abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:28:27 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100306077
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:29:23 #2
259886 pessie
pi_100306100
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben vanochtend bij een lactatiekundige geweest. De spruwbehandeling leek niet aan te slaan en ik begon te twijfelen over mijn diagnose. Ik ben ontzettend goed geholpen! Haar diagnose was spruw als een gevolg van niet goed aanleggen (lees: Lena te veel met het puntje van mijn tepel voeden). Ik heb gentiaan violet meegekregen, eenvoudig toe te passen tips voor beter aanleggen en ik moet mijn borsten komende dagen minder belasten.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:28 schreef pessie het volgende:

[..]

:? hoe?
En dat is een serieuze vraag.
pi_100306504
Liever vaak kort voeden dan aan blijven modderen. Een iets andere aanlegtechniek toepassen (mijn borst ondersteunen parallel aan Lena's mond en letten op mijn ademhaling) en als Lena moeilijk blijft drinken dan meteen van borst wisselen.

Tijdens het consult dronk Lena maar een paar minuten. Ik dacht dat ze al gauw zou gaan mopperen, maar ze was gewoon tevreden. Dat was wel een eye-opener. :o Suf is dat, dacht ik dat ik het allemaal wel aardig wist, blijkt dat toch niet zo te zijn. :+

Ik vond het consult heel verhelderend en ben blij dat ik het heb gedaan. Ik hoef van haar trouwens ook niet m'n ingevroren moedermelk tot minstens 60 graden te verhitten. Daar stond ik wel van te kijken! En dat gaat een hoop gezeur schelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100306787
Super dat je zo goed geholpen bent Claudia ^O^

En wat een goed idee om ondanks al je ervaring toch naar een LK te gaan, ik vermoed dat een hoop moeders met zoveel ervaring er niet eens aan zouden denken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:19:28 #5
259886 pessie
pi_100307436
Claudia fijn dat je zo goed geholpen bent! En dank voor de opheldering.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:53:28 #6
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100308552
Wat fijn Claudia! Dat parallel helpen met aanhappen heb ik ook geleerd, dat scheelt veel.
Ik wist echter niet dat spruw veroorzaakt kon worden door verkeerd aanhappen. Bij mij was het verkeerde aanhappen dat resulteerde in kloven. Daarmee een opening naar binnen voor de spruw.

Ik onthoud je verhaal mocht de fluconazol hier niet aanslaan!

En besmette melk gewoon geven, fijn! Was dat alleen voor jouw situatie of altijd met spruw?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100309241
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:53 schreef PM-girl het volgende:

En besmette melk gewoon geven, fijn! Was dat alleen voor jouw situatie of altijd met spruw?
Dat durf ik niet in het algemeen te stellen, want straks help ik een ander er verder mee de put in. Maar ik kreeg de indruk dat ze het wel zo bedoelde. Ze had het erover dat er vaak gedaan wordt alsof spruw iets is waar je vanaf moet komen terwijl spruw iets is wat altijd aanwezig is. Het streven is om er geen last van te hebben.

Ik kreeg wel de indruk dat ze dit advies ook gaf omdat naar haar idee de spruw het gevolg en niet de oorzaak van de problemen was. Ze zei dat dat naar haar indruk en die van haar collega's meestal het geval is. Er zijn uitzonderingen zoals een vrouw die een tijd probleemloos voedt, een heftige antibioticakuur krijgt en ineens spruw ontwikkelt. Misschien zou ze in die situatie iets anders adviseren, dat weet ik niet.

Ik hoef volgens haar in ieder geval niet meer voortdurend speelgoed te steriliseren en beddengoed te wassen en zo. Ik zal wel laten weten hoe het bevalt. :+ Ik ben nu 4 dagen heel zorgvuldig geweest met het toedienen van de medicijnen en het schoonhouden van alles waar Lena en ik mee in aanraking komen, maar dat heeft ook niet mogen baten. Volgens de lactatiekundige had ik al verbetering moeten zien.

Disclaimer: het kan best zijn dat ik haar advies niet goed weergeef, dus ik zou zelf altijd op het advies van mijn eigen huisarts/lactatiekundige afgaan.
pi_100309322
Zou het niet zo kunnen zijn dat bevriezing een zelfde effect heeft als verhitting boven de 60 graden?

En dat het dus wel voor vriezermelk geldt, maar niet voor koelkastmelk?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100309412
Ik heb gelezen dat dat niet zo is, en dat is in ieder geval ook niet wat mijn lactatiekundige bedoelde. Het fijne weet ik er ook niet van. Achteraf bedenk ik altijd dat ik wel door had kunnen vragen. :')
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:27:24 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100309503
Het was ook zomaar even een gokje, omdat je het over vriezermelk had ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:14:41 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100311033
Ik heb Aviva een keer oude spruwmelk gegeven op het kdv, niet verhit verder, en prompt hadden we een paar dagen weer spruw. Dat leek me verdacht veel op een herbesmetting.

Wellicht dat ze bedoelde tijdens de medicatieperiode besmette melk geven, daarna wel oververhitten?

Wat dit betreft ben ik liever te voorzichtig, want spruw is gewoon irritant.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100311051
pessie, in pyjamapap basis fijne granen zit 34gram suiker op de 100gram. http://www.nestlebaby.com(...)1&r=561&num=10&pci=0

Clau wat goed dat je een consult hebt aangevraagd! Maar spruw door verkeerd aanleggen :? Die moet ze me even uitleggen ;) Fijn dat je goede handvatten hebt gekregen en dat het nieuwe beleid zelfs werk gaat schelen. Snel weg met de pijn!
pi_100311482
Davinia, dat is niet wat ze bedoelde. Maar ik kan me goed voorstellen dat je liever voorzichtig bent, hoor. Ik wou aanvankelijk komende periode mijn 'spruwmelk' er doorheen jagen, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Uiteindelijk is het vooral fijn om er zo snel mogelijk vanaf te zijn. Nu ga ik wel iets soepeler ermee om, maar als we er vanaf zijn en ik het vermoeden krijg van herbesmetting dan weet ik het ook wel. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte!

WupWup, de argumentatie was ongeveer zoals PM-girl zei: verkeerd aanleggen -> kloven/kapotte huid (in combinatie met warm weer) -> spruw. Maar zoals ik al zei vind ik het lastig om haar advies goed weer te geven. Misschien sla ik allerlei gedachtesprongen over.

Ik ben iets te grondig geweest met de gentiaan violet. :')

donderdag 4 augustus 2011 @ 13:30:04 #14
94046 PM-girl
pi_100311511
Claudia, dank voor je toelichting. Uiteraard zou ik zaken niet klakkeloos overnemen, maar ik was benieuwd! Ik neem dat soort dingen mee in het overleg met mijn Lk.
En spruw, velen hebben het inderdaad, dus het idee dat je er geen last van moet hebben snap ik. Ik ben alleen bang dat als ik niets doe aan mijn milde klachten (wat pijn) er weer een bo uitrolt. Bij mijn oudste bleek de spruw de oorzaak van 4 bo's :X
Althans, dat lijkt logisch, omdat toen na de Diflucan de pijn én de ontstekingen wegbleven.

Ik hoop dat jij in elk geval vlug verlost bent!
*
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:32:41 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100311614
Lena! O+ O+ O+
pi_100311638
Ik hoop het ook! Ik ben allang blij dat ik allerlei tips heb gekregen om haar efficiënter te voeden. Ik heb het net uitgeprobeerd en ben gestopt met voeden voor het echt pijn begon te doen. Dat is al een hele verademing. Ik denk wel dat ze nu echt iets te weinig gedronken heeft, maar ik leg haar voor haar volgende dut wel nog een keer aan. Intussen is ze een rijstwafel aan het slachten. Ziet er vrij ranzig uit overigens, blauwe rijstwafel. :Y)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:35:48 #17
94046 PM-girl
pi_100311723
Haha, ik zag de foto net, indrukwekkend!
*
pi_100311766
claudia.. Je kan je poppetje dr gezicht misschien eerst wat olie op smeren dan voeden en dan kun je de gv vrij makkelijk van de wangen en kin af poetsen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100311809

Zie, mijn mup zag dr ook niet echt uit.
pi_100311843
Hahaha geweldig die foto's!! :D
pi_100311851
Dank voor de tip, Tico! Ik ga even kijken of er nu nog iets te redden valt.
pi_100311872
Is dit trouwens ook Leyla?
pi_100311896
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
Is dit trouwens ook Leyla?
Nee

En met een doekje en wat sop krijg je een hoop weg hoor.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:42:45 #24
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100311937
Oh my! Dat mooie snoetie helemaal paars. :D
Fijn dat je zo goed geholpen bent Claudia, toch wel heel nuttig zo'n consult als er echt iets aan de hand is, zo blijkt.
pi_100311956
ik lig op t strand onder mijn parasolletje heerlijk af en aan mijn regelbaby te voeden en ondertussen een boekje te lezen O+ Hoe fijn kan borstvoeding zijn O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:46:28 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100312056

Aviva's spruwbekje O+
pi_100312756
Hihi, Aviva. O+ Ik kan me beide foto's nog herinneren, net als die van Geert. Da's de ergste nachtmerrie van een neat freak als ik. :+

Oh Poppedein, wat heerlijk! Zo kan regelen dus ook. Lukt het een beetje met Lena erbij, of is Lena er niet? Dat vind ik nog wel eens lastig aan mijn Leen voeden, dat Ivan erg aanwezig is. Sinds ze een maand of drie oud was raakt ze daar nogal door afgeleid.
pi_100313049
O M G die foto's :D

Fijn dat je verder geholpen bent Claudia :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 augustus 2011 @ 14:22:40 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100313193
hoewel niet prettig voor de kleintjes zijn spruwbekkies wél lief om te zien O+

Ik heb het wiel (opnieuw) uitgevonden zostraks :') ipv een worsteling te doorstaan om Geert te laten drinken overdag, laat ik 'm rustig zelf bepalen wat hij wil doen, tót hij in slaap is gevallen in de box. Dan leg ik 'm aan voor 'n droomvoeding, en dan drinkt hij wél
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100315352
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
Hihi, Aviva. O+ Ik kan me beide foto's nog herinneren, net als die van Geert. Da's de ergste nachtmerrie van een neat freak als ik. :+

Oh Poppedein, wat heerlijk! Zo kan regelen dus ook. Lukt het een beetje met Lena erbij, of is Lena er niet? Dat vind ik nog wel eens lastig aan mijn Leen voeden, dat Ivan erg aanwezig is. Sinds ze een maand of drie oud was raakt ze daar nogal door afgeleid.
mijn uitzicht was mijn zandkasteelbouwende meisje met haar papa ;-)
ik moet zeggen dat Lena t hier oha prima vindt als ik met Jelte bezig ben, heel toevallig zei ze vanochtend voor t eerst in 12 wkn "Nee mama Jelte nie bossie likken", maar meestal weet ze zichzelf prima te vermaken. Jelte reageert nu nog niet heel sterk op zijn omgeving tijdens het drinken, maar waar ik zelf bijvoorbeeld wel wat meer moeite mee heb is veel lawaai om me heen hebben tijdens het voeden... Én de tv aan én gemep op een muziekinstrument kan ik véél minder goed handelen dan.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:22:14 #31
259886 pessie
pi_100315399
Oh dat GV-mondje. Wel veel GV gebruikt denk ik?

WW, wow das wel heel veel suiker! Ik had denk ik bij de ingredienten lijst de maltodextrine over het hoofd gezien, zit ook vanille in, staat niet bij of het vanilline of vanille is maar nestle kennende zal het wel vanilline zijn en dan ben ik maar al te blij dat meneer het echt niet wou. Ik ben al absoluut niet van de pap maar goed, op een gegeven moment maar es wat proberen. Hij vond het niets trouwens, 2 slikjes aan de lepel en hij wou echt niet meer. Nog wel een stuk ontbijtkoek erin gekregen (zit ook veel suiker in I know), maar tsja al 3 dagen geen ontbijt en lunch vind ik toch wel een beetje te gortig worden.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:23:39 #32
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100315450
Over goed (parallel) aanleggen zei mijn kraamhulp: je eet een hamburger toch ook niet op z'n kant? Vind ik wel een goeie!
pi_100315453
ontbijtkoek!!! Das een goede pessie!! Ga ik ook eens kijken of madam dat wilt.. Ze krijgt op het kdv ook wel eens een slok yogi... En de vreetschuur dat het is, madam is weer een lijntje naar beneden.. Ff wat extra dingen erin dus.
pi_100316332
Ik vind kolven leuk :o
pi_100316370
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:23 schreef Aventura het volgende:
Over goed (parallel) aanleggen zei mijn kraamhulp: je eet een hamburger toch ook niet op z'n kant? Vind ik wel een goeie!
:D!
pi_100316393
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:45 schreef Sannne het volgende:
Ik had me eigenlijk voorgenomen om dit nooit tegen een andere ouder te zeggen, maar ehm... wacht maar. :+
pi_100316436
*)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:52:08 #38
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100316652
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:45 schreef Sannne het volgende:
Ik vond het ook leuk, maar op een gegeven moment bliefde mevrouw geen gekolfde melk meer. ;( En ze was inmiddels ook ouder dan een jaar (dus geen melk meer voor het moedermelknetwerk) dus ben ik maar gestopt met kolven. :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100316769
Ik vind kolven leuk als het thuis kan, als ik verlof heb, als het niet te lang duurt en als ik een goede opbrengst heb. Kolven is minder leuk als je er een paar keer je werk voor moet onderbreken, als je een tijd bezig bent om nog steeds niet genoeg voor een voeding te hebben, als je op je werk geen goede ruimte ervoor hebt... :Y)
pi_100316891
Oh kolven vond ik ook wel leuk, maar op een gegeven moment 3x per dag en elke dag was ik er zat van.. Maar melk zien stromen is best gaaf.
pi_100316943
Ik had net 140 cc uit re-borst en 20 uit li-borst (daar had ze net uit gedronken)
Best cool :D

Straks zal het idd niet leuk meer zijn nee.. Maar vooralsnog ;)
Nu nog leren te drinken uit de fles! Na 30 cc houdt ze er steevast mee op, kolhalzen, miepen, vies kijken..
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:59:57 #42
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100316964
Ik vind kolven helemaal niet leuk, heb het nu een keer of 8 gedaan sinds Lientje er is en ik krijg er telkens max 50 cc uitgekolft. Dat zet helemaal geen zoden aan de dijk in het geval van voorraadje opbouwen. }:|

Dus nu heb ik al een week niet gekolft, uit nijd.

Over pap, ik ga dat wel geven, vind het zelf heel lekker, het was mijn ontbijt gedurende mijn complete zwangerschap. Snel klaar, het hapt lekker weg en je zit er een poosje goed vol van.
Als ik vroeg ziek was, als peuter/kleuter dan maakte mijn moeder rijstbloempap vanille, dat at ik dan wel, naast sinaasappelsap/banaan/liga prutje...

Nostalgie of niet, mijn meisje krijgt de optie pap tzt wel. Wel een papje zonder suikers of gekkigheid.
pi_100317019
Juud, ik ben zelf ook gek op pap.. Je kan mij echt wakker maken voor nutrix rijstebloem met vanille... Heerlijk... Maar beide dames hoeven het echt echt echt niet.
pi_100317025
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:58 schreef Ticootje het volgende:
Oh kolven vond ik ook wel leuk, maar op een gegeven moment 3x per dag en elke dag was ik er zat van.. Maar melk zien stromen is best gaaf.
Ja, inderdaad! De verwondering en bevestiging dat je lijf dit gewoon kan. Heel tof!
pi_100317073
Wat ook tof is.. Op een vol melkkanaaltje duwen en dan een fonteintje aan melk zien :+
pi_100317078
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:59 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind kolven helemaal niet leuk, heb het nu een keer of 8 gedaan sinds Lientje er is en ik krijg er telkens max 50 cc uitgekolft. Dat zet helemaal geen zoden aan de dijk in het geval van voorraadje opbouwen. }:|

Dus nu heb ik al een week niet gekolft, uit nijd.
Ja maar je kolft dan waarschijnlijk tussen voedingen in? Dat is ook gewoon melk sprokkelen. Kolf je op een vast moment van de dag?

Ik heb ook elke dag telkens een klein beetje gekolfd en had aan het einde van mijn verlof gewoon een paar liter in de vriezer. Het tikte toch aan.
pi_100317101
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:02 schreef Sannne het volgende:
Wat ook tof is.. Op een vol melkkanaaltje duwen en dan een fonteintje aan melk zien :+
Ja hahahaha, ik knijp ook wel eens melk eruit en dan gaat Jen altijd meteen een doekje halen.. Nee mama niet doen..
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:03:47 #48
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100317110
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:01 schreef Ticootje het volgende:
Juud, ik ben zelf ook gek op pap.. Je kan mij echt wakker maken voor nutrix rijstebloem met vanille... Heerlijk... Maar beide dames hoeven het echt echt echt niet.
Ik eet overigens nu gewoon Brinta, maar rijstebloem lust ik wel nog steeds. :D
pi_100317122
Sja ze heeft gelijk ;) Het is wel een plakzooi haha
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:04:51 #50
94046 PM-girl
pi_100317162
Er was volgens mij ook zo'n speciale pap die goed ging met bv, ik heb die bij de natuurwinkel gehaald toen, maar geen idee hoe die heette.

En kolven is wel eens leuk, als de kolf het niet meer doet omdat de melk tot in het dopje komt! :o Maar doorgaans heb ik er een hekel aan.
*
pi_100317179
biobim.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:05:26 #52
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100317190
Hier ook echt geen pap oid. Prutjes ook niet, zelfs gehakte spinazie of rode kool moet ze niet. Zal wel te veel op een prutje lijken, denk ik... :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:05:40 #53
94046 PM-girl
pi_100317199
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:05 schreef Ticootje het volgende:
biobim.
Ja!
*
pi_100317231
prutjes zijn geen probleem hier.. Waar Jen alsoluut geen potjes bliefde, bliefde madam 2 absoluut geen vers eten.. Dus lekker aan de prut. Groeien ze ook van.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:08:23 #55
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100317320
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja maar je kolft dan waarschijnlijk tussen voedingen in? Dat is ook gewoon melk sprokkelen. Kolf je op een vast moment van de dag?

Ik heb ook elke dag telkens een klein beetje gekolfd en had aan het einde van mijn verlof gewoon een paar liter in de vriezer. Het tikte toch aan.
Ik kolf bijv een borst, als ze er ipv twee maar een wil drinken. Daar zou dan toch wel behoorlijk wat uit moeten komen als ik hoor wat ze soms wegklokt.
Als ik de ene borst dan heb gekolft dan kolf ik ook nog even kort de borst waar ze wel uit heeft gedronken.

Maar ik heb gisteren al gelezen over ontspannen, een warme doek er even opleggen, de kolf eerst wat langer op een lagere stand zetten enz.
Dus ik ga maar met een lijste met tips aan de slag...

Ik kan nu af en toe heel bang worden bij het idee dat ik haar even niet zou kunnen voeden om een of andere reden. Ze kan echt helemaal niet even een paar uur zonder mij en dat vind ik naar.
pi_100317404
Juud dat kan altijd... Desnoods zet je van die kant en klaar pakjes in je kast.. Ik heb ze ook altijd in huis gehad. Gewoon 2 in de kast zetten, voor je eigen gemoedsrust.. Ik heb ze nooit hoeven gebruiken. Maar toen mijn vriezer leeg was en met kolven wat dipte vond ook mijn man het wel fijn dat er in elk geval backup in de kast stond... Gewoon voor het geval dat. Weg kun je altijd.
pi_100317461
Ik vind 50 cc in dat geval echt geen slechte opbrengst, Juud. Ik weet natuurlijk niet precies hoelang daarvoor een voeding heeft gezeten.

Kun je niet een paar pakjes kant-en-klare kunstvoeding in huis halen voor je gemoedsrust? Ik begrijp wel dat het het fijnst is om haar je eigen melk te geven, maar het lijkt me ook niet fijn om een opgesloten gevoel te hebben of het gevoel dat je moét kolven.

-Edit- Wat Tico zegt dus. :+
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:14:13 #58
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100317534
Ik heb nog twee flesjes hypo-allergeen, meegekregen uit het ziekenhuis.

Heeft een van jullie een idee of deze pap ook met moedermelk wil binden?

pi_100317590
Op een lagere stand kolven klopt wel echt. Ik zette net de kolf hoger, maar toen staakte de melk meteen!
En een doek over de kolf leggen scheelt ook, sommige vrouwen kijken de melk eruit en dan wil je borst niet meer ;)
pi_100317607
Bij mij was de kolf één standje hoger zetten na het opwekken van de toeschietreflex dé truc.

Een tip die ik vandaag heb gekregen: blijven ademhalen! Da's natuurlijk sowieso verstandig als je wilt blijven leven. :+
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:16:44 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100317630
Haha Sannne, dat doe ik idd, een doek maar eens proberen dan. :D
pi_100317661
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:14 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb nog twee flesjes hypo-allergeen, meegekregen uit het ziekenhuis.

Heeft een van jullie een idee of deze pap ook met moedermelk wil binden?

[ afbeelding ]
gewoon proberen... Als het niet bind dat blijft het gewoon dunne prut. Op het kdv hadden ze ook moedermelk met gewone rijstbloem gemixt, en ze waren helemaal evrbaast over wat het deed.. Het werd niet dik zeg maar..
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:26:05 #63
259886 pessie
pi_100317967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier ook echt geen pap oid. Prutjes ook niet, zelfs gehakte spinazie of rode kool moet ze niet. Zal wel te veel op een prutje lijken, denk ik... :+
Haha, ik was laatst bij een vriendin en haar zoontje van 16 maanden kreeg zo'n bakje met een of ander fruitmoesje. Nathan stond bij haar benen te smakken dus ik mocht van haar ook wel even een bakje aan Nathan geven, dat was 1 hap, een heel vies gezicht en wegwezen _O- Hij wil het echt niet. Het enige wat ie nog wel eet is knijpfruit, en dan niet van olvarit want als hij dat pakje vasthoudt stroomt de helft over hem heen, dan hoeft Nathan het echt niet meer. Heb ik trouwens over geklaagd bij olvarit, kreeg een verrassingspakket thuis o.a. met een potje fruit :')

Maar dit gaat over borstvoeding.
Juud, ik zie dat het van Demeter is, ik zou erg verbaasd zijn als het niet met borstvoeding zou kunnen. Alle Bio-dyna-mensen die ik ken geven langer borstvoeding dan 4 maanden.

Sannne, ik vond het ook wel tof om te zien dat er melk uit mn borsten kwam, maar toch, leuk vind ik het na alle akkevietjes echt niet. En dan hoefde ik niet eens te kolven icm werk.
pi_100318283
Nou idd Claudia, hoeveel moeders hun adem inhouden als het kindje aanhapt! Bijna allemaal ;)
Ik deed het ook, zeker toen het pijn deed. Ik moest toen altijd aan een lieve lactatiekundige uit Amsterdam denken die dan heel overdreven ademhaalde, zodat de moeder zich dat zou herinneren en dat werkte wel ;)
pi_100318944
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:23 schreef Aventura het volgende:
Ik geloof niet dat ik dat snap. Hoe zit dat met dat parallel aanleggen, wordt je tepel daar een hamburger van?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100318970
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik dat snap. Hoe zit dat met dat parallel aanleggen, wordt je tepel daar een hamburger van?
Ik lust geen hamburger... Mc chicken wel.
pi_100319026
Jij hoeft je tepel toch niet te eten ;)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:21:04 #68
94046 PM-girl
pi_100319855
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:35 schreef Sannne het volgende:
Nou idd Claudia, hoeveel moeders hun adem inhouden als het kindje aanhapt! Bijna allemaal ;)
Check! :D
*
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:30:55 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100320177
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik knijp het gebied rondom mijn tepel zo samen, dat het een plat stukje vel is dat evenwijdig loopt met het mondje. Dat hapt makkelijker. Dan de vergelijking met een hamburger: je eigen kaken kunnen een hamburger, wat ook een groot rond ding is, beter aanhappen als je 'm recht voor je hebt.
pi_100321956
Op die manier, dank.
Ik ondersteun alleen mijn borst, knijp niet specifiek in de tepel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100323543
Het ging in mijn geval ook om ondersteunen en niet knijpen (dat doet Lena wel voor me :') ), maar dan wel anders ondersteunen dan ik voorheen vaak deed.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:44:30 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100324347
Zo, mupke had om 16.30 uur gedronken, dus ik dacht net om 19.00 uur, ik zal weer eens kolven...
Et voila, 90 cc melk in een flesje! *O*

30 cc uit de ene en 60 cc uit de andere, mijn melk is trouwens enorm mooi roomwit, dat zie ik nu met zo'n hoeveelheid nog beter, vandaar dat ze zo goed groeit. :s)

Nu is ze aan het wakker worden en mag ze zo uit de fles drinken om te oefenen, nu nog kijken hoe ik het goed inplan om weer te kolven, maar ik heb er nu in ieder geval weer zin in.
pi_100324607
Kijk, dat is een uitstekende opbrengst, Juud! *O*
pi_100324629
Wat goed Juud!!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:00:41 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100325097
Hihi, het kost haar moeite om het helemaal op te drinken, nokkie vol.
Maar het is gelukt, boertje gedaan, nu uitbuiken.... :D

Haar papa haar ook weer eens eten kunnen geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')