Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)us-VS-verlaagd.dhtmlquote:Kredietstatus VS verlaagd
BREAKING NEWS Kredietbeoordelaar Standard & Poor's heeft gisteravond de kredietstatus van de Verenigde Staten verlaagd. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat dat gebeurt.
De zogeheten 'Triple A'-status (AAA) is door S&P's bijgesteld naar AA+. De verlaging geeft aan dat het bureau minder vertrouwen heeft dan voorheen in de Amerikaanse kredietwaardigheid op de lange termijn. Het zegt in een verklaring dat de bijgestelde kredietstatus gepaard gaat met een negatieve verwachting. Dat houdt in dat een nieuwe verlaging de komende 12 tot 18 maanden niet is uitgesloten.
Staatsobligaties van de VS, door financiële instituten over de hele wereld doorgaans beschouwd als de veiligst mogelijke belegging, worden door S&P's nu minder solide geacht dan de obligaties die worden uitgegeven door onder meer Duitsland, Frankrijk en Canada.
Voordeel van de twijfel
Eerder deze week gaf kredietbeoordelaar Moody's de VS nog het voordeel van de twijfel door het land zijn AAA-status te laten behouden. S&P's is aanmerkelijk minder positief over de oplopende Amerikaanse staatsschuld.
Met hun 'ratings' geven kredietbeoordelaars aan hoe betrouwbaar een land is in het terugbetalen van rente en aflossingen op staatsleningen.
Van -10% op de AEX zou ik niet raar opkijken, van veel lager zelfs nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 03:30 schreef Dutchguy het volgende:
Zal wel weer een bloedrode maandag op de beurzen opleveren.
en het verlagen van de rating veranderd ook niets aan. Ik verwacht vrij weinig reactie van de beurs.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 03:24 schreef SiGNe het volgende:
Het valt me nog mee dat het nu pas gebeurt, ze hebben 14 triljoen schuld en de rente is al jaren hoger dan de afbetaling ervan.
Amerika heeft veel te lang de triple A status gehad alleen maar omdat het Amerika is, net zo'n loze belofte als de DSB bank.
in 2004 was het terreuralarm constant in het nieuws in de loop naar de presidentsverkiezingen, nu belooft de kredietstatus dat te worden voor 2012quote:Het zegt in een verklaring dat de bijgestelde kredietstatus gepaard gaat met een negatieve verwachting. Dat houdt in dat een nieuwe verlaging de komende 12 tot 18 maanden niet is uitgesloten.
Ik snap iets niet. De rente over dat krediet verstrekt en gedrukt door de Fed gegeven aan de Amerikaanse overheid, is toch ook maar fictief,. Waarom neemt men dat zo ontiegeljik serieus dan? Het is toch niet zo dat al die rente dat Amerika schuldig is aan dat handjevol boeven, dat dat uitstaat in grond en bezittingen. Of heeft Amerika alles en iedereen al als onderpand gegeven aan de Fed? Wat als heel Amerika nou eens die federal reserve opzij zou duwen en zei "mazzel!" Wie gaat de Fed daarvoor meenemen als boze "schuldeiser" die verhaal komt halen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 03:24 schreef SiGNe het volgende:
Het valt me nog mee dat het nu pas gebeurt, ze hebben 14 triljoen schuld en de rente is al jaren hoger dan de afbetaling ervan.
Amerika heeft veel te lang de triple A status gehad alleen maar omdat het Amerika is, net zo'n loze belofte als de DSB bank.
Sinds wanneer geeft de fed treasuries uit?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 03:50 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik snap iets niet. De rente over dat krediet verstrekt en gedrukt door de Fed gegeven aan de Amerikaanse overheid, is toch ook maar fictief,. Waarom neemt men dat zo ontiegeljik serieus dan? Het is toch niet zo dat al die rente dat Amerika schuldig is aan dat handjevol boeven, dat dat uitstaat in grond en bezittingen. Of heeft Amerika alles en iedereen al als onderpand gegeven aan de Fed? Wat als heel Amerika nou eens die federal reserve opzij zou duwen en zei "mazzel!" Wie gaat de Fed daarvoor meenemen als boze "schuldeiser" die verhaal komt halen?
Je kunt natuurlijk gewoon even gaan Googlen naar treasuries. Op de wiki staan ook de holdings.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 03:59 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat zijn treasuries, en aan wie is Amerika de rente schuldig dan? Ik dacht dat De federal Reserve de intermediar was en de dollar steeds omhoog pompte met lucht. Leg anders maar uit hoe het dan zit wabt ik snap het niet meer.
Amerika staat ook garant voor 1.5 QUADRILLION aan giftige leningenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 03:24 schreef SiGNe het volgende:
Vertel?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 04:27 schreef Anunnaku het volgende:
[..]
Amerika staat ook garant voor 1.5 QUADRILLION aan giftige leningen![]()
Er was eens een financieel cartel in Amerika die de finaciele wetten hebben aangepast zodat men "derivatives" kon verkopen.quote:
Dat geld konden ze inderdaad goed gebruiken, maar het zou niet genoeg zijn geweest.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 05:11 schreef Hondenweer het volgende:
Amerika had al dat geld van Bush's taxcuts nu hard kunnen gebruiken. Dat heeft ze echt een enorme hoeveelheid gekost over de jaren.
Dat laatste ben ik met je eens. 'live within your means', maar met het gelijkheidsbeginsel heeft het bar weinig van doen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De VS hebben een cultuuromslag nodig. Ze leven nog veel te veel in de jaren 70, met hun gelijkheidsidealen en cultuurrelativisme. De knop moet om, de cultuur moet om, en men moet zich realiseren dat iedere dollar die wordt uitgegeven, eerst verdiend moet worden.
De VS betaalt altijd terug, want dat is voor hen slechts een kwestie van de geldpers aanslingeren.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:34 schreef bijdehand het volgende:
AA+Da's toch nog veel te hoog? Alsof ze ooit het geld terugbetalen.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 03:42 schreef popolon het volgende:
AA+ is nog vrij hoog als je weet wat er gaande is.
Sowieso een hopeloze zaak zolang de belastingen niet verhoogd worden daar.quote:Kredietbeoordelaar Standard & Poor's heeft grove fouten gemaakt in de berekeningen die leidden tot verlaging van de kredietwaardigheidsstatus van de Amerikaanse overheid.
Dat stelde het Amerikaanse ministerie van Financiën vrijdag (plaatselijke tijd) enkele minuten nadat de kredietbeoordelaar zijn beslissing bekend had gemaakt. Een zegsman stelde dat S&P er 2 biljoen dollar (2.000 miljard) naast zit.
,,Een beoordeling die er 2 biljoen dollar naast zit, spreekt voor zichzelf'', becommentarieerde de woordvoerder namens zijn departement.
Een andere functionaris zei voor de bekendmaking van S&P dat de analyse van de kredietbeoordelaar ,,diepe en fundamentele fouten'' bevat.
Een 100% belasting op het vermogen van de top 5% van Amerika maakt alleen een klein deukje in het tekort van dit jaar. Zover zijn ze al heen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
![]()
De V.S. is het er overigens niet mee eens:
[..]
Sowieso een hopeloze zaak zolang de belastingen niet verhoogd worden daar.
Ik ben benieuwd welke uitwerking dit op de beurs heeft.
Zijn het niet juist de eenvoudige Americaanse werknemers die grote afstanden af moeten leggen met de auto van hun woning naar hun werk wanneer ze een beetje leuk willen wonen?quote:Kijk, Amerikanen kunnen bijvoorbeeld ook de accijnzen op benzine verhogen, want benzine is daar spotgoedkoop.
Zijn wij in Nederland de laatste 20 jaar niet precies dezelfde fouten aan het maken als die ze in de USA hebben gemaakt? Kijk naar de trends in onze gezondheidszorg en in ons onderwijs, ik doel specifiek op de toename van kleilagen (bureaucratie, managers, fusies die de organisatie juist minder efficiënt maken).quote:Het Amerikaanse onderwijs is belabberd slecht, maar kost heel erg veel geld. De gezondheidszorg is goed, maar peperduur, gewoonweg vanwege slechte organisatie - het boerenverstand is uit het systeem gestampt.
Ook de USA zal zeker niet blij zijn met inflatie?quote:De VS betaalt altijd terug, want dat is voor hen slechts een kwestie van de geldpers aanslingeren.
Wat mij betreft is het onontkoombaar. Overigens denk ik niet meer dat de klap nu nog groter wordt naarmate deze uitgesteld wordt. Ik denk dat de enige manier waarop dit kan eindigen een complete systeemcrash is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mag je stellen dat dit onvermijdelijk was en dat hoe langer het nog zou zijn uitgesteld hoe groter de klap zou zijn?
Ik denk dat je een punt hebt. Veel mensen denken dat de problemen sinds 2008 opgelost zijn, terwijl heel die "American Recovery and Reinvestment Act" uit 2009 slechts uitstel van executie geweest is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:39 schreef pac-soi het volgende:
Ik vind dat er op dit moment nog vrij laconiek wordt gereageerd we staan aan de vooravond van financiele rampspoed we hadden fucking de afgelopen 3 jaar de tijd om dit te kunnen voorkomen. Het enige wat we hebben gedaan is alles voor ons uitschuiven nu gaan we het geld halen bij studenten en starters.
Iedereen die loopt te schreeuwen ik heb de afgelopen 3 jaar niks gevoeld van deze crisis zet je maar schrap!
WELCOME TO THE REAL WORLD!!!!
Dit idd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:49 schreef Fir3fly het volgende:
Al die nieuwe accountjes, waar komen die ineens vandaan?
En dan? Wat denk je dat er voor in de plaats komt?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:14 schreef Louis22 het volgende:
Oh, ik hoop toch zo dat de hele cholerazooi in elkaar dondert. Ik kan niet wachten!
Chaos, honger, oorlog, ellende. Laat het mensenvolkje de dag dat het geboren is vervloeken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:19 schreef Ludd het volgende:
[..]
En dan? Wat denk je dat er voor in de plaats komt?
Stoer.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:20 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Chaos, honger, oorlog, ellende. Laat het mensenvolkje de dag dat het geboren is vervloeken.
Ah, en dit vind je positief, omdat?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:20 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Chaos, honger, oorlog, ellende. Laat het mensenvolkje de dag dat het geboren is vervloeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |