abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100317179
biobim.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:05:26 #52
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100317190
Hier ook echt geen pap oid. Prutjes ook niet, zelfs gehakte spinazie of rode kool moet ze niet. Zal wel te veel op een prutje lijken, denk ik... :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:05:40 #53
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100317199
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:05 schreef Ticootje het volgende:
biobim.
Ja!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100317231
prutjes zijn geen probleem hier.. Waar Jen alsoluut geen potjes bliefde, bliefde madam 2 absoluut geen vers eten.. Dus lekker aan de prut. Groeien ze ook van.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:08:23 #55
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100317320
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja maar je kolft dan waarschijnlijk tussen voedingen in? Dat is ook gewoon melk sprokkelen. Kolf je op een vast moment van de dag?

Ik heb ook elke dag telkens een klein beetje gekolfd en had aan het einde van mijn verlof gewoon een paar liter in de vriezer. Het tikte toch aan.
Ik kolf bijv een borst, als ze er ipv twee maar een wil drinken. Daar zou dan toch wel behoorlijk wat uit moeten komen als ik hoor wat ze soms wegklokt.
Als ik de ene borst dan heb gekolft dan kolf ik ook nog even kort de borst waar ze wel uit heeft gedronken.

Maar ik heb gisteren al gelezen over ontspannen, een warme doek er even opleggen, de kolf eerst wat langer op een lagere stand zetten enz.
Dus ik ga maar met een lijste met tips aan de slag...

Ik kan nu af en toe heel bang worden bij het idee dat ik haar even niet zou kunnen voeden om een of andere reden. Ze kan echt helemaal niet even een paar uur zonder mij en dat vind ik naar.
pi_100317404
Juud dat kan altijd... Desnoods zet je van die kant en klaar pakjes in je kast.. Ik heb ze ook altijd in huis gehad. Gewoon 2 in de kast zetten, voor je eigen gemoedsrust.. Ik heb ze nooit hoeven gebruiken. Maar toen mijn vriezer leeg was en met kolven wat dipte vond ook mijn man het wel fijn dat er in elk geval backup in de kast stond... Gewoon voor het geval dat. Weg kun je altijd.
pi_100317461
Ik vind 50 cc in dat geval echt geen slechte opbrengst, Juud. Ik weet natuurlijk niet precies hoelang daarvoor een voeding heeft gezeten.

Kun je niet een paar pakjes kant-en-klare kunstvoeding in huis halen voor je gemoedsrust? Ik begrijp wel dat het het fijnst is om haar je eigen melk te geven, maar het lijkt me ook niet fijn om een opgesloten gevoel te hebben of het gevoel dat je moét kolven.

-Edit- Wat Tico zegt dus. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:14:13 #58
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100317534
Ik heb nog twee flesjes hypo-allergeen, meegekregen uit het ziekenhuis.

Heeft een van jullie een idee of deze pap ook met moedermelk wil binden?

pi_100317590
Op een lagere stand kolven klopt wel echt. Ik zette net de kolf hoger, maar toen staakte de melk meteen!
En een doek over de kolf leggen scheelt ook, sommige vrouwen kijken de melk eruit en dan wil je borst niet meer ;)
pi_100317607
Bij mij was de kolf één standje hoger zetten na het opwekken van de toeschietreflex dé truc.

Een tip die ik vandaag heb gekregen: blijven ademhalen! Da's natuurlijk sowieso verstandig als je wilt blijven leven. :+
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:16:44 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100317630
Haha Sannne, dat doe ik idd, een doek maar eens proberen dan. :D
pi_100317661
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:14 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb nog twee flesjes hypo-allergeen, meegekregen uit het ziekenhuis.

Heeft een van jullie een idee of deze pap ook met moedermelk wil binden?

[ afbeelding ]
gewoon proberen... Als het niet bind dat blijft het gewoon dunne prut. Op het kdv hadden ze ook moedermelk met gewone rijstbloem gemixt, en ze waren helemaal evrbaast over wat het deed.. Het werd niet dik zeg maar..
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:26:05 #63
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100317967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier ook echt geen pap oid. Prutjes ook niet, zelfs gehakte spinazie of rode kool moet ze niet. Zal wel te veel op een prutje lijken, denk ik... :+
Haha, ik was laatst bij een vriendin en haar zoontje van 16 maanden kreeg zo'n bakje met een of ander fruitmoesje. Nathan stond bij haar benen te smakken dus ik mocht van haar ook wel even een bakje aan Nathan geven, dat was 1 hap, een heel vies gezicht en wegwezen _O- Hij wil het echt niet. Het enige wat ie nog wel eet is knijpfruit, en dan niet van olvarit want als hij dat pakje vasthoudt stroomt de helft over hem heen, dan hoeft Nathan het echt niet meer. Heb ik trouwens over geklaagd bij olvarit, kreeg een verrassingspakket thuis o.a. met een potje fruit :')

Maar dit gaat over borstvoeding.
Juud, ik zie dat het van Demeter is, ik zou erg verbaasd zijn als het niet met borstvoeding zou kunnen. Alle Bio-dyna-mensen die ik ken geven langer borstvoeding dan 4 maanden.

Sannne, ik vond het ook wel tof om te zien dat er melk uit mn borsten kwam, maar toch, leuk vind ik het na alle akkevietjes echt niet. En dan hoefde ik niet eens te kolven icm werk.
pi_100318283
Nou idd Claudia, hoeveel moeders hun adem inhouden als het kindje aanhapt! Bijna allemaal ;)
Ik deed het ook, zeker toen het pijn deed. Ik moest toen altijd aan een lieve lactatiekundige uit Amsterdam denken die dan heel overdreven ademhaalde, zodat de moeder zich dat zou herinneren en dat werkte wel ;)
pi_100318944
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:23 schreef Aventura het volgende:
Over goed (parallel) aanleggen zei mijn kraamhulp: je eet een hamburger toch ook niet op z'n kant? Vind ik wel een goeie!
Ik geloof niet dat ik dat snap. Hoe zit dat met dat parallel aanleggen, wordt je tepel daar een hamburger van?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100318970
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik dat snap. Hoe zit dat met dat parallel aanleggen, wordt je tepel daar een hamburger van?
Ik lust geen hamburger... Mc chicken wel.
pi_100319026
Jij hoeft je tepel toch niet te eten ;)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:21:04 #68
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100319855
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:35 schreef Sannne het volgende:
Nou idd Claudia, hoeveel moeders hun adem inhouden als het kindje aanhapt! Bijna allemaal ;)
Check! :D
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:30:55 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100320177
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik knijp het gebied rondom mijn tepel zo samen, dat het een plat stukje vel is dat evenwijdig loopt met het mondje. Dat hapt makkelijker. Dan de vergelijking met een hamburger: je eigen kaken kunnen een hamburger, wat ook een groot rond ding is, beter aanhappen als je 'm recht voor je hebt.
pi_100321956
Op die manier, dank.
Ik ondersteun alleen mijn borst, knijp niet specifiek in de tepel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100323543
Het ging in mijn geval ook om ondersteunen en niet knijpen (dat doet Lena wel voor me :') ), maar dan wel anders ondersteunen dan ik voorheen vaak deed.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:44:30 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100324347
Zo, mupke had om 16.30 uur gedronken, dus ik dacht net om 19.00 uur, ik zal weer eens kolven...
Et voila, 90 cc melk in een flesje! *O*

30 cc uit de ene en 60 cc uit de andere, mijn melk is trouwens enorm mooi roomwit, dat zie ik nu met zo'n hoeveelheid nog beter, vandaar dat ze zo goed groeit. :s)

Nu is ze aan het wakker worden en mag ze zo uit de fles drinken om te oefenen, nu nog kijken hoe ik het goed inplan om weer te kolven, maar ik heb er nu in ieder geval weer zin in.
pi_100324607
Kijk, dat is een uitstekende opbrengst, Juud! *O*
pi_100324629
Wat goed Juud!!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:00:41 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100325097
Hihi, het kost haar moeite om het helemaal op te drinken, nokkie vol.
Maar het is gelukt, boertje gedaan, nu uitbuiken.... :D

Haar papa haar ook weer eens eten kunnen geven.
pi_100325173
Welke fles heb je gebruikt? Fijn zeg dat het zo goed is gegaan
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:05:01 #77
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100325267
Medela, met de normale medelaspeen, die zat bij de kolf.
Die calma vind ik geweldig, maar duur. Als ze er dagelijks uit zou moeten drinken dan zou ik die halen, maar zo lang ze nu uit deze drinkt vind ik het prima.
pi_100325316
Calma snapte leyla niets van.
pi_100325352
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:06 schreef Ticootje het volgende:
Calma snapte leyla niets van.
Elise ook (nog) niet..
pi_100345493
Lekker Juud *O*

Nou ja, lekker... ik vind moedermelk veel te zoet, bah :r ;)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:22:42 #81
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100345570
Pfft, zo goed als het vorige week ging, zo pet gaat het deze week. Ventje heeft huilerige periodes die steeds ongeveer 4 tot 5 uren duren. Hij wil dan elk uur aan de borst. Zelfs als hij de keer daarvoor 45 minuten heeft gedronken. Hij drinkt volgens mij echt, ik hoor hem klokken. De ene keer drinkt-ie 15 minuten en de andere keer bijna een uur. Als ik hem wegleg gaat-ie brullen. Volgens mij van de honger, want hij zuigt dan aan zijn deken, vingers of romper en schudt met zijn hoofdje. De huilperiodes zijn steeds op een ander moment, afgelopen nacht bijvoorbeeld van 1 tot 5 en eergister van 18 tot 00 uur. Dit gaat al 4 dagen zo. Ik heb het idee dat mijn melk te weinig voedzaam is, kan dat?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:36:48 #82
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100345938
Aventura, heeft ie niet toevallig veel zuigbehoefte. Mijn mupke drinkt zich ook vol, maar is dan niet altijd helemaal tevreden wat betreft zuigbehoefte. Ik weet dat ze het afraden, maar ik heb haar een speen gegeven en die heeft ze ook echt nodig.
Als ze in slaap valt plopt ze hem er meestal uit, maar soms na de voeding en altijd bij het in slaap vallen heeft ze hem in haar mond.

Ik herken wel die onrustige uurtjes, Lientje (ik typte zo haar naam hier) is vaak eind vd middag rond 16.30 wakker voor een voeding en het komt vaak voor dat ze dan tot 19.30 bijna aan een stuk door wakker is, beetje mieperig en niet in haar hum. Dan zet ik haar in haar wipper, met speen en pop, in de ringsling, in de box met de mobile aan of doe haar in badje. Zo wissel ik het vermaak af totdat de onrustige uurtjes over zijn.

Te weinig voedzaam kan ik me niet voorstellen eigenlijk, het klinkt een beetje als clusteren. Wel rot dat ie dat dan ook 's nachts doet...
pi_100346074
heeft hij dan niet gewoon zuigbehoefte Aventura? Bartje kan soms ook enorm piepen als hij losgekoppeld wordt, maar met een speen is hij ook heel tevreden. En als hij slaapt dan laat hij de speen ook snel vallen. Of hij moet krampjes hebben, dan zuigt hij op de speen alsof zijn leven er vanaf hangt.
pi_100346161
Aventura, dat klinkt voor mij als regelen. Hoe oud is Ventje nu? Ik heb ze gemerkt bij 10 dagen, 3 weken, 6 weken en 3 maanden. En nu is ie bijna 6 maanden, dus ik ben er op voorbereid.
Zo veel mogelijk aanleggen, dan ben je er het snelste weer vanaf.
Ik heb me op de bank geïnstalleerd met een goeie serie op de laptop en n fles drinken bij de hand. En verder niets willen of hoeven. Dan zijn die dagen best wel leuk eigenlijk.
pi_100346354
Behalve natuurlijk als je moet werken. Dan is het nogal onhandig.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:51:57 #86
259886 pessie
pi_100346374
Aventura, elke dag 4 a 5 uur aan 1 stuk huilen is geen normaal gedrag voor een baby. Uiteraard huilen baby's maar zoveel aan 1 stuk is volgens mij niet normaal. Dit is teveel. Ik zou er zelf mee naar het cb of de ha gaan.
Te weinig voedzame melk is zeer zeldzaam maar ik heb het wel eens gelezen, daar zou ik niet meteen vanuit gaan.
Afhankelijk van de leeftijd (ben alweer vergeten hoe oud hij is) kan het ook clusteren zijn. Alle baby's die borstvoeding krijgen clusteren. En dat duurt inderdaad wel een aantal uren. Lekker op de bank, filmpje aan (als je dat kunt, bij mij werkte dat echt niet, had ik geen aandacht voor de week na de bevalling) en gewoon go with the flow.

Wat betreft speengebruik: Mijn LK raadde mij een speen aan. Nathan had heel veel zuigbehoefte en die bevredigen aan de borst tijdens mn overproductie vond zij niet zo handig. Sowieso had ze me bij het huisbezoek (na 7 dagen) ook al een speen aangeraden, ik weigerde toen nog.
pi_100346473
De mijne heeft echt zelden geclusterd.

Ik las in het verhaal niet echt het aan een stuk huilen terug, ik dacht meer aan dreinerig zijn en aandacht nodig hebben.
pi_100346576
Zwaar he Aventura? Je gaat zo aan jezelf twijfelen.

Sommige kindjes hebben gewoon veel aandacht nodig. Soms helpt alleen aanleggen, maar soms kunnen ook andere dingen de oplossing zijn. In het laatste geval kan een draagdoek handig zijn.
Ik had nog geen draagdoek in het begin en was constant bezig Truus te vermaken. Ze wilde niet slapen en ook niet rustig liggen. En al helemaal niet alleen.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:03:21 #89
259886 pessie
pi_100346706
Draagdoek is inderdaad handig! Ik heb gisteren Nathan nog in de doek gehad (voorop) omdat hij zo ongelukkig was O+ . Aventura heb je een draagdoek of iemand in je omgeving die je er 1 kan lenen? Anders even kijken in het draagdoeken op reis topic? Er is ook een draagdoeken topic.

Na het nogmaals wat beter te hebben gelezen denk ik ook aan clusteren. Of regeldagen. Maar goed, ik ben geen professional dus neem me vooral niet te serieus.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:07:11 #90
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100346832
Mannetje is nu 17 dagen. Huilen doet-ie niet aan een stuk door Pessie, behalve als ik niet genoeg aandacht aan hem besteed, dan wordt het echt monotoon brullen, met van die uithalen. Dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen! Verder is hij juist heel zoet. Zo sliep hij gisteren bijvoobeeld van 18:00 tot 00:00 door (!). En er zijn ook momenten dat hij wakker is, en lekker alert om zich heen kijkt. Ik speel dan een beetje met hem, dat vindt hij fijn.

Zuigbehoefte kan, hij zuigt graag op onze pinken maar dat is ook niet echt een oplossing (beetje vermoeiend voor ons). Speentjes heb ik (uit de blije doos), maar die moet-ie niet; die spuugt hij uit. Ik zou kunnen experimenteren met andere fopspeentjes. Denk wel dat ik dat dan goed wil monitoren, want ik zou niet willen dat hij hierdoor minder voeding krijgt dan dat-ie nodig heeft. Ik denk ook vooral dat hij veel voeding nodig heeft, hij weegt nu denk ik 4400 gram!

Nu ik dit zo tik merk ik wel dat de periodes ook wel samengaan met een bepaald poeppatroon. Ofwel zitten tijdens/na zo'n tijdblok zijn luiertjes vol poep, of hij poept dan juist opvallend weinig. Sowieso hoor ik zijn darmpjes flink borrelen. Scheten laten kan hij ook als de beste!

Ik heb gelukkig nog 7 weken verlof, dus ik kan hem lekker veel aandacht geven. Hij wordt wel rustig als ik hem draag of in de maxicosi zet en daarmee schommel. Plat op de rug leggen helpt ook niet mee, op zijn zij leggen en hem in slaap sussen wil ook wel werken.
pi_100346979
Hm, dat laatste klinkt dan toch ook wel weer als krampjes, en baby's denken dat drinken helpt tegen krampjespijn :+ Dat is in elk geval niet zo als hij elke keer een nieuwe borst krijgt op zulke momenten. Dragen, of idd een beetje gebogen zitten wil nog wel eens helpen. Op je onderarm leggen met de muis van je hand in zijn buikje, zijn neus in je elleboogholte ook. Krampjes zijn sneu, maar horen er helaas bij.
Sterkte, het is soms best zwaar, en ook niet erg om dat toe te geven.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:12:59 #92
259886 pessie
pi_100347007
Aventura, ik zou op basis van dit verhaal zeggen krampjes. We hebben niet veel krampjes gehad met Nathan, maar als hij krampjes had had hij altijd van die hele smerige luiers. Het vervelende is, naar het schijnt kun je tijdens krampjes beter even niet voeden want dan duurt het korter. Dan is hij na een half uur of een uur alweer klaar. Je kunt hem lekker met zn buik op je onderarm leggen en met zn hoofd richting je elleboog en dan lekker over zn rug wrijven.
pi_100347468
Aventura, het is heel herkenbaar. En weet je, als je er middenin zit is het vaak ook gewoon niet duidelijk wát er nou is. Elke moeder moet haar kind leren kennen, en de beste manier om dat te doen is door trial and error. Je probeert eens wat, als het werkt doe je dat nog een keer en als het niet werkt probeer je iets anders. Ik denk dat we dat allemaal gedaan hebben.

Het moment waarop je je afvraagt of je wel genoeg melk hebt en of je melk voedzaam genoeg is, is vaak het moment waarop je baby aan het regelen is. Vergeet alle voorschriften die er zijn, want elke baby bepaalt zelf wel wanneer die regelt en ook hoelang dat duurt. Lena heeft tot de leeftijd van 5 maanden om de paar weken geregeld. Ik had sterk de indruk dat het haar manier van groeien was, namelijk om zich helemaal vol te tanken tijdens een groeispurt en daarna brak altijd weer een rustigere periode aan. Maar zeker weten doe ik het ook niet, hoor. Baby's worden niet met gebruiksaanwijzingen geboren en we doen zelf ook allemaal maar wat. :+

Door iets wat je pas schreef kwam je zoontje ook op me over als een clusterkindje. Je schreef volgens mij dat hij vaak in de avond langere tijd aan de borst ligt. Dat is echt clustergedrag. Het fijne is dat er een periode van langere slaap tegenover kan staan (al hoeft dat niet het geval te zijn). Voor jou is het het fijnst als dat vanaf jouw slapenstijd is, natuurlijk. Naarmate hij ouder wordt kun je dat misschien iets meer sturen.

De behoefte aan zuigen waar Juud het over heeft herken ik erg van Ivan. Die kreeg in de kraamweek al een speen om hem tevreden te houden. Lena wou daarentegen nooit een speen. Ik heb een paar merken geprobeerd maar ze kan er niks mee. Dat was in de beginperiode wel eens lastig, want ik moest haar alsmaar aanleggen als ze ontevreden leek. Ik ben haar al vroeg een popje gaan geven om mee te slapen en ik heb het idee dat ze daar nu profijt van heeft.

Krampjes, tja, die horen er echt bij. Het kan heel goed zijn dat die voor het onrustige drinkgedrag zorgen. Je kunt experimenteren met houdingen die fijn zijn voor hem, je kunt Infacol proberen. Hier hielp Infacol helemaal niet en al het overige verlichtte hooguit. Het is aan jezelf om te bepalen of je bij het vermoeden van krampjes wilt voeden of niet. Het grote voordeel van borstvoeding is dat je zo vaak kunt voeden als je maar wilt. Daar kun je van profiteren.

Hoe is zijn slaapgedrag overdag? Slaapt hij regelmatig?

Tot slot: het kan (bij vlagen) best zwaar en intensief zijn om je baby te leren kennen en voor hem te zorgen. Je moet maar zo denken: er is een reden dat we verlof hebben na een bevalling. Dat is niet alleen voor je eigen herstel.
pi_100347697
Er is trouwens een theorie dat baby's 5 soorten huiltjes hebben die je kunnen vertellen wat er aan de hand is. Dat heet de Dunstan-methode. Misschien is het wel interessant voor je om dat te lezen, Aventura.

Er staat ook een filmpje bij:

pi_100348353
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:12 schreef pessie het volgende:
Je kunt hem lekker met zn buik op je onderarm leggen en met zn hoofd richting je elleboog en dan lekker over zn rug wrijven.
Ik vond dat heel lastig, dus deed het precies andersom. Billen in mijn elleboogholte en het koppie in mijn hand.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:18:30 #96
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100348965
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Aventura, het is heel herkenbaar. En weet je, als je er middenin zit is het vaak ook gewoon niet duidelijk wát er nou is. Elke moeder moet haar kind leren kennen, en de beste manier om dat te doen is door trial and error. Je probeert eens wat, als het werkt doe je dat nog een keer en als het niet werkt probeer je iets anders. Ik denk dat we dat allemaal gedaan hebben.

Het moment waarop je je afvraagt of je wel genoeg melk hebt en of je melk voedzaam genoeg is, is vaak het moment waarop je baby aan het regelen is. Vergeet alle voorschriften die er zijn, want elke baby bepaalt zelf wel wanneer die regelt en ook hoelang dat duurt. Lena heeft tot de leeftijd van 5 maanden om de paar weken geregeld. Ik had sterk de indruk dat het haar manier van groeien was, namelijk om zich helemaal vol te tanken tijdens een groeispurt en daarna brak altijd weer een rustigere periode aan. Maar zeker weten doe ik het ook niet, hoor. Baby's worden niet met gebruiksaanwijzingen geboren en we doen zelf ook allemaal maar wat. :+

Door iets wat je pas schreef kwam je zoontje ook op me over als een clusterkindje. Je schreef volgens mij dat hij vaak in de avond langere tijd aan de borst ligt. Dat is echt clustergedrag. Het fijne is dat er een periode van langere slaap tegenover kan staan (al hoeft dat niet het geval te zijn). Voor jou is het het fijnst als dat vanaf jouw slapenstijd is, natuurlijk. Naarmate hij ouder wordt kun je dat misschien iets meer sturen.

De behoefte aan zuigen waar Juud het over heeft herken ik erg van Ivan. Die kreeg in de kraamweek al een speen om hem tevreden te houden. Lena wou daarentegen nooit een speen. Ik heb een paar merken geprobeerd maar ze kan er niks mee. Dat was in de beginperiode wel eens lastig, want ik moest haar alsmaar aanleggen als ze ontevreden leek. Ik ben haar al vroeg een popje gaan geven om mee te slapen en ik heb het idee dat ze daar nu profijt van heeft.

Krampjes, tja, die horen er echt bij. Het kan heel goed zijn dat die voor het onrustige drinkgedrag zorgen. Je kunt experimenteren met houdingen die fijn zijn voor hem, je kunt Infacol proberen. Hier hielp Infacol helemaal niet en al het overige verlichtte hooguit. Het is aan jezelf om te bepalen of je bij het vermoeden van krampjes wilt voeden of niet. Het grote voordeel van borstvoeding is dat je zo vaak kunt voeden als je maar wilt. Daar kun je van profiteren.

Hoe is zijn slaapgedrag overdag? Slaapt hij regelmatig?

Tot slot: het kan (bij vlagen) best zwaar en intensief zijn om je baby te leren kennen en voor hem te zorgen. Je moet maar zo denken: er is een reden dat we verlof hebben na een bevalling. Dat is niet alleen voor je eigen herstel.
Ik weet het Claudia! Ik ben erg blij met mijn verlof en ik neem ook echt de tijd voor mijn knul. Ik hou mijn agenda bewust leeg en verlang niet zoveel van mezelf. Dat komt allemaal wel weer; ik wil mijn jongen gewon eerst leren kennen en hem een zo goed mogelijke start geven :) Ik ga gewoon mee in zijn gedrag. Die video die je net post is wel interessant, ik herken inderdaad wel de verschillende huiltjes!
pi_100351003
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat is niet zo gek natuurlijk met een moeder die al over d'r nek gaat bij het woord papfles :+
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:01:55 #98
259886 pessie
pi_100352399
Dunstan methode werkte hier echt als een trein!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:23:34 #99
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_100353211
Ik heb nog even een lactatiekundige opgebeld over mijn kolfperikelen.
Haar advies was om er voor te zorgen dat ze echt 2 borsten leegdrinkt, aangezien ik nog wel op 7 a 8 voedingen zit. Ze lijkt meestal na 1 wel tevreden dus bied ik de 2e vaak niet aan. En misschien aan de domperidon als de huisarts het daarmee eens is.. Vanochtend hebben ze op het kdv ook wat minder melk aangeboden en daar bleek ze ook eigenlijk wel tevreden mee te zijn.
Nu nog even wachten op een telefoontje van de huisarts die belt vanmiddag even terug.
Ik hoop dat dit gaat werken en dat ik wat meer kan kolven.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:30:58 #100
259886 pessie
pi_100353486
Krijtlijk, het handige van domperidon is dat het vrij verkrijgbaar is. Let er wel op dat je vraagt om het doosje waar 30 inzitten. Je krijgt standaard een doosje van 10 en dat doosje kost meer dan het doosje van 30.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')