Berkshire blijft imo ook een bazenbedrijf.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:12 schreef piepeloi55 het volgende:
Buffet is allang de Buffet van vroeger niet meer. Hij heeft zijn eigen regels verloochent en het zal me niets verbazen als zijn bedrijf rake klappen gaat krijgen bij de aankomende crisis. Misschien dat Dinosaur_sr zich eens wil verdiepen in de boeken.
Waarom kunnen ze niet zoals vorige keer (lehman) iemand de schuld in de schoenen steken en vanaf dat moment weer opbouwen. (en dan wel op zo'n manier dat de krediet markt niet direct volledig stil komt te staan).quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:14 schreef iamcj het volgende:
QE3 morgen, wat denken jullie?
Mij lijkt het er toch op dat we de printkant op gaan.
Me dunkt dat ze daarin hun lesje nu wel geleerd hebben.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:19 schreef piepeloi55 het volgende:
Geld printen zal dit keer niet helpen om de markt omhoog te duwen, aangezien het geen effect heeft op de economie die in een dubble dip dreigt te belanden.
Lijkt mij ook.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:14 schreef iamcj het volgende:
QE3 morgen, wat denken jullie?
Mij lijkt het er toch op dat we de printkant op gaan.
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:19 schreef piepeloi55 het volgende:
Geld printen zal dit keer niet helpen om de markt omhoog te duwen, aangezien het geen effect heeft op de economie die in een dubble dip dreigt te belanden.
hmmmmm.... let's blame S&Pquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze niet zoals vorige keer (lehman) iemand de schuld in de schoenen steken en vanaf dat moment weer opbouwen. (en dan wel op zo'n manier dat de krediet markt niet direct volledig stil komt te staan).
Niet om het een of ander en zeker niet om CRA's goed te praten maar ik denk serieus dat als we de 4 main CRA's de mond snoeren de kapitaal markt ook enorm instort. Men moet dan opeens voor zich zelf nadenken. Dat gaat ook niet goed komen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hmmmmm.... let's blame S&P
Zag je dat Buffet dat al direct deed.
En S&P meteen Berkshire op negative watch zette
Wat een circus
Het geld dat gecreerd word met QE vind zijn weg naar de economie niet door de haperende kredietmotor. Dat is al sinds de crisis zo en dat proces zal zich met de huidige schuldenpaniek alleen versterken. Je kunt wel aan het touw trekken, maar het niet duwen.quote:
Nope, maar ik zag Buffett zijn uitspraken doen, en dacht toen zal S&P wel of niet, en ja hoor binnen een paar uur deden ze.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet om het een of ander en zeker niet om CRA's goed te praten maar ik denk serieus dat als we de 4 main CRA's de mond snoeren de kapitaal markt ook enorm instort. Men moet dan opeens voor zich zelf nadenken. Dat gaat ook niet goed komen.
Maar van uit zo'n oogpunt zou je een default van Griekenland het beste kunnen verwachten en Europa splitsen.
De een zijn schuld is de ander zijn bezit. Gaat dus niet vrijwillig gebeuren, al is een dergelijke schuldsanering onvermijdelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Kunnen alle hoge heren van de wereld niet eens bij elkaar komen en een wet ondertekenen dat van elk wettig land de schulden met 50% worden gehalveerd ofzo?
Obama ziet er vermoeid uit, laat staan dat hij met zo'n toespraak nog enige overtuiging over heeft.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:10 schreef Vandergeld het volgende:
Als Buffet een rating agency was:
[ afbeelding ]
Maar als je alles tegen elkaar wegstreept?quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:30 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
De een zijn schuld is de ander zijn bezit. Gaat dus niet gebeuren.
Nou was dat de mening pakweg drie jaar geleden ook. Dat viel toch anders uit.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:28 schreef iamcj het volgende:
Nu Amerikaanse staatsobligaties kopen, de risico's zijn nog nooit zo hoog geweest en de rente is superlaag.
Kansloos op lange termijn.
Vroeg of laat gaat dat ook gebeuren, maar niet vrijwillig. De hele crisis loopt uiteindelijk uit op een grote schuldsanering waarbij eigendomtitels van naam veranderen en de (negatieve) effecten die daarbij komen kijken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:31 schreef Sokz het volgende:
Maar als je alles tegen elkaar wegstreept?
Hoe hoog zal deze QE inderdaad niet moeten zijn om tijd te rekken en 'schulden af te lossen'?quote:You're right about QE3 - not that anyone here doesn't already know the script. But, you're neglecting to mention the other critical element, which is when the fun really begins: price controls.
2.5 years ago, when Bammer opined that 'perhaps now was a good time to buy stocks', the idea of a centrally coordinated PPT, QE, POMO, et al still existed in the fantasy realm. However, now that the cat is out of the bag, any overt/covert QE actions will immediately translate on a 1:1+ basis into the prices of gold, oil, food, etc.
Since the QE has to be big, and by that I mean really big (Krugman big) - probably on the order of $10-15T - that means all commodities will become out of reach for the average citizen. When that happens, in come the price controls. And since that will result in shortages, in come the various police agencies and military to "maintain order" , and perhaps some emergency exec orders along the lines of 'continuity of government'.
Winning. Get it? What, you thought we were gonna get out of this the easy way? LOL
Stap 1: is een plafond leggen op de rente van staatsobligatiesquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:32 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Vroeg of laat gaat dat ook gebeuren, maar niet vrijwillig. De hele crisis loopt uiteindelijk uit op een grote schuldsanering waarbij eigendomtitels van naam veranderen en de (negatieve) effecten die daarbij komen kijken.
1: Het is een illusie dat de FED een plafond kan instellen, daar denken ze zelf ook zo over lees de notulen erop na.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:40 schreef iamcj het volgende:
Stap 1: is een plafond leggen op de rente van staatsobligaties
Stap 2: indirect goedkope leningen aan de private sector verstrekken
Stap 3: de dollar devalueren
Deflatoir voor huizen, aandelen en bonds.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:45 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
1: Het is een illusie dat de FED een plafond kan instellen, daar denken ze zelf ook zo over lees de notulen erop na.
2: Dat is de bedoeling, maar die kredietmotor hapert. Banken en consumenten/bedrijven zijn bewust geworden van schuldenpositie en handelen daarna. Dat heet perceptieverandering en die zal de komende tijd alleen maar aansterken.
3: Daar heb je gelijk in en velen denken dat naast het verkomen van een contractie in het bankwezen dat de hoofdreden is van QE.
Ik ben het trouwens wel eens met Novacek, die inflatie zal er niet komen. De uiteindelijke afloop van de crisis is zwaar deflatoir en in dergelijke omgevingen is cash king.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |