abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:34:00 #1
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100326309
De dreumesjes:

23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 09-08-2011 09:07:01 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_100326477
Claudia dat hijgen en die zware adem dat doet Roy al een hele poos, dat was ook 1 van de vele redenen om Roy op te laten nemen de laatste keer.
Roy moet ook veel hoesten van ons om dat geknor op te laten houden.
Maar zijn longen enzo zijn helemaal schoon (foto's e.d. van gemaakt)

Nu vraag ik me dus af he, hoe krijg je je kindje aan het praten?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:38:45 #3
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100326486
Waar Claudia het mooiste kinderliedje allertijden zingt.En waar we nog een keer heerlijk jompelen voor de stappen vooruit van Roy.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:01:36 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100327450
Claudia, wat fijn dat er vooruitgang zit in jullie muziekkeuze! (aldus jullie zoon ;) )

Bar, ik denk niet dat je kinderen aan het praten kan krijgen. Ik denk dat ze gewoon zelf opeens moeten denken: hé, met die klanken kun je ook iets duidelijk maken!
Harry zegt ook bijna niks en hoe meer wij vragen: zeg eens... hoe harder hij lacht en iets anders gaat doen. HIj doet ook nog steeds geen diergeluiden, wel een indiaantje en een visje!
Hij doet pas sinds kort zijn armen in de lucht bij hoera (als hij zin heeft), hij doet nog steeds maar de helft van 'klappen in de handjes' en 'met de vingertjes'.

Ik praat gewoon de hele dag tegen hem, benoem alles wat we tegenkomen en zien (of wat hij vraagt). Ik let op wat hij interessant vindt en daar besteed ik dan wat meer aandacht aan.

Misschien heeft Jore nog tips?
pi_100327699
Dat hoera en handjes klappen herkennen we erg goed, we zijn alweer tijden druk aan het oefenen met hiep hiep hoeraa, en roy kijkt erbij van doe lekker zelf gek ;)

roy heeft echt zijn eigen taaltje, kan daar ook weinig van maken.
Dus ja we rommelen maar wat aan zo.
We benoemen idd net als bij jullie ook zoveel mogelijk, ik lees en zing veel voor Roy, maak woordspelletjes dierengeluiden.

We zullen net als met het lopen weer geduld moeten hebben.
Asy straks "klagen"we als beiden jongens ons de oren van het hoofd kletsen O+
pi_100328150
selene had daarstraks een echte peuterbui ( zo eentje: :') )
moest huilen! heel hard! en wat deed ravi? die O+ lieverd O+ ging haar mimi en doekje halen en kwam dat op zn wankele zombiepootjes brengen O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:17:52 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100328371
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:05 schreef _Bar_ het volgende:
Dat hoera en handjes klappen herkennen we erg goed, we zijn alweer tijden druk aan het oefenen met hiep hiep hoeraa, en roy kijkt erbij van doe lekker zelf gek ;)

roy heeft echt zijn eigen taaltje, kan daar ook weinig van maken.
Dus ja we rommelen maar wat aan zo.
We benoemen idd net als bij jullie ook zoveel mogelijk, ik lees en zing veel voor Roy, maak woordspelletjes dierengeluiden.

We zullen net als met het lopen weer geduld moeten hebben.
Asy straks "klagen"we als beiden jongens ons de oren van het hoofd kletsen O+
Precies... ;)
Kan hij zich wel duidelijk maken (enigszins)? Dat je meestal er wel uitkomt wat hij 'vraagt'?
Of kan je er helemaal geen touw aan vastknopen?
Want ik heb wel dat ik Harry begrijp, hoewel hij bijna overal standaard 'det' tegen zegt :D
En heb je wel het idee dat ie jou begrijpt? Voert ie kleine opdrachtjes uit?

Wat lief van Ravi O+

Ca.ra, hoe is het de rest van de avond nog gegaan? Neem aan dat Thomas inmiddels in bed ligt (en hopelijk slaapt)?
pi_100328748
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:01 schreef Asyniur het volgende:

Bar, ik denk niet dat je kinderen aan het praten kan krijgen. Ik denk dat ze gewoon zelf opeens
Ik praat gewoon de hele dag tegen hem, benoem alles wat we tegenkomen en zien (of wat hij vraagt). Ik let op wat hij interessant vindt en daar besteed ik dan wat meer aandacht aan.

Dit dus :)
Veel 'met' ze praten en dan moet je eens zien wat ze allemaal in zich opgenomen blijken te hebben ;)

Dyon is ook pas sinds een maandje of 3 meer gaan praten. Nu zegt hij wel woordjes na en onthoudt die dan ook. Wel meestal 1 woord tegelijk, soms 2. Hij kan echter heel goed duidelijk maken wat hij wil. Mocht ik het niet begrijpen dan sleurt hij me wel mee (pakt m'n hand en probeert me uit bijv. een stoel te trekken) naar wat hij van me wil.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:29:10 #9
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100328942
Aviva is een lopende echo. :')

Na 10x aanmanen: "Eli, ik wil dat je meekomt! Nu!"
"nu! Nu! Nu!"

We gaan van het kdv naar huis, Eli vraagt: "mag ik mee?"
"mee mee mee"

Is best wel schattig O+

Claudia, fijn dat je muziekkeuze wordt goed gekeurd ;)

Simmu, Superschattig dat Ravi dan z'n zusje "helpt". Die kennen we hier ook O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100328970
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:17 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Precies... ;)
Kan hij zich wel duidelijk maken (enigszins)? Dat je meestal er wel uitkomt wat hij 'vraagt'?
Of kan je er helemaal geen touw aan vastknopen?
Want ik heb wel dat ik Harry begrijp, hoewel hij bijna overal standaard 'det' tegen zegt :D
En heb je wel het idee dat ie jou begrijpt? Voert ie kleine opdrachtjes uit?

Wat lief van Ravi O+

Nee Roy kan zich niet duidelijk maken. Maar daar doet hij zelf ook nog geen moeite voor ook.
Soms begrijpt hij me wel ;) van het weekend in de caravan vroeg ik hem op een gegeven moment Roy wil je op je billen gaan zitten, en dat deed hij toen braaf.
pi_100328982
Ravi zo lief voor je grote zus O+
pi_100329439
Davinia, herkenbaar die echo :D Zo zegt Dyon nu dus uit zichzelf al tegen Kyllian "eeeten" (Kyllian kom eens eten) als hij van tafel is gelopen tijdens het eten en 'Doen' (met een wijzend vingertje) als Kyllian iets stouts doet ('niet doen').
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:42:37 #13
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100329615
Thomas is eerst even in bad geweest (3 tinten lichter eruit gekomen :P ) en daarna na een beetje mopperen braaf gaan slapen.
Hij is ondanks de antibiotica meer aan het piepen en reutelen nu. Maar de koorts is weg, dus het lijkt wel wat te doen.

Ik had de camera meegegeven naar het dagverblijf, leek me leuk voor later. Maar ik had er blijkbaar bij moeten vertellen dat je het ding wel enigszins stil moet houden als je filmt :P
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:47:14 #14
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100329853
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:42 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas is eerst even in bad geweest (3 tinten lichter eruit gekomen :P ) en daarna na een beetje mopperen braaf gaan slapen.
Hij is ondanks de antibiotica meer aan het piepen en reutelen nu. Maar de koorts is weg, dus het lijkt wel wat te doen.

Ik had de camera meegegeven naar het dagverblijf, leek me leuk voor later. Maar ik had er blijkbaar bij moeten vertellen dat je het ding wel enigszins stil moet houden als je filmt :P
En maar opscheppen over je bruine jochie :{w
Dat hij maar snel opknapt :*
Tja, filmen is een kunst apart :D

Aviva en Dyon, de echo-twins ;)

Bar, wanneer start dat ontwikkelingstraject waar jullie in zitten? Is dat alleen een volgtraject of doen ze ook wat? Leg anders daar je vraag eens neer?
pi_100330639
pas 1 september pas. we zitten nog maar in de begin fase, hoe en wat heb ik nog geen idee van.
http://www.cosgent.be/ hier kun je lezen wat ze allemaal doen enzo.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:06:00 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100330863
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:02 schreef _Bar_ het volgende:
pas 1 september pas. we zitten nog maar in de begin fase, hoe en wat heb ik nog geen idee van.
http://www.cosgent.be/ hier kun je lezen wat ze allemaal doen enzo.
1 sept is het al bijna...
Onderzoek door de logo begint pas vanaf 30 tot 36 maanden, dus ik vermoed dat het tot dan toe nog niet zo'n vaart loopt als je kind nog niet zo taalvaardig is als de rest
dat is mijn interpretatie ervan, ik zou verwachten dat ze anders wel eerder zouden starten met onderzoek
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:21:45 #17
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100331724
Had hier laatst niet iemand last van night terrors? Hoe zijn die?
Thomas is nu 2 nachten achter elkaar (gisteren tegen de ochtend en zonet) huilend en nee nee roepend wakker geworden. Ik lijk hem dan niet echt te kunnen bereiken, als ik hem oppak komt hij soms even tegen me aan liggen maar vaker probeert hij zich uit mijn armen te wurmen. Alleen in bed is ook niet goed, en bijv over zijn ruggetje, hoofdje of armpje aaien ook niet, dan gaat hij mijn hand wegslaan. Het heeft beide keren een aantal minuten (iig > 5) geduurd voor ik weer contact met hem leek te krijgen. (en een flesje moest geven, helaas). Klinkt dat een beetje als een night terror? Hij is namelijk niet super-mega-overstuur, maar wel moeilijk bereikbaar.
hop, daar gaan we weer
pi_100333293
Heel eng dromen?
Groeistuipen?

Dat niet kunnen bereiken "ken"ik wel heel lastig met troost willen bieden.
pi_100333390
Cara dit kan ook door koorts komen trouwens. Een soort ijlen.
pi_100333544
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:06 schreef Asyniur het volgende:

[..]

1 sept is het al bijna...
Onderzoek door de logo begint pas vanaf 30 tot 36 maanden, dus ik vermoed dat het tot dan toe nog niet zo'n vaart loopt als je kind nog niet zo taalvaardig is als de rest
dat is mijn interpretatie ervan, ik zou verwachten dat ze anders wel eerder zouden starten met onderzoek
daar ben ik het mee eens, ware het niet dat nl ka en cb daar anders over denken
Dat maakt het allemaal net wat lastiger.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:56:47 #21
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100333680
Akelig he, ik ben normaliter het beste troostmiddel :(
Ik heb hem nog maar een paracetamol gegeven, hij voelde niet echt warm maar was wel klammig. Vooralsnog is het nu (na nog een keer drinken) stil.
pi_100333814
Op een rustige nacht voor allemaal, vind je man nog een beetje rust?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:18:12 #23
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100334837
Ja gaat gelukkig nog goed. 1 nachtje wat minder is ook niet erg, naar het moet geen weken achter elkaar zijn. Gisteren is Thomas een keer of 3 wakker geworden, ik ben op de logeerkamer (naast thomas' kamer, 1 verdieping boven onze eigen kamer) gaan slapen en V heeft alleen wat meegekregen van het dramatisch huilen om een uur of 5. Hopelijk zorgt de paracetamol voor voldoende nachtrust voor ons allemaal vannacht.
pi_100335564
Ohhhh... Waarom groeien die kleintjes zo hard? ;)
Ik lees zo af en toe eens mee.. en zie dat mijn meissie hier thuis hoort alweer!

Oona is afgelopen vrijdag 1 jaar geworden...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_100336192
Reilain, nog gefeliciteerd met Oona!! En volgens mij ken ik je meisje :D Ze heeft zeer regelmatig een meet met Dyon. Ik stuur je een pb ;)
pi_100336560
Lachen zeg! Inderdaad!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:01:48 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100343186
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:54 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

daar ben ik het mee eens, ware het niet dat nl ka en cb daar anders over denken
Dat maakt het allemaal net wat lastiger.
Tja, dat is gewoon lastig: kijk een ontwikkelingscentrum ziet alleen probleemgevallen. De kinderarts ziet vooral veel 'gezonde' kinderen.

Ca.ra, wat een vervelend nachtje. Ik heb het ook wel eens gehad. Om de een of andere reden zijn ze dan ook nog helemaal niet wakker. Maar het is inderdaad een rotgevoel als je kind je weg duwt en als je hem (even) niet kan troosten

Reilain, welkom met Oona!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:06:40 #28
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100343217
Reilain en Oona welkom hier !!! en nog van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:11:47 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100343253
Ow en Bar, zei ik gisteren nog tegen jou dat hij de gebaren van 'klappen in je handjes' maar voor de helft doet. Vanmorgen liet hij mij verbaasd achter door alles mee te doen incl het wiebelen op het laatst met je handen in de zij! :o
Terwijl tot voor kort we niet verder kwamen dan klappen en op je boze bolletje. De rest heeft hij echt nog nooit laten zien :D
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:16:21 #30
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100343292
hehehe zo zie je maar weer ze blijven ons verbazen elke dag weer.
Roy klapt heel gek maar met 1 hand en dan klappen op de tafel of op het plankje voor de kinderstoel.
Dat met 2 handjes doet hij niet. Hij moet wel altijd lachen als wij het bij hem doen.

We gaan straks naar buiten, kijken of Roy daar ook een stukje lopen wilt ;)
En nog opzoek naar een kleinigheidje voor zijn verjaardag, hij heeft al waterplay en een ballentent gekregen maar daar speelt hij al mee.
En vind het beetje raar om dat zondag helemaal niks te geven.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:44:35 #31
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100343530
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 08:16 schreef _Bar_ het volgende:
hehehe zo zie je maar weer ze blijven ons verbazen elke dag weer.
Roy klapt heel gek maar met 1 hand en dan klappen op de tafel of op het plankje voor de kinderstoel.
Dat met 2 handjes doet hij niet. Hij moet wel altijd lachen als wij het bij hem doen.

We gaan straks naar buiten, kijken of Roy daar ook een stukje lopen wilt ;)
En nog opzoek naar een kleinigheidje voor zijn verjaardag, hij heeft al waterplay en een ballentent gekregen maar daar speelt hij al mee.
En vind het beetje raar om dat zondag helemaal niks te geven.
Ik weet niet wat je uit wil geven en of deze nog in de winkel te krijgen is maar Harry speelt nu heel veel met deze. EN omdat Roy nu loopt, kan hij er ook fijn mee wandelen O+
Of een hamerbankje O+
pi_100343939
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:38 schreef _Bar_ het volgende:
Claudia dat hijgen en die zware adem dat doet Roy al een hele poos, dat was ook 1 van de vele redenen om Roy op te laten nemen de laatste keer.
Roy moet ook veel hoesten van ons om dat geknor op te laten houden.
Maar zijn longen enzo zijn helemaal schoon (foto's e.d. van gemaakt)
Wat vervelend, zeg! Heeft hij er last van? En ze hebben dus geen idee waar het door komt?

quote:
Nu vraag ik me dus af he, hoe krijg je je kindje aan het praten?
Ik heb het idee dat Ivan ermee begon toen hij zichzelf er klaar voor vond. Je kunt volgens mij niet veel meer doen dan zorgen dat alle voorwaarden om te gaan praten aanwezig zijn, dus zorgen dat hij veel input krijgt. Uit onderzoek is gebleken dat activiteiten als samen liedjes zingen, samen boekjes lezen en samen televisie kijken stimulerend werken voor de taalontwikkeling. Eigenlijk draait het vooral om het samen doen.

Had jij nou gebaren geprobeerd te oefenen met Roy? Ik weet er het fijne niet van, maar ik geloof dat dat ook stimulerend werkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100344028
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:29 schreef DaviniaHR het volgende:
Aviva is een lopende echo. :')

Na 10x aanmanen: "Eli, ik wil dat je meekomt! Nu!"
"nu! Nu! Nu!"

We gaan van het kdv naar huis, Eli vraagt: "mag ik mee?"
"mee mee mee"
:D!

Ik plaag Ivan regelmatig door mijn zinnen af te sluiten met een moeilijk woord. Gister was dat 'deceptie', vandaag was het 'cowboy'. :+ Inmiddels is hij zover dat hij ook dat soort woorden uit durft te spreken, ookal lukt het hem niet goed. Een tijdje geleden probeerde hij het in zo'n geval niet.
pi_100344172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:21 schreef Ca.ra het volgende:
Had hier laatst niet iemand last van night terrors? Hoe zijn die?
Dat was Niels van Twinkly volgens mij. Op Wikipedia staat:

"Children who have night terrors are usually described as 'bolting upright' with their eyes wide open, with a look of fear and panic, and will often scream. They will usually sweat, breathe fast and have a rapid heart rate (autonomic signs). Although it seems like children are awake during a night terror, they will appear confused, will not be consolable and will not recognize others."

Ivan wordt ook wel eens wakker vanwege een nachtmerrie en we kunnen dan moeilijk tot hem doordringen omdat hij in paniek is. De ene keer werkt het wel om hem uit bed te halen en vast te pakken, de andere keer gaat dat wat lastiger. Hij blijft dan wat in zijn paniek hangen en hij is natuurlijk ook gewoon moe. Maar bij hem heb ik nooit het idee gehad dat het echt night terror was.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:22:50 #35
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100344192
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat vervelend, zeg! Heeft hij er last van? En ze hebben dus geen idee waar het door komt?

[..]

Ik heb het idee dat Ivan ermee begon toen hij zichzelf er klaar voor vond. Je kunt volgens mij niet veel meer doen dan zorgen dat alle voorwaarden om te gaan praten aanwezig zijn, dus zorgen dat hij veel input krijgt. Uit onderzoek is gebleken dat activiteiten als samen liedjes zingen, samen boekjes lezen en samen televisie kijken stimulerend werken voor de taalontwikkeling. Eigenlijk draait het vooral om het samen doen.

Had jij nou gebaren geprobeerd te oefenen met Roy? Ik weet er het fijne niet van, maar ik geloof dat dat ook stimulerend werkt.
Of hij last heeft van dat zware ademen en schor zijn, als we naar hem kijken niet.
We dachten eerst dat doos ons kwam (we rookten beide, welliswaar niet binnen maar gewoon buiten)
Later dachten we door de katten maar zelfs in het ziekenhuis zonder katten had hij het ook en dus onwaarschijnlijk. Maar willen hem volgende maand nog wel een keer extra laten testen op dierenallergie.

En nee ze hebben geen idee waardoor het komt, er zijn toen de laatste keer in het ziekenhuis longfoto's gemaakt en daar was niks op te zien.
Nu is het wel zo dat sommige mensen dat gewoon hebben, dat schorre en dat geronk misschien dat Roy ook wel zo'n kind is die daar "last"van heeft.

Gebaren doe ik nog niet hoor, maar heb het wel overwogen omdat Roy heel weinig aangeeft wat comminucatie niet makkelijker maakt voor hem niet, maar ook voor ons niet.
Maar voor nu ben ik er nog niet overuit, want straks zitten we in een heel traject eerst maar eens bkijken hoe intens dat word.
pi_100344277
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:22 schreef _Bar_ het volgende:
Gebaren doe ik nog niet hoor, maar heb het wel overwogen omdat Roy heel weinig aangeeft wat comminucatie niet makkelijker maakt voor hem niet, maar ook voor ons niet.
Maar voor nu ben ik er nog niet overuit, want straks zitten we in een heel traject eerst maar eens bkijken hoe intens dat word.
Lastig is dat. Het traject dat jullie ingaan wordt natuurlijk al belastend. Als ik het zo hoor is het wel iets om het over te hebben, vooral omdat je zegt dat hij zelf niet zoveel aangeeft.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:31:54 #37
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100344370
Dat klopt, en dat zal ook wel gebeuren.
Maar voor nu wil ik Roy ondertussen ook wat rust gunnen, voor hem is alles allemaal al zo druk
fysio al is dat nu afgebouwd naar 2x in de maand,met thuis oefeningen.
eigenlijk volgens de nl normen logo, maar dat doen we nu ook niet ivm straks de Cos.

We zijn blij met wat hij nu allemaal doet, en dat hij toch weer vooruit gaat en dat is voor nu genoeg.
We stimuleren daar waar kan, en dan zien we het wel.
pi_100344418
Als je erover nadenkt is taal heel willekeurig. Je wilt iets duidelijk maken en daar heb je een bepaald woord voor, maar dat had net zo goed een ander woord kunnen zijn. Het enige wat ertoe doet is dat een ander je begrjipt. Daarom is het gebruik van een woord als 'die' (of in het geval van Harry 'det') in het begin heel effectief in combinatie met contextuele informatie (wijzen, kijkrichting, gemoedstoestand). Ik begreep goed wat Ivan bedoelde.

In plaats van een woord kan een kind net zo goed een gebaar gebruiken. Het voordeel van gebaren is dat ze makkelijker te realiseren zijn omdat het spraakapparaat er niet bij komt kijken. Het is makkelijker voor een kind om te leren in de handen te klappen bij blijdschap dan om 'blij' te zeggen. Het vergt oefening om klanken te leren maken. Dat kan als zo'n grote drempel aanvoelen voor een kind dat hij liever wacht met het uitbrengen van klanken tot hij er mee vertrouwen in heeft. Gebaren zijn dus laagdrempeliger.

Het valt ook allemaal niet mee voor dat kleine jochie, Bar. Heel goed dat je hem in bescherming neemt. :*
pi_100344490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:30 schreef Reilain het volgende:
Ohhhh... Waarom groeien die kleintjes zo hard? ;)
Ik lees zo af en toe eens mee.. en zie dat mijn meissie hier thuis hoort alweer!

Oona is afgelopen vrijdag 1 jaar geworden...
Gefeliciteerd! Zeg, kom eens het een en ander over Oona vertellen.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:49:25 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100344764
Bar, Harry gebaart niet terug, maar hij begrijpt het wel. Misschien toch handig om gewoon een paar basisgebaren je eigen te maken (zowel oudergerelateerde als kindgerelateerde). Hoeven er niet veel te zijn, maar als je bijv al poes, bal (kindgrelateerd) en eten, drinken (oudergerelateerd) kunt gebaren, dan kom je al een heel eind.

Ik heb Harry geleerd om op de tafel te slaan en dan 'toetje toetje' te roepen. Hij zegt niks maar slaat op de tafel met zijn polsen. Als er geen tafel in de buurt is (of hij leunt naar achteren) dan slaat hij zijn polsen tegen elkaar. Dat heeft ie zelf bedacht.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:50:43 #41
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100344791
ik kan straks wel eens kijken bij de bruna voor een gebarenboek, gewoon om eens te kijken of het Roy helpt.
Want je merkt gewoon de frustratie van de kleine man.
Ik zou gewoon willen dat hij zich normaal ontwikkeld en gewoon normaal die dingen kan doen wat leeftijdsgenootjes doen ;(
Nu is te druk weer niet goed, dus je moet hem altijd proberen rustiger te houden.

Het is voor hem ook allemaal niet niks.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:52:08 #42
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100344827
Blij zijn doet Roy overgens wel in gebaar ;) dan wapperd hij met zijn handje.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:55:20 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100344897
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:50 schreef _Bar_ het volgende:
ik kan straks wel eens kijken bij de bruna voor een gebarenboek, gewoon om eens te kijken of het Roy helpt.
Want je merkt gewoon de frustratie van de kleine man.
Ik zou gewoon willen dat hij zich normaal ontwikkeld en gewoon normaal die dingen kan doen wat leeftijdsgenootjes doen ;(
Nu is te druk weer niet goed, dus je moet hem altijd proberen rustiger te houden.

Het is voor hem ook allemaal niet niks.
Je hoeft niet meteen een boek te kopen joh!
Begin gewoon met het gebaar voor drinken en eten en het gebaar voor bal en poes/auto (iets wat Roy echt leuk vind.
Als je merkt dat hij er wat aan heeft, dan mag je ook wel mijn boek even lenen hoor!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:57:19 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100344953
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:52 schreef _Bar_ het volgende:
Blij zijn doet Roy overgens wel in gebaar ;) dan wapperd hij met zijn handje.
Super!
Doe het na en zeg: ooh, ik zie dat je blij (doe het gebaar) bent!
Het geeft niks dat het geen officieel gebaar is. Het gaat erom dat het gebaar bij iets hoort, net als een woord. Het is precies wat Claudia zegt: woorden zijn volsterkt willekeurig. Het is gewoon iets wat we 'afgesproken' hebben.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:02:24 #45
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100345056
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:55 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Je hoeft niet meteen een boek te kopen joh!
Begin gewoon met het gebaar voor drinken en eten en het gebaar voor bal en poes/auto (iets wat Roy echt leuk vind.
Als je merkt dat hij er wat aan heeft, dan mag je ook wel mijn boek even lenen hoor!
hmmm die gebaren pas ik al redelijk vaak toe, ik zal me er eens meer in verdiepen, en nog meer in de praktijk brengen.
Ik hou je op de hoogte.
thx
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:04:02 #46
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100345092
Nog even wat betreft Night Terror. Over het algemeen zijn kinderen dan nog in slaap, al lijken ze wakker. Vervelend genoeg schijnt het beter te zijn kinderen gewoon weer in bed te leggen en ze er zelf uit te laten komen. Dan slapen ze vaak na verloop van tijd rustig verder. Als je ze wakker maakt kunnen ze angstig worden om in te slapen (want slapen=angst) en dan heb je er een slaapprobleem bij. Ikzelf zou zeggen blijf er even bij zitten voor het geval hij wel wakker wordt.
Eng dromen is trouwens iets anders, dan worden kinderen wel wakker en zijn ze in paniek en hebben ze troost nodig.
pi_100345599
selene heeft lang (nog steeds wel eens trouwens) gehad dat ze 's nachts (even) huilde. ervaring heeft geleerd dat we er idd maar beter niet naartoe kunnen gaan, want dan wordt ze 'echt' wakker en de rest van de nacht overstuur. als je niets doet is het huilen binnen 5 minuten over. ze lijkt er ook niks van te herinneren.

maar goed; het is hier bij ons heel gehorig, dus ik kan altijd precies horen hoe en wat. ravi heeft 's ochtends tussen half 6 en half 7 zo'n momentje. ik vermoed dat hij dan precies tussen slapen en wakker is ofzo dan. maar als je gewoon niks doet is hij binnen 5 minuten tevreden. soms blijft het dan stil, soms hoor ik hem direct erna spelen. i dunno. whatever werkt :)
pi_100346397
Ja, dat herken ik wel, simmu. De ene keer is het bij Ivan meer huilen in zijn slaap en de andere keer is het geschrokken wakker worden, heel hard huilen en even troost nodig hebben. Nu hij kan praten roept hij ons als wil dat we komen. (Dat klinkt echt heel sneu: "Pa-pa! PAPA! Hé papa hé!")
pi_100346467
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
pi_100346520
op de een of andere manier pik ik het verschil op :Y

gisteravond kwam de papa hier op het geweldige idee om vlak nadat de kinders naar bed waren het gras (electrisch) te gaan maaien :{ arme ravi schrok zich dus helemaal de pestpokke :'( dus dan ga ik wel gewoon direct naar hem toe.

gek is dat he, dat je gewoon weet wanneer je er wel naartoe moet en wanneer niet. sangdrax heeft dat niet trouwens ;( die gaat er naartoe als het onhandig is en niet wanneer dat wel zou moeten. dus we hebben tegenwoordig simpelweg de regeling dat ik het afhandel na een paar nachtelijke incidentjes.
pi_100346541
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:55 schreef kaatjejannie het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ach :*
wel fijn dat jullie het zo relatief eenvoudig op kunnen lossen!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:05:12 #52
259886 pessie
pi_100346776
Ach KJ :* , wat naar voor hem! Wat Simmu zegt.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:59:48 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100348437
kaatjejannie, prima toch zo'n oplossing, alleen vervelend voor hem.

simmu, dat ik sneller hoor wat er is (serieus of niet) is hier ook hoor. Ik denk dat dat er vooral aan ligt wie de voornaamste verzorger is.

Bar, als je alleen het gebaar maakt (bijv door drinken), zie je dan dat hij snapt wat je bedoelt?
Want dat zie ik bij Harry dus wel. Hij snapt de gebaren dus wel, maar maakt er zelf geen.
Mocht je mijn boek over babygebaren willen lenen dan stuur je maar een berichtje.
pi_100348858
Hier zijn de gebaren er een beetje uitgesleten :@

Pessie: hummel nog steeds ziekjes? ;(

Hier vanmorgen na een helemaal-geen-slaap-voor-deze-mama-nacht toch maar eens naar de dokter geweest.
Oor was wat ontstoken, maar niet schokkend, verder niks mis, alleen kiezen en ja, hij hoest, maar geen volle longetjes oid. En dat het al 4 weken zo was maakte niet zoveel uit en weer terug aan de onderhoudsdosis AB zou volgens hem ook niet helpen (het is echt 3 dagen na het stoppen begonnen) Ben benieuwd wat de kinderarts zegt over twee weken...

Hij heeft de héle morgen gehuild, alleen maar.
Gelukkig was hij om 11:00 bekaf. Hop, in bed. Nu hopen dat hij wat blijer weer wakker wordt!
pi_100348974
ja, idd asy :Y

ik merk dat ik ingetuned ben op die kinders. een kik en ik heb doorgaans wel in de gaten of het iets serieus is of niet. tis mij alleen vaak een raadsel waarom anderen dat niet hebben :@ dus dan kan ik echt verontwaardigd reageren als er iets is met "dat merk je toch! }:| :X :'( " en dan dus ik boos omdat ze niet in de gaten hadden dat het te drukkig werd bijvoorbeeld.
pi_100348995
och free :'(
*troost* voor jullie allemaal!
pi_100349633
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:18 schreef simmu het volgende:
ja, idd asy :Y

ik merk dat ik ingetuned ben op die kinders. een kik en ik heb doorgaans wel in de gaten of het iets serieus is of niet. tis mij alleen vaak een raadsel waarom anderen dat niet hebben :@ dus dan kan ik echt verontwaardigd reageren als er iets is met "dat merk je toch! }:| :X :'( " en dan dus ik boos omdat ze niet in de gaten hadden dat het te drukkig werd bijvoorbeeld.
Kan je daar echt boos om worden? Ik veronderstel dat je het nu over je man of je (schoon)ouders hebt?
Ik heb het meestal ook wel door of het iets serieus is of niet bij Thomas, maar durf niet te beweren dat ik er steeds 100% recht op zit. Ik heb hem namelijk ook nog 's nachts zitten troosten, terwijl hij eigenlijk gewoon een andere pamper nodig had.

Free wat jammer dat de arts jullie niet verder kon helpen. Ik duim voor een goeie rustperiode voor jullie allemaal :*
pi_100349880
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:39 schreef leonieke het volgende:

[..]

Kan je daar echt boos om worden? Ik veronderstel dat je het nu over je man of je (schoon)ouders hebt?
Ik heb het meestal ook wel door of het iets serieus is of niet bij Thomas, maar durf niet te beweren dat ik er steeds 100% recht op zit. Ik heb hem namelijk ook nog 's nachts zitten troosten, terwijl hij eigenlijk gewoon een andere pamper nodig had.

Free wat jammer dat de arts jullie niet verder kon helpen. Ik duim voor een goeie rustperiode voor jullie allemaal :*
nou, niet om dingen waar niemand aan wat kan doen hoor, maar wel over dat hele drukke wat sangdrax en zijn familie altijd vertonen. vooral selene is erg prikkelgevoelig en die pikt dat op! kan aan mij liggen hoor, maar het is echt niet tof dat het standaard is dat als persoon x in de buurt komt van de kinderen dat die dan altijd hetzelfde gedrag vertoont wat altijd serieus binnen 10 minuten in een huilende peuter resulteert die dan oprecht heel overstuur is. het is vaak genoeg besproken. ik geef aan wanneer het haar teveel wordt en als mensen dan toch doorzetten ben ik wel boos ja. zeker als ze dan ook nog eens beginnen over dat ze maar moet wennen en dat selene zelf zo druk doet. komop zeg! leg je eigen gedrag ff niet bij een kind van 3
pi_100350002
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:59 schreef Asyniur het volgende:
kaatjejannie, prima toch zo'n oplossing, alleen vervelend voor hem.

SPOILER
*poef* nu is het weg
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:53:13 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100350086
Ow free, wat rot zeg! Wanneer moet je weer naar de kinderarts?
En waarom is de onderhoudsdosis stop gezet? (door wie is die gestart en door wie gestopt?)

leonie, ik zit er ook wel eens nast hoor, maar 9 van de 10 keer zit ik wel goed, terwijl mijn man misschien 6 van de 10 haalt ;)
Dat geeft niks, maar het is wel zo.
Terwijl hij bijvoorbeeld weer wel eerder dan zijn ouders merkt óf en wat er aan de hand is.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:55:09 #61
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100350140
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:50 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

SPOILER
:D
Ik word ook wel eens wakker van mijn man die opeens overeind vliegt en 'aaaah' roept. Ik vraag dan 3x wat er is, krijg geen of een vaag antwoord, hij draait zich om en slaapt verder. Ik lig inderdaad met bonzend hart nog even wakker en hij is de volgende ochtend van geen kwaad bewust ;)
Ach, mannen zijn soms ook net (kleine) kinderen ;)
pi_100350243
Leuk zal het inderdaad niet zijn, Simmu.
Ik denk dat P. en ik redelijk gelijk opgaan wat het herkennen van signalen betreft :Y Maar ik denk dat dat voor een deel ook komt omdat we allebei even veel werken en dat de één dus niet meer tijd doorbrengt met Thomas dan met de ander.
pi_100351772
J heeft toch wat opgepikt van Tirza geloof ik. :o Al 3 dunne flinke poepluiers sinds gisteravond. Billetjes helemaal rood en ik mocht absoluut zn piemeltje niet schoonmaken, want dat deed pijn :o
Maar gelukkig spuugt ie niet, dus het valt nog allemaal mee. :)

Oona, gefeliciteerd nog en welkom. :)

Free, beterschap!
I'm not a sinner.
pi_100351895
Hahaha KJ herkenbaar :D
SPOILER
Verder ben ik niet echt heel erg bijgelezen. T gaat goed hier en ik ben zo trots op mn kleine grote O+ ze doet t goed. Tegenwoordig slaapt ze ook 's middags zonder luier, de luier was steeds droog na het middagdutje en ze wilde hem zelf niet meer om. Zeiltje gescoord bij Ikea voor de ongelukjes en gaan met die banaan. Ze wordt groot *emo*

We zijn gister wezen kijken bij een kdv, ze vond het helemaal de bom al die kindjes en al dat speelgoed haha. Bij het weggaan hingen er drie jongetjes van een jaar of 3/4 (verticale groep) uit het raam te zwaaien en te roepen "dag mooi meissie!" Ehm... dus... :') ik geloof niet dat we daar al aan toe waren :D
gelukkig wordt het hoogstwaarschijnlijk toch een gastouder ;) op jaarbasis voor ons goedkoper en beduidend dichterbij en qua opvoed-ideeen komen we veel meer overeen.
:)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:48:30 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100351904
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:44 schreef Plums het volgende:
J heeft toch wat opgepikt van Tirza geloof ik. :o Al 3 dunne flinke poepluiers sinds gisteravond. Billetjes helemaal rood en ik mocht absoluut zn piemeltje niet schoonmaken, want dat deed pijn :o

Free, beterschap!
Dan komt ie voorlopig hier niet zwemmen hoor!
Eén kind dat in het zwembadje poept is meer dan genoeg! :{w
pi_100352232
Asyniur riep mij met betrekking tot de taalontwikkeling. Eigenlijk is alles al gezegd, er is geen trucje om een kind aan het praten te krijgen. Het is wel goed om een kind veel aan taal bloot te stellen. Dus benoemen, samen lezen, samen filmpjes kijken, wat Claudia schreef.

Het lijkt erop alsof de taal niet het kernprobleem is bij Roy, dus ik zou inderdaad het ontwikkelingsonderzoek afwachten. Het kan eventueel wel zinvol zijn om dan zijn taalniveau te laten onderzoeken zodat je adequaat kan inspringen, maar dat zullen ze daar ook wel doen neem ik aan. Ik zou bij hem niet zomaar met therapie beginnen in ieder geval. Gebaren proberen is altijd goed, al zou ik dat wel beperken tot een klein aantal kernwoorden en dan kijken of het aanslaat.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:00:09 #67
259886 pessie
pi_100352340
Oef free :* . Die nachten zijn heftig!

Nathan is vandaag alweer wat beter dan gisteren, al is hij nog wel aan de pcm, zodra deze is uitgewerkt kan ik merken dat hij zich rot voelt en vliegt zn temp ook weer omhoog. En nu heeft ie steeds net geen koorts (vaak 38.2, zonet 37.9, Nathan heeft normaal een basistemp van 36.7/36.8) en dan mik ik er weer een pcm in. Slaapt ie ook beter op. Hij krijgt denk ik iets van kiezen al kan ik ze nog niet ontdekken en ik merk echt dat zn weerstand naar beneden is gegaan. Hij hoest en proest, met zo'n rauw hoestje, hij snottert en hij heeft vieze luiers en uitslag.

Een paar avonden geleden was manlief het muskietennet om het bed aan het doen en vertellen dat ie de nacht ervoor zo slecht had geslapen en "dat ie ja om 5 uur met het licht aan nog een mug heeft doodgemept", ik wist van niets maar volgens hem zat ik rechtop in bed te vragen wat ie aan het doen was O-) .
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:06:14 #68
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100352555
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:57 schreef Jore het volgende:
Asyniur riep mij met betrekking tot de taalontwikkeling. Eigenlijk is alles al gezegd, er is geen trucje om een kind aan het praten te krijgen. Het is wel goed om een kind veel aan taal bloot te stellen. Dus benoemen, samen lezen, samen filmpjes kijken, wat Claudia schreef.

Het lijkt erop alsof de taal niet het kernprobleem is bij Roy, dus ik zou inderdaad het ontwikkelingsonderzoek afwachten. Het kan eventueel wel zinvol zijn om dan zijn taalniveau te laten onderzoeken zodat je adequaat kan inspringen, maar dat zullen ze daar ook wel doen neem ik aan. Ik zou bij hem niet zomaar met therapie beginnen in ieder geval. Gebaren proberen is altijd goed, al zou ik dat wel beperken tot een klein aantal kernwoorden en dan kijken of het aanslaat.
Dank je :*

pessie :D
Fijn dat Nathan zich weer iets beter lijkt te voelen, nu nog helemaal beter...
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:11:05 #69
259886 pessie
pi_100352729
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 14:06 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dank je :*

pessie :D
Fijn dat Nathan zich weer iets beter lijkt te voelen, nu nog helemaal beter...
Ja, graag!! Hij krijst gelukkig niet meer, alleen iedere keer dat ie even "snik snik" doet lopen de tranen al over zn wangen ;(
Ik ben net wel even met hem naar de markt en de Action gefietst. Wilde van die strijkplaatjes hebben voor op het witte Name-it shirt. Vond ie leuk, was hij ook weer even gelukkig. (Echt, de hele dag in huis zitten met een ziek kind... :X ).

Oh wat betreft Action, fietshelmen voor 4.79. Heb er toch 1 meegenomen.
pi_100353825
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:48 schreef mignonne het volgende:

We zijn gister wezen kijken bij een kdv, ze vond het helemaal de bom al die kindjes en al dat speelgoed haha. Bij het weggaan hingen er drie jongetjes van een jaar of 3/4 (verticale groep) uit het raam te zwaaien en te roepen "dag mooi meissie!" Ehm... dus... :') ik geloof niet dat we daar al aan toe waren :D

Haha toch lief :D

quote:
12s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:48 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dan komt ie voorlopig hier niet zwemmen hoor!
Eén kind dat in het zwembadje poept is meer dan genoeg! :{w
:D Laten we dat inderdaad maar even laten ja _O-
I'm not a sinner.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:50:00 #71
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_100356516
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:44 schreef Plums het volgende:

Free, beterschap!
Ohoh! Woeps! :o Dat zou natuurlijk zomaar kunnen. Jonathan heeft een poging gedaan om uit Tirza's pakje te drinken. Hopelijk is het bij die 3 poepluiers gebleven! En zo niet, beterschap voor je mannetje! :*

Mignonne wat fijn dat je kleine grote het zo goed doet! O+ En gewoon al zindelijk, wauw!!
En ik zag een hele leuke kroon voorbij komen tussen de creatieve uitspattingen! O+ *slaat ideetje op voor over heeeeeele lange tijd!* ;)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:54:03 #72
259886 pessie
pi_100363393
Pf, 39 graden koorts nu. Vanaf wanneer moet je er ook alweer iets mee?
pi_100363771
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:54 schreef pessie het volgende:
Pf, 39 graden koorts nu. Vanaf wanneer moet je er ook alweer iets mee?
Vanaf 40,5 ongeveer :)
En dan is dat 40,5 met paracetamol.

Zolang hij niet ontzettend suf wordt of stopt met drinken doen ze er niet echt iets mee.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:18:14 #74
259886 pessie
pi_100364397
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:04 schreef freecell het volgende:

[..]

Vanaf 40,5 ongeveer :)
En dan is dat 40,5 met paracetamol.

Zolang hij niet ontzettend suf wordt of stopt met drinken doen ze er niet echt iets mee.
Prima, hij ligt nu met paracetamol op in bed. Hij was te kapot om nog te bewegen, ging niet eens op zn buik liggen. En dat terwijl hij nog geslapen heeft van 17.15 tot 17.45. Nou ja, kind es heel vroeg in bed, voor de verandering.

Vorig jaar september vonden ze 38.5 alarmerend :')
pi_100364598
Uhm, ja, bij kinderen onder de 2 à 3 maanden wel ja :D

Hij is wel wat steviger nu ;)

Arm ding trouwens, wat zijn ze dan sneu hè? ;(
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:25:56 #76
259886 pessie
pi_100364728
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:23 schreef freecell het volgende:
Uhm, ja, bij kinderen onder de 2 à 3 maanden wel ja :D

Hij is wel wat steviger nu ;)

Arm ding trouwens, wat zijn ze dan sneu hè? ;(
Ja heel sneu, al vinden mn oren het wel even fijn nu er niet continu iemand in tettert.

Hij is heel wat steviger! Hij was altijd te licht en nu is ie te dik :Y)

Moet ik hem vanavond nog wakker maken om een nieuwe pcm te geven of is dat niet nodig?
pi_100364891
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:25 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja heel sneu, al vinden mn oren het wel even fijn nu er niet continu iemand in tettert.

Hij is heel wat steviger! Hij was altijd te licht en nu is ie te dik :Y)

Moet ik hem vanavond nog wakker maken om een nieuwe pcm te geven of is dat niet nodig?
Lekker laten slapen! Als hij er zelf niet wakker van wordt zou ik ze niet snel wakker maken.
Ook omdat je dan het risico 'wakker, ziek, BRULLLLLLLL' hebt ;)
pi_100365487
Heuj!

Ik zou 'm ook lekker laten slapen, Pessie. Beterschap voor je menneke.

Lente heeft vandaag bij anoe (oma) op het potje geplast! En tijdens het eten zei ze 'poepen' en scheet ze d'r hele broek vol. Ze moest alleen huilen toen we erom moesten lachen.

Which reminds me: Sorbo, er is een envelop naar je onderweg met iets erin dat ik je al heel lang geleden beloofd had. 8-)
pi_100367161
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:50 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Ohoh! Woeps! :o Dat zou natuurlijk zomaar kunnen. Jonathan heeft een poging gedaan om uit Tirza's pakje te drinken. Hopelijk is het bij die 3 poepluiers gebleven! En zo niet, beterschap voor je mannetje! :*

Das waar ook. Nouja, eigen schuld dikke bult :P Het is so far bij die 3 gebleven. Ik verwacht ook niet meer eigenlijk, na zijn eerste 2x buikgriep is zn immuunsysteem stúkken beter! :)

Ik zou em ook lekker laten slapen pessie.

Goedzo Lente *O*
I'm not a sinner.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:35:26 #80
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100367634
Super Lente *O*
pi_100384037
Maar mignonne je hebt ook een mooi meisje! twee zelfs :D

Lente wat knap! *O*
pi_100384158
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:44 schreef Ssserpente het volgende:
Heuj!

Ik zou 'm ook lekker laten slapen, Pessie. Beterschap voor je menneke.

Lente heeft vandaag bij anoe (oma) op het potje geplast! En tijdens het eten zei ze 'poepen' en scheet ze d'r hele broek vol. Ze moest alleen huilen toen we erom moesten lachen.

Which reminds me: Sorbo, er is een envelop naar je onderweg met iets erin dat ik je al heel lang geleden beloofd had. 8-)
Dit doet met toch het ergste vrezen voor de inhoud van de enveloppe :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:13:41 #83
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100384273
:D Sly!

Thomas heeft de nacht lekker doorgeslapen, ik had hem uit voorzorg maar een paracetamol gegeven voor het slapen gaan. In ieder geval geen enge dromen meer gehad afgelopen nacht. Is ook beter voor je eigen nachtrust ;)

Hij is al de hele week helemaal dol op springen. Zo leuk, die nieuwe ontdekkingen te zien.
We hebben hier een hoogteverschilletje tussen de keuken en de speelkamer, ongeveer 10 centimeter ofzo. Nu heeft hij ook ontdekt dat hij daar vanaf kan springen, dikke pret! Onder luide uitroepen van Ping! Ping! Hoppa!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:05:15 #84
259886 pessie
pi_100384885
Lente *O*

En naast Nathan voel ik me nu ook brak. Maar goed, het is weekend dus manlief is thuis!
pi_100386322
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 08:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit doet met toch het ergste vrezen voor de inhoud van de enveloppe :D
Nou inderdaad!

Is echt al lang geleden denk ik, want ik heb géén idee! :D
pi_100386450
Pessie sterkte met je ventje!

Lente, even een lekker lentebriesje door je broek laten waaien?

Mijn Beautje heeft vandaag ook kennis gemaakt met het potje. Ik liet hem zien en ze zei meteen 'Isabeau plassen!"

Ze ging er in dr blootje op zitten en deed psssssssssssst. En later heeft ze 20cm naast het potje geplast. Ach, het is een beginnetje! :D

Uit eindelijk heeft ze, net als Niels, wel echt iets in het potje gedaan!

SPOILER
pi_100387708
Er zit niks smerigs in, hoor! :D Bij het verhaaltje over die volgescheten broek aan tafel moest ik alleen aan Sorbo denken. :+
pi_100388925
Oef! Dat moet een zware bevalling zijn geweest Isabeau :o
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100389351
Hahaha al die kleintjes met potjes-avonturen O+ Hier is het potje echt nog een ver-van-mijn-dreumes-bed-show :)

Ik ben bekaf. :o We zijn eerst naar het theater geweest. Het was eehhhhh bijzonder. Het theater was erg leuk en de meisjes mochten zich eerst verkleden en er was koek en limonade O+ Esmee vond het alleen heel eng. Zodra het begon zei ze "mama emmee naar buiten?". Maar ja grote zus vond het wel leuk dus opstappen was er niet bij. Uiteindelijk was het wel goed toen we op een bankje naast de uitgang gingen zitten en toen wilde ze zelfs een beetje meedoen :D

Vervolgens wilde ik de dames eens verwennen met een patatje bij die grote gele m maar ze wilden liever naar de hema voor poffertjes. Dat van die hema heb ik vast in mijn genen doorgegeven ;) Dus weer met de tram door naar de hema waar we half bejaard nederland vermaakt hebben :') En het was allemaal gelukkig niet zo druk in de stad... ik was die hele Gay Pride vergeten... dankzij de ringsling ging het best aardig met die drukte en een kleuter en een dreumes in de tram! Maar ach de dames vonden het leuk en daar ging het om O+
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:43:04 #90
259886 pessie
pi_100390686
Isabeau wat knap! Krijtjes plassen O+

Oef Stiemie, klinkt druk! Wel leuk gehad dus.
pi_100391721
Haha Stiemie, klinkt wel leuk zo'n avontuur! :D

Ik moest gisteren zo lachen om Niels, hij ging zijn twee knuffelmuisjes de keuken laten zien en had een heel gesprek met ze O+

Piep piep piep muisjes
Kijk tan! Mooie oven!
(houdt de muisjes voor het raampje van de oven)
Open! Kan niet...
Kijkt tan! Mooie wassjien!
(houdt de muisjes bovenaan de afwasmachine)
Open! Kan niet...
Oh jammer..
Kijk tan! Laptop!
Open!
(Daar heb ik maar even een stokje voor gestoken ;) )

Hij heeft geholpen met de keukenkastjes schoonmaken, waarbij het raampje van de oven een zeer grondige beurt kreeg. Waarom zou dat nou toch zijn ;) (Hij mag niet aan de oven komen, dat zeggen we dat die heet is).

En... hij slaapt door sinds ik hem (vanaf dindsdag) 's middags na de lunch pas in bed leg! (Gisteren sliep hij al voor de lunch, omdat hij al om 6 uur wakker was, maar toch sliep hij door).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100392176
Ahhh twinkly, wat superschattig O+
En wat fijn dat hij nu doorslaapt!

Wat zijn er hier toch al veel bezig met het potje! Knap hoor Isabeau, krijgtjes plassen ;)

Hier wel een rommelige nacht gehad. Geen idee hoelaat en wat er nou precies was, maar we hebben met 2 kids (wat echt nooit voor is gekomen volgens mij) die ineens klaarwakker waren in ons bed gelegen. Ze zijn later wel weer terug naar bed gegaan, maar voor mn gevoel duurde dat veel te lang ;)
Dyon heeft daardoor wel tot tegen 10 uur uitgeslapen en toen schrok ik ook pas wakker.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:18:58 #93
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_100400175
BERICHTJE VOOR XXXKARINXXX: JE INBOX IS VOL!
pi_100400694
Cara fijn dat de nacht goed gegaan is ^O^
Isabeau :D wat stoer hoor meid!!! het potje!
Niels O+ zijn dat je allerliefste vriendjes? wat een leuk gesprekje heb je met je vriendjes gemaakt, ze vonden het vast heel fijn!
En lekker slapen supergoed!

Onze bijna peuter ligt al even op bed, meneer was nogal moe na een nachtje logeren bij opa en oma samen met zijn 9 maand oudere neef, en met als gevolg al om 6 uur wakker en daarna beetje van slag qua slaapjes.

In de tussentijd heb ik de kinderstoel al versierd, straks de woonkamer versieren, voor morgen lekkere afbakzoete broodjes gehaald.
Taart staat in de koelkast ! (zal er vanavond nog een foto van maken), morgen de tuinwaterproof maken zodat we daar morgenmiddag lekker kunnen zitten, we gaan met de fam allemaal mosselen eten en dat doen we natuurlijk wel buiten ;) (ik kan 15 man echt niet al etend kwijt in huis)

Cadeau heeft hij natuurlijk al gehad, voor morgen hebben we nog niks kunnen vinden qua te weinig tijd.

Affijn morgen vier ik dan eindelijk de 2de verjaardag van Roy :')
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:24:30 #95
259886 pessie
pi_100402483
Niels aan het doorslapen *O*

Bar, nog gefelciteerd!

Nathan zette zn eerste stapje los :o *O* :'( mijn kindje wordt te snel groot.
pi_100402574
Morgen is het dan echt zo ver, Bar! Je kleine man is gewoon twee! Een dikke kus voor jullie, geniet ervan! :*

Wie van de kindjes hier had nou laatst het spugen ontdekt? Lente ook iig. :') Vanmiddag liep ik met 'r in de stad en ging ze telkens even op d'r hurken zitten. Ik snapte er niets van, tot ik in de sjiekste juwelier, met een mooie, donkere vloer, goed kon zien wat ze deed. Op de grond tuffen!

Die verontwaardigde blik van de verkoopster met die suikerspin op d'r hoofd ook. Onvergetelijk!

Maar goed, ik snap dat het leuk is, maar ze mag het van mij echt niet.
pi_100403179
Oh Bar! Roy morgen alweer 2!!! Een superleuke dag gewenst! en tot snel in het peutertopic!

Ssserpente, wat is dat toch weer voor opvoeding...! :D

Stiemie, wat gedurfd van je! Maar wat een leuke dag voor je meiden!!!! :)

Wij waren naar de Sprookjeshof vandaag, met de tweeling van Mikoxx (en Mikoxx en man mochten ook mee) was heel leuk!
Lars is nergens bang voor, met zijn papa van zo'n glijbaan geweest

Toen ik er met Meike afging moest ze heel hard huilen :{w
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100403335
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:24 schreef pessie het volgende:
Niels aan het doorslapen *O*

Bar, nog gefelciteerd!

Nathan zette zn eerste stapje los :o *O* :'( mijn kindje wordt te snel groot.
goed zo Nathan *O* en psst het is pas morgen hoor ;)
pi_100403369
Lente :') dat mag toch niet :+
pi_100403439
Oh Nathan ook al aan het stappen! Goedzo!!!!! *O*

Limburgse mensen hier, hebben jullie nog tips voor uitstapjes?
We gaan op vakantie naar Weert, 19 aug!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')