abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100185722

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime is de Japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn "Junjou Romantica" en "Gravitation"

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken.
Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

http://randomc.net/2011/06/25/summer-2011-preview/

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | http://img228.imageshack.us/img228/9673/summerseasonv4m.jpg (copy/paste deze link) | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | http://img580.imageshack.us/img580/8232/winterv3.jpg (copy/paste deze link) | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #17
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake. 8-)
Bakakame
Qunix
Xaryna
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!
pi_100185818
Idee om de OP de delen te vervangen naar een simpele link: Topicreeks: Het grote anime/manga topic ?

Kan iemand dat in de wiki doen?
pi_100186612
Waarom zou je de wiki aanpassen als je bij ieder volgend deel toch automatisch de OP uit de vorige kopieert. De TS moet nu gewoon aanpassingen doorvoeren met een edit, meer niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100186670
Haal dat voorgaande delen er maar helemaal uit, want daar is die topicchain al voor en die krijg je toor de TT aan te klikken.
pi_100187766
Laatste post uit vorige topic is zéér belangrijk en bovenal waar en mag níét gemist worden
quote:
4s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:23 schreef Qunix het volgende:
FMA Brotherhood >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>> FMA
pi_100187841
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:34 schreef Bakakame het volgende:
Laatste post uit vorige topic is zéér belangrijk en bovenal waar en mag níét gemist worden

[..]

Mooie post inderdaad.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 augustus 2011 @ 11:38:31 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100187909
Noteren we die voor daarna :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_100189493
quote:

[..]

Zelfs trigun en cowboy bebop vond ik beter dan dat puberale gejank.
pi_100189553
Ik ben trouwens in voor een slice of life serie. iemand aanraders?
pi_100189564
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:24 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Zelfs trigun en cowboy bebop vond ik beter dan dat puberale gejank.
Zélfs trigun en cowboy bebop? Daar noem je dan ook een paar klassiekers ;)
Waar FMA:B prima bij kan, wat mij betreft :P
pi_100189849
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:26 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Zélfs trigun en cowboy bebop? Daar noem je dan ook een paar klassiekers ;)
Waar FMA:B prima bij kan, wat mij betreft :P
In mijn tijd waren dat DE series. Toen was ik echt elke serie aan het volgen. :) ik merk dat het nu een minder grote impact heeft dan dat het vroeger voor mij was. Ik hoopte hier wat aanraders te vinden om het weer een beeetje op te pakken.
pi_100192157
De eerste anime's die je kijkt maken zowiezo de grootste indruk. Diezelfde beleving zul je niet snel meer krijgen.
pi_100192551
quote:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:36 schreef Lithia het volgende:

[..]

Mooie post inderdaad.
Dank!
pi_100192898
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:48 schreef outcast_within het volgende:
De eerste anime's die je kijkt maken zowiezo de grootste indruk. Diezelfde beleving zul je niet snel meer krijgen.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat eeen goed spel of een goede film/serie nog steeds zo'n gevoel kan opwekken.
pi_100193249
Dat is zo. Maar een gemiddelde serie kan dat niet.
pi_100193314
Na fate stay night, Shakugan no shana,
Maakt een volgende serie met een kerel in die opeens krachten krijgt en op avontuur gaat samen met een meisje wat minder indruk bijvoorbeeld.
pi_100193433
fate stay night was gewoon simpelweg in geen enkel opzicht een goede anime. Hooguit een vermakelijke. Zelfde geld voor shakugan no shana. Leuk, maar niet bijzonder. Dus waar jij het over hebt snap ik echt niet.
Xam'd was van wat ik heb gezien de beste in dat opzicht.
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:30:12 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100193465
Afgelopen nacht Zoku Natsume Youjinchou binnengehaald, aangezien die wel redelijke reviews kreeg, waarbij met ook vaak vermeldde dat het qua 'rust' iets deed denken aan Mushishi...

Hier fans van de serie?
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:37:43 #19
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_100193725
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:30 schreef Yi-Long het volgende:
Afgelopen nacht Zoku Natsume Youjinchou binnengehaald, aangezien die wel redelijke reviews kreeg, waarbij met ook vaak vermeldde dat het qua 'rust' iets deed denken aan Mushishi...

Hier fans van de serie?
heb je ook het eerste seizoen binnengehaald? (Natsume Yuujinchou)
zoku is S2 namelijk en atm wordt S3 uitgezonden :)
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:42:36 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100193932
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:37 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

heb je ook het eerste seizoen binnengehaald? (Natsume Yuujinchou)
zoku is S2 namelijk en atm wordt S3 uitgezonden :)
Ah thanks. Zal ik die vanavond even aanzetten :) Ik kwam de serie pas gisteren toevallig tegen, dus weet er nog vrij weinig vanaf.. :)
pi_100194314
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:29 schreef Ascendancy het volgende:
fate stay night was gewoon simpelweg in geen enkel opzicht een goede anime. Hooguit een vermakelijke. Zelfde geld voor shakugan no shana. Leuk, maar niet bijzonder. Dus waar jij het over hebt snap ik echt niet.
Xam'd was van wat ik heb gezien de beste in dat opzicht.
Het is van de eerdere anime's die ik gezien heb. En toen vond ik het best vet.

Als ik de serie niet zou hebben gezien en er nu pas mee zou beginnen dan zou ik het een stuk minder leuk vinden.
pi_100194364
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:23 schreef outcast_within het volgende:
Dat is zo. Maar een gemiddelde serie kan dat niet.
Wat zijn dan momenteel de toppers?
pi_100194405
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:52 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Het is van de eerdere anime's die ik gezien heb. En toen vond ik het best vet.

Als ik de serie niet zou hebben gezien en er nu pas mee zou beginnen dan zou ik het een stuk minder leuk vinden.
True, je eerste anime's vergeet je nooit.

Green Green. O+
pi_100194479
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:55 schreef blessed19 het volgende:

[..]

True, je eerste anime's vergeet je nooit.

Green Green. O+
Midori no Hibi :D
pi_100194536
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:58 schreef outcast_within het volgende:

[..]

hihi!

maar waarom ontwijk je mijn vraag? ;(
pi_100194551
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:54 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Wat zijn dan momenteel de toppers?
Mensen vinden usagi no drop erg bijzonder.
Wat eigenlijk een soort van aishiteruze baby is die makkelijk weet te scoren met het simpel combineren van kerel en kind.
Vertederende emotionele momenten gegarandeerd evenals lichte komische situaties en ojee iemand maakt een fout momenten.
pi_100194583
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:00 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Mensen vinden usagi no drop erg bijzonder.
Wat eigenlijk een soort van aishiteruze baby is die makkelijk weet te scoren met het simpel combineren van kerel en kind.
Vertederende emotionele momenten gegarandeerd evenals lichte komische situaties en ojee iemand maakt een fout momenten.
bijzonder hoeft niet goed te zijn. ;(
pi_100194596
en ookal ben ik oom, ik verafschuw baby's!
pi_100194612
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:30 schreef Yi-Long het volgende:

Hier fans van de serie?
Kijk zelf ook Natsume Yuujinchou sinds kort, vermakelijke serie :)
Niks speciaals, maar de afleveringen zijn wel erg leuk! :D
pi_100194714
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:00 schreef blessed19 het volgende:

[..]

hihi!

maar waarom ontwijk je mijn vraag? ;(
Ik denk dat je die vraag beter aan iemand anders kunt stellen. Ik heb niet echte must see series op het moment.
pi_100194892
Aardbei hoe was ep 4 van neet detective?
pi_100195627
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:12 schreef outcast_within het volgende:
Aardbei hoe was ep 4 van neet detective?
Nog niet gekeken. Maar ik heb er al een aantal ecchi achtige plaatjes van gezien.
pi_100195848
not convinced
pi_100196163

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu dan?
pi_100196389
hmm
hmmmmmmm
It's not gay when there is a guy watching.
pi_100196754
quote:
11s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu dan?
Tetten :D
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_100215356
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:13 schreef DJ_ het volgende:

[..]

Tetten :D
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_100216557
quote:
11s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
SPOILER
Nu dan?
dat laatste plaatje mag je nie stele jah :P

maarre, wtf?!
pi_100216695
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:58 schreef outcast_within het volgende:

[..]

:D 1 van de eerste (in het japans gezien dan), daarvoor nog wat sailormoon op tv samen met CCS en gundam wing...
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 01:38:32 #40
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100220035
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:34 schreef DJ_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik hou niet van realistisch getekende tetten.... :(
pi_100220143
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 01:38 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik hou niet van realistisch getekende tetten.... :(
is dit meer jouw stijl? :P
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 01:54:39 #42
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100220330
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 01:43 schreef DJ_ het volgende:

[..]

is dit meer jouw stijl? :P
[ afbeelding ]
Nou, meer dit...

pi_100221579
Zojuist eindelijk alle GTO afleveringen gezien.
bazen serie :7
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:19:25 #44
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_100223740
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 03:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
Zojuist eindelijk alle GTO afleveringen gezien.
bazen serie :7
Grand Thenft Oto? :P

Nog geen laptop kunnen halen, mis m'n series wel een beetje. Maar gelukkig wordt het vandaag supermooi weer, dus lekker buiten spelen! En daarna op het strand werken!

:D
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:21:36 #45
333374 Lithia
Too serious
pi_100223785
Great Teacher Onizuka. :P
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:00:18 #46
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_100224606
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:21 schreef Lithia het volgende:
_O_

Heb je ook Shanan Junai Gumi gezien? Dat is wanneer Eikichi en Ryuji jong zijn en in Oni-baku zitten :)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:04:54 #47
333374 Lithia
Too serious
pi_100224731
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:00 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

_O_

Heb je ook Shanan Junai Gumi gezien? Dat is wanneer Eikichi en Ryuji jong zijn en in Oni-baku zitten :)
Nee, nog niet. Ik zal hem in mijn to-watch lijst stoppen. :Y
pi_100225029
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:21 schreef Lithia het volgende:
_O_ Hele toffe serie!

quote:

[..]

_O_

"Young GTO"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:19:42 #49
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100225105
GTO _O_
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_100225581
quote:

[..]

_O_

Whoa! Is het nog wel in de stijl van GTO?
pi_100225835
afweging.gif
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:53:11 #52
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_100225917
Het zijn 5 OVAs. De verhaallijn is natuurlijk anders, maar de vriendschap tussen Eikichi en Ryuji wordt wel een stuk duidelijker. Verder is de serie ook ouder, dus ook een oudere tekenstijl. Er is ook een manga van met hele dikke delen :P (tokyopop).

ik heb even gekeken en gezien dat hij te krijgen is bij BakaBT onder de naam: Shounan Jun'ai-gumi
pi_100226319
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:53 schreef ThaBrain het volgende:
Het zijn 5 OVAs. De verhaallijn is natuurlijk anders, maar de vriendschap tussen Eikichi en Ryuji wordt wel een stuk duidelijker. Verder is de serie ook ouder, dus ook een oudere tekenstijl. Er is ook een manga van met hele dikke delen :P (tokyopop).

ik heb even gekeken en gezien dat hij te krijgen is bij BakaBT onder de naam: Shounan Jun'ai-gumi
Ga eens werken man!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:17:12 #54
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_100226494
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:10 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ga eens werken man!
op het moment even niet :P moet ik eerst wat anders hebben ;) ik zou wel willen, maar het kan gewoon niet :P
pi_100226771
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:17 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

op het moment even niet :P moet ik eerst wat anders hebben ;) ik zou wel willen, maar het kan gewoon niet :P
Smoesjes...
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:32:22 #56
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_100226926
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:27 schreef Qunix het volgende:

[..]

Smoesjes...
Wat doe jij dan in dit topic! Ga jij maar eens werken!

Nu weer ontopic

Heeft er iemand nog een aanrader voor me?
Is de Claymore anime het waard om te kijken of is de manga beter?

Owja..ehmm.. voor de aanrader he..wat ik erg goede series vond zijn: FMA:B, Fate stay night, Kaiji, Deathnote, GTO _O_ , Midori no hibi, Cowboy bebop, Gundam Wing/ 00. Van alles wat dus eigenlijk :P
pi_100226959
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:32 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Wat doe jij dan in dit topic! Ga jij maar eens werken!

Nu weer ontopic

Heeft er iemand nog een aanrader voor me?
Is de Claymore anime het waard om te kijken of is de manga beter?

Owja..ehmm.. voor de aanrader he..wat ik erg goede series vond zijn: FMA:B, Fate stay night, Kaiji, Deathnote, GTO _O_ , Midori no hibi, Cowboy bebop, Gundam Wing/ 00. Van alles wat dus eigenlijk :P
Ik kan multitasken. (ik moet gewoon wachten)

Nichijou is tof!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:35:36 #58
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_100227015
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:33 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ik kan multitasken. (ik moet gewoon wachten)

Nichijou is tof!
Daar heb ik de eerste 2 afleveringen van gezien, maar ik vond het te veel een Azumanga Daioh kloon...ik heb het idee of ik het allemaal al een keer heb gezien terwijk ik Nichijou niet heb gezien.
pi_100229801
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:35 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Daar heb ik de eerste 2 afleveringen van gezien, maar ik vond het te veel een Azumanga Daioh kloon...ik heb het idee of ik het allemaal al een keer heb gezien terwijk ik Nichijou niet heb gezien.
Dat is het niet nee...Hij is echt leuk :Y
(kloon? zijn niet dezelfde grappen hoor :') )
pi_100230445
Njah azumanga is voor mij dan ongeveer de moeder van alle slice of life series.

Dus ja als je een beetje ongeintresseerd kijkt dan is het algauw meer van hetzelfde. Maar goed dat heb je al gauw met anime. Het gaat meer om de unieke verschillen tussen het genre.

Azumanga
Lucky star
Minami-ke
K-on
seitokai gakuin
etc. etc.

Allemaal anime's over een groep schoolgaande meisjes met aparte karakters die grappig dingen doen.
pi_100234443
bij Minami-ke kwam ik niet eens door episode 1 heen..
pi_100238479
Kan iemand een anime aanraden wat een beetje lijkt op the wallflower
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wallflower_(manga)
ik vond die eigenlijk wel heel erg grappig.
het is alleen vaak zo dat het veelte snel afgelopen is
pi_100240003
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 17:08 schreef Gaddle het volgende:
Kan iemand een anime aanraden wat een beetje lijkt op the wallflower
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wallflower_(manga)
ik vond die eigenlijk wel heel erg grappig.
het is alleen vaak zo dat het veelte snel afgelopen is
Sounds to me you are gay.
I reccommend
Ouran high school host club
Hana yori dango (ken alleen de live action, maar er zal vast wel manga van zijn)
pi_100241785
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 17:59 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Sounds to me you are gay.
I reccommend
Ouran high school host club
Hana yori dango (ken alleen de live action, maar er zal vast wel manga van zijn)
lol thanks anyway.
even kijken of het wat is
me <-- vrouw/girl
pi_100242073
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:02 schreef Gaddle het volgende:

[..]

lol thanks anyway.
me <-- vrouw/girl
You're as gay as a daisy in may.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_100242144
Ok!! weet je nog meer "gay" anime voor mij dan?
pi_100242264
Ik ben hier op me vakantie voor de tweede keer aan NHK begonnen en voor de tweede keer mee gekapt. Kan me toch niet zo boeien als gedacht.
Nu maar begonnen aan seizoen Gossip Girl!
pi_100244990
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:02 schreef Gaddle het volgende:

[..]

lol thanks anyway.
me <-- vrouw/girl
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:14 schreef Gaddle het volgende:
De vorige die ik noemde waren echt gay, maar aangezien je gayppetite zo groot is nog een toetje.
fruit baskets
lovely complex
pi_100245245
Nu heb ik wel even genoeg thanks
eerst kijken of ik het wel leuk vind.
En dan kijken we weer verder
pi_100247255
Nyaa torrents is down ;(
pi_100247674
no it isn't
pi_100247688
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:11 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

You're as gay as a daisy in may.
Noot v.d. hertaler: 'gay' betekend vrolijk.
pi_100247829
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:32 schreef outcast_within het volgende:
no it isn't
Echt wel.
pi_100247903
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:35 schreef Qunix het volgende:

[..]

Echt wel.
Heb je een malware blocker die de site blokeert. Anders check downforeveryoneorjustme.com
pi_100248352
Tjahnoat verdoem me! wat is dit!?

pi_100252106
ewwwwwwwww
pi_100253859
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
Tjahnoat verdoem me! wat is dit!?

[ afbeelding ]
Stream jij je anime? :{w
pi_100254092
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:38 schreef Bakakame het volgende:

[..]

:X
pi_100254102
quote:

[..]

en ook nog internet explorer...
pi_100254141
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:43 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

}:|
three strikes you're out!
pi_100254600
quote:

[..]

niks mis met IE, zeker niet met IE9 die toch op heel veel fronten beter is als FF en chrome.

maar anime streamen :(
pi_100254698
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:53 schreef DJ_ het volgende:

[..]

niks mis met IE, zeker niet met IE9 die toch op heel veel fronten beter is als FF en chrome.

Ik mis mijn ff3.5 die ik nu hebt is niet erg zuinig met ram.
pi_100255071
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:56 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Ik mis mijn ff3.5 die ik nu hebt is niet erg zuinig met ram.
ram heb ik zat daar hoef ik me de aankomende 5 jaar niet druk om te maken :P
pi_100256857
quote:

[..]

IE FTW 8-)
al moettie dan wel 8 zijn, 9 heeft een verneukte gui die totaal onlogisch werkt..

streamen is wel de grootste faal idd :{w

[ Bericht 8% gewijzigd door mschol op 03-08-2011 01:11:59 ]
pi_100258728
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 01:01 schreef mschol het volgende:

[..]

IE FTW 8-)
al moettie dan wel 8 zijn, 9 heeft een verneukte gui die totaal onlogisch werkt..

streamen is wel de grootste faal idd :{w
Hoezo onlogisch? Er zitten 3 knoppen rechts bovenin waar je alles kan doen.
pi_100259023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:33 schreef outcast_within het volgende:

[..]

[..]

De vorige die ik noemde waren echt gay, maar aangezien je gayppetite zo groot is nog een toetje.
fruit baskets
lovely complex
Niet haten op LC.
pi_100259779
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:32 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Noot v.d. hertaler: 'gay' betekend vrolijk.
goed dat jij het zegt
pi_100260400
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 03:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet haten op LC.
Jer was nog een andere serie die er imo op leek. 1 van de main chars was een kleon grietje dat erg agressief kon zijn. Taiga heette ze volgens mij. Maar... Hoe heette die serie ook alweer?
pi_100260481
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 03:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet haten op LC.
Is niet haten. Het zijn gewoon series met gevoelens enzo erin.
pi_100260492
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:24 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Jer was nog een andere serie die er imo op leek. 1 van de main chars was een kleon grietje dat erg agressief kon zijn. Taiga heette ze volgens mij. Maar... Hoe heette die serie ook alweer?
Toradora had wel veel meer een generic harem feeling.
pi_100260823
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:53 schreef DJ_ het volgende:

[..]

IE9 niet nee... Wel IE op Windows XP, want dat kan namelijk nooit IE9 zijn.
pi_100261335
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:14 schreef Gaddle het volgende:
Special a.
pi_100261396
Mensen die bijna alles gay noemen, grow up.
pi_100261463
Niet alles.

Maar dit bijvoorbeeld is toch zeer gay
Shima Shima” is based on a manga of the same name that was serialized in the magazine, “Morning“. Yada plays the protagonist Shio, who on the surface seems like a happy and successful aroma aesthetics salon owner. Secretly, Shio suffers from insomnia due to divorcing her cheating husband. In order to help women who have faced similar problems, she decides to start a “co-sleeping” service with four handsome young men, played by Miura, Suzuki Katsuhiro, Fukushi Sota, and Kikuta Daisuke.

Trouwens niks mis met gay. From time to time i'll feed my inner gay with dorama or gillmore girls.
pi_100261499
Ik was niet echt van plan om een discussie te starten, so continue.

gaygaygaygaygay, woei. *O*
pi_100262293
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:03 schreef Qunix het volgende:

[..]

maar winXP is ook gewoon kut.
die OS is 10 jaar oud, tijd om over te gaan op win7 :9~
pi_100262332
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:15 schreef DJ_ het volgende:

[..]

zit al tijden op windows 7, met IE8; IE9 blokkeer ik lekker :P
pi_100262347
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:03 schreef Qunix het volgende:

[..]

IE8 is meer als prima
pi_100262354
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:41 schreef Lithia het volgende:
Ik was niet echt van plan om een discussie te starten, so continue.

gaygaygaygaygay, woei. *O*
dit is ook gay :9~

pi_100262379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:17 schreef mschol het volgende:

[..]

zit al tijden op windows 7, met IE8; IE9 blokkeer ik lekker :P
-O- , 9 is fijner ;(
pi_100262425
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:18 schreef DJ_ het volgende:

[..]

-O- , 9 is fijner ;(
ik vind vooral de UI van 9 echt verkracht... totaal niet handig..
pi_100262485
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:20 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vind vooral de UI van 9 echt verkracht... totaal niet handig..
zie post 85 :P
pi_100262529
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:17 schreef DJ_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit ook
pi_100262539
GAAAH The nipples, too much gay.
Must leave thread.

*Pagina pauze inlast.
pi_100262613
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:24 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Dit ook
[ afbeelding ]
ookal doet jou plaatje het niet, weet ik zeker dat mijn soort gay leuker is als deze :P
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:51:20 #106
333374 Lithia
Too serious
pi_100263183
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:17 schreef DJ_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zie een tepel!
TR!
pi_100263194
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:51 schreef Lithia het volgende:

[..]

Ik zie een tepel!
TR!
ach een kleine nipple slip. dat zie je ook op de FP :P
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:53:16 #108
333374 Lithia
Too serious
pi_100263229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:51 schreef DJ_ het volgende:

[..]

ach een kleine nipple slip. dat zie je ook op de FP :P
Maarja, als ik een ' :9~ ' post, dan is het ook gay, als vrouw zijnde.
pi_100263478
quote:
9s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:53 schreef Lithia het volgende:

[..]

Maarja, als ik een ' :9~ ' post, dan is het ook gay, als vrouw zijnde.
nee hoor, alle vrouwen zijn toch al Bi ;)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:06:35 #110
333374 Lithia
Too serious
pi_100263587
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:02 schreef DJ_ het volgende:

[..]

nee hoor, alle vrouwen zijn toch al Bi ;)
dat is waar :Y
pi_100263798
Een oudje

Fashionably Bi
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:23:36 #112
333374 Lithia
Too serious
pi_100264068
en nu?
pi_100264167
quote:
11s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:23 schreef Lithia het volgende:
en nu?
nu moet je je afkeer tonen voor de fashion bi's anders blijft O_W hier door ranten :P
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:31:14 #114
333374 Lithia
Too serious
pi_100264351
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:26 schreef DJ_ het volgende:

[..]

nu moet je je afkeer tonen voor de fashion bi's anders blijft O_W hier door ranten :P
Wat leuk, hij wilt bevestiging van mij.
pi_100264500
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:31 schreef Lithia het volgende:

[..]

Wat leuk, hij wilt bevestiging van mij.
lief he? :D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:42:05 #116
333374 Lithia
Too serious
pi_100264677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:36 schreef DJ_ het volgende:

[..]

lief he? :D
:Y jup. Stiekem ga ik het gewoon negeren.

Even over anime,/manga is er iemand dat zowel de manga als de anime van Claymore hebben gezien/gelezen? Zou ik gewoon vanaf het begin de manga lezen of eerst de anime. Sommige animes hebben de nijging om hier en daar wat te veranderen en als dat hier ook zo is, dan lees ik liever de anime.
pi_100265954
Je kan dan het beste doen als bijv bij berserk. Eerst de anime kijken en dan de manga lezen. :)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:32:56 #118
333374 Lithia
Too serious
pi_100266568
Is goed. ^O^
Berserk moet ik ook nog kijken. :o
pi_100271513
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:42 schreef Lithia het volgende:

[..]

:Y jup. Stiekem ga ik het gewoon negeren.

Even over anime,/manga is er iemand dat zowel de manga als de anime van Claymore hebben gezien/gelezen? Zou ik gewoon vanaf het begin de manga lezen of eerst de anime. Sommige animes hebben de nijging om hier en daar wat te veranderen en als dat hier ook zo is, dan lees ik liever de anime.
Lees de manga. De anime loopt tot volume 11 en stopt er dan mee. Dat is niet echt bevredigend. Het is verder wel een leuke serie maar de anime is een verhaal zonder echt einde. Ik vond dat niet echt bevredigend.

Over het algemeen kijk ik verder of de anime of ik lees de manga. Als ik bijvoorbeeld eerst de manga heb gelezen weten de anime mij meestal niet meer vast te houden omdat ik het verhaal al ken en de spanning er dan uit is. Dat had ik bijvoorbeeld erg bij Monster en Deathnote. Na een paar episodes ben ik er met beide anime gestopt terwijl ik beide manga's geweldig vind.
pi_100272019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:46 schreef Hugo862 het volgende:

[quote]0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:46 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Lees de manga. De anime loopt tot volume 11 en stopt er dan mee. Dat is niet echt bevredigend. Het is verder wel een leuke serie maar de anime is een verhaal zonder echt einde. Ik vond dat niet echt bevredigend.

Over het algemeen kijk ik verder of de anime of ik lees de manga. Als ik bijvoorbeeld eerst de manga heb gelezen weten de anime mij meestal niet meer vast te houden omdat ik het verhaal al ken en de spanning er dan uit is. Dat had ik bijvoorbeeld erg bij Monster en Deathnote. Na een paar episodes ben ik er met beide anime gestopt terwijl ik beide manga's geweldig vind.
[/quote]

Misschien moet je tussen beide gewoon meer tijd tussen doen.
niet gelijk kijken of lezen maar gewoon een paar maanden wachten ermee
pi_100274491
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:01 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Misschien moet je tussen beide gewoon meer tijd tussen doen.
niet gelijk kijken of lezen maar gewoon een paar maanden wachten ermee
[/quote]

Kijken > lezen :Y
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:24:55 #122
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100278220
Ik was een tijdje geleden een anime aan het kijken, alleen toen ging met computer kapot. En nu weet ik de titel van de anime niet meer ;(, de anime gaat over een jongen die shoujo manga gaat tekenen. De anime is in 2011 begonnen. Iemand die deze anime herkend?

[ Bericht 1% gewijzigd door VladimirPoetin op 03-08-2011 17:31:09 ]
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:25:31 #123
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100278240
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:24 schreef VladimirPoetin het volgende:
Ik was een tijdje geleden een anime aan het kijken, alleen toen ging met computer kapot. En nu weet ik de titel van de anime niet meer ;(, het ging over een jongen die shoujo manga ging tekenen. De anime is in 2011 begonnen. Iemand die deze anime herkend?
Bakuman?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:26:49 #124
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100278291
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:25 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Bakuman?
Nee helaas niet, maar bedankt voor het meedenken. Het is een yaoi anime.
pi_100279226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:26 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Nee helaas niet, maar bedankt voor het meedenken. Het is een yaoi anime.
ask the girls ;)
pi_100279577
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:24 schreef VladimirPoetin het volgende:
Ik was een tijdje geleden een anime aan het kijken, alleen toen ging met computer kapot. En nu weet ik de titel van de anime niet meer ;(, de anime gaat over een jongen die shoujo manga gaat tekenen. De anime is in 2011 begonnen. Iemand die deze anime herkend?
Sekai-ichi Hatsukoi :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:03:11 #127
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100279727
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:00 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Heel erg bedankt ;)
pi_100280374
Wut, in één keer ook
pi_100280851
quote:
11s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:19 schreef Bakakame het volgende:
Wut, in één keer ook
Ja dat is wel knap ;)
pi_100282129
:')

Zoveel yaoi anime zijn er niet, en volgens mij maar één die in 2011 is begonnen. Bovendien had ik hem recent gezien (omdat die dus ook recent is). :P

Ik ben gewoon goed.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_100282398
@o_w... Hij doet het hoor!

Klote UPC :r
pi_100282874
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:00 schreef Xaryna het volgende:

[..]

HENTAI!!

dat je het in een keer weet
pi_100283337
ik weet niet of ik het mag vragen maar waar halen jullie de anime vandaan?
streaming of torrents?
ik kan vaak een hele hoop niet vinden.
pi_100283443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:37 schreef Gaddle het volgende:
streaming of torrents?
Torrents voor mij :)
En via MyAnimeList kan je zien welke subgroepen een anime van subtitles voorzien en ook hoeveel mensen ze goed vinden ;) En je kunt natuurlijk via daar ook hun eigen site vinden, mochten ze die hebben. :D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:55:09 #135
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_100284080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:37 schreef Gaddle het volgende:
streaming of torrents?
tokyotosho voor losse episodes en bakabt voor volledige series.

----

Kaiji 18 _O_ _O_ _O_ _O_
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:04:04 #136
333374 Lithia
Too serious
pi_100284474
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:46 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

thanks!
pi_100285725
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:39 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Torrents voor mij :)
En via MyAnimeList kan je zien welke subgroepen een anime van subtitles voorzien en ook hoeveel mensen ze goed vinden ;) En je kunt natuurlijk via daar ook hun eigen site vinden, mochten ze die hebben. :D
ik kijk dan liever via anidb, vind MAL helemaal niet prettig in elkaar steken..
pi_100285804
Ik ben op vakantie en zit dus niet op een eigen computer, maar op een oudje van mijn tante of zoals nu op een iPad (kutdingen) maar ik ga niets dowloaden op andermans electronica dus nu ben ik verdoemd tot streamen, IE (en Safari op de iPad). En HD op YouTube is zo slecht nog niet eigenlijk...
quote:

[..]

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:15 schreef DJ_ het volgende:

[..]

pi_100286012
Ik had XP op mijn net book staan. Het was een prima besturingssysteem.
pi_100286295
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik had XP op mijn net book staan. Het was is een prima besturingssysteem.
fixed ;)

overigens ben ik gister de eerste pc tegengekomen waar XP niet op lijkt te willen installeren :o
pi_100286887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:42 schreef mschol het volgende:

[..]

fixed ;)

overigens ben ik gister de eerste pc tegengekomen waar XP niet op lijkt te willen installeren :o
xp is verleden tijd gewoon links laten liggen, dat moet je in deze tijd gewoon niet willen gebruiken.
pi_100289223
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:53 schreef DJ_ het volgende:

[..]

xp is verleden tijd gewoon links laten liggen, dat moet je in deze tijd gewoon niet willen gebruiken.
Nou, als ik moet kiezen tussen XP en Vista, dan weet ik het wel... :X
Chocoladetaartjes.
pi_100291424
KAIJI _O_

Wooow!
pi_100291462
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:53 schreef DJ_ het volgende:

[..]

dat gaat bedrijfsmatig niet zomaar ;)
en "effe" 10x ~180 euro (excl alle extra arbeidsuren e.d.) neertellen voor windows 7 is voor een mkb'er niet zo snel geregeld..
pi_100298413
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:36 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Nou, als ik moet kiezen tussen XP en Vista, dan weet ik het wel... :X
vista? win7 joh :P
pi_100298493
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:14 schreef mschol het volgende:

[..]

dat gaat bedrijfsmatig niet zomaar ;)
en "effe" 10x ~180 euro (excl alle extra arbeidsuren e.d.) neertellen voor windows 7 is voor een mkb'er niet zo snel geregeld..
zo duur is win7 niet joh, en daarbij de extra beveiliging/stabiliteit en funcionaliteit die je erbij krijgt is de investering meer dan waard. ook voor bedrijven :)
pi_100300676
XP ftw.
Dat spul deed het prima en vervolgens moesten ze zo nodig vista uit brengen. En nu dan win7. Maar goed volgens mij heeft elke nieuwe versie nog meer resources nodig, terwijl ik van mening ben dat een operating system gewoon zen ding moet doen en niet teveel opvallen.

Plus xp weet ik makkelijk te downloaden. Weet niet of win7 betere beveiliging heeft.

Het enige voordeel dat win7 heeft, wat ik weet is dat je games op dx10 kunt spelen. Maar goed dx9.0 werkt ook prima en is denk ik sneller ook.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:04:46 #148
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100304278
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 01:42 schreef outcast_within het volgende:
XP ftw.
Dat spul deed het prima en vervolgens moesten ze zo nodig vista uit brengen. En nu dan win7. Maar goed volgens mij heeft elke nieuwe versie nog meer resources nodig, terwijl ik van mening ben dat een operating system gewoon zen ding moet doen en niet teveel opvallen.

Plus xp weet ik makkelijk te downloaden. Weet niet of win7 betere beveiliging heeft.

Het enige voordeel dat win7 heeft, wat ik weet is dat je games op dx10 kunt spelen. Maar goed dx9.0 werkt ook prima en is denk ik sneller ook.
Windows 7 kan je net zo makkelijk downloaden en dan Windows 7 loader installeren en vervolgens heb je een geactiveerde Windows 7.
pi_100305951
quote:
XP ftw.

heb een legale win7 dus kan het je niet vertellen :P

maar xp heeft meerdere limitaties ik ben te lui om ze op te zoeken of te typen dus google het maar is :)
de grootste is geen goede x64 variant waardoor je altijd met je 32bit zit die max 4gb ram aan kan.
en dat is eigenlijk maar 3 want als je een videokaart erin hebt zitten reserveerd die daar ook 1gb voor.
pi_100305977
Welke pc heeft nu meer dan 4gb? :o
pi_100305988
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:24 schreef outcast_within het volgende:
Welke pc heeft nu meer dan 4gb? :o
bijna alles wat je vandaag de dag koopt, en ik heb zelf 12gb :P
pi_100306135
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:38 schreef DJ_ het volgende:

[..]

zo duur is win7 niet joh, en daarbij de extra beveiliging/stabiliteit en funcionaliteit die je erbij krijgt is de investering meer dan waard. ook voor bedrijven :)
jawel.. OEM mag niet worden aangeschaft (alleen bij nieuwe pc's) dus upgrade (¤221 volgens tweakers bij "losse" verkoop) of retail voor ¤248
hoewel je qua beveiliging/stabiliteit en functionaliteit wel gelijk hebt betekent dat dat iets extra's bied voor een klein bedrijf waar ze een beetje met office werken en een paar speciale pakketten :P
pi_100306163
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:24 schreef DJ_ het volgende:

[..]

heb een legale win7 dus kan het je niet vertellen :P

maar xp heeft meerdere limitaties ik ben te lui om ze op te zoeken of te typen dus google het maar is :)
de grootste is geen goede x64 variant waardoor je altijd met je 32bit zit die max 4gb ram aan kan.
en dat is eigenlijk maar 3 want als je een videokaart erin hebt zitten reserveerd die daar ook 1gb voor.
ik moet nogsteeds spellen tegenkomen die aan 3GB ram geen genoeg hebben...

quote:
XP ftw.
XP was idd prima, vista had wat meer last van opstart kuren door fabrikanten van externe apparatuur die niet echt meewerkte en de normale kinderziektes (dit had XP ook, en win 98 ook) bij SP1 was het al een prima OS
Windows 7 is gewoon een goeie zet,(kan het draaien op een P4 2Ghz met 512mb ram, maar dan issie wel wat traag)
de systeem resources zijn bij 7 t.o.v. vista niet echt veranderd.. er is veel geoptimaliseerd (wat ook deels merkbaar was in vista SP1/2) waardoor hij heel soepel draait

quote:

DX9 is sneller omdat het minder functie's heeft, met die redenering kan je net zo goed DX7 gaan draaien :+

en ook de beveiliging van 7 stelt niet veel voor ...

[ Bericht 46% gewijzigd door mschol op 04-08-2011 10:39:03 ]
pi_100306293
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:30 schreef mschol het volgende:

[..]

jawel.. OEM mag niet worden aangeschaft (alleen bij nieuwe pc's) dus upgrade (¤221 volgens tweakers bij "losse" verkoop) of retail voor ¤248
hoewel je qua beveiliging/stabiliteit en functionaliteit wel gelijk hebt betekent dat dat iets extra's bied voor een klein bedrijf waar ze een beetje met office werken en een paar speciale pakketten :P
Ik kan mij herhinneren dat je ook mkb licenties kan krijgen, 1 licentie is dan geschikt voor 5 comps. Hetzelfde als voor office paketten.
pi_100306312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:31 schreef mschol het volgende:

[..]

ik moet nogsteeds spellen tegenkomen die aan 3GB ram geen genoeg hebben...
Een computer gebruik je ook echt alleen maar voor spellen. :')
pi_100306412
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:38 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Een computer gebruik je ook echt alleen maar voor spellen. :')
uiteraard niet.
maar punt blijft: zo heel veel programma's zijn er niet die +3GB moeten gebruiken, je zou je prima kunnen redden met die 3GB
pi_100306543
Voor huis tuin en keuken gebruik heb je niet snel meer nodig dan xp en 3/4gb ram. Het meest veeleisende is dan snel games.

Punt is tenzij je echt een hobby of werk hebt waar je echt zwaar de pc voor nodig hebt, zie ik geen reden om te switchen.
En de veiligheid e.d. Zolang je er geen rare dingen mee doet, moet een virus scanner en malware scanner toch voldoende zijn.
pi_100306638
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:48 schreef outcast_within het volgende:
Voor huis tuin en keuken gebruik heb je niet snel meer nodig dan xp en 3/4gb ram. Het meest veeleisende is dan snel games.
Voor huis, tuin en keuken gebruik nu nog niet, maar bij aanschaf nieuwe pc ga je toch over (uitgaande van een normale gebruiker)
Alleen heb ik hier dus een pc staan waar xp niet op wil installeren, hagelnieuw :o :')
pi_100306670
pouf.

[ Bericht 55% gewijzigd door outcast_within op 04-08-2011 10:55:29 (Ik hou van paarden.) ]
pi_100306692
quote:
5s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:52 schreef outcast_within het volgende:
Dat is geen zin?
ninja edit?
pi_100306701
:D
pi_100306741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:51 schreef mschol het volgende:

[..]

voor huis tuin en keuken gebruik nu nog niet, maar bij aanschaf nieuwe pc ga je toch over (uitgaande van een normale gebruiker)
alleen heb ik hier dus een pc staan waar xp niet op wil installeren, hagelnieuw :o :')
Als je een nieuwe pc in elkaar zet zit daar geen o.s. bij. Bij aanschaf van een nieuwe zal het qua geld denk ik niet heel veel uitmaken om windows eruit te laten.
pi_100306820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:54 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Als je een nieuwe pc in elkaar zet zit daar geen o.s. bij.
ik ging uit van een normale gebruiker.. die koop een acer, HP,PB etc.. met OS dus.
quote:
Bij aanschaf van een nieuwe zal het qua geld denk ik niet heel veel uitmaken om windows eruit te laten.
OS eruit laten scheelt je 50 euro ofzo.. (home premium is niet echt duur)

zelf bouw ik m'n eigen systeem. en heb ik een W7 ultimate retail licensie liggen, kadootje van mijn werk :D *O* (overigens nog nooit gebruikt :'), de loader is wel erg makkelijk)
pi_100307194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:51 schreef mschol het volgende:

[..]

Voor huis, tuin en keuken gebruik nu nog niet, maar bij aanschaf nieuwe pc ga je toch over (uitgaande van een normale gebruiker)
Alleen heb ik hier dus een pc staan waar xp niet op wil installeren, hagelnieuw :o :')
dat is het probleem juist, xp kent die hardware gewoon niet en de fabrikanten gaan er waarschijnlijk ook geen moeite voor doen om er drivers voor uit te brengen.

overigens is een GUI die via je videokaart gerenderd wordt wel ontiegelijk fijn, gaat echt stukken sneller :) ( voordeeltje van win7 )
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:21:20 #165
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100307516
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:25 schreef DJ_ het volgende:

[..]

bijna alles wat je vandaag de dag koopt, en ik heb zelf 12gb :P
Wat moet je met 12 gb? Ik heb 4 gb op Windows 7 64 bits en alles gaat prima.
pi_100307646
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:11 schreef DJ_ het volgende:

[..]

dat is het probleem juist, xp kent die hardware gewoon niet en de fabrikanten gaan er waarschijnlijk ook geen moeite voor doen om er drivers voor uit te brengen.
de hardware is volgens gigabyte XP supported.. :P
pi_100307677
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:21 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Wat moet je met 12 gb? Ik heb 4 gb op Windows 7 64 bits en alles gaat prima.
Dat jij geen 12 gb gebruikt betekend niet dat iemand anders het niet nodig heeft. Er zijn zat dingen waar je de extra ram voor kunt gebruiken.

Dat is bijna net zo erg als mensen die minachtend doen over maar 4gb.
pi_100307708
Oja dit is het anime topic.
pi_100307726
-edit: weg

[ Bericht 46% gewijzigd door Mylene op 04-08-2011 19:49:50 ]
pi_100307763
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:48 schreef outcast_within het volgende:

Punt is tenzij je echt een hobby of werk hebt waar je echt zwaar de pc voor nodig hebt, zie ik geen reden om te switchen.
En de veiligheid e.d. Zolang je er geen rare dingen mee doet, moet een virus scanner en malware scanner toch voldoende zijn.
True... momenteel heb ik een netbook met XP erop, en dat werkt nog best prima afgezien dat ik geen HD kan afspelen. Echter wordt mijn volgende computer wel eentje met een I7 proc en 12 gig geheugen. Maar dat is dan meer zodat ik dan eindelijk thuis kan werken omdat ik dan zonder beperking in HD kan monteren. :)
pi_100307860
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:26 schreef outcast_within het volgende:
Ontopic mode = 1
[ afbeelding ]
ik heb de eerste paar afleveringen van steins;gate gekeken, maar vond het niet echt boeiend. die yuunogwattes serie is trouwens wel tof. Er heerst daar een rustige kalme sfeer. (heb alleen de eerste 3 nog maar gekeken).
pi_100307980
Elke volgende xp post moet minimaal een anime screenshot bevatten.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:30 schreef blessed19 het volgende:

[..]

ik heb de eerste paar afleveringen van steins;gate gekeken, maar vond het niet echt boeiend. die yuunogwattes serie is trouwens wel tof. Er heerst daar een rustige kalme sfeer. (heb alleen de eerste 3 nog maar gekeken).
yuunogwattes? Ik ken alleen een anime met een echt rustige kalme sfeer dit seizoen en dit is euh... meiroo no croisee labyrinth paris.
pi_100307995
Geen zin in google, iemand die mij het "1" "een" truukje wilt leren?

pi_100308074
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:34 schreef outcast_within het volgende:
Geen zin in google, iemand die mij het "1" "een" truukje wilt leren?
huh?

quote:
whut? :')

ah, gevonden :')
pi_100308126
Het zal vast wel een alt ╚ 456 achtig iets zijn.

pi_100308245
quote:
5s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:34 schreef outcast_within het volgende:
Elke volgende xp post moet minimaal een anime screenshot bevatten.

[..]

yuunogwattes? Ik ken alleen een anime met een echt rustige kalme sfeer dit seizoen en dit is euh... meiroo no croisee labyrinth paris.
Natsume Yuujinchou, speciaal voor jou opgezocht. :)

pi_100308402
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:42 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Natsume Yuujinchou, speciaal voor jou opgezocht. :)

[ afbeelding ]
Ah heb je de eerste 2 seizoenen ervan gezien? Volgens mij ben ik daar ergens afgehaakt. Bij die 2 spook zusjes in een villa.
pi_100309578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:48 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Ah heb je de eerste 2 seizoenen ervan gezien? Volgens mij ben ik daar ergens afgehaakt. Bij die 2 spook zusjes in een villa.
Oh, zo ver ben ik nog lange niet. ga vanavond ep 4 kijken. Het is een beetje een soort feelgood serie, maar dat zal ongetwijfeld wel omslaan.

Je hebt je plaatje vergeten! ;(

pi_100309964
Was het een xp post dan?

donderdag 4 augustus 2011 @ 13:42:09 #180
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:30:11 #181
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_100313437
quote:
Hmmm, ben ook benieuwd ja.

En nu allemaal het terras op verdomme, het is mooi weer! :D

Ik ga alvast! :W
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_100313487
quote:
6s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:30 schreef .Cake. het volgende:

[..]

ik heb wel betere dingen te doen...
pi_100313804
Jongens, doe eens zuinig met die plaatjes. Zo kan ik niet makkelijk meelezen vanaf me telefoon op vakantie!
Waarom ik dat wil met dit weer is een andere vraag, geen terras in de buurt :(
pi_100313881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:39 schreef lelouch het volgende:
Jongens, doe eens zuinig met die plaatjes. Zo kan ik niet makkelijk meelezen vanaf me telefoon op vakantie!
Waarom ik dat wil met dit weer is een andere vraag, geen terras in de buurt :(
dan heb je geluk met mij post, ik wilde em langer maken... :+
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:57:47 #185
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100314452
quote:

[..]

Je zult mij nooit aantreffen op een terrasje. Dan haal ik liever een pak koek en een blikje bij de supermarkt en ga ergens relaxed op een bankje zitten...
pi_100317767
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:57 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je zult mij nooit aantreffen op een terrasje. Dan haal ik liever een pak koek en een blikje bij de supermarkt en ga ergens relaxed op een bankje zitten...
> Dat mag niet in Amsterdam.
> In de V.S. mag niets tot je 21 bent.
pi_100317875
quote:
9s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:20 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Amsterdam :')_!
quote:
VS :')
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:10:47 #188
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_100319471
Kaiji _O_, stoerder kan het gewoon niet worden *O*
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:00:46 #189
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_100322597
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:10 schreef gniffie het volgende:
Kaiji _O_, stoerder kan het gewoon niet worden *O*
90% kans dat het in een deceptie eindigt :D
pi_100323051
quote:

[..]

_O_
Nosce te ipsum.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:29:08 #191
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100323657
quote:
9s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:20 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik drink geen alcohol, dus volgens mij mag ik gewoon overal gaan zitten met mijn pak koek en blikje drinken... :P

Desnoods ga ik op 3 meter afstand van een terrasje zitten met mijn 1,5 liter fles cola die ik bij de AH heb gekocht, en dan lekker de hele tijd bijschenken, terwijl die snuiters op het terras steeds maar weer 2 euro moeten dokken voor een lullig glaasje... :P

En dan ook lopen fokken he!? "Relaxed he? Zo lekker op een terrasje zitten?!?!? Relaxed he!? RELAXED HE!?!?!? HEY! JIJ!!! MET DAT PARAPLUUTJE!!! RELAXED HE!?!? OF NIET DAN!?!? OF!? NIET!? DAN!? Weet je wat!?!? IK NEEM NOG EEN COLAATJE!!!! PRrrrrrrrrrrrrooo-hoost!!!"
pi_100323775
quote:

[..]

Waarom dan niet?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:35:21 #193
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_100323931
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:29 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik drink geen alcohol, dus volgens mij mag ik gewoon overal gaan zitten met mijn pak koek en blikje drinken... :P

Desnoods ga ik op 3 meter afstand van een terrasje zitten met mijn 1,5 liter fles cola die ik bij de AH heb gekocht, en dan lekker de hele tijd bijschenken, terwijl die snuiters op het terras steeds maar weer 2 euro moeten dokken voor een lullig glaasje... :P

En dan ook lopen fokken he!? "Relaxed he? Zo lekker op een terrasje zitten?!?!? Relaxed he!? RELAXED HE!?!?!? HEY! JIJ!!! MET DAT PARAPLUUTJE!!! RELAXED HE!?!? OF NIET DAN!?!? OF!? NIET!? DAN!? Weet je wat!?!? IK NEEM NOG EEN COLAATJE!!!! PRrrrrrrrrrrrrooo-hoost!!!"
Jammere instelling. Het op een terrasje zitten heeft niets te maken met het drinken. Het gaat erom dat je gezellig met vrienden zit te praten, bedient wordt, de omgeving leuk is etc etc. Dat je geen alcohol drinkt is jouw keuze, maar ga even iedereen afzeiken die er van geniet om op een terrasje te zitten :') en so what dat het duurder is? Je betaald toch ook voor een dienst, ik hoef tenminste mijn eigen drinken niet in te schenken of te halen dan! :{w

Nee maar even serieus, waarom heb je er zo een hekel aan? :S
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_100324008
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:29 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

als je uit eten gaat in een restaurant, neem je dan ook je eigen eten mee?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:48:44 #195
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100324566
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:35 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Jammere instelling. Het op een terrasje zitten heeft niets te maken met het drinken. Het gaat erom dat je gezellig met vrienden zit te praten, bedient wordt, de omgeving leuk is etc etc. Dat je geen alcohol drinkt is jouw keuze, maar ga even iedereen afzeiken die er van geniet om op een terrasje te zitten :') en so what dat het duurder is? Je betaald toch ook voor een dienst, ik hoef tenminste mijn eigen drinken niet in te schenken of te halen dan! :{w

Nee maar even serieus, waarom heb je er zo een hekel aan? :S
Ik ben niet zo van de terrasjes. Behalve nog de prijzen voor een klein waterig glaasje met waterige frisdrank, vind ik het gewoon helemaal niets om ergens op een kluitje met 30 anderen te zitten, en dan een beetje zinloos lullen en naar voorbijgangers kijken, terwijl je de sigarettenrook van die lui in je gezicht krijgt.

Dan zit ik liever met 1 of 2 vrienden even ergens relaxed op een bankje, flesje drinken erbij, wat lekker erbij, prima zo. Veel aangenamer.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:37 schreef DJ_ het volgende:

[..]

als je uit eten gaat in een restaurant, neem je dan ook je eigen eten mee?
Ik ga in NL zo weinig mogelijk uit eten, want vind de prijs/kwaliteit verhouding niet best. Ik zou niet mijn eigen eten meenemen, maar als we het even over fastfood hebben, en je moet 40-50 ct betalen een klein rotbakje saus, dan zou ik die wel liever meenemen van thuis.

In Hong Kong ga ik 2/3x per dag uit eten.
pi_100326094
quote:

[..]

Ik heb vanochtend wat gewerkt en toen naar de stad gefietst. Alwaar ik in een speelgoedzaak een of ander nerdy bordspel heb gespeeld van 2 tot 6, waarna ik naar huis moest om te bbq'en.
Ik ben geen nerd ;(
pi_100326672
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:48 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van de terrasjes. Behalve nog de prijzen voor een klein waterig glaasje met waterige frisdrank, vind ik het gewoon helemaal niets om ergens op een kluitje met 30 anderen te zitten, en dan een beetje zinloos lullen en naar voorbijgangers kijken, terwijl je de sigarettenrook van die lui in je gezicht krijgt.

Dan zit ik liever met 1 of 2 vrienden even ergens relaxed op een bankje, flesje drinken erbij, wat lekker erbij, prima zo. Veel aangenamer.
Terrassen zijn dan ook om koud bier te drinken onder het genot van een sigaret.
pi_100326705
quote:
6s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:28 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Ik heb vanochtend wat gewerkt en toen naar de stad gefietst. Alwaar ik in een speelgoedzaak een of ander nerdy bordspel heb gespeeld van 2 tot 6, waarna ik naar huis moest om te bbq'en.
Ik ben geen nerd ;(
Heul wel baka.
Het is een cliché dat nerds geen sociaal leven hebben.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:45:12 #199
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100326732
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:43 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Terrassen zijn dan ook om koud bier te drinken onder het genot van een sigaret.
Dan begrijp je dus meteen waarom ik er niets aan vind ;) :P
pi_100326882
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:45 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dan begrijp je dus meteen waarom ik er niets aan vind ;) :P
Uiteraard, ik benoemde het ook alleen maar even.
Een glaasje cola pakken heb ik nooit begrepen, dan loop ik ook naar de supermarkt. Zeker omdat ze het volrammen met ijs. Maar bier is toch echt genieten op een terras. Hoewel een kroeg die het rookverbod negeert het summum is.
pi_100326895
Steins;Gate... Ik krijg een gevoel hoe het zou kunnen aflopen... Nu hoop ik niet dat dat gebeurt. Ik wil liever iets onverwachts.
pi_100327344
Kan een terrasje prima hebben, met of zonder bier ;)
Voor mij is het vooral leuk dat ik ergens gezellig buiten kan zitten met wat vrienden.
En ja, dat kan bij mij thuis ook, maar dat is weer zo'n eind fietsen voor de rest :P
pi_100327371
vanmiddag zitten lunchen op een terras met een glas ijsthee mag dat wel ? :P
pi_100327990
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:59 schreef Bakakame het volgende:
Kan een terrasje prima hebben, met of zonder bier ;)
Voor mij is het vooral leuk dat ik ergens gezellig buiten kan zitten met wat vrienden.
En ja, dat kan bij mij thuis ook, maar dat is weer zo'n eind fietsen voor de rest :P
Nerd.
pi_100328106
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:48 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Een glaasje cola pakken heb ik nooit begrepen, dan loop ik ook naar de supermarkt. Zeker omdat ze het volrammen met ijs. Maar bier is toch echt genieten op een terras. Hoewel een kroeg die het rookverbod negeert het summum is.
oopzich is er niet veel mis met cola met ijs.. zolang de cola maar niet bij inschenken al te waterig is

maar terrasjes zijn niks voor mij...
pi_100328135
Naruto 223 #fail #viseenoptie?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:33:38 #207
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100329177
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:48 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Cola, waar ik ook kom, zeg ik altijd erbij dat ik het zonder ijs wil. Anders idd gewoon veels te waterig, en van mij hoeft het sowieso niet idioot koud te zijn, dus is het zonder ijs al fris genoeg...
pi_100330470
quote:
9s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:13 schreef Qunix het volgende:
Ja, wtf? En Guy die z'n Gates open moet gooien pff _O- :')
pi_100331108
Iemand die Gosick heeft gezien?
het begint best wel vaag. ik was benieuwd of er meer actie in komt verder in de anime.
pi_100331172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:10 schreef Gaddle het volgende:
het begint best wel vaag. ik was benieuwd of er meer actie in komt verder in de anime.
Ja wel leuk... De eerste 2 episodes en de laatste 4.
pi_100331503
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nerd.
En ik heb het spel niet eens uit kunnen spelen dus ik kan niet bewijzen dat ik dan tenminste een winning nerd ben ;(
pi_100334968
quote:
9s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:13 schreef Qunix het volgende:
de meest retarted, onlogische en onrealistische eps EVAH!!

hoe de fuck krijg je een vis k.o door hem uit het water omhoog te gooien :')
die gene die deze eps heeft verzonnen moet opgesloten worden de gek.....
pi_100335811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:20 schreef DJ_ het volgende:

[..]

Hij was niet KO, hij was moe :+
pi_100338172
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:35 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Hij was niet KO, hij was moe :+
dat maakt het er niet beter op :X
pi_100349461
quote:
Dat einde :')
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:42:38 #217
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_100349723
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:20 schreef DJ_ het volgende:

[..]

Het was geen vis maar een 'summoning'.
pi_100349885
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ah sokai boke wa bakemone ne?

weeaboo translation. Ah yes i'm a monster right?
pi_100356120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

ehhhh.................... wait ..................... what now ???? :? -O- 8)7
pi_100360219
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:49 schreef Qunix het volgende:
Steins;Gate... Ik krijg een gevoel hoe het zou kunnen aflopen... Nu hoop ik niet dat dat gebeurt. Ik wil liever iets onverwachts.
Dat gevoel heb ik ook. Wat is jouw verklaring voor het feit dat...
SPOILER
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:37:23 #221
333374 Lithia
Too serious
pi_100360653
pi_100363823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

SPOILER
Ik denk...
SPOILER: Steins; Gate
Heb jij een idee?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:26:37 #223
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_100364755
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_100364877
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:05 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ik denk...
SPOILER: Steins; Gate
Heb jij een idee?
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:26 schreef wdn het volgende:

[..]

SPOILER
Ik vind het tegen alle logica ingaan. :P Ik heb er dan dus ook nog geen verklaring voor.
pi_100371989
Reading steiner is als een soa.
pi_100374525
Het is eerder een monstrueuze mutilatie van het deja-vu gevoel dan reading steiner, denk ik.

[ Bericht 8% gewijzigd door Repelsteeltju op 06-08-2011 02:21:10 ]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:30:57 #227
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_100375838
Ik ben nu een manhwa (spelling?) aan het lezen :D Breaker. Heel vet maar damn die koreaanse namen zijn weer wennen :')

Maar wel echt een aanrader!, bedankt hexje :P
pi_100381895
Het ergste aan manwa vind ik dat je het de goede richting op leest, van links naar rechts in plaats van rechts naar links zoals ze in Japan doen. Erg verwarrend als je manga en manwa door elkaar leest.

Shin Angyo Onshi is trouwens een goddelijke manwa. Anti-Helden op hun allerbest!
pi_100384691
Manhwa's zijn cool! Maar ik raak idd in de war van de namen.
Chocoladetaartjes.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:51:14 #230
333374 Lithia
Too serious
pi_100384704
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:14 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het ergste aan manwa vind ik dat je het de goede richting op leest, van links naar rechts in plaats van rechts naar links zoals ze in Japan doen. Erg verwarrend als je manga en manwa door elkaar leest.

Shin Angyo Onshi is trouwens een goddelijke manwa. Anti-Helden op hun allerbest!
Herkenbaar, maar daar heb ik alleen in het begin last van. Daarna heb ik geen moeite hiermee.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:01:52 #231
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_100384843
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het tegen alle logica ingaan. :P Ik heb er dan dus ook nog geen verklaring voor.
sinds wanneer moet een manga/anime logisch zijn? >:)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:42:45 #232
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_100385424
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:14 schreef Repelsteeltju het volgende:

Nee toch? Deze in ieder geval niet ik weet zeker dat van rechts naar links verhaal technisch wel klopt qua gebeurtenissen.

SPOILER
pi_100386163
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:42 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Nee toch? Deze in ieder geval niet ik weet zeker dat van rechts naar links verhaal technisch wel klopt qua gebeurtenissen.

SPOILER
Officieel is manhwa van links naar rechts.

Ik ga zo een kamer bekijken in een Vogelaarwijk, in onderhuur bij een buitenlands klinkende man. 8-)
In mn eentje. :{
Chocoladetaartjes.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:38:58 #234
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_100389208
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:24 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Officieel is manhwa van links naar rechts.

Ik ga zo een kamer bekijken in een Vogelaarwijk, in onderhuur bij een buitenlands klinkende man. 8-)
In mn eentje. :{
Bikkel! :D
pi_100391746
Ik ga zo naar Minnesota, logeren bij de zus van mijn onkel.
Ze schijnt heel fel te zijn als het over politiek gaat.
Er is mij verteld dat ik buiten met de muggen zal moeten slapen als ik last doorschemeren dat Obama mij wel een geschikte kernel lijkt...
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 15:46:55 #236
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100392518
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
Er is mij verteld dat ik buiten met de muggen zal moeten slapen als ik last doorschemeren dat Obama mij wel een geschikte kernel lijkt...
Gewoon de hele tijd Yee-HAAA!!! roepen, en vragen of je je nichtje even mag lenen om babies mee te maken... Yee-HAAAA!!!

Vertel haar trouwens ook maar niet dat je gek bent op anime, anders krijg je een preek over de communistische chinezen (is allemaal hetzelfde, die spleetogen...) (!)
pi_100392947
Pearl harbor! NEVER FORGET!
pi_100392998
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:01 schreef wdn het volgende:

[..]

sinds wanneer moet een manga/anime logisch zijn? >:)
Sinds ik het kijk. :( Ik hou van logica.
pi_100393088
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:38 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Bikkel! :D
Ik ben weer terug. 8-)
Leuke kamer, hoop dat ik hem krijg. :D
quote:
BUSH, FUCK YEAH! *O*
Chocoladetaartjes.
pi_100393435
quote:
door dat soort conservatievelingen heeft de US een staatsschuld opgebouwd waar je U tegen zegt :+
pi_100396157
Kent iemand nog een goede anime film?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 17:57:10 #242
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_100396197
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 17:55 schreef KrentebolHooft het volgende:
summer wars :P
pi_100396232
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 17:57 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

summer wars :P
Al gezien :(
pi_100396369
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 17:58 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Al gezien :(
Ik download nu Origin: Spirits of the Past. Op IMDb een 6.5 dus een redelijke film, maar de animatie, muziek en de wereld die ze maken zouden heel mooi zijn :)
En anders:
The place promised in our early days (7/10 op IMDb)
5 centimeters per second (8/10 op IMDb)
The girl who leapt through time (7/10 op IMDb)

Heb ze zelf alledrie gezien en vond 5 cm/s erg mooi geanimeerd maar het eerste van de drie delen vond ik het beste verhaal hebben en The girl who leapt through time vond ik qua verhaal het leukst :)
pi_100396532
The place promised in our early days wordt 'm :)
De andere 2 heb ik ook al gezien :')
pi_100396593
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:11 schreef KrentebolHooft het volgende:
The place promised in our early days wordt 'm :)
De andere 2 heb ik ook al gezien :')
Ik kan me het verhaal niet meer helemaal herinneren, dus ik weet niet of dát goed was :P Maar met een 7, vast wel :)
pi_100396626
Ik zag mooie plaatjes in de trailer dus dat is genoeg reden voor mij
pi_100396718
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 17:55 schreef KrentebolHooft het volgende:
king of throns
  † In Memoriam † zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:33:52 #249
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100398794
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:10 schreef Gaddle het volgende:
ja, hij werd saai en nu nog steeds on hold ;(
:')
  zondag 7 augustus 2011 @ 03:34:38 #250
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_100413780
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:19 schreef DJ_ het volgende:

[..]

king of throns
King of Thorn is ook goed.

:)
ANIMEES.
- Scamp
pi_100414086
op naar de kater -O-

Kheb een jongen uit 1 of andere bizarre aanval moeten helpen -O-
pi_100415648
A forbidden love was born.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:34:59 #253
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_100420417
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 05:01 schreef Ascendancy het volgende:
op naar de kater -O-

Kheb een jongen uit 1 of andere bizarre aanval moeten helpen -O-
It was an encounter that lasted less than 45 seconds?

Pff. Hoe staat het met de series van dit seizoen? Zijn er dingen nog opvallend goed of slecht (geworden)?
Dan voornamelijk vraag ik het voor No.6, Kamisama dolls, Blood-C en Usagi Drop, maar Steins;Gate, Hanasaku Iroha en Ao no Exorcist mogen ook meedoen :P
ANIMEES.
- Scamp
pi_100421986
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:34 schreef .Cake. het volgende:

[..]

In anime is dat meestal wel voldoende
pi_100422186
Wat is een goed alternatief voor Ao No Exorcist qua subtitles? Ik had em altijd van Horriblesubs maar de laatste die ze gedaan hebben is episode 10.
pi_100422358
quote:

[..]

Pff. Hoe staat het met de series van dit seizoen? Zijn er dingen nog opvallend goed of slecht (geworden)?
Dan voornamelijk vraag ik het voor No.6, Kamisama dolls, Blood-C en Usagi Drop, maar Steins;Gate, Hanasaku Iroha en Ao no Exorcist mogen ook meedoen :P
Paniekaanval. Kheb een uur lang soort van psychologische hulp staan geven. Kutavond -O-

Wat was er met 45 seconds trouwens?
pi_100423101
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:19 schreef Kijana het volgende:
Wat is een goed alternatief voor Ao No Exorcist qua subtitles? Ik had em altijd van Horriblesubs maar de laatste die ze gedaan hebben is episode 10.
GG.

quote:

[..]

Van dit lijstje zijn Steins;Gate en Hanasaku Iroha de enige goeie anime's van vorig/dit seizoen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:52:43 #258
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_100423468
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:24 schreef Ascendancy het volgende:
Paniekaanval. Kheb een uur lang soort van psychologische hulp staan geven. Kutavond -O-

Wat was er met 45 seconds trouwens?
Bummer.

Ik weet niet wat er met 45 seconds is, het staat in jouw posts altijd daar onderaan :P
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:44 schreef Qunix het volgende:
Van dit lijstje zijn Steins;Gate en Hanasaku Iroha de enige goeie anime's van vorig/dit seizoen.
Hmm, toch wel. Van Steins;Gate had ik dat wel verwacht, maar is er echt niets dat in de buurt komt van Hanasaku Iroha?

Ik bedenk me ook net dat ik geen idee heb welke de laatste aflevering is die ik heb gezien van Steins;Gate. 14 of 15 ofzo denk ik. Zit nu een week of 3 zonder pc, dus kan dat kloppen?
ANIMEES.
- Scamp
pi_100423732
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:52 schreef .Cake. het volgende:
Hmm, toch wel. Van Steins;Gate had ik dat wel verwacht, maar is er echt niets dat in de buurt komt van Hanasaku Iroha?

Ik bedenk me ook net dat ik geen idee heb welke de laatste aflevering is die ik heb gezien van Steins;Gate. 14 of 15 ofzo denk ik. Zit nu een week of 3 zonder pc, dus kan dat kloppen?
Nichijou _O_
Kaiji _O_

Laatste ep is #18.

http://randomc.net/2011/08/03/retrospective-look-july-2011/

[ Bericht 8% gewijzigd door Qunix op 07-08-2011 15:05:20 ]
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:42:38 #260
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_100445237
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:52 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Bummer.

Ik weet niet wat er met 45 seconds is, het staat in jouw posts altijd daar onderaan :P

Ja dat week ik maar ik dacht dat je op boys love doelde.
Het is een zin uit de eerste aflevering van ef en tevens een nummer in de serie.
pi_100445841

squeeeeee
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:31:27 #263
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_100446711
Is het erg als ik niks van de Live Action verwacht :+
Mja live action van Hana Yori Dango was dan weer wel goed tho :)
pi_100447049
steins gate ga ik straks eff checken..

gisteren even Kamisama no Memochou 4 eps gezien, best grappig :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:16:12 #265
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_100448166
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja dat week ik maar ik dacht dat je op boys love doelde.
Het is een zin uit de eerste aflevering van ef en tevens een nummer in de serie.
Even tussendoor, maar ik vind je Senjougahara UI nog steeds awesome. :Y
ANIMEES.
- Scamp
pi_100455807
Hebben ze de usericoon limit verlaagt trouwens? Ik had vroeger altijd deze volgens mij. (animation shop spam all effects)

Motherfuckers willen dat ik betaal zodat ik een ui van 72kb kan gebruiken? :')

Anime topic heeft meer aimated anime ui nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door outcast_within op 08-08-2011 11:42:17 ]
pi_100475193
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:12 schreef outcast_within het volgende:
[ afbeelding ]
squeeeeee
_O-

Moet in de OP!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:14:30 #268
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_100489764
Ik heb een animated anime ui, die tenminste niet zo smerig is. :')
Chocoladetaartjes.
pi_100491043
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:16 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Even tussendoor, maar ik vind je Senjougahara UI nog steeds awesome. :Y
:@
pi_100492354
steins gate vind ik maar vreemd -O-
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 01:42:19 #271
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_100493460
Hoe maak je zelf een animeted UI?
ANIMEES.
- Scamp
pi_100493546
met een gif editor..? :P
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:14:32 #273
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_100500995
Ik heb net eens Blood-C geprobeerd. Daar zit een flink CLAMP sausje overheen :P Saya's kapsel is bijna hetzelfde als die van Chii :)

Het begint bij ep 5 wel op gang te komen :)
pi_100505877
Bij ep 12 beland van steins;gate. Tot nu toe nog redelijk voorspelbaar, maar ben benieuwd of het einde verloopt als ik in gedachte heb.
pi_100506753
wordt bij steins;gate nog wat verder de karakters e.d. uitgediept, ep 1 vond ik namelijk maar vreemd...
pi_100510767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:49 schreef mschol het volgende:
wordt bij steins;gate nog wat verder de karakters e.d. uitgediept, ep 1 vond ik namelijk maar vreemd...
Op een gegeven moment is het wel grappig hoe ze met een bepaalde tijdstheorie omgaan. Maar ik denk dat je de eerste 7 a 8 eps wel kan overslaan. Het enige wat daarin gebeurd is dat ze erachter komen dat ze berichten naar het verleden kunnen sturen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:53:41 #277
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_100515635
Steins;gate is eigenlijk eenserie die je in een keer moet uitkijken lol :+
pi_100516236
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:53 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Steins;gate is eigenlijk eenserie die je in een keer moet uitkijken lol :+
ik weet niet of ik dat zou vol houden... als die eerste eps zo gaan als de eerste :P
pi_100516532
quote:

[..]

SPOILER
Ik heb nu t/m 17 gekeken.
SPOILER
Verder is het idee van de vele tijdsbalken 1 van de vele theorieen wat veel grote denkers aankaarten/onderbouwen. Het is misschien nou een mooi moment om het kleine boekje ´´hoe bouw je een tijdsmachine´´ van paul davis te lezen. Hij legt een variant van de complexe materie in jip en janneke taal uit.
pi_100518161
Het heeft geen nut om een dmail naar jezelf te sturen of de magnetron te slopen. De dingen zijn al verstuurd.
pi_100518669
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:01 schreef outcast_within het volgende:
Het heeft geen nut om een dmail naar jezelf te sturen of de magnetron te slopen. De dingen zijn al verstuurd.
Ik zal het een beetje proberen uit te leggen.

SPOILER
pi_100519391
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:18 schreef blessed19 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_100521586
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:42 schreef outcast_within het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
verhip, de post onthoudt mijn spaties niet. Je begrijpt hopelijk wel dat de aftakking bij de 0 hoort.

[ Bericht 2% gewijzigd door blessed19 op 09-08-2011 19:51:28 ]
pi_100522651
Ik wacht op een derde persoon die uitsluitsel geeft.

Ik blijf erbij
Het kapot maken van het apparaat zal er niet voor zorgen dat alle dmails die al gestuurd zijn nooit verstuurd zijn.
pi_100523156
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:06 schreef outcast_within het volgende:
Ik wacht op een derde persoon die uitsluitsel geeft.

Ik blijf erbij
Het kapot maken van het apparaat zal er niet voor zorgen dat alle dmails die al gestuurd zijn nooit verstuurd zijn.
Echter zullen zowel de dmails als het apparaat, op het moment dat de hoofdpersoon het kapot maken sms'je krijg, in de toekomst zijn. Oftewel, nog nooit verstuurd.

Maar vind het prima dat je het ook van een ander wilt horen. :)
pi_100523437
Het is al zo gebeurd. Ze zijn nu in een wereld waar bijvoorbeeld die manvrouw nooit een berichtje heeft gestuurd dat de moeder boontjes moet eten.

Wereld A manvrouw is man stuurt bericht
Veranderd naar Wereld b manvrouw is vrouw en zal niet het bericht sturen dat de manvrouw in wereld a heeft gestuurd.
Als je in wereld b nu het apperaat kapot maakt. Blijft de manvrouw een vrouw.
pi_100524185
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:26 schreef outcast_within het volgende:
Het is al zo gebeurd. Ze zijn nu in een wereld waar bijvoorbeeld die manvrouw nooit een berichtje heeft gestuurd dat de moeder boontjes moet eten.

Wereld A manvrouw is man stuurt bericht
Veranderd naar Wereld b manvrouw is vrouw en zal niet het bericht sturen dat de manvrouw in wereld a heeft gestuurd.
Als je in wereld b nu het apperaat kapot maakt. Blijft de manvrouw een vrouw.
Ik heb het idee dat je me aan het flamen bent, maargoed. omdat ik ff niks te doen heb zal ik voor de laatste keer serieus erop ingaan.

Jouw redenatie klopt gedeeltelijk, echter alleen het punt voordat je uberhaput het apparaat gebruikt, maak je het apparaat kapot. Je laat dan als het ware de nieuwe tijdslijn verwijderen, ergo die kerel is nooit vrouw geworden en heeft nooit een sms naar het verleden kunnen sturen.

Ander voorbeeld;

Ik ben bijvoorbeeld van plan om je vader in zijn tienerjaren te vermoorden. Daarvoor ga ik morgen met de tijdmachine naar het verleden toe. Echter, omdat ik na de moord spijt heb, stuur ik een berichtje naar het punt dat ik de machine aan het ontwikkelen ben en zal erin zetten dat ik het verschrikkelijke apparaat kapot moet maken. Mijn verleden zal dat opvolgen en hop, jij bent weer levend en ik heb geen moord begaan omdat de machine nooit is voltooid.
pi_100529182
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:44 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Jouw redenatie klopt gedeeltelijk, echter alleen het punt voordat je uberhaput het apparaat gebruikt, maak je het apparaat kapot. Je laat dan als het ware de nieuwe tijdslijn verwijderen, ergo die kerel is nooit vrouw geworden en heeft nooit een sms naar het verleden kunnen sturen.
Mss dat ik oogkleppen op heb. Maar leg mij dan uit.
Waarom Dat in wereld B, de manvrouw/vrouw, Geen smsje hoeft te sturen naar het verleden om ervoor te zorgen dat ze vrouw blijft.

Mij lijkt het omdat deze uit wereld A komt.

Als je dan in wereld B de tijdsmachine kapot maakt. Dan ga je vanaf dat punt hooguit naar wereld C. Inclusief het berichtje uit wereld A.

Met het verwijderen van de tijdsmachine in wereld B haal je niet weg dat in wereld A het bericht al verstuurd is.

Jij gaat uit van 1 tijdslijn. Maar de serie werkt met meerdere tijdslijnen.
pi_100529325
Nou yi-long, qunix, cake, asc, aardbei, repel. Hoe zit het nu.
pi_100529760
Goed mss heb je gelijk. Een dmail versturen naar jezelf en zeggen dat je niet dat ding moet maken. Zou een hoop oplossen.

Maar als je dat in wereld B zou doen dan blijft manvrouw/vrouw vrouw.
pi_100530439
Outcast heeft altijd gelijk.
pi_100530621
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:24 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Mss dat ik oogkleppen op heb. Maar leg mij dan uit.
Waarom Dat in wereld B, de manvrouw/vrouw, Geen smsje hoeft te sturen naar het verleden om ervoor te zorgen dat ze vrouw blijft.

Mij lijkt het omdat deze uit wereld A komt.

Als je dan in wereld B de tijdsmachine kapot maakt. Dan ga je vanaf dat punt hooguit naar wereld C. Inclusief het berichtje uit wereld A.

Met het verwijderen van de tijdsmachine in wereld B haal je niet weg dat in wereld A het bericht al verstuurd is.

Jij gaat uit van 1 tijdslijn. Maar de serie werkt met meerdere tijdslijnen.
Daar ga je volgens mij een beetje de mist in. De bedoeling is om de machine kapot te maken VOORDAT er een splitsing is. Omdat je naar het verleden kan sms' en, kan je dus ook naar een dag voor de splitsing sms' en. Die zorgt ervoor dat er helemaal geen splitsing komt.

Als die splitsing voorkomen wordt, is er helemaal geen tijdslijn waarin het kereltje een vrouw is. Zijn wens blijft wel, maar hij zou nooit naar zijn moeder in het verleden kunnen texten omdat de machine allang kapot is.

hopelijk snap je het nu :)
pi_100531042
Dus jij zegt
1Juli 2011a Man vrouw stuur bericht naar 1988

Wereld veranderd.
1juli 2011b Manvrouw is vrouw.

2juli 2011b Stuur bericht naar 30 juni Maak apparaat stuk.
Bericht 1juli 2011a kan niet verstuurd worden.

Terug naar de normale wereld
2juli 2011a
pi_100531607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:55 schreef outcast_within het volgende:
Dus jij zegt

Wereld veranderd.

2juli 2011a
Gimme a hell yeah!

pi_100531857
Mooi!
Dan zeg ik.

Wereld veranderd.
1juli 2011b Manvrouw is vrouw. Manvrouw stuurt GEEN bericht naar 1988 dat ze geen man wilt zijn. Immers ze is al een vrouw.

Je kunt dan wel in 30 juni 2011b zeggen dat je het apparaat stuk moet maken. Dat maakt niet uit. Eind resultaat is hetzelfde. Er word geen bericht gestuurd naar 1988.

Je kunt niet 1juli 2011b een bericht sturen naar 30juni 2011a.
pi_100531860
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:55 schreef outcast_within het volgende:
Dus jij zegt

Wereld veranderd.

2juli 2011a
Ik twijfel een beetje of dat wel gebeurt als je het apparaat vernietigt. Die dmail is al verzonden en de wereld is al veranderd immers. Dat draai je dan niet terug door in de nieuwe wereld (waar die dmail niet verzonden is, dat was in die andere wereld) de machine kapot te maken.
pi_100531893
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:09 schreef outcast_within het volgende:
Mooi!
Dan zeg ik.

Wereld veranderd.
1juli 2011b Manvrouw is vrouw. Manvrouw stuurt GEEN bericht naar 1988 dat ze geen man wilt zijn. Immers ze is al een vrouw.

Je kunt dan wel in 30 juni 2011b zeggen dat je het apparaat stuk moet maken. Dat maakt niet uit. Eind resultaat is hetzelfde. Er word geen bericht gestuurd naar 1988.

Je kunt niet 1juli 2011b een bericht sturen naar 30juni 2011a.
Volgens mij zeg jij hetzelfde als ik. :P

Met andere woorden, machine kapot maken draait niet de dmails terug.
pi_100532038
Aardbei heeft altijd gelijk. ^O^
pi_100532049
En toen kwam er een olifant
pi_100532062
En die blies
pi_100532070
het topic uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: