Precies...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:05 schreef _Bar_ het volgende:
Dat hoera en handjes klappen herkennen we erg goed, we zijn alweer tijden druk aan het oefenen met hiep hiep hoeraa, en roy kijkt erbij van doe lekker zelf gek
roy heeft echt zijn eigen taaltje, kan daar ook weinig van maken.
Dus ja we rommelen maar wat aan zo.
We benoemen idd net als bij jullie ook zoveel mogelijk, ik lees en zing veel voor Roy, maak woordspelletjes dierengeluiden.
We zullen net als met het lopen weer geduld moeten hebben.
Asy straks "klagen"we als beiden jongens ons de oren van het hoofd kletsen
Dit dusquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:01 schreef Asyniur het volgende:
Bar, ik denk niet dat je kinderen aan het praten kan krijgen. Ik denk dat ze gewoon zelf opeens
Ik praat gewoon de hele dag tegen hem, benoem alles wat we tegenkomen en zien (of wat hij vraagt). Ik let op wat hij interessant vindt en daar besteed ik dan wat meer aandacht aan.
Nee Roy kan zich niet duidelijk maken. Maar daar doet hij zelf ook nog geen moeite voor ook.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:17 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Precies...
Kan hij zich wel duidelijk maken (enigszins)? Dat je meestal er wel uitkomt wat hij 'vraagt'?
Of kan je er helemaal geen touw aan vastknopen?
Want ik heb wel dat ik Harry begrijp, hoewel hij bijna overal standaard 'det' tegen zegt
En heb je wel het idee dat ie jou begrijpt? Voert ie kleine opdrachtjes uit?
Wat lief van Ravi
En maar opscheppen over je bruine jochiequote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:42 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas is eerst even in bad geweest (3 tinten lichter eruit gekomen) en daarna na een beetje mopperen braaf gaan slapen.
Hij is ondanks de antibiotica meer aan het piepen en reutelen nu. Maar de koorts is weg, dus het lijkt wel wat te doen.
Ik had de camera meegegeven naar het dagverblijf, leek me leuk voor later. Maar ik had er blijkbaar bij moeten vertellen dat je het ding wel enigszins stil moet houden als je filmt
1 sept is het al bijna...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:02 schreef _Bar_ het volgende:
pas 1 september pas. we zitten nog maar in de begin fase, hoe en wat heb ik nog geen idee van.
http://www.cosgent.be/ hier kun je lezen wat ze allemaal doen enzo.
daar ben ik het mee eens, ware het niet dat nl ka en cb daar anders over denkenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:06 schreef Asyniur het volgende:
[..]
1 sept is het al bijna...
Onderzoek door de logo begint pas vanaf 30 tot 36 maanden, dus ik vermoed dat het tot dan toe nog niet zo'n vaart loopt als je kind nog niet zo taalvaardig is als de rest
dat is mijn interpretatie ervan, ik zou verwachten dat ze anders wel eerder zouden starten met onderzoek
Tja, dat is gewoon lastig: kijk een ontwikkelingscentrum ziet alleen probleemgevallen. De kinderarts ziet vooral veel 'gezonde' kinderen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:54 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
daar ben ik het mee eens, ware het niet dat nl ka en cb daar anders over denken
Dat maakt het allemaal net wat lastiger.
Ik weet niet wat je uit wil geven en of deze nog in de winkel te krijgen is maar Harry speelt nu heel veel met deze. EN omdat Roy nu loopt, kan hij er ook fijn mee wandelenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:16 schreef _Bar_ het volgende:
hehehe zo zie je maar weer ze blijven ons verbazen elke dag weer.
Roy klapt heel gek maar met 1 hand en dan klappen op de tafel of op het plankje voor de kinderstoel.
Dat met 2 handjes doet hij niet. Hij moet wel altijd lachen als wij het bij hem doen.
We gaan straks naar buiten, kijken of Roy daar ook een stukje lopen wilt
En nog opzoek naar een kleinigheidje voor zijn verjaardag, hij heeft al waterplay en een ballentent gekregen maar daar speelt hij al mee.
En vind het beetje raar om dat zondag helemaal niks te geven.
Wat vervelend, zeg! Heeft hij er last van? En ze hebben dus geen idee waar het door komt?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:38 schreef _Bar_ het volgende:
Claudia dat hijgen en die zware adem dat doet Roy al een hele poos, dat was ook 1 van de vele redenen om Roy op te laten nemen de laatste keer.
Roy moet ook veel hoesten van ons om dat geknor op te laten houden.
Maar zijn longen enzo zijn helemaal schoon (foto's e.d. van gemaakt)
Ik heb het idee dat Ivan ermee begon toen hij zichzelf er klaar voor vond. Je kunt volgens mij niet veel meer doen dan zorgen dat alle voorwaarden om te gaan praten aanwezig zijn, dus zorgen dat hij veel input krijgt. Uit onderzoek is gebleken dat activiteiten als samen liedjes zingen, samen boekjes lezen en samen televisie kijken stimulerend werken voor de taalontwikkeling. Eigenlijk draait het vooral om het samen doen.quote:Nu vraag ik me dus af he, hoe krijg je je kindje aan het praten?
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:29 schreef DaviniaHR het volgende:
Aviva is een lopende echo.
Na 10x aanmanen: "Eli, ik wil dat je meekomt! Nu!"
"nu! Nu! Nu!"
We gaan van het kdv naar huis, Eli vraagt: "mag ik mee?"
"mee mee mee"
Dat was Niels van Twinkly volgens mij. Op Wikipedia staat:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:21 schreef Ca.ra het volgende:
Had hier laatst niet iemand last van night terrors? Hoe zijn die?
Of hij last heeft van dat zware ademen en schor zijn, als we naar hem kijken niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat vervelend, zeg! Heeft hij er last van? En ze hebben dus geen idee waar het door komt?
[..]
Ik heb het idee dat Ivan ermee begon toen hij zichzelf er klaar voor vond. Je kunt volgens mij niet veel meer doen dan zorgen dat alle voorwaarden om te gaan praten aanwezig zijn, dus zorgen dat hij veel input krijgt. Uit onderzoek is gebleken dat activiteiten als samen liedjes zingen, samen boekjes lezen en samen televisie kijken stimulerend werken voor de taalontwikkeling. Eigenlijk draait het vooral om het samen doen.
Had jij nou gebaren geprobeerd te oefenen met Roy? Ik weet er het fijne niet van, maar ik geloof dat dat ook stimulerend werkt.
Lastig is dat. Het traject dat jullie ingaan wordt natuurlijk al belastend. Als ik het zo hoor is het wel iets om het over te hebben, vooral omdat je zegt dat hij zelf niet zoveel aangeeft.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:22 schreef _Bar_ het volgende:
Gebaren doe ik nog niet hoor, maar heb het wel overwogen omdat Roy heel weinig aangeeft wat comminucatie niet makkelijker maakt voor hem niet, maar ook voor ons niet.
Maar voor nu ben ik er nog niet overuit, want straks zitten we in een heel traject eerst maar eens bkijken hoe intens dat word.
Gefeliciteerd! Zeg, kom eens het een en ander over Oona vertellen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:30 schreef Reilain het volgende:
Ohhhh... Waarom groeien die kleintjes zo hard?
Ik lees zo af en toe eens mee.. en zie dat mijn meissie hier thuis hoort alweer!
Oona is afgelopen vrijdag 1 jaar geworden...
Je hoeft niet meteen een boek te kopen joh!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:50 schreef _Bar_ het volgende:
ik kan straks wel eens kijken bij de bruna voor een gebarenboek, gewoon om eens te kijken of het Roy helpt.
Want je merkt gewoon de frustratie van de kleine man.
Ik zou gewoon willen dat hij zich normaal ontwikkeld en gewoon normaal die dingen kan doen wat leeftijdsgenootjes doen![]()
Nu is te druk weer niet goed, dus je moet hem altijd proberen rustiger te houden.
Het is voor hem ook allemaal niet niks.
Super!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:52 schreef _Bar_ het volgende:
Blij zijn doet Roy overgens wel in gebaardan wapperd hij met zijn handje.
hmmm die gebaren pas ik al redelijk vaak toe, ik zal me er eens meer in verdiepen, en nog meer in de praktijk brengen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Je hoeft niet meteen een boek te kopen joh!
Begin gewoon met het gebaar voor drinken en eten en het gebaar voor bal en poes/auto (iets wat Roy echt leuk vind.
Als je merkt dat hij er wat aan heeft, dan mag je ook wel mijn boek even lenen hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:55 schreef kaatjejannie het volgende:
achSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
wel fijn dat jullie het zo relatief eenvoudig op kunnen lossen!Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Kan je daar echt boos om worden? Ik veronderstel dat je het nu over je man of je (schoon)ouders hebt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:18 schreef simmu het volgende:
ja, idd asy![]()
ik merk dat ik ingetuned ben op die kinders. een kik en ik heb doorgaans wel in de gaten of het iets serieus is of niet. tis mij alleen vaak een raadsel waarom anderen dat niet hebbendus dan kan ik echt verontwaardigd reageren als er iets is met "dat merk je toch!
![]()
![]()
" en dan dus ik boos omdat ze niet in de gaten hadden dat het te drukkig werd bijvoorbeeld.
nou, niet om dingen waar niemand aan wat kan doen hoor, maar wel over dat hele drukke wat sangdrax en zijn familie altijd vertonen. vooral selene is erg prikkelgevoelig en die pikt dat op! kan aan mij liggen hoor, maar het is echt niet tof dat het standaard is dat als persoon x in de buurt komt van de kinderen dat die dan altijd hetzelfde gedrag vertoont wat altijd serieus binnen 10 minuten in een huilende peuter resulteert die dan oprecht heel overstuur is. het is vaak genoeg besproken. ik geef aan wanneer het haar teveel wordt en als mensen dan toch doorzetten ben ik wel boos ja. zeker als ze dan ook nog eens beginnen over dat ze maar moet wennen en dat selene zelf zo druk doet. komop zeg! leg je eigen gedrag ff niet bij een kind van 3quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:39 schreef leonieke het volgende:
[..]
Kan je daar echt boos om worden? Ik veronderstel dat je het nu over je man of je (schoon)ouders hebt?
Ik heb het meestal ook wel door of het iets serieus is of niet bij Thomas, maar durf niet te beweren dat ik er steeds 100% recht op zit. Ik heb hem namelijk ook nog 's nachts zitten troosten, terwijl hij eigenlijk gewoon een andere pamper nodig had.
Free wat jammer dat de arts jullie niet verder kon helpen. Ik duim voor een goeie rustperiode voor jullie allemaal
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:59 schreef Asyniur het volgende:
kaatjejannie, prima toch zo'n oplossing, alleen vervelend voor hem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:50 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik word ook wel eens wakker van mijn man die opeens overeind vliegt en 'aaaah' roept. Ik vraag dan 3x wat er is, krijg geen of een vaag antwoord, hij draait zich om en slaapt verder. Ik lig inderdaad met bonzend hart nog even wakker en hij is de volgende ochtend van geen kwaad bewust
Ach, mannen zijn soms ook net (kleine) kinderen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder ben ik niet echt heel erg bijgelezen. T gaat goed hier en ik ben zo trots op mn kleine groteze doet t goed. Tegenwoordig slaapt ze ook 's middags zonder luier, de luier was steeds droog na het middagdutje en ze wilde hem zelf niet meer om. Zeiltje gescoord bij Ikea voor de ongelukjes en gaan met die banaan. Ze wordt groot *emo*
We zijn gister wezen kijken bij een kdv, ze vond het helemaal de bom al die kindjes en al dat speelgoed haha. Bij het weggaan hingen er drie jongetjes van een jaar of 3/4 (verticale groep) uit het raam te zwaaien en te roepen "dag mooi meissie!" Ehm... dus...ik geloof niet dat we daar al aan toe waren
![]()
gelukkig wordt het hoogstwaarschijnlijk toch een gastouderop jaarbasis voor ons goedkoper en beduidend dichterbij en qua opvoed-ideeen komen we veel meer overeen.
:)
Dan komt ie voorlopig hier niet zwemmen hoor!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:44 schreef Plums het volgende:
J heeft toch wat opgepikt van Tirza geloof ik.Al 3 dunne flinke poepluiers sinds gisteravond. Billetjes helemaal rood en ik mocht absoluut zn piemeltje niet schoonmaken, want dat deed pijn
Maar gelukkig spuugt ie niet, dus het valt nog allemaal mee.
Oona, gefeliciteerd nog en welkom.
Free, beterschap!
Dank jequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:57 schreef Jore het volgende:
Asyniur riep mij met betrekking tot de taalontwikkeling. Eigenlijk is alles al gezegd, er is geen trucje om een kind aan het praten te krijgen. Het is wel goed om een kind veel aan taal bloot te stellen. Dus benoemen, samen lezen, samen filmpjes kijken, wat Claudia schreef.
Het lijkt erop alsof de taal niet het kernprobleem is bij Roy, dus ik zou inderdaad het ontwikkelingsonderzoek afwachten. Het kan eventueel wel zinvol zijn om dan zijn taalniveau te laten onderzoeken zodat je adequaat kan inspringen, maar dat zullen ze daar ook wel doen neem ik aan. Ik zou bij hem niet zomaar met therapie beginnen in ieder geval. Gebaren proberen is altijd goed, al zou ik dat wel beperken tot een klein aantal kernwoorden en dan kijken of het aanslaat.
Ja, graag!! Hij krijst gelukkig niet meer, alleen iedere keer dat ie even "snik snik" doet lopen de tranen al over zn wangenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:06 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dank je
pessie
Fijn dat Nathan zich weer iets beter lijkt te voelen, nu nog helemaal beter...
Haha toch liefquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:48 schreef mignonne het volgende:
We zijn gister wezen kijken bij een kdv, ze vond het helemaal de bom al die kindjes en al dat speelgoed haha. Bij het weggaan hingen er drie jongetjes van een jaar of 3/4 (verticale groep) uit het raam te zwaaien en te roepen "dag mooi meissie!" Ehm... dus...ik geloof niet dat we daar al aan toe waren
![]()
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:48 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dan komt ie voorlopig hier niet zwemmen hoor!
Eén kind dat in het zwembadje poept is meer dan genoeg!
Ohoh! Woeps!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:44 schreef Plums het volgende:
J heeft toch wat opgepikt van Tirza geloof ik.Al 3 dunne flinke poepluiers sinds gisteravond. Billetjes helemaal rood en ik mocht absoluut zn piemeltje niet schoonmaken, want dat deed pijn
Maar gelukkig spuugt ie niet, dus het valt nog allemaal mee.
Oona, gefeliciteerd nog en welkom.
Free, beterschap!
Vanaf 40,5 ongeveerquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:54 schreef pessie het volgende:
Pf, 39 graden koorts nu. Vanaf wanneer moet je er ook alweer iets mee?
Prima, hij ligt nu met paracetamol op in bed. Hij was te kapot om nog te bewegen, ging niet eens op zn buik liggen. En dat terwijl hij nog geslapen heeft van 17.15 tot 17.45. Nou ja, kind es heel vroeg in bed, voor de verandering.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:04 schreef freecell het volgende:
[..]
Vanaf 40,5 ongeveer
En dan is dat 40,5 met paracetamol.
Zolang hij niet ontzettend suf wordt of stopt met drinken doen ze er niet echt iets mee.
Ja heel sneu, al vinden mn oren het wel even fijn nu er niet continu iemand in tettert.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:23 schreef freecell het volgende:
Uhm, ja, bij kinderen onder de 2 à 3 maanden wel ja
Hij is wel wat steviger nu
Arm ding trouwens, wat zijn ze dan sneu hè?
Lekker laten slapen! Als hij er zelf niet wakker van wordt zou ik ze niet snel wakker maken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:25 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja heel sneu, al vinden mn oren het wel even fijn nu er niet continu iemand in tettert.
Hij is heel wat steviger! Hij was altijd te licht en nu is ie te dik![]()
Moet ik hem vanavond nog wakker maken om een nieuwe pcm te geven of is dat niet nodig?
Das waar ook. Nouja, eigen schuld dikke bultquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:50 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Ohoh! Woeps!Dat zou natuurlijk zomaar kunnen. Jonathan heeft een poging gedaan om uit Tirza's pakje te drinken. Hopelijk is het bij die 3 poepluiers gebleven! En zo niet, beterschap voor je mannetje!
![]()
Dit doet met toch het ergste vrezen voor de inhoud van de enveloppequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:44 schreef Ssserpente het volgende:
Heuj!
Ik zou 'm ook lekker laten slapen, Pessie. Beterschap voor je menneke.
Lente heeft vandaag bij anoe (oma) op het potje geplast! En tijdens het eten zei ze 'poepen' en scheet ze d'r hele broek vol. Ze moest alleen huilen toen we erom moesten lachen.
Which reminds me: Sorbo, er is een envelop naar je onderweg met iets erin dat ik je al heel lang geleden beloofd had.
Nou inderdaad!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit doet met toch het ergste vrezen voor de inhoud van de enveloppe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
goed zo Nathanquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:24 schreef pessie het volgende:
Niels aan het doorslapen![]()
Bar, nog gefelciteerd!
Nathan zette zn eerste stapje los![]()
![]()
mijn kindje wordt te snel groot.
Ja meeten met stiemie die rond ie tijd ook een dagje daar in de omgeving isquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh Nathan ook al aan het stappen! Goedzo!!!!!![]()
Limburgse mensen hier, hebben jullie nog tips voor uitstapjes?
We gaan op vakantie naar Weert, 19 aug!
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Zeg, kom eens het een en ander over Oona vertellen.
In Weert zit bij de IJzeren Man een subtropisch zwembad (maar dat heb je op weerterbergen natuurlijk ook al), een grote kinderboerderij, een wandelgebied met o.a. een trimbaan, een grote speeltuin en iets van een binnenspeeltuin en ik geloof nog een natuureducatiecentrum.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:57 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja meeten met stiemie die rond ie tijd ook een dagje daar in de omgeving is(gulpen)
Kom je gezellig een dagje zwemmen bij ons!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:57 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja meeten met stiemie die rond ie tijd ook een dagje daar in de omgeving is(gulpen)
SPOILER: SpammetjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Aah, we kunnen elkaar de hand geven. 2x wakker geweest vannacht en vanmorgen al vroeg wakker en gisteravond (voor zijn doen) laat gaan slapenquote:Op zondag 7 augustus 2011 06:44 schreef Twinkly het volgende:
![]()
Hoera voor Roy!!
![]()
Hij is écht écht 2 jaar! Gefeliciteerd!! Een hele fijne dag vandaag!
Hmm, niet echt. Hij had het warm, daarna ging het regenen en kwam hij heel moeilijk in slaap. Om 23 uur weer 1,5 uur wakker en zielig van vermoeidheid en om 6 uur klaar met slapen. Gelukkig tussendoor wel doorgeslapen dus.
We zijn niet echt bezig met zindelijkheidstraining hoor (daar is het inderdaad nog veel te vroeg voorquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:42 schreef pessie het volgende:
Leonieke, wat grappig! Wat zijn jullie allemaal vroeg met zindelijkheidstraining?! Of denk ik gewoon dat jullie kindjes jonger zijn dan dat ze daadwerkelijk zijn?
Wat grappig dat ze al zo snel een eigen karaktertje hebben, vind je niet? Ik heb me toen Ivan een baby was vaak afgevraagd hoe hij zou zijn als hij dreumes en of zijn babytrekken ook zijn dreumestrekken zouden worden. Ik heb het idee dat ik nu wel aardig doorheb hoe zijn aard is en als ik op de babyperiode terugkijk dan zat het er toen al precies zo in.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:16 schreef Reilain het volgende:
Ze is een heerlijk vrolijk, druk & pittig meisje... Weet precies wat ze wil, en zal zich daarvoor in alle bochten wringen... Met of zonder enorm volume...
Geniet vooral van muziek... Party rock Anthem & een verjaardagskaart met muziek zijn hier helemaal hot nu... Ze eet als een bootwerker en babbelt de oren van ons hoofd. Ze is echt een knuffelkont
Ik vind het wel begrijpelijk. Je merkt dat je kind op een bepaald moment (meer) interesse krijgt voor poepen en plassen. Het is logisch om dat op een of andere manier op te pikken. Figuurlijk dan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:42 schreef pessie het volgende:
Wat zijn jullie allemaal vroeg met zindelijkheidstraining?!
Waaah! Zie je! Jouw kind maakt opeens enorme sprongen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:18 schreef _Bar_ het volgende:
hehehe Roy besluit om vandaag maar zijn middagdut over te slaan, niet zo handig, dus wij zijn "volhardend"en laten Roy maar huilen in zijn bed, het is meer gejammer dan echt huilen.
Want ik zou het vervelend vinden dat Roy later vandaag dan ineens niet meer te genieten is vanwege te weinig slaap.
Met zindelijkworden houd ik me echt nog niet bezig, tenzij het gevecht door blijft gaan. Maar Roy is er echt nog niet aan toe om maar bezig te zijn met potjes en plasjes en poepjes.
Asy en Claudia zijn met gebarentaal bezig, en drinken snapt Roy ondertussen, hij kan het zelf nog niet, maar pakt dan wel al zijn beker als ik vraag of hij wat wilt drinken
Absoluut!!quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
Wat grappig dat ze al zo snel een eigen karaktertje hebben, vind je niet? Ik heb me toen Ivan een baby was vaak afgevraagd hoe hij zou zijn als hij dreumes en of zijn babytrekken ook zijn dreumestrekken zouden worden. Ik heb het idee dat ik nu wel aardig doorheb hoe zijn aard is en als ik op de babyperiode terugkijk dan zat het er toen al precies zo in.
En aan baby's geven ze papflessen met chocolade-smaak papquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:19 schreef Mereltje het volgende:
Roy en Willem gefeliciteerd!
Pessie de eerste losse stap, wat goed!
Wij zitten nu in Frankrijk bij mijn vader. De hond Didi vind Femke helemaal geweldig. Ze hebben er samen alweer een wandeling opzitten. We hebben in de nacht gereden, 1000 km, toch wel fijne want Femke heeft de hele nacht geslapen. Wat me opviel trouwens bij het tankstation is dat de kindjes allemaal warme chocolademelk krijgen ipv melk.
Hier is toch ook vanille en appel?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:03 schreef pessie het volgende:
[..]
En aan baby's geven ze papflessen met chocolade-smaak papEcht waar. Ik weet niet of Femke pap krijgt maar je kunt veel soorten pap krijgen in Frankrijk. Bv groentesmaak, vanillesmaak, appelsmaak etc... Ook in portieverpakking.
Achter een loopwagen is passéquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:33 schreef Morretje het volgende:
Moh Freecell, pittig..
Pessie, Nathan loopt al achter een loopwagen aan?Gaat hij ook eerder lopen dan Isabel? Ik dacht dat jongetjes over het algemeen langzamer waren in ontwikkeling dan meisjes
![]()
Isabel denkt nog steeds dat kruipen sneller is dan lopen, zo heeft ze ook heel lang gedacht dat tijgeren sneller is dan kruipen. Ik zie een patroon
Ik zag meteen in Ivan wat ik zo in mijn vader waardeerde: ik vond hem een rots. Robuust, sterk, groot. Hij was bij geboorte groot en is dat nog steeds, mijn kleine bourgondiër. Hij is niet gauw van zijn stuk gebracht, is vrijwel nooit ziek, slaapt bijna altijd goed. Fysiek vond ik hem altijd zo ontspannen en dat is hij nog steeds. In tegenstelling tot zijn zusje is hij nooit een allemansvriend geweest maar zocht hij de personen uit die hij mocht en dat is nog steeds zo. Zijn lievelingsactiviteit is rustig zitten lezen; dat deed hij als baby ook graag. Hij is gewoon een grote lieverd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:44 schreef Reilain het volgende:
Wat herken je nog bij Ivan? (Mooie naam trouwens!)
Wat geweldig!quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:59 schreef pessie het volgende:
Op vakantie liep hij achter zn loopwagen naar het winkeltje voor brood en kwam hij het brood bezorgen.
[ afbeelding ]
Nou, gefeliciteerd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:12 schreef DaviniaHR het volgende:
Zo, dat wilde ik ff met jullie delen.
Ik heb geen ideequote:Op zondag 7 augustus 2011 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, gefeliciteerd.Hoe is je oudste eigenlijk op dat front (geweest)?
Nou ik doe dus wel een houdgreep en hij friemelt wel maar geeft dat sneller op dan huilen in zijn bed.quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:45 schreef Incantrix het volgende:
Saai bij ons op bed liggen is niet mogelijk met Stef, er is zoveel leuks te doen! Je kunt op de hoofden van je ouders gaan springen, je kunt je ouders schoppen, hun ogen uitprikken, door het bed gaan kruipen en soms heb je geluk en springt er een nietsvermoedende kat op het bed die je dan de stuipen op het lijf kunt jagen door te gaan gillen en slaan
In de houdgreep nemen werkt niet, daar is hij te wriemelig voor en dan gaat hij werkelijk zo hard uit zijn dak dat je hem liever in zijn eigen bedje laat janken.
Hiero staat uit bed tillen ongeveer gelijk aan de strijd bij voorbaat al verliezen. Elk kindje heeft een eigen gebruiksaanwijzing
Kindjes schijnen echt te groeien als ze slapen, dus daar zal het wel mee samenhangen ja. Nathan is altijd al een heel slechte slaper geweest maar toen we terugkwamen van vakantie heeft ie een week lang 2×1.5 uur geslapen overdag! Dat lijkt nu weer ten einde helaas.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:26 schreef Sorbootje het volgende:
Pessie, een paar weken geleden dacht ik dat het snel afgelopen zou zijn met het slaapje overdag. Ze sliep vaak maar een uurtje, maar sinds ruim een week slaapt ze iedere dag meer dan 2,5 a 3 uur! Echt bizar! Maar ze slaapt er 's nachts niet minder om. Ze is ook vrij explosief gegroeid de laatste tijd. Misschien hangt het daarmee samen?
Ik zou hem geen "snoepgoed" geven als vervanging, maar fruit ed is natuurlijk prima.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:21 schreef pessie het volgende:
Goed, Nathan eet nu dus al 5 dagen geen brood. Wel rozijntjes, biscuitjes, avondeten en fruit. Moet ik me nu zorgen maken of niet? Hij heeft trouwens een doosje rozijntjes gevonden die ik voor hem heb geopend zodat ie ze op kon eten, hij heeft toch wel iets nodig denk ik?
volgens mij kun je meestal wel iets aangepasts krijgen. mijn schoonmoeder wil ook altijd een seniorenportie...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:46 schreef Sorbootje het volgende:
Asy, ik vind het prima dat er friet met een snack op de kaart staat, ik heb er problemen mee dat er alléén friet met een snack op de kaart staat.
Mijn kind gaat, los van wat ik ervan vind, juist piepen als ik haar friet voorzet.
Ik heb overigens niks tegen friet en snacks en ze zou het best af en toe mogen van mij. Ik kan er alleen niet tegen dat in NL uit eten voor veel kinderen gelijk staat aan vette hap. Ik vind het een kwestie van opvoeding!
Gelukkig werken veel restaurant met een dergelijke eenzijdige kaart best mee als je vraagt of er ook andere mogelijkheden zijn.
Maar dan moet je dat wel durven vragen. Beter zet je gewoon een alternatief op de kaart. Vind ik.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:47 schreef Asyniur het volgende:
[..]
volgens mij kun je meestal wel iets aangepasts krijgen. mijn schoonmoeder wil ook altijd een seniorenportie...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:50 schreef wickie het volgende:
Wat een mooie taart zeg voor Oona, ben stiekem ook wel benieuwd naar de slachtings foto's![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En meteen maar tijdlijntje Oona ukkepuk naar Oona dreumesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ Uit eten..
Dat wil ik eigenlijk ook wel eens met z'n 3 gaan doen... Maar pff die menu's!
Wij eten ook geen vis of vlees, dus dat maakt het helemaal lastig...
Amy... gefeliciteerd met je 1ste verjaardag!
Mignonne... Tjee heftig zeg... Hopelijk idd geen cf!
Wat goed van Lente!We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
Voor zover ik weet is enkel obstipatie een gemeenschappelijke deler. Bij CF is de prevalentie van forse obstipatie geloof ik zo'n 50%, in enkele gevallen manifesteert het zich niet in de longen maar vooral in de darmen. Zou kunnen, ik weet het niet. Aan de ene kant geloof ik er zelf niet zo in, aan de andere kant wil ik er ook vooral niet in geloven dus tsja.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:55 schreef Ssserpente het volgende:
Mignonne, dat dat ook een optie is, joh! Had je daar al rekening mee gehouden of is dit voor jou ook nieuw? Ik hoeverre komen de symptomen van CF overeen met lactosetolerantie?
Cystic Fibrosis, taaislijmziekte.quote:
Ik heb hem op mijn samsung. Het heet gewoon toddlers lockquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:19 schreef DaviniaHR het volgende:
Free!dat wordt dus nw ledikantje kopen
En wat is dat toddler lock-app? Ik kan hem niet vinden in m'n app-store? (iPhone)
Ik geloof dat het hier ook bij de hielprik zat als 'extraatje' ivm proefquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:42 schreef Troel het volgende:
mignonne, is het niet zo dat bij de hielprik ook al op CF getest wordt? Ik kan me zoiets herinneren bij de jongens, of was dat toen in Utrecht in de probeerfase?
Ow, en bij Jelle ook al. Ik hoop echt dat het in beide gevallen het niet is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |