quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben vanochtend bij een lactatiekundige geweest. De spruwbehandeling leek niet aan te slaan en ik begon te twijfelen over mijn diagnose. Ik ben ontzettend goed geholpen! Haar diagnose was spruw als een gevolg van niet goed aanleggen (lees: Lena te veel met het puntje van mijn tepel voeden). Ik heb gentiaan violet meegekregen, eenvoudig toe te passen tips voor beter aanleggen en ik moet mijn borsten komende dagen minder belasten.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:28 schreef pessie het volgende:
[..]
hoe?
En dat is een serieuze vraag.
Dat durf ik niet in het algemeen te stellen, want straks help ik een ander er verder mee de put in. Maar ik kreeg de indruk dat ze het wel zo bedoelde. Ze had het erover dat er vaak gedaan wordt alsof spruw iets is waar je vanaf moet komen terwijl spruw iets is wat altijd aanwezig is. Het streven is om er geen last van te hebben.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:53 schreef PM-girl het volgende:
En besmette melk gewoon geven, fijn! Was dat alleen voor jouw situatie of altijd met spruw?
Neequote:
mijn uitzicht was mijn zandkasteelbouwende meisje met haar papa ;-)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
Hihi, Aviva.Ik kan me beide foto's nog herinneren, net als die van Geert. Da's de ergste nachtmerrie van een neat freak als ik.
Oh Poppedein, wat heerlijk! Zo kan regelen dus ook. Lukt het een beetje met Lena erbij, of is Lena er niet? Dat vind ik nog wel eens lastig aan mijn Leen voeden, dat Ivan erg aanwezig is. Sinds ze een maand of drie oud was raakt ze daar nogal door afgeleid.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:23 schreef Aventura het volgende:
Over goed (parallel) aanleggen zei mijn kraamhulp: je eet een hamburger toch ook niet op z'n kant? Vind ik wel een goeie!
Ik had me eigenlijk voorgenomen om dit nooit tegen een andere ouder te zeggen, maar ehm... wacht maar.quote:
Ik vond het ook leuk, maar op een gegeven moment bliefde mevrouw geen gekolfde melk meer.quote:
Ja, inderdaad! De verwondering en bevestiging dat je lijf dit gewoon kan. Heel tof!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:58 schreef Ticootje het volgende:
Oh kolven vond ik ook wel leuk, maar op een gegeven moment 3x per dag en elke dag was ik er zat van.. Maar melk zien stromen is best gaaf.
Ja maar je kolft dan waarschijnlijk tussen voedingen in? Dat is ook gewoon melk sprokkelen. Kolf je op een vast moment van de dag?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:59 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind kolven helemaal niet leuk, heb het nu een keer of 8 gedaan sinds Lientje er is en ik krijg er telkens max 50 cc uitgekolft. Dat zet helemaal geen zoden aan de dijk in het geval van voorraadje opbouwen.![]()
Dus nu heb ik al een week niet gekolft, uit nijd.
Ja hahahaha, ik knijp ook wel eens melk eruit en dan gaat Jen altijd meteen een doekje halen.. Nee mama niet doen..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:02 schreef Sannne het volgende:
Wat ook tof is.. Op een vol melkkanaaltje duwen en dan een fonteintje aan melk zien
Ik eet overigens nu gewoon Brinta, maar rijstebloem lust ik wel nog steeds.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:01 schreef Ticootje het volgende:
Juud, ik ben zelf ook gek op pap.. Je kan mij echt wakker maken voor nutrix rijstebloem met vanille... Heerlijk... Maar beide dames hoeven het echt echt echt niet.
Ja!quote:
Ik kolf bijv een borst, als ze er ipv twee maar een wil drinken. Daar zou dan toch wel behoorlijk wat uit moeten komen als ik hoor wat ze soms wegklokt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja maar je kolft dan waarschijnlijk tussen voedingen in? Dat is ook gewoon melk sprokkelen. Kolf je op een vast moment van de dag?
Ik heb ook elke dag telkens een klein beetje gekolfd en had aan het einde van mijn verlof gewoon een paar liter in de vriezer. Het tikte toch aan.
gewoon proberen... Als het niet bind dat blijft het gewoon dunne prut. Op het kdv hadden ze ook moedermelk met gewone rijstbloem gemixt, en ze waren helemaal evrbaast over wat het deed.. Het werd niet dik zeg maar..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:14 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb nog twee flesjes hypo-allergeen, meegekregen uit het ziekenhuis.
Heeft een van jullie een idee of deze pap ook met moedermelk wil binden?
[ afbeelding ]
Haha, ik was laatst bij een vriendin en haar zoontje van 16 maanden kreeg zo'n bakje met een of ander fruitmoesje. Nathan stond bij haar benen te smakken dus ik mocht van haar ook wel even een bakje aan Nathan geven, dat was 1 hap, een heel vies gezicht en wegwezenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier ook echt geen pap oid. Prutjes ook niet, zelfs gehakte spinazie of rode kool moet ze niet. Zal wel te veel op een prutje lijken, denk ik...
Ik geloof niet dat ik dat snap. Hoe zit dat met dat parallel aanleggen, wordt je tepel daar een hamburger van?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:23 schreef Aventura het volgende:
Over goed (parallel) aanleggen zei mijn kraamhulp: je eet een hamburger toch ook niet op z'n kant? Vind ik wel een goeie!
Ik lust geen hamburger... Mc chicken wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik dat snap. Hoe zit dat met dat parallel aanleggen, wordt je tepel daar een hamburger van?
Check!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:35 schreef Sannne het volgende:
Nou idd Claudia, hoeveel moeders hun adem inhouden als het kindje aanhapt! Bijna allemaal
Ik knijp het gebied rondom mijn tepel zo samen, dat het een plat stukje vel is dat evenwijdig loopt met het mondje. Dat hapt makkelijker. Dan de vergelijking met een hamburger: je eigen kaken kunnen een hamburger, wat ook een groot rond ding is, beter aanhappen als je 'm recht voor je hebt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik dat snap. Hoe zit dat met dat parallel aanleggen, wordt je tepel daar een hamburger van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |