Ik vond dat heel lastig, dus deed het precies andersom. Billen in mijn elleboogholte en het koppie in mijn hand.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:12 schreef pessie het volgende:
Je kunt hem lekker met zn buik op je onderarm leggen en met zn hoofd richting je elleboog en dan lekker over zn rug wrijven.
Ik weet het Claudia! Ik ben erg blij met mijn verlof en ik neem ook echt de tijd voor mijn knul. Ik hou mijn agenda bewust leeg en verlang niet zoveel van mezelf. Dat komt allemaal wel weer; ik wil mijn jongen gewon eerst leren kennen en hem een zo goed mogelijke start gevenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Aventura, het is heel herkenbaar. En weet je, als je er middenin zit is het vaak ook gewoon niet duidelijk wát er nou is. Elke moeder moet haar kind leren kennen, en de beste manier om dat te doen is door trial and error. Je probeert eens wat, als het werkt doe je dat nog een keer en als het niet werkt probeer je iets anders. Ik denk dat we dat allemaal gedaan hebben.
Het moment waarop je je afvraagt of je wel genoeg melk hebt en of je melk voedzaam genoeg is, is vaak het moment waarop je baby aan het regelen is. Vergeet alle voorschriften die er zijn, want elke baby bepaalt zelf wel wanneer die regelt en ook hoelang dat duurt. Lena heeft tot de leeftijd van 5 maanden om de paar weken geregeld. Ik had sterk de indruk dat het haar manier van groeien was, namelijk om zich helemaal vol te tanken tijdens een groeispurt en daarna brak altijd weer een rustigere periode aan. Maar zeker weten doe ik het ook niet, hoor. Baby's worden niet met gebruiksaanwijzingen geboren en we doen zelf ook allemaal maar wat.
Door iets wat je pas schreef kwam je zoontje ook op me over als een clusterkindje. Je schreef volgens mij dat hij vaak in de avond langere tijd aan de borst ligt. Dat is echt clustergedrag. Het fijne is dat er een periode van langere slaap tegenover kan staan (al hoeft dat niet het geval te zijn). Voor jou is het het fijnst als dat vanaf jouw slapenstijd is, natuurlijk. Naarmate hij ouder wordt kun je dat misschien iets meer sturen.
De behoefte aan zuigen waar Juud het over heeft herken ik erg van Ivan. Die kreeg in de kraamweek al een speen om hem tevreden te houden. Lena wou daarentegen nooit een speen. Ik heb een paar merken geprobeerd maar ze kan er niks mee. Dat was in de beginperiode wel eens lastig, want ik moest haar alsmaar aanleggen als ze ontevreden leek. Ik ben haar al vroeg een popje gaan geven om mee te slapen en ik heb het idee dat ze daar nu profijt van heeft.
Krampjes, tja, die horen er echt bij. Het kan heel goed zijn dat die voor het onrustige drinkgedrag zorgen. Je kunt experimenteren met houdingen die fijn zijn voor hem, je kunt Infacol proberen. Hier hielp Infacol helemaal niet en al het overige verlichtte hooguit. Het is aan jezelf om te bepalen of je bij het vermoeden van krampjes wilt voeden of niet. Het grote voordeel van borstvoeding is dat je zo vaak kunt voeden als je maar wilt. Daar kun je van profiteren.
Hoe is zijn slaapgedrag overdag? Slaapt hij regelmatig?
Tot slot: het kan (bij vlagen) best zwaar en intensief zijn om je baby te leren kennen en voor hem te zorgen. Je moet maar zo denken: er is een reden dat we verlof hebben na een bevalling. Dat is niet alleen voor je eigen herstel.
Dat is niet zo gek natuurlijk met een moeder die al over d'r nek gaat bij het woord papflesquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier ook echt geen pap oid. Prutjes ook niet, zelfs gehakte spinazie of rode kool moet ze niet. Zal wel te veel op een prutje lijken, denk ik...
Ja, alleen even vragenlijst invullen en als ze zeggen dat je het niet mag icm bv even vertellen dat ze het in hun 2011 boek na moeten zoeken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:38 schreef krijtlijk het volgende:
Oh echt? Dus als de huisarts het er niet mee eens is kan ik alsnog de apotheek binnenwandelen en het meekrijgen?
Je had toch al contact gehad met de LK? Maar goed, het wordt toch niet vergoed dus kun je het net zo goed zelf halen. Ik mag aannemen dat zij wel weet welk boek het is. Ze hebben een aantal boeken staan waar alle medicijnen in staan beschreven met alle bijwerkingen en wanneer het wel en wanneer het niet mag. Ik kreeg eerst ook geen dom mee, totdat ze het ging nazoeken en toen bleek dat het wel mocht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:48 schreef krijtlijk het volgende:
En als ik 2011 boek zeg dan weten zij wat ik bedoel?
Er heeft een vervangende huisarts terug gebelt en mocht het maandag ophalen bij de apotheek, even later belde hij terug om te zeggen dat het niet doorging en dat ik eerst met de lactatiekundige moest overleggen over de dosering etc. voordat ik het meekreeg. Irritant, mijn eigen huisarts zou er waarschijnlijk geen probleem van maken, maar die gaat volgens mij elke maand met vakantie ofzo, ik tref hem bijna nooit.
Ja mij!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:39 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb nog een doosje van 30stuks Domperidon liggen. Kan ik er iemand blij mee maken?
Ik denk dat je een hogere dosering krijgt. Het is tegen maagproblemen en daar worden 2 tabletjes voor voorgeschreven en als je het gebruikt om je productie mee te verhogen begin je vaak met 3×2.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:08 schreef krijtlijk het volgende:
Ja had ook idd een telefonisch consult gehad, maar de arts had nadat hij had toegezegd nog even verder gekeken en kwam tot de conclusie dat de domperidon in de melk zou terechtkomen en daarom kreeg ik het opeens toch niet mee. Toen gaf ik aan dat ik misschien wel een lagere dosering zou moet hebben dan waar het normaal voor gebruikt word (ik riep ook maar wat) Maar nu wil hij dan eerst precies weten hoe of wat de bedoeling is.
Ik zit op 2 pilletjes per dag. Ieder afbouwpoging (half pilletje per week eraf) liepen stuk op het moment dat ik op 1 pil per dag zat. Dus dan maar dom inslaan voor de komende tijd...quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:29 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik denk dat je een hogere dosering krijgt. Het is tegen maagproblemen en daar worden 2 tabletjes voor voorgeschreven en als je het gebruikt om je productie mee te verhogen begin je vaak met 3×2.
Maar je LK heeft je dit aangeraden?
Bij Davinia zit het denk ik iets anders omdat haar medicijnen ook invloed op de productie gehad hebben.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:04 schreef Asyniur het volgende:
Maar Davinia, je productie zou nu toch stabiel moeten zijn?
Ik zelf persoonlijk zou in elk geval geen moeite meer doen om mijn productie nog kunstmatig in stand te houden voor een kindje van die leeftijd. Als hij/zij er zelf geen moeite voor doet op het op te krikken...
Wat Twinkly zegt dusquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:04 schreef Asyniur het volgende:
Maar Davinia, je productie zou nu toch stabiel moeten zijn?
Ik zelf persoonlijk zou in elk geval geen moeite meer doen om mijn productie nog kunstmatig in stand te houden voor een kindje van die leeftijd. Als hij/zij er zelf geen moeite voor doet op het op te krikken...
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:47 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Oftewel, ik hou mijn productie niet kunstmatig hoog omdat ik niet wil dat ze afbouwt. Ik hou de productie in stand zodat Aviva zelf kan bepalen hoe ze afbouwt, niet dat het door meds wordt afgedwongen.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |