zelfde principe toch?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:59 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zeus, Vishnu, Ra of 1 van de talloze goden die er ooit bedacht zijn?
Spaghettimonster = een schepper. Net als Allah, Jahweh, God etc...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:56 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee het is al niet hetzelfde vanwege het geloof van de mensen.
het is aannemelijker omdat er niks te bewijzen valt over god, integenstelling tot t monster.
een eerlijke vergelijking zou zijn als je een creatie kon bedenken wat mensen ook werkelijk kunnen aannemen als waarheid.
Klopt, namelijk de afwezigheid van fatsoenlijk bewijs. Echter, ook als ik of hele groepen zouden beweren dat ze hem voelen, zou jij het nog steeds afwijzen. In het geval van god echter laat je de optie open (of sterker nog, vind je het uitermate aannemelijk) terwijl de aangedragen 'bewijzen' voor beide van eenzelfde aard zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:48 schreef Daskaar het volgende:
neem het spaghettimonster, geen mens dat je op straat tegenkomt zal claimen daar in te geloven, en daar zijn redenen voor.
Voor de 8 miljardste keer (geef daar nou eens antwoord op): het aantal mensen dat iets claimt zegt niet per definitie iets over het waarheidsgehalte van die claim. En ten tweede (ook voor de 8 miljardste keer): hoe verklaar je dan het enorme aanbod aan goden. Ik wil best de link nog een keer voor je plaatsen http://www.godchecker.com/quote:een schepper van de aarde en de mensheid echter is al aannemelijker omdat vele mensen hier in geloven en ook daar zijn redenen voor.(en meestal geen wetenschappelijke)
Ik wil niet weten wat je verwachtingen van God zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:59 schreef Daskaar het volgende:
[..]
mijn verwachtingen gaan samen met mijn vertrouwen en aandacht voor God op dat moment in mijn leven. Momenteel doe ik niet veel met Hem en dus verwacht ik weinig van m.
maar ik ben bereid alles van hem te verwachten, genezing, wederopstanding uit de dood, orgasmes van meer dan 5 seconden, dat soort dingen..
Dus jij bent niet zo'n gelovige die claimt dat jouw God de juiste is en dat andere religies de verkeerde God aanhangen? Maar als dat zo is heb je ook geen regels om na te leven. Je hebt geen manier om vast te stellen welke regels van welke religie de juiste zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:00 schreef Daskaar het volgende:
[..]
zelfde principe toch?
allemaal een grotere macht dan welk mens ook en schepper van de mens
ik vind dit raar..je ziet echt het verschil niet tussen een god de schepper, waarvan geen uiterlijke kenmerken duidelijk zijn en een god de schepper die eruit ziet als een bal spaghetti?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Spaghettimonster = een schepper. Net als Allah, Jahweh, God etc...
Over het monster valt net zoveel te bewijzen als over God, omdat het ook in de categorie God valt.
Het Spaghettimonster heeft zelfs 8 geboden:quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:57 schreef heartz het volgende:
Ik denk dat het geloof in een god meer vertrouwen oproept bij mensen dan bij een macaroni monster![]()
Of het concept van de macaroni monster moet heel goed uitgewerkt worden, met rituelen enzo.
natuurlijk geloof ik dat mijn god DE god is, het hele verschil tussen de mijne en alle andere is jezus en wat hij betekend voor ons als t komt tot onze relatie met God, we kunnen tot God komen dankzij Jezus. We zijn geliefd ondanks onze tekortkomingen door Jezus.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus jij bent niet zo'n gelovige die claimt dat jouw God de juiste is en dat andere religies de verkeerde God aanhangen? Maar als dat zo is heb je ook geen regels om na te leven. Je hebt geen manier om vast te stellen welke regels van welke religie de juiste zijn.
Men stelt God de schepper toch voor als een man. Dat zijn uiterlijke kenmerken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:05 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ik vind dit raar..je ziet echt het verschil niet tussen een god de schepper, waarvan geen uiterlijke kenmerken duidelijk zijn en een god de schepper die eruit ziet als een bal spaghetti?
en waarom de een aannemelijker is dan de ander?
want das een beetje raar
Als mensen bidden en ze komen te overlijden hoor je er niets over, maar als er dan toevallig wel enkelingen zijn die genezen is het een wonder uit de naam van Jezus en/of God?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:08 schreef Daskaar het volgende:
[..]
natuurlijk geloof ik dat mijn god DE god is, het hele verschil tussen de mijne en alle andere is jezus en wat hij betekend voor ons als t komt tot onze relatie met God, we kunnen tot God komen dankzij Jezus. We zijn geliefd ondanks onze tekortkomingen door Jezus.
en dat is te bewijzen door de naam Jezus, ik merk dat als mensen bidden in zijn naam men genezen wordt of weer tot leven wordt gewekt en meer van dat soort spul.
das genoeg voor mij.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:05 schreef Daskaar het volgende:
ik vind dit raar..je ziet echt het verschil niet tussen een god de schepper, waarvan geen uiterlijke kenmerken duidelijk zijn en een god de schepper die eruit ziet als een bal spaghetti?
en waarom de een aannemelijker is dan de ander?
want das een beetje raar
tja, hij wordt de vader genoemt, ik hou me er niet teveel mee bezig eigenlijk, persoonlijk zie ik god als sexloos.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Men stelt God de schepper toch voor als een man. Dat zijn uiterlijke kenmerken.
Ja, een spaghettimonster is niet aannemelijk. Daarom haalde ik het voorbeeld van vliegende paarden ook aan om je te laten zien hoe het op ongelovigen overkomt als je stelt ergens in te geloven op basis van intuitie en verder niets.
Ik trek mn woorden helemaal terug.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het Spaghettimonster heeft zelfs 8 geboden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster
Nog meerquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:08 schreef Daskaar het volgende:
natuurlijk geloof ik dat mijn god DE god is, het hele verschil tussen de mijne en alle andere is jezus en wat hij betekend voor ons als t komt tot onze relatie met God, we kunnen tot God komen dankzij Jezus. We zijn geliefd ondanks onze tekortkomingen door Jezus.
en dat is te bewijzen door de naam Jezus, ik merk dat als mensen bidden in zijn naam men genezen wordt of weer tot leven wordt gewekt en meer van dat soort spul.
das genoeg voor mij.
best dan geloof je niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als mensen bidden en ze komen te overlijden hoor je er niets over, maar als er dan toevallig wel enkelingen zijn die genezen is het een wonder uit de naam van Jezus en/of God?
En dat er vast en zeker soortgelijke wonderen zijn bij mensen die de naam Mohammed gebruiken ipv Jezus doet ook geen afbreuk aan je overtuiging? Ik vind het een slecht argument.
waarom wil je niet dat ik geloof?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:15 schreef Modus het volgende:
[..]
Nog meer![]()
Je kan Jezus niet als bewijs aandragen in deze discussie, maar dát lijk je maar niet te snappen. Je snapt gewoon niet hoe verschillende religies gelijkwaardige concepten zijn. Menig andere religie heeft ook zijn eigen 'Jezus', als in: een onderdeel waarmee het wel of niet waar zijn van die religie staat of valt.
'Jezus' is alleen waar als je al aanneemt dat god bestaat. Als je dat niet doet, is een wederopstanding op zijn minst uitermate onwaarschijnlijk.
Het spaghettimonster is uiteraard gechargeerd om een duidelijker punt te maken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:13 schreef Daskaar het volgende:
[..]
tja, hij wordt de vader genoemt, ik hou me er niet teveel mee bezig eigenlijk, persoonlijk zie ik god als sexloos.
het kan zo zijn dat ongelovigen het niet aannemelijk vinden maar zo doen ze miljarden gelovigen af als malloten die in een spaghettimonster geloven om zich beter te voelen over zichzelf.
Waarom wil je niet dat de ander niet gelooft in religie?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:16 schreef Daskaar het volgende:
[..]
best dan geloof je niet.
see u in hell motherfucker!![]()
maar dat is het dus niet, omdat het geen redelijke vergelijking is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het spaghettimonster is uiteraard gechargeerd om een duidelijker punt te maken.
Je reageert op al mijn posts redelijk inhoudelijk, maar omdat ik stel dat dezelfde wonderen gebeuren uit de naam van Mohammed als de wonderen waar jij over sprak, zeg je ineens dat ik zal branden in de hel?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:16 schreef Daskaar het volgende:
[..]
best dan geloof je niet.
see u in hell motherfucker!![]()
ik maakte grapje he?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:18 schreef heartz het volgende:
[..]
Waarom wil je niet dat de ander niet gelooft in religie?
Zou je deze nog willen beantwoorden?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:02 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik wil niet weten wat je verwachtingen van God zijn.
Ik zou willen weten watvoor verwachtingen jij van je geloof hebt.
Waarom maakt het jou een beter mens of is het voor jouw belangrijk je leven te praktiseren dmv je geloof. Wat zijn je verwachtingen van je geloof in je dagelijkse leven, praktisch gezien.
Dat het je vertrouwen geeft is 1 punt.
Hence religie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:21 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ik maakte grapje he?
ongeloof vink niet erg trouwens, maar de anti geloof daar heb ik t minder mee.
die haast hatelijke neerbuigende houding vind ik kwalijk.
verder moet ik bekennen dat als ik gereduceerd wordt tot een serie biologische reacties en een paar herinneringen dan voel ik me niet heel goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |