Goed idee, op twitter heb ik die mogelijkheid ook!quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:57 schreef WupWup het volgende:
PM, gooi je vraag anders even op het borstvoedingsforum. Dan weet je in elk geval dat je een goed antwoord kunt verwachten (mits er een LLL-er / VBN-er / lk reageert natuurlijk).
ja. Geert doet niet anders nu hij 'n ondertandje krijgt/heeft. tweede zit er trouwens ook aan te komen als ik de bobbel naast het eerste tandje moet gelovenquote:Op donderdag 28 juli 2011 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, CP! Ik had hier pas een onbestemde pijn in mijn borst, maar die ging gelukkig na een paar dagen flink masseren weg. Ik zat hem wel even te knijpen.
Lena kan de laatste paar dagen geen vacuum meer in stand houden, dus de tepel schiet telkens even 'los' en ze heeft hem daarna meteen weer te pakken om nog een tijdje zo door te drinken. Ik word er gek van.Herkent iemand dit?
Bekend verhaal voor mij, ik had dat elke keer om 3 uur 's nachts. Ik was dan gerust tot half 6 bezig met Larissa. Dit heeft ze best wel lang gedaan (6 weken ofzo). Het was daarna wel gelijk goed, vannacht heeft ze om 22:30, 2:50 en om 6:30 gedronken, best netjes. En ze slaapt nu wel gelijk om 3 uur. Het komt wel goed, waarschijnlijk bij jou nog eerder dan bij mij (ik heb een pittige tantequote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:13 schreef Aventura het volgende:
Mijn kleintje is nu tien dagen oud en drinkt goed aan de borst. Hij komt prima aan, dus geen problemen op dat gebied. Wel duurt elke voeding langer dan ik prettig vind, en dan komt doordat hij na elke voeding de hik krijgt en ook moeilijk boert, terwijl hij overduidelijk wel last heeft van lucht. Vannacht legde ik om half 1 aan en ging hij pas om 3 uur slapenIk houd hem rechtop, leg hem op mijn borst, loop rondjes met hem...helpt soms allemaal niet en als ik hem dan op z'n rug leg, vindt hij dat niet prettig en begint-ie te piepen. De hik en de lucht worden denk ik veroorzaakt doordat hij de gulzig en snel drinkt. Ik vraag me af of ik iets kan doen om hem iets rustiger te laten drinken. Hij valt nu aan als een wolf en verslikt zicht bijna bij elke slok.
Ik weet niet of dat dé truc is, hoor, maar Lena dronk erg gulzig en kreeg daarbij veel lucht naar binnen. Mjin heftige toeschietreflex hielp ook niet echt mee. Na een tijdje drinken ging ze nóg onrustiger drinken en ik kwam er na een paar weken (het duurde even voor het kwartje vielquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:00 schreef Aventura het volgende:
Edit: je zei tussendoor: nee, ik laat hem rustig 20 minuten drinken, en hij drinkt dan ook als een malle. Misschien kan ik hem ontkoppelen en even rechtop zetten...het is een idee!
Sannne, als er geen bijzonderheden zijn, dan mag je baby vanaf 6 pond voor elke pond een uur doorslapen (dus als Elise bijv 7 pond weegt dan mag ze 7 uur doorslapen), maar ik geloof wel met een max van 8 uur?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:01 schreef Sannne het volgende:
Haha Niels en Harry
Ik zit weer met een vraag.. Elise is vandaag 2 weken oud en de nachten zette ik geen wekker meer omdat ze zich toch wel elke 2 a 3 uur meldde.
Tot vannacht dus. Ze heeft na de voeding van 2 uur geslapen tot half 8! Wow! Eh, oeps!
Dit mag en kan toch nog helemaal niet? En moet ik nu vandaag voedingen gaan inhalen?
Ze doet het verder perfect, ben niet meer onzeker of ze wel genoeg krijgt, ze groeit zichtbaar en heeft geweldige luiers.
Wanneer deden jullie baby's dit, en zal ik vannachttoch maar de wekker weer zetten?
Overigens heb ik sinds gisteren de Medela Swing en de Calma.
Heb even kort gekolfd als test en dat was grappig, het spoot eruit! Had binnen een paar seconde al een hele bodem in de fles..
Vandaag alles even steriliseren en een keer proberen!
Laat maar lekker doorslapen en zet je wekker op 6 uur na de laatste voeding. Dan heb jij even kunnen bijslapen en voor haar kan het geen kwaad.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:55 schreef Sannne het volgende:
Ik weet helaas maandag pas wat ze weegt. Afgelopen dinsdag woog ze 3270 gram. 100 gram onder haar geboortegewicht. Heb het vermoeden dat ze daar inmiddels wel overheen is....
Maar vind het gewoon een beetje eng omdat ze vorig weekend maar amper aankwam, maar goed ze is nu echt een totaal andere baby, tevreden, rustig, alert/wakker en poept en plast 100 keer beter..
Ik heb van de kraamhulp te horen gekregen dat er 4 max 5 uur ('s nachts) tussen twee voedingen mag zitten. Die 4 uur probeer ik overdag een beetje aan te houden, maar 's nachts zit er bij ons echt meer dan 5 uur tussen. Ik vind de manier van tellen wel gek (het moment van aanleggen is het moment van de voeding). Als ik bijv. om half 1 voed, dan neemt hij zijn laatste slokje om kwart over 1 ongeveer, soms nog later. Eigenlijk zou je dan vanaf dat moment verder moeten tellen. Stel dat baby daarn weer om 7 uur komt, zit er zogenaamd 6,5 uur tussen de voedingen, maar misschien legde ik hem pas om half 3 in bed!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Sannne, als er geen bijzonderheden zijn, dan mag je baby vanaf 6 pond voor elke pond een uur doorslapen (dus als Elise bijv 7 pond weegt dan mag ze 7 uur doorslapen), maar ik geloof wel met een max van 8 uur?
Dus ik zou er gewoon lekker van genieten dat ze zo'n lange ruk maakt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |