quote:
Op zaterdag 30 juli 2011 20:17 schreef CrazyPrincess het volgende:Aventura, ik voedde elke 1,5 uur live en was dan ook gauw drie kwartier bezig. Ik heb wel wat traantjes gelaten en me gefrustreerd gevoeld omdat ik nergens anders aantoe kwam. Maar goed, ik vond het het waard en ging ervanuit dat het snel beter zou worden, dat heeft me op de been gehouden.
Het duurde zeker een maand of 8 voor ik echt van het voeden kon genieten
Pessie, hoe zou je het bij een volgende dan anders doen?

Ik zou er 's nachts 3 uur tussen laten ipv de 2 die de vk en de kraam ons opdroegen. Op die manier kun je namelijk net wat dieper slapen per keer, nou ja tenzij het kind eerder wakker wordt, ik deed bij Nathan altijd op verzoek met een maximum van... . Oh, en niet binnen 2 uur na de geboorte al bijvoeden. Ik weet nu dat de langzame start van de productie ook daaraan te wijten kan zijn geweest. Maar goed, bovenal hoop ik de volgende keer gewoon een 6-ponder te krijgen, zal tegen die tijd wel echt gaan zeggen dat ik goede groeiecho's wil (in plaats van gyn-bimbo's die me vertellen dat et echt wel 6 à 6.5 pond wordt en er vervolgens een geschrokken vk aan mn bed staat omdat ze nooit 5 pond had verwacht).
Oh ja, en als het weer zo rottig gaat ga ik vragen om extra kraamzorg, na wat ik allemaal las op Fok! wat redenen waren voor extra kraamzorg vind ik het nog steeds raar dat dat niet met mij besproken is.
Ik heb momenten gehad dat ik flesmama's eventjes begreep, maar toch vind ik borstvoeding de allerbeste voeding voor mijn kind. Neemt niet weg dat ik nu Nathan een jaar is ik verse melk een goede vervanger vind. Af en toe krijgt hij een slokje uit mn glas om te proeven, hij vind het lekker. Maar goed, ik zit nu op 3 echte voedingen dus extra melk is echt niet nodig. Even kijken hoe en wanneer dat afbouwen in zn werk gaat. Voordat hij anderhalf is
moeten we wil ik afgebouwd zijn.
Aventura, heerlijk zeg een hulp!
Sanne, gebroken nachten horen erbij helaas, ook voor flesmama's.
Twinkly wij zijn Nathan nu aan het leren dat hij 's nachts geen melk krijgt. Hij vind het niet leuk, hij mag wel water drinken maar hij begint het wel door te krijgen. Hij heeft op vakantie laten zien dat hij tot half 6/6 uur zonder kan, dus nu thuis gaan we dat kunstmatig doorzetten.
Wupwup, wij waren in Duitsland bij een MacDonalds en ik wilde even een peutermenu op laten warmen, bleek dat ze daar geen magnetron hebben! Manlief en ik praatten er later over en kwamen tot de conclusie dat als je een flesbaby hebt je dan wel een serieus probleem hebt.
En ik heb gevoed op het dak van de Sint-Pieter

. Mijn schoonmoeder keek ernaar en zei "dat is wel heel handig zeg".