abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100832491
Dat geeft wel mooi aan hoe idioot ons staatsrecht is. Het parlement kan de grondwet maar heel moeilijk (en op korte termijn zelfs helemaal niet) wijzigen, maar wel abnormaal eenvoudig negeren/overrulen. Daar klopt echt iets niet.
pi_100835893
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:28 schreef HiZ het volgende:
Die ideeen van Merkel en Sarkozy slaan voor Nederland nergens op. Ten eerste is een wijziging van de grondwet er niet even doorheen te dringen in een jaar. Ten tweede betekent een grondwettelijk artikel niks voor de bevoegdheid van het parlement om de grondwet opzij te zetten en toch een begroting met een tekort te accepteren. We hebben nog altijd geen rechterlijke toetsing van wetten aan de grondwet hier. Een wet die ongrondwettelijk is, is toch nog steeds geldig.
Goed opgemerkt, zo had ik er nog niet naar gekeken. ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:39 schreef Igen het volgende:
Dat geeft wel mooi aan hoe idioot ons staatsrecht is. Het parlement kan de grondwet maar heel moeilijk (en op korte termijn zelfs helemaal niet) wijzigen, maar wel abnormaal eenvoudig negeren/overrulen. Daar klopt echt iets niet.
Heeft volgens mij te maken met een zeer strikte interpretatie van trias politica. Bij een grondwettelijk hof kan de rechter de wetgevende macht beperken, wat je dus kan zien als overtreding van de scheiding der machten.
pi_100840572
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:56 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Nu gaan zeggen dat Griekenland uit de euro moet, kom je drie jaar te laat mee.

Als Griekenland een beetje lef had, betalen ze niemand helemaal niks en slaan ze de geldinjectie vanuit Europa af. Die hele regeling die ze nu zijn aangegaan is pure afperserij en houd de boel gewoon weer krampachtig bij elkaar voor een paar jaar.

En die banken en crediteuren maar lachen om de achterlijk hoge rente die Griekenland over deze leningen gaat betalen. En het interesseert ze toch geen ruk wat er verder gebeurt, want de burger draait er toch wel voor op, het zal niet de eerste keer zijn.

Beetje aparte gedachte wel, maar ergens moet je stand houden.
Als Griekenland zou doen wat jij voorstelt, dan zit het deze winter in de kou op een houtje te bijten.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 07:18:27 #154
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100841096
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 04:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als Griekenland zou doen wat jij voorstelt, dan zit het deze winter in de kou op een houtje te bijten.
Da zitten ze toch wel, de EU zal Griekenland als eerste laten vallen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100843261
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 07:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Da zitten ze toch wel, de EU zal Griekenland als eerste laten vallen
Daar lijkt het tot nu toe niet echt op.

Ben overigens erg benieuwd wat er gaat gebeuren met de koers bij zulke beslissingen.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:47:42 #156
324665 meth77
to do or not to do
pi_100844417
quote:
wo 17 aug 2011, 07:57
Pensioenkoepel eist soepel regime goud
AMSTERDAM - Pensioenfondsen moeten meer in goud kunnen beleggen dan De Nederlandsche Bank (DNB) nu toestaat.
De toezichthouder gaat zijn boekje te buiten met het stellen van een maximum. Hierdoor wordt de beleggingsvrijheid van bestuurders onnodig beperkt.
Dit zegt de Pensioenfederatie, een koepelorganisatie van Nederlandse fondsen.

De Pensioenfederatie reageert hiermee op geluiden uit de pensioenwereld dat steeds meer fondsen aanhikken tegen de vermeende 3%grens. Die houdt in dat fondsen maximaal 3% van hun portefeuille in grondstoffen mogen beleggen, waaronder goud. Maar pensioenbestuurders zijn juist op zoek naar alternatieven als goud, nu aandelenkoersen op en neer denderen en staatsobligaties ook geen veilige havens meer zijn.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:34:52 #157
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:16:30 #158
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100888585
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:34 schreef Drugshond het volgende:
Terwijl goud (edel/grondstoffen) een beetje op hun hoogtepunt zijn.
volgens WM niet

Hij zegt in tien woorden waar ik hele verhalen voor nodig heb, de euro is een verzameling munten met dezelfde naam :{

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2011 11:25:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100889609
quote:
Wij van WC-Eend... :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2011 11:46:54 ]
pi_100889695
WM van het GOLD en discovery fund.

Wij van wc eend...

Edit: haha had de vorige post nog niet gezien.... or.. was it ninja edit
pi_100889789
Was een ninja-edit maar wel net voordat jouw post hier verscheen. :P
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:04:33 #162
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100908735
Finland krijgt een garantie van een miljard euro??
met als gevolg onze pensioenfondsen instorten

De chaos is onmogelijk geworden, ik geef de Euro nog twee maanden

Goud gaat naar de 5000 euro
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:12:07 #163
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_100909076
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
Finland krijgt een garantie van een miljard euro??
met als gevolg onze pensioenfondsen instorten

De chaos is onmogelijk geworden, ik geef de Euro nog twee maanden

Alsjeblieft niet, ik wil die lelijke zilverkleurige muntjes niet meer zien! (guldens)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:13:46 #164
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100909143
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet, ik wil die lelijke zilverkleurige muntjes niet meer zien! (guldens)
Ik wet het ook niet,, het enige is dat de zwakke eurolanden asap uitstappen en hun eigen munt terug krijgen, en flink gaan devalueren
pi_100909223
Oh, jongens, ik kwam niet meer bij van het lachen toen ik het nieuws over Finland hoorde en vooral ook omdat het gewoon met open vizier gespeeld is. De Finnen hebben klip en klaar gezegd wij willen een garantie en anders doen wij gewoon niet mee. Zij hebben dit dreigement kennelijk zo succesvol uit kunnen dragen dat de andere ministers door de knieën zijn gegaan en zodoende ruimte gaven aan Finland om deze garanties te regelen met Griekenland.
pi_100909396
En Rutte heeft dus wéér wat uit te leggen. :D
pi_100909480
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:19 schreef Igen het volgende:
En Rutte heeft dus wéér wat uit te leggen. :D
Niet alleen Rutte hoor. _O- Deze bazin heeft de heren eens goed klemgezet.
pi_100909545
Maar wat is die garantie dan?

Hoe kan je nou geld uitlenen en dan een garantie vragen die je lening dekt?

Dat kan alleen bij een onderpand, maar wat is dat onderpand dan?

En stuk snelweg, een vliegveld, een koffer goud?

Ik heb het nog niet kunnen vinden...

Kwam wel iets tegen over wat cash, maar dat lijkt me toch vreemd.
pi_100909718
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:23 schreef GoudIsEcht het volgende:
Maar wat is die garantie dan?

Hoe kan je nou geld uitlenen en dan een garantie vragen die je lening dekt?

Dat kan alleen bij een onderpand, maar wat is dat onderpand dan?

En stuk snelweg, een vliegveld, een koffer goud?

Ik heb het nog niet kunnen vinden...

Kwam wel iets tegen over wat cash, maar dat lijkt me toch vreemd.
New Drachme's? ;)
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_100909743
Van de site van het FD:
quote:
Het onderpand zou bestaan uit contant geld, dat met rente uitgekeerd zou worden op het moment dat de Grieken het leningdeel dat verstrekt is door Finland niet meer kunnen aflossen.
Een zak geld dus die ergens staat, met rente, en die uitgekeerd wordt als de Grieken de Finnen niet terugbetalen.
pi_100909788
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Van de site van het FD:

[..]

Een zak geld dus die ergens staat, met rente, en die uitgekeerd wordt als de Grieken de Finnen niet terugbetalen.
Dat zeiden ze op het NOS-journaal ook. En dat het daarmee een probleem is als alle landen zo'n onderpand eisen, want dat zou natuurlijk betekenen dat Griekenland de hele noodhulp onaangeraakt als onderpand op de bank moet laten staan.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:28:34 #172
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100909807
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:26 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

New Drachme's? ;)
of Peseta, Escudo of de Dinar, wat ze maar willen, als het GVD maar over is
Laat ze maar op pariteit uitstappen

Over twee jaar weet iedereen te vertellen dat ze het altijd al gezegd hadden

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2011 20:37:08 ]
pi_100909846
NRC geeft verdere informatie:
quote:
Het geld zou op de bankrekening van de Finse staat worden gezet. Finland mag het houden als Griekenland niet aan zijn verplichtingen kan voldoen en loopt zodoende geen enkel risico.
pi_100910156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:28 schreef Igen het volgende:
En dat het daarmee een probleem is als alle landen zo'n onderpand eisen, want dat zou natuurlijk betekenen dat Griekenland de hele noodhulp onaangeraakt als onderpand op de bank moet laten staan.
Dat is toch alleen het geval als het onderpand even groot is als de gegeven steun?
pi_100910166
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Van de site van het FD:

[..]

En die zak komt bij de Grieken vandaan die juist geld moeten lenen?
pi_100910198
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is toch alleen het geval als het onderpand even groot is als de gegeven steun?
Ja dit verhaal slaat dus nergens op.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:37:43 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100910211
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:36 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Nee bij de ECB , dus bij jouw en mij
pi_100910258
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dus eigenlijk belooft de ECB te gaan printen als Griekenland niet terugbetaald...

Stond dat (ECB) in dat artikel?
pi_100910277
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:36 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ja, dat is denk ik de situatie, en die zak geld willen de Finnen dan natuurlijk wel op een Finse rekening hebben staan. En als de Grieken dan niet of gedeeltelijk (?) niet terugbetalen, dan mag de Finse overheid die zak geld hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:37 schreef michaelmoore het volgende:
Nou ik krijg de indruk dat de garantie bij de Grieken vandaan komt en niet bij de ECB.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:41:06 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100910381
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

Nou ik krijg de indruk dat de garantie bij de Grieken vandaan komt en niet bij de ECB.
:) :N
pi_100910695
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

:) :N
Waarom zou de ECB garanties/onderpanden af gaan geven? Die zijn toch helemaal geen directe partij in het geheel.
pi_100910732
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar er wordt gezegd dat Finland nu praktisch geen risico loopt. Als alle landen een zodanig onderpand hebben dat ze praktisch geen enkel risico meer lopen, hoe zou er dan überhaupt nog sprake van hulp kunnen zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2011 20:49:08 ]
pi_100911261
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:48 schreef Igen het volgende:
Dat is waar. Maar er wordt gezegd dat Finland nu praktisch geen risico loopt.
Dat kan ook komen omdat het niet waarschijnlijk is dat de Grieken geen cent van de steun kunnen terugbetalen. Als ze gaan defaulten zal dat denk ik zijn op een manier waarbij bijvoorbeeld 30 % van de steun niet terugbetaald wordt. Een volledig onderpand is dus ook niet nodig om praktisch geen risico te lopen.

quote:
Als alle landen een zodanig onderpand hebben dat ze praktisch geen enkel risico meer lopen, hoe zou er dan überhaupt nog sprake van hulp kunnen zijn?
Ja, dat is ook wel weer zo. Misschien moeten we gewoon even de verdere details afwachten. :P Maar het staat vast dat dit vuurwerk op gaat leveren, zeker nu ze bij de NOS doodleuk met een stel paperassen zwaaiden waar alles netjes op stond. Dat gaan de Finnen natuurlijk ook doen, en dat ze het hard durven te spelen is inmiddels ook duidelijk.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:18:02 #184
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100918685
Is de US de Euro levend aan het begraven/??????????
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:28:44 #185
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_100921954
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:18 schreef michaelmoore het volgende:
Is de US de Euro levend aan het begraven/??????????
Wat heeft de US gedaan dan?
pi_100922846
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Wat heeft de US gedaan dan?
niets
pi_100932065
Wat een farce weer. :')
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:35:10 #188
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100932274
Wat een idioot circus, ik geef de euro nog twee maanden

http://rtl.nl.msn.com/com(...)-niet-accepteren.xml
quote:
Van Wijnbergen: Onderpand Finland niet accepteren

Dat Finland een onderpand heeft bedongen voor zijn lening aan Griekenland, is volgens hoogleraar Sweder van Wijnbergen de zoveelste idiote vertoning in een steeds groter wordend circus.

"Dit kan natuurlijk niet! Als Jan Cees de Jager enigszins ruggegraat heeft, dan eist hij dat dit wordt ingetrokken. Anders moet Nederland er uit stappen", vertelt de hoogleraar op RTL Z. "Dit is absurd, het hele Europese gedrag is een steeds groter circus aan het worden. Het is echt de politiek die het nu verschrikkelijk aan het verknoeien is en zorgt voor steeds grotere onzekerheid op de markten. In de Verenigde Staten doen ze niets behalve boven elkaar uitschreeuwen. In Europa is het nog een graadje erger. Daar doen ze wel wat: de ene stommiteit na de andere begaan."

Van Wijnbergen heeft geen goed woord over voor de actie van de Finnen. "Ze blazen de boel op. Als je hebt afgesproken om gezamenlijk op te trekken, moet er niet eentje stiekem voor de rest uitlopen. Dit mogen de politici niet accepteren, ze moeten er glashard voor gaan liggen."
NB: Bron schijnt tegenwoordig verplicht te zijn. :)

[ Bericht 23% gewijzigd door Bolkesteijn op 19-08-2011 11:49:29 ]
pi_100932558
En waar kan ik het hele artikel met het hele citaat vinden?

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2011 11:43:35 ]
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:44:36 #190
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100932697
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
NB: Bron schijnt tegenwoordig verplicht te zijn. :)
Uit het noodfonds, niet uit de euro.
pi_100932997
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:35 schreef michaelmoore het volgende:

Onderschat niet hoe lang dit te rekken is... zolang de waarde van de euro ten opzichte van andere munten in stand blijft.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_100933018
Uit het RTL-Z artikel:
quote:
Van Wijnbergen heeft geen goed woord over voor de actie van de Finnen. "Ze blazen de boel op. Als je hebt afgesproken om gezamenlijk op te trekken, moet er niet eentje stiekem voor de rest uitlopen. Dit mogen de politici niet accepteren, ze moeten er glashard voor gaan liggen."
Het schijnt anders gewoon in de notulen en het eindrapport van de vergadering te staan. Niks stiekem dus. Ik vind het eerder weer een teken van het vergaande commitment dat de politiek heeft om de Euro te redden. Ze willen zelfs aan dit soort constructies meewerken.
pi_100933148
Overigens:
quote:
Griekse economie krimpt meer dan verwacht

De Griekse economie krimpt dit jaar met meer dan 4,5 procent. Dat heeft de minister van Financiën Evangelos Venizelos vrijdag gezegd.

Eerder ging de Griekse overheid uit van een teruggang met 3,8 tot 3,9 procent. De minister verwacht dat de onderhandelingen over de volgende uitkering uit de noodlening van het IMF en de EU pas half oktober wordt afgerond.
Zo wordt het toch nooit wat? Het betekent immers dat de schuldenlast van Griekenland zelfs met een begrotingsoverschot van 4,5% nog niet zou verminderen.

En dat is wat ik een beetje mis in de hele discussie. Het gaat alleen maar over bezuinigen, maar waar zijn de maatregelen om de economie in de zwakke landen weer op gang te krijgen?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:01:17 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_100933236
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:58 schreef Igen het volgende:
Overigens:

[..]

Zo wordt het toch nooit wat? Het betekent immers dat de schuldenlast van Griekenland zelfs met een begrotingsoverschot van 4,5% nog niet zou verminderen.

En dat is wat ik een beetje mis in de hele discussie. Het gaat alleen maar over bezuinigen, maar waar zijn de maatregelen om de economie in de zwakke landen weer op gang te krijgen?
Precies 't belangrijke punt idd, botweg bezuinigen en/of belasting verhogen maakt de schuld alleen maar onbetaalbaarder.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:02:54 #196
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_100933300
Poeh, dat Finland zoiets regelt vind ik best wel heftig en heeft niets meer met communautair beleid te maken. In potentie is deze stap van Finland (die op zich wel begrijpelijk is) een casus belli voor heel vervelende dingen...

Ik schat zo in dat er op ambtelijk niveau vandaag wéér koortsachtig overleg is en dat de hogere ambtenaren en misschien ook ministers komend weekend weer wat proberen te regelen.

Misschien moet ik ondertussen maar eens long gaan zitten op zaken als lang houdbaar eten en drank... :')
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_100933301
Het doet me trouwens deugt dat Jurgen Stark van de ECB heeft aangegeven tegen euro-obligaties te zijn en het bijbehorende verhaal daarachter. Als zelfs een lid van het Executive Board van de ECB in deze tijden aangeeft dat een dergelijke vorm van politieke/fiscale unie niet nodig is om de euro te behouden, zou je toch zeggen dat mensen als MM gaan twijfelen over hun visie. De euro staat namelijk niet op het spel.

Wat wel op het spel staat is de wereldwijde bubble die op klappen staat. Politici moeten de markt eigenlijk zijn werk laten doen, waardoor zwakke landen binnen de euro gedwongen worden tot hervormingen en ook dan zal de euro behouden blijven. Nogmaals, de negatieve gevolgen van het uit de euro stappen zijn dusdanig groot dat het zwakke landen daar niet mee akkoord kunnen gaan en als men dat toch doet in een daad van nationalisme/populisme zal dat een enorme precedente werking hebben op overige lidstaten. Een sterk land zal zowiezo niet uit de euro stappen, omdat het daarmee zijn economie enorm raakt door een revaluerende munt en niemand die het land kan dwingen de zwakke landen te ondersteunen. Zij kunnen er immers op elk moment mee stoppen, dat gebeurd echter niet omdat zij er op dit moment zelf niet bij gebaat zijn.

Het verdrag van Maastricht (en vooral een degelijk monetair beleid) is voldoende om de euro te behouden en al zou men zich niet aan de regels van het verdrag van Maastricht houden is er de markt met een zelfcorrigerende mechanisme na een bepaalde tijd. Dat politici ervoor kiezen de markt te intervenieren (uit eigen belang) is een keuze en geen noodzaak om de euro te behouden. Dit is geen euro-crisis, maar een schuldencrisis.
pi_100933487
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:02 schreef Goverman het volgende:
Ik schat zo in dat er op ambtelijk niveau vandaag wéér koortsachtig overleg is en dat de hogere ambtenaren en misschien ook ministers komend weekend weer wat proberen te regelen.
Alsof de Finnen dit zomaar in gaan leveren. Volgens mij moet die Finse minister van Financiën een keiharde zijn om met het dreigement niet mee te doen aan de noodsteun dit soort regelingen te kunnen bedingen. Finland schijnt echt gezegd te hebben, wij willen een onderpand en anders doen wij gewoon niet mee. Zo'n argument geloofwaardig overbrengen is nog een hele kunst tegenover doorgewinterde onderhandelaars van de andere Eurolanden.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:10:02 #199
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100933549
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:02 schreef piepeloi55 het volgende:
Het doet me trouwens deugt dat Jurgen Stark van de ECB heeft aangegeven tegen euro-obligaties te zijn en het bijbehorende verhaal daarachter. Als zelfs een lid van het Executive Board van de ECB in deze tijden aangeeft dat een dergelijke vorm van politieke/fiscale unie niet nodig is om de euro te behouden, zou je toch zeggen dat mensen als MM gaan twijfelen over hun visie. De euro staat namelijk niet op het spel.
De Euro is een verzameling munten met een naam en helaas een koers, dit is onmogelijk

Het verleden (met het knallen van de EMU-slang) heeft dit al eerder uitgewezen

De euro moet ASAP weer uit elkaar om ieder land vrij hun economie te kunnen reguleren, ik neem aan dat Duitsland en Nederland samen verder gaan met de Euro en dan hun landen laten samenvloeien / fuseren
pi_100933900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

Alsof de Finnen dit zomaar in gaan leveren. Volgens mij moet die Finse minister van Financiën een keiharde zijn om met het dreigement niet mee te doen aan de noodsteun dit soort regelingen te kunnen bedingen. Finland schijnt echt gezegd te hebben, wij willen een onderpand en anders doen wij gewoon niet mee. Zo'n argument geloofwaardig overbrengen is nog een hele kunst tegenover doorgewinterde onderhandelaars van de andere Eurolanden.
Het laat wel zien waar de Finnen voor staan en dat is hun eigen bevolking.
Wij hebben een regering van ja knikkers die alleen maar aan het eigen belang denkt en daar graag Nederland voor verkopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')