quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:06 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Via via heb ik gehoord dat er mensen schijnen te zijn die van een niet nader te noemen werkgever een laptop cadeau krijgen t.w.v. ¤3500,-. En iedere drie/vier jaar krijgen ze weer een nieuwe. Terwijl er in Afrika kinderen dood gaan van de honger en de droogte.
I know, maar soit, 't is voor een groot deel persoonlijk. Ik ben zelf iemand dat nog al snelquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk enigszins onzinnig. Er zijn immers genoeg school verlaters bekend die fantastisch waren maar een nog veel groter gedeelte die nu nog steeds geen baan heeft. An sich zegt het niet zo veel. Een gemiddeld startsalaris bij een grote bank (niet ING) moet voldoende zijn om een BMW cabrio te kopen.
Mensen mogen geen mooie auto's hebben voor de fun?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:08 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
I know, maar soit, 't is voor een groot deel persoonlijk. Ik ben zelf iemand dat nog al sneldoet bij overdreven uiterlijk vertoon van status/geld.
'T probleem ligt bij mij ofzo, als 't een job is waar je op de baan voor moet zijn kan ik mij wel inbeelden dat de werkgever wil dat je 'vakkennis' uitstraalt, door bv. een dikke auto. Maar ik blijf 'ten kortzichtig vinden.
Jawel.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:13 schreef macondo het volgende:
[..]
Mensen mogen geen mooie auto's hebben voor de fun?
Mijn auto is helaas begrenst op 250 km/u.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:14 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Jawel.
De mensen die mooie auto's/moto's hebben voor de fun die ik ken zijn trouwens allemaal verwaande eikels die stunts doen ą la vertrekken met wheelie, overdag 300 op de openbare weg, facebookfilmpjes van zie mij eens racen (natuurlijk zonder een shot van de snelheidsaanwijzer want dan zouden ze direct moto kwijt zijn). Look at me. Die dingen.
Genoeg om mijzelf een degou te laten ontwikkelen.
En dat laptopgedoe van 3500 euro heeft ws te maken met hun werk? Na 4 jaar te traag dus een nieuwe nodig? Slecht voorbeeld.
Ik probeer op de beurs wat te verdienen om een gemakkelijker leventje te kunnen leiden. Ik denk dat ik gewoon al te vaak in de buurt ben geweest van mensen die afgaan op uiterlijk vertoon. Dat heeft mij nooit bevallen en daarom dat ik misschien 'anti-shiny' ben.
Hmm... dan komen we weer uit bij ethiek. Ik vind 't persoonlijk niet helemaal haram wat er in de financiėle wereld gebeurt en gebeurd is. Ook is er naar mijn ogen nog niets gebeurd dat het vertrouwen zou kunnen herstellen. Natuurlijk kan je geld verdienen met ING, maar er zijn duizenden andere aandelen die ook geld kunnen opleveren.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:34 schreef macondo het volgende:
[..]
Mijn auto is helaas begrenst op 250 km/u.
Serieus, prima als je dergelijke denkbeelden er op na houdt, maar laat dit niet je blik vertroebelen bij beleggingsbeslissingen.
Ik ga AEGON nu niet verkopen met -40%, ik heb ze pas een paar weken dus ga niet te snel reageren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:36 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Ga je wachten tot ze verlopen (die AEGON)?
Een 16 maand piek in de ontslagen, dat lijkt me niet een beste ontwikkeling. Ook hier in de financiele sector worden er links en rechts mensen ontslagen bij alle top IB's.quote:Planned layoffs surge in July
NEW YORK (Reuters) - The number of planned layoffs at U.S. firms rose to a 16-month high in July as sectors which had been seeing fairly few layoffs unexpectedly bled jobs, a report on Wednesday showed.
Employers announced 66,414 planned job cuts last month, up 60.3 percent from 41,432 in June, according to a report from consultants Challenger, Gray & Christmas, Inc.
July's job cuts also were up from the same time a year ago, rising 59.4 percent from the 41,676 job cuts announced in July 2010, and recording the largest monthly total since March, 2010.
"What may be most worrisome about the July surge is that the heaviest layoffs occurred in industries that, until now, have enjoyed relatively low job-cut levels," John A. Challenger, chief executive officer of Challenger, Gray & Christmas, said in a statement.
Ligt eraan hoe groot je portefeuille is, maar op dit moment bijkopen zou ik niet snel doenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:21 schreef Anno2012 het volgende:
Maandag voor 3000 euro aandelen van ING gekocht. Week ervoor een rit gemaakt van 7,1 naar 8,1 euro. Dus met de verwachting dit te kunnen herhalen heb ik na het schuldenakkoord gekocht op 7,84...
Nu voor 1500 bijkopen om het verlies te compenseren, of is de verwachting dat het nog lager gaat?
Moet toch ooit weer een correctie omhoog komen...
Iemand advies?
Zeer goed, altijd mee blijven lezen en de beurs blijven volgen. Handelen komt ook wel weer verwacht ik, voorlopig wacht ik nog op een meer volatiele beurs(begint laatste weken al wel te komen)quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Wow! Long time no see
Alles goed met je?
Thanks, inmiddels al trader in the city?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is inderdaad lang geleden! WB!
En de MA 200 is opeens ook ver wegquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:35 schreef Vandergeld het volgende:
Handelsweek op de DAX wordt zo wel een hele slechte, al 8% verloren afgelopen 3 dagen
Edit: Hard opweg om de slechtste handelsweek in 2,5 jaar te worden
Wel in de city maar zit niet achter de knoppen maar aan de onderzoekskant.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:39 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Thanks, inmiddels al trader in the city?
Eens. De Amerikaanse indices staan nog steeds bijna op +100% ten aanzien van het dieptepunt in maart 2009.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook niet overdrijven mensen, -3.5% zelfs een -4% is nog steeds gelul in de marge.
Mja volgens mij zit de AEX ong. op 50% stijging sinds maart 2009 en de Dow rond de 80% toch?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:00 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Eens. De Amerikaanse indices staan nog steeds bijna op +100% ten aanzien van het dieptepunt in maart 2009.
Nou goed de Nasdaq danquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja volgens mij zit de AEX ong. op 50% stijging sinds maart 2009 en de Dow rond de 80% toch?
inderdaad wij zaten ook al te kijken, 301 punten kan nooit kloppen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:13 schreef Lucas15 het volgende:
AEX -5.70%. Daar gaat me turbo long...Volgens mij klopt het niet
Dat was ook de slotstand volgens RTL Z om half 6.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:36 schreef lyolyrc het volgende:
Binck zegt 310,69 bij mij. En dat lijkt me ook wat realistischer.
Dat was de slotstand op Damrak.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:36 schreef lyolyrc het volgende:
Binck zegt 310,69 bij mij. En dat lijkt me ook wat realistischer.
Mee eens...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef Radiopiet het volgende:
Als je op dit moment niet long bent, ben je gek
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:55 schreef WinningMood het volgende:
Ik ga me klaarmaken om bij te gaan kopen.
Wat verwacht je de komende tijd?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Je kunt het ook gewoon zien als wiskundige logica. Hoe verder en sneller je zakt, des te sneller je even een rebound ziet. Again het is gelul in de marge.
Weet ik niet. Ik ben op het moment niet bezig met beleggen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:13 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wat verwacht je de komende tijd?
heb ik al binnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:49 schreef JimmyJames het volgende:
Morgen gelijk bij opening of heb je ze al binnen?
Tis maar hoe je het bekijkt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:13 schreef WinningMood het volgende:
Omdat de huidige omstandigheden een kleine rimpeling zijn op de lange termijn.
Waarom wou je er toen in beleggen? En ik neem aan dat je de 10k kon missen en een gedeelte is van je kapitaal? 10k in een aandeel knallen zoals SBM is altijd risky.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:46 schreef MultiRecorder het volgende:
Godverdegodver sta al -25% over 10.000 euro bij SBM Offshore sinds april![]()
![]()
Zal ik maar wachten op zonneschijn?
10k kon ik missen maar het is nog steeds een flink bedrag!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom wou je er toen in beleggen? En ik neem aan dat je de 10k kon missen en een gedeelte is van je kapitaal? 10k in een aandeel knallen zoals SBM is altijd risky.
Goede verhalen? CRA's zijn voor minder aangeklaagd. En als 2500 te veel is heb je met teveel belegd qua je porto. En dat is zonde. Hoop dat je je les daar uit hebt geleerd. Het zal nu afwachten zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:58 schreef MultiRecorder het volgende:
[..]
10k kon ik missen maar het is nog steeds een flink bedrag!
Er waren positieve berichten over SBM, dus belegde ik erin. Hoop dat het weer stijgt want 2500 verliezen is godsgruwelijk
Wat is dat dan waard, 'goede verhalen'...?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:58 schreef MultiRecorder het volgende:
Er waren positieve berichten over SBM, dus belegde ik erin. Hoop dat het weer stijgt want 2500 verliezen is godsgruwelijk
Voor korte termijn wellicht, voor langere termijn ziet het er minder rooskleurig uit m.i.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef Radiopiet het volgende:
Die kleine rimpeling die het nu is kan nog wel eens een vloedgolf worden..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:13 schreef WinningMood het volgende:
Omdat de huidige omstandigheden een kleine rimpeling zijn op de lange termijn.
Inderdaad, 800 euro verloren op Unileverquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:26 schreef JimmyJames het volgende:
Zo ik verwachtte niet dat Unilever met prima cijfers zou komen![]()
Ik heb maar een calletje OTM dec (380 voor 40 cent) gedaan. Wie weet gaat de rebound verder.
Welke stijging?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:53 schreef Vandergeld het volgende:
Unilever en ING samen zorgen voor 5 punten stijging op de index vandaag
Terwijl Unilever en ING behoorlijk stijgen en samen bijna 25% meewegen in de index.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:47 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
De rest van de fondsen helpt niet echt mee
Welcome back, wereldreis gemaakt?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:52 schreef Lemans24 het volgende:
Nu zelfs Vandergeld weer terug is, kom ik ook maar weer eens posten. Ik ben vier maanden op vakantie geweest, en heb nog een paar maanden rustig aangedaan.
In die tijd heb ik mijn portefeuille helemaal uit het rood zien klimmen, om in de laatste twee maanden volledig in te storten. Geheel de schuld van de aandelen Galapagos: stonden nog op 12 euro in april, knalden na één slecht resultaat naar 9,31 en staan nu op 6,60. (vandaag weer -6%). Reden? Onbekend.
Morgen halfjaar cijfers. Ik verwacht een daling, kan het alleen maar meevallen.
Als het echt mis gaat heb je natuurlijk niets aan papiergoud.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:09 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb ook maar een calletje fugro aangeschaft.
Als het echt mis gaat heb ik altijd nog wat goud op de plank liggen (nee niet fysiek).
Ik ga vanaf volgende week iedere maand een klein beetje fysiek kopen. In Istanbul verkopen ze tegenwoordig fysiek per gram ook. Lekker handigquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:18 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Als het echt mis gaat heb je natuurlijk niets aan papiergoud.
Accumuleren is in principe niet onverstandig.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ga vanaf volgende week iedere maand een klein beetje fysiek kopen. In Istanbul verkopen ze tegenwoordig fysiek per gram ook. Lekker handig
Interessant! Wear je wel op moet letten is dat de kwaliteit wel gewaarborgd is in Turkije. En dat is moeilijk daar. Helaas is veel van het goud wat ze daar verkopen van lage kwaliteit: lager karaat aan gehalte en veelal vermengd met goedkoop koper of tinquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ga vanaf volgende week iedere maand een klein beetje fysiek kopen. In Istanbul verkopen ze tegenwoordig fysiek per gram ook. Lekker handig
Ook dat is een goede tip. Je kan ook voor munten met lage premies (zoals de Kruger) gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:26 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Interessant! Wear je wel op moet letten is dat de kwaliteit wel gewaarborgd is in Turkije. En dat is moeilijk daar. Helaas is veel van het goud wat ze daar verkopen van lage kwaliteit: lager karaat aan gehalte en veelal vermengd met goedkoop koper of tin
Ik verwacht geen ineenstorting van de beschaving zoals we die nu kennen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:18 schreef GoudIsEcht het volgende:
Als het echt mis gaat heb je natuurlijk niets aan papiergoud.
Ben het zeker met je eens. Men moet eens ophouden met die leuzen van ineenstorting van de samenleving etc. Zo'n vaart zal dat niet lopen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:31 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik verwacht geen ineenstorting van de beschaving zoals we die nu kennen.
En wat heb je dan aan fysiek goud? Kun je imho beter op een verlaten plek in Canada of de VS een boerderij beginnen (inclusief eigen elektriciteit etc) en investeren in een survival cursus.
Inderdaad.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben het zeker met je eens. Men moet eens ophouden met die leuzen van ineenstorting van de samenleving etc. Zo'n vaart zal dat niet lopen.
Klopt. Koop dan een paar geweren en beroof de goudkevers.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:31 schreef JimmyJames het volgende:
En wat heb je dan aan fysiek goud? Kun je imho beter op een verlaten plek in Canada of de VS een boerderij beginnen (inclusief eigen elektriciteit etc) en investeren in een survival cursus.
Tja papiergoud is eigenlijk iets voor mensen die inherent niet geloven in goud, het stom vinden, een hype zelfs, maar wel zo opportunistisch zijn om mee te willen liften op die hypequote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Klopt. Koop dan een paar geweren en beroof de goudkevers.
Maar ook zonder die wereldwijde doom kan de papiergoudmarkt nog prima kapot lopen.
En ook dan heb je liever fysiek.
Eigenlijk is papiergoud een van de stomste investeringen die er zijn.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
Het slaat natuurlijk nergens op wat je zegt. Er is niks mis met papier goud. Er zijn duizenden zoniet meer investeringen die 'stommer' zouden zijn dan investeren in papieren goud.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Klopt. Koop dan een paar geweren en beroof de goudkevers.
Maar ook zonder die wereldwijde doom kan de papiergoudmarkt nog prima kapot lopen.
En ook dan heb je liever fysiek.
Goed, er zijn inderdaad stommere investeringen denkbaar (palminvest ofzo), maar papiergoud is (in vergelijking met fysiek) niet zo geweldig als jij misschien denkt dat het is.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het slaat natuurlijk nergens op wat je zegt. Er is niks mis met papier goud. Er zijn duizenden zoniet meer investeringen die 'stommer' zouden zijn dan investeren in papieren goud.
De discussie is in die mate irrelevant dat fysiek altijd beter is dan op papier. Als jij moet kiezen tussen een papiertje waar op staat dat jij ergens recht op hebt in plaats van dat je het fysiek krijgt uitgeleverd is het laatste altijd een betere oplossing. Je weet immers niet als je je papier gaat innen of je het product nog krijgt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:16 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Goed, er zijn inderdaad stommere investeringen denkbaar (palminvest ofzo), maar papiergoud is (in vergelijking met fysiek) niet zo geweldig als jij misschien denkt dat het is.
Er zit wel degelijk risico aan, en dat risico lijkt momenteel op te lopen.
Wie weet gaan ze het papier langzaam gelijk proberen te trekken met fysiek dmv verhoogde margins, maar ik betwijfel in hoeverre dat gaat lukken.
Er staat veel meer papier uit dan er fysiek is hč.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De discussie is in die mate irrelevant dat fysiek altijd beter is dan op papier. Als jij moet kiezen tussen een papiertje waar op staat dat jij ergens recht op hebt in plaats van dat je het fysiek krijgt uitgeleverd is het laatste altijd een betere oplossing. Je weet immers niet als je je papier gaat innen of je het product nog krijgt.
Op goud kan ook een schuld zitten net zoals elk ander bezit. En door goud niet fysiek te verhandelen kan het sneller en is het meer liquide. Belangrijker is de intentie van de koper/verkoper van het goud dan de manier waarop de transacties plaats vinden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:32 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Maar ook: wie goud koopt uit fundamentele overwegingen doet dat (onder andere) vanwege de eigenschap van schuldenvrij bezit.
Om het dan via een claim op een andere partij (papiergoud) te doen is niet helemaal consistent, en dus geen geweldige investering.
Als jij tegenover je goud een schuld hebt gemaakt dan bezit je het eigenlijk niet echt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:40 schreef flyguy het volgende:
[..]
Op goud kan ook een schuld zitten net zoals elk ander bezit.
Wat een suggesties worden er hier gewekt zeg! Hoe relateer je bijna 400k aan mensen die unemployment benefits aanvragen met een 'level that signals healthy job growth?'quote:Unemployment aid applications tick down to 400K
Slightly fewer people sought unemployment benefits last week, lowering applications to 400K
WASHINGTON (AP) -- The number of people seeking unemployment benefits dipped last week, a sign the job market may be improving slowly.
The Labor Department says that applications for unemployment benefits edged down 1,000 to a seasonally adjusted 400,000. That's the lowest level in four months. The previous week's figure was revised upward from 398,000 to 401,000.
The four-week average, a less volatile figure, dropped for the fifth straight week to 407,750. That suggests there is a downward trend in applications.
Applications have been at or above 400,000 for 17 weeks. They fell in February to 375,000, a level that signals healthy job growth. They stayed below 400,000 for two months, but applications then surged to an eight-month high of 478,000 in April and have declined slowly since then.
Ja vast.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:55 schreef Radiopiet het volgende:
Ik snap niet waarom goud omhoog gaat. De debt ceiling probleem gaf aan dat de volgende keer verhogen nog meer problemen gaat opleveren, straks is men echt te laat en dan stort goud ineen. goud gaat alleen omhoog omdat de debt ceiling telkens wordt verhoogd.
Je bezit het dan wel alleen die schuld moet betaald worden door het bezit of op een andere wijze. Volgens die denkwijze zou iedereen die een bedrijf start met een lening eigenlijk zelf geen eigenaar zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:43 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Als jij tegenover je goud een schuld hebt gemaakt dan bezit je het eigenlijk niet echt.
Andere financiėle producten zijn inherent claims, dus schuldgekoppeld.
nee de problemen blijven bestaan maar als men niet in staat is geld te printen dan gaat goud simpelweg niet meer omhoog. of misschien denkt de markt juist dat een verhoging met 3 triljoen juist meer kans op volgende vehoging geeft.. dat lijkt logisch.. dus je kan dit zowel negatief als positief zien voor volgende debt ceiling onderhandelingen. ik zie het negatief in.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja vast.
En als het volgende keer niet meer verhoogd zou worden (pas één keer van de 104 keer tijdelijk niet gebeurd) dan zijn alle economische- en schuldenproblemen de wereld uit.
Dat is eigenlijk ook zo.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:57 schreef flyguy het volgende:
[..]
Je bezit het dan wel alleen die schuld moet betaald worden door het bezit of op een andere wijze. Volgens die denkwijze zou iedereen die een bedrijf start met een lening eigenlijk zelf geen eigenaar zijn.
Voor een aandeel valt wat te zeggen (maar dat 'eigendom' heb je niet in je hand en je blijft afhankelijk van anderen).quote:Veel financiėle producten zijn over het algemeen vorderingen ja, behalve producten zoals aandelen waardoor je geen schuld koopt, maar eigendom.
Nog niks. Ik kocht op de helft van de huidige prijs maar kocht sindsdien bij (en nog steeds).quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:58 schreef Sokz het volgende:
Hoeveel heb jij eigenlijk al aan Goud verdiend?
Als er niet meer geprint wordt krijg je een Lehman-achtige schuldencollapse.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:59 schreef Radiopiet het volgende:
[..]
nee de problemen blijven bestaan maar als men niet in staat is geld te printen dan gaat goud simpelweg niet meer omhoog. of misschien denkt de markt juist dat een verhoging met 3 triljoen juist meer kans op volgende vehoging geeft.. dat lijkt logisch.. dus je kan dit zowel negatief als positief zien voor volgende debt ceiling onderhandelingen. ik zie het negatief in.
Ja, daar komen de managers in beeldquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook zo.
[..]
Voor een aandeel valt wat te zeggen (maar dat 'eigendom' heb je niet in je hand en je blijft afhankelijk van anderen).
Ben je met een aandeel ook eigenaar van de manager?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ja, daar komen de managers in beeld
Heb je ook nog een onderbouwing voor die uitspraak ?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef Radiopiet het volgende:
Dat is de futurestand, echte AEX stand ligt stilquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:59 schreef benx het volgende:
Staat inderdaad op veel sites stil, mijn broker zegt 303,00 nu
380 maar, ik durf niet eens meer te kijkenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:52 schreef Anno2012 het volgende:
Uit ING gestapt met een verlies van -380EUR.
Had gewacht tot de cijfers vandaag, maar zelfs dat helpt niks meer (5% vanmorgen,dat wel). Als amerika opent zal het waarschijnlijk toch weer stukken lager gaan.
Probeer het verlies wel weer goed te maken als er weer wat meer rust is.
Voor een student is 380 op 3000 inleg verlies niet weinig.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:12 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
380 maar, ik durf niet eens meer te kijken
Dat klopt, maar ik ben zelf ook nog een student....quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:15 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Voor een student is 380 op 3000 inleg verlies niet weinig.
Maar inderdaad, voor vele andere is dat maar een zakcentje.
Liever gek dan long, zo blijkt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef Radiopiet het volgende:
Wie weet... het is in elk geval opmerkelijk dit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:46 schreef Vandergeld het volgende:
Nieuw middel van Euronext om de AEX niet door de 300 te laten zakken, koers gewoon vast laten lopen
Zoiets. Ben wat wezen reizen en duiken in het verre oosten, voor het eerst in dat deel van de wereld.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Welcome back, wereldreis gemaakt?
Ik ben heel erg benieuwdquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:37 schreef Lucas15 het volgende:
Morgen knallen we de lucht in, hoop ik!
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zoiets. Ben wat wezen reizen en duiken in het verre oosten, voor het eerst in dat deel van de wereld.
Galapagos vandaag weer -10% (!!!), kan bijna niet meer lager morgen, zou je zeggen.
Maar op 9,31 had ik al besloten dat het verlies te groot was om nog uit te stappen, nu op 6,40 had ik dat toch liever anders gedaan...
Bron: http://www.tijd.be/nieuws(...)88492-3071.art?ckc=1quote:Jan De Kerpel, biotechanalist van KBC Securities, verwacht dat Galapagos in het eerste halfjaar 25 miljoen euro verlies maakte. Maar dat kan in het tweede halfjaar nog goed gemaakt worden, denkt hij. Galapagos boekt traditioneel het grootste deel van de inkomsten, met name mijlpaalbetalingen, tegen het jaareinde. 'Investeerders zullen daarom wat geduld moeten hebben eer de aandelenkoers herstelt', aldus De Kerpel.
De Kerpel schat de inkomsten de voorbije zes maanden op 40 miljoen euro, 20 procent minder dan een jaar terug. Galapagos boekte in het eerste halfjaar geen noemenswaardige mijlpaalbetalingen. Het is daarom vooral uitkijken naar de omzetgroei - geschat op 10 procent - van de dienstendivisie.
Ook vorig jaar biechtte Galapagos een halfjaarverlies op. Nochtans had topman topman Onno van de Stolpe luttele maanden eerder het bedrijf als 'financieel onafhankelijk' bestempeld. Maar uiteindelijk hield hij woord en pakte uit met 4,4 miljoen euro nettowinst over het volledige boekjaar 2010.
Ik hoop het, want zelfs bij 'OK' cijfers kan een slecht sentiment nog voor een slachting zorgen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:37 schreef Lucas15 het volgende:
Morgen knallen we de lucht in, hoop ik!
Bizar, een daling van 16 pnt, zo zie je ze niet vaakquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
De daggrafiek van vandaag.
Dat lijkt alleen te kunnen in september, oktober of november.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Dus we zijn vooralsnog niet op weg naar de slechtste dag in de Handelsdag ooit.
Bereid je maar voor makker. Dit is de slechtste fase van het jaar. Nu wordt het kijken naar de Wallstreet want die handelen nog tot half 12quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:45 schreef Lemans24 het volgende:
D
[..]
Dat lijkt alleen te kunnen in september, oktober of november.
Moest er een medicijn op de markt komen of gewoon nog maar een fase-3 studie aanvangen dan zie ik dat aandeel snel verdubbelen hoor... Natuurlijk _als_, maar uiteindelijk is het een biotechaandeel en daarin kan 't snel gaan....quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik hoop het, want zelfs bij 'OK' cijfers kan een slecht sentiment nog voor een slachting zorgen.
(waar maak ik me eigenlijk druk om, het is al een verloren zaak, heb een stijging van 82% nodig om winst te maken)
We kunnen ook stijgen.. dat dacht ik al 2 dagen geleden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bereid je maar voor makker. Dit is de slechtste fase van het jaar. Nu wordt het kijken naar de Wallstreet want die handelen nog tot half 12
Ligt aan de stemming van de rest v/d beleggers en de banencijfers. Ik denk niet dat de meeste beleggers positief zijnquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:48 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
We kunnen ook stijgen.. dat dacht ik al 2 dagen geleden.
10 uurquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bereid je maar voor makker. Dit is de slechtste fase van het jaar. Nu wordt het kijken naar de Wallstreet want die handelen nog tot half 12
Ho, in de war met een andere index.quote:
Een samenvatting van beleggen.nl voor de mensen die het slachtveld niet mee konden makenquote:De Europese beurzen doken donderdagmiddag verder omlaag. Toespelingen van de Europese Centrale Bank (ECB) op verdere steunaankopen op de obligatiemarkten konden het tij niet keren. Beleggers bleven nerveus over het economische herstel en de schuldencrisis in Europa.
De AEX-index noteert met het slot 3.1 procent lager op 300,85 punten. De Amsterdamse hoofdgraadmeter wist lange tijd het verlies beperkt te houden door goed ontvangen resultaten van zwaargewichten ING en Unilever. Bank en verzekeraar ING noteerde 1 procent lager en leverde daarmee een eerdere ruime koerswinst weer in. Levensmiddelenconcern Unilever wist de winst vast te houden en klom 4,4 procent.
De MidKap verloor 3,4 procent tot 495,43 punten. De beurzen in Parijs, Frankfurt en Londen stonden tot 2,4 procent lager.
Rente ongemoeid
De ECB hield donderdag conform verwachting de rente ongemoeid op 1,5 procent. ECB-president Jean-Claude Trichet liet tijdens een persbijeenkomst weten dat de centrale bank de ontwikkelingen scherp in de gaten houdt, maar hij gebruikte niet de codewoorden ,,verhoogde waakzaamheid''. Deze wijzen over het algemeen op een renteverhoging bij de volgende vergadering.
De ECB stelde verder een nieuw leenprogramma in voor Europese banken. De maatregel is een reactie op de onrust op de financiėle markten. De afgelopen dagen zijn Italiaanse en Spaanse staatsobligaties verder onder druk komen te staan wat de zorgen over de Europese schuldencrisis weer heeft doen oplaaien.
In problemen
Vorig jaar is de ECB begonnen met het opkopen van staatsleningen van eurolanden die in de problemen komen. Het doel hiervan is de prijs van de obligaties te ondersteunen. Trichet zei donderdag dat het opkoopprogramma doorgaat.
Wall Street ging lager van start. De Dow-Jonesindex noteerde een uur na de openingsbel 1,7 procent lager op 11.696 punten. De S&P 500 daalde 1,9 procent tot 1235 punten, terwijl technologiebeurs Nasdaq 2,3 procent verloor tot 2633 punten.
Koerswinst
In de Midkap zag verzekeraar Delta Lloyd een eerdere ruime koerswinst door goede bedrijfsresultaten verdampen tot een min van 2,1 procent.
In Londen verloor mijnbouwbedrijf Rio Tinto 4,7 procent. Dankzij de sterke stijging van de grondstofprijzen zag het bedrijf de winst over het eerste halfjaar stijgen tot het hoogste niveau ooit. De winst viel echter lager uit dan analisten hadden verwacht.
Lloyds Banking Group
De Britse bank Lloyds Banking Group leverde 9,4 procent in. De bank leed over de eerste 6 maanden van dit jaar een miljardenverlies als gevolg van compensaties aan klanten die ondeugdelijke verzekeringsproducten hadden gekocht.
In Frankfurt steeg sportartikelenfabrikant Adidas 1,6 procent. Het Duitse concern verhoogde zijn winstverwachting voor dit jaar, dankzij een sterke vraag uit China en Noord-Amerika.
De euro was 1,4130 dollar waard tegen 1,4325 dollar aan het eind van de Europese beurshandel woensdag.
Dat zal het belangrijkste morgen zijnquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Ongelooflijk, ING komt met goede cijfers en is vandaag meer gedaald dan Aegon![]()
Ik wil niet weten wat er gebeurt als de banencijfers slecht zijn
Hogere exposure aan Zuid-Europese landenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Ongelooflijk, ING komt met goede cijfers en is vandaag meer gedaald dan Aegon![]()
Ik wil niet weten wat er gebeurt als de banencijfers slecht zijn
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:58 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Hogere exposure aan Zuid-Europese landen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |