Maar dan kan je niet vragen of Wilders zijn toon moet matigen. Immers, daarvoor zou hij een mate van verantwoording moeten hebben ten opzichte van wat er in Noorwegen is gebeurt. Hij kan moeilijk zijn toon gaan matigen, gewoon omdat het kan. Dus, je houdt hem niet verantwoordelijk ervoor, maar je rekent het hem wel aan?quote:
Toch niet, fortuyn is 1 politcus die door 1 gek de nieuwe hitler is genoemd. media maakten van fortuyn, 1 persoon, een demoon, hense demoniseren. 1 gek deed er wat mee.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[i][i][i][i][i]Dan lees je hem niet goed volgens mij, Koos zou hem nooit verantwoordelijk houden. Maar het is juist precies hetzelfde wat Pim Fortuyn een hele tijd terug heeft gezegd: de politiek heeft voor het klimaat gezorgd waarin ik vermoord kan worden. Hoezo geldt dat nu niet voor Wilders? Het mes snijdt aan twee kanten.[/i][/i][/i][/i][/i]
Dit dus.
Exactly.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar dan kan je niet vragen of Wilders zijn toon moet matigen. Immers, daarvoor zou hij een mate van verantwoording moeten hebben ten opzichte van wat er in Noorwegen is gebeurt. Hij kan moeilijk zijn toon gaan matigen, gewoon omdat het kan. Dus, je houdt hem niet verantwoordelijk ervoor, maar je rekent het hem wel aan?
‘Mijn proces staat niet op zichzelf’, aldus Wilders. ‘Alleen de onnozelen denken dat het een incident is. Door heel Europa, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa vechten de multiculturalistische elites een totale oorlog uit tegen hun bevolkingen. Met als inzet de voortzetting van de massa-immigratie en de islamisering, uiteindelijk resulterend in een islamitisch Europa – een Europa zonder vrijheid: Eurabië.’quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gruwelijke Geert geeft al jaren aan geweld te verafschuwen en het niet de bedoeling is men n.a.v. van zijn debat geweld gaan gebruiken.
Ook weer onzin, je spreekt jezelf in 1 kort tekstje tegen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:15 schreef Zolcon het volgende:
Vrijheid van meningsuiting heeft alleen waarde als het tot een open debat leidt. Wilders gooit de deur naar een normaal en open debat dicht. Radicalisering is daar een consequentie van
Het is evident dat dergelijke harde uitspraken een naargeestig klimaat creeeren. Je hoeft geen doctoraal in de psychologie te bezitten om dat te beseffen. Het is echter aan de voerders van het debat om conclusies te trekken uit de gebeurtenissen. Passen we onze toon aan zodat het venijn uit de debat wordt gehaald? Of gaan we door met het doen van harde uitspraken met alle mogelijke gevolgen van dien?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar dan kan je niet vragen of Wilders zijn toon moet matigen. Immers, daarvoor zou hij een mate van verantwoording moeten hebben ten opzichte van wat er in Noorwegen is gebeurt. Hij kan moeilijk zijn toon gaan matigen, gewoon omdat het kan. Dus, je houdt hem niet verantwoordelijk ervoor, maar je rekent het hem wel aan?
Zo duidelijk is het je niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:19 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
‘Mijn proces staat niet op zichzelf’, aldus Wilders. ‘Alleen de onnozelen denken dat het een incident is. Door heel Europa, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa vechten de multiculturalistische elites een totale oorlog uit tegen hun bevolkingen. Met als inzet de voortzetting van de massa-immigratie en de islamisering, uiteindelijk resulterend in een islamitisch Europa – een Europa zonder vrijheid: Eurabië.’
Hier heeft Geert W. het toch duidelijk over een totale oorlog, niet bepaald vredelievend of woorden die geweld verafschuwen.
Je draait er een beetje omheen Koos. Je kan niet van Wilders verlangen dat hij zijn toon matigt als hij geen verantwoording voelt en neemt voor wat er gebeurt is in Noorwegen. Dat zou nogal krom zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is evident dat dergelijke harde uitspraken een naargeestig klimaat creeeren. Je hoeft geen doctoraal in de psychologie te bezitten om dat te beseffen. Het is echter aan de voerders van het debat om conclusies te trekken uit de gebeurtenissen. Passen we onze toon aan zodat het venijn uit de debat wordt gehaald? Of gaan we door met het doen van harde uitspraken met alle mogelijke gevolgen van dien?
En jij ziet natuurlijk enkel een "totale oorlog" als met wapens en bommen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:19 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
‘Mijn proces staat niet op zichzelf’, aldus Wilders. ‘Alleen de onnozelen denken dat het een incident is. Door heel Europa, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa vechten de multiculturalistische elites een totale oorlog uit tegen hun bevolkingen. Met als inzet de voortzetting van de massa-immigratie en de islamisering, uiteindelijk resulterend in een islamitisch Europa – een Europa zonder vrijheid: Eurabië.’
Hier heeft Geert W. het toch duidelijk over een totale oorlog, niet bepaald vredelievend of woorden die geweld verafschuwen.
Precies. Wilders vertelt dat we in oorlog zijn, dat slinksen en de moslims vijanden van de vrijheid zijn, dat ze ons willen onderdrukken en onderwerpen... en zegt er nadrukkelijk bij dat een dialoog "met een kopje thee" geen enkele zin heeft, nee - zelfs een teken van zwakte is.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:19 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit zou letterlijk uit dat manifest van die Breivik kunnen komen. Dit soort dingen moet ie echt niet meer roepen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:19 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Tja, het is en blijft een schreeuwert zo nu en dan. (beetje zoals Koosquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit zou letterlijk uit dat manifest van die Breivik kunnen komen. Dit soort dingen moet ie echt niet meer roepen.
Ik zeg dus niet dat ie bepaalde dingen niet mag zeggen, ik zeg dat ie wel heel erg op de toon waarop hij die dingen zegt moet letten.
Eens. Hij brengt heel veel dingen op een domme manier enzo, maar dat moet hij kunnen doen vind ik. Wie gaat er anders bepalen wat wel en wat niet mag?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tja, het is en blijft een schreeuwert zo nu en dan. (beetje zoals Koos)
Zoals die "kopvoddentaks"... mijn god wat een stumpert.
Ik vind het fijn dat jij het zo uitlegt, maar blijkbaar dacht Anders B, daar euhm duidelijk anders over. En voor de meeste mensen geldt denk ik oorlog=gevecht=geweld. Zeker voor ultra-rechtse types die nuances zowieso niet snappen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:21 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Zo duidelijk is het je niet.
maar in heel Europa vechten de multiculturalistische elites een totale oorlog uit tegen hun bevolkingen.
is zoiets als dat je oorlog in je lichaam hebt, anti-lichamen tegen bacterie/virussen.
En anti-lichamen maken de bacterien en virussen dood. Dus.... ?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:21 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Zo duidelijk is het je niet.
maar in heel Europa vechten de multiculturalistische elites een totale oorlog uit tegen hun bevolkingen.
is zoiets als dat je oorlog in je lichaam hebt, anti-lichamen tegen bacterie/virussen.
Natuurlijke defence, weerstand, geen oorlog in de zin van bommen en granaten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:28 schreef MisterSqueaky het volgende:
En anti-lichamen maken de bacterien en virussen dood. Dus.... ?
Ik vind jou nog al een stumpert door Koos continu een schreeuwerd te noemen, dat helpt de discussie niet echt, een beetje een PVV tactiek, alles om de echte discussie uit de weg te gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tja, het is en blijft een schreeuwert zo nu en dan. (beetje zoals Koos)
Zoals die "kopvoddentaks"... mijn god wat een stumpert.
En ? Natuurlijke weerstand doodt nog steeds de tegenstander.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:29 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Natuurlijke defence, weerstand, geen oorlog in de zin van bommen en granaten.
Hij noemde zich ook christen en nam wilders voor een deel als voorbeeld.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:27 schreef lurf_doctor het volgende:
Zeker voor ultra-rechtse types die nuances zowieso niet snappen.
Actie = reactie.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind jou nog al een stumpert door Koos continu een schreeuwerd te noemen, dat helpt de discussie niet echt, een beetje een PVV tactiek, alles om de echte discussie uit de weg te gaan.
Ik snap niet zoveel van je betoog, maar volgens mij neem je het op voor Geert W.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En jij ziet natuurlijk enkel een "totale oorlog" als met wapens en bommen.
Dat er een totale oorlog gaande is in de vorm heftig debat tussen de religies (en atheïsten voor mijn part) in de meeste Europese landen is niet ter sprake. Want die bommen vallen al dagelijks? Of hoe zie jij dat?
Dus als wilders de ehec bacterie had ontdekt op NL spruitjes, dan had je gewoon spruitjes gaan eten ??quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
En ? Natuurlijke weerstand doodt nog steeds de tegenstander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |