Waarom?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Kans is gewoon groot dat het percentage moslims in de westerse landen stukken groter is binnen 20-30 jaar. De economische situatie is op het moment behoorlijk klote in die landen en ook voor die groep dus dat zorgt voor meer kids want social benefits etc.
Met andere woorden over 10-20 jaar is het niet veel beter.
Ik had er bij moeten vermelden dat ik verwacht in de toekomst dat steeds meer Nederlanders Nederland zullen verlaten voor betere carrière kansen etc.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom?
Want als de slechte economische situatie voor meer kinderen zorgt, waarom dan meer voor moslims dan voor niet-moslims?
Op dit moment is de vruchtbaarheid van moslimvrouwen in Nederland niet zo heel veel groter dan die van niet-moslimvrouwen, dus daar kan de verslechtering niet echt van komen. En het migratiesaldo is nou ook niet zo groot.
Dat kan in de toekomst natuurlijk veranderen, maar daar weet niemand veel zinnigs over zeggen.
De braindrain.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik had er bij moeten vermelden dat ik verwacht in de toekomst dat steeds meer Nederlanders Nederland zullen verlaten voor betere carrière kansen etc.
En geef ze eens ongelijk. Het is goedkoop om hier een relatief goede studie te doen. En je kunt een betere kwaliteit van leven krijgen in het buitenland, minder gezeik, betere belasting en beter inkomen. Wat wil je nog meer?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De braindrain.
Daar kon je inderdaad al op wachten, vooral na jarenlang dit beleid.
Exactly.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En geef ze eens ongelijk. Het is goedkoop om hier een relatief goede studie te doen. En je kunt een betere kwaliteit van leven krijgen in het buitenland, minder gezeik, betere belasting en beter inkomen. Wat wil je nog meer?
Met pro-islamitisch bedoel ik niet het halen van arbeiders uit islamitische landen. Je kan als land immers ook pro-islamitisch zijn als je 0% moslims hebt. Met pro-islamitisch bedoel ik: het actief steunen van de islam, direct dan wel indirect, en het verspreiden van de islam.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Was West Europa specifiek "Pro Islamitisch" (en waar blijkt dat precies uit?) of waren de immigratiewetten gewoon zo opgebouwd dat immigratie makkelijker was, en is het nu eenmaal gewoon zo dat Europa geografisch gewoon gunstig lag voor Noord Afrikanen om naar Europa te komen (en ze te halen).?
Volgens mij heeft het namelijk weinig met pro-islam te maken. Kijken we naar andere westerse gebieden, dan zien we dat in Noord-Amerika veel Latino's uit het zuiden komen, en kijken we naar Australië, dan zien er grote minderheden uit Vietnam, China en Indonesië, kortom: Uit het noorden.
Het lijkt me dat het niets met "pro islam" te maken heeft, maar simpelweg dat de immigranten stroom van economisch zwakke landen, stroomt in de richting van economisch sterke landen, en in het geval van Europa zijn we ten zuiden van ons, en ten zuid-oosten, en zelfs een deel ten oosten, gewoon enigszins omringt door Islamitische landen met zwakke economieën.
Ik geloof niet dat het ook maar iets met "pro Islam" of religie te maken heeft/had, maar puur met economie. De regering de Jong (VVD/CDA) die het wervingsverdrag sloot met Marokko in de jaren 60, deed dat niet om "pro Islam" redenen, maar om arbeiders te werven.
Waarom je dat feit omtovert naar "West Europa was/is "pro Islam", weet ik niet..... maar het lijkt me geheel onterecht.
Vooral Nederlanders met nog een ander paspoort, zoals Turken, hebben die neiging.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik had er bij moeten vermelden dat ik verwacht in de toekomst dat steeds meer Nederlanders Nederland zullen verlaten voor betere carrière kansen etc.
Ik zie niet wat dat met de islam te maken heeft.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Met pro-islamitisch bedoel ik niet het halen van arbeiders uit islamitische landen. Je kan als land immers ook pro-islamitisch zijn als je 0% moslims hebt. Met pro-islamitisch bedoel ik: het actief steunen van de islam, direct dan wel indirect, en het verspreiden van de islam.
- Nu is het verspreiden van de islam op zich niet erg. Het is wel erg als de extremistische variant verspreid wordt. Met Westerse oliedollars (het Westen koopt de meeste olie op ter wereld) die naar Saoedi-Arabie vloeien, gebruikt S-A dit geld om de wahabitische vorm van de islam te verspreiden. Jongeren in W-Europa die radicaliseren hangen vaak door dergelijke extremistische stromingen beinvloed.
- Met het geld van de olielanden wordt de oprichting van moskeeen gefinancieerd. Een aanzienlijke sponsering van geld komt hierbij uit de rijke Arabische olielanden. Notabene, "ons" oliegeld.
- Het steunen en financieren van de jihad in Afghanistan, destijds tegen de Sovjets. De Taliban, gefinancieerd door het Westen, kaatst als een boemerang terug door nu in de 21e eeuw het Westen te bedreigen met aanslagen (en heeft ook een grote daadwerkelijk uitgevoerd), notabene dezelfde Taliban die door het Westen (de VS en Europa) is gecreeerd. Gebrek aan lange termijn denken en weinig kennis over de islam, maakt dat we nu met de Taliban opgescheept zitten: onze eigen creatie.
- Een klein aantal moslimjongeren gaat om "jihadkamp" naar landen als Afghanistan/Pakistan. Afghanistan heb ik reeds hierboven genoemd. Nu Pakistan: het land dat jaarlijks tientallen miljoenen financiele hulp én wapens van de VS krijgt. Deze komen geradicaliseerd terug en beinvloeden de W-Europese jongeren, althans de jongeren die vatbaar voor radicalisering zijn.
Dus ja, het Westen heeft zeker na de WO2 periode "actief de islam gesteund." En nu komt die als een boomering terug: immers, menig W-Europeaan begint zich langzamerhand af te vragen of dat wel zo verstandig was.
Wat denk je dat landen als S-A met die oliedollars doen? Koekjes en bloemetjes kopen? Of, als een van de belangrijkste, zo niet, hét belangrijkste islamitische land ter wereld, de islam verspreiden? En dan wel hun eigen versie, het wahabisme.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zie niet wat dat met de islam te maken heeft.
De oliedollars naar landen met olie,
Wat dus destijds landen als Afghanistan was. Het Westen steunde extremistische groeperingen aldaar en liet hen bloeien, waardoor zij jihad tegen de Sovjets konden voeren en de Sovjets het land konden uitgooien. Wat wel overbleef: een extremistische vorm van de islam, de Taliban. Dezelfde extremistische groeperingen die nadat ze met de Sovjets klaar waren, zich op het Westen begonnen te rechten. 9.11 is daar het resultaat van en om de haverklap dreigen ze weer met aanslagen.quote:de (militaire) steun ging naar landen tegen de Sovjet-Unie.
Ik heb het idee dat met name autochtone Nederlanders die neiging hebben.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vooral Nederlanders met nog een ander paspoort, zoals Turken, hebben die neiging.
Goed tegen de islamisering, slecht voor de economie.
Vertel me anders eens waarom een autochtone Nederlander Nederland zou verlaten vanwege betere carrièrekansen.
Misschien vanwege de Chinese afgestudeerden?
Dat is wel waar, maar niet de hele werkelijkheid.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat denk je dat landen als S-A met die oliedollars doen? Koekjes en bloemetjes kopen? Of, als een van de belangrijkste, zo niet, hét belangrijkste islamitische land ter wereld, de islam verspreiden? En dan wel hun eigen versie, het wahabisme.
[..]
Wat dus destijds landen als Afghanistan was. Het Westen steunde extremistische groeperingen aldaar en liet hen bloeien, waardoor zij jihad tegen de Sovjets konden voeren en de Sovjets het land konden uitgooien. Wat wel overbleef: een extremistische vorm van de islam, de Taliban. Dezelfde extremistische groeperingen die nadat ze met de Sovjets klaar waren, zich op het Westen begonnen te rechten. 9.11 is daar het resultaat van en om de haverklap dreigen ze weer met aanslagen.
Je eigen creatie om het zo maar te zeggen. Niet zo slim he
Mwa, ik krijg de indruk dat Nederland op hoog universitair niveau toch wel aardig meedraait.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat met name autochtone Nederlanders die neiging hebben.
Mensen met een hoge universitaire graad kunnen in Nederland relatief weinig verdienen, betalen veel belasting en op die manier is de kwaliteit van leven relatief laag in vergelijking met landen waar je meer verdient.
En nog meer tegen het oosten. Men vergeet wel eens dat het oosten (India, Thailand enz.) veel meer last hebben van jihadistische groeperingen dan het westen.quote:Wat dus destijds landen als Afghanistan was. Het Westen steunde extremistische groeperingen aldaar en liet hen bloeien, waardoor zij jihad tegen de Sovjets konden voeren en de Sovjets het land konden uitgooien. Wat wel overbleef: een extremistische vorm van de islam, de Taliban. Dezelfde extremistische groeperingen die nadat ze met de Sovjets klaar waren, zich op het Westen begonnen te rechten. 9.11 is daar het resultaat van en om de haverklap dreigen ze weer met aanslagen.
Als jij olie opkopen in Saudie Arabie gelijkstelt aan "Islam steunen" kan ik je niet serieus nemen.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:25 schreef Zienswijze het volgende:
Het beste is, als je toch eenmaal een islamitische minderheid in je land hebt, om de gematigde stromingen te steunen en te bevorderen. Bijvoorbeeld de Alevitische.
Maar het Westen doet precies het omgekeerdeHet steunt de extremistische soennitische groeperingen:
- Oliedollars aan S-A.
De jihad wordt op dit moment hard bestreden. Nu wordt in Afghanistan oorlog gevoerd door vele Westerse landen tegen de Taliban en ook Nederland geeft daar steun aan.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:25 schreef Zienswijze het volgende:
- De jihad in Afghanistan destijds gesteund.
Nederland geeft geen wapens naar mijn weten. Financiele hulp valt Pakistan gewoon onder hele beleid zoals vele andere arme landen waar hulp aan wordt gegeven, ook niet-Islamitische.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:25 schreef Zienswijze het volgende:
- Financiele hulp en wapens aan Pakistan leveren.
Maar op andere dagen loop je door de straten met groepjes nederlanders de amerikanen uit de schelden voor hoer en af en toe wat rednecks in elkaar buiken met zn allen?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar IS dat ook daadwerkelijk zo, en wat IS integratie precies?
Er zijn westerse culturen die gemakkelijker opgaan in een andere westerse cultuur. De 200.000 Duitsers die in Nederland wonen, die zie je niet zo snel. Dat geldt ook voor Belgen, Britten, en Zweden.
Maar kijk bijvoorbeeld eens naar Chinezen. (En dan bedoel ik niet Indo's met een "Chinees" restaurant maar Chinezen uit China) - Die wonen ook al sinds de jaren 60 in Nederland, en tellen zo'n 100.000 in totaal. Toch is deze groep enorm in zichzelf gekeerd, en opereert voornamelijk binnen de eigen cultuur. Dat is iets wat ook in andere landen terug te vinden is.... we hebben een Chinatown in Den Haag, met Chinese straatnamen etc.... maar dat heb je bijvoorbeeld ook in San Francisco, en zelfs in steden als Rio de Janeiro en Sydney.
Hoe verder de culturen uit elkaar staan, hoe moeilijker het is om te integreren. En dat geldt trouwens ook andersom. De blanke boeren in Zimbabwe, en de oud-Duitse migranten in Namibie, leven nog steeds in eigen, blanke groepen, en houden voornamelijk contact met elkaar, en veel minder met de bevolking van het land waar ze leven. In Namibië was Duits zelfs nog een officiële taal tot 1990, en wordt het nog steeds gesproken door 3 tot 4% van de bevolking (een derde van de blanke bevolking) in plaats van de nationale taal Engels.
Immigranten van Noord-Afrika en het Midden-Oosten zijn wat dat betreft hetzelfde: Zij integreren net als Chinezen niet snel in een compleet andere cultuur, en daar gaan een paar generaties overheen. En dan kun je wel willen: "Ze wonen hier, dus aanpassen of wegwezen", maar zo simpel is het helaas niet. Er gaat gewoon tijd overheen.
Immigratielanden als de VS en Canada, maar ook immigratiegebieden in Afrika, en landen als Australië, Nieuw Zeeland, en Argentinië leren ons gewoon dat integratie simpelweg niet te forceren valt, en dat het een natuurlijk verloop zal moeten nemen.
Nederland is relatief nieuw met grote groepen minderheden. 40 tot 50 jaar, en eigenlijk zien we pas 25 tot 30 jaar hoe die andere culturen zich ontplooien binnen Nederland.
En wat IS integratie precies? Ik bedoel.... ik rij hier rond met een auto waarop een NL sticker zit, een custom nummerbord met een Nederlands woord, heb CD's van o.a. Doe Maar, The Scene, Acda en de Munnik, en De Dijk in de auto, en tijdens het WK was mijn auto geheel Oranje versierd. En als het Nederlands elftal tegen de VS speelt, zit ik met een Nederlands t-shirt in de kroeg. Ik ga regelmatig met Nederlanders even kroegen, en dan praten we gewoon Nederlands. Ik heb tevens een FC Twente pet die ik wel eens draag. Op Koninginnedag vieren we feest bij iemand thuis.... waar zelfs oud-hollandse Jenever aanwezig is, en koekhappen wordt georganiseerd. En Sinterklaas komt ook elk jaar aan in Long Beach, CA - leuk voor de kleintjes. Tevens heb ik een baan, spreek ik goed Engels, betaal ik belasting, en hou ik me aan de wet.
Neem nu een Marokkaan, die ook een baan heeft, Nederlands spreekt, en zich aan de wet houdt. Tegelijkertijd heeft hij een auto met een Marokkaanse vlag sticker erop, waaruit arabische muziek klinkt. Als het Marokkaanse voetbal team tegen Nederland speelt..... trekt hij zijn Marokkaanse voetbal shirt aan. Als hij met andere Marokkanen in een kroeg zit, wordt er Arabisch gesproken, en hij draagt een pet van FUS Rabat voetbal. Ze vieren tevens Marokkaanse en/of Islamitische feestdagen,
Loopt er een Nederlander langs..... wat zal hij denken: Niet geïntegreerd, waarom spreken ze geen Nederland, waarom dragen ze geen Oranje shirt bij de WK wedstrijden, ze wonen toch hier, bah,
Maar ben ik dan net zo min geïntegreerd in de Amerikaanse maatschappij?
Wat zijn precies de maatstaven van integratie, en wie bepaald dat precies?
Als ik een lading appels bestel, en 15% is rot, stuur ik die lading terug.quote:Op zondag 31 juli 2011 18:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ja tuurlijk alsof het hele Marokkaanse volk in NL dat doet. Tuurlijk je hebt rotte appels net zoals overal. Soms wat meer, soms wat minder.
Hij mag diezelfde lading volgende de nederlandse wet ook vervangen voor een lading met een realistisch aantal rotte appels.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:20 schreef sandemann het volgende:
En wil je van die leverancier geen appels meer.
Maar dat is niet eerlijk! Onze kinderen wordt toch altijd geleerd een eerlijke wereld na te streven?
Nee. Een beginnend ondernemer heeft voldoende mogelijkheden tot steun, het weigeren hiervan kan nooit een reden tot acceptatie vormen.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:44 schreef sandemann het volgende:
Maar hij moet dat eigenlijk nog leren, hij heeft een achterstand. Je geeft hem toch wel die kans?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |