abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:43:58 #201
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_100934640
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alsof de Finnen dit zomaar in gaan leveren. Volgens mij moet die Finse minister van Financiën een keiharde zijn om met het dreigement niet mee te doen aan de noodsteun dit soort regelingen te kunnen bedingen. Finland schijnt echt gezegd te hebben, wij willen een onderpand en anders doen wij gewoon niet mee. Zo'n argument geloofwaardig overbrengen is nog een hele kunst tegenover doorgewinterde onderhandelaars van de andere Eurolanden.
De Finnen willen dit idd. niet meer inleveren, maar sommige andere landen willen het wel hebben (maar dat wil de rest dan weer niet). Vandaar dat dit wel eens de casus belli voor een echte politieke crisis in de EU kan worden... En wanneer er sprake is van een politieke crisis dan kan er wel eens een irrationele beslissing worden genomen (zoals stoppen met de euro of een federatie maken van de EU). Ik hoop niet dat het tot een dergelijke crisis zal komen, maar uitsluiten kan ik het niet. Het maakt me ook wel een beetje onrustig (en boos ook vooral).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:02:04 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100935277
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:43 schreef Goverman het volgende:

[..]

De Finnen willen dit idd. niet meer inleveren, maar sommige andere landen willen het wel hebben (maar dat wil de rest dan weer niet). Vandaar dat dit wel eens de casus belli voor een echte politieke crisis in de EU kan worden... En wanneer er sprake is van een politieke crisis dan kan er wel eens een irrationele beslissing worden genomen (zoals stoppen met de euro of een federatie maken van de EU). Ik hoop niet dat het tot een dergelijke crisis zal komen, maar uitsluiten kan ik het niet. Het maakt me ook wel een beetje onrustig (en boos ook vooral).
17 honden vechten om een been en elkaar de tent uit
Eurolanden roepen hun parlementariërs terug uit Brussel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:46:10 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_100939058
quote:
'Geen bubbles creëren, maar bouwen, is het devies voor de Fed en ECB'

Sluipenderwijs voltrekt zich een fundamentele catastrofe: het uithollen van onze toekomstige productiecapaciteit. Wat de Fed en ECB niet lijken te willen beseffen, wordt in de straten van Londen klaarblijkelijk al wel (aan)gevoeld.

Crises en crisisbestrijding zijn mediagenieke fenomenen. Iedere nieuwe crisis volgt de vorige in steeds hoger tempo op. Het standaardrecept - geldverruiming en renteverlaging - wordt steeds sneller en makkelijker gehanteerd. De ingreep van de Fed om de rente de komende twee jaar weer structureel laag te houden is kortzichtig. Teveel goedkoop geld is namelijk niet de oplossing, maar de oorsprong van het gebrek aan economische groei.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_100939432
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
De Euro is een verzameling munten met een naam en helaas een koers, dit is onmogelijk

Het verleden (met het knallen van de EMU-slang) heeft dit al eerder uitgewezen

De euro moet ASAP weer uit elkaar om ieder land vrij hun economie te kunnen reguleren, ik neem aan dat Duitsland en Nederland samen verder gaan met de Euro en dan hun landen laten samenvloeien / fuseren
Jij snapt niet echt wat de 'slang' voorstelde en hoe dat probleem is opgelost door de introductie van de euro. Blijf maar lekker de telegraaf lezen, terwijl de markt (zij het min of meer tegengewerkt door autoriteiten) de hervormingen in zwakke landen afdwingt binnen de euro!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:22:00 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100940173
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:59 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Jij snapt niet echt wat de 'slang' voorstelde en hoe dat probleem is opgelost door de introductie van de euro.
8)7 :W :W :7

Het probleem was niet opgelost, het is verstopt in een munt met dezelfde naam

Dezelfde oorzaken voor het mislukken van de EMU slang worden nu weer aangevoerd voor het knallen van de Euro

quote:
In maart 1972 proberen de Zes de monetaire integratie weer vlot te krijgen door de "slang in de tunnel" te creëren: de valuta's zweven gemeenschappelijk (de "slang") binnen nauwe fluctuatiemarges ten opzichte van de dollar (de "tunnel").
Gedestabiliseerd door de achtereenvolgende oliecrises, de zwakheid van de dollar en de verschillen tussen het economisch beleid van de lidstaten, verliest de "slang" in minder dan twee jaar de meeste van zijn leden en wordt hij uiteindelijk teruggebracht tot een "markzone" waarvan Duitsland, de Benelux en Denemarken deel uitmaken.

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 19-08-2011 15:36:07 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:28:34 #206
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100940359
69 muntunies die mislukt zijn, nu op RTLZ, meestal zijn de grote landen als eerste weg

http://www.rtl.nl/compone(...)ede-Wereldoorlog.xml

[ Bericht 38% gewijzigd door michaelmoore op 19-08-2011 15:35:27 ]
pi_100945512
Volgens Irish Times:

Apple is volgens de beurzen nu net zo veel waard als de 32 grootste banken van de Eurozone bij elkaar.
pi_100949089
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:52 schreef de_ier het volgende:
Volgens Irish Times:

Apple is volgens de beurzen nu net zo veel waard als de 32 grootste banken van de Eurozone bij elkaar.
Oh, en wat nu?
pi_100951061
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:28 schreef michaelmoore het volgende:
69 muntunies die mislukt zijn, nu op RTLZ, meestal zijn de grote landen als eerste weg

http://www.rtl.nl/compone(...)ede-Wereldoorlog.xml

[ afbeelding ]
Gaat dat niet helemaal niet over muntunies, maar (bijna) alleen over landen die een eenzijdige koppeling van hun munt aan een andere hebben opgegeven?
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:25:41 #210
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100960851
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Gaat dat niet helemaal niet over muntunies, maar (bijna) alleen over landen die een eenzijdige koppeling van hun munt aan een andere hebben opgegeven?
is toch hetzelfde
elke koppeling aan wat dan ook is gedoemd te mislukken

Een valuta moet fluctueren met de prestaties van die economie van het land, de Chinese Renminbi moet flink omhoog en de dollar moet fors omlaag en de euro moet weer gesplitst worden

Klaar

Geen koppeling aan goud of uranium of olie allemaal onzin , dat kan niet, leer dat nou toch eens, stomme politici
Politici moeten stoppen met het tegen wil en dank willen reguleren van de markt

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 20-08-2011 17:30:58 ]
pi_100961321
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is toch hetzelfde
Nee, want bij de euro houden de ECB en de eurokoers rekening met alle landen, ook met bijv. Griekenland, wat niet het geval zou zijn als Griekenland eenzijdig de drachme aan de DM had gekoppeld.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 01:20:00 #212
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100962585
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, want bij de euro houden de ECB en de eurokoers rekening met alle landen, ook met bijv. Griekenland, wat niet het geval zou zijn als Griekenland eenzijdig de drachme aan de DM had gekoppeld.
Maar Griekenland heeft een heel andere koers nodig dan Duitsland, dus ontkoppelen ofwel splitsen de Euro

Nu zit de Mark aan de Euro en de Euro weer aan de Drachme en men noemt ze allemaal Euro, maar het is niet een munt, maar 17 verschillende met een koppelvaluta de Euro

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-08-2011 17:28:30 ]
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:28:09 #213
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100970280
Je lacht je toch te barsten joh. _O- _O- _O_ _O_ :W
Die Eurofielen die allemaal achter de grote leider Kim il Barosso aanlopen en allemaal kwaad zijn op de kleine magere man die de waarheid durft te zeggen

quote:
za 20 aug 2011, 13:18
| lees voor
CDA: houding PVV onverantwoord
HILVERSUM - CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma vindt dat gedoogpartner PVV zich heel onverantwoord opstelt in het politieke debat over de aanpak van de Euro-crisis.
Dat zei hij zaterdag in het radioprogramma Tros Kamerbreed.

De crisis is volgens hem zo groot dat politieke partijen met elkaar moeten nadenken hoe ze die gezamenlijk kunnen bestrijden.
Van Haersma Buma hoopt dat de PVV en andere partijen die tegen het steunpakket aan Griekenland zijn, zoals de SP, alsnog andere keuzes durven maken om te voorkomen „dat we de afgrond van een crisis ingaan”.

Fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie vroeg zich af hoe lang de VVD en het CDA het gedrag van de PVV nog tolereren. Hij wees op de „ongelooflijk provocerende” reacties die PVV-leider Geert Wilders vaak via Twitter geeft op het optreden van het kabinet.
pi_100971285
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:28 schreef michaelmoore het volgende:
Je lacht je toch te barsten joh. _O- _O- _O_ _O_ :W
Die Eurofielen die allemaal achter de grote leider Kim il Barosso aanlopen en allemaal kwaad zijn op de kleine magere man die de waarheid durft te zeggen

"Van Haersma Buma hoopt dat de PVV en andere partijen die tegen het steunpakket aan Griekenland zijn, zoals de SP, alsnog andere keuzes durven maken om te voorkomen „dat we de afgrond van een crisis ingaan”.

Dat steunpakket wijst er volgens mij al op dat de EU al gedeeltelijk in de afgrond ligt.
Niets wijst erop dat de Grieken er door dat steunpakket economisch beter door gaan presteren dus wat lult die Van Haersma Buma weer verschrikkelijk dom zeg.
pi_100974499
Grieksche vrinden hebben wellicht een enorme gasbel ten zuiden van Kreta:

http://www.haniotika-nea.(...)%CE%B4%CE%B1%20.html

Dus eerst zoveel mogelijk evpos binnenharken, dan defaulten en vervolgens de Drachme weer invoeren, wat dan een grondstof / gas valuta is geworden. Slimme jongens, die Grieken...

Misschien beter dat (potentiele) gas als onderpand eisen voor de komende bailouts. En uiteraard de marine weer wat uitbouwen, anders is z´n onderpand niet veel waard. De Grieken hebben best een grote marine, met o.a. NL fregatten.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_100976000
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:07 schreef thumbnail het volgende:
Niets wijst erop dat de Grieken er door dat steunpakket economisch beter door gaan presteren dus wat lult die Van Haersma Buma weer verschrikkelijk dom zeg.
Nee, de arbeidsproductiviteit stijgt niet en de arbeidskosten dalen niet. De export stijgt niet en de import daalt niet. Griekenland word niet concurrerender met de euro, zucht...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100976164
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:37 schreef piepeloi55 het volgende:

Nee, de arbeidsproductiviteit stijgt niet en de arbeidskosten dalen niet. De export stijgt niet en de import daalt niet. Griekenland word niet concurrerender met de euro, zucht...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat die cijfers dan zien.
pi_100976379
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:44 schreef thumbnail het volgende:
Laat die cijfers dan zien.
Op de site van eurostat en de ECB.
pi_100976440
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:53 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Op de site van eurostat en de ECB.
plaats een link en cijfers hier gewoon.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_100976543
- ninja edit-

Je kan die dingen inderdaad niet zo 1 2 3 in eurostat vinden, dat is waar ook. Zo is de handelsbalans alleen voor intra-EU en extra-EU gescheiden te vinden, dat moet je dan eerst weer bij elkaar gaan optellen etc. Ik heb daar eens een spreadsheet van gemaakt, eens kijken waar die is.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2011 18:09:16 ]
pi_100976742
handelsbalans. Geeft aan voor griekenland groei export met 31%, daling import met 22%, terwijl de echte hervorming na die tijd zijn genomen en nog komen.

Arbeidskosten. Geeft aan voor griekenland (afkorting EL) een daling van 6,8%, terwijl de echte hervorming na die tijd zijn genomen en nog komen.

De productiviteit vind ik zo snel niet, maar toont hetzelfde beeld.

Nu jullie weer...
pi_100976963
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:09 schreef piepeloi55 het volgende:
De productiviteit vind ik zo snel niet, maar toont hetzelfde beeld.
Dat zie ik nog niet terug. In de eurostat-database zijn gegevens t/m 2010 te vinden, en wat betreft Griekenland is de arbeidsproductiviteit juist duidelijk gedaald t.o.v. 2009, onafhankelijk of je het nu per gewerkt uur bekijkt of per werknemer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2011 18:18:19 ]
pi_100977026
Heb je een linkje, ik heb de cijfers laatst opgezocht en kwam tot andere conclusie. Totale productiviteit zal zijn gedaald, door de contractie daar moet je niet naar kijken maar uitfilteren per werkend uur.

Hoe je het went of keert Griekenland word binnen de euro concurrerender, interne devaluatie.
pi_100977103
Ik kijk nu naar tabel tsieb030 en tsieb040.

Dat zijn trouwens wel relatieve tabellen waar voor ieder jaar EU27=100 wordt gezet, maar als de relatieve arbeidsproductiviteit i.v.g. andere EU-landen daalt lijkt me dat toch ook niet goed.
pi_100977226
Ah ik zie het je hebt gelijk. Ik denk dat dat moet liggen aan stakingen e.d. omdat alle andere cijfers een ander beeld geven die niet te staven zijn. Ook zie je bij Ierland en Portugal de productiviteit stijgen. Ik meen dat ik eerder cijfers heb gezien waar die stakingen e.d. zijn uitgefilterd, terugvinden is een tweede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')