Ja!quote:
Ik kolf bijv een borst, als ze er ipv twee maar een wil drinken. Daar zou dan toch wel behoorlijk wat uit moeten komen als ik hoor wat ze soms wegklokt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja maar je kolft dan waarschijnlijk tussen voedingen in? Dat is ook gewoon melk sprokkelen. Kolf je op een vast moment van de dag?
Ik heb ook elke dag telkens een klein beetje gekolfd en had aan het einde van mijn verlof gewoon een paar liter in de vriezer. Het tikte toch aan.
gewoon proberen... Als het niet bind dat blijft het gewoon dunne prut. Op het kdv hadden ze ook moedermelk met gewone rijstbloem gemixt, en ze waren helemaal evrbaast over wat het deed.. Het werd niet dik zeg maar..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:14 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb nog twee flesjes hypo-allergeen, meegekregen uit het ziekenhuis.
Heeft een van jullie een idee of deze pap ook met moedermelk wil binden?
[ afbeelding ]
Haha, ik was laatst bij een vriendin en haar zoontje van 16 maanden kreeg zo'n bakje met een of ander fruitmoesje. Nathan stond bij haar benen te smakken dus ik mocht van haar ook wel even een bakje aan Nathan geven, dat was 1 hap, een heel vies gezicht en wegwezenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier ook echt geen pap oid. Prutjes ook niet, zelfs gehakte spinazie of rode kool moet ze niet. Zal wel te veel op een prutje lijken, denk ik...
Ik geloof niet dat ik dat snap. Hoe zit dat met dat parallel aanleggen, wordt je tepel daar een hamburger van?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:23 schreef Aventura het volgende:
Over goed (parallel) aanleggen zei mijn kraamhulp: je eet een hamburger toch ook niet op z'n kant? Vind ik wel een goeie!
Ik lust geen hamburger... Mc chicken wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik dat snap. Hoe zit dat met dat parallel aanleggen, wordt je tepel daar een hamburger van?
Check!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:35 schreef Sannne het volgende:
Nou idd Claudia, hoeveel moeders hun adem inhouden als het kindje aanhapt! Bijna allemaal
Ik knijp het gebied rondom mijn tepel zo samen, dat het een plat stukje vel is dat evenwijdig loopt met het mondje. Dat hapt makkelijker. Dan de vergelijking met een hamburger: je eigen kaken kunnen een hamburger, wat ook een groot rond ding is, beter aanhappen als je 'm recht voor je hebt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik dat snap. Hoe zit dat met dat parallel aanleggen, wordt je tepel daar een hamburger van?
Ik vond dat heel lastig, dus deed het precies andersom. Billen in mijn elleboogholte en het koppie in mijn hand.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:12 schreef pessie het volgende:
Je kunt hem lekker met zn buik op je onderarm leggen en met zn hoofd richting je elleboog en dan lekker over zn rug wrijven.
Ik weet het Claudia! Ik ben erg blij met mijn verlof en ik neem ook echt de tijd voor mijn knul. Ik hou mijn agenda bewust leeg en verlang niet zoveel van mezelf. Dat komt allemaal wel weer; ik wil mijn jongen gewon eerst leren kennen en hem een zo goed mogelijke start gevenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Aventura, het is heel herkenbaar. En weet je, als je er middenin zit is het vaak ook gewoon niet duidelijk wát er nou is. Elke moeder moet haar kind leren kennen, en de beste manier om dat te doen is door trial and error. Je probeert eens wat, als het werkt doe je dat nog een keer en als het niet werkt probeer je iets anders. Ik denk dat we dat allemaal gedaan hebben.
Het moment waarop je je afvraagt of je wel genoeg melk hebt en of je melk voedzaam genoeg is, is vaak het moment waarop je baby aan het regelen is. Vergeet alle voorschriften die er zijn, want elke baby bepaalt zelf wel wanneer die regelt en ook hoelang dat duurt. Lena heeft tot de leeftijd van 5 maanden om de paar weken geregeld. Ik had sterk de indruk dat het haar manier van groeien was, namelijk om zich helemaal vol te tanken tijdens een groeispurt en daarna brak altijd weer een rustigere periode aan. Maar zeker weten doe ik het ook niet, hoor. Baby's worden niet met gebruiksaanwijzingen geboren en we doen zelf ook allemaal maar wat.
Door iets wat je pas schreef kwam je zoontje ook op me over als een clusterkindje. Je schreef volgens mij dat hij vaak in de avond langere tijd aan de borst ligt. Dat is echt clustergedrag. Het fijne is dat er een periode van langere slaap tegenover kan staan (al hoeft dat niet het geval te zijn). Voor jou is het het fijnst als dat vanaf jouw slapenstijd is, natuurlijk. Naarmate hij ouder wordt kun je dat misschien iets meer sturen.
De behoefte aan zuigen waar Juud het over heeft herken ik erg van Ivan. Die kreeg in de kraamweek al een speen om hem tevreden te houden. Lena wou daarentegen nooit een speen. Ik heb een paar merken geprobeerd maar ze kan er niks mee. Dat was in de beginperiode wel eens lastig, want ik moest haar alsmaar aanleggen als ze ontevreden leek. Ik ben haar al vroeg een popje gaan geven om mee te slapen en ik heb het idee dat ze daar nu profijt van heeft.
Krampjes, tja, die horen er echt bij. Het kan heel goed zijn dat die voor het onrustige drinkgedrag zorgen. Je kunt experimenteren met houdingen die fijn zijn voor hem, je kunt Infacol proberen. Hier hielp Infacol helemaal niet en al het overige verlichtte hooguit. Het is aan jezelf om te bepalen of je bij het vermoeden van krampjes wilt voeden of niet. Het grote voordeel van borstvoeding is dat je zo vaak kunt voeden als je maar wilt. Daar kun je van profiteren.
Hoe is zijn slaapgedrag overdag? Slaapt hij regelmatig?
Tot slot: het kan (bij vlagen) best zwaar en intensief zijn om je baby te leren kennen en voor hem te zorgen. Je moet maar zo denken: er is een reden dat we verlof hebben na een bevalling. Dat is niet alleen voor je eigen herstel.
Dat is niet zo gek natuurlijk met een moeder die al over d'r nek gaat bij het woord papflesquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier ook echt geen pap oid. Prutjes ook niet, zelfs gehakte spinazie of rode kool moet ze niet. Zal wel te veel op een prutje lijken, denk ik...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |