Als het een miskoop blijkt is het toch veel, in Portugal kunnen ze voor dat geld een speler of 6 uit Zuid Amerika laten beginnen en dan is er wel 1 die voldoet, dus minder risico voor hetzelfde geldquote:
Er zijn heel veel voetballers uit Zuid Amerika die gewoon naar Portugal komen om te proberen een profcontract te krijgen en voor die talenten is een ton om te beginnen al heel veel geld.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:30 schreef Catch22- het volgende:
en goede spelers komen voor minder dan 6 ton ballen denk je?
Die regel geldt niet voor jongere spelers geloof ik.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:17 schreef Catch22- het volgende:
wij zoeken toch een centrumverdediger en PSV wil toch van Engelaar af?
De TT klopt gewoon. Het kan zijn dat je gister de wedstrijd hebt gemist,maar PSV is overklast door AZquote:
Dan weet ik wel welke club er beter van wordt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:46 schreef Adames het volgende:
EL Hamdaoui ruilen tegen Engelaar, heb je ook geen verschil in je salarisbudget
quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan weet ik wel welke club er beter van wordt.²
Hij is te lang en niet pakkend genoeg. Een beetje amateuristisch. Beter is "waar de concurrent punten morst" of zo!quote:
Nicolasquote:Dat de supporters van Ajax zich niet door een paar regenbuien laten afschrikken, bleek maandagochtend bij de openbare training. De supporters rijen dik langs het trainingsveld van de Toekomst. Daags na De Graafschap - Ajax (1-4) bleef de basis binnen. Toch viel er genoeg te beleven. Zo zagen de fans onder meer Nicolas Lodeiro in actie. De Uruguyaan trainde voor het eerst weer sinds de gewonnen Copa America.
Zoals iedere week bij de openbare training komen de supporters uit heel Nederland naar Amsterdam om hun helden aan het werk te zien. Deze maandagochtend is dat niet anders. Vanwege de zomervakantie zijn het er ook nog eens een stuk meer dan normaal. Michael (10) en Keli (8) uit Hedel (Gelderland) hebben hun 12-jarige neef Kevin naar de Toekomst meegenomen. Om 8:30 uur zaten ze al in de auto om voor het eerst in hun leven gaat het drietal een training van hun favoriete voetbalclub te bezoeken. Michael: ,,Het regende hard onderweg, dus we hoopten dat de training wel door zou gaan. Gaaf om ze allemaal van zo dichtbij te zien. Al hoop ik wel dat Theo Janssen straks nog even naar buiten komt. Zijn handtekening wil ik het liefste hebben.”
Alsof de weergoden boven Amsterdam er rekening mee hadden gehouden, klaart weer het tegen 10:30 uur plotseling op. Onder een stralende zon zien de toegestroomde supporters een combinatie van wisselspelers en spelers van Jong Ajax in actie. Ze zijn duidelijk niet voor niets gekomen, want Lorenzo Ebecilio, Vurnon Anita, Eyong Enoh, André Ooijer en Rodney Sneijder zijn voor iedereen bekende gezichten. Ook Nicolas Lodeiro en Jan Vertonghen (herstellende van zijn liesblessure) trainen mee. Voor Lodeiro is het deze maandag zijn eerste training sinds hij vorige maand de Copa America met Uruguay won.
Keli, Kevin en Michael uit Gelderland waren aandachtig toeschouwer bij de openbare training.
Als het halverwege de training uiteindelijk toch is gaan regenen, worden de doelen naar de juiste plek op het halve veld geschoven. Tijd voor het partijspel. Vertonghen en Lodeiro verlaten de groep en werken ondertussen hun eigen individuele programma weer af. Langs de kant is er plotseling paniek. ,,Ik ben mijn stift kwijt!”, klinkt het wanhopig uit de mond van een jonge fan. Met het oog op de handtekeningen van zijn helden is de stift natuurlijk een onmisbaar gereedschap. Even verderop koestert een andere fan zijn zwarte stift. Met de dop er nog op wijst hij naar de plek boven de drie sterren. ,,Daar wil ik straks de handtekening van Sneijder hebben. Of van Frank de Boer… Of van Dennis Bergkamp…”
Als de training er even na 12:00 uur opzit, schieten de fans onder hun paraplu’s vandaan. Zonder te morren laten ze zich natregenen voor krabbels van de Ajacieden. Daarna is het tijd om te schuilen in de kantine van de Toekomst. Koffie, thee en warme chocomel zijn favoriet bij de bar. De zomervakantie is in volle gang, maar de zomer is ver te zoeken.
Je denkt niet dat ze naar Portugal gaan en niet naar Nederland omdat het in Portugal allemaal wat makkelijker is? Om te beginnen taalbarriere...quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zijn heel veel voetballers uit Zuid Amerika die gewoon naar Portugal komen om te proberen een profcontract te krijgen en voor die talenten is een ton om te beginnen al heel veel geld.
Het is nogal logisch dat ze voor Portugal kiezen. De taal, klimaat, cultuur. Ook moeten niet EU'ers een vorstelijk salaris ontvangen in Nederland. Dus zo simpel als je het doet lijken is het allemaal niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zijn heel veel voetballers uit Zuid Amerika die gewoon naar Portugal komen om te proberen een profcontract te krijgen en voor die talenten is een ton om te beginnen al heel veel geld.
Een verdediger erbij is zeker geen overbodige luxe inderdaad. Tegen De Graafschap kun je nog wel wegkomen met Blind en Ooijer als vervangers, maar in de grotere wedstrijden vind ik dat toch erg karig.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:06 schreef Morendo het volgende:
Een keeper, centrale verdediger en centrumspits zijn inderdaad welkom. Maar dan hebben we ook echt wel een leuke selectie.
Haha, nee hoor. Van Ajax.nl. Daar staan geregeld stukjes van de training. Ik vind het wel grappig dat er soms ook is van dit soort verhaaltjes instaan.quote:
Wat een volgorde ookquote:,,Daar wil ik straks de handtekening van Sneijder hebben. Of van Frank de Boer… Of van Dennis Bergkamp…
Haha, die volgorde idd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:03 schreef msnk het volgende:
[..]
Wat een volgorde ookEn ik weet zeker dat Lodeiro zijn kans krijgt van Frank als die de skills heeft
Haha.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:13 schreef Catch22- het volgende:
ik ben blij dat jij alle artikelen van ajax.nl hier ook post want anders zou ik ze echt niet kunnen vinden.
Echt hequote:Op maandag 8 augustus 2011 15:13 schreef Catch22- het volgende:
ik ben blij dat jij alle artikelen van ajax.nl hier ook post want anders zou ik ze echt niet kunnen vinden.
Volgens een niet nader genoemd voetbalmanagerspel moet deze man zich ontwikkelen tot dé spelmaker van Uruguay én Chelsea. Zou Luis Suarez het dan tóch verkeerd hebben gezien?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:50 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Overigens heb ik er een hard hoofd in dat Lodeiro zich nog in de basis speelt.
Ik vind het altijd aangenaam als het een soort van knipselkrant is in het Ajaxtopic.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:15 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Haha.Ach, is wel makkelijk voor degene die FOK als startpagina hebben ( weet he, kan he.
)
en niet persé willen gaan zoeken naar de artikelen van Ajax.
Het is wel enigszins vervelend voor mensen die met mobiel internet het topic checken, duurt erg lang met laden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:48 schreef HeatWave het volgende:
Ik zie ook het probleem niet, alle andere nieuwsberichten zijn ook makkelijk te vinden, het nut van dit topic is ook gewoon dat je meteen al het Ajaxnieuws kan lezen lijkt me..
Hoop gezeur om nietsquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:32 schreef Devz het volgende:
[..]
Het is wel enigszins vervelend voor mensen die met mobiel internet het topic checken, duurt erg lang met laden.
Ik heb daar geen last van.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:32 schreef Devz het volgende:
[..]
Het is wel enigszins vervelend voor mensen die met mobiel internet het topic checken, duurt erg lang met laden.
is die fok app er nog steeds nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:32 schreef Devz het volgende:
[..]
Zijn we eindelijk van die 56k josti's af en dan krijg je dit.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:32 schreef Devz het volgende:
[..]
Ik denk in elk geval nog een keeper.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Ajax geen speler meer koopt. Beetje in het syndroom van afgelopen January toen er geen vervanger voor Suarez en Emanuelson werd gehaald (en er nu nog steeds niet zijn).
Hopen dat Ruiz blijft in Nederland, anders zijn we de laatste echte topper ook kwijt in de Nederlandse velden.
Ik hoop dat hij mooi vertrekt naar Tottenham eigenlijk, mooie Engelse club waar ik nog wel een zwak voor heb. Verder heb je natuurlijk Verthongen nog als topper in NL en er staan altijd wel nieuwe spelers op.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Hopen dat Ruiz blijft in Nederland, anders zijn we de laatste echte topper ook kwijt in de Nederlandse velden.
Ik heb het natuurlijk over Afellay, Suarez en Ruiz als de toppers afgelopen jaar die misschien nu straks alle 3 verdwenen zijn. Die 3 alleen hebben natuurlijk al een enorme schare aan fans.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij mooi vertrekt naar Tottenham eigenlijk, mooie Engelse club waar ik nog wel een zwak voor heb. Verder heb je natuurlijk Verthongen nog als topper in NL en er staan altijd wel nieuwe spelers op.
En dit jaar hebben we mickeyquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk over Afellay, Suarez en Ruiz als de toppers afgelopen jaar die misschien nu straks alle 3 verdwenen zijn. Die 3 alleen hebben natuurlijk al een enorme schare aan fans.
Als we verzekerd zijn van 10 mil extra CL inkomen, zal er vast wel een leuke speler worden aangetrokken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Ajax geen speler meer koopt. Beetje in het syndroom van afgelopen January toen er geen vervanger voor Suarez en Emanuelson werd gehaald (en er nu nog steeds niet zijn).
quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:42 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Als we verzekerd zijn van 10 mil extra CL inkomen, zal er vast wel een leuke speler worden aangetrokken.
Derijck van ADO misschien..
Ja joh, gewoon kopen om het kopen. Lekker boeiend of het nodig is, gewoon kopuhhhhhh, want er is geldquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:42 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Als we verzekerd zijn van 10 mil extra CL inkomen, zal er vast wel een leuke speler worden aangetrokken.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:42 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Bijna allemaal linkspoten, Ooijer is niet goed genoeg voor 20-25 potjes per jaar, en je beste talent in de verdediging is ook een linkspoot. Denswil.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:30 schreef j0rdiiii het volgende:
Verdediger is ook niet echt nodig man, Alderweireld en Vertonghen staan sowieso in de basis, dan heb je Ooijer nog en Blind en Boilesen die er ook wel kunnen spelen. Anders laat je iemand van de jeugd doorstromen.
Ligeonquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:45 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Bijna allemaal linkspoten, Ooijer is niet goed genoeg voor 20-25 potjes per jaar, en je beste talent in de verdediging is ook een linkspoot. Denswil.
Blind en Knooijer wel dan ?quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:47 schreef J2T het volgende:
Boilesen, Vertonghen, Alderweireld, Ooier en Blind kunnen allemaal centraal acherin spelen. Waarom zou je dan ook nog eens een Derijck gaan halen. Heeft helemaal niks te zoeken bij Ajax.
nee . maar Ajax heeft sowieso veel middelmaat dus die belg zou er gelijk passenquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:49 schreef J2T het volgende:
Is misschien niet top, maar Derijck ook niet. Dus omdat Blind en Ooier middelmaat zijn, wil je nog een middelmatige speler toevoegen aan de selectie?
Hij bedoelt denk ik dat Ligeon het grootste talent is, niet Denswilquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:47 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Blaat niet zo'n onzin, dat is een back.
Dat kan je toch niet menen. Als Sigthorsson er een tijdje uit ligt (in de voorbereiding was hij al licht geblesseerd, dus zeker niet ondenkbaar) dan heb je niemand die de goals kan maken. Bovendien halen we dan weer geen vervanger voor een vertrekkende speler (ik ga er niet vanuit dat Hamdaoui dit seizoen nog bij Ajax zit). Investeer die miljoenen in een nieuwe spits en als het kan nog een CV.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:40 schreef Schanulleke het volgende:
Een tweede keeper is echt nodig maar verder zouden extra spelers een luxe zijn. En het zou mooi zijn als je El Hamdaoui nog slijt. Aan PSV wel een dubbele prijs vragen uiteraard, zij hebben echt een spits nodig en zijn net rijk gemaakt.
Dat hij nu opeens vertrouwen heeft én daardoor beter gaat spelen vind ik nogal een gok om te nemen. Nu heb je nog de mogelijkheid om er iemand bij te halen. Als het straks allemaal tegenvalt ben je te laat. Je kunt wel eindeloos blijven kaatsen, maar uiteindelijk zal toch eens iemand die bal erin moeten schietenquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:26 schreef Schanulleke het volgende:
De Jong is weer een jaartje ouder, heeft het vertrouwen van de ´finale´ van vorig jaar. Daarbij heeft Ajax natuurlijk een systeem dat helemaal niet afhankelijk is van een goalgetter, maar juist van een kaatser. En dat beheerst Siem prima.
Maar, mocht El Ham binnenkort opbokken dan mag er van mij nog best een talentje voor de 9 positie bijkomen.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:27 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik dat Ligeon het grootste talent is, niet Denswil
Ik vind dat we die linksback van Groningen moet halen, Burnetquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:58 schreef ajacied4lf het volgende:
Vond Moreno van AZ geweldig. En de CV van Groningen (die de penalties nam)
KOPEH!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:21 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik vind dat we die linksback van Groningen moet halen, Burnet
DEZE MANquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Is die Musa van VVV niet iets als spits... loopt lekker te spelen op de WK-20....
Nee.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Is die Musa van VVV niet iets als spits... loopt lekker te spelen op de WK-20....
Zijn periode bij F'noord heeft er helemaal niks mee te maken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:38 schreef wolferl het volgende:
Derijck is gigantisch door het ijs gezakt in Rotterdam, in Den Haag deed hij het aardig. Maar goed, Ajax en Ado is een wereld van verschil. Tevens bij Feyenoord is hij ook twee keer verhuurd. No go area, niet halen dus.
weg.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:25 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
KOPEH!
Is die niet gehuurd of is hij gewoon weg?
die gaat niet op de bank plaatsnemen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:35 schreef ramon83 het volgende:
Matavz is helaas een beetje te duur. Maar is er niet een goede spits in de jeugd, dat zou de beste oplossing zijn...
Laat hem maar de concurrentie aangaan met Kolbein en bovendien moet er met Europees voetbal ook veel doorgewisseld kunnen worden anders ben je halverwege het seizoen klaar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:36 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
die gaat niet op de bank plaatsnemen.
Zou idd een goede oplossing zijn; middenvelders genoeg. Anders gewoon nog een jeugdspeler overhevelen en het geld op zak houden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:41 schreef DeNummer10 het volgende:
Douglas en Matavz hebben niks te zoeken bij Ajax, passen totaal niet in het systeem. Neem nou maar gewoon De Jong als back-up spits.
Overwinteren zou wel het doel van Ajax moeten zijn. Eigenlijk is Ajax dat aan zijn stand verplicht als ik op de mouw kijk van het Europese shirt...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:54 schreef DeNummer10 het volgende:
Goede spitsen in de jeugd hebben we niet, dan kom je al op Fischer uit en die is erg jong en bovendien geen echte spits. De enige die in de buurt kan komen van het gewenste niveau is net verhuurd aan RKC natuurlijk.
CL-prestaties zal deels met de loting te maken hebben natuurlijk.
Zal aan de loting liggen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:02 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Overwinteren zou wel het doel van Ajax moeten zijn. Eigenlijk is Ajax dat aan zijn stand verplicht als ik op de mouw kijk van het Europese shirt...
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:36 schreef tjoptjop het volgende:
Zit Ajax in pot 3 weer? Of heeft de (eventuele) plaatsing van Twente ook te maken met potindeling (dat Ajax naar 2 gaat bijv.)
Aldus iemand van Voetbalzone.quote:Alleen indien drie van de volgende clubs, Bayern Munchen, Arsenal, Benfica, Villarreal, Dinamo Kiev of Olympique Lyon en Glasgow Rangers sneuvelen in de voorronde van de Champions League, schuift Ajax bij de loting door naar pot 2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |