Probleem is dat heel veel bedrijven daar commerciële bedrijven zijn, scholen en ziekenhuizen vallen daar ook onder en moeten dus ook winst maken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat geld konden ze inderdaad goed gebruiken, maar het zou niet genoeg zijn geweest.
Kijk, Amerikanen kunnen bijvoorbeeld ook de accijnzen op benzine verhogen, want benzine is daar spotgoedkoop.
Maar ook dat is niet genoeg.
Het grootste probleem is dat de Amerikaanse overheid ongelofelijk inefficient is, en geld weggeeft aan zaken waar helemaal geen geld aan besteed zou moeten worden.
Het Amerikaanse onderwijs is belabberd slecht, maar kost heel erg veel geld. De gezondheidszorg is goed, maar peperduur, gewoonweg vanwege slechte organisatie - het boerenverstand is uit het systeem gestampt. Een groot sterk leger is goed, maar gebruik het wel op een efficiente manier. Daar is MI geen sprake van - lees maar eens een boek over de oorlog in Afghanistan. Er liggen heel veel Amerikaanse bedrijven aan het infuus van de Amerikaanse overheid (corporatisme). Maar het belangrijkste is dat er te weinig gereserveerd is voor social security en Medicare/Medicaid, zodat die programma's binnen niet al te lange tijd failliet zullen gaan.
De VS hebben een cultuuromslag nodig. Ze leven nog veel te veel in de jaren 70, met hun gelijkheidsidealen en cultuurrelativisme. De knop moet om, de cultuur moet om, en men moet zich realiseren dat iedere dollar die wordt uitgegeven, eerst verdiend moet worden.
Europa is slechts een hele goeie bliksemafleider to op heden, zodra men weer eens goed naar de VS kijken schrikt iedereen zich lam. Het vergelijken van de VS en Griekenland - wat in dit topic gebeurt - is ook niet fair. Vergelijk de EU met de VS en je krijgt een heel ander plaatje.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hmm, ben benieuwd hoe dit verder gaat.
En las op internet een uitspraak van Obama dat Europa een veel groter probleem heeft met Griekenland en dat de VS er wel bovenop komt?
Kan aan mij liggen, maar lijkt juist alsof de Amerikanen toch een groter probleem hebben en ze zijn nog niet wakker geschud!
Amerikaanse banken schijnen nogal veel schulden uit zuid Europa verzekerd te hebben... Als Griekenland morgen zegt dat ze niks meer betalen gaan er weer een paar Amerikaanse banken over de kop.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:02 schreef elcastel het volgende:
[..]
Europa is slechts een hele goeie bliksemafleider to op heden, zodra men weer eens goed naar de VS kijken schrikt iedereen zich lam. Het vergelijken van de VS en Griekenland - wat in dit topic gebeurt - is ook niet fair. Vergelijk de EU met de VS en je krijgt een heel ander plaatje.
Goldman Sachs heeft de Griekse overheid massaal geholpen om schulden om te zetten via de Credit default swapsquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Amerikaanse banken schijnen nogal veel schulden uit zuid Europa verzekerd te hebben... Als Griekenland morgen zegt dat ze niks meer betalen gaan er weer een paar Amerikaanse banken over de kop.
Heb liever dat nu alles uit elkaar ploft terwijl ik nog geen pensioen heb gespaard en de babyboomers nog gepakt worden dan dat ze de bubbel nog wat verder oppompen. De pijn gaat komen of het nou nu is of over 10 jaar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:16 schreef Piethur het volgende:
Ik vind het wel apart dat ze downgrade in het weekend doen, dit moet bijna gepland zijn, om de beurzen minder hectisch te maken en impulsverkopen (of dumpen) te voorkomen.
Wat denken jullie dat er maandag rond half 9 en half 4 gaat gebeuren als de AEX en Dow Jones open gaan??
Ik denk dat het eerst helemaal stilvalt op de AEX, als de Dow Jones opengaat en begint negatief, dan krijgen we chaos denk ik.
Ik weet niet eens waar te beginnen. Het is een beetje een klok klepel verhaal van jequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 04:48 schreef Anunnaku het volgende:
[..]
Er was eens een financieel cartel in Amerika die de finaciele wetten hebben aangepast zodat men "derivatives" kon verkopen.
Toen in 2007 begon de huosing buble in te storten wat later in de finaciele crisis uitmonde en feitelijk alle banken instortte en failiet gingen.
Hetzelfde financiele cartel heeft toen de amerikaanse regering gegeizeld door te zeggen dat de hele wereld economy in zou stortte en in wereldwijde rellen zou uitmonde als men de ""too big to fail" geen geld zou geven.
Dit geld is toen gegeven in de vorm van een BLANCO CHECK.
Dus die banken zijn voor 1.5 quadrillion geholpen.
Maar als die banken alsnog failiet gaan dan moet er dus 1.5 quadrillion door de amerikanen betaald worden ;-)
iets van 10000 keer het GDP van de hele wereld.
Meer info http://theeconomiccollaps(...)-international-banks
of doe maar een google search voor 1.5 quadrillion debt
Kom op zeg, dit is bijna net zo naïef als zeggen dat er niets aan het handje is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:09 schreef Breetai het volgende:
Amerika gaat het de komende jaren wel voelen. Het wordt een soort 3e wereld land met een gigantisch tweedeling.
In welk opzicht is dit zo naïef?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kom op zeg, dit is bijna net zo naïef als zeggen dat er niets aan het handje is.
Oh dan heeft ie dus een behoorlijk stuk taart buiten de US uitstaan momenteel....quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:14 schreef Arcee het volgende:
Warren Buffett: "I don’t get it. If there were a quadruple-A rating, I’d give the U.S. that.”
En dat was op Fox Newsquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:14 schreef Arcee het volgende:
Warren Buffett: "I don’t get it. If there were a quadruple-A rating, I’d give the U.S. that.”
Dat was ook mijn eerste gedachtequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:41 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Oh dan heeft ie dus een behoorlijk stuk taart buiten de US uitstaan momenteel....
Misschien kondigen ze maar aan wat hun het beste uitkomt, of met de waan van de dag, maar vergis je niet, deze kredietbeoordelaars worden zeer serieus genomen, en de gevolgen zijn tot het diepste niveau te voelen voor Amerika want als de rentes voor Amerika omhoog gaan dan betekent dat wel iets meer dan als dit gebeurt voor Zimbabwe bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:21 schreef zeelied het volgende:
Ach niemand neemt die kredietbeoordelaars serieus meer. Dat had allang moeten gebeuren. Het feit dat het zo lang uitgesteld werd laat maar zien dat ook die ratingsbedrijven niet vies zijn van politiek invloed, of geld. Ze kondigen maar aan wat hen het beste uitkomt. Chapeau Italie voor de recentelijke inval in de kantoren van Moodys en S&P.
Dat de Amerikaanse overheid meteen een ontkennende toon sloeg bij de bekendmaking komt ook wel verdacht over. Die zijn eveneens voor geen meter te vertrouwen.
Ik stel je gerust dat deze laatste actie door de S&P toch verbleekt in vergelijking met al het slechte nieuws van de laatste paar jaar ivm met de kredietcrisis. En denk je niet dat die zogenaamde 'experts', tenminste, een paar van ze, beetje raar opkeken toen de VS steeds zijn AAA+ rating behield tijdens de bekendmaking van allerlei slechte zaken? Oud-president Abraham Lincoln zei reeds en ik citeer:"Je kunt heel veel mensen voor de gek houden en alle mensen SOMS, maar je kunt niet alle mensen ALTIJD voor de gek houden". Anticiperend op deze uitspraak kun je zeggen: Je kunt heel Amerika en Europa soms voor de gek proberen te houden, maar je kunt Amerika en Europa niet ALTIJD blijvend voor de gek houden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:31 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Misschien kondigen ze maar aan wat hun het beste uitkomt, of met de waan van de dag, maar vergis je niet, deze kredietbeoordelaars worden zeer serieus genomen, en de gevolgen zijn tot het diepste niveau te voelen voor Amerika want als de rentes voor Amerika omhoog gaan dan betekent dat wel iets meer dan als dit gebeurt voor Zimbabwe bijvoorbeeld.
Heel de wereld kent de armzalige situatie van de Amerikaanse economie. Maar die kredietbeoordelaars zijn wel de basis waar anderen naar zullen kijken. Nu zelfs deze instellingen langzaam gaan zwichten zullen de gevolgen nog groot zijn. Natuurlijk was het vertrouwen al lang weg, natuurlijk was de Amerikaanse economie al lang verrot, maar nu halen ze om in jouw termen te blijven de levensverlengende middelen weg bij de hersendode patiënt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:45 schreef zeelied het volgende:
[..]
Ik stel je gerust dat deze laatste actie door de S&P toch verbleekt in vergelijking met al het slechte nieuws van de laatste paar jaar ivm met de kredietcrisis. En denk je niet dat die zogenaamde 'experts', tenminste, een paar van ze, beetje raar opkeken toen de VS steeds zijn AAA+ rating behield tijdens de bekendmaking van allerlei slechte zaken? Oud-president Abraham Lincoln zei reeds en ik citeer:"Je kunt heel veel mensen voor de gek houden en alle mensen SOMS, maar je kunt niet alle mensen ALTIJD voor de gek houden". Anticiperend op deze uitspraak kun je zeggen: Je kunt heel Amerika en Europa soms voor de gek proberen te houden, maar je kunt Amerika en Europa niet ALTIJD blijvend voor de gek houden.
En de rest van de wereld was allang haar vertrouwen beginnen te verliezen in de VS. Met of zonder die rating.
Je hoeft toch niet van een arts te horen dat je ziek bent, als je jezelf al ziek voelt.
Ik heb het nu drie keer gelezen, maar snap nog steeds niet wat je nou wilt zeggen. Ik zie veel woorden, maar weinig inhoud.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:29 schreef Joker89 het volgende:
Het zou tijd worden. We leven op dit moment met een economische structuur, voornamelijk in de Verenigde Staten, zonder kans op progressie en voornamelijk regressie, de wereld kan niet vooruit, de mensheid niet, en om het leven voor miljarden mensen beter en dragelijk te maken plus de zaak dat andere landen vooruit kunnen is vrees ik alleen een economische crisis nodig die de grote landen dwingt deze structuur aan te passen. Ook al is het nog zo moeilijk. Maar ik vrees dat ze nu toch langzaam geen keuze gaan hebben.
Het lijkt me dat kredietbeoordelaars met een inkomen van miljarden dollars toch wel wat meer te zeggen hebben dan niets, en dat dit nieuws, niet zal veranderen. Ze opereren op een specifiek terrein waar landen en bedrijven naar kijken voordat ze handelen met de Verenigde Staten, als deze kredietbeoordelaars zwichten betekent dat een gebrek aan vertrouwen in de capaciteiten van de Amerikaanse regering om de economische structuren soepel te laten verlopen. Dan kan daarvoor tig keer duidelijker geweest zijn dat de Amerikaanse economie behoorlijk verrot is, maar toch werd er de indruk gewekt dat de Amerikaanse regering het onder controle had waardoor dit soort maatregelen niet nodig zijn. Het is toch een van de grote drie instellingen op dit gebied.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:48 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb het nu drie keer gelezen, maar snap nog steeds niet wat je nou wilt zeggen. Ik zie veel woorden, maar weinig inhoud.
Ik bedoelde jouw post, en nu begin je weer over wat anders.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:52 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat kredietbeoordelaars met een inkomen van miljarden dollars toch wel wat meer te zeggen hebben dan niets, en dat dit nieuws, niet zal veranderen. Ze opereren op een specifiek terrein waar landen en bedrijven naar kijken voordat ze handelen met de Verenigde Staten, als deze kredietbeoordelaars zwichten betekent dat een gebrek aan vertrouwen in de capaciteiten van de Amerikaanse regering om de economische structuren soepel te laten verlopen. Dan kan daarvoor tig keer duidelijker geweest zijn dat de Amerikaanse economie behoorlijk verrot is, maar toch werd er de indruk gewekt dat de Amerikaanse regering het onder controle had waardoor dit soort maatregelen niet nodig zijn. Het is toch een van de grote drie instellingen op dit gebied.
Ik heb het over precies hetzelfde lool, misschien zegt dit wel meer over jou dan over mijn post, vreemde reactie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:53 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik bedoelde jouw post, en nu begin je weer over wat anders.
Nou nee, probeer het gewoon eens duidelijk te omschrijven ipv aannames en vage termen als "economische structuur"quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:55 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ik heb het over precies hetzelfde lool, misschien zegt dit wel meer over jou dan over mijn post, vreemde reactie.
Als jij gewoon het hele onderwerp niet begrijpt reageer dan niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 00:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nou nee, probeer het gewoon eens duidelijk te omschrijven ipv aannames en vage termen als "economische structuur"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |