abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:13:44 #76
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100486298
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:12 schreef piepeloi55 het volgende:
Buffet is allang de Buffet van vroeger niet meer. Hij heeft zijn eigen regels verloochent en het zal me niets verbazen als zijn bedrijf rake klappen gaat krijgen bij de aankomende crisis. Misschien dat Dinosaur_sr zich eens wil verdiepen in de boeken.
Berkshire blijft imo ook een bazenbedrijf.
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:14:06 #77
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_100486327
QE3 morgen, wat denken jullie?

Mij lijkt het er toch op dat we de printkant op gaan.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_100486625
Geld printen zal dit keer niet helpen om de markt omhoog te duwen, aangezien het geen effect heeft op de economie die in een dubble dip dreigt te belanden. Waarom zou men zich eraan wagen als het geen effect resulteerd?
pi_100486690
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:14 schreef iamcj het volgende:

Waarom kunnen ze niet zoals vorige keer (lehman) iemand de schuld in de schoenen steken en vanaf dat moment weer opbouwen. (en dan wel op zo'n manier dat de krediet markt niet direct volledig stil komt te staan).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:20:15 #80
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100486695
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:19 schreef piepeloi55 het volgende:
Geld printen zal dit keer niet helpen om de markt omhoog te duwen, aangezien het geen effect heeft op de economie die in een dubble dip dreigt te belanden.
Me dunkt dat ze daarin hun lesje nu wel geleerd hebben.
pi_100486710
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:14 schreef iamcj het volgende:

Lijkt mij ook.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:19 schreef piepeloi55 het volgende:
Geld printen zal dit keer niet helpen om de markt omhoog te duwen, aangezien het geen effect heeft op de economie die in een dubble dip dreigt te belanden.
Waarom denk je dat?
pi_100486769
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom kunnen ze niet zoals vorige keer (lehman) iemand de schuld in de schoenen steken en vanaf dat moment weer opbouwen. (en dan wel op zo'n manier dat de krediet markt niet direct volledig stil komt te staan).
hmmmmm.... let's blame S&P :P

Zag je dat Buffet dat al direct deed.
En S&P meteen Berkshire op negative watch zette :D
Wat een circus :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:21:33 #83
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_100486771
Kan iig voor de relief rally zorgen.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:22:30 #84
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_100486816
Printen is beter dan niks.
pi_100487026
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hmmmmm.... let's blame S&P :P

Zag je dat Buffet dat al direct deed.
En S&P meteen Berkshire op negative watch zette :D
Wat een circus :)
Niet om het een of ander en zeker niet om CRA's goed te praten maar ik denk serieus dat als we de 4 main CRA's de mond snoeren de kapitaal markt ook enorm instort. Men moet dan opeens voor zich zelf nadenken. Dat gaat ook niet goed komen.

Maar van uit zo'n oogpunt zou je een default van Griekenland het beste kunnen verwachten en Europa splitsen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_100487160
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:20 schreef Rejected het volgende:
Waarom denk je dat?
Het geld dat gecreerd word met QE vind zijn weg naar de economie niet door de haperende kredietmotor. Dat is al sinds de crisis zo en dat proces zal zich met de huidige schuldenpaniek alleen versterken. Je kunt wel aan het touw trekken, maar het niet duwen.

QE heeft hoogstens een psychologische invloed op de reele economie gehad en de echt drijvende kracht achter 'het herstel' is het fiscale tekort geweest. Nu die (gedwongen) teruggebracht gaat worden gaat de stuwende/stabiliserende kracht van de economie in reverse. Meer QE lost dat niet op, omdat het geld de echte economie niet bereikt. Men kan het doen, maar het resulteerd niet in positiieve effecten. Waarom zou het dan gebeuren?

Autoriteiten zijn impotent en juist die perceptieverandering is de drijfveer achter de huidige neergang.
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:28:40 #87
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_100487203
Nu Amerikaanse staatsobligaties kopen, de risico's zijn nog nooit zo hoog geweest en de rente is superlaag.

Kansloos op lange termijn.
pi_100487293
Kunnen alle hoge heren van de wereld niet eens bij elkaar komen en een wet ondertekenen dat van elk wettig land de schulden met 50% worden gehalveerd ofzo? :P
pi_100487326
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet om het een of ander en zeker niet om CRA's goed te praten maar ik denk serieus dat als we de 4 main CRA's de mond snoeren de kapitaal markt ook enorm instort. Men moet dan opeens voor zich zelf nadenken. Dat gaat ook niet goed komen.

Maar van uit zo'n oogpunt zou je een default van Griekenland het beste kunnen verwachten en Europa splitsen.
Nope, maar ik zag Buffett zijn uitspraken doen, en dacht toen zal S&P wel of niet, en ja hoor binnen een paar uur deden ze. :) Ik dacht echt, dat hoort zo bij het moment na dat pandemonium in de senaat en kamer, nu vliegen de goeroes elkaar in de haren :) Tit for tat, zo kwam het over :)

Vind het wel opvallend dat S&P een eigen koers vaart, en dat de andere rating agencies niet volgen. Laat ik in het midden of ze de feiten anders interpreteren, of dat er wat anders aan de hand is. Denk wel dat S&P behoorlijk haar nek uisteekt. 'K weet niet of het wijs is. Je kan namelijk ook best redeneren dat de USA haar schuld in USD kan voldoen door te printen, en als je de USA daarop niet afwaardeert is dat niet de mond snoeren. Of je het met de fiscal polilcy nou eens bent of niet.
pi_100487335
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Kunnen alle hoge heren van de wereld niet eens bij elkaar komen en een wet ondertekenen dat van elk wettig land de schulden met 50% worden gehalveerd ofzo? :P
De een zijn schuld is de ander zijn bezit. Gaat dus niet vrijwillig gebeuren, al is een dergelijke schuldsanering onvermijdelijk.
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:30:56 #91
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100487352
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:10 schreef Vandergeld het volgende:
Als Buffet een rating agency was:
[ afbeelding ]
Obama ziet er vermoeid uit, laat staan dat hij met zo'n toespraak nog enige overtuiging over heeft.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:31:11 #92
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100487369
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:30 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

De een zijn schuld is de ander zijn bezit. Gaat dus niet gebeuren.
Maar als je alles tegen elkaar wegstreept?
pi_100487389
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:28 schreef iamcj het volgende:
Nu Amerikaanse staatsobligaties kopen, de risico's zijn nog nooit zo hoog geweest en de rente is superlaag.

Kansloos op lange termijn.
Nou was dat de mening pakweg drie jaar geleden ook. Dat viel toch anders uit.
pi_100487476
quote:
99s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:31 schreef Sokz het volgende:
Maar als je alles tegen elkaar wegstreept?
Vroeg of laat gaat dat ook gebeuren, maar niet vrijwillig. De hele crisis loopt uiteindelijk uit op een grote schuldsanering waarbij eigendomtitels van naam veranderen en de (negatieve) effecten die daarbij komen kijken.
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:38:47 #95
350845 Novacek
Fok.. ruk forum.. :-(
pi_100487826
Om maar even een stukje te quoten van Zerohedge:

quote:
You're right about QE3 - not that anyone here doesn't already know the script. But, you're neglecting to mention the other critical element, which is when the fun really begins: price controls.

2.5 years ago, when Bammer opined that 'perhaps now was a good time to buy stocks', the idea of a centrally coordinated PPT, QE, POMO, et al still existed in the fantasy realm. However, now that the cat is out of the bag, any overt/covert QE actions will immediately translate on a 1:1+ basis into the prices of gold, oil, food, etc.

Since the QE has to be big, and by that I mean really big (Krugman big) - probably on the order of $10-15T - that means all commodities will become out of reach for the average citizen. When that happens, in come the price controls. And since that will result in shortages, in come the various police agencies and military to "maintain order" , and perhaps some emergency exec orders along the lines of 'continuity of government'.

Winning. Get it? What, you thought we were gonna get out of this the easy way? LOL
Hoe hoog zal deze QE inderdaad niet moeten zijn om tijd te rekken en 'schulden af te lossen'?

Ik vraag me af er echt enorme inflatie zal komen op grondstoffen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Novacek op 09-08-2011 00:07:27 (onzinnig deel op het late tijdstip kon weg) ]
Dit was de druppel... wat Mij betreft kan Fok de tiephus krijgen. (Ik kwam toch enkel voor FP maar nu zum kotsen..)
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:40:36 #96
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_100487955
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:32 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Vroeg of laat gaat dat ook gebeuren, maar niet vrijwillig. De hele crisis loopt uiteindelijk uit op een grote schuldsanering waarbij eigendomtitels van naam veranderen en de (negatieve) effecten die daarbij komen kijken.
Stap 1: is een plafond leggen op de rente van staatsobligaties
Stap 2: indirect goedkope leningen aan de private sector verstrekken
Stap 3: de dollar devalueren
pi_100488254
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:40 schreef iamcj het volgende:
Stap 1: is een plafond leggen op de rente van staatsobligaties
Stap 2: indirect goedkope leningen aan de private sector verstrekken
Stap 3: de dollar devalueren
1: Het is een illusie dat de FED een plafond kan instellen, daar denken ze zelf ook zo over lees de notulen erop na.
2: Dat is de bedoeling, maar die kredietmotor hapert. Banken en consumenten/bedrijven zijn bewust geworden van schuldenpositie en handelen daarna. Dat heet perceptieverandering en die zal de komende tijd alleen maar aansterken.
3: Daar heb je gelijk in en velen denken dat naast het verkomen van een contractie in het bankwezen dat de hoofdreden is van QE.

Ik ben het trouwens wel eens met Novacek, die inflatie zal er niet komen. De uiteindelijke afloop van de crisis is zwaar deflatoir en in dergelijke omgevingen is cash king.
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:46:26 #98
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100488330
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:00:09 #99
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_100489042
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:45 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

1: Het is een illusie dat de FED een plafond kan instellen, daar denken ze zelf ook zo over lees de notulen erop na.
2: Dat is de bedoeling, maar die kredietmotor hapert. Banken en consumenten/bedrijven zijn bewust geworden van schuldenpositie en handelen daarna. Dat heet perceptieverandering en die zal de komende tijd alleen maar aansterken.
3: Daar heb je gelijk in en velen denken dat naast het verkomen van een contractie in het bankwezen dat de hoofdreden is van QE.

Ik ben het trouwens wel eens met Novacek, die inflatie zal er niet komen. De uiteindelijke afloop van de crisis is zwaar deflatoir en in dergelijke omgevingen is cash king.
Deflatoir voor huizen, aandelen en bonds.
Inflatoir voor voedsel, import en wellicht zaken als goud omdat iedereen zijn dollars terug naar Amerika gaat sturen.

Het geld is niet zomaar verdwenen en moet ergens naar toe.

Bij een default van een lening is de deposit nog niet weg. Dan moeten er echt op grote schaal banken omvallen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:09:42 #100
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100489563
Dino:

Zou jij eens naar één van mijn favorieten kunnen kijken? Ben het de laatste tijd redelijk aan het inslaan :)

Het bedrijf voldoet redelijk aan mijn eisen, maar misschien zie jij nog wat.

http://investing.business(...)ot.asp?ticker=COR:PL

Langlopend familie-bedrijf met een praktisch monopoly op kurk.

http://www.forbes.com/profile/americo-amorim

Er zit ook nog wel wat kapitaal achter :P
The more debt, the better
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')