in tijden van crisisquote:
Tja die crises blijven ook maar komen, is nou wel weer genoeg geweest.quote:
Paars 1 heeft best veel hervormd. De WAO is best rigoureus op de schop gegaan bijvoorbeeld.quote:
je kan niet alles hebbenquote:Op zondag 7 augustus 2011 01:46 schreef rubbereend het volgende:
enige nadeel van de 90's Ajax was heel succesvol
Helaas kan je ze niet zomaar stopzettenquote:Op zondag 7 augustus 2011 01:45 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Tja die crises blijven ook maar komen, is nou wel weer genoeg geweest.
Ja, ok, maar met een crisis als deze kan je niet twee partijen die recht tegenover elkaar staan in een regering zettenquote:Op zondag 7 augustus 2011 01:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Paars 1 heeft best veel hervormd. De WAO is best rigoureus op de schop gegaan bijvoorbeeld.
Kon je ook bijna meer mee kopen dan een briefje van 5 nuquote:
Ze staan eigenlijk niet verder van elkaar af dan de VVD en de PVV maar in de ogen van het volk wel dus ja het is een lastige combo.quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Helaas kan je ze niet zomaar stopzetten![]()
[..]
Ja, ok, maar met een crisis als deze kan je niet twee partijen die recht tegenover elkaar staan in een regering zetten
Ja nu gaan we wel heel erg politiek doen maar VVD en CDA staan in net zoveel punten lijnrecht tegenover de PVV als de PvdA bijvoorbeeld. En als je ziet wat "links" allemaal in wilde leveren dan had de VVD een groot deel van haar agenda op economisch gebied wel uit kunnen voeren. (Ontslagrecht bijvoorbeeld)quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
[..]
Ja, ok, maar met een crisis als deze kan je niet twee partijen die recht tegenover elkaar staan in een regering zetten
quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:48 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Kon je ook bijna meer mee kopen dan een briefje van 5 nu
Jij hebt echt een geweldige profielfoto. Ik ben jaloersquote:Op zondag 7 augustus 2011 01:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
[..]
dat is ook wel een valide puntquote:Op zondag 7 augustus 2011 02:32 schreef Aristoo het volgende:
We waren jonger en blinder... Geen reden tot nostalgie.
En meer blowen is geen gek idee, maar dat is ook een dure hobby..
Jij hebt een profielfoto die iemand anders eerst had, en ik had een enorme hekel aan die user. Elke keer als ik je zie moet ik wennen dat hij het niet isquote:Op zondag 7 augustus 2011 02:25 schreef Antaris het volgende:
[..]
Jij hebt echt een geweldige profielfoto. Ik ben jaloers
quote:
quote:WIJ WAREN HELDEN!
Pré 80-ers: DOORLEZEN, Na 1980 geboren: VERDWIJN
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat wij als geborenen in de 50-er/60-er jaren, nog leven?
Volgens de theorieën anno 2004 zouden we toch al lang dood moeten zijn?
Wij zaten in auto's zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag.
Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.
Boven aan een trap was geen hekje; wie te ver ging kukelde naar beneden.
Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat, en als er echt iets was moest je hard schreeuwen voordat je ouders het merkten.
Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze handjes en beperkte motoriek openen.
Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je met je vingers er tussen zat waren ze weg.
Op de fiets zat je achterop met je gat op de bagagedrager en probeerde je vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je.
Een helm hadden ze nog niet eens op een bromfiets, laat staan op een fiets.
Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles.
Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was, zie ik ze nu echt niet meer.
Een fiets had geen versnellingen en als een band kapot was leerde je vader je zo snel mogelijk om hem zelf te plakken.
We gingen 's morgens weg van huis en we kwamen terug als de straatverlichting aan ging. Niemand wist in de tussentijd waar we waren en we hadden geen GSM mee!
Het bos of een park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjes verzamelplek.
Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken. Er ging ook geen volwassene met je mee.
Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet dik.
We dronken uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van.
Wij hadden geen Playstation, Nintendo, X-box, 64 televisiezenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen televisie's, computer of internet.
Wij hadden vrienden!
De televisiezender begon pas om 18.00 uur. Dan kwam een uurtje wat leuks voor kinderen en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje van een andere zender te duwen (die zaten aan het toestel vast). Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.
We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren gewoon 'ongelukken' en soms kreeg je er ook nog zelf een extra pak slaag voor.
Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan een lieveheersbeestje op je jas knoopte.
Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat we de rem vergeten waren. We voetbalden op straat, en alleen wie goed was mocht mee doen; wie niet goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met teleurstellingen.
Op school zaten ook domme kinderen. Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen de zelfde lessen. Zij deden soms een klas nog een jaar en daarover waren ook geen discussies op ouderavonden. De meester had altijd gelijk.
We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote mensen mes, en als je ze vergeten was kon je op school niets kopen! Als je de korst niet at had je een beetje meer honger de rest van de dag.
Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter! Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje!
Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie. Ze kwamen wel om je te halen, maar niet om je er uit te lullen. Onze daden hadden consequenties. Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.
Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid. We hebben moeten leren er mee om te gaan. Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen.
Hoor jij ook daar bij?
GEFELICITEERD! WIJ WAREN HELDEN!
begin er een topic overquote:
Ik ben zelf heul een allochtoon en voor mij is dat ook een pluspunt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:43 schreef Djeez het volgende:
Ik wil ook. Goeie muziek, je kreeg als puber gewoon ene fles drank mee uit de winkel en allochtonenproblematiek bestond nog niet
Sowieso; bier (of sterke drank) kopen als je 14 bent <3, als ik dat tegen mijn leerlingen vertel geloven ze me niet eens.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:48 schreef rubbereend het volgende:
gewoon op straat je biertje drinken zonder dat je als hangjeugd met problemen werd betiteld
Mwa dat denk ik niet direct. Mensen kopen toch echt liever een fysiek boek over het algemeen. Mensen die normaliter geen boeken zouden lezen kopen waarschijnlijk een e-book.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:19 schreef WethouderHekking het volgende:
Ook hier geldt weer het verhaal van de eenheidsworst, gewoon heel erg zonde allemaal.
Ook een vreemde ontwikkeling vind ik de E-Books, vanaf een schermpje boeken downloaden.
De boekhandels ondergaan het zelfde lot als de platenzaken.
En gewoon lekker roken tijdens concertenquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:32 schreef rubbereend het volgende:
in de 90's stond ook niet iedereen bij een concert met zn camera of telefoon in de lucht. Hoogstens aanstekers
Zo eens.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:00 schreef Metro2005 het volgende:
En wat is er gebeurd met de engelse kinderseries met ondertitels. Alles is Nederlands nagesynchroniseerdGek he dat kinderen nauwelijks engels spreken tegenwoordig.
Dat is wel een aardige korte samenvatting van wat ik in heel erg veel woorden zei, eerder in dit topic.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:00 schreef Metro2005 het volgende:
Het persoonlijke is uit het leven gerukt.
Ik weet het niet. Dat niet altijd bereikbaar zijn vond ik wel wat hebben.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:37 schreef Individual het volgende:
De jaren 90 waren fantastisch!
. De vooruitstrevende technologie is wel goed en ook het inkomen gaat er op vooruit naarmate je ouder wordt, maar ik zou er wat voor geven om weer even 16 te zijn. (en dan wel met de portemonee van nu)
Heb je wel een punt,maar ja er zit een uitknop op je telefoon.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Dat niet altijd bereikbaar zijn vond ik wel wat hebben.
Je omgeving zal het je alleen niet in dank afnemen als je daar heel veel gebruik van maakt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:17 schreef Individual het volgende:
Heb je wel een punt,maar ja er zit een uitknop op je telefoon.
Dat klopt. Ik laat mijn telefoon wel eens thuis en mensen zijn dan gepikeerd. "Je hebt zo'n ding toch niet voor niks." "Nee, maar ik bepaal zelf nog altijd of ik het kreng mee neem, dan wel aan zet. "quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:43 schreef female81 het volgende:
[..]
Je omgeving zal het je alleen niet in dank afnemen als je daar heel veel gebruik van maakt.
Fuck that. MTV bestond al in de jaren 80, daar mag je als 90-er niet mee pronken.quote:Ik was een kind in de jaren '90. MTV was een rockzender. Je kon nog liedjes aanvragen ook. En kijken naar Beavis & Butthead.
Eén van de zeer weinige pluspunten van de jaren '90.quote:
Vooral juli 1994 was erg zonnig en superwarm.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
De zomers van 1994, 1995 en 1999
![]()
juli 1995 en juli 1999 deden daar in mijn herinnering niet voor onder.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vooral juli 1994 was erg zonnig en superwarm.
Geweldig, zeer herkenbaar.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:02 schreef Rucky het volgende:
Da_Sandman stuurde via de Columnsubmit de volgende column in:
Ik was een kind in de jaren 90. Toen er nog leuke televisieprogramma's gemaakt werden. Zaterdagmorgen Telekids. Met Pittige Tijden, genieten met visite, wij zijn beter, de Lipstick-show, de vraag-maar-raak-gast, de Megablubberpowerrace. Dat was op RTL4. Een commerciële zender. De eerste. En toen nog leuk. 's Avonds Goede Tijden Slechte Tijden. Dat begon met een aflevering op een school. Met een hele jonge Antonie Kamerling en een nog jongere Reinout Oerlemans die ruzie kregen. Alleen meisjes keken ernaar. Maar iedereen wist wat er gebeurde in Meerdijk. Na Goede Tijden Slechte Tijden naar bed.
Ik was een kind in de jaren 90. Ik kreeg Flippo's bij een zak chips. Daar kon je mee flippoën. Of verzamelen in een map. Wie ze niet had, hoorde er toch echt niet bij. Als het regende kon je niet flippoën. Dus zette je je Nintendo aan. Kroop je in de huid van een Italiaanse loodgieter. Of zijn broer. Moest je de prinses gaan redden uit de klauwen van een schildpad-achtige. Of je zette je 486 Personal Computer aan. Speelde je Lemmings, of SimCity. Dat startte je op met DOS. En dat zag je in VGA beeld. Later kreeg je Windows. Had je een harde schijf van 20 MB. Sloeg je files op een klein schijfje. Waar je er dan ook honderden van had.
Ik was een kind in de jaren 90. Ik keek voetbal nog echt met het bord op schoot. Ajax-Feyenoord was soms live op televisie. Om 18.00 uur 's avonds. Of gewoon om 14.30 's middags. Ajax was toen erg goed. Won de Europa Cup 3 en de Chamions League. Werd Wereldkampioen. Op een dinsdagmorgen. En iedereen heeft het gezien. Richard Krajicek won Wimbledon. Joop Alberda maakte het Nederlands volleybalteam Olympisch Kampioen. Het Nederlands voetbalelftal werkte toe naar een penaltysyndroom. "We" werden bijna wereldkampioen. Feyenoord behaalde zijn laatste landstitel.
Ik was een kind in de jaren 90. MC Hammer - U Can't Touch This. Human Resource - Dominator. Rotterdam Termination Source - Poing. Nuke - Nana. Robin S. - Show Me Love. 2 Unlimited - No Limit. DJ Bobo - Somebody Dance With Me. Reel 2 Real - I Like To Move It. Scooter - Hyper Hyper. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days. DJ Paul Elstak - Life Is Like A Dance. Party Animals - Aquarius. BBE - Seven Days And One Week. Robert Miles - Children. The Sunclub - Fiësta. R.O.O.S. - Instant Moments. Sash! - Encore Une Fois. Marshall Masters - I Like It Loud. Faithless - God Is A DJ. Vengaboys - Boom Boom Boom Boom. Southside Spinners - Luvstruck. DJ Jean - The Launch. System F - Out Of The Blue. Gouryella - Gouryella. Mr. Oizo - Flat Beat. Wamdue Project - King Of My Castle. Eiffel 65 - Blue.
Ik was een kind in de jaren '90. MTV was een rockzender. Je kon nog liedjes aanvragen ook. En kijken naar Beavis & Butthead. Fabienne en Bridget waren VJ's bij TMF. Het was allemaal vrolijk. Buitenlanders werden nog gewaardeerd. Ze maakten zulk lekker voedsel. De regering kleurde paars van de welvaart. Een Twix was nog een Raider. Lays heette nog gewoon Smiths. Naar school ging je in je aussie of je cavello. Of je was een skater. Zij reden daarvoor op de skatebike. Die kocht je dan weer met guldens. Ik voel me oud worden. Ik ga niet zeggen dat vroeger alles beter was. Wel anders. Vrolijker. Of is dat omdat ik een kind was in de jaren 90?
bron
Dat dus eigenlijkquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:18 schreef AbXorb het volgende:
Zo herkenbaar dit allemaal, ik wil ook de nineties terug.Als ik kijk naar politiek, muziek, samenleving nu...word er gewoon moedeloos van.
True, true, true.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mwa dat denk ik niet direct. Mensen kopen toch echt liever een fysiek boek over het algemeen. Mensen die normaliter geen boeken zouden lezen kopen waarschijnlijk een e-book.
Ik mis de jaren 80 en 90 ook zeker. Wat female81 ook zegt: techniek maakt het leven vaak ingewikkelder dan makkelijker.
Maatschappij was toen ook veel minder ruw en hard dan nu en er werden steeds nieuwe uitvindingen gedaan waarvan je dacht: wauwdat gevoel mis ik nu compleet.
Gelukkig heb ik naast me nog een prachtig stuk 90's staan:
[ afbeelding ]
Wat een prachtding toen het uitkwam, sterker nog , hij is zó goed dat ik er nog steeds dagelijks op speel! ruim 20 jaar nadat hij uitgekomen is.
Ik denk niet dat spelcomputers van nu het zo lang uithouden of dat de games na 20 jaar nog altijd zo boeiend zijn, want daar komt de eenheidsworst die hier al vaker genoemd is weer. Alles lijkt tegenwoordig gemaakt om even snel een cent te verdienen.
Er zit geen liefde en emotie meer in producten.
Kwaliteit is tegenwoordig ver te zoeken, houdbaarheid / speelbaarheid van bv games is laag en kijk eens naar de muziekzenders op TV.
Waar je vroeger de keuze had om MTV op te zetten als je van wat alternatievere muziek hield is dat ongeveer direct gestopt toen TMF het overgenomen had. En het enige wat je nu nog op muziekzenders hoort is top40 meuk![]()
Ook het verdwijnen van platenzaken en andere kleine zaakjes zoals videotheken ed is jammerAlles moet tegenwoordig goedkoop, dom en voor de massa lijkt het wel. Het persoonlijke is uit het leven gerukt.
Waar is de tijd dat je 's avonds na beavis and butthead lekker kon genieten van een partijtje meppen met de WWF en WCW. Tegenwoordig komen er kookprogramma's en hart van nederland
En wat is er gebeurd met de engelse kinderseries met ondertitels. Alles is Nederlands nagesynchroniseerdGek he dat kinderen nauwelijks engels spreken tegenwoordig.
Ook een mooi voorbeeld was de ouderavond op school. Als de leraar vroeger zei dat het kind slecht scoorde werd aan het kind gevraagd waarom het slecht scoort. Tegenwoordig wordt aan de leraar gevraagd wat hij daaraan gaat doen. Afschuiven van verantwoordelijkheden lijkt tegenwoordig de standaard te zijn.
Nee ik ben blij dat ik de jaren 80 en 90 heb meegemaakt maar ben absoluut niet blij hoe de maatschappij heden ten dage ervoor staat. Dat is pols-opensnij materiaal
3 termen die me te binnen schieten als ik de maatschappij nu zou moeten beschrijven:
- Dom
- Geen verantwoordelijkheidsgevoel meer
- Kudde
Mowah, ik vergelijk wel op internet, maar mijn wasmachine heb ik toch bij mijn lokale wasmachineboer gekocht. Dan heb je nog service als het ding stuk gaat en belangrijker nog: het kreng naar boven sjouwen en aansluiten zat bij de prijs in.quote:Op zondag 21 augustus 2011 02:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
True, true, true.
Nu doe ik er zelf ook wel deels aan mee, als ik een product wil kopen zoek ik reviews op internet en daarna zoek ik de goedkoopste zaak waar ik dit product aan kan schaffen. Logisch dat de kleine zaakjes de kop niet boven water kunnen houden...Maar dat is hoe de maatschappij in elkaar steekt nu.
Alsjeblieft niet zeg. In die achterstandswijken was het helemaal niet gezellig maar als je er wat van zei werd je bijkans opgesloten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:35 schreef De_Nuance het volgende:
De sfeer in de samenleving was veel beter.
Het gevoel dat het de goede kant ging in de wereld , over een paar decennia zou alles goedkomen.
De wijken waren gezellig, ook de achterstandswijken.
Het ging economisch zo goed, het land kon zorgen voor iedereen.
Paars kabinet , homohuwelijk , need I say more?
Geen populistische bewegingen. Geen Oorlogstaal die breed werd gedragen.
Muziek was veel beter , de tekenfilms ook.
Discriminatie en racisme waren grote taboes.
Helaas zijn die tijden voorbij.
Juist jammer. Was wel leuke wansmaak, als je diep in de nacht de slaap niet kon vatten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:12 schreef Pulzzar het volgende:
[ afbeelding ]
Eén voordeel.
Gelukkig is Christine van der Horst met haar Nachtsuite - inclusief oversekste, aandachtsgeile travestieten met een IQ van beneden de 50 - ook verdwenen!
De islam is inderdaad pas 10 jaar oudquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. In die achterstandswijken was het helemaal niet gezellig maar als je er wat van zei werd je bijkans opgesloten.
Verder was de sfeer positiever in de wereld omdat de fascistische haatlegers der islam nog niet opgestaan waren
Ik vond het echt verschrikkelijk. Ik zag hoe de massa-import de wijken verkankerde. Zo was bv Laakkwartier zo rond de Gouverneurlaan echt geen slechte wijk in de jaren '80. Nu is het een kansenbuurt geworden waar vrijwel niemand NL's meer spreekt en de vuilniszakken uit het raam gepleurt worden. Die gozer aan wie ik m'n apartement heb verkocht heeft het na 4 jaar nog te koop staan ':')quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:22 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
De islam is inderdaad pas 10 jaar oud
Jouw reactie is ook iets wat we toen als excentriek zouden beschouwen en nu helaas mainstream is.
Vorige week werd ik ook al herinnert aan Christine van der Horst. Verdammt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:12 schreef Pulzzar het volgende:
[ afbeelding ]
Eén voordeel.
Gelukkig is Christine van der Horst met haar Nachtsuite - inclusief oversekste, aandachtsgeile travestieten met een IQ van beneden de 50 - ook verdwenen!
Het is een wisselwerking en een negatieve spiraal.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vond het echt verschrikkelijk. Ik zag hoe de massa-import de wijken verkankerde. Zo was bv Laakkwartier zo rond de Gouverneurlaan echt geen slechte wijk in de jaren '80. Nu is het een kansenbuurt geworden waar vrijwel niemand NL's meer spreekt en de vuilniszakken uit het raam gepleurt worden. Die gozer aan wie ik m'n apartement heb verkocht heeft het na 4 jaar nog te koop staan ':')
Het is echt niet zo dat het nu allemaal harder is omdat we het erover hebben, we hebben het erover omdat het harder is geworden.
Nee, jij bent iemand die dacht dat na de val van het communisme the end of history was.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:01 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het is een wisselwerking en een negatieve spiraal.
Van Ook dat nog heb ik nog ergens een mok.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:14 schreef Antaris het volgende:
Wie kent het programma nog Uur van de waarheid?
Ik mis 1 programma en dat is: Ook dat nog.
dat weet mn moeder ook nog zo goed jaquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vooral juli 1994 was erg zonnig en superwarm.
Denk inderdaad dat er weer zo'n tijd gaat aanbreken dat alles weer goedkomt.quote:Op zondag 25 september 2011 12:56 schreef pietkanarie het volgende:
2015-2025 wordt het nieuwe 90... ik voel het!! Nog een paar jaar en dan is het weer helemaal goed!!
Mooi dat je je er toch doorheen geslagen hebt. Alleen ik heb die tijd zelf meegemaakt en ben nooit echt buitengesloten/gepest en is die tijd voor anderen en ik dus weer positiever.quote:Op maandag 26 september 2011 17:43 schreef Document1 het volgende:
De jaren 90,
Het tijdperk dat als een droom beschouwd word door velen geeft mij niks anders dan nachtmerries.
Waar mijn stiefvader mij en de rest van het gezin in een dronken bui weer eens door het halve huis sloeg. Ik vraag mij nog steeds af waarom de buren nooit de politie hebben gebeld, wat een samenhorigheid maar niet heus.
Hoe ik een sloeber was die niet geaccepteerd werd op school vanwege zijn O'haras. De jaren 90, het decennium waar bij de groep moeten horen is uitgevonden, zonder Air max mocht je niet eens op het schoolplein staan. De jaren 90 waar wij met uberslechte tekenfilms en kinderprogammas dom werden gehouden. Waar Janmaat het blanke volk alvast klaar maakte voor de dingen die Wilders jaren later zonder schroom zal schreeuwen.
De jaren 90, het tijdperk waarin iedereen stekeblind was en er als een papegaai met teveel kleur bij liep. Waar de commercie je ouders zo gek kregen dat ze alleen nog Smiths chips in huis haalden. De jaren 90, het deccenium waar commercialiteit eindelijk volwassen werd, je favo tvserie vol sluikreclame die je deed vermoeden dat dat de reden was dat Arnie zijn haar zo mooi glansde.
Nou wat waren ze mooi die jaren 90. Tweestrijd tussen bevolkingsgroepen was normaal, je zei over je buurtgenootjes jaren eerder dan die dikke pad van de PVDA dat ze kutmarrokanen waren.
De jaren 90 waarin echte muziek, gemaakt door echte muzikanten verdrongen werd door mislukte nokiatunes gemaakt in fasttracker.
Nee de jaren 90 kunnen mij wat, het verleden is altijd mooier als je de slechte dingen er uit laat of ze desnoods maar romantiseert.
Dit idd. En ach internet was nog niet zo populair in de jaren '90 dus of het nou zo'n goed idee is om terug te willen?quote:Op zondag 25 september 2011 00:07 schreef Albert86 het volgende:
Ik denk trouwens he dat we graag terug willen naar de 90's, omdat we toen nog te jong waren om echt zorgen te hebben. Geen huiswerk, geen verantwoordelijkheid, geen baan(omdat je nog op school zat), enz. Misschien was het daarom wel zo'n goeie tijd. Bij mij iig wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |