Doe na eens een maps-link, dit is zo droogzwemmen manquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:31 schreef leolinedance het volgende:
Ik ook niet, alleen hier net na hele onoverzichtelijke bocht waar de hele dag door auto's in en uit moeten rijden, waar veel kinderen fietsen en waar in de winter niet gestrooid wordt wel.
En jou is al (meer dan) 3x verteld dat dit weinig halsbrekend is in een woonwijk.quote:Nogmaals: Fietsers (al dan niet zonder licht) ontwijken die je niet kunt zien aankomen door die auto of hard remmen of proberen uit te wijken omdat er iemand anders met normaal tempo de bocht door komt die niet weet dat die auto daar staat. Maar dan heb ik nu al 3x uitgelegd volgens mij.
Volgens mij hadden we het even over de schuldigheid van de geparkeerde auto.quote:Zeker wel, dan ben ik waarschijnlijk nog schuldig ook. Dit heeft de wijkagent bevestigd.
Tja, tegen zo'n drogreden is geen kruid gewassen.quote:Dat zal best, maar daar woon ik niet.
Dan snap ik het probleem al helemaal nietquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:03 schreef leolinedance het volgende:
Iedereen rijdt hier haast stapvoets en die bocht is haaks. Daar kún je nieteens hard doorheen al zou je het willen. De hele situatie is er ook niet naar om hier hard te rijden.
TS moet soms 3 seconden wachten op een tegenligger die voorrang heeft.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan snap ik het probleem al helemaal niet
Bestaan die mensen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS ben je er zoeen die meent een 'eigen' parkeerplaats voor de deur te hebben en zelfs 's avonds laat nog in je pyama naar buiten gaat om je auto te verzetten zodra die plek vrij is?
quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als jij je in het verkeerkeer begeeft zonder dingen te verwachten, kan je beter je auto laten staan vriend.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat een typisch nederlands gezeik.
Hoe oud ben jij, 12? En lees beter, ik heb een eigen oprit.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS ben je er zoeen die meent een 'eigen' parkeerplaats voor de deur te hebben en zelfs 's avonds laat nog in je pyama naar buiten gaat om je auto te verzetten zodra die plek vrij is?
Op een maps-link zie je het verkeer ook niet. En je ziet niet dat het hier spekglad is in de winter. Afgelopen winter hebben 2 mensen hier in de straat hun heup gebroken door vallen door gladheid. Ja, dat strooibeleid is inderdaad ook waardeloos maar dat zie je tenminste nog enigszins als bezoeker.. Het is logisch dat je auto een langere remweg heeft in de winter, winterbanden zijn hier nog steeds niet verplicht gesteld. Dan zou die 5 meter (3 meter na de bocht) afstand ook aangepast moeten want zelfs stapvoets gaat het nog mis met zomerbanden met niet al te veel profiel. Nu kun je daar de automobilist de schuld van geven, die had niet zo schraal moeten zijn om geen winterbanden te nemen, maar die luilak die zijn auto daar zo ongelukkig parkeert zou ook gewoon 10 meter kunnen lopen van/naar zijn auto toch? Scheelt ook een hoop risico voor de overige 200 (plusminus) bewonersquote:Op zondag 7 augustus 2011 16:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Doe na eens een maps-link, dit is zo droogzwemmen man
Dit heeft geen zin mee, hierin verschillen wij dan gewoon van mening. Jij vindt het blijkbaar normaal dat ergens tussen de 50 en 100 huishoudens dagelijks minimaal 2x een manouvre moeten maken die zeer duidelijk gevaar met zich meebrengt wat zeer eenvoudig verholpen kan worden door gewoon normaal in het parkeervak te gaan staan. Ik vind dat niet normaal, maar goed die mening mag je uiteraard hebben.quote:En jou is al (meer dan) 3x verteld dat dit weinig halsbrekend is in een woonwijk.
Als die auto er niet had gestaan had een eventueel ongeluk met een fietser zonder licht waarschijnlijk niet plaatsgevonden nee, dan was hij nl. veel beter en eerder zichtbaar geweest door de verlichting van mijn auto.quote:Volgens mij hadden we het even over de schuldigheid van de geparkeerde auto.
Wat nou drogreden, ik beoordeel alleen mijn eigen situatie die onnodig gevaarlijk is. Als er nou geen parkeerplek in de buurt zou zijn geweest, a la.quote:Tja, tegen zo'n drogreden is geen kruid gewassen.
Na de bocht zie je niks omdat je direct een stationwagen voor je neus hebt. De straat is al smal en er moeten veel mensen in en uit, dat is het probleem.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan snap ik het probleem al helemaal niet
Nee, beter lezen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
TS moet soms 3 seconden wachten op een tegenligger die voorrang heeft.
Dan laat je het. Het is jouw topic, ik slaap er wel om.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:49 schreef leolinedance het volgende:
Op een maps-link zie je het verkeer ook niet.
Dat. Ik heb geen zin om in herhaling te vallen.quote:Dit heeft geen zin mee, hierin verschillen wij dan gewoon van mening.
Mensen breken hun heup door een geparkeerde auto... Het wordt steeds gekkerquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Op een maps-link zie je het verkeer ook niet. En je ziet niet dat het hier spekglad is in de winter. Afgelopen winter hebben 2 mensen hier in de straat hun heup gebroken door vallen door gladheid. Ja, dat strooibeleid is inderdaad ook waardeloos maar dat zie je tenminste nog enigszins als bezoeker.. Het is logisch dat je auto een langere remweg heeft in de winter, winterbanden zijn hier nog steeds niet verplicht gesteld. Dan zou die 5 meter (3 meter na de bocht) afstand ook aangepast moeten want zelfs stapvoets gaat het nog mis met zomerbanden met niet al te veel profiel. Nu kun je daar de automobilist de schuld van geven, die had niet zo schraal moeten zijn om geen winterbanden te nemen, maar die luilak die zijn auto daar zo ongelukkig parkeert zou ook gewoon 10 meter kunnen lopen van/naar zijn auto toch? Scheelt ook een hoop risico voor de overige 200 (plusminus) bewoners
[..]
Dit heeft geen zin mee, hierin verschillen wij dan gewoon van mening. Jij vindt het blijkbaar normaal dat ergens tussen de 50 en 100 huishoudens dagelijks minimaal 2x een manouvre moeten maken die zeer duidelijk gevaar met zich meebrengt wat zeer eenvoudig verholpen kan worden door gewoon normaal in het parkeervak te gaan staan. Ik vind dat niet normaal, maar goed die mening mag je uiteraard hebben.
[..]
Als die auto er niet had gestaan had een eventueel ongeluk met een fietser zonder licht waarschijnlijk niet plaatsgevonden nee, dan was hij nl. veel beter en eerder zichtbaar geweest door de verlichting van mijn auto.
Detail: Er is hier ook geen straatverlichting.
[..]
Wat nou drogreden, ik beoordeel alleen mijn eigen situatie die onnodig gevaarlijk is. Als er nou geen parkeerplek in de buurt zou zijn geweest, a la.
Het is overigens wel duidelijk dat jouw mening is dat iedereen gewoon moet kunnen parkeren waar dat mogelijk is binnen het kader van de wet, ook al levert dat extra gevaar op en is er een veel veiliger alternatief. Dat mag je natuurlijk vinden hoor, ik vraag mij echter wel af of er nog een soort van 'extra regel' is waarin situaties als door mij geschetst ondervangen kunnen worden. Iemand eerder in dit topic zei dus al dat dit wel zeker kan, ik ben benieuwd
Haha een cursusje begrijpend lezen zou voor jou ook geen kwaad kunnenquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mensen breken hun heup door een geparkeerde auto... Het wordt steeds gekker![]()
![]()
Ik ook.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan laat je het. Het is jouw topic, ik slaap er wel om.
Niet iedereen hoeft het met jou eens te zijn, mensen kunnen een eigen mening hebbenquote:Dat. Ik heb geen zin om in herhaling te vallen.
En als jij niet de moeite wilt nemen een maps-link te plaatsen, kan ik mijn tijd ook beter besteden dan op de inhoud van je laatste post in te gaan. Succes ermee verder.
Je bent wel helemaal voorbij gegaan aan de vragen. Ik stel niet ter discussie of ik gelijk heb of niet. De wijkagent vind nl. wél dat ik gelijk heb, alleen zegt hij hier niets aan te kunnen doen. Ik vraag mij af of dit correct is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:04 schreef leolinedance het volgende:
Vraag 1: Heeft de wijkagent gelijk? Gaan de regeltjes in dit geval voor de veiligheid?
Vraag 2: Ga ik hier iets aan hebben, mocht er ooit écht iets gebeuren?
Het is wel 200 meter van TS z'n huis, en hij heeft een eigen oprit dus wil er niet even naartoe lopen om een foto te maken...quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:18 schreef Maanvis het volgende:
ik wacht nog even op de foto's voordat ik een oordeel vel
Wat kun jij je toch als een kleuter gedragen zo nu en dan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is wel 200 meter van TS z'n huis, en hij heeft een eigen oprit dus wil er niet even naartoe lopen om een foto te maken...
Die komen misschien nog wel, maar daar gaat dit topic eigenlijk niet over. Misschien dat ik daar nog wel eens een ander topic voor open, om ter discussie te stellen of het toegestaan is om die auto daar zo te parkeren en of het wel of niet gevaar met zich meebrengtquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:18 schreef Maanvis het volgende:
ik wacht nog even op de foto's voordat ik een oordeel vel
Niet om te zeuren hoor, maar toch zijn foto's wel degelijk nodig. De vraag is tenslotte of de wijkagent gelijk heeft. Daarvoor zullen we dezelfde situatie moeten beoordelen als de wijkagent. En dat lukt heel slecht op basis van een omschrijving alleen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die komen misschien nog wel, maar daar gaat dit topic eigenlijk niet over.
Om mijn vraag je beantwoorden heb je geen foto's nodig. De vraag is nl. of de wijkagent niks kan doen als de geparkeerde auto zich aan de regels houdt. De vraag is dus niet of de wijkagent het goed beoordeeld heeft of dat ik een zeiksnor ben.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:41 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Niet om te zeuren hoor, maar toch zijn foto's wel degelijk nodig. De vraag is tenslotte of de wijkagent gelijk heeft. Daarvoor zullen we dezelfde situatie moeten beoordelen als de wijkagent. En dat lukt heel slecht op basis van een omschrijving alleen.
Je interpreteert mijn vraag verkeerd denk ik, misschien heb ik het ook niet helemaal duidelijk geformuleerd:quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:43 schreef Maanvis het volgende:
Zonder foto heb ik geen idee wat de situatie is dus kan ik ook niet beoordelen of de wijkagent gelijk heeft.
TS is bang dat straks een Fokker z'n auto ook op dat hoekje parkeertquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:54 schreef Maanvis het volgende:
Wat maakt het nou uit als wij straatnamen zien?
Het is heel simpel: zolang er geen uitspraak van een rechter ligt, heeft de agent per definitie gelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je interpreteert mijn vraag verkeerd denk ik:
"Vraag 1: Heeft de wijkagent gelijk?
De een is meer gesteld op privacy dan de ander. Ik ben van mening dat als je zo soepel met al je gegevens omgaat op den duur je hele hebben en houden op straat ligt. En dat wil ik proberen te voorkomen en indien niet mogelijk zo lang mogelijk proberen te rekken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:54 schreef Maanvis het volgende:
Wat maakt het nou uit als wij straatnamen zien? Da's alleen maar beter want dan weten wij dat als we er komen dat we dan op moeten letten op die gevaarlijk geparkeerde auto.
Onzin. Gewoon een klacht indienen bij het buro.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is heel simpel: zolang er geen uitspraak van een rechter ligt, heeft de agent per definitie gelijk.
Dan paint je de situatie... zonder dat, kunnen we je vraag in de TT echt niet beantwoorden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De een is meer gesteld op privacy dan de ander. Ik ben van mening dat als je zo soepel met al je gegevens omgaat op den duur je hele hebben en houden op straat ligt. En dat wil ik proberen te voorkomen en indien niet mogelijk zo lang mogelijk proberen te rekken.
Ik zal kijken of ik komende tijd nog eens wat kan regelen, maar zoals gezegd verandert dat mijn vraag niet.
Als jij geen foto post en de wijkagent beoordeelt dat het okay is, is het dus gewoon okay. Dan kunnen wij verder ook niks melden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:52 schreef leolinedance het volgende:
Om mijn vraag je beantwoorden heb je geen foto's nodig. De vraag is nl. of de wijkagent niks kan doen als de geparkeerde auto zich aan de regels houdt.
Post gewoon een google-maps link en paint eventuele herkenningspunten weg dan zeiksnor.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:11 schreef leolinedance het volgende:
De een is meer gesteld op privacy dan de ander. Ik ben van mening dat als je zo soepel met al je gegevens omgaat op den duur je hele hebben en houden op straat ligt. En dat wil ik proberen te voorkomen en indien niet mogelijk zo lang mogelijk proberen te rekken.
Is dat zo wat jij zegt? Heb je ook een bron waar ik dit terug kan vinden? Ik lees net ook dat de agent gelijk heeft totdat de rechter anders besluit. Wij bepalen dus niet of het gevaarlijk is, dat doet de agent. En hij vindt het blijkbaar een gevaarlijke situatie (tenminste, dat zegt hij) maar zegt hier niets aan te kunnen doen omdat de regels niet overtreden worden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:59 schreef Maanvis het volgende:
Regeltjes gaan alleen voor veiligheid als de veiligheid maar in geringe mate in gevaar is. Hoever de veiligheid in gevaar is kan ik alleen beoordelen met een foto. DUS PLAATS NOU MAAR GEWOON EEN FOTO...
quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:22 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als jij geen foto post en de wijkagent beoordeelt dat het okay is, is het dus gewoon okay. Dan kunnen wij verder ook niks melden.
Lijkt mij volledig overbodig voor een antwoord op de vragen maar zal dat maar doen dan als het er een beetje mooi op staatquote:Post gewoon een google-maps link en paint eventuele herkenningspunten weg dan zeiksnor.
Waarom niet?quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dan paint je de situatie... zonder dat, kunnen we je vraag in de TT echt niet beantwoorden.
Ja hoi... als de agent zegt dat het niet verkeerd is, is het niet verkeerdquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dat zo wat jij zegt? Heb je ook een bron waar ik dit terug kan vinden? Ik lees net ook dat de agent gelijk heeft totdat de rechter anders besluit. Wij bepalen dus niet of het gevaarlijk is, dat doet de agent. En hij vindt het blijkbaar een gevaarlijke situatie (tenminste, dat zegt hij) maar zegt hier niets aan te kunnen doen omdat de regels niet overtreden worden.
Dat van die foto ga ik niet meer op in, dat is onderhand al vaak genoeg gezegd.
Ik heb overigens zelf uiteraard al gezocht naar wetten / verkeersregels etc. maar het nog niet kunnen vinden. Dus als iemand wél weet hoe het zit, graag
Je vraagt letterlijk 'Auto verkeerd geparkeerd of niet?', dat kan alleen bepaald worden door de situatie te bekijken...quote:
Sorry hoor, het is maar gewoon een vraag...Mijn buurman en ik hebben beide al bijna een ongeluk gehad waar ook fietsers bij betrokken waren. Maar goed, mijn vriendin en ik en mijn buurman en zijn vrouw kunnen ook alle 4 niet rijden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:10 schreef pnxsinned het volgende:
Wat een simpel gezeik om niks. Leer rijden. Betreffende situatie is niet bijzonder in Nederland, speelt op veel meer plekken. Stel je voor dat iedereen zo gaat bitchen als jou, tering. Hou erover op. Eerst zeggen dat het onverwacht is dan zeg je dat je het wel verwacht omdat je er zolang woont, dan zeg je ook nog dat je na een jaar weggaat, om vervolgens ergens anders te gaan wonen en waarschijnlijk ga je daar dan ook liggen zeiken. Leer gewoon rijden en pas je snelheid aan waar nodig is. Het verkeer is nou eenmaal niet anders. Als meneer de agent aangeeft, dat het binnen de wetten in orde is, zul jij je daar maar op moeten aanpassen, en niet hier op een forum gaan liggen whinen wat je nu moet gaan doen. Te triest gewoon.
Lees dan even verder, daar gaat het dus niet om. De agent vindt het gevaarlijk maar zegt niks te kunnen doen. De vraag is of de agent daar gelijk in heeft of dat daar een regel voor is. Dat is niet specifiek voor deze situatie maar voor iedere gevaarlijke situatie binnen het kader van de wet in NL.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je vraagt letterlijk 'Auto verkeerd geparkeerd of niet?', dat kan alleen bepaald worden door de situatie te bekijken...
Wat denk je nou... dat men op FOK! wel even met een regel op de proppen komt, waardoor de agent wel ineens iets kan doen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lees dan even verder, daar gaat het dus niet om. De agent vindt het gevaarlijk maar zegt niks te kunnen doen. De vraag is of de agent daar gelijk in heeft of dat daar een regel voor is. Dat is niet specifiek voor deze situatie maar voor iedere gevaarlijke situatie binnen het kader van de wet in NL.
Als hij er langs kan komen met z'n Mitsubishi Outlander val je natuurlijk wel door de mand als slechte rijder... ik herinner me nog zo'n aflevering, die kerel kwam met z'n golf niet onder z'n carport vandaan echter meneer de rechter wel met z'n Outlander.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:59 schreef Cracka-ass het volgende:
Dit is echt een zaak voor:
[ afbeelding ]
Precies, dat kan dus zo zijnquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja hoi... als de agent zegt dat het niet verkeerd is, is het niet verkeerd
Nee, waar zeg ik dat? Ik ben benieuwd of er uberhaupt iets vastgelegd is voor situaties als deze.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat denk je nou... dat men op FOK! wel even met een regel op de proppen komt, waardoor de agent wel ineens iets kan doen?
Bullshit, jij doet net zo hard mee met het niet goed lezen van vragen. Dus ga nu aub niet zo schijnheilig lopen doen hier. Je vindt het maar al te leuk om te bashen. Reacties als ts kan niet rijden, ts is een zeiksnor, ts dit ts dat zijn dus voor jou als mod blijkbaar normaal en volledig relevant in dit topic.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:56 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga hier echt geen slotje opgooien omdat de reacties die je krijgt niet in jouw straatje passen...
Pun intendedquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:56 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga hier echt geen slotje opgooien omdat de reacties die je krijgt niet in jouw straatje passen...
En jij een mooie zeikerd?quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bullshit, jij doet net zo hard mee met het niet goed lezen van vragen. Dus ga nu aub niet zo schijnheilig lopen doen hier. Je vindt het maar al te leuk om te bashen. Reacties als ts kan niet rijden, ts is een zeiksnor, ts dit ts dat zijn dus voor jou als mod blijkbaar normaal en volledig relevant in dit topic.
Mooie mod ben jij
Wil je even quoten waar ik jou gebashed hebquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bullshit, jij doet net zo hard mee met het niet goed lezen van vragen. Dus ga nu aub niet zo schijnheilig lopen doen hier. Je vindt het maar al te leuk om te bashen. Reacties als ts kan niet rijden, ts is een zeiksnor, ts dit ts dat zijn dus voor jou als mod blijkbaar normaal en volledig relevant in dit topic.
Mooie mod ben jij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |