Oke heel vervelend voor je, maar is dit ook de reden waarom je niet wil/kan werken?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:27 schreef ayumu het volgende:
[..]
En meer dan dat hier hebben jullie je antwoord wat jullie zo nodig moesten hebben.
Dat zijn lichamelijke problemen. Dat is heel iets anders dan psychische problemen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 06:49 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Je bedoelt die aanvallen waarbij spieren in je hele lichaam opeens allemaal samentrekken, je opeens totaal niet meer kan bewegen, je vingers voelen alsof ze uit je handen worden getrokken, het beeld voor je ogen wazig en vlekkerig wordt, geluiden opeens heel raar klinken en het voelt alsof je stikt en dood aan het gaan bent? En dat je dan een half uur tot een uur zo zit te wachten en met alle macht probeert om weer "normaal" te doen, maar waardoor het juist nog erger wordt?
Oh.
Nee, ik weet er inderdaad niets van nee. Sorry.
Heb je ook gelezen dat ik het me alleen kan voorstellen dat mensen ts een lamme tak vinden op basis van de beperkte informatie die hij vrijgeeft? Die uitkering is het probleem helemaal niet...
Misschien dit, misschien dat, speculeren kun je beter doen op de beurs en niet met mensenquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:17 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat zijn lichamelijke problemen. Dat is heel iets anders dan psychische problemen.
Dat je het niet aan de buitenkant ziet, betekent echt niet dat het er niet is.
En misschien heeft TS nog last van onverwerkte trauma's uit zijn jeugd. PTSS of zo. Dat gaat echt niet zomaar over.
..ontstaan door psychische problemen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:17 schreef Madame_Paon het volgende:
Dat zijn lichamelijke problemen. Dat is heel iets anders dan psychische problemen.
Dat je het niet aan de buitenkant ziet, betekent echt niet dat het er niet is.
Ik ben vroeger misbruikt, moet ik nu daarom de rest van mijn leven in het teken van dat misbruik laten staan? Houd ik daarmee mijn problemen dan niet juist in stand?quote:En misschien heeft TS nog last van onverwerkte trauma's uit zijn jeugd. PTSS of zo. Dat gaat echt niet zomaar over.
Ik weet alleen 015 van mc martin.quote:Op maandag 8 augustus 2011 03:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nooit op school geweest? 010 = Rotterdam 020 = Amsterdam 030 = Utrecht 040 = Eindhoven.
arnhem? ohnee dat is A15quote:
Maar dan zou jij juist moeten weten dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:14 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
..ontstaan door psychische problemen.
[..]
Ik ben vroeger misbruikt, moet ik nu daarom de rest van mijn leven in het teken van dat misbruik laten staan? Houd ik daarmee mijn problemen dan niet juist in stand?
Voor jou niet te begrijpen denk ik, De familie waar ik toe behoorde bepalende met wie ik contact had. Buiten die familie mocht ik enkel zeer oppervlakkige contacten opbouwen dus bevriend raken met iemand mocht niet. Het gebeurde wel dat ik buiten hun contact kom leggen schoolquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:39 schreef Freemasons het volgende:
Waarom maak je dan ook alleen contact met mensen via msn en chats? Daar zit het probleem, niet bij je baan.
Oke heel naar allemaal maar dit staat toch los van waarom je niet zou kunnen werken?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:10 schreef ayumu het volgende:
[..]
Voor jou niet te begrijpen denk ik, De familie waar ik toe behoorde bepalende met wie ik contact had. Buiten die familie mocht ik enkel zeer oppervlakkige contacten opbouwen dus bevriend raken met iemand mocht niet. Het gebeurde wel dat ik buiten hun contact kom leggen school
of werk maar daar waren strikte regels over leefde ik die niet na dan had het zo zijn gevolgen.
Wat daar in gebeurde als ik de regels niet naleefde wil ik het niet over hebben. Ik heb geprobeerd onder de regels uit te komen wat niet zo slim was pas op hogere leeftijd 21 dus heb ik me kunnen los trekken van hun en dat is niet zonder slag of stoot gebeurd ik was vrijwel compleet afhankelijk van hun ligt allemaal niet zo gemakkelijk.
Ik had contact met eigen familie maar volledig volgens hun regels. Ik zeg ook, Die familie ik kan nou eenmaal niet anders. Ik moest hun kleine zoontje en broertje blijven ouder worden mocht niet daar draaide alles om.
En dan heb ik nog niet gesproken over de dingen die zijn gebeurd tot mijn twaalfde...
Inderdaad. Overigens, eerst een heel punt maken over dat je vooral niet wil praten over wat er gebeurd is, maar dan wel hints gaan geven van 'en dan heb ik 't nog niet eens over wat er tot mijn 12e allemaal gebeurd is puntjepuntjepuntje'...dat riekt naar aandachttrekkerij.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:13 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Oke heel naar allemaal maar dit staat toch los van waarom je niet zou kunnen werken?
je bent dus langere tijd psychisch en lichamelijk misbruikt. wat heb je uiteindelijk kunnen doen hiertegen? Heb je aangifte gedaan? Dat kan volgens mij nog steeds?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:10 schreef ayumu het volgende:
[..]
Voor jou niet te begrijpen denk ik, De familie waar ik toe behoorde bepalende met wie ik contact had. Buiten die familie mocht ik enkel zeer oppervlakkige contacten opbouwen dus bevriend raken met iemand mocht niet. Het gebeurde wel dat ik buiten hun contact kom leggen school
of werk maar daar waren strikte regels over leefde ik die niet na dan had het zo zijn gevolgen.
Wat daar in gebeurde als ik de regels niet naleefde wil ik het niet over hebben. Ik heb geprobeerd onder de regels uit te komen wat niet zo slim was pas op hogere leeftijd 21 dus heb ik me kunnen los trekken van hun en dat is niet zonder slag of stoot gebeurd ik was vrijwel compleet afhankelijk van hun ligt allemaal niet zo gemakkelijk.
Ik had contact met eigen familie maar volledig volgens hun regels. Ik zeg ook, Die familie ik kan nou eenmaal niet anders. Ik moest hun kleine zoontje en broertje blijven ouder worden mocht niet daar draaide alles om.
En dan heb ik nog niet gesproken over de dingen die zijn gebeurd tot mijn twaalfde...
kun je dit a.u.b. wat positiever benaderen? TS heeft er niets aan als ie deze mening van jou over neemt, dan denkt ie sneller dat het hopeloos is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:06 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar dan zou jij juist moeten weten dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.
Zeker met onverwerkte trauma's.
bah wat een negatief gedoe, dat vind ik pas triest, zo blijft TS in de problemen zitten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:19 schreef dawg het volgende:
dat dit nog niet op slot zit zeg.
net als de vorige reeks 'wajong en eigenwaarde' moeten de zelfbenoemde experts eerst weten wat er scheelt bij ts, om vervolgens te gaan zeiken over zijn houding en weet ik al niet meer.
worden jullie nu niet moe van jezelf? overigens was dat de vraag niet van ts, zie de op. in plaats daarvan geven jullie hem juist meer redenen om een of ander verhaal op te hangen ipv hoe het echt zit.
fucking triest vind ik dat.
ja, jullie zijn allemaal zo enorm welwillend.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bah wat een negatief gedoe, dat vind ik pas triest, zo blijft TS in de problemen zitten.
Bijzonder, je hebt geen hoge pet van mensen die een uitkering trekken, maar wel een vriend die er een trekt omdat hij agressief is tegen werkgevers..quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:28 schreef Audreyoot het volgende:
Geen idee hoe je ermee om moet gaan als iemand je erom vraagt. Zelf ben ik ook niet kapot van mensen die een uitkering trekken, en ja misschien vinden mensen dat ook wel kortzichtig.
Persoonlijk vind ik dat tegenwoordig wel heel snel diagnoses worden gesteld of als je een beetje huilie bent je een uitkering krijgt terwijl anderen zich kapot moeten werken. Een vriend van me zit ook thuis met een uitkering omdat hij agressief is tegen werkgevers. Ben het hier ook niet mee eens en hij weet mijn mening hierover ook wel.
Zeg ik dan dat hij niks moet doen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
kun je dit a.u.b. wat positiever benaderen? TS heeft er niets aan als ie deze mening van jou over neemt, dan denkt ie sneller dat het hopeloos is.
Dit gaat niet allen over mijn vader... Die familie waren mijn pleegouders. Mij papa mocht mij soms ophalen zo waren de regels en dan hoe zeg ik dit?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. Overigens, eerst een heel punt maken over dat je vooral niet wil praten over wat er gebeurd is, maar dan wel hints gaan geven van 'en dan heb ik 't nog niet eens over wat er tot mijn 12e allemaal gebeurd is puntjepuntjepuntje'...dat riekt naar aandachttrekkerij.
Je zou ook kunnen redeneren van, het is allemaal heel kut wat er toen gebeurd is, maar ik sta niet toe dat die schoft (met alle respect, want het gaat natuurlijk nog steeds over de vader van TS, maar iemand die zn kind mishandeld is een schoft) nu, na al die jaren, nog steeds macht over mij heeft.
Ver-ko-pen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:36 schreef ayumu het volgende:
[..]
Dit gaat niet allen over mijn vader... Die familie waren mijn pleegouders. Mij papa mocht mij soms ophalen zo waren de regels en dan hoe zeg ik dit?
Verkopen klinkt zo raar maar daar komt het op neer. Dan was ik altijd heel moe en kon bij de familie niet mijn taken doen die moesten gebeuren had dan ook veel pijn maar dan werden ze woeden.
Begrijp dat ik het daar niet uitgebreid over wil hebben en meer dan dit wil ik niet zeggen!
En ik vroeg iets heel anders dan het hier over te hbben maar dat wil jij niet begrijpen in plaats daar van stel ik me aan volgens jou.
En dat is boeiend dat jij iets triest vindt? Anders reageer je zelf even inhoudelijk op TS, in plaats van alleen in dit topic komen kijken en opmerkingen maken over hoe persoon X op persoon Y reageert.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:19 schreef dawg het volgende:
dat dit nog niet op slot zit zeg.
net als de vorige reeks 'wajong en eigenwaarde' moeten de zelfbenoemde experts eerst weten wat er scheelt bij ts, om vervolgens te gaan zeiken over zijn houding en weet ik al niet meer.
worden jullie nu niet moe van jezelf? overigens was dat de vraag niet van ts, zie de op. in plaats daarvan geven jullie hem juist meer redenen om een of ander verhaal op te hangen ipv hoe het echt zit.
fucking triest vind ik dat.
Als ik nieuwe mensen leer kennen vraag ik dat ook wel vaak. Aan de ene kant uit interesse, maar ook wel vaak om een aanknopingspunt te hebben voor gespreksstof. Zit iig geen waardeoordeel aan vast. Kan het mss ook zo zijn dat je denkt dat je hier op afgerekend wordt doordat je er zelf onzeker over bent?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:20 schreef ayumu het volgende:
Als men er om vraagt schaam ik me kapot om dat te zeggen en als ik het zeg dan wil men niets meer met me te maken hebben vooral bij opbouwende contacten via msn of chats valt me dit op.
Wat interessant.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:18 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik hou er juist van als mensen dat mij vragen. Ik heb namelijk een geweldig vette baan wat veel opzien baart. Dus ja, streelt m'n ego altijd enorm als daarnaar gevraagd wordt. Dat jij dit gevoel niet hebt, heb je aan jezelf te wijten. Maak wat van je leven, of wees een loser.
Wat voor werk doe je dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:18 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik hou er juist van als mensen dat mij vragen. Ik heb namelijk een geweldig vette baan wat veel opzien baart. Dus ja, streelt m'n ego altijd enorm als daarnaar gevraagd wordt. Dat jij dit gevoel niet hebt, heb je aan jezelf te wijten. Maak wat van je leven, of wees een loser.
Gigolo?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:18 schreef Lightning_NL het volgende:
Niemand kan voor jou bepalen hoe je ermee omgaat. Ik kan je wel persoonlijk advies geven. We leven in een prestatiemaatschappij, waar werk en inkomen vaak als status en identiteit gezien worden. Er zijn inderdaad veel mensen die je daarop ''beoordelen'' en ''goedkeuren''. Maar wees niet getreurd, er zijn heel wat meer mensen zoals jij die het ook zwaar hebben door een beperking. En er zijn ook gewoon aardige, lieve en sociale mensen die begrip hebben voor jou situatie en best wel belangstelling tonen!quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:20 schreef ayumu het volgende:
Hoe moet ik daar mee omgaan als iemand daarom vraagt?
Ik heb sinds dat ik 18 ben een wajong uitkering eigenlijk altijd gewerkt en hard tot het niet meer ging... Vaak van die klote baantjes voor een 80 euro extra op je uitkeringIk deed het puur omdat ik wou werken nu nog steeds maar wat niet gaat kan helaas niet.
Als men er om vraagt schaam ik me kapot om dat te zeggen en als ik het zeg dan wil men niets meer met me te maken hebben vooral bij opbouwende contacten via msn of chats valt me dit op.
Ik begin er steeds meer moeite mee te krijgen dat mensen zo doen ik koos hier niet voor, en lui en saai ben ik niet maar dat denkt men gelijk als je het woord uitkering in de mond neemt. Ik wil niet liegen maar ik zou het bijna doen zodat ze me beter leren kennen.
Hebben anderen hier ook last van want ik zal vast niet de eninge op FOK! zijn met een wajong.
En meer belangrijker hoe gaan jullie hier mee om?
Gelukkig denkt lang niet iedereen met een uitkering zo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:34 schreef schaal_9 het volgende:
Een kennis van mij heeft Wajong, en die wil helemaal niet meer gaan werken. Hij zegt zich wel te vermaken en hij kan gaan en staan waar ie maar wil. Die instelling vind ik onverstandig, je kiest er dan voor om respect te verliezen.
ik blijf mezelf niet herhalen door op jullie in te gaan, al genoeg gedaan in die reeks.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dat is boeiend dat jij iets triest vindt? Anders reageer je zelf even inhoudelijk op TS, in plaats van alleen in dit topic komen kijken en opmerkingen maken over hoe persoon X op persoon Y reageert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |