
Mijn vriend heeft het ook zelf gedaan. Als ik zie wat jullie zelf in huis hebben gedaan, schat ik in dat dit ook wel moet lukken! :Y

Oh, en ik wil jullie haard! O+
We hebben niet alles zelf gedaan hoor (de haard wel toevallig :P) Hij is nog mooier als die aan is! *O*
Klussen deel 1 en 2
pi_124761922
We zijn zaterdag wezen kijken voor tegels.. Havero konden we niet vinden :P. Wel bij Pleunis sierbestrating een paar kanshebbers gezien. Meer tips over bedrijven in ZH die keramische tegels verkopen zijn welkom :)
Klussen deel 1 en 2
  maandag 1 april 2013 @ 17:58:31 #206
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124762124
Beetje spuit elf gevoel krijg ik want ik ken je topic niet, maar je wilt in ZH tegels hebben..

Zelf vind ik Jan Groen in Bleiswijk een hele goede tent. Ik ben in de Outlet geslaagd voor vloertegels en marmer mozaïek, de witte wandtegels voor de badkamer heb ik elders gehaald. Ze hebben ook een fancy showroom en een opruimschuur.
Laat die handjes wapperen!
  maandag 1 april 2013 @ 18:19:09 #207
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_124762848
Hey Loveless :W wist niet dat jij ook een huisje aan het opknappen was. Proficiat, ziet er al mooi uit!! Doe je al het geknutsel zelf? Ik ga 't topic in ieder geval bookmarken en binnenkort even inlezen :)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_124764499
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:58 schreef Gieliovd het volgende:
Beetje spuit elf gevoel krijg ik want ik ken je topic niet, maar je wilt in ZH tegels hebben..

Zelf vind ik Jan Groen in Bleiswijk een hele goede tent. Ik ben in de Outlet geslaagd voor vloertegels en marmer mozaïek, de witte wandtegels voor de badkamer heb ik elders gehaald. Ze hebben ook een fancy showroom en een opruimschuur.
We hebben bij Jan Groen alles voor binnen gehaald, top tent! Maar we waren er laatst voor wat plinten en meteen rondgekeken voor buiten, maar alleen vrij dure natuursteen gezien... Toch te vroeg, misschien? Was zo'n 4 weken geleden.
Klussen deel 1 en 2
  maandag 1 april 2013 @ 22:00:29 #209
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124772370
Tja, het is toch meer een "tegel" bedrijf dan een straatstenen bedrijf. Denk dat je daarvoor beter bij de groothandels, bouwmarkten en tuinders terecht kan.
Laat die handjes wapperen!
pi_125276861
De tegels zijn besteld! Het zijn 60x60 zwarte keramische tegels geworden :) volgend weekend de tuin leeghalen en dan kunnen we beginnen!
Klussen deel 1 en 2
  zondag 14 april 2013 @ 19:09:08 #211
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_125277447
Leuk! Ben benieuwd naar het resultaat :Y
pi_125566533
Jeetje jullie zijn goed bezig, wel jammer van die aannemer!
Succes verder.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_125567205
Dank je! Ach, dat is een tijd geleden, en zijn werknemers waren op zich netjes bezig qua tegelen etc, maar verder klikte het niet zo zeg maar :P

Nu doen we het meeste zelf of vragen we een klusjesman die wel zijn afspraken nakomt :)
Klussen deel 1 en 2
pi_125980034
Weet er iemand hoe groot de grondboor moet zijn als de palen 8.8cm zijn? Ik kom op internet alleen tegen dat je bij palen van 7cm een grondboor van 10cm moet nemen, maar is dat niet overdreven veel? Gaan 8.8cm palen met 10cm boor ook lukken?
Klussen deel 1 en 2
pi_125988508
Waarom niet, doorsnede is 1,2 cm kleiner dus moet gewoon passen?
pi_125995345
Ja, maar waarom wordt dan die 10cm aangeraden voor 7cm palen terwijl er ook 8 cm grondboren zijn bijvoorbeeld :) maar we hebben nu een 10cm gehuurd, zaterdag gaan we het zien.
Klussen deel 1 en 2
pi_125997172
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:54 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ja, maar waarom wordt dan die 10cm aangeraden voor 7cm palen terwijl er ook 8 cm grondboren zijn bijvoorbeeld :) maar we hebben nu een 10cm gehuurd, zaterdag gaan we het zien.
Gat boren paal er in. Heeft de paal een afwijking als de waterpas er tegen zit zijde afschrapen met de paal en kijken. Alles waterpas dan boor je eventueel nog even wat dieper.
Punt van de schoen tegen de paal en dan naar beneden drukken geeft wat mee afschraping aan de zijkant van het boor gat.
Als de paal zuiver staat en op de juiste plaats even laag aarde er in en aanstampen met een balkje. Zo langzaam tot boven aan vullen.

Heb je vlechtschermen dan eerste paal plaatsen. Vlechtscherm op de grond legen. Tweede paal boren. Tussen de twee palen krijg je een afstand van scherm+10 mm.

Mooiste is trouwens eerste en de laatste paal zetten. Touwtje net boven de grond spannen. Zo blijven de palen in lijn.

Palen iets hoger houden en later allemaal gelijk afzagen. Liefst onder een hoek zodat de kop niet inwatert.
Jeroentje.
pi_126010554
Thanks, goede tips! Als de palen diep genoeg de grond in gaan hoeven we dus geen snelbeton te gebruiken?

We moeten een L maken, waarbij er 2 schermen nog op maat gemaakt moeten worden. Als wij dat bij de hoek van de L doen kan die paal op zich meteen geplaatst worden :)
Klussen deel 1 en 2
pi_126010697
Meestal om de drie schermen plaats ik een wat langere paal. Als het hardhouten paal is dan zou ik zeker geen snelbeton gebruiken. Die stalen pennen waarmee je de pallen boven de grond kan zetten

gebruik ik nooit. Palen staan meestal los in die houders en zijn moeilijk vast te krijgen.
Gebruikt haast nooit gewolmaniseerd hout als palen. Als ik het doe gebruik ik liefst allemaal lange palen. Er is er altijd wel eentje die gaat rotten, de overige blijven dan voor genoeg steun zorgen.

Die L maakt ook in de hoek aardig wat stevigheid. Paal op de hoek wat langer is wel beter voor de stevigheid. Neem de tijd voor het uitzetten van de eerste palen. Pas als je zeker weet dat alles goed staat kan je er voor gaan.

Oja nog zo'n eentje. Palen met een kromming. Bij vlechtschermen de rechte kant aan de zijde van de schermen. Valt de kromming niet zo op. Bij losse planken de kromming, kwart draaien, juist in de lengte van het scherm.
Voor de belangrijke palen die je eerst zet even de rechtste palen uitzoeken.
Jeroentje.
pi_126014974
We hebben palen van 2m70 besteld, en de schutting is 1m80 (schermen). De palen gaan idd rechtstreeks de grond in, zonder die houders. Het is geimpregneerd vurenhout of grenenhout (de betere, ik vergeet altijd welke dat is :P )
Klussen deel 1 en 2
pi_127066086
Goed, de schutting staat al een paar weken, ging eigenlijk prima :) Alleen de palen moeten nog afgezaagd worden tot dezelfde lengte (we hebben niet een goede soort zaag daarvoor), dan komt er een foto :)

Dit weekend gaan we dan eindelijk de bestrating doen. Keramische tegels, zoals ik het begrijp moeten die op een gestabiliseerd zandbed = mix van zand en cement? We hadden eigenlijk gehoopt met alleen zand klaar te zijn... We gaan wel zo een trilapparaat huren, is zo een extra laag dan wel nodig?
Klussen deel 1 en 2
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 13:33:01 #222
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_128418126
Er is hier al 33 dagen niet gepost; maar toch wil ik weten of hier nog vorderingen zijn in dit o zo leuke topic van jullie ! :9
pi_128418970
Vooruit, ik zal jullie verblijden met wat ontwikkelingen in de tuin :)

Zo was het eerst:

Een maandje geleden;

Beginnetje van de schutting:

Toezichthouders zijn ook aanwezig:

Toen was het tijd voor dit apparaat. Wat een herrie maar wel grappig hoe dat werkt :)

Zo!

Even langs de IKEA:

En we kunnen BBQen!

Het plan voor deze zomer is om wat planten in de tuin te zetten en het gewoon gezelliger maken :) Tuinhuisje gaan we volgend jaar aanpakken.
Klussen deel 1 en 2
pi_128422780
Nice! Mooie tegels! ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_128423076
Dank je! Het zijn na wat onderzoek ;) keramische tegels geworden, van Lab21.
Klussen deel 1 en 2
pi_128423133
WOW!!!!
  zondag 30 juni 2013 @ 16:18:03 #227
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_128423621
Ziet er strak uit! :D

Maar worden ze niet enorm glad als het regent?
pi_128434283
Nee! Het is eigenlijk geen gladde oppervlak, er zitten ¨gaatjes¨/deukjes in (maar het is niet poreus).

We hebben de tegels uiteindelijk zelf gelegd (nou ja, ik ben vooral met touwtjes en waterpas bezig geweest, het leggen was mij met 15 kilo per tegel toch te zwaar :) . Het kostte een paar weekenden maar was verder goed te doen!
Klussen deel 1 en 2
pi_128449880
Alleen gaan de palen wel verrotten op een gegeven moment.
pi_128450268
Het budget was ook niet eindeloos helaas. We hopen dat ze een jaar of 10 meegaan.
Klussen deel 1 en 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')