abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100096386
Stop succesvol met (al) je verslavingen met behulp van wondermiddel Baclofen (Lioresal).

Baclofen is een medicijn dat wordt toegepast als spierverslapper bij bijvoorbeeld mensen met spasmen. Bekijk hier de Wiki pagina van Baclofen.

In dit topic zijn diverse mensen die aan verschillende middelen verslaafd zijn en van hun huisarts baclofen voorgeschreven hebben. De meeste mensen voelen direct effect en hebben binnen een paar dagen al zeer positief effect. Hier delen ze hun ervaring met anderen, wat te doen als de huisarts niet wil meewerken, wat de bijwerkingen zijn en of het lukt om van de verslaving af te komen.

Deze werking van dit medicijn is ontdekt door de arts Olivier Ameisen. Deze Fransman was zelf jarenlang verslaafd aan drank en ondanks herhaalde opnames in verschillende ontwenningsklinieken slaagde hij er niet in zijn drankzucht onder controle te houden.

Hij besefte dat hij tijdens de opnames van de drank af kon blijven doordat hij uit zijn normale patroon werd gehaald, maar op het moment dat hij weer het gewone leven in moest kon hij deze periodes van onthouding niet volhouden.

Het was voor hem duidelijk dat het overwinnen van een verslaving niets met wilskracht te maken heeft, maar dat er een onderliggend probleem is, waardoor iemand aan een middel verslaafd raakt.

Een aantal jaar geleden hoorde hij van een aan alchohol verslaafde patiėnt met spasmen, die baclofen voorschreven had gekregen en die hierna van de een op de andere dag ook geen behoefte meer had om te drinken.

Ameisen besloot zelf met dit middel te gaan experimenteren. Hij begon met een lage dosis, en de zucht naar drank werd minder, maar verdween niet helemaal. Nadat hij zich ervan had laten verzekeren dat een hoge dosis geen schadelijke of blijvende bijwerkingen zou hebben verhoogde hij de dosis tot uiteindelijk 300 mg per dag, waarna hij voorgoed is gestopt met drinken. De hoge dosis bouwde hij af naar een onderhoudsdosis.

Ameisen heeft een boek geschreven over zijn ervaringen, dat in Nederland is uitgebracht onder de titel "Het einde van mijn verslaving" en is onder andere bij bol.com te bestellen.

Er is nog geen officieel onderzoek gedaan naar het gebruik van baclofen bij verslavingen. De voornaamste reden hiervoor is dat er geen patent meer op het medicijn ligt, waardoor het voor de farmeutische industrie simpelweg financieel geen interessant middel is.

Dankzij een anonieme gift zal er binnenkort wel een onderzoek gaan plaatsvinden.

Het is belangrijk om te vermelden dat het gebruik van baclofen niet ongevaarlijk is. Het middel dient zeer langzaam te worden opgebouwd, beginnend met drie maal 5 mg per dag. De meeste gebruikers melden dat het effect van baclofen direct merkbaar is. Ze voelen zicht ontspannen en de behoefte naar het verslavende middel lijkt te verdwijnen.

In het begin kan een euforisch gevoel ontstaan en het gevaar is om te veel van de baclofen te gebruiken, of te snel te willen ophogen. In combinatie met drank of drugs is dit gevaarlijk en kan er een psychose ontstaan, dit is ook gebeurd bij een user in dit topic. Hij is zelfs een tijdje opgenomen geweest, maar is er weer bovenop gekomen.

Ameisen had een extreem hoge dosis. Degenen in dit topic zitten vaak niet boven 100 mg per dag.

Huisartsen staan er niet allemaal open voor om dit middel voor te schrijven. Mocht jouw huisarts weigeren, is het mogelijk om naar een andere huisarts te stappen.

Voorgaande delen:

Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen
Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #2
Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #3

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:33 schreef Donia het volgende:

Sommige huisartsen zijn niet te overtuigen is mijn ervaring. Omdat ze er te weinig vanaf weten of omdat baclofen nog niet erkend is als alcoholremmer. Je zou het boek van Ameisen kunnen meenemen om te lezen, of het artikel van Wikipedia.

Ik ben op zoek gegaan naar een andere huisarts die me wel wil helpen. Daarbij heb ik een begeleidster van een verslavingszorg bij de hand.

[ Bericht 79% gewijzigd door Re op 07-08-2011 14:12:21 ]
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_100097430
Hoi Donia,

Ik hoop dat de mijne wel te overtuigen is.
Het boek ga ik nog kopen, heb je misschien een link, naar het artikel van Wikipedia?
pi_100097690
hai nobody heb je een bericht gestuurd, zie envelopje bovenin
pi_100098286
Ik heb net het boek besteld bij bol.com, ik ben benieuwd!
pi_100100427
Volgens mij zijn er geen redenen om het boek en verslagen niet openbaar hier neer te zetten?

Nobody40, je vroeg mij om de link van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Olivier_Ameisen

Ik zie niet duidelijk hoe je een link moet neerzetten dus misschien moet je hem kopieėren naar je balk bovenin.

Er is nog veel meer info te verkrijgen, als je iets nodig hebt roep je maar :Y
pi_100101055
Thnx Donia voor het plaatsen van de link!
pi_100102401
Graag gedaan, het is toch gelukt. Nu ga ik me weer eens verdiepen in het boek van Ameisen, hij heeft zich na een dosis van rond de 300 mg nu op een onderhoudsdosis van ik meen 120 gezet. Nu ik het voor de 2e keer lees blijft er meer van hangen :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:31:00 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_100105983
Ik zie hier mensen posten die alleen 's avonds drinken.
Is dat zo'n probleem en hoeveel drinken jullie dan op een avond?
Zet je het echt elke avond op een zuipen zodat je de hele week niet meer kunt functioneren?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_100107220
APK, ik drink ook alleen maar 's avonds en dan gaat er zo'n 1 a 2 liter wijn in, eerder 2 als 1 en als het nodig is, nog de nodige biertjes.
's morgens ben je idd helemaal brak en functioneer je idd niet zo best.
Ik ben elke dag in gevecht tegen de zucht naar drank, ik hoop dus dat mijn arts me het medicijn wil voorschrijven en begeleiden, want ik ben het spuugzat om me van de ene in de andere dag te slepen.
Ik wil weer fris opstaan en van het leven genieten.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:09:25 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_100108026
Okay, twee liter wijn lijkt mij inderdaad een beetje te veel om de volgende dag nog te kunnen functioneren.

Dank voor jouw openheid ^O^
Maar als je alleen 's avonds drinkt (ipv een glas wijn als je wakker wordt) dan is er volgens mij hoop...
pi_100109905
Thnx APK, dat hoop ik ook!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:48:50 #12
6941 APK
Factual, I think.
pi_100110128
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:44 schreef nobody40 het volgende:
Thnx APK, dat hoop ik ook!
Maar vertel eens eerlijk, als het niet te veel gevraagd is...
Wat is jouw drinkroutine?
pi_100111118
Mijn drink routine is, 's avonds rond 10 uur mijn 1e glas en probeer te gaan slapen rond half 3.
Soms lukt het me, om een avond niet te drinken, maar langer dan 2 avonden hou ik het niet vol!
Als ik een feestje heb, gaat er veel meer drank in dan je je kan voorstellen.
Voorbeeld, afgelopen kerst: 1 fles grand marnier, liter wijn en zo'n 8 flesjes bier.
Het is echt geen pretje om zo te leven, met altijd maar die drang naar drank!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:14:18 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_100111401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:08 schreef nobody40 het volgende:
Mijn drink routine is, 's avonds rond 10 uur mijn 1e glas en probeer te gaan slapen rond half 3.
Soms lukt het me, om een avond niet te drinken, maar langer dan 2 avonden hou ik het niet vol!
Okay, hier stop ik even.
Hoeveel drink jij op een normale avond na 10 uur?
Na dat eerste glas.
Als je niet wilt antwoorden vind ik het okay, maar ik ben gewoon nieuwsgierig....
pi_100112176
Ik drink zo'n 1.5 tot 2 liter wijn als begin te drinken en soms meer!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:37:24 #16
6941 APK
Factual, I think.
pi_100112290
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:33 schreef nobody40 het volgende:
Ik drink zo'n 1.5 tot 2 liter wijn als begin te drinken en soms meer!
Dat is inderdaad redelijk heavy, nogmaals dank voor de openheid!
Wanneer werd het voor jou een probleem?

Als je geen antwoord wilt geven hoeft het natuurlijk niet. ;)
pi_100112649
5 jaar geleden, werd het voor mij een probleem, ik melde me meer ziek dan normaal, ik verwaarloosde mijn huishouden, terwijl ik een perfectionist was, wat betreft het huishouden.
Ik verwaarloosde mijn vrienden enz.
Tot nu toe, houd mijn dochter mij op de been, als ik alleen was geweest, had ik er misschien al een eind aan gemaakt, want die gedachten heb ik ook heel vaak!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 01:16:06 #18
6941 APK
Factual, I think.
pi_100113816
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:47 schreef nobody40 het volgende:
5 jaar geleden, werd het voor mij een probleem, ik melde me meer ziek dan normaal, ik verwaarloosde mijn huishouden, terwijl ik een perfectionist was, wat betreft het huishouden.
Ik verwaarloosde mijn vrienden enz.
Tot nu toe, houd mijn dochter mij op de been, als ik alleen was geweest, had ik er misschien al een eind aan gemaakt, want die gedachten heb ik ook heel vaak!
Ik vind het een beetje moeilijk om te vragen, maar zou je een 'normale' dag kunnen beschrijven?
Overdag drink je niet, toch?
En dan ga je 's avonds drinken.
Wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Meteen om 7 uur de eerste fles open en gaan?
pi_100115124
Ik wilde niet, dat mijn dochter getuige was van een dronken moeder!
daarom, begin ik pas met drinken om een uur of 10, met als gevolg, dat ik er ook overdag niet voor haar kan zijn, en dat vind ik het meest pijnlijke, het is echt een voorbeeld kind, bijna cum laude geslaagd voor haar HAVO, volgen schooljaar gaat ze naar het HBO.
Maar ik denk en weet het bijna zeker , dat ze het ook we in de gaten heeft, ze is niet gek!
Overdag, probeer ik het zo goed als kwaad er voor haar te zijn, maar dat gaat me steeds moeilijker af!!
pi_100120273
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:31 schreef APK het volgende:
Ik zie hier mensen posten die alleen 's avonds drinken.
Is dat zo'n probleem en hoeveel drinken jullie dan op een avond?
Zet je het echt elke avond op een zuipen zodat je de hele week niet meer kunt functioneren?
Ik vind het ook niet zo'n probleem om hier antwoord op te geven. Overdag drink ik hoogstens 1 of 2 glazen als ik ergens ga lunchen, vervolgens niet meer en dat komt hoogstens 2 keer in de week voor. Ik begin om 17 uur (ook in het weekend) ongeveer, doe heel lang met een eerste drankje en dat gaat steeds sneller tot het op is of er niet meer bij kan.
Ik haal nu elke dag 1 fles wijn en 3 biertjes oid in huis, dat is nog net een hoeveelheid waarbij ik de volgende dag nog 'goed' kan functioneren. Haal ik een kratje dan gaat er minstens 14/15 bier in en needless to say, ik doe dan echt nog wel wat de volgende dag maar het gaat verre van vanzelf.
Hoe sterker de drank overigens hoe sneller het gaat, ik laat sterke drank dus ook echt links liggen want dat komt echt niet goed. (als in bijna een fles whiskey op een avond)

En ja dat is echt een dik vet probleem... Ik hoop dat je een beetje snapt hoe het (bij mij althans) in elkaar zit. Ik leef al ruim 16 jaar zo en het gaat maar zo wil ik niet oud worden. Pest is dat het niet uit te leggen is dat je het niet bij 1 of 2 drankjes kan houden, dat maakt deze verslaving zo gemeen. Mensen snappen heel goed waarom je met drugs gewoon helemaal niet meer moet gebruiken als je afkickt maar 'joh 1 drankje kan toch nog wel?' *zucht* NEE maar weigeren zijn 'wij' ook niet zo goed in anders zaten we niet op dit punt. ;)
pi_100120417
Bij alcoholisten is de rem stuk, eenmaal aan het drinken dan kun je niet meer stoppen!
pi_100120989
Ik ben ook iemand die rond 17.00 begint met een liter rode wijn, soms nog 1 of 2 glaasjes uit een nieuwe fles, dan een kop koffie en dan nog een blik bier. En dat iedere dag.
Behalve dat het vreselijk ongezond is kost het ook nog een hoop geld.
De rem is er inderdaad af.
pi_100122022
Ik las ergens, dat er plannen waren om een voorbeeld brief op te stellen, is dat inmiddels al gebeurt?
Zo ja, waar kan ik die vinden.
Ik ben me nu mentaal aan het voorbereiden voor het gesprek met mijn huisarts.
Als ze weigert om me te helpen, dreig ik desnoods om het via internet te bestellen en dan maar op eigen houtje te gaan dokteren!
Of dat ik net zolang door zoek, tot ik een arts heb gevonden die wel bereid is me te helpen.
Ik voel aan mijn lichaam, dat het niet goed gaat, ik krijg steeds meer klachten!
pi_100132768
Vlgs mij is die brief nog niet echt in de maak. Ik zou niet dreigen als ik jouw was, eerder heel duidelijk maken dat het belangrijk voor je is dit te proberen omdat niets anders je helpt.
Heb je al hulp gehad bij je alcohol probleem, weet je huiarst ervan/ Zie pers. bericht
pi_100133287
Als je gaat dreigen gooi je de deur van overleg dicht en daar ben je niet bij gebaat. Lees je stevig in, weet waar je het over hebt en geef idd aan dat het je zonder niet lukt. ;)
Het kan natuurlijk zijn dat je meer gebaat bent bij een ander middel of aanpak, zelf ben ik stronteigenwijs en wilde ik dit maar had ook mazzel dat mijn huisarts het prima vond. Hij begon wel meteen over andere middelen en daar is niks mee, dit is echt geen wondermiddel.
pi_100139311
Ik gebruik momenteel Campral 3x pd 2 tabletten, ik heb AA bijeenkomsten bezocht en ben toen 2 maanden alcoholvrij geweest.
Ik heb Antabus gebruikt, maar daar dronk ik dwars doorheen.
Van alles heb ik geprobeerd, maar die drang krijg ik maar niet weg!
Ik weet dat het geen wondermiddel is, maar ik kan het wellicht proberen, niet geschoten is altijd mis.
pi_100139839
Ow ja, ik heb ook het meegedaan met het programma van alcohol de baas, maar heeft voor mij ook niet geholpen!
pi_100150443
Misschien is het handig even in de openingspost te zetten waar dit topic over gaat en de link naar deel twee erbij te zetten. Er staat nu "link naar het vorige deel" maar dat klopt dus niet.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100164169
Hi allemaal,

Even een update van mijn ervaring tot nu toe. Slik de Baclofen nu 6 dagen. Ben begonnen met 5mg en zit vanaf vandaag op 40mg. Alcohol heb ik vanaf dag 1 niet meer aangeraakt. Ik merkte direct resultaat! Heb er verder ook geen trek in en denk er ook niet over na. Overigens heb ik het middel niet voorgeschreven gekregen tegen alcohol gebruik, maar als alternatief voor de Valium die ik al circa 5 jaar slik. De eerste 3 dagen heb ik geen valium meer geslikt en sliep als een roos. Psychische spanningen / angsten blijven tot op heden uit. Op dag 4 en 5 werd ik echter een beetje hyper (lichtelijk) en sliep ik niet meer goed. En omdat ik last had van spierspanningen heb ik toch maar wat valium geslikt, zij het in een lage dosis van 20mg ipv 50mg pd. Toen kon ik wel weer goed slapen. So far verder geen bijwerkingen gemerkt van de Baclofen. (Oke, wel een gore smaak in mijn mond maar dat trek ik wel...) Wat mij opvalt tijdens het lezen op dit forum is dat veel artsen dit middel niet willen voorschrijven. Dit in tegenstelling tot mijn psych, die er zelf mee kwam. Voor hen die er zoveel moeite voor moeten doen zou ik zeggen, meteen naar een Psychiater ipv de huisarts. Huisartsen hebben (dat is althans mijn ervaring) vaak geen benul waar ze het over hebben. Ik ben in het verleden dan ook regelmatig van huisarts gewisseld. Het gaat uiteindelijk om jou lichaam en ervaring en niet om wat een onwetende huisarts, die zijn recept voorschrijft na het vluchtig inkijken van een medische encyclopedie. Geen genoegen mee nemen is mijn advies. Maar goed back on topic. De Baclofen bevalt mij tot dusver dus goed. Ik rook zelfs minder en mijn eetlust is wat normaler. Voel me ook fris, opgewekt en vrolijk. Ik blijf voorlopig een tijdje op een dosis van 40mg zitten, en over 14 dagen ga ik dit evalueren met mijn psych. Als ik niet kan slapen of toch spierkrampen krijg neem ik er wat valium bij. Overigens verwacht (hoop) ik dat dit ook zal afnemen. We zullen zien! Verder, iedereen sterkte!
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_100164905
Hallo Maxum,

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Naar de psychiater kun je alleen via de huisarts denk ik? Prima dat je zo goed wordt begeleid. Eet je nu meer of minder, daar ben ik wel benieuwd naar omdat ik zelf zo slecht ben gaan eten. Hopelijk wordt dat beter als ik baclofen krijg.

Voor iedereen: vanavond in Zomergasten is de hoofdpersoon de arts en neurobioloog Dick Swaab. Ook het thema Verslavingen komt aan de orde. In mijn tv-gids wordt met name alcoholisme en rookverslaving genoemd. Alcoholisme wordt genoemd als een ziekte met een verwoestende neiging tot zelfdestructie.

Benno, over die link naar het 2e topic, ik krijg het niet gekopieerd. Kan een moddie dat doen?
Verdere uitleg lijkt me niet nodig want bovenaan staat het onderwerp toch?
pi_100165471
Hoi Donia,

Dank voor je reply. Wat veel mensen niet weten is dat je bij sommige psychiaters helemaal geen doorverwijzing nodig hebt van de huisarts. Ik heb gewoon gegoogeld naar een psych in de buurt, en kon gewoon direct terecht zonder doorverwijzing. Moest alleen mijn verzekeringspasje meenemen. Dit heb ik op deze manier al 2 keer gedaan. No problem.

Eten doe ik iets minder en ook iets regelmatiger. Het zou kunnen dat dat een direct gevolg is van mijn geheelonthouding van alcohol, waarbij ik toch doorgaans de neiging heb om s'nachts naar de shoarma tent om de hoek te gaan of een pizza in de magnetron te knallen. Bij alcohol eindig ik standaard met 'een vette bek halen'. Ontbijten deed ik nooit, nu heb ik als ik wakker word wel trek in een boterham. Overigens drink ik ook nog maar ongeveer de helft van mijn gebruikelijke koffie consumptie. Nu is het s'ochtends 2 cappucino ipv de hele dag door.

En wat betreft het roken, ik vind de Kent Menthol (voorheen GATVERDAMME) van mijn meisie opeens lekker ipv mijn Lucky Strike Red...???

Ik ga vanavond zeker kijken naar Zomergasten. Thanx voor de tip!
pi_100165783
Toppie Maxum, ik hoop dat het goed blijft gaan!
Ik ga morgen direct een afspraak maken met mijn huisarts en het hele verhaal voorleggen, ik hoop dat ze bereid is het voor te schrijven, want de Campral en alles wat ik nog meer heb geprobeerd helpen niet.
Ik ga strak ook zeker kijken naar zomergasten!
pi_100165978
@nobody
Thanxz. Ik heb er vertrouwen in! En als jou doc het weigert voor te schrijven, mag je mij best een pm sturen. Dan mail ik je ff het nummer van mijn psych.

Later!
pi_100174923
@Maxum, bedankt voor het support, misschien maak ik er wel gebruik van!
pi_100176832
@Maxum, maar hopelijk hoeft dat niet!!
pi_100185133
Zeau. Weer een supernacht achter de rug en zonder valium. Ik had een droom en werd giegelend wakker. Ik had voor het eerst ook geen metaalsmaak meer in mijn mond. Ben vergeten om Zomergasten te kijken, maar die check ik wel op mijn laptop. Ik krijg iedere dag meer vertrouwen in de Baclofen. Ga het niet verder verhogen aangezien het bij mij met 40mg per dag, verdeeld over 4 dosis van 10mg, al fantastisch werkt. Ik ben echt verbaast dat dit middel blijkbaar 'sterker' is dan valium. Ik vraag me inmiddels af waarom mijn vorige artsen dit middel nooit hebben aangedragen. Mijn eerste recept tegen mijn angsten was Seroxat 60mg. Daarvan werd ik zo gek als een pannekoek. Daarna Zoloft. Ook troep. Toen Zyprexa. Raak je van in een soort coma. Ik had (heb) het gevoel dat ik als proefkonijn ben gebruikt. Die huisartsen expirimenteren maar wat raak. Het enige wat altijd wel hielp waren de Benzo's. En daar heb ik dan ook wel erg veel van geslikt... Begon met Seresta (maar dat is echt voor kleuters mijnsinziens) toen Valium, daarnaast Xanax en Temazepam. (Om dit te krijgen had ik wel 2 huisartsen nodig trouwens, maar dat kon aangezien ik ook 2 adressen heb) Daarnaast bestelde ik bij de 'nacht apotheker' grote hoeveelheden Flurazepam (Dalmadorm) en Flunitrazepam (Rohypnol). Op gegeven moment dacht ik wel, waaaaar ben ik mee bezig???? Een jaar geleden met alle benzo's behalve de valium gestopt. Alcohol niet. In de praktijk dronk ik circa 3 x per week zo'n 10 blikjes Heineken per avond. Versterkt door de benzo's word je daar echt zo lam als een hoepel van. De Baclofen werkt bij mij al met 40mg!! Heb de hele week geen druppel gedronken en maar 2 keer een kleine dosis valium geslikt. Voel me uitstekend. Wou dat ik de Baclofen 6 jaar geleden al had gekregen!! (maar daar had ik tot vorige week ook nooit van gehoord..) De Baclofen maakt alles moeiteloos. Wat een verschil... Zucht.

@ nobody,
Good Luck vandaag bij je doc!
pi_100191811
@Maxum, ik moet morgen om 15.10 bij mijn huisarts zijn, ik hoop zo, dat ik het mag proberen met het medicijn en dat het voor mij ook werkt.
Misschien kom ik dan ook wel van de librium af!
pi_100195211
Hi nobody,

Ik hoop het ook voor je! Die Librium kun je denk ik nog wel even door blijven slikken (voor een tijdje). Je hoeft natuurlijk ook niet alles in een keer te doen. Gun jezelf daarin de tijd! Je merkt vanzelf wel wanneer ook dat niet meer nodig is. Ik ga op dit moment ook nog de deur uit met een doosje Diazepam op zak. Gewoon voor het geval dat. Maar zoals je hebt gelezen, ik heb er nagenoeg geen behoefte aan!

Die Baclofen is tot nu toe zo effectief gebleken. Print anders het forum uit en neem dat mee naar je arts? Als het een goede arts is krijg je het gewoon mee. Succes! Ik ben benieuwd!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 01-08-2011 15:35:18 (spelfout) ]
pi_100195907
Fijn dat je Baclofen zo goed werkt Maxum! Houd er wel rekening mee dat het in het begin veel sterker werkt dan na een paar weken.

Ik heb trouwens geen idee hoeveel ik nu slik. Ik neem gewoon af en toe een tablet van 25 mg. Ik denk niet dat ik boven de 100 uitkom.

De huisarts heeft wel ruim voorgeschreven, 150 per dag met de woorden "zie maar wat je met de rest doet" :D

Ik heb sinds ik baclofen gebruik helemaal geen oxazepam, nozinan of andere pillen meer gebruikt. Ik heb ze nog wel, maar ik ga dus vrolijk de deur uit zonder pillen anders dan Baclofen.

En ik drink lekker af en toe een blik bier. Maar ik drink niet meer dan 10 blikjes per week, dat vind ik best kunnen namelijk. En helemaal niet de behoefte om dronken te worden.

En Denia: Het zo best wel slim zijn om hier een beetje een informatieve openingspost te hebben. Aan alleen die titel heeft natuurlijk niemand wat. Ik wil best een stukje schrijven hoor. Die link naar het vorige deel kan je gewoon kopiėren hoor. En dan kan je 'm ook koppelen, dat is wel zo makkelijk voor een ander.
pi_100196630
@ Bonno
Bedankt voor de tip. Ik hou daar zowiezo rekening mee. Ik hou het voorlopig even op 40mg pd. Over ongeveer 2 weken ga ik dit met de psych evalueren. Ik heb al je posts gevolgd op het forum. RESPECT hoe je er mee omgaat man!
Dat was een aardig diep dal waar je bent uitgeklommen...

Als ik tussentijds (voor mijn afspraak met de psych) voel dat de werking wat afneemt dan bel ik hem op. Gelukkig heb ik naast de Baclofen ook erg veel wilskracht.

Ps, sinds vandaag voel ik een soort (aangename) tinteling in bepaalde spiergroepen. Met name in mijn boven rug. Heel prettig!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 01-08-2011 16:10:25 (spelfout) ]
pi_100201237
Fijn dat je mijn posts kan waarderen!

Die spiertrekkingen enzo blijven volgens mij wel. Leuk dat jij het als prettig ervaart, ik heb er last van. Vooral mijn benen en kuiten zijn vervelend en ik heb vaak kramp in mijn voeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bonno op 01-08-2011 18:26:14 ]
pi_100202744
@Bonno, ik kan niets in mijn OP wijzigen. Dat edit-icoontje verschijnt niet meer.
Van mij mag je tekst toevoegen maar e.e.a. zal dan denk ik via een mod moeten. Ik vind het zo'n ingewikkeld forum, ik kan niet eens geen moddies vinden.

Ik heb heel veel last van mijn beenspieren maar dat komt vanuit mijn onderrug. Alles zit vast dus ik zal blij zijn als die huisarts terugkomt van vakantie en baclo gaat voorschrijven. De fysio-behandelingen houden ook een keer op (door de aanv. verzekering betaald dan.)

Heb vandaag nog psychiaters gebeld maar ze willen niet. Ik moet maar naar de verslavingszorg. Nou ja, die wil ook niet. Meerdere niet is inmiddels mijn ervaring.

@Maxum: je doet het hartstikke goed op de baclo! Super dat je zo goed slaapt en zelfs vrolijk wakker wordt :z En geen trek meer in alco, en dat met zo'n lage dosis.

@Nobody: ik hoop voor je dat jouw huisarts meewerkt, ik zal voor je duimen morgen.
pi_100202956
quote:
4s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:10 schreef Bonno het volgende:
Misschien is het handig even in de openingspost te zetten waar dit topic over gaat en de link naar deel twee erbij te zetten. Er staat nu "link naar het vorige deel" maar dat klopt dus niet.
Het is een reeks. Gewoon op de TT klikken dus. :)
pi_100204156
quote:
Het is een reeks. Gewoon op de TT klikken dus
Wat is in gewoon Nederlands TT???? En waar zit die knop :?
pi_100212743
@ Bonno

Ik ervaar het niet als spiertrekkingen, maar juist als spieren die niet meer trekken. Het is een ontspannen gevoel. Die krampen, en onrustige benen had ik een paar dagen terug wel.Ultra irritant zijn die!! Heb jij dat permanent sinds je bent gestopt met alle verslavingen of gewoon af en toe?

Hopelijk het laatste!

Ik dacht vanmiddag om een uur of 3, laat ik eens een siesta houden. Werd pas om 9 uur vanavond wakker!? Wel heerlijk geslapen en leuk gedroomd. Hoop niet dat ik nu de rest van de nacht wakker lig.. Maar ik moet nog 2 Baclo's nemen voor mijn dagdosis. Zal ik die maar tegelijk nemen?
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:50:21 #46
6941 APK
Factual, I think.
pi_100213158
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:42 schreef Donia het volgende:

Wat is in gewoon Nederlands TT???? En waar zit die knop :?
TT is Topic Titel.
Volgens mij kun je als user zonder abonnement een bericht maar 24u wijzigen, dus je moet het even aan een mod vragen.
Die zijn voor dit subforum hier te vinden: R&P FAQ & Feedback - Met lente kriebels
pi_100213495
Bonno is volgens mij mod geweest of zo, als hij wat wil veranderen let's go.

Mijn energie is op.
pi_100214705
@Donia, Thnx, dat je voor me gaat duimen, mijn dochter en man duimen ook mee!
Ik vind het alleen jammer, dat mijn printer het niet doet, om de nodige info te printen, maar anders geef ik de link van wikipedia wel door!
Weet je wat zo ironisch is, ik werk bij een psycholoog, maar die weet niets van mijn verslaving!!
pi_100222601
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:42 schreef Maxum het volgende:
@ Bonno

Ik ervaar het niet als spiertrekkingen, maar juist als spieren die niet meer trekken. Het is een ontspannen gevoel. Die krampen, en onrustige benen had ik een paar dagen terug wel.Ultra irritant zijn die!! Heb jij dat permanent sinds je bent gestopt met alle verslavingen of gewoon af en toe?

Hopelijk het laatste!

Ik dacht vanmiddag om een uur of 3, laat ik eens een siesta houden. Werd pas om 9 uur vanavond wakker!? Wel heerlijk geslapen en leuk gedroomd. Hoop niet dat ik nu de rest van de nacht wakker lig.. Maar ik moet nog 2 Baclo's nemen voor mijn dagdosis. Zal ik die maar tegelijk nemen?
Ik heb permanent last van mijn spieren. Dus dat trekkende gevoel en onrustige benen. Ik merk ook dat ik snel last heb van mijn rug en benen bij zwaar werk. En dat reken ik de baclofen aan.

Ik ben er wel achter dat ik geen baclofen moet nemen voordat ik ga slapen, maar het gewoon uit moet laten werken.

Ik slaap wel erg slecht, word altijd midden in de nacht wakker en ga dan een uurtje achter de computer. Daarna kan ik wel weer slapen.

Als je een dosis gemist hebt en nergens last van heb zou ik gewoon een dosis overslaan. Een half uur na inname van je normale dosis kan je best besluiten om die andere er nog bij te nemen, maar echt nodig is het niet.

Kijk in het begin vooral uit dat je niet teveel neemt, dat kan slecht uitwerken namelijk.

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is een reeks. Gewoon op de TT klikken dus. :)
Nee, de link die er staat is niet naar het vorige deel, maar naar deel 1.

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:05 schreef Donia het volgende:
@Bonno, ik kan niets in mijn OP wijzigen. Dat edit-icoontje verschijnt niet meer.
Van mij mag je tekst toevoegen maar e.e.a. zal dan denk ik via een mod moeten. Ik vind het zo'n ingewikkeld forum, ik kan niet eens geen moddies vinden.

Ik zal en openingspost maken en de goede link erin zetten en vragen of dit in jouw post gezet kan worden. En als je een mod iets wil vertellen kan je bovenaan de pagina op warnbig.png klikken :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bonno op 02-08-2011 07:33:31 ]
pi_100222922
Hoi Bonno,

Heb de bijsluiter er maar eens op nageslagen. Bij een te hoge dosering kunnen spierkrampen optreden. Er staat ook duidelijk in dat de inname op vaste tijdstippen moet plaatsvinden. Geen dubbele dosis bijvoorbeeld als je er een hebt over geslagen. (wat ik gisteravond wel heb gedaan..)

Had dan ook niet zo'n goede nacht als de afgelopen dagen. Sliep wel door, maar had in tegenstelling tot de laatste paar nachten, vervelende dromen. Werd een beetje warrig wakker. Echt lichtelijk van slag ook.. Maar heb net mijn tweede capuccino gezet, en langzaam verdwijnt het nare gevoel gelukkig.

Ik vind het bepalen van de juiste tijdstippen wel enigszins lastig, daar ik een vrij onregelmatig leven heb. (qua werktijden)

Het zou, zoals jij al eerder opmerkte in een van je posts, zeker ideaal zijn als ze die Baclo's ook met gereguleerde afgifte op de markt zouden brengen. Gewoon voor het gemak. (moet kunnen toch?) Dan krijg je ook minder mensen die te veel / te weinig op een dag binnen krijgen lijkt me.
Ook voor de nachtdosering lijkt me dat erg handig!

Ga vanaf nu een wekker in mijn telefoon instellen voor de inname tijdstippen.

Oke, later!
pi_100223042
Dat die spierkrampen door de Baclofen komen wist ik dus wel. Maar ja, het is het een of het ander. Ik heb liever last van mijn spieren zonder alcoholverslaving dan andersom.

Wat ik in het begin deed was gewoon innemen zodra ik wakker werd en dan steeds iedere vier uur een dosis.

Maar nu neem ik gewoon af en toe een tablet, voel het gewoon perfect aan. Wat in de bijsluiter staat is natuurlijk voor behandeling van spasmes.

Gevaar met die pillen met verlengde afgifte is natuurlijk de prijs. Toen ik van Ritalin naar Concerta overstapte moest ik ineens ¤ 80,- per maand gaan betalen. het was dezelfde stof in een ander jasje.

Ik wil ook stoppen met roken en ga daarom waarschijnlijk verhogen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Bonno op 02-08-2011 09:01:44 ]
pi_100223252
Tsja, dat is farmaceutische maffia..

Ben het helemaal met je eens dat je de spierkrampen verkiest boven verslaving trouwens. Dat getuigt ook van doorzettingsvermogen! Ik denk ook dat het goed is te doseren naar waar je jezelf het beste onder voelt. Bijsluiters zijn ook meestal met name gemaakt vanuit juridisch oogpunt. Wel vormen ze enigszins een leidraad voor het gebruik. Het is idd een beetje experimenteren.

Suc6 met het stoppen (de lastigste verslaving van allemaal..) met roken trouwens. Dat ga ik over een tijdje, als de Baclo 'stabiel' is ook doen. Ik rook trouwens sind een paar dagen al veeeeel minder! Ongeveer de helft. Ging vanzelf. Naast het feit dat ik me meer ontspannen voel door de Baclo, en daardoor niet als een bezetene, door spanning overheerst, loop te kettingroken, smaakt het ook niet meer echt zoals ik gewend ben. Ik rook nu ook de Menthol sigaretten van mijn meisie. En die vond ik voorheen echt extreem goor..??? Vaag.
pi_100223446
Ik ben ook van zware shag naar halfzware overgestapt en in het begin rookte ik minder. Maar dat was tijdelijk, ben weer veel meer gaan roken. Ik ga langzaam ophogen en kijken of ik er dan af kan komen.

Als ik in de auto zit dan leg ik mijn shag tegenwoordig achterin. Ik moet dan echt uitstappen om een shaggie te roken en dat werkt prima.

Houd er echt rekening mee dat na verloop van tijd de Baclofen anders gaat werken. Maar het relaxte gevoel in je lijf blijft wel en de drang naar alcohol is natuurlijk ook weg. Ik nam het niet aan toen het tegen me gezegd werd, maar het is wel echt zo.

Heel belangrijk is goed te eten en vooral ontbijt om de Baclofen goed te laten werken. Bij mij is het nu ook zo dat het me een kick geeft om gezond te eten. ik eet iedere dag een zak worteltjes :D
pi_100223491
@Bonno

Goed bezig! :-) Ga ik ook maar eens invoeren!
pi_100223554
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:04 schreef Maxum het volgende:
@Bonno

Goed bezig! :-) Ga ik ook maar eens invoeren!
Thuis doe ik het ook weleens, dan leg ik mijn shag op zolder. Steeds het gevoel dat ik wil roken, maar het is dan makkelijker om uit te stellen.

En in het begin stoppen met roken is makkelijker. Zeker als je gaat verhogen en een afkeer tegen het roken krijgt is een prima moment. Mij is het jammer genoeg nog niet gelukt, maar het kan wel.

Dat boek van Allen Carr is trouwens best goed om eens te lezen. Ik heb het boven in de kast staan, misschien eens opzoeken.

Ben al eens gestopt door dat boek. Het stoppen was het probleem niet, het volhouden wel!

Ik begin wel weer veel te blowen, maar volgens mij is dat verveling.
pi_100223638
@ Bonno

Pas je wel een beetje op met dat blowen? Snap het wel hoor!
pi_100223657
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:12 schreef Maxum het volgende:
@ Bonno

Pas je wel een beetje op met dat blowen? Snap het wel hoor!
Ja maar ik doe dat al zo ontzettend lang!

Had het toen ik thuis was na vakantie wel onder controle, maar wordt nu weer teveel.

Al doe ik wel een dag of drie met een zakje van twee tientjes. En ik kom dan makkelijker in slaap.
pi_100223750
@ Bonno

Heb jij het idee dat de Baclo beter werkt tegen lichamelijke verslaving of tegen psychische verslaving? Of allebei?
pi_100223787
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:20 schreef Maxum het volgende:
@ Bonno

Heb jij het idee dat de Baclo beter werkt tegen lichamelijke verslaving of tegen psychische verslaving? Of allebei?
Ik denk dat het een combinatie is.

Doordat je lijf rust krijgt heb je geestelijk ook meer rust.
pi_100224285
@ Bonno

Ik voel momenteel wat meer lichamelijke rust dan geestelijke. Maar ik ben dan ook nog maar net begonnen met de Baclo en abrupt gestopt met alcohol en gebruik nagenoeg geen valium meer.

En dat in een week!

Gisteren nog over de markt gelopen (erg druk). Normaal gesproken trek ik dat niet, en prop mezelf vol met valium, of ga direct bij de eerste spanning signalen rechtsomkeer naar huis. Deze keer lukte het wel. Voelde me wel 'wappie' maar niet angstig. Rustig doorgeslenterd.

Blijf me verbazen over de Baclo!
pi_100224467
Dat is geweldig Maxum! Dat wappie gevoel verdwijnt dus, maar je zal merken dat je het fijne gevoel blijft houden. Ik heb echt helemaal geen oxazepams meer nodig om te kunnen functioneren. ben zelfs laatst naar de kapper geweest zonder mezelf te drogeren. De kapper was mijn grootste angst.

Je zal merken dat je ook veel socialer wordt. Ik ben ook oprecht geļnteresseerd in andere mensen en hun mening. Ik maak me nergens echt druk om en word ook helemaal niet snel meer boos. Bijvoorbeeld in het verkeer is het goed te merken. Voorheen was ik altijd aan het schelden op iedereen en lette ik alleen maar op de fouten van een ander. Tegenwoordig duurt elke reis de helft langer, vind ik alles wel best en laat ik bijna iedereen voor.
pi_100224825
@ Bonno

Kappers zijn creepy :-)) Hulde!

Nee, serieus, hoop dat ik dat ook ga krijgen, heb er in ieder geval 100% vertrouwen in!!

Hoe lang duurde het bij jou totdat de Baclo 'stabiel' voelde?
pi_100225079
Ik begon me na volgens mij vier weken stabiel te voelen. Maar zoals je hebt kunnen lezen heb ik wel op een hele heftige manier dat middel gebruikt.

Ik ben nu volgens mij pas zes weken bezig, maar het lijkt echt al een eeuwigheid.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit zo ontzettend veel alcohol en andere middelen heb genuttigd. Als ik nu zes blikken bier drink dan ben ik er echt wel klaar mee.

Leuk is dat ik gisteren werd gebeld door mijn huisarts. Ze stelde me enorm veel vragen. Ze belde me na 18:00 uur, dus in haar vrije tijd. Ze staat echt enorm achter mijn experiment en wil dit dus aan anderen voor gaan schijven. Ze vroeg me of ik er bezwaar tegen had als ze patienten mijn emailadres zou geven voor ondersteuning en mijn ervaringen. Dat gaf me echt een fantastisch gevoel.

Ik heb een flinke overschot aan Baclofen, eerst wilde ik het nog aan iemand anders geven, maar ben toch van mening dat je het zonder arts niet moet slikken.

Maxum, heb je nog helemaal geen vervelende ervaringen gehad tot nu toe? Enge dromen of gedachten? Heb jij ook zo'n last van trillende handen en daarme gepaard gaande sociale angst? En help de Baclofen je daar ook bij?

Mijn trillende handen zijn echt voor 100% weg, dat is echt zo geweldig!
pi_100225244
He Bonno en Maxum goed te lezen dat jullie elkaar ondersteunen. En Maxum heb maar wat geduld. Ik ben nu 3 en halve week bezig met baclo en het gaat steeds stabieler voelen. Ben ook wat losser in het nemen van mijn 60mg verdeeld over de dag. Heb 's morgens vaak iets meer nodig om op gang te komen en kan de rest van de dag met minder uit. Herken het lay-back gevoel van Bonno, maak me niet meer zo druk als voorheen en doe rustig mijn ding op een dag.
Heb af en toe ook last van een wat kramperig gevoel, maar dat weegt niet op tegen het weg zijn van de craving. Ben dus heel blij met de baclo en denk dat 60mg voor mij voldoende is. Het roken is nog wel een probleem. Wil ook daarmee stoppen, maar rook nu meer dan voorheen. Zet dat stoppen maar even in de wachtkamer, een ding tegelijk. Wil eerst mijn leven weer in rust en orde krijgen en genieten van het niet hoeven drinken om rust te vinden. Hoera voor baclofen en te gek dat na ongeveer 3 wk de meeste vervelende bijverschijnselen weg zijn. Ik slaap ook weer beter. Good luck guys, tot schrijfs
pi_100225387
Mogguh saine! Ik ben echt blij dat het zo goed met je gaat. En zeker dat je de Baclofen nog een kans hebt gegeven nadat het bijna mis was gegaan.

Blijkbaar is het juist innemen van de Baclofen de eerste weken wel erg belangrijk. Dus heel langzaam opbouwen en niet teveel van je dosis afwijken. Maar wel in gedachte houden dat jij zelf het beste aanvoelt wat goed voor je is en wanneer je teveel neemt.

Geef het gewoon minstens vier weken en ga niet op zoek naar resultaat, dat komt vanzelf wel.

Ik blijf er wel bij dat je in het begin gerust wat kan drinken, maar dan alleen om rust in je kop en lijf te krijgen, dus wel zo min mogelijk.

Ik vind het geweldig dat er telkens nieuwe mensen in het topic komen die er baat bij hebben. Daarom vind ik het ook belangrijk dat in de eerste post van dit topic een goed verhaaltje staat zodat mensen meteen kunnen lezen wat Baclofen is en wat het doet. Maar goed, het lukt me niet echt om dat te schrijven, ga vandaag nog weleens een poging doen.

:)
pi_100225469
Wat goed man! Fijn dat je een goede arts hebt, dat komt in het algemeen maar weinig voor.
Ik heb wel degelijk een aantal (kleine) bijwerkingen, al moet ik zeggen dat het moeilijk te definiėren is of dat komt door de opbouw van de Baclofen, of door de stop met alcohol en valium. Zo ben ik af en toe lichtelijk hyper, heb soms onrustige benen, en het lijkt alsof mijn gedachten sneller gaan. Allemaal verder prima te hanteren hoor. Het irritantste vind ik spierspanningen. Als die optreden slik ik nog wel een bescheiden hoeveelheid (20 of 30mg) valium. Maar dat is tijdens deze eerste Baclo week maar 2 keer voorgekomen. Tot nu toe goed geslapen met uitzondering van afgelopen nacht. Bleef maar hangen in een nare droom. Dat kan ook nergens mee te maken hebben, ik weet het niet. In ieder geval vallen de bijwerkingen, als ze door de Baclo komen, mij enorm mee! Ik bouw het rustig op, geen haast. Ik voel me nu al zoooooo veeeeel beter dan een week geleden!! Al voelt het gek genoeg aan als 2 weken???

Fijn dat je van die trillende handen af bent! Dat is echt een teken dat je lijf zich herstelt!
pi_100225578
Zo ging het bij mij ook Maxum!

Ik had echt vreselijke nachtmerries. Heel veel last van rare gedachten overdag, hyper en op alles een oplossing denken te weten. Ik zat vol goede ideeėn.

Houd er rekening mee dat je aan het ontgiften bent. Dus de alcohol moet echt nog je lijf uit. Ik had ook veel last van zweten en vieze lichaamsgeur. Mijn urine stonk verschrikkelijk en ik had een lijkenlucht in mijn mond. Die bijwerkingen verdwijnen echt!

Alleen slapen zal slecht blijven. Tenminste, bij mij. Maar als ik vijftien flessen bier had gedronken sliep ik ook slecht. De volgende dag voelde ik me een wrak, trillerig, zweterig en een schuldgevoel. Dat was vele malen erger.

Nogmaals, dat geweldige gevoel wordt minder. Dat gevoel van euforie ebt weg. Maar de goede werking zal blijven: Rust en geen behoefte aan de drank.

Heb je wel bloed laten prikken en de bloeddruk laten meten? Ik had een leverfunctiestoornis. Ik heb nog wel pijn in die streek en voel het kloppen. Vitamine B schijnt goed te zijn. Ik heb al wel weer zo'n nieuwe kaart om bloed te laten prikken, maar ben ietwat lui. Misschien ga ik morgen wel even.
pi_100225722
He Maxum wat herkenbaar dat gevoel alsof de tijd langer duurt dan in werkelijkheid. Ik moet me regelmatig realiseren dat ik nog maar goed 3 wk bezig ben met baclo, terwijl het al zoveel langer voelt. Het lijkt alsof mijn tijdsbesef wat"verstoord"is. Voelt niet onplezierig in ieder geval.
Vindt je 20 of 30 mg valium een bescheiden hoeveelheid? Ik heb gelukkig weinig met pammetjes, dus kan er niet over oordelen, zou me echter kunnen voorstellen dat het samen met baclo zorgt voor vervelende dromen en een wappie gevoel. De combinatie is net als alcohol niet aan te raden. Kan misschien niet echt kwaad, maar versterkt de bijwerkingen wel. Veel sukses en vooral wat geduld, want het wordt echt beter
pi_100225807
Heb geen bloed laten prikken, maar wel onlangs mijn bloeddruk laten meten. Die was 100% perfect.
Ik voel me niet euforisch, wel overwegend relaxed. Doe ook echt aan langzaam opbouwen. Ben bang dat als ik dat te snel doe ik me (net als bij Seroxat en Zoloft) tijdelijk te hyper ga voelen. Daarin heb ik mijn lesje wel geleerd... En mijn omgeving ook :-(
pi_100225829
Ik ben helemaal niet zweverig ofzo. Maar als je je echt even gestresst voelt, dan werkt het volgende best wel. Ga op je bed liggen met je ogen dicht, op je rug. Zorg dat je handen, armen, benen en voeten niks raken. Zet rustige muziek op, denk aan niks en adem mee met het ritme van de muziek. Na een half uurtje heb je echt rust in je lijf. Lijkt een beetje op mediteren, maar je hoeft niet echt in hogere sferen te komen.

Deze techniek gebruikte ik toen ik begon met het slikken van ritalin. Een half uurtje maakt echt veel verschil.
pi_100225873
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:48 schreef Maxum het volgende:
Heb geen bloed laten prikken, maar wel onlangs mijn bloeddruk laten meten. Die was 100% perfect.
Ik voel me niet euforisch, wel overwegend relaxed. Doe ook echt aan langzaam opbouwen. Ben bang dat als ik dat te snel doe ik me (net als bij Seroxat en Zoloft) tijdelijk te hyper ga voelen. Daarin heb ik mijn lesje wel geleerd... En mijn omgeving ook :-(
Bloed prikken kan best nuttig zijn. Ik heb niet helemaal meegekregen hoe lang en hoeveel je dronk, maar het is best een fijn gevoel om te weten hoe je gezondheid ervoor staat.

En voor mij is die leverfunctiestoornis juist een goede motivatie.
pi_100225998
Hi Saine,

Ja vaag is dat, dat tijdsbesef. Niet vervelend maar wel vreemd. Nieuw.
Wat betreft de valium, voor mij is 20 of 30 mg een bescheiden dosis. Voorheen tikte ik er meestal 80 mg in een keer in... En daarna een paar liter bier om me helemaal relaxed te voelen...

@ Bonno

Ademhaling oefeningen doe ik ook. (al jaren) Werk super!! Enige probleem is dat het vaak niet uitkomt. Als ik aan het werk ben bijvoorbeeld kan ik moeilijk tegen de hele ploeg zeggen dat ik even een uur ga liggen. Thuis doe ik het wel af en toe. Moet het weer vaker gaan doen!
pi_100226039
Op het werk gaat het ook niet lukken inderdaad! Maar dat heb je misschien helemaal niet meer nodig straks.

Hoe functioneer je verder op het werk?

En heb je een partner die je ondersteunt?
pi_100226490
He mannen?? Ik weet niet wat voor werk jullie doen, maar je hoeft niet perse te liggen of muziek te luistren om ontspanningsoef. te doen of aandacht te besteden aan je ademhaling. Zelfs tijdens een gesprek of in de auto kun je met je aandacht naar je ademhaling gaan en deze dieper in je bui laten komen. Daarbij kan 5 min. al een wereld van verschil brengen.
Gelukkig hebben ze tegenwoordig in de reguliere verslavingszorg ook al ontdekt dat dit goede technieken en zeer helpende zijn om de onrust, die de meeste verslaafde voelen, wat terug te dringen.
Maxum wanneer ik 80mg zou nemen ben ik helemaal out, dus ik ben geen reeele referentie.
Heb ook nooit een craving voor tabletten gevoeld, dus wie ben ik om daar iets over te zeggen.
Mijn kennis hierover is slechts gebaseerd op theorie en ervaring in de zorg. Ben ervan overtuigd dat ervaringsdeskundigen het echt beter weten. Hoop wel dat de baclo je ook helpt van de pammetjes af te komen, want ze zijn zo nog verslavender dan alcohol
pi_100226721
Klopt wat je zegt saine, maar wat ik beschreef is natuurlijk wel een goede techniek.

En je weet best wat voor werk ik doe, ik ben zzp koerier :P

Ik heb trouwens van de Baclofen meer effect dan van een paar oxazepams. Vandaar dat ik ze helemaal niet meer slik.
pi_100227026
Tsja, functioneren qua werk lukt altijd wel omdat ik altijd zwaar onder de benzo's zat. En omdat ik dat al 6 jaar doe heeft niemand dat in de gaten. Heb nu even vakantie, dus dat is ideaal om te starten met de Baclofen. Hoe het straks gaat met het werk moet dus nog blijken. Maar dat zal wel goed gaan! En ik heb zo'n goeie partner!! Mijn meisje en ik steunen elkaar door dik en dun. Het is een schatje! We praten over alles. Ik heb ook hele lieve ouders waar ik altijd steun bij vind. En natuurlijk een paar goede vrienden, die het probleem begrijpen en waar ik ook goed mee kan praten.
Naar anderen heb ik best een sociale fobie. Maar dat begint geloof ik een beetje weg te trekken.
pi_100227035
Ja Bonno is een fantastische techniek en zeker ook blijven doen. Ik mediteer ook regelmatig, helpt heerlijk. En natuurlijk weet ik wat jij doet, was ook eerder een vraag voor Maxum.Ga vandaag weer voor het eerst spoten. Wel onder begeleiding van fysiotherapie. Mijn conditie is o.a. door drankmisbruik echt verschrikkelijk. Kan nu door de baclo de energie opbrengen om weer meer conditie te gaan krijgen. Merk ook dat ik weer steeds makkelijker fiets. Heel veel positieve gevolgen dus
pi_100227184
Ben wel wat jaloers op jullie steun in de directe omgeving. Heb momenteel geen partner en mijn voorgaande partners zijn weggegaan vanwege oa het probleem. Familie is nu wel wat behulpzamer, maar praten over wat me bezighoudt blijft lastig. Ook omdat ik sinds kort in een nw stad woon. Nw huis en nog niet erg veel kontakten. Ben dan ook wel trots op me zelf dat ik het wel red alleen.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun jullie die fijne steun van harte, het maakt het vast beter hanteerbaar.
Houdt vol Maxum, je zult zien dat het fijner wordt
pi_100227302
Hallo allemaal, geweldig om te lezen, dat het allemaal zo goed gaat.
Straks om 15.10 is het uur van de waarheid, krijg ik het wel of krijg ik het niet, ik hoop het eerste.
Vraagje, met welke hoeveelheid zijn jullie begonnen en hoe hebben jullie opgebouwd?
pi_100227679
@ Saine
Ik ben ook, net als Bonno, zzp-er. Dat betekend erg onregelmatige werktijden.
Voor mij is er een heel groot verschil tussen alcohol en benzo's. Alcohol vind ik verslavend en van benzo's voel ik me eerder 'afhankelijk'. Dat is een wezenlijk verschil. Alcohol maakt je los, sociaal, je hebt lol en ga maar door. Benzo's zijn er niet voor de pret. (althans bij mij)
Ik weet wel zeker dat stoppen met benzo's vele malen gemakkelijker is dan stoppen met alcohol. Alcohol is namelijk overal om ons heen. Het word door de hele maatschappij geaccepteerd. Overal heb je terrasjes, kroegen, drankhandels, supermarkten en ga maar door. Alcohol is eigenlijk veel sterker dan benzo's. Van alcohol heb ik de volgende dag een kater van hier tot Tokio en voel me down. Valium doet dat zeer zeker niet. Benzo's onderdrukken gewoon de gevolgen zoals angst en paniek, die veelal worden veroorzaakt door overmatig alcoholgebruik. Je raakt er alleen wel steeds meer aan gewend. En op gegeven moment raak je er zelfs bijna immuun voor. Dat is ook waarom benzo's op lange termijn niet de oplossing zijn voor verslaving.

Succes met sporten trouwens. Dat is goed voor je! Daar maak je endorfine mee aan en dat geeft een heerlijk gevoel. Njoy!
pi_100227782
Hai nobody, ik ben begonnen met 3 keer 10mg en heb het in de eerste wk, na 4dg verhoogd naar 3 keer 15 mg. Dat heb ik 2wk vastgehouden. Voelde daar al verbetering in trek in alcohol. Na ruim 2 wk ben ik naar 60mg gegaan en daar zit ik nu nog op, voelt goed. Probeer niet te snel resultaat of goed voelen te verwachten. Zoals je kunt lezen bij anderen moet je echt even geduld hebben en doorzetten. Na een week of vier zul je je beter gaan voelen.
Heel veel sukses vanmiddag ik duim voor je
pi_100227982
Hoi nobody,

Spannend, ik duim voor je! Neem anders iemand mee voor de steun? Mocht je arts moeilijk doen zou dat weleens kunnen helpen. Laat je in ieder geval niet overrompelen!

En laat het ff weten!

@ Saine

Knap dat je het allemaal in je eentje vol houd. Ik zou dat niet kunnen. Hoop voor je dat daar snel verandering in komt! Alles hangt met elkaar samen, hoe beter het met jou gaat, hoe beter het hele leven om je heen gaat. Dat geld dan ook voor een nieuwe partner. Komt wel goed! Hou vol.
pi_100228015
Fijn is dat inderdaad Maxum, ik heb ook zo'n lieve partner. Mijn Bonnaatje steunt me en dat is geweldig!

Nobody: Ga maar uit van drie keer per dag 10 mg. Dat kan je dan per drie dagen met 5 mg per keer ophogen. Niet te snel, anders gaat het misschien mis.

Ik slik nu soms 's ochtends 50 mg in een keer. Dat gaat prima. maar belangrijk is dat je lichaam verzadigd is van de Baclofen, dan komt een beetje meer of minder niet zo hard aan.
pi_100228292
Lieve mensen, dank voor de hard onder de riem.
Weet je Maxum ben een keer afgekickt van tranquillisers, jaren geleden, die ik had gehad van mijn huisarts om het drinken tegen te gaan, moest daar ook van afkicken. Dat viel me meerdere malen moeilijker dan die paar dagen afkickverschijnselen van de alcohol. Het duurde veel lander en de verschijnselen waren veel heftiger. Wanneer je zo lang en zoveel hebt geslikt zul je daar vast nog last van krijgen, ondanks de baclo. Laat je niet ontmoedigen. Die afkick heft bij mij gezorgd voor een afkeer van benzo's.
Benzo's kun je misschien niet zo makkelijk krijgen, maar toch zijn er veel mensen echt aan verslaafd. Je angst en paniek voelen en daar bewust mee bezig te gaan is voor velen erg moeilijk.
Van alcohol ben je ook afhankelijk wanneer je het nodig hebt social te zijn of te kunnen genieten.
Is verslaving niet uberhaupt een afhankelijkheids probleem?
pi_100228331
Thnx voor de reacties allemaal, helaas heb ik niemand, die met me mee kan gaan.
Ik heb een aantal site's opgeschreven over de ervaringen en onderzoeken van het medicijn, omdat mijn printer stuk is.
Ik hoop dat ik mij arts kan overtuigen om het te proberen, niet geschoten is altijd mis.
pi_100228525
Ik gebruikte oxazepam om mijn kater en trillende handen weg te werken. En op momenten dat ik ergens heen moest en niet naar de drank mocht stinken.
pi_100228819
@ Saine

Interessante stelling. Ik vind toch echt dat er een wezenlijk verschil bestaat tussen 'verslaving' en 'afhankelijkheid'. Zo ben ik bijvoorbeeld ook 'afhankelijk' van ademhalen en eten. Ik zou niet zonder kunnen... ;-) Bij 'verslaving' zoals roken, of alcohol ligt dat anders. Ik kan zonder, alleen ik heb er wel trek in. Ik ken mensen die al 25 jaar niet meer roken en nog steeds trek in een peuk hebben.

Overigens heb ik door de Baclo al een week geen druppel gedronken en er ook geen trek in gehad en en het roken is reedsch gehalveerd. (onbedoeld, maar het smaakt minder, bijna vies)

Het afkicken van welk middel dan ook wordt natuurlijk door iedereen weer net anders ervaren. Dat dan weer wel.

@ nobody, die Baclofen ga je krijgen. Als je arts het niet voorschrijft, dan moet je hem / haar gewoon per direct op staande voet ontslaan ;-) Voet bij stuk houden! Als hij / zij het niet voorschrijft dan weet je het, stuur me een PM en ik mail je het nr van mijn psych.
pi_100228919
Nobody, misschien heb je ergens een USB stick of een lege cd. Dan kan je de bestanden meenemen en daar willen ze het best wel uitprinten. Ik kan zelfs mail versturen naar mijn huisarts, zal de jouwe ook vast wel hebben.

Als het heel moeilijk wordt wil ik je wel helpen door een en ander uit te printen en naar je op te sturen.

Verder is het raadzaam voor iedereen om het boek van Ameisen te bestellen bij Bol.com en dan aan je dokter uit te lenen.
pi_100229169
@bonno, ik wat dat betreft een digibeet, het boek heb ik al besteld maar nog niet binnen.
Als het niet lukt, dat stuur ik wel een pb naar je, zodat jij het voor me kan uitprinten de onkosten zijn voor mij.
Thnx alvast voor de steun.
pi_100229433
@maxum, ik laat me niet uit het veld slaan en als het echt niet lukt, mail ik je even.
Bedankt voor je steun!
pi_100229479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:54 schreef nobody40 het volgende:
@bonno, ik wat dat betreft een digibeet, het boek heb ik al besteld maar nog niet binnen.
Als het niet lukt, dat stuur ik wel een pb naar je, zodat jij het voor me kan uitprinten de onkosten zijn voor mij.
Thnx alvast voor de steun.
Dat is prima, vergeet niet erbij te zetten wat ik uit moet printen dan :P
pi_100230258
Ik heb wel alvast wat librium ingenomen, om rustig te blijven dan heb ik ook meer overredingskracht!
pi_100235846
Even een update.
Ik ben net bij mijn huisarts geweest en wat denk je... een stagiaire, wil het medicijn niet voorschrijven, voordat ze heeft overlegt met de vaste artsen, of die achter het medicijn staan en me daarin willen begeleiden.
Ik kan donderdag bellen of ze het willen doen of niet.
Ik heb wel aangegeven, dat als ze niet bereid zijn om me te helpen, dat ik net zolang doorga met zoeken, totdat ik een arts heb, die me wel wil helpen.
Ik heb haar ook gevraagd, of ze zich kon voorstellen om elke dag in gevecht te zijn met jezelf en de schuldgevoelens als het niet lukt om van de drank af te blijven en hoe slopend dat is!!
Dat kon ze zich wel voorstellen.
Ze was wel bekend met het medicijn en dat het helpt bij verslavingen en het verhaal van Ameisen.
Dus nu maar weer afwachten tot donderdag.
Ik heb net ff een potje zitten janken, van de teleurstelling, ik had gehoopt, dat ik er morgen al mee zou kunnen beginnen.
pi_100237401
Beetje kut is dit. Maar ik had zoiets heftigs nooit van mijn leven met een stagiaire besproken. Ik vind het ook vreemd dat die daar zit zonder begeleiding blijkbaar.

maar kop op, niet getreurd, het is geen nee natuurlijk.

Ik zou bellen en naar mijn eigen huisarts vragen.

Verder bepaalt Baclofen als het goed is straks je hele verdere leven. Dus die ene week extra maakt niet zoveel uit, al snap ik je best hoor.
pi_100239429
Balen, nobody, dat je een stagiaire moest treffen. Ik denk dat ze het medicijn niet mag voorschrijven. Heeft ze nog gezegd dat het niet geregistreerd staat als alcoholremmer? Daar ging mijn huisarts maar op door. Dat het zo experimenteel is en hij wou zijn handen daar niet aan branden. Zijn partner in de praktijk is een ex-verslavingsarts en die is er ook op tegen.

Hopelijk krijg je donderdag goed nieuws!
pi_100240560
Ze heeft een tijdje samen met mijn eigen arts samen behandeld, over 3 weken gaat ze weg daar en daarom wil ze het niet voorschrijven, omdat ze wil, dat als mij eigen arts er achter staat en me gaat begeleiden, dat het voor mij beter/vertrouwd is.
Dus nu maar hopen, dat mijn eigen arts er wel voor open staat en niet moeilijk gaat doen.
pi_100241036
Ik snap dat hele begeleiden e.d. wat minder. Nou kan mijn arts dat sowieso niet maar ik zie niet heel goed wat de toegevoegde waarde is. Als er wat is kun je toch op een (telefonisch) spreekuur terecht? Belangrijkste is dat je die dagelijkse dosis opbouwt en ja daar krijg je hele vervelende bijwerkingen bij die een arts ook niet echt kan behandelen voor zover ik weet? :?

Nou ja kleine update, inmiddels zit ik op 45mg en merk alleen aan het roken dat het minder wordt. Sigaretten vind ik ineens heel vies en de echte aandrang is weg. Het is nu meer voor de lekker al kan ik me voorstellen dat anderen walgen van sigaartjes met smaakje. _O-
Morgen ga ik naar 60mg en aangezien dat voor velen een breekpunt is ben ik toch wel heel benieuwd. Nu moet ik mijn arts nog even vertellen dat ik op zo'n hoge dosis zit :P want ik ga wel heel snel door de 90 pillen heen die ik had liggen. Hoe doen anderen dat? Ik heb nu de 5mg en dan moet ik dus vanaf morgen 3x 4 gaan slikken, dat is niet heel praktisch toch? Zijn maar kleine pilletjes zeker in vergelijking met de bloeddrukverlager die ik al heb maar het is wel een beetje zonde toch?

Ik voel me overigens een heel stuk rustiger sinds ik begonnen ben, zekerder ook en minder angstig. Alleen al daarvoor vind ik het het waard. ^O^
pi_100241990
@ nobody

Balen!! Zal je altijd zien, bereid je je helemaal voor, verhaal klaar, spannings nivo naar factor 100, krijg je een stagiaire... Wat een bummer.. Wel erg goed dat je hebt aangegeven net zo lang te zoeken tot je het wel krijgt! Je hebt je punt iig gemaakt. Goed zo. En dit betekend natuurlijk nog geen nee. Kan me op zich wel voorstellen dat een stagiaire dit niet mag voorschrijven. Maar hoe dan ook, erg vervelend. Ergens begrijp ik het ook niet. Moet je dan volgende week terug komen, en jezelf in de tussentijd kapot zuipen? Hoe krom is dat dan??

Zoals ik al had aangegeven, als je wilt, stuur me een PM en je krijgt het nr van mijn psych. Die schrijft het iig wel voor.

PS, over 14 dagen ben ik een week in Spanje. Las ergens dat het daar zonder recept over de toonbank gaat.

Ik kan natuurlijk een container vol naar NL sturen :-) Kom maar door met de bestellingen.. ;-))
pi_100242406
@ 2772011

Goed punt. Dat van die 'begeleiding'. Die mensen hebben amper 5 minuten de tijd voor je..
pi_100245541
He Maxum heb je geen inbox?
Bij mijn huisarts is dat echt anders. Ze neemt uitgebreid de tijd voor me en wil ook precies weten wat ik voel.
laatst heeft ze me aan de hand van mijn klachten of bijwerkingen helemaal onderzocht, dus niet iedere arts is heeft geen tijd voor begeleiding. Ze is natuurlijk geen therapeut, maar wanneer je meer tijd nodig hebt moet je dat ook ergens anders zoeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')