abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100443123
Hoe moet ik daar mee omgaan als iemand daarom vraagt?

Ik heb sinds dat ik 18 ben een wajong uitkering eigenlijk altijd gewerkt en hard tot het niet meer ging... Vaak van die klote baantjes voor een 80 euro extra op je uitkering :') Ik deed het puur omdat ik wou werken nu nog steeds maar wat niet gaat kan helaas niet.

Als men er om vraagt schaam ik me kapot om dat te zeggen en als ik het zeg dan wil men niets meer met me te maken hebben vooral bij opbouwende contacten via msn of chats valt me dit op.

Ik begin er steeds meer moeite mee te krijgen dat mensen zo doen ik koos hier niet voor, en lui en saai ben ik niet maar dat denkt men gelijk als je het woord uitkering in de mond neemt. Ik wil niet liegen maar ik zou het bijna doen zodat ze me beter leren kennen.

Hebben anderen hier ook last van want ik zal vast niet de eninge op FOK! zijn met een wajong.

En meer belangrijker hoe gaan jullie hier mee om?
pi_100443215
Waarom heb je geen werk dan?
pi_100443336
Als dat soort contacten al niet eens vraagt naar het 'waarom' van het niet hebben van werk, dan lijken ze me ook niet de moeite waard.
I reject reality and substitute my own
pi_100443525
Als je hier niet eens een goede reden durft te noemen waarom je geen werk hebt, lijkt het me sterk dat dat in het echt wel lukt. Tenzij je aanneemt dat wij al weten wat de reden is, in dat geval heb ik niks gezegd :)
Raak en plezierig.
pi_100443874
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:28 schreef AnnaTralala het volgende:
Als je hier niet eens een goede reden durft te noemen waarom je geen werk hebt, lijkt het me sterk dat dat in het echt wel lukt. Tenzij je aanneemt dat wij al weten wat de reden is, in dat geval heb ik niks gezegd :)
Daar heb je gelijk in het is voor mij heel moeilijk om dat te zeggen. Ik heb er ook pas net een 1 week pyschologische hulp er voor omdat ik pas het stil zwijgen heb doorbroken.

Mijn jeugd en als tiener eigenlijk tot me 21ste heeft van alles plaats gevonden wat ik niet wou.
pi_100444211
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:36 schreef ayumu het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in het is voor mij heel moeilijk om dat te zeggen. Ik heb er ook pas net een 1 week pyschologische hulp er voor omdat ik pas het stil zwijgen heb doorbroken.

Mijn jeugd en als tiener eigenlijk tot me 21ste heeft van alles plaats gevonden wat ik niet wou.
Nu zeg je het nog altijd niet :') Als je het hier ook al niet anoniem wilt vertellen kunnen we je een stuk moeilijker helpen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_100444641
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:36 schreef ayumu het volgende:

[..]

Dus je hebt niet eens lichamelijke problemen?

Tja, dan is het niet zo vreemd dat mensen weinig met je te maken willen hebben. Iedereen heeft ergens wel last van psychische problemen maar moet toch werken om brood op de tafel te krijgen.

(ik weet dat je van psychische problemen ook lichamelijke problemen kan krijgen, maar als je er zo omheen draait als in dit topic dan zal dat ook wel meevallen, of niet?)
pi_100444693
Fok zit vol met uitkeringstrekkers, maak je maar niet druk.

De meesten hebben gewoon een negatief beeld bij een uitkeringstrekker, daarom doen "ze" zo. Als je je openstelt en men vraagt erover door, zullen ze je positie vast beter begrijpen. Vragen ze hier niet naar, dan zijn het vast niet zulke bijstere personen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:51:58 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100444740
persoonlijk respecteer ik de meeste Wajongers wel, als ze lichamelijke problemen hebben. Bij psychische problemen ligt dit anders, die neem ik niet altijd serieus. Uitgezonderd de gevallen met psychische problemen zoals verstandelijk gehandicapten en mensen met schizofrenie etc; met andere woorden als je niet zelfstandig kunt leven zonder hulp.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:01:12 #10
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100445222
Bij een echte depressie of dwangneurose kan je ook niet overleven zonder hulp. Mensen die van het padje af zijn zegmaar. En iemand met een dwangneurose zal niet lang bij iets kunnen blijven werken als het vrij heftig is.
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:14:21 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100445935
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:01 schreef Mishu het volgende:
Bij een echte depressie of dwangneurose kan je ook niet overleven zonder hulp. Mensen die van het padje af zijn zegmaar. En iemand met een dwangneurose zal niet lang bij iets kunnen blijven werken als het vrij heftig is.
hoe vaak komt het voor dat iemand met een dwangneurose wajong krijgt?
en vwb een depressie, da's meestal iets tijdelijks. dat moet wel heel ernstig of langdurig worden voordat je er wajong voor krijgt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:19:16 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100446197
Veel mensen krijgen tijdelijk een wajong voor zolang ze absoluut niet in staat zijn om te werken. Daarna wordt het dan weer stopgezet. Ik heb ook tijdelijk een wajong gehad.
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:22:08 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100446342
Maar aan de andere kant: je werk en welk soort baan je hebt geeft wel status. Ook ontleen je er vaak een identiteit aan.

Dus als je dat niet hebt dan mis je wel iets.
pi_100446962
Machteloos zijn wanneer het gebeurde het dreigen slaan als het weer gebeurde en ik heb daar niet echt veel geluk in gehad probeerde wel te vluchten maar dat lukte niet. Meer wil ik niet zeggen alles in me hoofd gaat op slot.
pi_100447014
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:24 schreef CindieY het volgende:
Als dat soort contacten al niet eens vraagt naar het 'waarom' van het niet hebben van werk, dan lijken ze me ook niet de moeite waard.
Dat dus. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_100447058
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:38 schreef ayumu het volgende:
Machteloos zijn wanneer het gebeurde het dreigen slaan als het weer gebeurde en ik heb daar niet echt veel geluk in gehad probeerde wel te vluchten maar dat lukte niet. Meer wil ik niet zeggen alles in me hoofd gaat op slot.
Ok, je pa was een alcoholist die handtastelijk werd als hij gezopen had en scheurde je met enige regelmaat tegen je zin in doormidden?

Zoiets? :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:44:39 #17
294141 tarantism
hups in die kont
pi_100447175
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:51 schreef Maanvis het volgende:
persoonlijk respecteer ik de meeste Wajongers wel, als ze lichamelijke problemen hebben. Bij psychische problemen ligt dit anders, die neem ik niet altijd serieus. Uitgezonderd de gevallen met psychische problemen zoals verstandelijk gehandicapten en mensen met schizofrenie etc; met andere woorden als je niet zelfstandig kunt leven zonder hulp.
Nou, die hele psychiatrie kan wel inpakken hoor. Ruim die klinische psychologie maar weer op. Het orakel heeft in al zijn onbelezenheid gemeld wat wel en wat niet een serieuze aandoening is.
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:47:45 #18
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100447270
TS, ben je wel aan het werk (hihi, woordgrapje ;)) om op de lange termijn werk te gaan doen wat je leuk vind? Leuk werk is namelijk ook goed voor je, je kan veel voldoening uit een bepaald beroep halen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:49:28 #19
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100447315
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:50 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Dus je hebt niet eens lichamelijke problemen?

Tja, dan is het niet zo vreemd dat mensen weinig met je te maken willen hebben. Iedereen heeft ergens wel last van psychische problemen maar moet toch werken om brood op de tafel te krijgen.

(ik weet dat je van psychische problemen ook lichamelijke problemen kan krijgen, maar als je er zo omheen draait als in dit topic dan zal dat ook wel meevallen, of niet?)
Jij snapt er echt niks van.
Als je bijvoorbeeld elke dag paniek- of woedeaanvallen hebt, of bijvoorbeeld psychotisch bent, is het heel lastig om te werken.

Ik vertel ook niet aan willekeurige mensen op straat dat ik een uitkering heb.
Want je hebt, zo zie je in dit topic, er heel veel mensen tussenzitten die je meteen als lui, aansteller en uitkeringstrekker zien als je om psychische redenen (tijdelijk) arbeidsongeschikt bent.

Nou, ik zal je vertellen: iedereen die mij persoonlijk kent, snapt heel goed dat ik het niet kan.
Omdat het nou eenmaal best ernstig is.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100448299
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:47 schreef Mishu het volgende:
TS, ben je wel aan het werk (hihi, woordgrapje ;)) om op de lange termijn werk te gaan doen wat je leuk vind? Leuk werk is namelijk ook goed voor je, je kan veel voldoening uit een bepaald beroep halen.
Probeer wel maar meestal als collegas je beter leren kennen neem ik ontslag of blijf er van weg.
Maar ik heb eigenlijk alleen maar contacten via msn en wat buren in de buurt maar dat is makkelijk want dat kun je uitzetten of van weg lopen van collegas ook wel maar niet altijd en die zie je toch meestal 5 dagen in de week.
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:38:46 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100448763
Kan je geen leuke opleiding gaan volgen?
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:41:16 #22
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_100448824
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:22 schreef Mishu het volgende:
Maar aan de andere kant: je werk en welk soort baan je hebt geeft wel status. Ook ontleen je er vaak een identiteit aan.

Dus als je dat niet hebt dan mis je wel iets.
Alsof status zo belangrijk is. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_100448949
Gewoon zeggen dat je aan het rentenieren bent TS. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_100449126
Je hebt de droom van iedere belg, daar gaan ze stempelen als ze zoveel jaar hebben gewerkt en gaan ze van het leven genieten.. en uitkering in belgie is ook nog eens hoger..

Ik wou dat ik uitkering had
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:55:00 #25
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100449166
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:53 schreef Dientje12 het volgende:
Ik wou dat ik uitkering had
Nee, dat wil je echt niet.
Zulke grote psychische problemen hebben dat je niet kan werken, maakt je absoluut niet gelukkig. Integendeel zelfs.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')