Ja, dat is zoquote:
Dan praat je nog steeds bij de waarnemer en de wereld buiten de waarnemer over 2 verschillende items voor discussie.quote:Hoe weet jij jou wat er buiten jou bestaat? Het enige wat je weet is wat je waarneemt. Misschien is er wel helemaal niets buiten jou? Houden jouw hersenen je constant voor de gek met stimuli als zien, horen, voelen enz? Wat bewijst jou dat wat je waarneemt, echt is?
Heel interessant, maar verschrikkelijk Off Topic.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee? Als jij niets waarneemt, op wat voor manier dan ook, hoe kan je dan kennis hebben van de buitenwereld? Hoe weet je dat die bestaat? Waarom ZOU die dan bestaan?
Het staat niet zo goed als stil. Het staat exact stil.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:04 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Bij het bereiken van de lichtsnelheid staat de tijd voor dat deeltje zo goed als stil. E.e.a. hangt ook enorm af van de massa van het deeltje, wat voor een foton zo goed als verwaarloosbaar is.
Uit de formules van de relativiteit volgt simpelweg dat je oneindig veel energie nodig hebt. Heb je geen filmpje voor nodig.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:40 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Klopt, met iets bedoelde ik eigenlijk iets als een ruimteschip. Dwaalt hier ergens een leuk filmpje over rond waarin berekend wordt wat de engergiebehoefte zou zijn om op aarde/maan en ruimte iets naar lichtsnelheid te jagen.
Tenzij we trillen, het trillingsgetal, kwantummechanica e.d. een woordje laten doen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:45 schreef PeeJay1980 het volgende:
Het staat niet zo goed als stil. Het staat exact stil.
En de rustmassa van een foton is 0.
Simpelweg een ander geloven, lezen, is 'denken met andermans hoofd'.quote:Uit de formules van de relativiteit volgt simpelweg dat je oneindig veel energie nodig hebt. Heb je geen filmpje voor nodig.
Je reist sowieso al door de tijd.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:53 schreef DeRakker. het volgende:
maar tijd bestaat eigenlijk niet... is verzonnen door de mensheid.
Je kan trouwens al tijdreizen... als je met de vliegtuig over de verschillende tijdszones vliegt.
Voor nu de meest aangehangen, zoals dat ooit de wereld plat was.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Er is eigenlijk niet één serieus te nemen wetenschapper die de relativiteitstheorie niet accepteert. Logisch ook omdat elk experiment wat gedaan wordt in het voordeel van de theorie eindigt. Het is de meest bewezen theorie ever zo'n beetje
Ik denk dat je bedoelt, MET de tijd?quote:
Je mag trillen wat je wil als je met de snelheid van het licht reist. Tijd zal echt stilstaan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:56 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Tenzij we trillen, het trillingsgetal, kwantummechanica e.d. een woordje laten doen.
Simpelweg een ander geloven? Relativiteit wordt al 100 jaar nagerekend en uitgeprobeerd. En al 100 jaar lang komt de theorie exact overeen met hetgeen wij zien en testen.quote:[..]
Simpelweg een ander geloven, lezen, is 'denken met andermans hoofd'.
Volgens mij zien we nog niet het puntje, van het puntje, van de ijsberg aan kennis en mogelijkheden in dit heelal, laat staan parallelle etc.
Toen Einstein met zijn theorie kwam, had Newton het niet opeens bij het verkeerde eind. Zijn beschrijving van de klassieke mechanica is nog steeds correct. De randvoorwaarden zijn alleen verduidelijkt. Het klopt niet meer bij hoge snelheden.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:01 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Voor nu de meest aangehangen, zoals dat ooit de wereld plat was.
Het woord relatief er in is dan ook fantastisch.
Je reist door de tijd. Toevallig ben je nu gebonden aan het inertiaalstelsel waar je in zit (de aarde) maar als je zou versnellen tot 99,9999 % van de lichtsnelheid in een eigen ruimteschip en een jaar zou rondvliegen om vervolgens te landen waar je vertrokken was dan zou je merken dat er op de plek waar je vandaan kwam veel meer tijd verstreken zou zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:02 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelt, MET de tijd?
r...?
Hoe bestaan universele (natuur)wetten waar jij nog geen kennis van genomen hebt?quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus als ik jou niet waarneem besta jij niet?
Je reist door de tijd, voorwaarts, seconde per seconde, maar dat bgrijpt iedereen vast wel.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:02 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelt, MET de tijd?
ieders zelf-oplossende wagon op het lineaire traject, de 1 stapte daar in, de ander daar...?
Waar is het begin en het einde van een cirkel?quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:27 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Je reist door de tijd, voorwaarts, seconde per seconde, maar dat begrijpt iedereen vast wel.
Maar er is meer aan de hand.
1+1 wordt niet opeens 2 omdat er iemand 10 keer zo slim is als Einstein of wie dan ook.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:01 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Voor nu de meest aangehangen, zoals dat ooit de wereld plat was.
Het woord relatief er in is dan ook fantastisch.
En gelukkig gaan wetenschappers gewoon door, e.e.a. stopte niet bij einstein.
'Morgen' kan er iemand geboren worden die 2 x meer ganglia heeft dan einstein had en voila, die vergelijkt de relativiteitswetgeving met een gewone gemiddelde vmbo'er die de wereld economie uit gaat leggen. Ja dat werkt met geld en beleggen, invloeden door oorlogen, grondstoffen delven etc.. maar het ligt wel wat complexer dan dat.
1 auto botst op een andere, stilstaande auto, met de lichtsnelheid, even apeldoorn bellen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
1+1 wordt niet opeens 2 omdat er iemand 10 keer zo slim is als Einstein of wie dan ook.
Welke experimenten heb je uitgevoerd om aan te tonen dat je aanname correct is?quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:03 schreef fokthesystem het volgende:
De wet van FTS, nu ja, aanname:
De lichtsnelheid kan vergroot worden.
Zie voor je een wip, die niet in het midden vast zit maar op 1/3e vs. 2/3e
Als we een lichtstraal 'materie-capaciteiten' kunnen geven, dan zal de lichtstraal van boven op de korte wip kant gericht de lange kant dus sneller dan de lichtsnelheid doen bewegen.
De massa is een aardig discussie punt. Ik heb over dit issue hier een aardige discussie gevonden: http://www.natuurkunde.nl(...)quest.requestId=7044.quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:45 schreef PeeJay1980 het volgende:
Het staat niet zo goed als stil. Het staat exact stil.
En de rustmassa van een foton is 0.
Niet volgens Einstein. Ik denk dat hij er wel iets meer denkwerk in heeft zitten dan jij - met alle respectquote:Op donderdag 28 juli 2011 14:55 schreef fokthesystem het volgende:
2 raketten vliegen vanaf een licht-uur afstand op elkaar af met de lichtsnelheid, na 30 minuten is de energie van de botsing groter dan wanneer er 1 stilstaat en na pas een uur door de ander
wordt geraakt.
Informatie kan niet sneller dan het licht reizen, dus de raketten merken elkaar dan pas op als ze op elkaar klappen. Zouden ze elkaar eerder opmerken, dan gaat die info sneller dan het licht - wat niet kan, zoals beargumenteerd.quote:2 raktten vliegen langselkaar in tegengestelde richting, met de lichtsnelheid.
Beide hebben optische meet sensoren en een grote stip op de buitenkant.
Zou de ene stil liggen dan komt de stip voorbij met 1 x lichtsnelheid
Maar als ze langs mekaar vliegen dan is de stip korter waar te nemen voor de sensor, ergo '2 x zo snel'.
Wat fijn dat jij als enige van ons de enige waarheid kentquote:
Maar als het een er niet is, kan het ander net zo goed niet bestaan. Het een bestaat immers uitsltuitend bij de gratie van het ander.quote:Dan praat je nog steeds bij de waarnemer en de wereld buiten de waarnemer over 2 verschillende items voor discussie.
Als we het hebben over het gegeven dat tijd ook alleen maar in iemands waarneming bestaat, niet.quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel interessant, maar verschrikkelijk Off Topic.
Goede vraag. Bestaan die wel als ik daar geen kennis van genomen heb? Besta jij wel? Bestaat fok wel? Of is dat alles een product van mijn geest?quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:22 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Hoe bestaan universele (natuur)wetten waar jij nog geen kennis van genomen hebt?
Ik zie daar geen discussie over de rustmassaquote:Op donderdag 28 juli 2011 15:44 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
De massa is een aardig discussie punt. Ik heb over dit issue hier een aardige discussie gevonden: http://www.natuurkunde.nl(...)quest.requestId=7044.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |