Zo horen ze toch ookquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:15 schreef Rizkant het volgende:
Ik hou van lage met goed gevulde wielkasten wagens..
AQ wahahhaha, is mij ook overkomen met mijn rechter mistlampquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:10 schreef Gokhan03 het volgende:
Was laatst bij de sloop geweest en had 2 depo mistlampen(waren bijna splinternieuw) gekocht voor 30 euro(normaal 40 euro per stuk)
Dus ik haal mijn oude mistlampen eruit en opeens KRAK. Aan beide kanten is er iets kapot gegaan in de bracket waardoor mijn mistlampen niet meer vastklikken -.-
[ link | afbeelding ]
04 DRAAGRAAM MISTLAMP LINKS 1 03/1992 63178357393 $30.05
04 DRAAGRAAM MISTLAMP RECHTS 1 03/1992 63178357394 $30.05
Een beetje 50 euro betalen voor zo n plastic ding -.-
Wat denk je dat dat is daar onder? Dat me lak er van afbladerd..?:') Da is gewoon kit, ben er gewoon niet aan toegekomen om kitverwijderaar te kopen.. En het doet me nu toch niets dus laat het er maar aan plakken.. En BIJVOORBEELD mijn mistlamp steuntje: Er komt vandaag een 'nieuw' coupe na de sloop hier, dat is dan het eerste de beste wat ik er onderuit ga halen..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:11 schreef rival het volgende:
en waarom the fuck hou je je dan niet ff een half uurtje bezig met BIJVOORBEELD de skirt, de tering hey, ff spuitbussie wit erover en het lijkt tenminste ergens op....
ipv elke keer andere gare wielen, gare verlagingen en shit... doe eens iets nuttigs.
Als je even 'zacht' als eerst rijdt, dan reed je voorheen ook zonder shockdempers en/of dempers die horen bij een fiets. Als je gaat verlagen lever je in op comfort, schroefset of niet. Je gaat niet voor elke drempel je schroefset omhoog halen en/of zachter afstellen, en jij hebt zeker weten de electrische / pneumatische meuk niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:28 schreef Turquaz52 het volgende:
Nope, ik niet.. Ik rij even zacht als eerst.. Schroefset ftw![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Tuurlijk was ie een stuk comfortabeler toen ie zo'n kleine 15 meter hoger stond, maar hij rijdt nogsteeds even fijn, heb vrienden die op schroefsets van 600+ euro rijden, maar dat is net een stuiterbak, de mijne voel je de kleine putjes enzo wel, maar steentjes enzo voel ik niet, hij stuitert niet en tja, over dat drempel gedoe: electrische/pneumatische meuk zou wel fijn zijn, want óf ik moet omrijden óf ik moet er schuin over, das wel kut.. maar dat is gewoon de keuze wat IK maak..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je even 'zacht' als eerst rijdt, dan reed je voorheen ook zonder shockdempers en/of dempers die horen bij een fiets. Als je gaat verlagen lever je in op comfort, schroefset of niet. Je gaat niet voor elke drempel je schroefset omhoog halen en/of zachter afstellen, en jij hebt zeker weten de electrische / pneumatische meuk niet.
Als ik geen fatsoenlijke heb, wat dan wel? Ik heb een goede set er onder waar ik persoonlijk erg blij mee ben. Comfort, afstelmogenlijkheid en degelijkheid..quote:Als je gaat verlagen, lever je in op comfort. Ieder z'n eigen ding, maar ga geen onzin verkondigen dat een schroefset (helemaal een goedkope, want ik geloof niet dat jij een fatsoenlijke hebt) ervoor zorgt dat je comfort behoudt terwijl je (idioot) laag staat.
Ik rij liever op een schroefset zodat ik van zomer tot winter een ander afstelling kan doen en als ik andere velgen er onder pleur weer wat hoger of lager kan instellen dan een vaste verlaging.. Ik hou gewoon van geslamde auto´s.. De lager, de beter.quote:Geef mij maar de middenweg. De E46 coupé is van zichzelf iets lager. Uit esthetisch oogpunt mag hij nog iets lager, maar veel hoeft niet. Zo'n eiback-pro kit is nagenoeg perfect, met een beetje rake erbij. Veel lager wordt niet meer praktisch. Ik hoefde ook niet lager op mijn -35mm/-35mm H&R op de E30.
Verder mag iedereen rijden hoe hij of zij wil uiteraard. Ik vind het soms wel mooi als een auto zo laag staat, maar het is niet praktisch. Laat staan dat ik met een compleet dropped auto op m'n werk / bij klanten ga verschijnen.
dat is dus exact wat ik bedoel.. te fucking lui om wat kit weg te halen, of een bumpertje recht te hangen maar wel maanden bezig om de juiste lampjes en knippers erin te krijgen enzo....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:57 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat denk je dat dat is daar onder? Dat me lak er van afbladerd..?:') Da is gewoon kit, ben er gewoon niet aan toegekomen om kitverwijderaar te kopen.. En het doet me nu toch niets dus laat het er maar aan plakken.. En BIJVOORBEELD mijn mistlamp steuntje: Er komt vandaag een 'nieuw' coupe na de sloop hier, dat is dan het eerste de beste wat ik er onderuit ga halen..
Dan is ie op de kier aan de linkerkant van me bumper aan de beurt, maar dat is een slijp/las werk waar ik nu de mogelijkheid niet voor heb.
En als laatst: deze 'gare' velgen (welke nogmeer trouwens?) gaan er onder omdat ik de 18érs zo goed als verkocht heb. Remember? Ik ben nogsteeds in onderhandeling/zeuren/smeken om de Styling 5 velgen waar ik helemaal gek van ben. DAN gaat ie net zo laag als dat ie kan maar wel met de kasten goed gevuld.. Dan maar 2 km omrijden, heb ik er wel voor over..
Heb ik alleen met me vriendin....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:50 schreef Turquaz52 het volgende:
En kitverwijderaar.. pff komt nog wel.. het stoort me niet, me front is belangrijker voor mij..
Heeft die kit in haar gezicht dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:22 schreef HFdude het volgende:
[..]
Heb ik alleen met me vriendin....
Ps iemand nog interesse in Eibach veren (nieuw) voor een E61 met luchtvering?
je front.. logisch.... je kont zien ze toch nooitquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:50 schreef Turquaz52 het volgende:
het stoort me niet, me front is belangrijker voor mij..
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:33 schreef rival het volgende:
[..]
je front.. logisch.... je kont zien ze toch nooit
Een witte flits met zwarte vlekkenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]Nee duhh.. ze zien gewoon 1 keer mijn auto in hun buiten spiegel, een witte flits en weg ben ik..
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Een witte flits met zwarte vlekken
quote:
Waarom niet... als je iets wil moet je doorzetten... geen half werk...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:02 schreef Mikkie het volgende:
Wat lager, maar niet té laag, is wel mooi ja. Maar het moet wel handig blijven. Als je er weinig mee rijdt en vooral buitenwegen kom je prima weg met een verlaagde mobiel. Maar als je regelmatig stads rijdt en meer dan 15k per jaar rijdt, lijkt de handigheid er snel vanaf
Waarom zou je niet met een verlaagde auto voor de deur kunnen komen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je even 'zacht' als eerst rijdt, dan reed je voorheen ook zonder shockdempers en/of dempers die horen bij een fiets. Als je gaat verlagen lever je in op comfort, schroefset of niet. Je gaat niet voor elke drempel je schroefset omhoog halen en/of zachter afstellen, en jij hebt zeker weten de electrische / pneumatische meuk niet.
Als je gaat verlagen, lever je in op comfort. Ieder z'n eigen ding, maar ga geen onzin verkondigen dat een schroefset (helemaal een goedkope, want ik geloof niet dat jij een fatsoenlijke hebt) ervoor zorgt dat je comfort behoudt terwijl je (idioot) laag staat.
Geef mij maar de middenweg. De E46 coupé is van zichzelf iets lager. Uit esthetisch oogpunt mag hij nog iets lager, maar veel hoeft niet. Zo'n eiback-pro kit is nagenoeg perfect, met een beetje rake erbij. Veel lager wordt niet meer praktisch. Ik hoefde ook niet lager op mijn -35mm/-35mm H&R op de E30.
Verder mag iedereen rijden hoe hij of zij wil uiteraard. Ik vind het soms wel mooi als een auto zo laag staat, maar het is niet praktisch. Laat staan dat ik met een compleet dropped auto op m'n werk / bij klanten ga verschijnen.
Dit zijn geen 4x4 offroads jullie overdrijven gewoon. Ga maar enquete houden gemiddelde mens en die vinden dat veel te laag. Doet er verder niet toe, als je het zelf mooi vindt moet je dat doen, maar ik vraag me af wat voor beroep je dan hebt als je zegt dat je daarmee naar een klant kan. Ze vonden mijn BMW al aso laat staan als ik het zo laag had met 20 inch, dan werd er echt wel wat van gezegd (eerder van de baas dan van een klant).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:19 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Waarom zou je niet met een verlaagde auto voor de deur kunnen komen?
Om praktische redenen geef ik je misschien gelijk.. om andere redenen is het gewoon larie..
Ruil dan gelijk je BMW in voor een Prius....![]()
Wat betreft comfort verkies ik mijn schroefset ver boven OEM schokbrekers met eibach veren combi.. Ik sta niet voor Turq in....
Heb dit een anderhalf jaar gereden... maar mijn god wat een verschil...
Wat heeft je E46 gelopen? een ton? Meer? en dan nieuwe Eibach veren.. Hmmm alles behalve een ideale combi hoor!
Snap zowiezo dat we zo "geflamed" worden omdat we van lage wagens houden..
Wij zeiken toch ook niet over jullie 4x4 off road vehicles...
Dan moet je een breekijzer meenemen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:24 schreef Asgard het volgende:
Ik wil een E46 coupé halen.
Maar ik heb niet genoeg geld
Nou ze zeggen toch dat je lenzen nodig hebt voor xenon zodat je anderen niet verblind?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoe bedoel je je hebt geen lenzen..? Je hebt toch duidelijk wel 2 lenzen achter je glas..?
Of bedoel je die bolle visogen?
Mijn fout, geld om het aan te schaffen heb ik wel, voor het rijden en onderhouden alleen niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dan moet je een breekijzer meenemen.
Tja dan heb je weinig aan een breekijzer...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:30 schreef Asgard het volgende:
[..]
Mijn fout, geld om het aan te schaffen heb ik wel, voor het rijden en onderhouden alleen niet.
Die projectorlenzen/visogen geven geen garantie dat je anderen niet verblindt. Dat is allemaal afhankelijk van het interne ontwerp en hoe ze presteren in combinatie met een xenonlamp. Omdat een halogeenbehuizing, reflector of projector, in eerste instantie nooit ontworpen is om met een xenonlamp te werken, zal het resultaat van best goed tot ronduit slecht kunnen variëren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:29 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nou ze zeggen toch dat je lenzen nodig hebt voor xenon zodat je anderen niet verblind?
Kan ik gewoon xenon in mijn koplampen plaatsen zonder iets te vervangen?
Ik wil namelijk 3 setjes kopen. Meteen de dimlichten, grootlicht en mistlampen.
Lijkt me wel vet uitzien
Dat verhaal over doffe lenzen lijkt me sterk. Ieder auto krijgt in loop der tijd wel doffe lenzen omdat dit simpelweg niet te voorkomen is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:45 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Die projectorlenzen/visogen geven geen garantie dat je anderen niet verblindt. Dat is allemaal afhankelijk van het interne ontwerp en hoe ze presteren in combinatie met een xenonlamp. Omdat een halogeenbehuizing, reflector of projector, in eerste instantie nooit ontworpen is om met een xenonlamp te werken, zal het resultaat van best goed tot ronduit slecht kunnen variëren.
Maar over het algemeen geven de projectors wel minder strooilicht.. Beter niet inbouwen in koplampen met doffe lenzen die het lichtbeeld moeten verzorgen (je eerste foto), dan gaat het licht alle kanten op.
Hou er rekening mee dat je niet meer kunt seinen met groot licht zodra er xenon in zit.
Angel lights.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ook genoeg redenen om geen xenon te nemen....
Ik heb het over lenzen die daadwerkelijk bedoeld zijn om het lichtbeeld te beïnvloeden, niet de glazen of plastic buitenkant. De buitenkant heeft uiteraard ook invloed op het lichtbeeld zodra deze beschadigd raakt, maar bij onderdelen die moeten zorgen dat het licht goed spreidt, is het effect veel erger. Bij sommige koplamptypes op de E36, verweren en verbranden deze binnenste schijven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:23 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat verhaal over doffe lenzen lijkt me sterk. Ieder auto krijgt in loop der tijd wel doffe lenzen omdat dit simpelweg niet te voorkomen is.
Dus ik zou ze legaal in mijn auto mogen plaatsen zonder dat ik daarvoor mijn glazen voor hoef te vervangen?
Uiteraard ga ik ze meteen laten afstellen
Is wel leuk, maar i dunno man..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Hee Turq, is dit niet wat voor je? Zien er ook gelig uit...
[ afbeelding ]
Tsja, kweenie. 't is in elk geval behoorlijk uniek, er zijn maar weinig E36 met die dingen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is wel leuk, maar i dunno man..
Ik heb nu me front helemaal OEM, angel eyes zouden (denk ik) niet passen.. Wordt het dan niet een beetje te druk?
Je leest m'n post niet goed. Een subtiele verlaging kan prima, BMW levert het ook af-fabriek. Ik had het over compleet slammed.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:19 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Waarom niet... als je iets wil moet je doorzetten... geen half werk...
ik rij 8k per jaar voornamelijk stads.. Misschien niet veel maar, ook met 15k zou ik het doen...
[..]
Waarom zou je niet met een verlaagde auto voor de deur kunnen komen?
Om praktische redenen geef ik je misschien gelijk.. om andere redenen is het gewoon larie..
Ruil dan gelijk je BMW in voor een Prius....![]()
Wat betreft comfort verkies ik mijn schroefset ver boven OEM schokbrekers met eibach veren combi.. Ik sta niet voor Turq in....
Heb dit een anderhalf jaar gereden... maar mijn god wat een verschil...
Wat heeft je E46 gelopen? een ton? Meer? en dan nieuwe Eibach veren.. Hmmm alles behalve een ideale combi hoor!
Snap zowiezo dat we zo "geflamed" worden omdat we van lage wagens houden..
Wij zeiken toch ook niet over jullie 4x4 off road vehicles...
Die van mij gaat volgende maand in de verkoop. Nog ff sparenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:24 schreef Asgard het volgende:
Ik wil een E46 coupé halen.
Maar ik heb niet genoeg geld
Ieder z'n keuzequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:19 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Waarom niet... als je iets wil moet je doorzetten... geen half werk...
ik rij 8k per jaar voornamelijk stads.. Misschien niet veel maar, ook met 15k zou ik het doen...
Voor 15.000 is het misschien nog te overwegen. Maar 20k+ (laat staan 't dubbele) is andere koekquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ieder z'n keuze. Ik zou helemaal gek worden van dat gestuiter als ik lang onderweg ben.
Ik vind die van jou zeker wel mooi staan, ik denk alleen niet dat het praktisch is voor mij. M'n E30 was ook aardig strak / ferm, maar geloof me....ik heb er toen een roadtrip mee gedaan door Oost-Europa. Ja, de meeste wegen zijn goed....maar er zaten wegen bij, allejezus. Was constant aan het stuiteren, niet normaalquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:35 schreef Rizkant het volgende:
meisjes....
Liever per hobbel 2x stuiteren,
Dan 8x nadeinen... :p
Nee, zonder dollen..
Ik heb zeker geen stuiterbak...
Ik rij nu voor op 20 clicks achter op 22... Van de 32..
Hij rijdt inderdaad een stuk fermer maar that's it!
Mja, ook die is te verlagen natuurlijk. Ligt een beetje aan wat je wil, maar 18" icm Eibach Pro ziet er al prima uit.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mijn E46 coupé vind ik op dit moment prima, niet te hoog en niet te laag. Jammer dat een E46 sedan (wat het waarschijnlijk gaat worden) weer een stuk hoger op z'n pootjes staat.
Precies. Maar eerst maar de coupé verkopen en dan vanaf januari kijken naar een sedan. Het eerste wat ik doe is chippen en een potje aanleggen voor een mogelijke turbo/dieselpomp (dat moet al lukken aangezien coupés meer waard zijn dan sedans). Is er dan nog iets over, dan eventueel dat.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, ook die is te verlagen natuurlijk. Ligt een beetje aan wat je wil, maar 18" icm Eibach Pro ziet er al prima uit.
Dat vind ik mooi, nog tegen het subtiele aan. Plat op de bek is.....een stuiver tussen het wegdek en je bumper kunnen leggen...met moeite (of: tussen band en wielkast)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:53 schreef Catch22- het volgende:
mijn baas rijdt trouwens een e92 335i met een performance onderstel + 19" + plat op de bek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die rijdt heel stug, maar moet zeggen dat het niet oncomfortabel is.. Maargoed; je hebt in principe niet veel demping nodig voor comfort.
Welke regio woon je?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:17 schreef Rizkant het volgende:
Bij deze nodig ik je uit Yoshi..
Om een stuk met mijn wagen te rijden....
Dit vind ik ook gewoon mooi. Zo lang de band maar niet verdwijnt in de wielkastquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:53 schreef Catch22- het volgende:
mijn baas rijdt trouwens een e92 335i met een performance onderstel + 19" + plat op de bek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die rijdt heel stug, maar moet zeggen dat het niet oncomfortabel is.. Maargoed; je hebt in principe niet veel demping nodig voor comfort.
Die hebben wij gehad, in het matgrijs en getinte ramen achter. Echter is hij gestolen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:53 schreef Catch22- het volgende:
mijn baas rijdt trouwens een e92 335i met een performance onderstel + 19" + plat op de bek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die rijdt heel stug, maar moet zeggen dat het niet oncomfortabel is.. Maargoed; je hebt in principe niet veel demping nodig voor comfort.
Zuur is dat altijd hè. Waarom anderen niet gewoon van je bezit af kunnen blijven...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:47 schreef Repeating het volgende:
[..]
Die hebben wij gehad, in het matgrijs en getinte ramen achter. Echter is hij gestolen.
Euhm, wat? Je hebt je e46 pas net.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:27 schreef Maharbal het volgende:
Die van mij gaat volgende maand in de verkoop. Nog ff sparen
Heb veel geskipt omdat 't weer over verlaagd vs. niet verlaagd ging.quote:
Ja. En dan wonen wij ook nog niet eens in de stad ofzoo.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zuur is dat altijd hè. Waarom anderen niet gewoon van je bezit af kunnen blijven...
Ja, vervelend is dat.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:45 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Euhm, wat? Je hebt je e46 pas net.
Waarom doe je 'm weg?
Of als je nu een wagen op LPG neemt?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, vervelend is dat.
Samenvatting: 35.000/40.000 km per jaar vanaf januari in plaats van de geraamde 20.000. Dat wordt iets te mal met 1 op 10 op benzine. Kan het wel betalen, heb het er momenteel niet voor over.
Komt dus een E46 320d, waarschijnlijk FL. 150pk versie dus, en wordt meteen gechipped (indien dat nog niet het geval is).
¤7 per uur of ¤45 per dag.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat vragen ze per uur dan voor zo'n brug?
Gek dat daar sensoren in zitten, ik wist wel dat er ergens in de bumper sensoren moesten zijn voor de BC (heb ik zelf niet).. Dus tja, dan weetje dat: Tempratuursensor (die ene met steeltje er aan)..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:53 schreef Gokhan03 het volgende:
Vanochend van Maaral mn mistlampdraagramen opgehaald. Ik was daar met een vriend en we namen even een kijkje daar en er was daar een M3 in mat grijs en het bleek een uitvoering te zijn waarvan er maar 10 in Nederland zijn. Zag er zo vet uit he. Carbon dak, leren dashboard. Was 170k dacht ik.
De draagramen heb ik gemonteerd bij Heijning hobbyhal omdat ik 2 plastic kapjes onder de bumper moest lostmaken en je er best moeilijk bij kan.
Wat me nou opviel is dat er 2 luchtkokers waren die het remsysteem aan beide kanten koelen maar aan de kokers zaten aan beide kanten een sensor. Rechts zat een platte sensor die leek op een grote knoopbatterij en links een sensor met een plastic steeltje eraan.
Waarvoor zijn deze sensors?
Hmm dit vond ik:quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Gek dat daar sensoren in zitten, ik wist wel dat er ergens in de bumper sensoren moesten zijn voor de BC (heb ik zelf niet).. Dus tja, dan weetje dat: Tempratuursensor (die ene met steeltje er aan)..
quote:Just looked it up. It is the sensor for the heated windshield washers. The sensor is circular in shape and approximately 1 to 2 inches in diameter. It clips to a hole in the passenger's side brake duct. The sensor in the driver’s side is for the outside temp on the OBC and the Digital Climate control on 96+ uses it too.
If it is cold enough outside, it will heat up the windshield washer nozzles a bit so they don’t freeze over and they work when you need them to. I can’t verify that this actually works, but in theory it sounds pretty cool.
Mwoah, dat ben ik niet met je eens. Het sneeuw hooguit een paar dagen, maar het gebeurt regelmatig dat het dagenlang onder het vriespunt is, dan is zoiets best fijn. Heb 't bij m'n vorige auto toch regelmatig gehad dat die units verstopt zaten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Wel cool als je dat hebt, maar goed,... voor die 3 dagen in't jaar in Nederland dat het echt koud is...
Antivries gebruikenquote:Op zondag 14 augustus 2011 02:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mwoah, dat ben ik niet met je eens. Het sneeuw hooguit een paar dagen, maar het gebeurt regelmatig dat het dagenlang onder het vriespunt is, dan is zoiets best fijn. Heb 't bij m'n vorige auto toch regelmatig gehad dat die units verstopt zaten.
Warm water tegen je ijskoude voorraam? Holy smokes, heb jij een abo op car glass?quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Welja. Je gooit je motor aan, blower op vol, een bak warm water tegen het voorraam en over de motorkap en binnen doe je nog even een lekker bakkie voordat je op pad gaat.
Is dat niet goed?quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Warm water tegen je ijskoude voorraam? Holy smokes, heb jij een abo op car glass?
Is inderdaad gewoon reuze handig als je het hebt ook al is het voor 5 dagen in het jaar, mijn auto staat binnen maar afgelopen winter waren er toch wel meer dan 5 mogelijkheden dacht ik zo voor auto's die buiten staanquote:Op zondag 14 augustus 2011 02:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mwoah, dat ben ik niet met je eens. Het sneeuw hooguit een paar dagen, maar het gebeurt regelmatig dat het dagenlang onder het vriespunt is, dan is zoiets best fijn. Heb 't bij m'n vorige auto toch regelmatig gehad dat die units verstopt zaten.
Lijkt wel of we er al middenin zittenquote:Op zondag 14 augustus 2011 11:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik doe altijd van dat ontdooispul op me ruiten sproeien. Maar als je wegrijdt beslaat in no-time je voorruit weer, en dus na 300 meter sta je al weer stil aan de kant van de weg om moeizaam met doekjes en spond de witbeslagen raam weer vrij te krijgen.
Bah, winter, moet er nu niet aan denken. Het is nou ook kutweer trouwens, het regent al de hele ochtend.
Het temperatuurverschil kan er voor zorgen dat een ruit in no-time barst. Niet meer doen dusquote:
Klopt. Juist door het te snel ontdooien kan de ruit het temperatuurverschil niet aan en krijg je beslagen ruiten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik doe altijd van dat ontdooispul op me ruiten sproeien. Maar als je wegrijdt beslaat in no-time je voorruit weer, en dus na 300 meter sta je al weer stil aan de kant van de weg om moeizaam met doekjes en spond de witbeslagen raam weer vrij te krijgen.
Klopt helemaal. Ik heb regelmatig moeten krabben. Meestal doe ik dat zodanig dat ik geen ruitensproeier meer nodig heb daarna, maar voor zover ik me kan herinneren heb ik geen last gehad van bevroren sproeikoppen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is inderdaad gewoon reuze handig als je het hebt ook al is het voor 5 dagen in het jaar, mijn auto staat binnen maar afgelopen winter waren er toch wel meer dan 5 mogelijkheden dacht ik zo voor auto's die buiten staan
Wat denk je, temperatuur van je glas glas gaat dan van -10 naar +50. Vooral als je al een sterretje of barstje hebt kan het zo breken hoor. Het probleem zit hem in het feit dat je nooit de hele ruit kan verwarmen met je water. Er blijven dus koude stukken ruit tussen zitten, terwijl het warme deel "uitrekt". Dan is de kans groter dat er iets gaat breken.quote:
oeioei. Ik dacht dat glas wel wat kon hebben. 't is tot nu toe echt altijd goed gegaan. Een beetje oppassen dus.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat denk je, temperatuur van je glas glas gaat dan van -10 naar +50. Vooral als je al een sterretje of barstje hebt kan het zo breken hoor. Het probleem zit hem in het feit dat je nooit de hele ruit kan verwarmen met je water. Er blijven dus koude stukken ruit tussen zitten, terwijl het warme deel "uitrekt". Dan is de kans groter dat er iets gaat breken.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Whatever zit in de buurt toch
Zijn verwarmde sproeiers (en zijspiegels?) niet standaard verwarmd bij de e46?quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:13 schreef Mikkie het volgende:
...
Klopt helemaal. Ik heb regelmatig moeten krabben. Meestal doe ik dat zodanig dat ik geen ruitensproeier meer nodig heb daarna, maar voor zover ik me kan herinneren heb ik geen last gehad van bevroren sproeikoppen.
Trillend gebonk @ een E36 duid vrijwel altijd aan op versleten motor, bak en/of Achteras rubbers. Of in het ergste geval wat vaker voorkomt jammer genoeg: E36 Horror.. (google maar..)quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:48 schreef Gokhan03 het volgende:
Sinds kort heb ik af en toe een zoem geluid als ik ongeveer 100km/h ga. Dit geluid gaat weg als ik harder ga maar wanneer ik rond 100km/h ga dan hoor ik het.
Ik heb bij mijn vorige E39 een kapotte wiellager gehad maar dit geluid lijkt er niet op. Het lijkt erop alsof het van midden vandaan komt.
Heel soms hoor ik het ook als de motor stationair loopt en in zijn vrij staat. Wanneer ik de koppeling dan indruk dan gaat het geluid weg.
Een filmpje van het geluid:
Tevens schakelt mijn auto heel stroef. Ik moet hem als het ware in de versnelling in rammen.
Ik had daarom even de pook open gehaald zodat ik het een en andere kon insmeren met olie maar het probleem ligt echt in de bak denk ik.
Ik heb in meerdere auto's(ander merk) gereden en het schakelen gaat als boter. Bij mijn auto gaat het best moeilijk.
Soms als ik hem in zijn 1 wil doen terwijl ik stil sta dan bonkt hij 1 keer.
Wat zou dit kunnen zijn? De bakolie is nog vervangen in mei.
Als ik 200km/h ga is het me ook opgevallen dat als ik hem in zijn 5 doe terwijl ik de koppelling helemaal ingedrukt heb, dat ik bij het schakelen een soort tandwiel voel in de schakelpook.
Nou doe ik dat niet zo vaak maar misschien heeft dat er iets mee te maken. De koppellingsplaat is ook in mei vervangen.(niet het vliegwiel. Die kon volgens mij neef nog wel mee)
De tussenaslager is ook vervangen maar nu heb ik het probleem dat als ik soms hard optrek in zijn 1 dat ik een trillend gebonk hoor onder mijn bak. Dit gebeurt 1 op de 10 keer ongeveer.
Die van onze Grand Scenic pikt een normale stoep op, lagere objecten heul soms..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:20 schreef Mikkie het volgende:
Ik betwijfel of je PDC die lage dingen oppikt, eigenlijk.
Tja, ik weet echt niet hoe een E36 schakelt, heb maar 2 of 3x in een ander e36 dan de mijne gereden..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:42 schreef Gokhan03 het volgende:
Het geluid komt niet zo vaak maar soms. Dat is ook het rare. Het is ook geen hard geluid maar een licht trillend geluid waarvan ik denk dat er iets niet goed vast zit.
Dat trillend gebonk voel ik echt onder mijn bak vandaan komen als ik echt mijn auto mishandel.
Dat over het schakelen is een kwaal bij de E36. Heb erover gezocht op internet en er valt daar weinig aan te doen.
Het is ook een beetje mierenneukgedrag van mij omdat ik gewoon niet hou van tril geluidjes of als er iets niet goed is.Op zich rijdt hij wel goed.
Heheh er is een short shift guide voor de E36. Check
Vandaag reed ik in de E46 320D van mijn tante en die schakelt precies hetzelfde als mijn auto. Het zal dan geen probleem zijn dan
Ik heb net 2 PDC setjes besteld voor mijn compact. Dan denk je huh heb je die nodig voor zo n kleine auto. Ik heb in 2 maanden tijd 2 keer een verhoogde stoep meegenomen.
Hier was ik dus zaterdag en bij het keren zag ik die blokjes op de stoep niet. Schaafde een deel van mn bumper en uitlaat
Ik ben nog niet echt van plan om mijn bak te vervangen. Zo erg is het ook niet maar het kan beter snap jequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Die van onze Grand Scenic pikt een normale stoep op, lagere objecten heul soms..
[..]
Tja, ik weet echt niet hoe een E36 schakelt, heb maar 2 of 3x in een ander e36 dan de mijne gereden..Ik rij automaat dus voel zowiezoo niks tijdens het schakelen
haal gewoon een ander bak en ff setje bak rubbers, die kosten 3x niks..
Maar jij geeft dat ding ook van katoen. Vol gas dan in Drive zetten?quote:
Been there done that. Krak en daar gaat je 1e versnelling van je E34 525iAquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Maar jij geeft dat ding ook van katoen. Vol gas dan in Drive zetten?
WTF..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:26 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Been there done that. Krak en daar gaat je 1e versnelling van je E34 525iA
Mijn PDC pikt (als ie geen foutmelding geeft zoals nu weer, toch maar eens die sensor vervangen morgen), stoepjes e.d. niet op. Objecten op kniehoogte en iets daaronder wel, maar niet té laag.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Die van onze Grand Scenic pikt een normale stoep op, lagere objecten heul soms..
Superdomme actie van mij. Wilde lekker burnen dus deed neutral drop. Die auto had 280k gelopen en hij schakelde perfect en ik moest het weer slopen. Kwam ook omdat mijn pa die voor mij had gekocht toen ik net 4 maanden mn rijbewijs had. Toen wist ik nog niets over onderhoud en kosten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:28 schreef Turquaz52 het volgende:
Nee, zo heb ik mijn differentieel kapot gereden..
Mijn huidige is niet stuk ofzo. Hij schakelt sinds de aanschaf stroever dan andere merken auto's en dat blijkt normaal te zijn bij de E36. Dit is ook mijn eerste bmw met een handgeschakelde bak.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt dus al 2x een versnellingsbak gesloopt... en nu op weg naar het slopen van je derde
Dat zegt alleen niet altijd iets over de staat van een auto, maar meer over degene die de opmerking plaatst. Ik kende iemand die dacht dat een Hyundai H200 rond de ¤ 1.000.000 kosttequote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:32 schreef Gokhan03 het volgende:
Op mijn vorig werk reed iemand in een mercedes C klasse uit 2006(was in het jaar 2008) en had niet zo veel verstand van auto's. Hij vond mijn E39 toen geweldig en vroeg wat ik ervoor betaald had. Ik zei doe eens een gokje. Hij zei: "Rond de 10-12k?"
Juistquote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:51 schreef Catch22- het volgende:
Is hij wel waard, maar dat kost hij niet gelukkig!
Nou mijn ervaring met E36's is juist dat ze superzacht schakelen. Als ik in de E36 van m'n broertje rijd is dat altijd het eerste wat me opvalt. Hij glijdt bijna in de versnelling en je hoeft ook niet heel ver te duwen. Dit was bij m'n oude 316i ook. Bij m'n E46 gaat het veel stroever juist.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:32 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Mijn huidige is niet stuk ofzo. Hij schakelt sinds de aanschaf stroever dan andere merken auto's en dat blijkt normaal te zijn bij de E36. Dit is ook mijn eerste bmw met een handgeschakelde bak.
mooi? lekker rijden? boeit mij dat nou, als de buren mij maar tof vindenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:50 schreef Mikkie het volgende:
Oh een kleine tip: een BMW rij je als het goed is omdat je 'm zelf mooi vindt en omdat 'ie lekker rijdt, niet omdat ie je status geeft.
Dat zal dan een nette E36 zijn dan.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nou mijn ervaring met E36's is juist dat ze superzacht schakelen. Als ik in de E36 van m'n broertje rijd is dat altijd het eerste wat me opvalt. Hij glijdt bijna in de versnelling en je hoeft ook niet heel ver te duwen. Dit was bij m'n oude 316i ook. Bij m'n E46 gaat het veel stroever juist.
ben nu aan mijn 3e E36 bezig, heb nergens last van....quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat zal dan een nette E36 zijn dan.
Check
Weet je ook misschien waardoor het kan komen dat de mijne nogal stroef schakelt? Ik moet hem hard erin duwen. Dus het lijkt dan dat hij in de versnelling in klikt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:32 schreef rival het volgende:
[..]
ben nu aan mijn 3e E36 bezig, heb nergens last van....
ontkoppelt je koppeling wel genoeg? anders zit misschien een schakelstang oid een beetje scheef of is dat krom waardoor de bewegingen niet 1 op 1 overkomen?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:39 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Weet je ook misschien waardoor het kan komen dat de mijne nogal stroef schakelt? Ik moet hem hard erin duwen. Dus het lijkt dan dat hij in de versnelling in klikt.
Een vriend van me heeft een audi uit 2002 en bij hem gaat het net als het snijden van boter met een warm mes terwijl hij echt als een gek rijdt.
Dat weet ik niet precies. Ik druk in ieder geval de koppeling wel goed in. Wanneer de motor uit staat schakelt hij het zelfde.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:01 schreef rival het volgende:
[..]
ontkoppelt je koppeling wel genoeg? anders zit misschien een schakelstang oid een beetje scheef of is dat krom waardoor de bewegingen niet 1 op 1 overkomen?
Hahah nee dat probleem heb ik gelukkig niet gehad.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Hij kan gewoon niet schakelen meer na alleen maar een automaat rijden
ja dat kan zeker.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:08 schreef Gokhan03 het volgende:
Dat weet ik niet precies. Ik druk in ieder geval de koppeling wel goed in. Wanneer de motor uit staat schakelt hij het zelfde.
Kan het iets te maken hebben met de synchro? Ik lees op internet dat als die dingen slijten dat hij dan zelfs uit zijn versnelling kan schieten.
Ik weet dat iemand op gehaaste momenten rare dingen kan doen, maar in een subaru vivio stappen, als man zijnde? Dan had je wel erge haast.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:08 schreef Gokhan03 het volgende:
Of nog leuker, mijn moeder had toen een subaru vivio en ik ging me haasten naar mn werk. Mijn tank was leeg dus pakte ik haar auto. Deed hem even in zn achteruit..boem motor uit. Koppelling vergeten in te trappen
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt dus al 2x een versnellingsbak gesloopt... en nu op weg naar het slopen van je derde
Jij koopt ze per partij zekerquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]Spanbanden ofzo zijn ruk geworden.. hij slipt niet ofzo maare met schakelen van 3 naar de 4 (volgens mij ook van 2 naar 3) lijkt het alsof ie ff in de vrij staat (toeren gaan omhoog) en dan daalt ie weer (grijpt ie aan)..
achja, gewoon weer un andere bak er onder pleuren..
Vriend, jij gaat als de wiedeweer die pdfjes uploaden en na mij toe sturen..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Er staat mij bij dat de regelunit van een automaat altijd zorgt dat er wat gas teruggenomen wordt tijdens het schakelen. Maar blijkbaar is er zoveel power dat het toerental toch de kans krijgt wat op te lopen.
Ik heb eventueel nog wel een zooi pdf's met technische info over jouw bak, de 5HP18. Of misschien heb je er zelf meer docu over.
Die bak kan officieel 310NM aan, mogelijk dat jij meer power in huis hebt..
Ja die zijn te vinden maar je moet een heel kabelboom aanleggen met modules enzo. Dat gaat ook niet voor een zacht prijsje.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:55 schreef Turquaz52 het volgende:
Je auto was zowiezo al naakt zonder een kont
Maare over de PDC gesproken, er is een E36 Compact gekomen hier bij ons @ de sloop met OEM PDC ingebouwd.. Incl. sensoren..
xTurq
Het moet zeg maar passen bij de elec raamschakelaar. Daar heb ik nog een leeg plekje voor een knop. Op markplaats zag ik er een van een E38 of een E32 die als het goed is daar wel in zou passen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:06 schreef Turquaz52 het volgende:
PDC knop van een E38 kijk ik wel ff voor je hier, krijg hem wel gratis mee als ie er nog in ligt..
Weet ik niet. Weet pas sinds kort dat de E36 ook een OEM PDC heeft maar alleen aan de achterkant.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik zal voor je ff kijken, zitten deze ook in een E36 toevallig?
x
Weet je toevallig ook hoeveel Nm een 5-bak handgeschakeld van een 320d uit 2001 aan kan? Prefacelift, that isquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Er staat mij bij dat de regelunit van een automaat altijd zorgt dat er wat gas teruggenomen wordt tijdens het schakelen. Maar blijkbaar is er zoveel power dat het toerental toch de kans krijgt wat op te lopen.
Ik heb eventueel nog wel een zooi pdf's met technische info over jouw bak, de 5HP18. Of misschien heb je er zelf meer docu over.
Die bak kan officieel 310NM aan, mogelijk dat jij meer power in huis hebt..
301 likes en er staat zelfs een review bij.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:37 schreef Gokhan03 het volgende:
Klik
Zijn er echt mensen die zulke dingen kopen?
Eh, ja, toevallig wel. In elk geval meer dan 310NM. Ik zoek het even op.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook hoeveel Nm een 5-bak handgeschakeld van een 320d uit 2001 aan kan? Prefacelift, that is.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:37 schreef Gokhan03 het volgende:
Klik
Zijn er echt mensen die zulke dingen kopen?
Helaas, toch bedanktquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Eh, ja, toevallig wel. In elk geval meer dan 310NM. Ik zoek het even op.
Ow, handgeschakeld? Nee, dat niet.
oyoyoyiequote:Op maandag 22 augustus 2011 10:49 schreef Hyperdude het volgende:
Neu, de nieuwe Mini 5![]()
Hiero meer onduidelijke foto's
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=572138
automaat rijdt tof.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Komt door die automaatbak van je... knal er dan ook gewoon handgeschakeld onder man.
Ja, als ik een S62/M70 swap doe, dan pas..quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Komt door die automaatbak van je... knal er dan ook gewoon handgeschakeld onder man.
Automaat rijdt gewoon uber, valt weinig te verklaren..quote:
Ik zelf heb vaste prijzen mbt. remmen vervangen: 3 tientjes per as. Ongeacht werkuren of tegenslagen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:23 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee.
M'n BMW geeft aan een rood lampje.
Volgens het boekje: remblokvoeringen zijn afgereden.
Ik neem aan remblokjes versleten.
Voor of achter weet ik niet.
Enig idee dat dit ongeveer moet kosten?
Ik zie een op deze site
http://www.autopartsonlin(...)&mrk=BMW&mdloms=3%20(E90)%20(05-07)&mdl=3%20(E90)&typ=320d&blk=2688&vp=hm&cat=r&kenteken=28-SJ-RT
Dat een set voor 54¤ kost en achter 36¤.
Maar wat kost dit bij een garage ongeveer + erop zetten?
Ja maar hij zei automaat rijdt tof. Dat is gewoon niet zo, het rijdt relaxed ja.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Automaat rijdt gewoon uber, valt weinig te verklaren..
Lekker arm op armsteun, de hand/been van je chick strelen, sigaretje roken, geen gemors van je cola meer tijdens het schakelen of koppelen ofzo..
Waarom the fuck zou ik moeten schakelen?
Zo rijk ben ik ook wel weer niet, en verkeersborden lezen doet mijn E36 net niet.. Wel negeren.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar hij zei automaat rijdt tof. Dat is gewoon niet zo, het rijdt relaxed ja.
En als je schakelen al zo'n probleem vindt kan je beter sparen voor zo'n auto met dynamic cruise control, automatisch inparkeren en verkeersboorden lezen auto kopen, dan hoef je bijna helemaal niks meer te doen, gaat het gewoon vanzelf....
Ik zou er wel op rekenen ja, helaasquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:29 schreef nelisb het volgende:
Monteur kosten neem ik aan? Valt me mee.
Maar zullen ze veel meer rekenen dan bovenstaande voor de blokken?
Daarmee koop je een hele Twingo..quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou er wel op rekenen ja, helaas.
Collega van me had aangelopen remblokken, moest zsm naar een garage in de buurt. Die zag het gebrek aan alternatieven en dat kwam terug op de factuur: 130 euro voor nieuwe remblokken voor. Op een Twingo uit de jaren 90
Conclusie. Achterblokjes. Totaal 120 euro in de btw inclusief alles.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:23 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee.
M'n BMW geeft aan een rood lampje.
Volgens het boekje: remblokvoeringen zijn afgereden.
Ik neem aan remblokjes versleten.
Voor of achter weet ik niet.
Enig idee dat dit ongeveer moet kosten?
Ik zie een op deze site
http://www.autopartsonlin(...)&mrk=BMW&mdloms=3%20(E90)%20(05-07)&mdl=3%20(E90)&typ=320d&blk=2688&vp=hm&cat=r&kenteken=28-SJ-RT
Dat een set voor 54¤ kost en achter 36¤.
Maar wat kost dit bij een garage ongeveer + erop zetten?
130iquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:34 schreef dester_martijn het volgende:
ik heb een vraag. Wat is een bmw 1 serie (e87) waard uit 2004 met km-stand 118dkm, exexutieve uitvoering? Ik wil hem verkopen en een e90 facelift kopen.
Tja.. je gaat gekke dingen doen als je niet mag eten, drinken, of n3uk3n!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:28 schreef YoshiBignose het volgende:
AMSTERDAM - Een 29-jarige vrouw ut Amsterdam is dinsdagavond op brutale wijze beroofd van haar auto. De vrouw liep rond half 9 op het Obiplein in Amsterdam-Oost naar haar geparkeerde BMW, toen twee jongens haar autosleutels met geweld afpakten.
Bij de worsteling die hierop ontstond, liep de vouw verwondingen op aan haar been, rug en hand. De twee dieven zijn in haar auto getapt en in de richting van de Halmaheirastraat gevlucht.
De daders zijn beiden van Noord-Afrikaanse afkomst, zijn tussen de 18 en 20 jaar oud en ongeveer 1.70 m lang. Een van had een normaal postuur met een smal gezicht, de ander was gezet en droeg een viezig grijs shirt. De gestolen auto is een zwartkleurige BMW 1-serie met het kenteken 39-GLP-6, zo heeft de politie bekendgemaakt.
Mocro'skunnen ze wel, lease-autootjes stelen.
Oh keek net op rdw en is wel een 130i hmm misschien toch geen lease dan....
En dat weet jij, hoe?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja de meeste mensen neuken toch niet overdag hoor
Wat is er nou fijner dan een dikke 130i te stelen en die avond te neuken en couscous te eten..?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Hey ik zeg niet dat het niet gebeurd... maar ze kunnen gewoon nog neuken als de zon ondergaat hoor dus dat is geen reden om BMW's te stelen
Hmmmm couscousquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat is er nou fijner dan een dikke 130i te stelen en die avond te neuken en couscous te eten..?![]()
Jij hebt gewoon geen fun.![]()
Omdat het goede degelijke + betaalbare auto's zijn?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom moeten turken altijd BMW/Mercedes rijden en hoe komen ze aan het geld? VERTEL MIJ DAT EENS. De gemiddelde Nederlander heeft geen geld voor zo'n auto (of heeft het er niet voor over).
Heeft als het goed is te maken met de veiligheid dat bij een ongeluk niet je accu uit je motorkap vliegt. Dat had ik bij wegmisbruikers ooit gehoord van Koosquote:Op maandag 29 augustus 2011 22:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Hehehehe ja 6-series schadebakken zie ze steeds vaker, maar zijn ook mocro's. Vertrouw dat allemaal niet maar zal wel dan. Nederlanders zijn zo gierig als wat ik zie ze vaker in de lidl dan buitenlanders, alhoewel ik daar zelden kom. Ze moeten hun kaas worst en chips inkopen voor verjaardagenmaar zie zelden een NL-er van rond de 20 rijden in BMW vaak turk/mocro/neger/pool.
Vraagje over E36 6-cilinders waarom zit de accu in de kofferbak, is dat voor de 50/50 gewichtsverdeling of was er gewoon geen ruimte? Lijkt toch alsof er wel ruimte is eerlijk gezegd.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Vraagje over E36 6-cilinders waarom zit de accu in de kofferbak, is dat voor de 50/50 gewichtsverdeling of was er gewoon geen ruimte? Lijkt toch alsof er wel ruimte is eerlijk gezegd.
Ja maar leuk rijden he? Kan je echt zo heerlijk me de bochten in. Weet je zeker dat het een 320i was? Zie je niet heel veel, vooral in NL. 320/6 vaker, met 6-cil en carb. De 320i was een 4-cilinder (wel sneller en met meer pk overigens) maar zonder dat geluid klinkt het gewoon niet als een E21quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:37 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Mijn neef had een klant met een E21 320i. De klant kwam met zijn audi maar wilde zijn auto ook meteen meenemen dus ik mocht met zijn E21 rijden. Echt apart was dat. Geen stuurbekrachtiging, rembekrachtiging niks. Gewoon bak stuur en motor
Dat is toch niet standaard?quote:
Ja het was echt een 320i met een carb blok. Ik hoorde ook de hele tijd de visco fan. Klonk echt bruutquote:Op maandag 29 augustus 2011 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar leuk rijden he? Kan je echt zo heerlijk me de bochten in. Weet je zeker dat het een 320i was? Zie je niet heel veel, vooral in NL. 320/6 vaker, met 6-cil en carb. De 320i was een 4-cilinder (wel sneller en met meer pk overigens) maar zonder dat geluid klinkt het gewoon niet als een E21
Bij een ongeluk accu uit je motorkap vliegen??? Die zit toch vastbij een hevig ongeluk vliegen er als het goed is wel meerdere dingen in het rond... maar ja zal wel dan. Koos Spee heeft altijd gelijk
[..]
Dat is toch niet standaard?
edit: oh ja jij had een 318i natuurlijk
Hahah waarom hernia?quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee de 320/4 was een carb de 320i was wel injectie en die had heel wat meer paarden (en was zelfs sneller dan de 320/6). Maar zijn inderdaad hele leuk auto's, of meer karts eigenlijk. Je wilt daar gewoon mee in de binnenstad door bochten knallen, maar na een uurtje snelweg heb je een hernia
Ach ja, je hebt ook wel gelijk.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:10 schreef Mikkie het volgende:
Autoscout kun je zeker doen, is toch gratis. Hier op V&A zou ik niet snel doen: krijg je vooral van die wankers die zeiken over de prijs en ¾ van de users hier kan of wil zo'n ding niet betalen.
Nou vooruit Yoshi, eind september zet ik 'm wel op MP als dat nodig isquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah het kan wel hier op Fok, soms via via kan je dan wel tot een koper komen. Maar de meeste mensen gaan zeuren of maken opmerkingen dat het een mooie auto is maar ze het niet kunnen betalen
Je hebt wel op marktplaats wel veel idioten, maar ook veel mensen die echt wel interesse hebben hoor.
Haha, ik maakte ook een grapje. Ik bedoelde dat jij mij over de streep hebt getrokken!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:35 schreef YoshiBignose het volgende:
LIKE I CARE, ik zeg het alleen maar
Voor welke prijs gaat ie eigenlijk weg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt ja. "Prachtige auto, als ik het geld had... bla bla" "Kun je 'm nog twee jaar vasthouden tot ik m'n rijbewijs heb?"quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah het kan wel hier op Fok, soms via via kan je dan wel tot een koper komen. Maar de meeste mensen gaan zeuren of maken opmerkingen dat het een mooie auto is maar ze het niet kunnen betalen
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, ik maakte ook een grapje. Ik bedoelde dat jij mij over de streep hebt getrokken!Ruilen tegen een e28?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
Prima.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je banden eenmaal begonnen zijn met "verkeerd" afslijten is dat moeilijk te veranderen met uitlijnen voor die setquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:04 schreef Mikkie het volgende:
Da's ook zonde.
Mijn banden zijn ook op... zag gisteren linksvoor al kale plekken aan de buitenkant, profiel helemaal afgesleten, terwijl aan de binnenkant nog zeker 2mm zit! Ik snap er niks van, ding is een ruim half jaar geleden nog uitgelijndStiekem hoop ik dat het nog van daarvoor is, want de auto trekt helemaal niet ofzo.
Daar dacht ik ook al aan, maar dan snap ik niet dat de band rechtsvoor er nog zo goed uitziet. Als in: wel afgesleten, maar veel meer mooi rechtquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Je gaat gewoon te hard door de bochten
Daar hoop ik dan maar op. Binnenkort komt er nieuw rubber onder, zou nogal zonde zijn als die banden ook scheef afslijten. Maar ja, preventief uitlijnen kost ook 65 euro, da's net zoveel als een nieuwe bandquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je banden eenmaal begonnen zijn met "verkeerd" afslijten is dat moeilijk te veranderen met uitlijnen voor die set
5? Haha, scoort die goed in tests dan? Prijs valt wel mee als die 3 zonder monteren maar paar tientjes minder kost. Welke banden zou jij aanbevelen die goede prijs/kwaliteit verhouding hebben? Ik wil wel een beetje grip in de regen, met 255 achter ben je namelijk zo weg anders.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:15 schreef rival het volgende:
[..]
in jouw maten conti sportcontact5 incl montage en balanceren 783 euro.
Klopt, het is echt te klein. Ik zou graag 18" en Eibach Pro hebben, maar dat is me voor nu gewoon te duur. Met de komende anderhalf jaar allerlei andere onkosten voor de deur, gaan we prioriteren en komt de praktische bruikbaarheid van de auto voor het optische. Helaasquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
5? Haha, scoort die goed in tests dan? Prijs valt wel mee als die 3 zonder monteren maar paar tientjes minder kost. Welke banden zou jij aanbevelen die goede prijs/kwaliteit verhouding hebben? Ik wil wel een beetje grip in de regen, met 255 achter ben je namelijk zo weg anders.
Mikkie, jij hebt mazzel met je 205/55/16 haha dan valt het inderdaad mee... maar dat ziet er ook niet uit he
de 5 is minstens zo goed als de 3quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
5? Haha, scoort die goed in tests dan? Prijs valt wel mee als die 3 zonder monteren maar paar tientjes minder kost. Welke banden zou jij aanbevelen die goede prijs/kwaliteit verhouding hebben? Ik wil wel een beetje grip in de regen, met 255 achter ben je namelijk zo weg anders.
Denk dat het uiteindelijk niets uitmaaktquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:42 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind die verschillende maten voor en achter wel erg onhandig/duur; doe mijn achterbanden na 1 jaar/15-25K kms naar voren en vv.
Kan ik 2 tot 3 jaar/35-50K kms. met een setje doen.
Kms. kloppen niet helemaal door winterbandengedoe enz...![]()
NB Ik rij al jaren Michelin PS1 of 2. Laatste keer 675 voor 4 stuks 225/40/18
Welk merk? Pics..?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:39 schreef rival het volgende:
Vandaag schroefsetje binnen voor de E36, die vanavond maar meteen monteren!
Before/After pics?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:59 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb weer standaard nieren op mn compact. Staat veel mooier zo dan zwart.
Zwarte nieren zijn mooi op alle kleuren behalve zwart maar dan met een M3 bumper
En weet iemand waar ik een kabel van mijn motorruimte naar binnen naar de dashboard kan trekken?
Die voorkant stond zooo laag, ik weet zeker dat jij het mooi gevonden had turqquote:
Ik wil niet boren want dan krijg ik weer gezeik met lekkages enzo. Ik wilde het langs de kabelboom laten lopen maar het gaatje is zo klein dat de kabelboom er net nog in kan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Via je ECU 'kastje', gewoon achter je dashboard een gaatje boren..
Zwart:quote:
Hahah dat denken veel mensen totdat ze de 6 in lijn zien. Dan is het geen schattig ototje meerquote:
Die hebben we dan ook anderhalve cm omhoog moeten schroeven voordat we er normaal mee konden rijdenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Die voorkant stond zooo laag, ik weet zeker dat jij het mooi gevonden had turq
Laat nou opschuren ongeveer voor 75% verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit (en werk) van het spuitwerk.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 07:07 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik kan je auto wel laten spuiten voor 400,- als je de auto zelf opschuurt.. Is gewoon een beroeps spuiter. x
ja prima... chinese degelijkheidquote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:40 schreef rival het volgende:
[..]
Die hebben we dan ook anderhalve cm omhoog moeten schroeven voordat we er normaal mee konden rijden
heeft die uitlaat het overleeft?![]()
Wat ligt er in?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:26 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hahah dat denken veel mensen totdat ze de 6 in lijn zien. Dan is het geen schattig ototje meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |