abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100285786
de mevrouw van het CB zei dat ik om krampjes te voorkomen cola en chocola kon laten staan. Zijn precies mijn 2 verslavingen, ik heb het al een paar dagen laten staan nu maar is het wel nodig vraag ik me af..

Ik gebruik ook infacol maar merk nog geen verschil..

Boeren moet ik eens beter op gaan letten idd, tnx voor de tip!
pi_100286053
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:32 schreef Sannne het volgende:
de mevrouw van het CB zei dat ik om krampjes te voorkomen cola en chocola kon laten staan. Zijn precies mijn 2 verslavingen, ik heb het al een paar dagen laten staan nu maar is het wel nodig vraag ik me af..

Ik gebruik ook infacol maar merk nog geen verschil..

Boeren moet ik eens beter op gaan letten idd, tnx voor de tip!
je wilt niet weten wat ik wegtank op een dag aan cola :@ :') en ik spuug ook niet in chocola :P

Het ene kind reageert gevoeliger op voedingsmiddelen van de moeder dan het andere kindje maar ik betwijfel of je er vaak wel zoveel tegen kunt doen. Het hoort toch een beetje bij het rijpingsproces van de darmpjes van zo'n uk, ongeacht wat de moeder eet of drinkt moeten die darmen rijpen.
Nouja, ik bedien me altijd maar van het cliche dat je kindje al gewend is aan wat jij at en dronk tijdens de zwangerschap. Ik heb er nooit een peper minder om gegeten en chocola of cola laten staan ook nooit gedaan. Op een gegeven moment bij allebei wel ui laten staan, een week of twee ofzo. Maar ik kan me niet meer herinneren of dat nou echt hielp of niet.

En dat boeren, oudste boerde altijd keurig binnen een minuutje ofzo na de voeding. Soms al bij het omhoogpakken :') :D maar jongste kan er rustig een kwartier over doen voordat er ein-de-lijk een heule flinke boer kwam. Was voor mij toentertijd ook even een leermomentje dat ze er blijkbaar gewoon langer voor nodig had :D
:)
pi_100286368
Ik hoefde maar naar chocola te kijken, en Sofie had al krampjes. Die reageerde daar enorm heftig op. Cola had ze dan weer geen last van . Andere etenswaren ook niet.
*poef* nu is het weg
pi_100286430
Krampen horen er ook gewoon bij, alhoewel het ene kind er meer last van heeft dan het andere. (Ben er 5 maanden zoet mee geweest, die roze wolk is me compleet ontgaan.) Een baby wordt met onrijpe darmen geboren en gedurende het eerste levensjaar gaan die uitrijpen. Dat doet zeer.
Je hoeft qua voedingsmiddelen niks te laten staan tijdens de borstvoedingsperiode, tenzij je kind allergiën heeft. De bubbels in frisdrank gaan niet over in je bloed, daarmee niet over in je melk en daarvan krijgt je kind ook echt geen lucht in zijn darmen. Heel stiekem moet ik altijd een beetje gniffelen om dat fabeltje ;) Chocolade kán buikpijn geven als je kind een koemelkallergie heeft.
Wij hebben Cinebaby en Infacol geprobeerd, beiden hielpen geen zier. Daarnaast hebben we op advies van de osteopaat dagelijks probiotica gegeven en dat leek een klein beetje te helpen. Maar wat uiteindelijk écht heeft geholpen was het verstrijken van de tijd ;)
pi_100286571
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:41 schreef WupWup het volgende:
Gezellig! Kom ik deze keer wel bij jullie zitten :)
O+

Asy, ik hoop dat het lukt om te komen O+
Die workshops die ik gevolgd heb vond ik vorig jaar een beetje tegenvallen. Maar als er weer een natuurlijk ouderschap/ geweldloos communiceren workshop is wil ik daar wel naartoe.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 augustus 2011 @ 21:00:58 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100287239
het enige wat ik de laatste weken / maanden heb laten staan zijn uien. voor de rest heb ik gewoon alles gegeten / gedronken wat ik normaal ook deed. Het enige wat ik me kan bedenken is dat een kindje reageert op de cafeïne in cola .. dat het op koolzuur zou reageren kan ik me nauwelijks voorstellen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:15:52 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100288044
Sannne, ik heb niks laten staan tijdens de bv-periode (die overigens nog steeds voortduurt ;) )
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:22:45 #283
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100288428
Mijn kind laat ook best veel winden en ook hard. Ik laat haar overdag altijd boeren, tussen borst 1 en borst 2 in en na afloop. Alleen bij de nachtvoeding niet, omdat we dan in slaap vallen en ik haar niet heel wakker wil maken.
Ik eet zoals ik normaal ook doe, van de week reageerde ze volgens mij wat op jus d'orange, daar had ik twee flinke glazen van op.
Over het algemeen heeft ze niet enorm veel last van krampjes, soms mopppert/huilt ze een half uurtje, met trappelende beentjes. Maar het is nooit zo dat ze echt krijst of gilt vd pijn.

Ik gebruik dus ook niets tegen de krampen, als ze last van dr buikje heeft, dan doe ik haar in badje, of leg ik haar tegen me aan met haar speen of de borst.

Vandaag heeft ze heel veel geslapen, alsof ik ineens een grote baby heb. :o
Vannacht van 23.30 uur tot 05.00 uur! Ik wist niet wat ik zag, zoveel uur achter elkaar kunnen slapen. Daarna nog gevoed om 06.30, 09.30, 14.15, 16.30 en 19.30.
Tussen de laatste twee was ze wakker, voor de rest alleen maar geslapen, we waren vanochtend onderweg, ze is al die tijd aan het slapen geweest totdat we weer thuis waren. Nu had ik haar ook goed volgetankt... :D

WBW lijkt me heel leuk, tegen die tijd maar kijken of mijn mupke het ook leuk zal vinden zo'n dagje.
pi_100288932
In de afgelopen chocola en cola-loze dagen heb ik geen verschil gemerkt dus ik heb net maar een chocotoffje genomen :D
Eventueel kan ik wel caffeinevrije cola drinken..

Juud zo doet Elise ook, precies zo. Even een half uurtje miepen, maar vannacht had ze toch flinke krampen voor het eerst.

Vandaag heeft ze ook minder zware plasluiers trouwens.. Ze drinkt wel vaak, maar echt maar 1 borst. Die tweede krijg ik er onmogelijk in. Lijkt ook wel of mn borsten iets voller zijn.
Ze verslikte zich net enorm.. Arm kind.
Ze is wel 10 a 20 minuten flink aan het slikken dus ik ga maar weer gewoon zo door. Kon ik maar zien wat er in ging..
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:33:14 #285
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_100289060
Ik kom even klagen hoor.
Madam drinkt op het kdv ruim 400 cc weg en met kolven krijg ik er totaal maar 200 cc uit.
Nu probeer ik thuis elke keer extra te kolven zodat ik wel genoeg mee kan geven naar het kdv.
Maar eigenlijk wil ook wel weer eens een keertje uit in het weekend maar dat kan dan niet omdat ik dan niet genoeg melk in de vriezer heb liggen. }:|

Einde klaagpost.

Edit, nog even verder klagen.
Het helpt ook niet mee dat ik moet kolven in een vies stoffig douschehok.
En de melk staat in de koelkast in de kantine en om 3 uur doet de kantinemiep deze op slot, zodat ik weer op zoek moet naar iemand die toevallig daar een sleutel van heeft. Grrrr

[ Bericht 23% gewijzigd door krijtlijk op 03-08-2011 21:41:32 ]
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:44:37 #286
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100289669
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:31 schreef Sannne het volgende:
In de afgelopen chocola en cola-loze dagen heb ik geen verschil gemerkt dus ik heb net maar een chocotoffje genomen :D
Eventueel kan ik wel caffeinevrije cola drinken..

Juud zo doet Elise ook, precies zo. Even een half uurtje miepen, maar vannacht had ze toch flinke krampen voor het eerst.

Vandaag heeft ze ook minder zware plasluiers trouwens.. Ze drinkt wel vaak, maar echt maar 1 borst. Die tweede krijg ik er onmogelijk in. Lijkt ook wel of mn borsten iets voller zijn.
Ze verslikte zich net enorm.. Arm kind.
Ze is wel 10 a 20 minuten flink aan het slikken dus ik ga maar weer gewoon zo door. Kon ik maar zien wat er in ging..
Hoe oud is Elise nu eigenlijk? Poept ze nog wel mooi?
En wat betreft zien wat erin gaat, dat zie je vooral door wat eruit gaat. Dus inderdaad minimaal 4 plasluiers en afhankelijk van de leeftijd dagelijks nog een poepluier (als ze al 2 maanden blijkt te zijn is dat uiteraard anders).

Krijtlijk, zou je dit kunnen bespreken met de leidinggevende? Er zijn meen ik wel wat dingen geregeld bij wet voor voedende moeders, en een geschikte kolfruimte (een stoffig hok is niet geschikt) en een goede koelruimte(als je er zelf niet bij kunt is dat echt niet de bedoeling lijkt mij)
zijn volgens mij wel dingen waar werkgevers voor dienen te zorgen.
pi_100289800
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:33 schreef krijtlijk het volgende:
Ik kom even klagen hoor.
Madam drinkt op het kdv ruim 400 cc weg en met kolven krijg ik er totaal maar 200 cc uit.
Nu probeer ik thuis elke keer extra te kolven zodat ik wel genoeg mee kan geven naar het kdv.
Maar eigenlijk wil ook wel weer eens een keertje uit in het weekend maar dat kan dan niet omdat ik dan niet genoeg melk in de vriezer heb liggen. }:|

Einde klaagpost.

Edit, nog even verder klagen.
Het helpt ook niet mee dat ik moet kolven in een vies stoffig douschehok.
En de melk staat in de koelkast in de kantine en om 3 uur doet de kantinemiep deze op slot, zodat ik weer op zoek moet naar iemand die toevallig daar een sleutel van heeft. Grrrr
Hoe oud is je madam? Zou ze niet eigenlijk ook tevreden zijn met wat minder? Ik begrijp dat veel bvkindjes uit de fles gewoon doordrinken tot het op is, maar op zich best goed gaan op iets minder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100290138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:44 schreef pessie het volgende:

[..]

Hoe oud is Elise nu eigenlijk? Poept ze nog wel mooi?
En wat betreft zien wat erin gaat, dat zie je vooral door wat eruit gaat. Dus inderdaad minimaal 4 plasluiers en afhankelijk van de leeftijd dagelijks nog een poepluier (als ze al 2 maanden blijkt te zijn is dat uiteraard anders).

Elise is 2 weken en 4 dagen en ze heeft wel meer dan 4 plasluiers, alleen een paar dagen geleden waren ze propvol en nu zo'n 4 a 5 propvolle en de rest kleinere plasjes. Misschien stel ik me wel aan :D Maar waarom wordt het dan minder..
Haar poep is dun en knalgeel, elke luier poept ze wel.. Witte bolletjes erin ook.
Volgens mij gaat het wel goed, ik baal alleen van mezelf, dat ik echt om alles onzeker word..
Ze is in 1 week 430 gram aangekomen dus ik moet niet miepen ;)

Edit: Ze drinkt zo'n 9 a 10 keer per dag dus ook zoveel luiers ;)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:53:10 #289
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_100290145
Ze is nu 3 maanden, ik heb ook eigenlijk geen idee wat kindjes van die leeftijd ongeveer drinken, dus dat laat ik maar aan de leidster over op het kdv :@

En op het werk proberen ze wel mee te denken maar er zijn niet echt andere opties. En ik ben ook nog eens een uitzendkracht op oproepbasis, en word nu al minder ingepland omdat ik niet flexibel genoeg
ben.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:01:48 #290
259886 pessie
pi_100290674
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:53 schreef Sannne het volgende:

[..]

Elise is 2 weken en 4 dagen en ze heeft wel meer dan 4 plasluiers, alleen een paar dagen geleden waren ze propvol en nu zo'n 4 a 5 propvolle en de rest kleinere plasjes. Misschien stel ik me wel aan :D Maar waarom wordt het dan minder..
Haar poep is dun en knalgeel, elke luier poept ze wel.. Witte bolletjes erin ook.
Volgens mij gaat het wel goed, ik baal alleen van mezelf, dat ik echt om alles onzeker word..
Ze is in 1 week 430 gram aangekomen dus ik moet niet miepen ;)

Edit: Ze drinkt zo'n 9 a 10 keer per dag dus ook zoveel luiers ;)
Klinkt in mijn oren alsof het goed gaat! 9 a 10 keer drinken is echt niet gek hoor! Nathan dronk ook wel zo vaak op die leeftijd. Wat betreft plassen weet ik het ook niet goed, Nathan produceerde 4 echte natte luiers per dag en dan her en der nog wat. Altijd kantje boord voor mijn idee maar hij leeft nog steeds dus het zal wel goed geweest zijn O-) (ik kan me je zorgen voorstellen en als je je echt zorgen maakt kun je het beste overleggen met het cb of met de huisarts).
Nathan's luiers worden pas de laatste tijd echt natter nu hij veel meer ander drinken aangeboden krijgt.
pi_100291140
Tnx Pessie dat klinkt idd alsof we het goed doen :) Soms is het gewoon even fijn die bevestiging te hebben!
pi_100291507
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:33 schreef krijtlijk het volgende:
Ik kom even klagen hoor.

Einde klaagpost.
Hoeveel voedingen drinkt ze daar en hoe groot zijn die? Hoelang doet ze over een fles? Is ze na een fles tevreden of lijkt ze nog meer te willen? Laat ze wel eens iets van haar fles staan? Geeft ze wel eens voeding terug? Misschien helpt het om dit op een rijtje te zetten en te kijken of ze niet minder per fles kan drinken. Zoiets simpels als een andere speen of andere fles kan al verschil maken. Als ze doordrinkt om zuigbehoefte te bevredigen kunnen ze haar misschien na de fles nog een speentje geven of haar eventjes afleiden.

Hoevaak kolf je en hoeveel kolf je per keer? Lukt het je om meer dan één keer een toeschietreflex te krijgen? Wat voor kolf gebruik je? Kolf je enkelzijdig of dubbelzijdig? Hoelang kolf je per keer? Pas je borstcompressie toe? Heb je syntocinon al geprobeerd om je toeschietreflex een handje te helpen? Heb je al wat zitten experimenteren met de standen van je kolf?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100292033
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoeveel voedingen drinkt ze daar en hoe groot zijn die? Hoelang doet ze over een fles? Is ze na een fles tevreden of lijkt ze nog meer te willen? Laat ze wel eens iets van haar fles staan? Geeft ze wel eens voeding terug? Misschien helpt het om dit op een rijtje te zetten en te kijken of ze niet minder per fles kan drinken. Zoiets simpels als een andere speen of andere fles kan al verschil maken. Als ze doordrinkt om zuigbehoefte te bevredigen kunnen ze haar misschien na de fles nog een speentje geven of haar eventjes afleiden.

Hoevaak kolf je en hoeveel kolf je per keer? Lukt het je om meer dan één keer een toeschietreflex te krijgen? Wat voor kolf gebruik je? Kolf je enkelzijdig of dubbelzijdig? Hoelang kolf je per keer? Pas je borstcompressie toe? Heb je syntocinon al geprobeerd om je toeschietreflex een handje te helpen? Heb je al wat zitten experimenteren met de standen van je kolf?
Wij hebben Truus een tijdje de avondvoeding met de fles gegeven. Een avent met speentje 2. Bewust niet hoger, zodat ze wel wat moeite moet doen voor het drinken (net als aan de borst) :Y
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:37:46 #294
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_100292740
Dat zijn veel vragen :D
Ze drinkt haar flesje goed en op een normaal tempo leeg, ik krijg elke keer complimentjes dat ze zo makkelijk uit de fles drinkt. Maar ik ga de volgende keer wel even aankaarten of ze wat kleinere flesjes klaar kunnen maken, dat is wel het proberen waard, misschien is dan ook idd wel tevreden.
Kolven doe ik nu 2 keer op een dag maar daar wil ik 3 keer van maken, borstcompressie check,neusspray check. Op het werk kan ik alleen de handkolf gebruiken, maar volgens mij maakt het bij mij ook niet zoveel verschil of het de handkolf is of elektrisch.
Maar dat je meerdere keren een toeschietreflex kan krijgen dat is nieuw voor mij, daar ga ik me eens even in verdiepen.

Dankjewel voor het meedenken :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 augustus 2011 @ 22:48:17 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100293314
Sterkte Krijtlijk!

Ik heb hier het "luxe" probleem dat Geert overdag bijna niet lijkt te drinken voor mijn gevoel :') hij haalt dat 's nachts wel in, en het is juist redelijk normaal dat hij overdag met dorstdrinken om het zo maar te noemen tevreden is. Het hongerdrinken doet hij 's avonds laat/ 's nachts wel. Hij lijkt overdag meer te willen sabbelen/bijten/zuigen dan lang te drinken. Hij drinkt wel, maar is met hooguit vijf minuten (per kant) wel klaar ineens. Alleen de late voeding drinkt hij langer en 's nachts merk ik het amper als hij drinkt, dan slaap ik (half). Als vijfmaandige is de wereld om je heen overdag ook een stuk interessanter dan je moeders borst he }:|
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:03:22 #296
259886 pessie
pi_100305431
Ik heb een vraagje, Nathan besluit al 3 dagen zn brood te laten staan en ik dacht eerst dat het weigeren was en hij kreeg dus ook niets anders. Misschien dat ie nu maar wel even er iets bij moet hebben want na 3 dagen wordt et wel lang is mijn idee. Bij de dreumessen zeiden ze dat ik pap kon geven. Nu heb ik laatst een proefzakje pyamapapje in de bus gehad dus ik kan het proberen. Kan ik dit met gewone halfvolle verse koemelk doen of met borstmelk? Ik heb nog een beetje borstmelk in de vriezer maar weet niet of dit nog goed is.
Oh ja, hij voelt zich ook niet helemaal fit. Gisteren had hij flinke verhoging en hij had vandaag dunne poep, misschien tandjes? Dat hij brood nu vervelend vind kauwen?
pi_100305662
Dat klinkt idd wel als tanden Pessie..
Hoe oud is Nathan ook al weer? Ik ben volgens mij rond een maand of 10/11 pap gaan maken met volle koemelk, ik heb nooit gekolfd en was dat voor 1 keertje pap op een dag ook niet van plan.

(Heb je gezien dat er best veel suiker in de pyjamapapjes zit?) Ik heb gewoon ontbijtpap voor kleintjes van de jumbo gehaald, zat veel minder suiker in..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_100305720
Ik heb ook zo;n zakje avondpapje gehad, die moet alleen met water gemaakt worden.
*poef* nu is het weg
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:26:13 #299
259886 pessie
pi_100306010
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:15 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb ook zo;n zakje avondpapje gehad, die moet alleen met water gemaakt worden.
Dit is een zakje basis pyamapapje fijne granen zonder toegevoegd suiker. Staat ook geen suiker bij de ingrediënten. Nou ja, ik probeer dit wel even met gewone melk, de enige keer eerder dat ik pap heb gemaakt van moedermelk was een half jaar geleden ofzo en dat wilde hij niet.

Nathan is vorige week 1 geworden.
pi_100306030
Ik ben vanochtend bij een lactatiekundige geweest. De spruwbehandeling leek niet aan te slaan en ik begon te twijfelen over mijn diagnose. Ik ben ontzettend goed geholpen! Haar diagnose was spruw als een gevolg van niet goed aanleggen (lees: Lena te veel met het puntje van mijn tepel voeden). Ik heb gentiaan violet meegekregen, eenvoudig toe te passen tips voor beter aanleggen en ik moet mijn borsten komende dagen minder belasten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')