Ik weet niet of dat dé truc is, hoor, maar Lena dronk erg gulzig en kreeg daarbij veel lucht naar binnen. Mjin heftige toeschietreflex hielp ook niet echt mee. Na een tijdje drinken ging ze nóg onrustiger drinken en ik kwam er na een paar weken (het duurde even voor het kwartje vielquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:00 schreef Aventura het volgende:
Edit: je zei tussendoor: nee, ik laat hem rustig 20 minuten drinken, en hij drinkt dan ook als een malle. Misschien kan ik hem ontkoppelen en even rechtop zetten...het is een idee!
Sannne, als er geen bijzonderheden zijn, dan mag je baby vanaf 6 pond voor elke pond een uur doorslapen (dus als Elise bijv 7 pond weegt dan mag ze 7 uur doorslapen), maar ik geloof wel met een max van 8 uur?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:01 schreef Sannne het volgende:
Haha Niels en Harry
Ik zit weer met een vraag.. Elise is vandaag 2 weken oud en de nachten zette ik geen wekker meer omdat ze zich toch wel elke 2 a 3 uur meldde.
Tot vannacht dus. Ze heeft na de voeding van 2 uur geslapen tot half 8! Wow! Eh, oeps!
Dit mag en kan toch nog helemaal niet? En moet ik nu vandaag voedingen gaan inhalen?
Ze doet het verder perfect, ben niet meer onzeker of ze wel genoeg krijgt, ze groeit zichtbaar en heeft geweldige luiers.
Wanneer deden jullie baby's dit, en zal ik vannachttoch maar de wekker weer zetten?
Overigens heb ik sinds gisteren de Medela Swing en de Calma.
Heb even kort gekolfd als test en dat was grappig, het spoot eruit! Had binnen een paar seconde al een hele bodem in de fles..
Vandaag alles even steriliseren en een keer proberen!
Laat maar lekker doorslapen en zet je wekker op 6 uur na de laatste voeding. Dan heb jij even kunnen bijslapen en voor haar kan het geen kwaad.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:55 schreef Sannne het volgende:
Ik weet helaas maandag pas wat ze weegt. Afgelopen dinsdag woog ze 3270 gram. 100 gram onder haar geboortegewicht. Heb het vermoeden dat ze daar inmiddels wel overheen is....
Maar vind het gewoon een beetje eng omdat ze vorig weekend maar amper aankwam, maar goed ze is nu echt een totaal andere baby, tevreden, rustig, alert/wakker en poept en plast 100 keer beter..
Ik heb van de kraamhulp te horen gekregen dat er 4 max 5 uur ('s nachts) tussen twee voedingen mag zitten. Die 4 uur probeer ik overdag een beetje aan te houden, maar 's nachts zit er bij ons echt meer dan 5 uur tussen. Ik vind de manier van tellen wel gek (het moment van aanleggen is het moment van de voeding). Als ik bijv. om half 1 voed, dan neemt hij zijn laatste slokje om kwart over 1 ongeveer, soms nog later. Eigenlijk zou je dan vanaf dat moment verder moeten tellen. Stel dat baby daarn weer om 7 uur komt, zit er zogenaamd 6,5 uur tussen de voedingen, maar misschien legde ik hem pas om half 3 in bed!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Sannne, als er geen bijzonderheden zijn, dan mag je baby vanaf 6 pond voor elke pond een uur doorslapen (dus als Elise bijv 7 pond weegt dan mag ze 7 uur doorslapen), maar ik geloof wel met een max van 8 uur?
Dus ik zou er gewoon lekker van genieten dat ze zo'n lange ruk maakt!
Wij waren 's nachts 3 kwartier tot een uur bezig met voeden, kolven en bijvoeden en dat moest elke 2 uur herhaalt worden. Kortom, 1 uur pauze, 1 uur aan de slagquote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:27 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik vind de manier van tellen wel gek (het moment van aanleggen is het moment van de voeding). Als ik bijv. om half 1 voed, dan neemt hij zijn laatste slokje om kwart over 1 ongeveer, soms nog later. Eigenlijk zou je dan vanaf dat moment verder moeten tellen. Stel dat baby daarn weer om 7 uur komt, zit er zogenaamd 6,5 uur tussen de voedingen, maar misschien legde ik hem pas om half 3 in bed!
Ah kijk. Ook dat verschilt per cb dus. Hier had ze alleen een shitload aan folders bij zichquote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
Aventura, bij ons had de wijkverpleegkundige wel een weegschaal bij zich, maar wij waren net de dag ervoor bij het inloopspreekuur geweest om te wegen, dus dat hebben we toen overgeslagen.
bij ons doen ze dat nooit. folders heb ik ook niet gehad dml maar dat zal wel zijn omdat het de 3de is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
Aventura, bij ons had de wijkverpleegkundige wel een weegschaal bij zich, maar wij waren net de dag ervoor bij het inloopspreekuur geweest om te wegen, dus dat hebben we toen overgeslagen.
Een vk die aanraad zelf een weegschaal te kopen?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:45 schreef Aventura het volgende:
Pessie, wat een moordschema. Wanneer kun je dan eten, douchen, boodschappen doen of de was? Ik wil echt niet zo geleefd worden. Enige wat ik doe is de begintijden in een schrift bijhouden, zo krijg ik een beeld van baby's eetpatroon. Ik noteer ook hoeveel luiers hij heeft. Over mijn melkproductie maak ik me niet zoveel zorgen. De laatste dagen geef ik hem per voeding soms 3x de borst, en af en toe ook tussendoor 1 als ik zie dat hij wil. De laatste 2 dagen zit ik op 6 grote voedingen en 2 keer 5 minuutjes tussendoor.
Over het cb, ik ga maandag even bellen om zeker te weten of ventje gewogen wordt. Want ook hier is maandag weeguur, en het zou zonde zijn als ik dat oversla omdat ik aannneem dat hij dinsdag gewogen wordt. Mijn vk raadde trouwens aan om zelf een weegschaal te kopen. Kost 'maar' 60 tot 70 euro en dan weet je het zeker', zei ze. Nou, ik vind het een pittige uitgave voor alleen de beginperiode!
Het klinkt allemaal wel heel bekend, ik ben een paar weken verder en het wordt echt makkelijker.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:26 schreef Aventura het volgende:
Omg CP, na 8 maanden pas plezier erin...ik vind het na 11 dagen al af en toe best zwaarVooral als ik weer eens 2,5 uur bezig ben omdat hij dan weer krampjes heeft, niet kan boeren, of tussendoor nog een keer zijn luier volpoept
Begrijp me niet verkeerd, ik heb alles over voor mijn kleine jongen en ik wil dus best (slaap) inleveren, maar ik had eigenlijk niet verwacht dat mijn leven zo erg in het teken zou staan van voeden. Ben wel blij dat het nu lukt en ik ga er vooralsnog zeker mee door. Ondanks het 'gedoe' vind ik het heerlijk dat we zo veel lichamelijk contact hebben. Zo leren we elkaar echt goed kennen. Mijn man is er al een beetje jaloers op, hij gaf de eerste dagen steeds de spuit/de fles en hij mist die momenten nu echt!
Ik zou er 's nachts 3 uur tussen laten ipv de 2 die de vk en de kraam ons opdroegen. Op die manier kun je namelijk net wat dieper slapen per keer, nou ja tenzij het kind eerder wakker wordt, ik deed bij Nathan altijd op verzoek met een maximum van... . Oh, en niet binnen 2 uur na de geboorte al bijvoeden. Ik weet nu dat de langzame start van de productie ook daaraan te wijten kan zijn geweest. Maar goed, bovenal hoop ik de volgende keer gewoon een 6-ponder te krijgen, zal tegen die tijd wel echt gaan zeggen dat ik goede groeiecho's wil (in plaats van gyn-bimbo's die me vertellen dat et echt wel 6 à 6.5 pond wordt en er vervolgens een geschrokken vk aan mn bed staat omdat ze nooit 5 pond had verwacht).quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Aventura, ik voedde elke 1,5 uur live en was dan ook gauw drie kwartier bezig. Ik heb wel wat traantjes gelaten en me gefrustreerd gevoeld omdat ik nergens anders aantoe kwam. Maar goed, ik vond het het waard en ging ervanuit dat het snel beter zou worden, dat heeft me op de been gehouden. Het duurde zeker een maand of 8 voor ik echt van het voeden kon genieten![]()
Pessie, hoe zou je het bij een volgende dan anders doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |