abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:33:12 #176
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100424859
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:26 schreef sandemann het volgende:

Aha, dus die omslagmethode ga je opnemen in de wet. Met als gevolg dat moslims die methode juist voldoende aanpassen om weer aan de wet te voldoen. You make my point; uiteindelijk moet de identiteit van iemand worden bepaald, niet zijn kledingmethodieken.
Inzake mijn 'geloof' zou ik met een katana op de rug rond willen kunnen bewegen. Mag niet.
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:29 schreef du_ke het volgende:

En per land van herkomst weer compleet anders.
Ook in NL komen henk en igrid die anders aangebrachte islam stoffen op/rond het hoofd tegen, maar herkennen het niet als zodanig.
Bij hoofddoekjes-discussies kom je echter automatisch uit, in NL media e.d., op de marokkaanse hoofddoekjes.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:36:09 #177
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100424947
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:25 schreef du_ke het volgende:

Vanuit religieuze motieven heeft men ook in Europa jarenlang een hoofddoek omgedaan als men naar de kerk ging. Mijn eigen oma deed dat als nette katholieke maar in oost-Europa zie je ook nog veel dat je je hoofd moet bedekken als je een kerk in wilt als vrouw.
Ook in de Bijbel kom je het bedekken van het hoofd tegen, door vrouwen, in bepaalde gevallen, als teken dat.... maar niet "24/7" of bijv. alleen voor het gebed.

Meer info in deze voor een ieder:
http://www.oudesporen.nl/Download/HB66.pdf

Het zal aan de 'kopvodden onderbuikgevoelens' niets aan- of af doen bij het gros der mensen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_100428074
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vanuit religieuze motieven heeft men ook in Europa jarenlang een hoofddoek omgedaan als men naar de kerk ging. Mijn eigen oma deed dat als nette katholieke maar in oost-Europa zie je ook nog veel dat je je hoofd moet bedekken als je een kerk in wilt als vrouw.
Aha, mode en speciale motieven. Net zoals je badkleding aantrekt als je naar een zwembad gaat alleen houd je de badkleding aan naar je werk, disco, school, kerk, in het openbaar vervoer tot je thuis naar bed gaat enz.

Ja oké, je hebt mij overtuigd.
pi_100444653
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:17 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Als het islam-religieus is is de omslag methode heel specifiek herkenbaar.
Ah, dan heb jij nooit een Somalische, Iraanse, Saoedie-Arabische, Marokkaanse, Nigeriaanse, Turkse, Afghaanse en Pakistaanse vrouw, allen gekleed volgens de eigen traditie, naast elkaar zien staan!
En even terloops meegenomen: dan heb je ook niet gezien hoe veel last ze hadden van hun besnijdenis. Of van hun eerwraak.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100445094
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:01 schreef sandemann het volgende:
Als een volk zich in zijn identiteit bedreigd voelt door een vreemde identiteit die groeiende is in hetzelfde leefgebied, dan gaat het dat vreemde volk dwingen tot aanpassing, of het zal dat volk verdrijven.

Ons maatschappelijk systeem houdt helemaal geen rekening met zoiets, kan er niet mee omgaan. We hebben lange tijd geleden namelijk kerk en macht gescheiden, waardoor de macht een wetstechnisch systeem is geworden waarin identiteit geen primaire rol speelt.

Als een partij als PVV een meerderheid zou krijgen, dan zouden we eigenlijk terugkeren naar een fusie van moraal en macht. Die moraal is dan geen religie meer, maar wel een NLse identiteit, namelijk een verzameling normen en waarden. Er ontstaat dan een rechtbank waarin mensen worden getoetst aan zo'n moraal. Orthodoxe moslims kunnen het wel shaken voor zo'n tribunaal.

Zo'n ontwikkeling is enerzijds best wel eng, maar als er nou écht sprake is van zo'n identiteitsbedreiging, hoe zou je die dan anders kunnen bestrijden? (Laat die of-discussie dan even liggen ajb.) Een tribunaal van normen en waarden kan enerzijds mensen uitsluiten van de samenleving, en zal anderzijds binnen de samenleving een morele druk uitoefenen, die zich vormt in het geweten van de inviduele burger.

Dit zijn fundamentele krachten die we voor een groot deel zijn kwijtgeraakt de afgelopen eeuwen, simpelweg door de luxe omstandigheden waarin we grofweg allemaal dezelfde moraal hadden. Maar je kunt het aan de andere kant best goed vergelijken met een familie, kennissen- of vriendenkring, waarin mensen zich heel wat verder moeten aanpassen dan wettelijk is vereist. Met dat verschil dat het 'tribunaal' niet concreet is afgekaderd.

We zitten nog heel erg vast in ons 'wets-denken', maar als je kijkt naar de opkomst van conservatieve, populistische volkspartijen als PVV en SP, dan zie je wel degelijk een terugkeer van een dwingende moraal in de maatschappij, die inmiddels wel is losgekoppeld van religies, maar waarvoor een nationale, cultuurhistorische identiteit nu leidend is.
De wet zoals die is vastgelegd in woorden is de neerslag van ons rechtsgevoel. En dat rechtsgevoel is gebaseerd op religie (hoe primitief dan ook), waarden en normen.
Uiteraard kan ons rechtsgevoel veranderen, en dan zullen, vertraagd en via compromissen, ook de wetten veranderen.

Jij suggereert een extreme opkomst van vreemde elementen in onze samenleving en een groeiende tegenwerking van mensen die onze eigen indentiteit belichamen.

Daar zal zich dus, net zoals zo vaak in het verleden, een nieuw evenwicht instellen.

Nou en? Wat is daar het probleem van?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100483905
Ik beschrijf geen probleem, maar probeerde jouw vraag te beantwoorden over of de PVV "nou werkelijk het bedekken van vrouwelijk schoon zou gaan verbieden". Waarop ik stelde dat je dit idd niet zo wetmatig kunt benaderen, en dat ik daar eerder een moraaltribunaal zie ontstaan. Wat totaal wat anders is dan het aanpassen van de wetten. Verder suggereer ik geen opkomst van vreemde elementen, maar de PVV wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door sandemann op 09-08-2011 00:03:52 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:59:54 #182
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100489029
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:36 schreef fokthesystem het volgende:
Ook in de Bijbel kom je het bedekken van het hoofd tegen, door vrouwen, in bepaalde gevallen, als teken dat.... maar niet "24/7" of bijv. alleen voor het gebed.
Wie gaat dat de nonnen even uitleggen? ;)

Overigens verteld de bijbel wel op meerdere plekken over de kuisheid van vrouwelijke kledij, waardoor nu nog bepaalde scholen en andere gemeenschappen meisjes weigeren die geen rok dragen, omdat het waarnemen van de benen als aanstotelijk, of als een seksuele boodschap wordt gezien.

quote:
Meer info in deze voor een ieder:
http://www.oudesporen.nl/Download/HB66.pdf

Het zal aan de 'kopvodden onderbuikgevoelens' niets aan- of af doen bij het gros der mensen.
Nee inderdaad. Ultra-Orthodoxe joden hebben trouwens ook specifieke kledingeisen:

Zij dienen een "Frumka" te dragen, wat gewoon een Joodse versie is van de Boerka.



Net zoals het aantal boerka dragende vrouwen in Nederland wordt geschat op een stuk of 150, is het aantal "Frumka" dragende vrouwen in de stad Jerusalem niet meer dan "enkele honderden". Het is dus een enorm kleine groep.

Meer gewoon is deze kleding voor (niet-zo-Ultra) Orthodoxe joden:



Zij dragen een "tichel" die het hoofd voornamelijk aan de bovenkant bedenkt. Het haar dus.

Zie hier een voorbeeld:



De mannen dragen ook leuke kleding trouwens:



Hier te zien in Amsterdam:



Haatbaarden? ;)

Tja, zo heeft elke religie wel bepaalde kledingsvoorschriften. Wie zijn wij als "verlichte westerlingen" om te bepalen welke wel goed, en welke niet goed zijn?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:43:38 #183
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100491115
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:59 schreef maartena het volgende:

Tja, zo heeft elke religie wel bepaalde kledingsvoorschriften. Wie zijn wij als "verlichte westerlingen" om te bepalen welke wel goed, en welke niet goed zijn?
Hier heb je ook nog klompen-dans gezelschappen. Of zwartekousen gemeenten.
In het Jodendom heb je ook de ultra orthodoxen (Minderheid, die met de krullen en baarden en hoeden) en die worden ook wel gepest door de 'vrije Joden'.
Ook meen ik niet ooit maar van -1- zichzelf opblazende- of mensen gijzelende Joodse vrouw in frumka gelezen te hebben.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:55:33 #184
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100491649
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 00:43 schreef fokthesystem het volgende:
Ook meen ik niet ooit maar van -1- zichzelf opblazende- of mensen gijzelende Joodse vrouw in frumka gelezen te hebben.
Tja, dit is weer een leuk staaltje bangmakerij. Omdat vrouwen zichzelf opblazen in de Palestijnse gebieden, moeten we IN NEDERLAND beperkende maatregelen nemen om de Koran, de Moskee, en de Boerka te verbieden.

PVV-aanhangers halen het er iedere keer weer bij: KIJK nou eens wat er in verre landen gebeurd? Aanpakken die moslims hier in Nederland!

Zouden we ook de Bijbel in Nederland moeten verbieden, omdat er in de VS Christen-Terroristen rondlopen die abortusklinieken (en een Olympsich Park in Atlanta1996) opbliezen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100493448
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 00:43 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Hier heb je ook nog klompen-dans gezelschappen. Of zwartekousen gemeenten.
In het Jodendom heb je ook de ultra orthodoxen (Minderheid, die met de krullen en baarden en hoeden) en die worden ook wel gepest door de 'vrije Joden'.
Waar?
IK heb in de media maar fragmentarisch gehoord over pesterijen, maar hoorde toch meer over agressieve orthodoxe joden, die op sabbat met stenen gooien (dat mogen ze dan blijkbaar wel!) of in Hebron passerende toeristen bedreigen, dan over vrije joden (wat dat dan ook mogen zijn) die orthodoxen bedreigen.
quote:
Ook meen ik niet ooit maar van -1- zichzelf opblazende- of mensen gijzelende Joodse vrouw in frumka gelezen te hebben.
Wat een argument.
Blijkbaar zijn joden nòg beter in het onderdrukken van vrouwen dan moslims. :+ }:|
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 02:32:39 #186
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_100494527
Islam = oproep tot geweld.
Oproep tot buitengerechtelijk geweld is bij wet verboden.
Islam moet dus verboden worden.

Niet zo moeilijk dus om de islam te verbieden.
Tijd dat we dit een keer gaan doen. Als moslims het er niet mee eens zijn kunnen ze zich bekeren tot iets anders of oprotten naar het Midden-Oosten.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_100500640
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 02:32 schreef ZureMelk het volgende:
Islam = oproep tot geweld.
Oproep tot buitengerechtelijk geweld is bij wet verboden.
Islam moet dus verboden worden.

Niet zo moeilijk dus om de islam te verbieden.
Tijd dat we dit een keer gaan doen. Als moslims het er niet mee eens zijn kunnen ze zich bekeren tot iets anders of oprotten naar het Midden-Oosten.
doe niet zo totalitair, zeg
dat =oproepen tot geweld is vooral jouw fantasie
geloof je hier zelf in of... roep je maar wat om te trollen ?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:29:44 #188
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100505991
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 01:41 schreef Kees22 het volgende:

Waar?
Net als de kom hoe heten die mensen, in pensylvania USA met hun paardenwagens.
Dus op straat, op school, op de sportclub. Niet extreem, geen japanse toestanden en dus zelfmoord of zo maar toch.
quote:
IK heb in de media maar fragmentarisch gehoord over pesterijen, maar hoorde toch meer over agressieve orthodoxe joden, die op sabbat met stenen gooien (dat mogen ze dan blijkbaar wel!) of in Hebron passerende toeristen bedreigen, dan over vrije joden (wat dat dan ook mogen zijn) die orthodoxen bedreigen.
Klopt ze zijn voor de duivel niet bang (uitzonderingen daargelaten uiteraard, ik weet het...)

quote:
Blijkbaar zijn joden nòg beter in het onderdrukken van vrouwen dan moslims. :+ }:|
Vraag het de Joodse vrouwen, ik denk niet dat je er veel zal treffen die dat zo ervaren / zien.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_100506062
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:29 schreef fokthesystem het volgende:


Net als de kom hoe heten die mensen, in pensylvania USA met hun paardenwagens.

Amish.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:10:21 #190
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_100513708
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

doe niet zo totalitair, zeg
dat =oproepen tot geweld is vooral jouw fantasie
geloof je hier zelf in of... roep je maar wat om te trollen ?
Jij hebt blijkbaar nog nooit in de Quran gekeken. De oproepen tot geweld staan er gewoon in. De Hadith staan er ook vol mee. Ook nog eens genoeg gewelddadige fatwa's.
Dit in combinatie met het feit dat een groot deel van de Moslims stelt dat de Quran het letterlijke woord van God is geeft een duidelijke verklaring voor de observaties wat betreft onmenselijk extreem xenofobisch geweld dat bij Moslims over de hele wereld voorkomt. Verreweg de meeste slachtoffers zijn overigens Moslims.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_100530196
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:10 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Jij hebt blijkbaar nog nooit in de Quran gekeken. De oproepen tot geweld staan er gewoon in. De Hadith staan er ook vol mee. Ook nog eens genoeg gewelddadige fatwa's.
Dit in combinatie met het feit dat een groot deel van de Moslims stelt dat de Quran het letterlijke woord van God is geeft een duidelijke verklaring voor de observaties wat betreft onmenselijk extreem xenofobisch geweld dat bij Moslims over de hele wereld voorkomt. Verreweg de meeste slachtoffers zijn overigens Moslims.
Ik heb de Quran gelezen, van kaft tot kaft. En er staan oproepen in tot strijd, maar nadrukkelijk ook het gebod om te stoppen met vechten als de vijand stopt.
En de oproep niet te veel mensen te doden, want dat kan Allah heel goed zelf en hij is eigenlijk de enige die daarover mag beslissen.
En als een ongelovige niet wil luisteren naar je prediking, zeg dan: "Wacht (op wat komen gaat), wij wachten met U."

Van het oude testament heb ik alleen de eerste vijf boeken herlezen, die overeenkomen met de Tenach. Godallemachtig, als je het over aanzetten tot moord hebt, zijn die boeken dat wel.
En kijk maar eens in de brieven van Paulus, die kan er ook wat van. Met name homo's moeten het ontgelden.

Dus je redenering gaat voor de joodse en christelijke basisboeken even hard op als voor de Quran.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100530325
Oh ja: in het land met de meeste moslims ter wereld, Indonesië, komt er relatief weinig geweld voor van moslims tegen anderen. En voorzover dat geweld dan voorkomt: volgens Step Faassen wordt dat vaak ingestoken van hogerhand.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100534198
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:10 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Jij hebt blijkbaar nog nooit in de Quran gekeken.
Jij wel dan?
Ik heb wel in de bijbel gelezen. Als je perse oproepen en rechtvaardigingen tot geweld wilt lezen dan zijn die te vinden. Het is maar net wat je wilt uitlichten wat in je straatje uitkomt.
Jij doet het net zo.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 02:30:16 #194
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_100538766
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb de Quran gelezen, van kaft tot kaft. En er staan oproepen in tot strijd, maar nadrukkelijk ook het gebod om te stoppen met vechten als de vijand stopt.
En de oproep niet te veel mensen te doden, want dat kan Allah heel goed zelf en hij is eigenlijk de enige die daarover mag beslissen.
En als een ongelovige niet wil luisteren naar je prediking, zeg dan: "Wacht (op wat komen gaat), wij wachten met U."

Van het oude testament heb ik alleen de eerste vijf boeken herlezen, die overeenkomen met de Tenach. Godallemachtig, als je het over aanzetten tot moord hebt, zijn die boeken dat wel.
En kijk maar eens in de brieven van Paulus, die kan er ook wat van. Met name homo's moeten het ontgelden.

Dus je redenering gaat voor de joodse en christelijke basisboeken even hard op als voor de Quran.
Oude testament is niet meer de wet volgens het Christendom. Alleen de 10 geboden zijn nog geldig dus je argument gaat deels niet op. En zelfs al zou het anders zijn, een ander slecht geloof maakt de Islam niet minder slecht dus het is een pure drogredenatie. Paulus is inderdaad een naar mannetje. Ik ben atheïst dus aanvallen op het Christendom doen mij weinig.

Je liegt over de Quran. Stoppen met vechten is niet genoeg. Neem het volgende vers bijvoorbeeld:
quote:
Then when the Sacred Months (the Ist, 7th, 11th, and 12th months of the Islâmic calendar) have passed, then kill the Mushrikûn (see V.2:105) wherever you find them, and capture them and besiege them, and prepare for them each and every ambush. But if they repent and perform As-Salât (Iqâmat-as-Salât), and give Zakât, then leave their way free. Verily, Allâh is Oft-Forgiving, Most Merciful.
Surah 9-5
Zakaat kan niet door ongelovigen gegeven worden. Het kan alleen door moslims gegeven worden. Dit vers geeft dus duidelijk aan dat stoppen met vechten niet genoeg is. De ongelovigen moeten zich bekeren tot de Islam om zichzelf te redden.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 02:31:40 #195
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_100538778
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij wel dan?
Ik heb wel in de bijbel gelezen. Als je perse oproepen en rechtvaardigingen tot geweld wilt lezen dan zijn die te vinden. Het is maar net wat je wilt uitlichten wat in je straatje uitkomt.
Jij doet het net zo.
Ja ik wel.
De Islam neemt zichzelf veels te serieus. De oproepen tot geweld in de Quran en de Hadith hebben daardoor veel grotere gevolgen.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 02:48:09 #196
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_100538937
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:42 schreef Kees22 het volgende:
Oh ja: in het land met de meeste moslims ter wereld, Indonesië, komt er relatief weinig geweld voor van moslims tegen anderen. En voorzover dat geweld dan voorkomt: volgens Step Faassen wordt dat vaak ingestoken van hogerhand.
Ja het geweld gebeurt vaak op vrijdag na het gebed. Kan wel van hogerhand komen maar het zijn uiteindelijk de gelovigen zelf die ervoor kiezen de immorele handelingen uit te voeren in naam van hun geloof. Geenszins een vrijstelling van verantwoordelijkheid dus.
Er is overigens zat nieuws over religieus geweld uit Indonesië alleen haalt het vaak niet het nieuws hier.


Atjeh bv is altijd al een bloedplaats van Islamitisch extremisme geweest en er altijd al veel strijd geweest.

Maar ook Jakarta is niet veilig:
quote:
A trail of blood
Recently over 500,000 Muslims gathered in the capitol to call for a "jihad" against Christian Indonesians.

Chanting "Allah Akbar," or "God is Great," and "Jihad!" and "Death to all Christians," the Muslims marched under the watchful eye of their own green-clad security men.

"Tolerance is nonsense. Slaughter the Christians," read a large banner that was unfurled at the rally, witnessed by WorldNetDaily. Chants of "Burn the churches!" and "Death to the Crusaders" filled the air.

Father Ricardo said that Muslim vigilantes attacked and burned down the entire campus of Doulos Seminary. Many of the 400 students there were wounded, and a few died.

Muslims threatened further vigilante action around Indonesia at the end of Ramadan. The Islamic Teachers Council of Indonesia wrote a letter to the attorney general of Indonesia asserting that Christian organizations are "conducting illegal activities" such as "Christianizing Muslims," even though freedom of religion is guaranteed by the Indonesian Constitution.

The priest seemed to grow increasingly agitated at the sight of the soldiers and their knife sharpening.

"Isn't it sharp enough yet?" the priest asked the soldier.

"It's never sharp enough," the soldier replied without looking up. Then, after a short moment passed, the soldier took the knife and ran it along his tongue horizontally, till a thin red line of blood showed on it.

"Hey Father," another soldier shouted. "The Muslims burned down all the discos -- Disco's dead! They took out a bunch of hotels. Now they're starting on the churches. Looks like if this keeps up, you'll be out of a job."
Maar niet alleen daar:
quote:
Over 1,700 Indonesians have been killed in violence in the Spice Islands since January 1999. Hundreds of thousands have been displaced by the violence. Over 700 have been killed in the past 10 days.
Dan zijn er nog vele andere voorbeelden zoals diverse bomaanslagen waaronder die op Bali en hotels in Jakarta en het onthoofden van Katholieke schoolmeisjes die niets misdaan hadden.
Hier nog wat nieuws uit 2010:
Rising Religious Violence Threatens Democracy in Indonesia

De situatie in Indonesië lijkt steeds sneller steeds erger te worden.

En dan hebben we het over het meest gematigde moslimland ter wereld.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_100539975
Wat een xenofobisch geleuter hier van hullie doen het ook.

Leer ermee te leven dat je in een land woont waar aan de basis van wetten, gebruiken, normen en waarden het christendom ligt.

Nou komt er een achterlijke namaak, ja achterlijke religie die een flink paar eeuwen achter loopt letterlijk achterlijke eisen stellen. En daar staan dan weer de gebruikelijke keesjes, maartentjes, blueszweverigen en gekke vogeltjes te blaten als mensen met gezond verstand zich weigeren te onderwerpen aan de islam wat overigens in de vertaling onderwerping betekent.

Wil je in je politieke correctheid vergelijkingen trekken vergeet dan de OT want er zijn praktisch geen mensen die daar letterlijk naar leven.

En die flauwe kul van Staphorst en een paar splintergeloven begint ook al een flinke baard te krijgen terwijl men daar van die tweeeneenhalve paardenkop geen enkele last heeft. Bovendien wordt er gemakshalve vergeten dat het in NL is.

En dan zakt mijn broek al helemaal af als men aankomt met hun oma die ook hoofddoekjes droeg om haar pijpekrullen te beschermen in de wind. Of nonnen, nog zoiets, een westers gebruik wat een uniform is bij een besloten gemeenschap.

Ik zou haast tegen al die xenofoben zeggen, flikker een eind op met jullie opdringerige islamfixatie. Wordt zelf lid van die club, ga lekker 5 keer per dag stof snuiven buiten andermans zicht, houd je klep en dan komt het vanzelf goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Nikita op 10-08-2011 07:48:13 ]
pi_100540038
^O^ ZureMelk
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:38:58 #199
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100545045
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 07:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een xenofobisch geleuter hier van hullie doen het ook.

Leer ermee te leven dat je in een land woont waar aan de basis van wetten, gebruiken, normen en waarden het christendom ligt.

Nou komt er een achterlijke namaak, ja achterlijke religie die een flink paar eeuwen achter loopt letterlijk achterlijke eisen stellen. En daar staan dan weer de gebruikelijke keesjes, maartentjes, blueszweverigen en gekke vogeltjes te blaten als mensen met gezond verstand zich weigeren te onderwerpen aan de islam wat overigens in de vertaling onderwerping betekent.

En die flauwe kul van Staphorst en een paar splintergeloven begint ook al een flinke baard te krijgen terwijl men daar van die tweeeneenhalve paardenkop geen enkele last heeft. Bovendien wordt er gemakshalve vergeten dat het in NL is.

Ik wilde eigenlijk niet reageren op deze achterlijke tirade, maar ik voel me gedwongen om een aantal dingen uit te leggen. Wilders heeft eens aangegeven dat artikel 1 van de Grondwet zodanig zou moeten gewijzigd dat er zou staan dat de Christelijk/Joods/Humanistische cultuur dominant zou moet blijven. Jij bent nogal selectief als het gaat om de Nederlandse geschiedenis, want Nederland was altijd een tolerant land met betrekking tot religieuze opvattingen. Artikel 1 moet blijven zoals hij is opgesteld. Iedereen is gelijk voor de Grondwet ook al is het in sommige gevallen niet leuk.

Diegene die in zijn broek schijt en onwaarheden roept ben jij. Sinds wanneer heeft de Islam zoveel invloed in Nederland? Ik ontken niet dat er problemen zijn met bepaalde groepen in Nederland, maar om de Islam daarvan de schuld te geven. Dat is zo oppervlakkig en nietszeggend. Zelf ben ik van mening dat een gebrek aan sociale controle en daadkrachtig optreden de oorzaak is van deze problemen.

Tenslotte wil ik even op het laatste stuk ingaan. Wat die mensen in Staphorst doen, zal mij een worst wezen. De SGP onderdrukt vrouwen doordat zij zich niet verkiesbaar mogen stellen op de verkiesbaar stellen. Tevens gijzelt de SGP de coalitie doordat de extra koopzondagen worden ingeperkt. De VVD en PVV hebben op dit standpunt een flinke draai gemaakt om de SGP te vriend te houden. Wil je nou werkelijk ten koste van alles een (gedoog)coalitie in stand houden?
pi_100558195
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk niet reageren
Waarom doe je het dan?
quote:
op deze achterlijke tirade,
Die heeft al een baard. Mensen met een andere mening gelijk voor achterlijk uitmaken. Weet je wat, ik vind jouw reactie meer dan achterlijk om in jouw termen te blijven.
quote:
maar ik voel me gedwongen om een aantal dingen uit te leggen.
Wauw, nog wel gedwongen? Nogal slap om andermans mening als excuus gebruiken.
quote:
Wilders heeft eens aangegeven dat artikel 1 van de Grondwet zodanig zou moeten gewijzigd dat er zou staan dat de Christelijk/Joods/Humanistische cultuur dominant zou moet blijven.
Niets mis mee, NL is van oorsprong al zo en wat moet nou de islam met zijn dictatoriale rotzooi in de grondwet doen?
Ben je wel op de hoogte wat er komt kijken bij een meest simpele grondwetswijziging?
quote:
Jij bent nogal selectief als het gaat om de Nederlandse geschiedenis, want Nederland was altijd een tolerant land met betrekking tot religieuze opvattingen
Is het nog steeds. wmb te tolerant en zeker tegen een religie wat apartheid propageert. Je bent nu al aan het janken.
quote:
. Artikel 1 moet blijven zoals hij is opgesteld. Iedereen is gelijk voor de Grondwet ook al is het in sommige gevallen niet leuk.
Het blijft ook zo. Over scheitebakken gesproken.
quote:
Diegene die in zijn broek schijt en onwaarheden roept ben jij.
Voor de islam bang? nee, niet bepaald bang maar ik heb een hekel aan lieden of een religie die beperkingen oplegt en de islam is wel 1 van de ergste in zijn soort.
quote:
Sinds wanneer heeft de Islam zoveel invloed in Nederland?
Een paar deccenia, veel te veel en te lang.
quote:
Ik ontken niet dat er problemen zijn met bepaalde groepen in Nederland, maar om de Islam daarvan de schuld te geven.
Waar doe ik dat?
quote:
Dat is zo oppervlakkig en nietszeggend. Zelf ben ik van mening dat een gebrek aan sociale controle en daadkrachtig optreden de oorzaak is van deze problemen.
Dus wel problemen. Weg met die religie en probleem is opgelost. Houd het lekker daar waar ze nog in de grote zandbak schijten.
quote:
Tenslotte wil ik even op het laatste stuk ingaan. Wat die mensen in Staphorst doen, zal mij een worst wezen.
mij ook.
quote:
De SGP onderdrukt vrouwen doordat zij zich niet verkiesbaar mogen stellen op de verkiesbaar stellen.
Dat is een SGP probleem van een paar gekken waar we ook mee moeten leven. Ook het christendom heeft zijn nadelen.
quote:
Tevens gijzelt de SGP de coalitie doordat de extra koopzondagen worden ingeperkt.
Wat zullen een hoop mensen moeite mee hebben dat ze op zondag hun boodschapjes niet kunnen doen. De wereld gaat gebukt daaronder. Als dát het probleem is heb ik werkelijk met je te doen.
quote:
De VVD en PVV hebben op dit standpunt een flinke draai gemaakt om de SGP te vriend te houden. Wil je nou werkelijk ten koste van alles een (gedoog)coalitie in stand houden?
Ik heb er geen moeite mee maar jij blijkbaar wel.
Vertel eens, in hoeverre ben jij benadeeld of tekortgekomen door de huidige coalitie? Of denk je dat je uitkering en alle subsidies door waren gegaan bij een coalitie van linkse partijen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')