Goed bezig! Geniet van je welverdiende rust!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:37 schreef E.T. het volgende:
Zo, vandaag 40 km gefietst en vanavond les 19 gelopenWel ff genoeg bewogen vandaag; ik kom vanavond niet meer verder dan douche en bank
En ik ben natuurlijk wel gewoon rete-trots op mezelf
Ga dan nog eens langs een winkel om te kijken of ik hem mag passen. Zag ook een officiële steeds langskomen op een website voor ¤ 10,00 maar als die ook te groot is heb ik er niks aanquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:26 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de officiële kleiner. De merk armbanden zoals die van nike in ieder geval wel.
Ik heb zelf een ipod shuffle die ik aan mijn shirt klem, werk super fijn.
Terechtquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:37 schreef E.T. het volgende:
Zo, vandaag 40 km gefietst en vanavond les 19 gelopenWel ff genoeg bewogen vandaag; ik kom vanavond niet meer verder dan douche en bank
We (YUR en ik) gaan proberen van de titel in SPT 'Hardlopen is een Sport' te makenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:39 schreef Maraca het volgende:
Mooie titel
[..]
Ga dan nog eens langs een winkel om te kijken of ik hem mag passen. Zag ook een officiële steeds langskomen op een website voor ¤ 10,00 maar als die ook te groot is heb ik er niks aan
Goed bezig! Lekker genieten van je douchequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:37 schreef E.T. het volgende:
Applaus!!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:37 schreef E.T. het volgende:
Yep...hoewel ik de centimeters belangrijker vind dan de kilo'squote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
Haha, voor mij is dat ook eerder een voordeel idd!
Voor een iemand die serieus wil gaan fitnessen om spieren te kweken kan dat een nadeel zijnquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik was wat sites aan het lezen over hardlopen, daar stond dat een van de nadelen van hardlopen is dat je er vanaf valt.
En hoe is dat precies een nadeel?
Zou dan gewoon beginnen met Evy 2, of bv de laatste 4 of 5 lessen van Evy 1quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:12 schreef pennedop2 het volgende:
Ik wilde vandaag gaan hardlopen, maar het is er niet van gekomen. Jammer want het was perfect weer. Ik zou het nu nog kunnen doen, maar dan kan ik net als de vorige keer de hele nacht niet slapen... daar heb ik ook niet zo'n zin in :p
Ik wil wel met Evy beginnen, maar ik zit al op een aardig niveau denk ik. Ik heb vandaag uitgerekend dat mijn vaste rondje ongeveer 5km is, en ik heb dan geen last van spierpijn. Ik heb niet alles supergoed doorgenomen, maar kan ik ook gewoon gelijk met de 5-10km lessen beginnen of van de 0-5km een aantal lessen overslaan? Want als ik bij les 1 van de 0-5km zou beginnen, heb ik daar niet zoveel aan denk ik.
Ik denk dat het voor de meeste vrouwen juist een reden is om te beginnen met hardlopenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:59 schreef abhinnaya het volgende:
[..]
Voor een iemand die serieus wil gaan fitnessen om spieren te kweken kan dat een nadeel zijn
En dan valt het zo tegen. Ik ben gaan hardlopen om een beetje conditie op te bouwen na bijna 35 jaar gerookt te hebben.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:34 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de meeste vrouwen juist een reden is om te beginnen met hardlopen
Maar ben je wel slanker geworden? (passen je kleren beter?) want gewicht zegt nooit zo heel veel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
En dan valt het zo tegen. Ik ben gaan hardlopen om een beetje conditie op te bouwen na bijna 35 jaar gerookt te hebben.
En ik ben er echt geen gram van afgevallen.
Ik kreeg een beetje een buikje. (waarschijnlijk doordat ik gestopt was met roken) , die ben ik wel zo goed als kwijt. Maar ik had altijd al maat 36/38 en die heb ik nu nog steeds.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:06 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Maar ben je wel slanker geworden? (passen je kleren beter?) want gewicht zegt nooit zo heel veel.
Maar met maat 36-18 hoef je ook helemaal niet af te vallen! Is toch super slank!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik kreeg een beetje een buikje. (waarschijnlijk doordat ik gestopt was met roken) , die ben ik wel zo goed als kwijt. Maar ik had altijd al maat 36/38 en die heb ik nu nog steeds.
Mijn conditie is er in ieder geval wel met sprongen op vooruit gegaan. En daar ben ik het meest blij om.
Ik heb al een maand door omstandigheden niet meer kunnen lopen, maar ben in zo'n 4 maanden tijd 2 broekmaten kleiner gegaan. Effectief dus 8cm minder, maar 0 kilo afgevallenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik kreeg een beetje een buikje. (waarschijnlijk doordat ik gestopt was met roken) , die ben ik wel zo goed als kwijt. Maar ik had altijd al maat 36/38 en die heb ik nu nog steeds.
Mijn conditie is er in ieder geval wel met sprongen op vooruit gegaan. En daar ben ik het meest blij om.
^ao^quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:33 schreef GotC het volgende:
Ik ben vorig jaar juli begonnen met hardlopen + taille opmeten. In december was ik 15 cm kwijt, maar geen kilospieren ftw!
Heb je hardloopschoenen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:53 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik meld me maar weer even.
In topic #8 heb ik gezegd dat ik ging beginnen maar het is er nog steeds niet van gekomen...![]()
![]()
Ik ga gewoon weer mee lezen en motivatie bij elkaar rapen...
Hier ookquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
^ao^
Dat verklaart wellicht ook waarom ik hier complimentjes krijg terwijl de weegschaal tergend langzaam gaat.
Jep ik heb goede schoenen (al heel lang, weinig gebruikt..).quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:59 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Heb je hardloopschoenen?
Zoja, geen smoesjes en morgen gaan lopen. Dan weet je tenminste zeker dat je weer begint, anders blijf je het voor je uit schuiven.
Uurtje na het ontbijt gaan lopen, 1 glas water is voldoende...zeker in het beginquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:42 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Jep ik heb goede schoenen (al heel lang, weinig gebruikt..).
Als ik zeg maar smorgens wil gaan morgen, hoe lang wachten na het ontbijt, hoeveel drinken van te voren.. (smoesjes smoesjes)
Ik sta rond 9 uur op, eet 1 cracker met kaas en een glas water en ga me omkleden om te gaan lopen. Na het lopen flink water en na het douchen de rest van mijn ontbijt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:42 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Jep ik heb goede schoenen (al heel lang, weinig gebruikt..).
Als ik zeg maar smorgens wil gaan morgen, hoe lang wachten na het ontbijt, hoeveel drinken van te voren.. (smoesjes smoesjes)
Smoesjes? NouMooiNiet!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:02 schreef NouMooiNiet het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik heb Evy op mijn Ipod en ga dus beginnen aan les 1.
Nu echt![]()
Succes, ben benieuwd hoe je je voelt als je klaar bentquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:02 schreef NouMooiNiet het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik heb Evy op mijn Ipod en ga dus beginnen aan les 1.
Nu echt![]()
Thanks, me too.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Succes, ben benieuwd hoe je je voelt als je klaar bent
Zou wel leuk zijn, maar moeilijk denk ik met de verschillende nivo`s.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:50 schreef YUR het volgende:
Kunnen we niet een keer een evy-hardloop-meet gaan houden met zn allen?
Boh, ik drink altijd wel veel voor ik wegga, maar een half uur voor 't lopen zeker niet meer. En eten wacht ik altijd ruim anderhalf uur mee, anders krijg ik steken en/of geniet ik nog extra na van wat ik eerder atquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:47 schreef GotC het volgende:
Ik loop wanneer t me uitkomt. Voor t eten, na t eten..maakt me allemaal niet zo veel uit. De enige 2 regels die ik naleef zijn:
-1 glas water voor ik wegga
-Half uur wachten na t eten
Dat geeft toch niets? Iedereen kan wel iemand met ongeveer zijn of haar eigen niveau vindenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:13 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn, maar moeilijk denk ik met de verschillende nivo`s.
Dat is ook weer waar, en als het over 10 wken zou plaatsvinden zou iedereen 5 km moeten kunnen lopen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat geeft toch niets? Iedereen kan wel iemand met ongeveer zijn of haar eigen niveau vinden
Klikt wel als een leuke uitdagingquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:30 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar, en als het over 10 wken zou plaatsvinden zou iedereen 5 km moeten kunnen lopen.
Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat cafeïne vocht onttrekt aan het lichaam. Andere adviseren weer om juist wel koffie te drinken omdat het je metabolisme een kickstart zou geven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:16 schreef Clayton1 het volgende:
Ik heb ook eens gehoord dat koffie drinken (kort) van te voren niet zo slim is.
Caffeïne onttrekt geen vocht, is een fabeltjequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:35 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat cafeïne vocht onttrekt aan het lichaam. Andere adviseren weer om juist wel koffie te drinken omdat het je metabolisme een kickstart zou geven.
Ik drink zelf geen koffie dus heb geen ervaring met koffie en direct daarna sporten.
Ik loop/sport of 's ochtends en in de middag want na het avondeten trek ik het niet meer, hoe lang ik ook wacht ik het daar altijd last van!
Ik hoop dat ik dadelijk in mijn stage genoeg wilskracht heb om meteen te gaan lopen als ik uit mijn stage kom om 18.00, anders kan ik niet naar de 5 km.
Koffie, vooral sterke koffie wilt nog wel eens goed effect hebben op je darmen. In combinatie met hardlopen, waarvan de trillingen al zorgen voor een snellere passage van voedselresten lijkt het mij niet zo verstandig.... ben je net halverwege kun je een bosje induikenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Caffeïne onttrekt geen vocht, is een fabeltjeGeeft denk ik eerder maagklachten tijdens lopen.
Niet helemaal. Het is een fabeltje dat je meer vocht uitscheidt als je cafeïne gebruikt, maar het gaat wel sneller. En dat lijkt me niet handig voordat je gaat hardlopen, een belangrijk onderdeel van sporten is zorgen dat je genoeg gehydrateerd bent.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Caffeïne onttrekt geen vocht, is een fabeltjeGeeft denk ik eerder maagklachten tijdens lopen.
Heerlijk ja, lekker fris. Ik ga zo les 8 lopen. Met een windje in de rug zo lijkt het.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:34 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Het was vanmorgen echt perfect hardloop weer
Ik had op een bepaald stuk flinke wind tegen, ging een stuk minder snel:Dquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:42 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Heerlijk ja, lekker fris. Ik ga zo les 8 lopen. Met een windje in de rug zo lijkt het.
Eensquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:34 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Het was vanmorgen echt perfect hardloop weer
Je moet ook nog terug hè?quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:42 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Heerlijk ja, lekker fris. Ik ga zo les 8 lopen. Met een windje in de rug zo lijkt het.
Haha ik had precies hetzelfde, voelde me echt zo'n tekenfilmfiguur dat met alle kracht tegen de wind in wilde rennen ofzoietsquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Eens.
Alleen af en toe een rukwind en dan kwam ik bijna niet vooruit.
En heel paniekerig: oeh, nu loop ik te langzaam en nu gaat m'n gemiddelde omlaagquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:25 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Haha ik had precies hetzelfde, voelde me echt zo'n tekenfilmfiguur dat met alle kracht tegen de wind in wilde rennen ofzoiets
Geen water hier in Den Haag dus np npquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:50 schreef mazaru het volgende:
Het wordt pas echt spannend als je rukwinden van de rechts heb, terwijl aan de linkerkant het water ligt.
Helaas kan ik je niet vertellen waar je m gratis vandaan kunt halenquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:43 schreef Maraca het volgende:
Denk dat ik ook maar over ga stappen naar Evy
quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:43 schreef YUR het volgende:
[..]
Helaas kan ik je niet vertellen waar je m gratis vandaan kunt halen
Ging goedquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:20 schreef GotC het volgende:
Net heerlijk les 12 gelopen, in Yur z'n voetsporen. Wat loopt dat toch heerlijk! Netjes in 29:42 4,1 km gelopen, pace van 7:15 min/km gemiddeld. Best ok, aangezien er in de 29 min 10 min wandelen in zat.
Volgens Endomondo liepen we op de loopstukken tussen de 5:27 en 6:00 min/km
Les 1 toch? Zo zijn wij ook begonnen! Voor je t weet loop je ineens 5 min, 10 min, 15 min, 30 min achter elkaarquote:
Heb geduld, dat gaat vanzelf komenquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:47 schreef Maraca het volgende:
Was inderdaad les 1En kan niet wachten tot ik achter elkaar kan lopen
Vind t trouwens al een behoorlijke afstand voor les 1quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:47 schreef Maraca het volgende:
Was inderdaad les 1En kan niet wachten tot ik achter elkaar kan lopen
Weet ik! Ben al ontzettend blij dat ik een prachtige looproute heb. Bomen, gras en een gigantisch meerquote:
Ben overgestapt van Beatrunning naar Evy. Dus dit was niet de eerste keer dat ik ging lopenquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:49 schreef GotC het volgende:
[..]
Vind t trouwens al een behoorlijke afstand voor les 1
Oeh, dat helpt inderdaad wel jaquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Weet ik! Ben al ontzettend blij dat ik een prachtige looproute heb. Bomen, gras en een gigantisch meer![]()
[ afbeelding ]
[..]
Ben overgestapt van Beatrunning naar Evy. Dus dit was niet de eerste keer dat ik ging lopen![]()
Ik bedoelde ook niet vandaag...straks over een maandje of 3quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:01 schreef Maraca het volgende:
Dordrecht![]()
En 2x rennen op een dag?Dat mag helemaal niet van Evy
Dat is t verschil met buiten lopenquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:01 schreef IrCute het volgende:
Net les 6 gelopen, wel in de sportschool, had geen zin om buiten te lopenHad op het einde ook nog wel het idee dat ik 10min door kon lopen. Ik zit nu overigens altijd rond de 2.5km in 22-24min?
Gewoon gaan! Ben je meteen van je brakheid afquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:43 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ga vandaag les 9 van evy doen. Wilde nu gaan, maar ben een beetje brak van een concert gisteren. Dan maar vanavond ofzo. Pfft.
Hup! Rennen!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ja, zit ik mezelf ook aan te praten nu...
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oke, ik sleep mezelf NU naar mijn loopschoenen. Dank voor de schop onder mijn hol.
Goed hoor!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:28 schreef Bigs het volgende:
Ik kan met gepaste trots melden dat ik vanochtend voor het eerst ben wezen hardlopen voordat ik naar m'n werk gingViel eigenlijk reuze mee en voelde me gelijk lekker wakker daarna. Plus ik hoef vanmiddag niet meer
Ik kan zelf ook niet wachten tot ik weer de duinen in kan! Maar eerst moet ik nog even mijn fysiosessies afmaken. Dat gaat wel wonderbaarlijk snel, ik heb zondag voor het eerst in maanden pijnloos gelopen!quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:57 schreef YUR het volgende:
[..]
Oeh, dat helpt inderdaad wel ja
Waar is dat ongeveer dan?
Als ik straks weer in staat ben om een uur hard te lopen, ga ik de duinen in
Hoe ging t?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef prinseszondererwt het volgende:
Goed bezig Bigs!![]()
Dat is voor mij een droom. Maar ook mijn wekker gaat om 6:00 helaas.
Best lastig nog zo'n schema héquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:00 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Oke ik mijn rondje om logistieke redenen toch uitstellen naar morgen, anders krijg ik de andere 2 lessen deze week niet meer gepland.
Komt eigenlijk wel goed uit want vandaag is het super druk met afspraken.
Wat heb je dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:39 schreef Horchata het volgende:
Ik kan nu al een paar weken niet hardlopen, mag niet van de fysio. Als de zon schijnt zoals nu baal ik daar wel echt van
Haha hiervan heb ik er 5 in mn playlist staanquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
Degenen die op eigen muziek lopen, waar lopen jullie op? Ik loop 't liefst op 'echte' muziek die ik mee kan 'zingen' (playbacken meestal, want heel veel ruimte voor zingen heb ik niet meer na een kwartier hardlopen)
Heb nu de meest foute maar heerlijke nummers om op te lopen gedownload en op de pod staan:
Edward Maya - Stereo Love
Edward Maya - This is my life
Rihanna - Please don't stop the music
Keisha - TikTok
Katy Perry - Firework
Martin Solveig - Hello
Sing - Glee versie
Eminem ft Rihanna - Love the way you lie
Flo-ri-da - Right Round
Black Eyed Peas - The Time (Dirty Bit)
Prima. Wel zware benen, maar ben blij dat ik geweest ben. Dank.quote:
Ik vind t goed dat je alsnog bent geweestquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Moblo, ik vind het wel 'vervelend' als mijn lief meeloopt eigenlijk. Ga heel erg op hem letten en op mijn eigen ademhaling. Ook tempo aanpassen vind ik naar. Loopgroepjes lijken mij de hel.
[..]
Prima. Wel zware benen, maar ben blij dat ik geweest ben. Dank.
Problemen in de onderrug, tijdens het hardlopen moet ik na ongeveer 15 minuten stoppen omdat ik enorme rugpijn krijg. Plus het werkt vanuit de rug door naar andere onderdelen van het onderlichaam, in mijn geval m'n knieën en heupen. Dus eerst even de rug weer in het gareel krijgen en dan weer beginnen met opbouwen.quote:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
Degenen die op eigen muziek lopen, waar lopen jullie op? Ik loop 't liefst op 'echte' muziek die ik mee kan 'zingen' (playbacken meestal, want heel veel ruimte voor zingen heb ik niet meer na een kwartier hardlopen)
Heb nu de meest foute maar heerlijke nummers om op te lopen gedownload en op de pod staan:
Edward Maya - Stereo Love
Edward Maya - This is my life
Rihanna - Please don't stop the music
Keisha - TikTok
Katy Perry - Firework
Martin Solveig - Hello
Sing - Glee versie
Eminem ft Rihanna - Love the way you lie
Flo-ri-da - Right Round
Black Eyed Peas - The Time (Dirty Bit)
Welkomquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:47 schreef Bobbine het volgende:
Hoi! Ik ben nieuw, hier tenminste, en ik ben vorige week begonnen met hardlopen. Ik ga morgen verder met les 4 van Evy. Ik hoop wel dat het een beetje droog blijft want van de paar keer dat ik gelopen heb ben ik maar 1 keer droog gebleven (van de regen dan he...) en moest ik 1 keer halverwege stoppen omdat de regen écht met bakken uit de lucht kwam. Maar ik hou vol!
Oh, als ik sneller ben ben ik gewoon sneller en loop ik op een gegeven moment gewoon voor hem uit hoorquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Moblo, ik vind het wel 'vervelend' als mijn lief meeloopt eigenlijk. Ga heel erg op hem letten en op mijn eigen ademhaling. Ook tempo aanpassen vind ik naar. Loopgroepjes lijken mij de hel.
[..]
Prima. Wel zware benen, maar ben blij dat ik geweest ben. Dank.
Ik loop verdomme nog steeds met Evy aan te rommelen, ik wil ook op mijn eigen muziehiek!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:52 schreef Nallie het volgende:
[..]
Haha hiervan heb ik er 5 in mn playlist staan
Ook leuk:
Britney Spears - Till the world ends
Maroon 5 - Misery
Taio Cruz - Dynamite
Bruno Mars - Runaway Baby
Alaxandra Stan - Mr Saxobeat
Lady Gaga - Born this way
Les 27 nu toch? En dat is..20 - 10 ofzo? Waarom probeer je t niet gewoon op je eigen muziek, gewoon gaan lopen en kijken hoe ver je komt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik loop verdomme nog steeds met Evy aan te rommelen, ik wil ook op mijn eigen muziehiek!
Heerlijk wakker worden toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 06:25 schreef Maraca het volgende:
Ik kan nu wel een beetje motivatie gebruiken
* Maraca is geen ochtendmens..
*motivatie geeft*quote:Op woensdag 10 augustus 2011 06:25 schreef Maraca het volgende:
Ik kan nu wel een beetje motivatie gebruiken
* Maraca is geen ochtendmens..
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 07:05 schreef Maraca het volgende:
En weer terug
2,61km in 21:00. avg. min/km was 08:03 t.o.v. 07:46 de vorige keer.
Op zich wel tevreden. Zeker aangezien ik gisteren ook al twee uur intensief heb zitten sporten in de sportschool (Evy zei dat je geen twee dagen achter elkaar mocht lopen. Ze zei niks over spinning en krachttraining).
Morgen vrijGeen Evy en geen sportschool.
Vind dat ik wel een kop koffie heb verdiend
De ene keer is intensiever dan de andere keer, dat scheeltquote:Op woensdag 10 augustus 2011 07:42 schreef Maraca het volgende:
6 keer per week?Krijgen jullie lichamen dan wel voldoende tijd om te herstellen? Vind 5x per week al veel
Join gezellig het Fok!-team op Endomondoquote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:56 schreef Rubstah het volgende:
Vandaag maar gewoon 40 minuten gaan lopen, werden er uiteindelijk zo'n 45 waarin ik zo'n 7,5km gelopen heb, m'n runkeeper hield er alleen ineens mee op, denk dat ik toch maar weer terug overstap op endomondo/runtastic.
Ik kan me nog zo goed herinneren hoe ik, niet al te lang geleden, echt moest afzien tijdens sommige lessen met Evy, maar als je eenmaal dat half uur kan hardlopen dan gaat het als een speer daarna o.a. door bijv. een runners high die je bij Evy nooit krijgt door de pauzes tussendoor.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:00 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oh wauw... wat een gedrevenheid hier!![]()
Dan ga ik ook maar weer straks.
Oeh de hardlooppolitie is watching you prinses!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]postte zij na twee afmeldingen
nee, de afmeldingen van GotC en mijzelfquote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oeh de hardlooppolitie is watching you prinses!.
Duidelijkquote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:47 schreef motorbloempje het volgende:
stukken rennen
10, 10 en 12. met wat rust tussendoor.
Ik verplaatst 't rennen naar vrijdag (ga morgen al spinnen), want niet genoeg gegeten vandaag én kutweer
Ben benieuwd of we onze stijgende lijn na lowlands weer een beetje snel op kunnen pakkenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:37 schreef GotC het volgende:
Zo, les 13 van Evy 2011 gelopen. 4 (3) 5 (3) 5 (3) 4 + nog 3 min extra gelopen.
Ging lekker. 32min10sec - 4,5 km.
in outletcentres hebben ze vaak ook toffe aanbiedingenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:39 schreef Frezer het volgende:
Tot nu toe heb ik altijd gewone sportschoenen gebruikt, maar wil nu toch eens aan fatsoenlijke hardloopschoenen. Ik weet dat runnersworld en run2day hier zitten, hebben jullie toevallig ervaring met deze winkels in Eindhoven? Andere tips?
Het hoeven geen fancy schoenen te zijn, ik heb geen marathon ambities en loop maximaal 2x per week 5km.
Zorg wel dat je echt goede schoenen koop, zelfs met 2x 5km per week!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:51 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
in outletcentres hebben ze vaak ook toffe aanbiedingenmijn nikes komen van de nike outlet in rosada, kostten de helft en lopen heerlijk
Lekker loopweertje vandaag!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:08 schreef Maraca het volgende:
Ah, het is alweer vrijdag. Les 3 van Evy staat vandaag op de planning.
En aangezien 70% overproneert is een goed schoenadvies echt noodzakelijk!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:32 schreef Nallie het volgende:
[..]
Zorg wel dat je echt goede schoenen koop, zelfs met 2x 5km per week!
Ik had ook vrij snel een blessure door slechte schoenen toen ik van 1 naar 2x per week ging.
Nu schoenen laten aanmeten bij runnersworld (ik val naar binnen, dus correctie aan de binnenkant). Nergens meer last van en rennen gaat stukken beter! Ze kostte 120 euro, maar hij heeft me ook superveel laten passen. Ben ruim uur binnen geweest. Echt goede service!
Gewoon erop letten dat je t volhoudt, dat is t belangrijkstequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:30 schreef Maraca het volgende:
Ah, dacht dat ik er wel op moest lettenNou ja, mooi dan.. scheelt weer
Volgens mij is er van STR2011 nog geen schema te vinden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:21 schreef prinseszondererwt het volgende:
En les 10 is gelopen. Best een pittige, maar ging lekker. Met een licht buitje lopen is altijd fijn.
Trouwens, ik heb meerdere schema's waarop de tijden staan per les. Maar geen enkele klopt. Ik moest vandaag 3-3-4-4-3 rennen (wandelminuten ben ik vergeten) maar in mijn schema staat 1' 1' 2' 2' 3' 3' 3' 3' 3' 2'... Heeft iemand er een van start to run 2011 die wel klopt?
De eerste lessen zijn nog zo afwisselend qua wandelen en rennen.. Tijd en km's zeggen nog helemaal niets dan. Pas later (veel laterquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:09 schreef Maraca het volgende:
Blegh, ik word elke les slechterNu weer 2,54 km in dezelfde tijd.. les 1 was 2.74 en les 2 2.61. En tot overmaat van ramp werd ik tijdens het rennen ook nog eens aangevallen door een hond
Correct, en tevens juistquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:34 schreef E.T. het volgende:
[..]
Volgens mij is er van STR2011 nog geen schema te vinden.
Ze staan op:quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:34 schreef E.T. het volgende:
[..]
Volgens mij is er van STR2011 nog geen schema te vinden.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:36 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ze staan op:
http://www.keep-running.be/
De podcast gaat uit van 10 weken dus dan moet je dat schema hebben.
Kan ze ook aanradenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:47 schreef Frezer het volgende:
Bedankt voor de tips! Zal toch eens bij runnersworld gaan kijken.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Gewoon erop letten dat je t volhoudt, dat is t belangrijkste.
Het volhouden is geen probleem, daarom vind ik het leuk om de KM bij te houden. Maar snap wel dat het door de combinatie lopen en wandelen eigenlijk niet veel zin heeftquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:35 schreef E.T. het volgende:
[..]
De eerste lessen zijn nog zo afwisselend qua wandelen en rennen.. Tijd en km's zeggen nog helemaal niets dan. Pas later (veel later) kan je wat met die tijden en afstanden doen
quote:
Ik vond het vandaag ook al zwaar!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
5km in 33 minuten met stukjes van 5 (eerste stukje was 3) en daartussen elke keer 1 minuut wandelen28 minuten effectief hardlopen dus, en 5 minuten wandelen.
ging niet vanzelf, zat weinig zuurstof in de lucht leek het wel, maar uiteindelijk best tevreden als ik naar de tijd kijk
Dank! Dat is fijn om te hebben zeg, dan weet je waar je aan begint elke les.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:36 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ze staan op:
http://www.keep-running.be/
De podcast gaat uit van 10 weken dus dan moet je dat schema hebben.
Heb het rondje van woensdag vandaag met Endomondo bijgehouden en blijkt toch een lekkere 8,13 kmin te zijn, gelopen in 42.24 min, 11,5km/u.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:56 schreef Rubstah het volgende:
Vandaag maar gewoon 40 minuten gaan lopen, werden er uiteindelijk zo'n 45 waarin ik zo'n 7,5km gelopen heb, m'n runkeeper hield er alleen ineens mee op, denk dat ik toch maar weer terug overstap op endomondo/runtastic.
Ik kan me nog zo goed herinneren hoe ik, niet al te lang geleden, echt moest afzien tijdens sommige lessen met Evy, maar als je eenmaal dat half uur kan hardlopen dan gaat het als een speer daarna o.a. door bijv. een runners high die je bij Evy nooit krijgt door de pauzes tussendoor.
Net nieuwe schoenen gehaald, wat loopt dat lekker! Zeker in vergelijking tot de afgeragde Bristol schoenen die ik tot nu toe gebruikte. Morgen ochtend krijgen ze de vuurdoop,quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:49 schreef Maraca het volgende:
[..]
Kan ze ook aanradenAls ze ook alleen maar twijfelen of die schoen wel geschikt voor je is, verkopen ze je hem niet.
Ze gaan net zo lang door totdat ze de juiste schoen hebben.
Top!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:30 schreef Frezer het volgende:
[..]
Net nieuwe schoenen gehaald, wat loopt dat lekker! Zeker in vergelijking tot de afgeragde Bristol schoenen die ik tot nu toe gebruikte. Morgen ochtend krijgen ze de vuurdoop,.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |