Pirma. Verhoog de capital gains tax, jaag investeerders weg uit je land. En het dan raar vinden dat de kapitaalvlucht nog verder wordt aangejaagd. Tel daar de gigantische (speciaal voor jou, DC) inflatie bij op, en ik snap niet waarom er nog iemand in de VS wil investeren. Ook zo leuk voor Amerikanen die een 401k hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:19 schreef dotCommunism het volgende:
Haha, zo voorspelbaar dat StefanP komt met "waarom maakt hij zelf geen geld over". Het hele probleem is dat het belastingstelsel in Amerika structureel fout is, en een enkeling die wat meer betaalt is geen oplossing, slechts een incidenteel iets. Of Buffet verder boter op zijn hoofd heeft of niet, zijn oproep om dingen als loon dat wordt belast via capital gains tax aan te pakken is simpelweg terecht.
Je bent er blind voor dat Buffet dit soort zaken alleen maar roept voor Buffet zelf? Zoals Stefanp al fijntjes analyseerde, roept Buffet dit om zijn vriend Obama een hart onder de riem te steken. In ruil daarvoor houdt Obama Buffet uit de wind - estate tax!quote:Het enige wat je zou kunnen opmerken is dat Buffet zijn geld misschien zou moeten aanwenden aan het beinvloeden van Congress om dit door te voeren, in plaats van geld gebruiken om Congress om te kopen om de rijken te ontzien, wat de normale gang van zaken is.
Ik snap dat gejank van de kant van de Republikeinen en jou niet zo goed. Buffet legt haarfijn uit dat de gemiddelde loonslaaf percentueel gezien meer afdraagt dan figuren als Buffet zelf. Is het nou werkelijk zo verschrikkelijk dat die lui wat extra belasting betalen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Pirma. Verhoog de capital gains tax, jaag investeerders weg uit je land. En het dan raar vinden dat de kapitaalvlucht nog verder wordt aangejaagd. Tel daar de gigantische (speciaal voor jou, DC) inflatie bij op, en ik snap niet waarom er nog iemand in de VS wil investeren. Ook zo leuk voor Amerikanen die een 401k hebben.
Ja, best wel apart dat men daar keer op keer overheen stapt om zo maar mensen persoonlijk aan te vallen. Beetje jammer als je het mij vraagt. Het draait uiteindelijk toch om de inhoud en niet om het poppetje?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap dat gejank van de kant van de Republikeinen en jou niet zo goed. Buffet legt haarfijn uit dat de gemiddelde loonslaaf percentueel gezien meer afdraagt dan figuren als Buffet zelf. Is het nou werkelijk zo verschrikkelijk dat die lui wat extra belasting betalen?
in 2004 heeft mcCain Bush ook uitgedaagd als kandidaat voor de republikeinen en eigenlijk zijn eigen positie toen best verbeterd daarmee (alhoewel hij idd binnen de Republikeinen ook gezien werd als 'verrader' door enkelen en mogelijk in 2008 er ook wat tegenstand door had)...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:44 schreef Frutsel het volgende:
Zag dat Obama's populariteit op een dieptepunt is gekomen deze week? Is het vanuit de Democratische partij ook mogelijk om een nieuwe Democraat aan te wijzen of is het al zeker dat Obama voor zijn tweede termijn gaat? Kan iemand Obama gewoon uitdagen voor een nieuwe ronde? Of is dat 'not done' en gaat de zittende president altijd voor een 2e termijn?
Buffet zegt dus precies dat ze echt niet weg zullen gaan als ze wat meer belasting moeten betalen, en dan kom jij met "maar ze gaan wegquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Pirma. Verhoog de capital gains tax, jaag investeerders weg uit je land. En het dan raar vinden dat de kapitaalvlucht nog verder wordt aangejaagd. Tel daar de gigantische (speciaal voor jou, DC) inflatie bij op, en ik snap niet waarom er nog iemand in de VS wil investeren. Ook zo leuk voor Amerikanen die een 401k hebben.
[..]
Je bent er blind voor dat Buffet dit soort zaken alleen maar roept voor Buffet zelf? Zoals Stefanp al fijntjes analyseerde, roept Buffet dit om zijn vriend Obama een hart onder de riem te steken. In ruil daarvoor houdt Obama Buffet uit de wind - estate tax!
Heb je de Dow Jones Index een beetje in de gaten gehouden, de laatste dagen? Geef eens een voorspelling, welke kant gaat het op?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:09 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Buffet zegt dus precies dat ze echt niet weg zullen gaan als ze wat meer belasting moeten betalen, en dan kom jij met "maar ze gaan weg".
Die belastingen zijn historisch gezien niet hoog, maar daar gaat het helemaal niet om. Het grote probleem zijn de uitgaven. Er wordt gewoonweg veel te veel uitgegeven. Voor iedere dollar die ze uitgeven, worden er 40 cent geleend. Daar valt niet tegenop te taxen.quote:Daarnaast heb ik al eerder hier laten zien dat het hele probleem in Amerika nu juist is dat men niet investeert, zelfs, of misschien wel juist omdat, nu de belastingen op historisch lage niveau's liggen en er gigantische hoeveelheden geld zijn waar men niks mee doet. Er is geen enkel bewijs dat lage belastingen ten alle tijde tot meer banen en investeringen leiden. Sterker nog, Amerika lijkt het punt te bereiken dat de belastingen zo laag zijn dat het voornamelijk schade aan de economie brengt.
Nee, dat is het niet. Maar tussen theorie en praktijk zit wel een verschil. Verhoog de capital gains taxes, en ik geef je op een briefje dat er minder wordt geinvesteerd, en minder wordt opgehaald.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap dat gejank van de kant van de Republikeinen en jou niet zo goed. Buffet legt haarfijn uit dat de gemiddelde loonslaaf percentueel gezien meer afdraagt dan figuren als Buffet zelf. Is het nou werkelijk zo verschrikkelijk dat die lui wat extra belasting betalen?
Wat nu gebeurt is dat de superrijken een enorme lading geld oppotten en daar helemaal geen reet mee doen. Het is ze gegund, maar in het licht van een economische crisis is dat wellicht wat onhandig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Maar tussen theorie en praktijk zit wel een verschil. Verhoog de capital gains taxes, en ik geef je op een briefje dat er minder wordt geinvesteerd, en minder wordt opgehaald.
Met een vlaktax ben je ook van het hele gelul af, maar dat willen onze linksche vrinden niet.
Echter op voorhand iedere belastingverhoging uitsluiten (en dan met name voor degenen die het goed kunnen lijden als een Buffet) is ook aardig bizar toch?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Heb je de Dow Jones Index een beetje in de gaten gehouden, de laatste dagen? Geef eens een voorspelling, welke kant gaat het op?
[..]
Die belastingen zijn historisch gezien niet hoog, maar daar gaat het helemaal niet om. Het grote probleem zijn de uitgaven. Er wordt gewoonweg veel te veel uitgegeven. Voor iedere dollar die ze uitgeven, worden er 40 cent geleend. Daar valt niet tegenop te taxen.
Dat er moet worden bezuinigd is een feit, maar dat sluit niet uit dat er ook belastingverhogingen moeten plaatsvinden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:19 schreef Lyrebird het volgende:
Die belastingen zijn historisch gezien niet hoog, maar daar gaat het helemaal niet om. Het grote probleem zijn de uitgaven. Er wordt gewoonweg veel te veel uitgegeven. Voor iedere dollar die ze uitgeven, worden er 40 cent geleend. Daar valt niet tegenop te taxen.
Het zijn niet alleen de superrijken. Ook ik stop mijn pensioen liever ergens anders.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat nu gebeurt is dat de superrijken een enorme lading geld oppotten en daar helemaal geen reet mee doen. Het is ze gegund, maar in het licht van een economische crisis is dat wellicht wat onhandig.
aangezien je best wel genoeg weet van economie weet je ook wat een onzin het is om als die vergelijking dat probleem is, het percentage geleend geld door de overheid als onderdeel van hun uitgaven, _niet_ de belasting te verhogen..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Voor iedere dollar die ze uitgeven, worden er 40 cent geleend. Daar valt niet tegenop te taxen.
Nee, dat doet het zeker niet. Zoals ik al vaker heb geschreven, zijn de uitgaven zo gigantisch hoog, dat je er met snijden alleen niet komt. Zo erg is het. Daarom moet je ook hameren op de bezuinigingen, voordat je het over belastingverhogingen gaat hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat er moet worden bezuinigd is een feit, maar dat sluit niet uit dat er ook belastingverhogingen moeten plaatsvinden.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat doet het zeker niet. Zoals ik al vaker heb geschreven, zijn de uitgaven zo gigantisch hoog, dat je er met snijden alleen niet komt. Zo erg is het. Daarom moet je ook hameren op de bezuinigingen, voordat je het over belastingverhogingen gaat hebben.
Het lijkt mij sterk dat die superrijken het geld cash in hun huis hebben liggen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat nu gebeurt is dat de superrijken een enorme lading geld oppotten en daar helemaal geen reet mee doen. Het is ze gegund, maar in het licht van een economische crisis is dat wellicht wat onhandig.
Dat kan niet meer in de VS. Het is EN hard bezuinigen EN een belastingverhoging (vnl door de loopholes in de belastingwetgeving te sluiten). Waarbij er moet worden opgemerkt dat er nu vooral wordt bezuinigd op discretionairy spending, terwijl het probleem in de entitlements zit (social security, medicare, medicaid).quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
aangezien je best wel genoeg weet van economie weet je ook wat een onzin het is om als die vergelijking dat probleem is, het percentage geleend geld door de overheid als onderdeel van hun uitgaven, _niet_ de belasting te verhogen..
Juist die vergelijking is hét argument vóór een verhoging van de belasting, en maakt duidelijk dat verder bezuinigen mét een verdomd hoge staatschuld, juist dàt enkel erger maakt.
QFTquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:20 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat kan niet meer in de VS. Het is EN hard bezuinigen EN een belastingverhoging (vnl door de loopholes in de belastingwetgeving te sluiten). Waarbij er moet worden opgemerkt dat er nu vooral wordt bezuinigd op discretionairy spending, terwijl het probleem in de entitlements zit (social security, medicare, medicaid).
Haha nee. dat is pure rechtse nonsens. Maar het bekt wel lekker om te kankeren op niet-bestaande "welfare queens", terwijl de echte welfare queens in Amerika corporaties en het leger zijn, niet de mensen die met pijn en moeite een dak boven hun hoofd weten te behouden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:20 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat kan niet meer in de VS. Het is EN hard bezuinigen EN een belastingverhoging (vnl door de loopholes in de belastingwetgeving te sluiten). Waarbij er moet worden opgemerkt dat er nu vooral wordt bezuinigd op discretionairy spending, terwijl het probleem in de entitlements zit (social security, medicare, medicaid).
het gaat vooral om de vergroting van de begroting tov 2000, toen de VS een aardig end in de buurt zat vane en begrotingsevenwicht...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:17 schreef Lyrebird het volgende:
Kijk naar de getallen: de kosten van de oorlogen vallen in het niet bij de kosten voor No Child Left Behind, Medicare, Medicaid en Social Security.
klopt, ik ben ook zéker niet tégen bezuinigingen, wat overigens ook de democraten en Obama best inzien en ook nastreven...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:20 schreef justanick het volgende:
[..]
Of het dichtmaken van de vele gaten in het ingewikkelde belastingstelsel van de Amerikanen. Die loopholes zijn overigens erg profijtelijk voor rijkeren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:23 schreef RM-rf het volgende:
klopt, ik ben ook zéker niet tégen bezuinigingen, wat overigens ook de democraten en Obama best inzien en ook nastreven...
enkel, dan moet je dus beide dingen doen, naast bezuinigingen ook erkenenn dat de belastingen verhoogd moeten worden en de beste methode daarvoor is het afschaffen van die belastingvoordelen van Bush....
Nee hoor. Gewoon het aantal oorlogen terugdringen zodat er geen honderden miljarden naar het leger hoeven is meer dan genoeg. Roepen dat "entitlements" moeten worden geschrapt is domme rechtse nonsens die alleen maar meer ellende gaat opleveren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:51 schreef justanick het volgende:
[..]
Of het dichtmaken van de vele gaten in het ingewikkelde belastingstelsel van de Amerikanen. Die loopholes zijn overigens erg profijtelijk voor rijkeren.
Dat de belastingen verhoogd moeten worden is duidelijk. Maar er moet ook een groot mes in de entitlements. Dat is de enige oplossing die er nog is om het gat te dichten. Economisch gezien blijkt een 3:1 verhouding ($3 bezuinigen, $1 belastingverhogingen) het beste te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |