abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100000983
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan is dat wat de meerderheid wil. We leven in een democratie.

Een linkse minderheid bepaalt niet wat het juiste is. In Nederland geldt het recht van de meerderheid. Leer er maar mee leven.
Edit: laat maar :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_100001023
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dus een linkse meerderheid bepaalt niet wat het juiste is, maar in Nederland geldt wel het recht van de meerderheid? Hoezo bepaalt een eventuele linkse meerderheid dan niet wat juist is? Dat is dan toch wat "het volk" wil?
Er staat "minderheid"
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_100001062
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
Maar wat als hij steeds groter wordt, de grootste partij zelfs, en een regering moet formeren?
Dan wordt het gedachtegoed van Breivik regeringsbeleid.
pi_100001066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Er staat "minderheid"
Inderdaad ja, nu zie ik het ook. :')

Te snel met reply. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_100001150
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dus een linkse meerderheid bepaalt niet wat het juiste is, maar in Nederland geldt wel het recht van de meerderheid? Hoezo bepaalt een eventuele linkse meerderheid dan niet wat juist is? Dat is dan toch wat "het volk" wil?
Even afgezien nog van het feit of je ook achter zulke doelen kunt staan natuurlijk, ook al ben je niet links. De democratie is in feite afgeschaft dan, het vrije Westen heeft opgehouden te bestaan in een dergelijke toekomstvisie.
I´m back.
pi_100001201
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:56 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dan wordt het gedachtegoed van Breivik regeringsbeleid.
Dus ze streven dictatuur na?
I´m back.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:59:57 #157
3542 Gia
User under construction
pi_100001220
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus dan moeten we ons maar in ghetto's laten opsluiten om culturele besmetting te voorkomen?
Je kunt mensen niet de vrijheid afnemen om te stemmen waarop ze willen.
PVV heeft geen leden. Je weet alleen wie zijn achterban is, door te kijken naar wie er op hem gestemd heeft. En dat is toch echt geheim.

Mensen hebben hier de mond vol van privacy als het gaat om vingerafdrukken of dna-profielen vastleggen. Maar als je PVV stemt verdien je geen privacy? Dan moet dat in de openheid en onderzocht worden?
Sorry, wie zo denkt spoort echt niet.

Dat je de vraag bij Wilders neerlegt wat hij wil, is prima. Dat mag bij iedere partij.
Ik vraag me dat weleens af bij Cohen. Ik heb de indruk dat die man voorstander is van wetten die het de moslims makkelijker maken, zoals, bijvoorbeeld, een verbod voor iedereen om tijdens de ramadan in het bijzijn van moslims te eten.
pi_100001229
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar is al een rechtszaak over geweest. Dat hoeft hij niet.
De daden van Breivik werpen natuurlijk wel een ander licht op de standpunten van Wilders en consorten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_100001254
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De daden van Breivik werpen natuurlijk wel een ander licht op de standpunten van Wilders en consorten.
Ja en dan?
pi_100001288
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat die man voorstander is van wetten die het de moslims makkelijker maken, zoals, bijvoorbeeld, een verbod voor iedereen om tijdens de ramadan in het bijzijn van moslims te eten.
Ruime fantasie heb je.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_100001305
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eens met Heine: wat wil Wilders? Wat staat hem voor ogen?
Inderdaad, goede column. :)

Wat dat betreft sta ik wel achter het iniatief van Tofik Dibi voor een debat hierover.

Ik geloof ook oprecht dat Wilders geen burgeroorlog wenst en de daden van Breivik verafschuwt, maar om anderen die zich eventueel aangemoedigd en aangesproken voelen door de retoriek van Wilders en er een motivatie inzien tot geweld, mag hij eens concreet gaan uitleggen wat hij bedoelt met uitspraken als dat er van rassenrellen niet bij voorbaat perse een negatieve werking hoeft uit te gaan of dat hij de Sociaal-Democratie de oorlog verklaart om enkele voorbeelden te noemen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:02:26 #162
3542 Gia
User under construction
pi_100001336
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus ze streven dictatuur na?
Nee, bepalen dat PVV stemmen zo fout is dat je als stemgerechtigde direct de MP over de vloer hebt die je gaat onderzoeken of je geen foute plannen hebt. Dat is vrijheid!
pi_100001347
Wat wil Wilders? Aandacht, als je men eens zou ophouden met overal op te happen wordt ie gek.
pi_100001351
quote:

[..]

PVV heeft geen leden. Je weet alleen wie zijn achterban is, door te kijken naar wie er op hem gestemd heeft. En dat is toch echt geheim.

Mensen hebben hier de mond vol van privacy als het gaat om vingerafdrukken of dna-profielen vastleggen. Maar als je PVV stemt verdien je geen privacy? Dan moet dat in de openheid en onderzocht worden?

Dat je de vraag bij Wilders neerlegt wat hij wil, is prima. Dat mag bij iedere partij.
Ik vraag me dat weleens af bij Cohen. Ik heb de indruk dat die man voorstander is van wetten die het de moslims makkelijker maken, zoals, bijvoorbeeld, een verbod voor iedereen om tijdens de ramadan in het bijzijn van moslims te eten.
Wat een debiele opmerking over Cohen weer.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100001467
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:00 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ja en dan?
En dan voeren we daar een discussie over en vragen we Wilders in hoeverre het verstandig is als hij oorlogsretoriek blijft bezigen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:05:16 #166
3542 Gia
User under construction
pi_100001472
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee. Dat Breivik over veel dingen hetzelfde denkt als Wilders betekent niet dat je zo niet mag denken. Wilders bedrijft politiek.

Dat er gekken zijn die zo'n haat hebben tegen moslims of linkse partijen dat ze een dergelijke actie uitvoeren, wil niet zeggen dat dit komt doordat Wilders over veel zaken hetzelfde denkt.
Er zijn moslims die zo'n haat hebben tegen het westen dat ze terroristische acties uitvoeren, dat wil niet zeggen dat elke moslim zo denkt. Je gaat dan toch ook niet iedere moslim in de gaten houden!
pi_100001537
quote:

[..]

Ik denk niet dat het gedachtegoed van Cohen eruit bestaat dat bij 10% van de bevolking wil executeren, nog eens meer dan 10% van de bevolking wil opsluiten in ghetto's en verplicht wil opleggen hoe de rest van de bevolking leeft. Bij Wilders heb ik dat ook nog nooit gelezen, maar gezien de overeenkomsten in het gedachtegoed van Breivik en Wilders/Bosma en gezien het feit dat Breivik dit wel ziet als toekomstbeeld, ben ik wel benieuwd of dit de verborgen agenda is van Wilders of iets dat erop lijkt. Indien zo dan is hij een gevaar voor het pluriforme, vrije Westen. En als we dat kunnen vaststellen dan moeten we nadenken als gehele samenleving - of iig de ruime meerderheid van onze samenleving, die niet zit te wachten op een dergelijke toekomst, omdat we juist vrijheid en pluriformiteit op prijs stellen - wat we met deze beweging moeten doen.
I´m back.
pi_100001551
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kan gewoon aan Wilders vragen wat zijn politieke doel is, lijkt me. Tijdelijk - als gedoogpartner van het zittende kabinet - is dat de zogenaamde massa-immigratie terugdringen en de invloed van alles wat links is beperken. Maar wat als hij steeds groter wordt, de grootste partij zelfs, en een regering moet formeren?
Zie deze toespraak:
http://www.artikel7.nu/?p=53642
De titel is 'De mislukking van het multiculturalisme en hoe het tij te keren'
Hoe het tij te keren verwoordt hij niet in concrete overheidsplannen, maar het hele verhaal is wel een klaagzang tegen links en zijn oplossing hoe het tij te keren lijkt vooral te zijn nog meer klagen en strijd tegen links&co,

quote:
Dames en heren, vergist u zich niet: het multiculturalistische links bevordert de islamisering. Linkse multiculturalisten jubelen over iedere nieuwe shariabank, over iedere nieuwe islamitische school, over iedere nieuwe moskee. De multiculturalisten beschouwen de islam als gelijkwaardig aan onze eigen cultuur. Sharia of democratie? Islam of vrijheid? Dat speelt voor hen geen rol. Maar het speelt voor ons een rol. De hele linkse elite is schuldig aan het bedrijven van cultuurrelativisme. Universiteiten, kerken, vakbonden, media en politici. Ze verraden onze hard bevochten vrijheden.
Dezelfde analyse en haat als Anders Breitvik, maar die geeft als oplossing de strijd terroristisch te voeren en een fascistische dictatuur in te stellen.
pi_100001561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan voeren we daar een discussie over en vragen we Wilders in hoeverre het verstandig is als hij oorlogsretoriek blijft bezigen.
Das heel mooi. Er is wel meer niet verstandig. Ik denk dat Wilders deze gebeurtenis heel slecht uitkomt. Maar als de tegenstanders van Wilders weer ordinair gaan lopen beschuldigen geef je Wilders weer ruimte om agressief te blijven.
pi_100001571
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee. Dat Breivik over veel dingen hetzelfde denkt als Wilders betekent niet dat je zo niet mag denken. Wilders bedrijft politiek.

Dat er gekken zijn die zo'n haat hebben tegen moslims of linkse partijen dat ze een dergelijke actie uitvoeren, wil niet zeggen dat dit komt doordat Wilders over veel zaken hetzelfde denkt.
Er zijn moslims die zo'n haat hebben tegen het westen dat ze terroristische acties uitvoeren, dat wil niet zeggen dat elke moslim zo denkt. Je gaat dan toch ook niet iedere moslim in de gaten houden!
Een imam die haat predikt waardoor moslims (mogelijk) radicaliseren, wordt toch ook aangepakt?
pi_100001574
Maar toch tussen neus en lippen door beweren dat je denkt dat Cohen een eetverbod in het bijzijn van moslims tijdens de Ramadan wil :')
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100001605
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Een imam die haat predikt waardoor moslims (mogelijk) radicaliseren, wordt toch ook aangepakt?
Predikt Wilders haat? Volgens mij is ie net vrijgesproken.
pi_100001656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:08 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Predikt Wilders haat? Volgens mij is ie niet vrijgesproken.
Hij is vrijgesproken ja, maar uitspraken als dat hij de Sociaal-Democratie de oorlog verklaart en dat er van rassenrellen niet perse een negatieve werking hoeft uit te gaan, gaan wat mij betreft wel over de schreef en kan radicaliserend werken.
pi_100001683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Nergens schrijf ik dat Wilders niet mag denken zoals hij doet. Tevens beweer ik nergens dat die Breivik is geinspireerd door Wilders. Ik constateer slechts dat de hoek waar ook Wilders opereert (laten we zeggen, de islamofobe hoek) radicalen kunnen opstaan. De woorden van Wilders zijn olie op het vuur voor dergelijke types. Dat betekent niet dat Wilders geen kritiek mag uiten op de islam, maar misschien is het verstandig om dat op een meer beheerste manier te doen. Reppen over de Slag van Poitiers sterkt gekken als Breivik in hun idee dat er een oorlog gaande is.
pi_100001706
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hij is vrijgesproken ja, maar uitspraken als dat hij de Sociaal-Democratie de oorlog verklaart en dat er van rassenrellen niet perse een negatieve werking hoeft uit te gaan, gaan wat mij betreft wel over de schreef en kan radicaliserend werken.
Ja en wie ben jij? Als we zo bezig blijven hoef je geen rechtsstaat meer na te willen streven.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:11:09 #176
3542 Gia
User under construction
pi_100001740
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:06 schreef Ryan3 het volgende:

Ik denk niet dat het gedachtegoed van Cohen eruit bestaat dat bij 10% van de bevolking wil executeren, nog eens meer dan 10% van de bevolking wil opsluiten in ghetto's en verplicht wil opleggen hoe de rest van de bevolking leeft. Bij Wilders heb ik dat ook nog nooit gelezen, maar gezien de overeenkomsten in het gedachtegoed van Breivik en Wilders/Bosma en gezien het feit dat Breivik dit wel ziet als toekomstbeeld, ben ik wel benieuwd of dit de verborgen agenda is van Wilders of iets dat erop lijkt. Indien zo dan is hij een gevaar voor het pluriforme, vrije Westen. En als we dat kunnen vaststellen dan moeten we nadenken als gehele samenleving - of iig de ruime meerderheid van onze samenleving, die niet zit te wachten op een dergelijke toekomst, omdat we juist vrijheid en pluriformiteit op prijs stellen - wat we met deze beweging moeten doen.
Als een ruime meerderheid daar niet op zit te wachten, wordt Wilders nooit de grootste.
Dus, waar maak je je druk over?

Ik wil ook de verborgen agenda van de linkse kliek wel weten. Oh, die heeft geen verborgen agenda? Die zijn open en eerlijk over alles, natuurlijk. Waarom zou Wilders wel een verborgen agenda hebben? Is dit niet een beetje paranoia denken?

Als ik het heb over een mogelijke verborgen agenda van Cohen, dan is dat fantasie.
Maar over Wilders mag je wel speculeren wat hij misschien wel stiekem zou willen. Dat is geen fantasie. Dat is realistisch denken en de ondergang tegen gaan. Right!
pi_100001742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:10 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ja en wie ben jij? Als we zo bezig blijven hoef je geen rechtsstaat meer na te willen streven.
Nee gewoon nadenken over wat je uitkraamt. Zo moeilijk is dat niet. Je hoeft niet alles te zeggen. Hij kan ook zijn punt maken zonder dergelijke extreme uitspraken.
pi_100001781
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee gewoon nadenken over wat je uitkraamt. Zo moeilijk is dat niet. Je hoeft niet alles te zeggen. Hij kan ook zijn punt maken zonder dergelijke extreme uitspraken.
Uiteraard kan dat maar hij doet wat ie wil. En als mensen hem aanvallen doet ie er juist een schepje bovenop. Dat is toch allang duidelijk.
pi_100001784
quote:

Je moet niet zo wantrouwig zijn.
Met minder achterdocht en meer open mind tav Cohen dan kun je weten dat hij niet zo denkt.
Geen enkele politicus in Nederland.
Wat dit betreft ben je een exponent van het genoemde haatklimaat
pi_100001828
quote:
Ik denk dat je gelijk hebt, Gia. Doe er wat aan. Mobiliseer de troepen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')